[Eksklusivt] Hanwha Ocean forfølger oppkjøpet av U.S. Philly Shi
https://news.mt.co.kr/mtview.php?no=2023100910061830306
"Det forfølger oppkjøpet av Philly Shipyard i USA. Dette er et springbrett for å gå inn i forsvars- og skipsbyggingsindustrien. USA gir transportrettigheter kun til skip bygget i sitt eget land over et visst nivå. Når oppkjøpet er fullført, forventes det å bli det første amerikanske verftet kjøpt opp av et innenlandsk selskap.
I følge relaterte bransjer den 9. sendte Hanwha Ocean nylig et inspeksjonsteam for et oppkjøp til Philly Shipyard i Philadelphia, Pennsylvania. Det er rapportert at Hanwha har gjort foreløpige ordninger for oppkjøpet selv før han sendte ut inspeksjonsteamet. Philly Shipyard er et datterselskap av Aker Group, et norsk selskap som spesialiserer seg på marin, offshore vind og energi. Aker Capital eide 67,64 % av totalt utstedte aksjer. JP Morgan (11,51%) og Goldman Sachs (6,34%) ble også oppført som de andre og tredje største aksjonærene."
Philly selv avkrefter spekulasjoner:
PHILLY SHIPYARD ASA – Press speculations
10 October 2023: Philly Shipyard ASA (“PHLY” or the “Company”) has noted the recent press speculations regarding a potential transaction involving the Company and a Korean shipyard owner, Hanwha Ocean. As a matter of Company policy, we do not comment on rumours or speculation. The Company is continuously looking at strategic alternatives to maximise shareholder value and will inform the market in due course if and when appropriate in accordance with applicable law and regulations.
https://newsweb.oslobors.no/message/601082
"Det forfølger oppkjøpet av Philly Shipyard i USA. Dette er et springbrett for å gå inn i forsvars- og skipsbyggingsindustrien. USA gir transportrettigheter kun til skip bygget i sitt eget land over et visst nivå. Når oppkjøpet er fullført, forventes det å bli det første amerikanske verftet kjøpt opp av et innenlandsk selskap.
I følge relaterte bransjer den 9. sendte Hanwha Ocean nylig et inspeksjonsteam for et oppkjøp til Philly Shipyard i Philadelphia, Pennsylvania. Det er rapportert at Hanwha har gjort foreløpige ordninger for oppkjøpet selv før han sendte ut inspeksjonsteamet. Philly Shipyard er et datterselskap av Aker Group, et norsk selskap som spesialiserer seg på marin, offshore vind og energi. Aker Capital eide 67,64 % av totalt utstedte aksjer. JP Morgan (11,51%) og Goldman Sachs (6,34%) ble også oppført som de andre og tredje største aksjonærene."
Philly selv avkrefter spekulasjoner:
PHILLY SHIPYARD ASA – Press speculations
10 October 2023: Philly Shipyard ASA (“PHLY” or the “Company”) has noted the recent press speculations regarding a potential transaction involving the Company and a Korean shipyard owner, Hanwha Ocean. As a matter of Company policy, we do not comment on rumours or speculation. The Company is continuously looking at strategic alternatives to maximise shareholder value and will inform the market in due course if and when appropriate in accordance with applicable law and regulations.
https://newsweb.oslobors.no/message/601082
Redigert 10.10.2023 kl 10:05
Du må logge inn for å svare
TiliTrali
29.10.2023 kl 15:36
3713
Følgende er mekelig:
"Oversikt for PHLY (PHILLY SHIPYARD ). Oppdatert VPS 30.10.2023" postes 29.10.2023. Imponerende at noen for vite ting før andre til og med frem i tiden.
" Ute: ... CITIBANK, N.A." mens 05 CITIBANK, N.A. 1.15% 5 633.4k 144.4k
Endringer i top fra 2.10 til 25.10
CITIBANK, N.A. økte faktisk fra 85 395 til 144 446
KRISTIAN FALNES AS økte med 33k
Goldma redusrte med cr 265k
3 nye på top20 med samlede beholdning på 114k
"Oversikt for PHLY (PHILLY SHIPYARD ). Oppdatert VPS 30.10.2023" postes 29.10.2023. Imponerende at noen for vite ting før andre til og med frem i tiden.
" Ute: ... CITIBANK, N.A." mens 05 CITIBANK, N.A. 1.15% 5 633.4k 144.4k
Endringer i top fra 2.10 til 25.10
CITIBANK, N.A. økte faktisk fra 85 395 til 144 446
KRISTIAN FALNES AS økte med 33k
Goldma redusrte med cr 265k
3 nye på top20 med samlede beholdning på 114k
Redigert 29.10.2023 kl 15:37
Du må logge inn for å svare
bravi
29.10.2023 kl 14:42
3742
Kan man forvente at det kommer positive resultater fra Matson og/ eller SRIV eller noe annet allerede på Q3? Eller er det bare oppkjøp som gjelder for kursutviklingen på kort sikt?
