AWILCO Drilling, representerer sak nummer 2 en massiv oppside?

Mpart
AWDR 10.10.2023 kl 10:22 5299

Sak nummer 1 syntes jeg fremsto dårlig fra AWDR sin side, sak nummer 2 derimot syntes jeg fremstår svært solid.

Verftet terminerte kontrakten ca 4 måneder før AWDR skulle gjøre neste delbetaling, argumentasjonen fra verftet var at de mente at AWDR ikke ville kunne være i stand til å finansiere neste del betaling.
AWDR hadde også mulighet i sin kontrakt til å utsette levering med 1 år, det skal også sies at riggen var kraftig forsinket allerede da verftet terminerte kontrakten.

Det fremstår for meg som om at verftet har havna skikkelig på etterskudd mye på grunn av Covid og således terminert kontrakt ettersom det fremsto som en god løsning.

Aksjen omsettes med stor rabatt i forhold til emisjonskurs, det fremstår merkelig men det er nok selskapets historie samt tap i sak nummer 1 som fremprovoserer dette.

Det ergra meg at selskap kjørte rep emi til 9 kroner med warrants til 1 krone, de kunna da strengt tatt kjøpt aksjer i maredet og støtta kursen.

Uansett så får man akjser til 5-6 kroner og kjennelsen til voldgift domstolen kommer vel nå i midten av November om man regner samme tidsperspektiv som sak nummer 1.

Vinner de så er det vel 30-40 kroner aksjen, man skulle tror intressen var større.
d12m
11.05.2024 kl 13:09 581

19,8 x 24,5 mill aksjer = 485 mill
43 mill usd = 465 mill

Men renter og omkostninger bør vel kunne gi 12-13 mill usd?
zaq1
09.06.2024 kl 09:09 419

I årsrapporten for 23 som kom nå står det «the exercise period is yet to be determined» så da trenger ikke de med warrents betale 1 kr engang for nye aksjer før pengene fra Keppel eventuelt blir betalt.
d12m
09.06.2024 kl 19:13 360

Jepp, sånn er det. Men uansett virker det vel å være mulig med 10-15% oppside fra 20 blank?
zaq1
19.06.2024 kl 16:19 217

Further to the stock exchange release of 1 May 2024 from Awilco Drilling PLC ("Awilco Drilling") regarding the termination of the newbuilding contract between Awilco Rig 2 Pte. Ltd. ("AR2") and Keppel FELS Limited ("KFELS") for the construction of a semi-submersible drilling rig, hull number B382.
Together Awilco Rig 1 Pte. Ltd. ("AR1"), AR2 and the Company have entered into an agreement with KFELS (now Seatrium New Energy Limited) and RigCo Holding Pte Ltd ("RigCo") to settle all claims, disputes and amounts owing between them arising from the B379 and B382 newbuilding contracts. The parties have mutually agreed that AR2 will be paid USD 57.0 million which payment will result in full and final settlement of all matters arising from the B382 newbuilding contract, rig and arbitration; and mutual releases between the Company, AR1 and AR2 on the one hand and KFELS and RigCo on the other from any and all claims in connection with AR1 and the B379 newbuilding contract, rig and arbitration.
Redigert 19.06.2024 kl 16:21 Du må logge inn for å svare