Hvis Hanwha ikke kommer med et bud på Philly etter de ryktene kan det føre til en kursmessig nedtur.
Hvis Hanwha ikke kommer med et bud på Philly etter de ryktene kan det føre til en kursmessig nedtur.
JahMason
29.10.2023 kl 13:08
3795
Det stemmer ikke helt. MATSON oppsøkte Philly Shipyard og det resulterte i en rekordpris per skip i kontrakten!
SRIV (GLDD comp.) var lenge etter covid effekten så der er det nok også bedre marginer. Tror Philly kun skal bygge skipet og ikke alt det tekniske eller ekstra utstyret der (som tar tid). Masse klausuler i SRIV.
SRIV (GLDD comp.) var lenge etter covid effekten så der er det nok også bedre marginer. Tror Philly kun skal bygge skipet og ikke alt det tekniske eller ekstra utstyret der (som tar tid). Masse klausuler i SRIV.
Gullhaugen
29.10.2023 kl 12:05
3800
MORGAN og GOLDMAN selger seg ned.
Oversikt for PHLY (PHILLY SHIPYARD ). Oppdatert VPS 30.10.2023
01 AKER CAPITAL AS 57.56% 282.27m 7 238k
02 J.P. MORGAN SECURITIES LLC 9.79% 48.03m 1 232k
03 PHILLY SHIPYARD ASA 3.71% 18.21m 466.9k
04 GOLDMAN SACHS & CO. LLC 3.19% 15.66m 401.5k -6 221
05 CITIBANK, N.A. 1.15% 5 633.4k 144.4k
06 J.P. MORGAN SECURITIES LLC 1.11% 5 440.8k 139.5k -1 912
07 NORDNET LIVSFORSIKRING AS 1.10% 5 415.6k 138.9k 1 100
08 INTERACTIVE BROKERS LLC 0.92% 4 504.1k 115.5k 15
09 NÆVDAL TOR-FREDRIK 0.87% 4 282k 109.8k
10 BERG SIVERT 0.69% 3 381.5k 86 704
11 KRISTIAN FALNES AS 0.60% 2 925k 75 000
12 NORDNET BANK AB 0.59% 2 893.3k 74 186 1
13 MYHRE PETER 0.45% 2 223k 57 000
14 FUGLESTAD THOMAS 0.30% 1 462.9k 37 509
15 KRISTIANSEN FILIP 0.29% 1 445.9k 37 074
16 JØRGENSEN JAN REIDAR 0.29% 1 443k 37 000
17 SKAILAND KIM 0.29% 1 443k 37 000
18 KANDAL RONNY 0.28% 1 385.4k 35 523
19 HOLTER INGE 0.27% 1 310.4k 33 600
20 PLAN MEDIA AS 0.24% 1 170.8k 30 021
21 ITSOS AS 0.24% 1 170k 30 000
22 KRINGLEBOTTEN JARLE 0.23% 1 131k 29 000
23 TRAGETHON FORVALTNING AS 0.23% 1 123.2k 28 800
24 OLSEN JOHN HENRY EIDE 0.23% 1 115.4k 28 600
25 HEGGUM HOLDING AS 0.23% 1 111.8k 28 508
26 TRADINGPARTNER AS 0.23% 1 106.8k 28 379
27 FALNES OLAV KRISTIAN 0.22% 1 092k 28 000
28 JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON 0.21% 1 053k 27 000
29 HOLT JAN OVE 0.21% 1 050.5k 26 935
30 LOEN LEIF ARNE 0.21% 1 026.9k 26 332
31 KOVACI RAMADAN 0.20% 975.16k 25 004
32 CHAMANSKI ALEXANDRE 0.20% 975k 25 000
33 JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON 0.19% 936k 24 000
34 HØGDA AS 0.19% 920.56k 23 604
35 DAHLBERG EVA HENNIE SOLSTRAND 0.18% 866.66k 22 222
36 ANDERSSON JACOB ANDRE 0.17% 836.94k 21 460 10
37 BREIVIK STEFFEN MIKAEL WALNUM 0.16% 803.4k 20 600
38 LANDRO KENNETH 0.16% 780k 20 000
39 LARSEN ROAR 0.16% 780k 20 000
40 NORDSTRAND PER KRISTIAN 0.16% 760.89k 19 510
41 BJØRNDALEN GEIR 0.15% 736.55k 18 886
42 MAXWELL MONTES AS 0.15% 722.87k 18 535
43 HUSVEG MAGNAR 0.14% 703.91k 18 049
44 MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC. 0.14% 697.13k 17 875
45 ØISTAD ODDLEIF 0.14% 690.3k 17 700
46 AARØ AUDUN AUNE 0.13% 653.99k 16 769
47 KJELSRUD MORTEN 0.13% 645.64k 16 555
48 KJELLEMO BJØRN BUGGE 0.13% 617.92k 15 844
49 MCALLISTER EIENDOM AS 0.12% 604.5k 15 500
50 ONSTAD JON BERG 0.11% 532.43k 13 652
51 Other investors 10.94% 53.63m 1 375.27k 6 989
Ute:
BANK JULIUS BÄR & CO. AG
NAGELL MARTIN JAKOB
JOHANSEN MORTEN
NORDNET BANK AB MEGLERKONTO INNLAND
GOLDMAN, SACHS & CO. LLC- EQUITY
BNP PARIBAS
PARETO SECURITIES ASA MEGLERKONTO INNLAND
CITIBANK, N.A.
Oversikt for PHLY (PHILLY SHIPYARD ). Oppdatert VPS 30.10.2023
01 AKER CAPITAL AS 57.56% 282.27m 7 238k
02 J.P. MORGAN SECURITIES LLC 9.79% 48.03m 1 232k
03 PHILLY SHIPYARD ASA 3.71% 18.21m 466.9k
04 GOLDMAN SACHS & CO. LLC 3.19% 15.66m 401.5k -6 221
05 CITIBANK, N.A. 1.15% 5 633.4k 144.4k
06 J.P. MORGAN SECURITIES LLC 1.11% 5 440.8k 139.5k -1 912
07 NORDNET LIVSFORSIKRING AS 1.10% 5 415.6k 138.9k 1 100
08 INTERACTIVE BROKERS LLC 0.92% 4 504.1k 115.5k 15
09 NÆVDAL TOR-FREDRIK 0.87% 4 282k 109.8k
10 BERG SIVERT 0.69% 3 381.5k 86 704
11 KRISTIAN FALNES AS 0.60% 2 925k 75 000
12 NORDNET BANK AB 0.59% 2 893.3k 74 186 1
13 MYHRE PETER 0.45% 2 223k 57 000
14 FUGLESTAD THOMAS 0.30% 1 462.9k 37 509
15 KRISTIANSEN FILIP 0.29% 1 445.9k 37 074
16 JØRGENSEN JAN REIDAR 0.29% 1 443k 37 000
17 SKAILAND KIM 0.29% 1 443k 37 000
18 KANDAL RONNY 0.28% 1 385.4k 35 523
19 HOLTER INGE 0.27% 1 310.4k 33 600
20 PLAN MEDIA AS 0.24% 1 170.8k 30 021
21 ITSOS AS 0.24% 1 170k 30 000
22 KRINGLEBOTTEN JARLE 0.23% 1 131k 29 000
23 TRAGETHON FORVALTNING AS 0.23% 1 123.2k 28 800
24 OLSEN JOHN HENRY EIDE 0.23% 1 115.4k 28 600
25 HEGGUM HOLDING AS 0.23% 1 111.8k 28 508
26 TRADINGPARTNER AS 0.23% 1 106.8k 28 379
27 FALNES OLAV KRISTIAN 0.22% 1 092k 28 000
28 JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON 0.21% 1 053k 27 000
29 HOLT JAN OVE 0.21% 1 050.5k 26 935
30 LOEN LEIF ARNE 0.21% 1 026.9k 26 332
31 KOVACI RAMADAN 0.20% 975.16k 25 004
32 CHAMANSKI ALEXANDRE 0.20% 975k 25 000
33 JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON 0.19% 936k 24 000
34 HØGDA AS 0.19% 920.56k 23 604
35 DAHLBERG EVA HENNIE SOLSTRAND 0.18% 866.66k 22 222
36 ANDERSSON JACOB ANDRE 0.17% 836.94k 21 460 10
37 BREIVIK STEFFEN MIKAEL WALNUM 0.16% 803.4k 20 600
38 LANDRO KENNETH 0.16% 780k 20 000
39 LARSEN ROAR 0.16% 780k 20 000
40 NORDSTRAND PER KRISTIAN 0.16% 760.89k 19 510
41 BJØRNDALEN GEIR 0.15% 736.55k 18 886
42 MAXWELL MONTES AS 0.15% 722.87k 18 535
43 HUSVEG MAGNAR 0.14% 703.91k 18 049
44 MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC. 0.14% 697.13k 17 875
45 ØISTAD ODDLEIF 0.14% 690.3k 17 700
46 AARØ AUDUN AUNE 0.13% 653.99k 16 769
47 KJELSRUD MORTEN 0.13% 645.64k 16 555
48 KJELLEMO BJØRN BUGGE 0.13% 617.92k 15 844
49 MCALLISTER EIENDOM AS 0.12% 604.5k 15 500
50 ONSTAD JON BERG 0.11% 532.43k 13 652
51 Other investors 10.94% 53.63m 1 375.27k 6 989
Ute:
BANK JULIUS BÄR & CO. AG
NAGELL MARTIN JAKOB
JOHANSEN MORTEN
NORDNET BANK AB MEGLERKONTO INNLAND
GOLDMAN, SACHS & CO. LLC- EQUITY
BNP PARIBAS
PARETO SECURITIES ASA MEGLERKONTO INNLAND
CITIBANK, N.A.
Redigert 29.10.2023 kl 12:11
Du må logge inn for å svare
bravi
29.10.2023 kl 10:40
3811
Har mest tro på at det som kan få opp kursen i dette caset er et oppkjøp av verftet. Nå er verftet "up and running", før NSMV contraktene lå verftet nede. Satser på at et salg er planen til Aker.
Merk at Phly har informert at NSMV skipene samlet sett vil bli et tapsprosjekt. Vi må også forvente at de andre kontraktene verftet har fått har er i hard konkuranse med andre verft, da er neppe fortjeneste marginene særlig høye. Derfor kan det bli lenge til kursen går mye oppover basert på resultater.
Merk at Phly har informert at NSMV skipene samlet sett vil bli et tapsprosjekt. Vi må også forvente at de andre kontraktene verftet har fått har er i hard konkuranse med andre verft, da er neppe fortjeneste marginene særlig høye. Derfor kan det bli lenge til kursen går mye oppover basert på resultater.
JahMason
29.10.2023 kl 09:01
3890
Absolutt, det vil bare ta litt tid.
Lurer også på hva lærings faktoren fra NSMV 1 er. Denne fastprisen på alle fem skipene er vel beregnet å ha en gjennomsnittspris som tar utgangspunkt i at skip 3,4 & 5 har færre arbeidstimer knyttet til ferdigstilling. Så at det er påført store tap på NSMV 1 & 2 kontrakten er vel ikke så uventet, samtidig som ekstrem året 2020/2021 nok la på en del ekstra tap.
Med 2mill arbeidstimer timer på NSMV 1 x $30 per time, så vil jo en læringsfaktor på f.eks 30% utgjøre en del dollar. Altså ville skip 5 egentlig koste mindre for kjøper. Men det er lik pris på alle 5 skipene, så Philly har definitivt tatt ut de større tapene
Her er et eksempel på regnestykke med få timer og høy lærefaktor. NSMV er nok veldig mange timer og litt lavere faktor:
Philly hadde ca 1000 ansatte fra Jan 2022 med 2 skift x8timer, 350 dager i året.
https://www.chegg.com/homework-help/questions-and-answers/took-korean-shipyard-125-000-labor-hours-produce-first-several-tugboats-expect-purchase-sh-q114734778
Lurer også på hva lærings faktoren fra NSMV 1 er. Denne fastprisen på alle fem skipene er vel beregnet å ha en gjennomsnittspris som tar utgangspunkt i at skip 3,4 & 5 har færre arbeidstimer knyttet til ferdigstilling. Så at det er påført store tap på NSMV 1 & 2 kontrakten er vel ikke så uventet, samtidig som ekstrem året 2020/2021 nok la på en del ekstra tap.
Med 2mill arbeidstimer timer på NSMV 1 x $30 per time, så vil jo en læringsfaktor på f.eks 30% utgjøre en del dollar. Altså ville skip 5 egentlig koste mindre for kjøper. Men det er lik pris på alle 5 skipene, så Philly har definitivt tatt ut de større tapene
Her er et eksempel på regnestykke med få timer og høy lærefaktor. NSMV er nok veldig mange timer og litt lavere faktor:
Philly hadde ca 1000 ansatte fra Jan 2022 med 2 skift x8timer, 350 dager i året.
https://www.chegg.com/homework-help/questions-and-answers/took-korean-shipyard-125-000-labor-hours-produce-first-several-tugboats-expect-purchase-sh-q114734778
Redigert 29.10.2023 kl 09:19
Du må logge inn for å svare
TiliTrali
28.10.2023 kl 22:42
4020
Det ser ut at alle kostnader knyttet til oppstart av verftet fra omtrent tomt gang til full gass føres på NSMV prosjektet. Det er nok flere gode grunner til å gjøre dette, blant annet ulike subsidier og støtteordninger. Om dette stemmer, blir andre prosjekter mer økonomiske (de er like store som NSMV).
Spekulasjoner om oppkjøp, er selvfølgelig interessant. Men PHLY er et spennende case selv om det ikke blir noe av rykter.
Spekulasjoner om oppkjøp, er selvfølgelig interessant. Men PHLY er et spennende case selv om det ikke blir noe av rykter.
Buyin85
28.10.2023 kl 20:53
4091
Ca 45k aksjer omsatt fredag. Skal man tro på økende volum frem mot kvartalstall på onsdag? Perioden mellom q2-3 er lengste vindu mellom tall. Dette kombinert med fasen (nsmv1 med høyest tap levert og rykter rundt salg) gjør neste uke svært interessant.
Redigert 28.10.2023 kl 21:21
Du må logge inn for å svare
JahMason
27.10.2023 kl 15:11
4306
Kan potensielt komme noe nå i helgen. I så fall åpner den vel rundt budpris mandag.
Neste uke blir helt vilt spennende hvis man ikke får noe news i helgen
Neste uke blir helt vilt spennende hvis man ikke får noe news i helgen
JahMason
26.10.2023 kl 18:31
4524
Aksjenuubie skrev Når kursen er 20,- og vi som kjøpte på 40,- kanskje går i null
Da kan du trøste deg med at 40 av 50 fra topp 50 listen sitter med snitt mellom 50-80kr :)
Dette er en aksje som er illikvid (lite kjøpere og selgere) normalt sett og i tillegg er en aksjonær, Apollo på vei ut. Apollo eide over 20% av aksjene så sent som i 2020 !!
Nå er Apollo straks under 4% og øyner endelig en mulighet for å komme seg ut. Når de er ute vil kursen gå langt over 40kr selv uten salg.
Dette er en aksje som er illikvid (lite kjøpere og selgere) normalt sett og i tillegg er en aksjonær, Apollo på vei ut. Apollo eide over 20% av aksjene så sent som i 2020 !!
Nå er Apollo straks under 4% og øyner endelig en mulighet for å komme seg ut. Når de er ute vil kursen gå langt over 40kr selv uten salg.
GulbranGråstein
26.10.2023 kl 14:59
4538
Kommer brått en melding, føler det på meg, og jeg tror ting vil skje før jul. Kjenner det på gikta.
Plutselig ligger det et bud på bordet.
Gg
Plutselig ligger det et bud på bordet.
Gg
JahMason
26.10.2023 kl 09:54
4624
Hanwha Ocean leverer varene hvert fall. Tjente vel godt over Philly shipyards marketcap bare i Q3.
https://www.tradewindsnews.com/finance/hanwha-ocean-bounces-back-into-the-black-for-the-first-time-in-12-quarters/2-1-1541709
https://www.tradewindsnews.com/finance/hanwha-ocean-bounces-back-into-the-black-for-the-first-time-in-12-quarters/2-1-1541709
JahMason
25.10.2023 kl 19:26
4813
Her tror jeg ingen vet noen verdens ting. Bare Aker og Hanwha som vet detaljer og sannsynlighet for at det blir noe deal og eventuell melding eller oppdatering innen 10 november.
At det er et stort fond (Apollo) selger fordi det er volum endrer ikke forhandlingene til Aker og Hanwha. Aker har ikke brudd seg nevneverdig om aksjekurs siden 2018. IR stillingen kom vel nå i september/oktober.
At det er et stort fond (Apollo) selger fordi det er volum endrer ikke forhandlingene til Aker og Hanwha. Aker har ikke brudd seg nevneverdig om aksjekurs siden 2018. IR stillingen kom vel nå i september/oktober.
Aksjenuubie
25.10.2023 kl 16:44
4905
murpy skrev Pumper ut er vel å ta i, minivolum.
Heng deg opp i ordvalg du.
Det selges det som selges kan, men nesten ingen kliper i aksjen. Det hadde noen gjort hvis det var noe som helst hold i disse oppkjøpsryktene
Det selges det som selges kan, men nesten ingen kliper i aksjen. Det hadde noen gjort hvis det var noe som helst hold i disse oppkjøpsryktene
Aksjenuubie
25.10.2023 kl 16:19
4916
Oppkjøpet virker ikke reelt lengre. Det er alltid noen som vet noe, og her kjøper ingen. Det bare pumpes ut aksjer uansett kurs.
JahMason
24.10.2023 kl 11:26
2703
Har ikke virket sånn de siste ukene, men kanskje vi får se om noen tester kjøpsknappen i dag.
Uansett nærme en eller annen form for avklaring snart. Q3 om ca 1 uke, Hanwha og Hanwha ocean har vel også Q3 i slutten av neste uke, mulig man får noe info/avklaring der
Uansett nærme en eller annen form for avklaring snart. Q3 om ca 1 uke, Hanwha og Hanwha ocean har vel også Q3 i slutten av neste uke, mulig man får noe info/avklaring der
murpy
24.10.2023 kl 11:23
2714
Har vel fått undersøkt litt og fått bekreftelse for oppkjøp tenker jeg. Har mistanke om at det snart kommer et eller annet.
Aksjenuubie
24.10.2023 kl 11:20
2720
JahMason skrev Håpe på noe action i dag eller i løpet av uken. Straks Q3
Ble slutt på salgspostene under kursen i dag. Er de ferdige med nedsalget tro?
JahMason
23.10.2023 kl 14:26
3050
Ja, begynner å bli en del kjøp av han. Synd han ikke får med seg noen i nettverket til å kjøpe ut Apollo.
Likevel positivt med noe volum daglig nå. Melding eller blokksalg kan jo skje når som helst. Eller ikke.. Veldig spennende dager og uker fremover
Likevel positivt med noe volum daglig nå. Melding eller blokksalg kan jo skje når som helst. Eller ikke.. Veldig spennende dager og uker fremover
Redigert 23.10.2023 kl 14:26
Du må logge inn for å svare
bravi
23.10.2023 kl 14:07
3070
Ser at Kristian Falnes kjøper aksjer jevnt og trutt, det er da noe. Han bruker vanligvis å treffe godt.
JahMason
21.10.2023 kl 18:33
3495
De store følger en strategi, uansett hva som skjer. Spesielt i et mikroselskap som Philly er når man ser det med globale øyne. Mcap på under 50mio usd…
Men blir det salg og noen byr 120kr per aksje så er salget til Apollo en gavepakke. Uten Apollo ville man aldri fått aksjer under 60-70kr på det tidspunktet her, kanskje ikke under 80-90kr heller slik dette spiller seg ut.
Nå skulle det begynt forventnings rally inn mot Q3. Er gått to uker siden nyhetene kom ut, så man er jo også to uker nærmere avklaring. Men Apollo gjør at raketten ikke får skyte opp. Heldigvis er de snart tomme hvis volumet holder seg
Men blir det salg og noen byr 120kr per aksje så er salget til Apollo en gavepakke. Uten Apollo ville man aldri fått aksjer under 60-70kr på det tidspunktet her, kanskje ikke under 80-90kr heller slik dette spiller seg ut.
Nå skulle det begynt forventnings rally inn mot Q3. Er gått to uker siden nyhetene kom ut, så man er jo også to uker nærmere avklaring. Men Apollo gjør at raketten ikke får skyte opp. Heldigvis er de snart tomme hvis volumet holder seg
Redigert 21.10.2023 kl 18:36
Du må logge inn for å svare
Aksjenuubie
21.10.2023 kl 18:07
3512
Så de skal tape penger, når de kan tjene penger ved et salg av selskapet mener du? Det er en logikk jeg ikke forstår her
JahMason
20.10.2023 kl 17:40
3845
For Apollo er ikke dette store penger uansett kurs (nærmest).
Kan det være 25mill NOK som er igjen av beholdningen, det tilsvarer vel $2mio. Spørsmålet er mer når det kommer et blokksalg og kursen flyr opp. Evt om det kommer et bud først.
Ved et bud så må Apollo vente på oppgjøret før de får pengene. Så ved å akseptere et bud så blir de sittende med «låst» kapital. De må da i tillegg vente enda et år på skattetrekk ifm tapet på investering
Kan det være 25mill NOK som er igjen av beholdningen, det tilsvarer vel $2mio. Spørsmålet er mer når det kommer et blokksalg og kursen flyr opp. Evt om det kommer et bud først.
Ved et bud så må Apollo vente på oppgjøret før de får pengene. Så ved å akseptere et bud så blir de sittende med «låst» kapital. De må da i tillegg vente enda et år på skattetrekk ifm tapet på investering
Aksjenuubie
20.10.2023 kl 14:08
3960
Enig. Rart at de skal ut, hvis de kan tjene store penger på å vente litt til? Så har tenkt samme tanken rundt ryktene om oppkjøp
bravi
20.10.2023 kl 12:37
4008
Aksjenuubie skrev Men kursen holdes nede med jerngrep
Ja kursen trykkes nedover. Merkelig med nedsalget til Apollo, kan oppkjøpsryktene ha vært plantet for at de skulle selge seg ut? Eller er det andre som har nytte av at kursen holdes nede? Synes kursen nå burde ha ligget i området over 60 kr. hvis det var/ er hold i oppkjøpsryktene.
murpy
20.10.2023 kl 06:46
4186
Ka Sam-hyun (bildet), nestleder i HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering (009540), annonserte at han vurderer å kjøpe et nordamerikansk verft eller investere i egenkapital. Dette er fordi behovet for å samarbeide med verft i USA har økt for å gjennomføre prosjekter som US Navy-skipsprosjektet eller offshore vindkraftinstallasjonsskip.
Nestleder Ga møtte en reporter på 'Seoul ADEX 2023' som ble holdt i Seongnam, Gyeonggi-do den 17. og ble spurt om han vurderte å anskaffe et verft i Nord-Amerika. Han sa: "Vi ser i grunnen på alt," og – Vi holder alle muligheter åpne. Selv om HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering ikke deltok i ADEX i år, møtte viseformann Ga militærfigurer fra alle samfunnslag og potensielle kjøpere.
Ifølge industrien er HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering kjent for å nylig ha møtt tjenestemenn ved Austal-verftet i USA og hatt innledende diskusjoner om oppkjøpet. Det er imidlertid rapportert at HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering ikke engang har vurdert å kjøpe Austal Shipyard. Det er som å lete etter noe annet.
Den siste tiden har innenlandske verft søkt aktivt oppkjøp av verft i Nord-Amerika. Dette er fordi etterspørselen etter skip øker på grunn av virkningen av globale geopolitiske konflikter, og den amerikanske marinens vedlikeholds- og reparasjonsmarked (MRO) vokser også. I tillegg, for å drive virksomhet som offshore vindkraftinstallasjonsskip, må de bygges ved et amerikansk verft. Av denne grunn vurderer Hanwha Ocean, en konkurrent til HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering, også å kjøpe Philly Shipyard i Philadelphia, USA.
"Osjøisk ubåtvirksomhet må fremmes som 'Korea One Team'"
Behovet for samarbeid mellom innenlandske skipsbyggingsselskaper ble også tatt opp angående den kanadiske marinens dieselubåtprosjekt. For å komme inn på det globale markedet for spesialskip (skip), trengs et 'Korea One Team' som samarbeider med Hanwha Ocean.
Viseformann Ka sa: "Selv om bedrifter må være enige, er det stemmer som ber om felles bud fra forskjellige eksperter." Han la til: "I Japan har Mitsubishi og Kawasaki Heavy Industries dannet et team og forbereder seg på det kanadiske ubåtprosjektet som et nasjonalt land. konkurranse.» sa han. Han fortsatte med å forklare, "Det er en sensitiv del (å danne et team med Hanwha Ocean)," og "Hvis det ikke fungerer senere, er det ingenting vi kan gjøre." Denne uttalelsen kom midt i en pågående konflikt , med Hanwha Ocean som nylig vant budet på byggingen av den neste 5. og 6. fregatten, og HD Hyundai Heavy Industries (329180) var misfornøyd med resultatet og sendte inn en anke mot Defense Acquisition Program Administration.
Den kanadiske marinen driver med et dieselubåtprosjekt. En detaljert forretningsplan er foreløpig ikke sluppet, men ifølge bransjen forventes en grov skisse å bli etablert i midten av neste år. I den kanadiske marinens ubåtvirksomhet er konkurranse mellom koreanske og japanske verft sannsynlig. Tidligere i år besøkte tjenestemenn i den kanadiske marinen koreanske og japanske verft og besøkte produksjonsanlegg.
Det ble varslet at det ville ta litt tid å løse problemet med mangel på arbeidskraft innenfor verftet, som har blitt verre siden begynnelsen av dette året. Nestleder Ga sa: "Mange utenlandske arbeidere kommer inn, men jeg tror ikke det er den ultimate løsningen," og la til: "Det tar flere måneder å fullføre opplæringen, og jeg tror mangelen på arbeidskraft vil bli løst til en viss grad. i midten av neste år."
Nestleder Ga møtte en reporter på 'Seoul ADEX 2023' som ble holdt i Seongnam, Gyeonggi-do den 17. og ble spurt om han vurderte å anskaffe et verft i Nord-Amerika. Han sa: "Vi ser i grunnen på alt," og – Vi holder alle muligheter åpne. Selv om HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering ikke deltok i ADEX i år, møtte viseformann Ga militærfigurer fra alle samfunnslag og potensielle kjøpere.
Ifølge industrien er HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering kjent for å nylig ha møtt tjenestemenn ved Austal-verftet i USA og hatt innledende diskusjoner om oppkjøpet. Det er imidlertid rapportert at HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering ikke engang har vurdert å kjøpe Austal Shipyard. Det er som å lete etter noe annet.
Den siste tiden har innenlandske verft søkt aktivt oppkjøp av verft i Nord-Amerika. Dette er fordi etterspørselen etter skip øker på grunn av virkningen av globale geopolitiske konflikter, og den amerikanske marinens vedlikeholds- og reparasjonsmarked (MRO) vokser også. I tillegg, for å drive virksomhet som offshore vindkraftinstallasjonsskip, må de bygges ved et amerikansk verft. Av denne grunn vurderer Hanwha Ocean, en konkurrent til HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering, også å kjøpe Philly Shipyard i Philadelphia, USA.
"Osjøisk ubåtvirksomhet må fremmes som 'Korea One Team'"
Behovet for samarbeid mellom innenlandske skipsbyggingsselskaper ble også tatt opp angående den kanadiske marinens dieselubåtprosjekt. For å komme inn på det globale markedet for spesialskip (skip), trengs et 'Korea One Team' som samarbeider med Hanwha Ocean.
Viseformann Ka sa: "Selv om bedrifter må være enige, er det stemmer som ber om felles bud fra forskjellige eksperter." Han la til: "I Japan har Mitsubishi og Kawasaki Heavy Industries dannet et team og forbereder seg på det kanadiske ubåtprosjektet som et nasjonalt land. konkurranse.» sa han. Han fortsatte med å forklare, "Det er en sensitiv del (å danne et team med Hanwha Ocean)," og "Hvis det ikke fungerer senere, er det ingenting vi kan gjøre." Denne uttalelsen kom midt i en pågående konflikt , med Hanwha Ocean som nylig vant budet på byggingen av den neste 5. og 6. fregatten, og HD Hyundai Heavy Industries (329180) var misfornøyd med resultatet og sendte inn en anke mot Defense Acquisition Program Administration.
Den kanadiske marinen driver med et dieselubåtprosjekt. En detaljert forretningsplan er foreløpig ikke sluppet, men ifølge bransjen forventes en grov skisse å bli etablert i midten av neste år. I den kanadiske marinens ubåtvirksomhet er konkurranse mellom koreanske og japanske verft sannsynlig. Tidligere i år besøkte tjenestemenn i den kanadiske marinen koreanske og japanske verft og besøkte produksjonsanlegg.
Det ble varslet at det ville ta litt tid å løse problemet med mangel på arbeidskraft innenfor verftet, som har blitt verre siden begynnelsen av dette året. Nestleder Ga sa: "Mange utenlandske arbeidere kommer inn, men jeg tror ikke det er den ultimate løsningen," og la til: "Det tar flere måneder å fullføre opplæringen, og jeg tror mangelen på arbeidskraft vil bli løst til en viss grad. i midten av neste år."
JahMason
20.10.2023 kl 06:43
4175
For de som kan oversette - blir det kamp om us shipyards i høst?
Ikke bare Hanwha Ocean som er på jakt!
https://m.sedaily.com/NewsViewAmp/29W0BDWC4F
Ikke bare Hanwha Ocean som er på jakt!
https://m.sedaily.com/NewsViewAmp/29W0BDWC4F
Redigert 20.10.2023 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
JahMason
19.10.2023 kl 19:15
4358
State-of-the-art facility with more than USD 675 million
invested since founding, including new logistics center and cabin factory.
Iflg årsrapporten
invested since founding, including new logistics center and cabin factory.
Iflg årsrapporten
jokke
19.10.2023 kl 17:56
4391
Det er vel Aker som har størst innvirkning på salgspris, noen som kjenner til hva de kjøpte for?
Aksjenuubie
19.10.2023 kl 17:08
4395
Satser på det. For uten budet ser det ut som kursen kun går en veg. Rett ned
GulbranGråstein
19.10.2023 kl 14:19
4428
80kr+ ved salg? Noen som mener noe annet?
Mener jeg handlet denne for mange år siden for rundt 115 og solgte på 160.
Veldig spennende, kanskje det ligger et bud på borde før julenissen banker på døren i 2023.
Gg
Mener jeg handlet denne for mange år siden for rundt 115 og solgte på 160.
Veldig spennende, kanskje det ligger et bud på borde før julenissen banker på døren i 2023.
Gg
JahMason
19.10.2023 kl 11:59
4504
Ventureman skrev Hva har dette med PHLY å gjøre?
Avvikling av assets i US. Rotering av kapital fra Aker systemet.
Converto fikk mandat om å videreutvikle verdier i de mindre selskapene i Aker porteføljen. Det vi ser nå er vel kanskje resultatet av dette. En fordel som Philly har er vel at Hanwha har jaktet oppkjøp og Philly har ikke reklamert eller solgt seg mot aktører.
Converto fikk mandat om å videreutvikle verdier i de mindre selskapene i Aker porteføljen. Det vi ser nå er vel kanskje resultatet av dette. En fordel som Philly har er vel at Hanwha har jaktet oppkjøp og Philly har ikke reklamert eller solgt seg mot aktører.