Edgar A

Olav2
17.10.2023 kl 08:20 210262

Gratulerer Edgar A med en debatt for deg. Her kan du legge ut så mange boligsalg du bare vil uten at jeg sier noe som helst om det til deg - eller til admin. Lykke til med debatten.
Redigert 16.04.2024 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2024 kl 20:59 2530

all4one - leser du over hode det Olav2 og jeg skriver, eller bare skriver du i en eller annen selvpåført tåke?
Olav2
14.04.2024 kl 21:14 2506

Du har kanskje gått glipp av denne finno:

"Olav2
08.04.2024 kl 19:02
1527
Sjoa skrev
Du må være tungt å være så opptatt av andre som du er. Du må ha mindreverdighetskomplekser som kreve..
Ditt innlegg er fornøyelig Sjoa, men mangler litt av det som hadde gjort det enda morsommere. I tillegg til mangelen på relevans.

Du har Amundsen som et stort idol, men er ikke rasist så da må det være noe annet som du er enig med han om. Og da blir det vel hans hilsen på Facebook natt til 8. mars som har gjort han til ditt idol:

...

"8. mars. dette er deres dag. «Hurra»

Gratulerer til alle kjedelige kvinnemennesker som ønsker å holde menn tilbake. Gratulerer! Dere har lyktes.

Vi betaler alle prisen. Gutter mislykkes over hele linjen. Skole og barnehage rammes av radikal og uforståelig kjønnsteori. Skapt av radikale kvinnemennesker som ikke vet opp eller ned på en penis.

osv"
https://www.finansavisen.no/forum/thread/162382/view/5937786?legacy=0
Slettet bruker
14.04.2024 kl 21:25 2487

Ja, jeg har gått glipp av mye, men definitivt ikke blondiner. La oss imidlertid holde oss til krakk i eiendomsmarkedet. Hva tenker du om å bytte tittel på tråden Olav2?
Olav2
14.04.2024 kl 21:40 2431

Boligkrakket er godt gående finno så da kan man ikke bytte tittel. Godt gående overalt utenom prisstatistikker basert på gjennomsnittlig kvm-pris primært presentert av eiendomsmeglere og utbygger. Pris/prisantydning til eiendomsmeglerne viser priskrakk og Onkel_S sin visningssuksess viser priskrakk.

Dog er priskrakket hemmet av en ekstrem optimisme, gitt dagens ekstremt mye høyere boligkostnad som følge av renteoppgangen, som holder en betydelig del av prisfallet igjen. I tillegg til at man er i et priskrakk så er man også i en prisboble som følge av den ekstreme positiviteten som bl.a. eiendomsmeglerne har klart å pode inn i den norske befolkningen godt hjulpet av bl.a. pressen og deres boligeksperter.

Når det gjelder blonde norske kvinner så er jeg ikke frustrert finno når jeg setter kvinnekampen og de blondes gjøren og laden på spissen. Når det gjelder de mer varmblodige kvinnene så er jeg heller ikke frustrert over det jeg kan sette på spissen med dem. Jeg har som du åpenbart vet god kjennskap til begge typer kvinner.
Slettet bruker
14.04.2024 kl 23:46 2321

Regjeringen gjør det de makter for å redusere verdiene og økning på boliger. Virker som de vil at de fleste skal leie og ikke eie (kansje til og med hjemløse) Da er du i det minste ikke "rik". Blir ingen høydare å eie flere gamle hus som ikke oppfyller EU kravene som kommer, der det er dårlig energiklassifisering. Oppgradering for å få godkjente krav anslåes å bli mellom 1-1,5 millioner for hvert hus. Så har du trange eiendommer i bystrøk der naboen må være med når oppussing skal foretaes(blir enda dyrere). Lykke til dere som eier gamle hus. Er enda ikke for sent å få solgt før "hvermansen" oppdager utviklingen, konsekvensene fullt ut. Tenk at en skal ha samme krav i Spania der det er sommer hele året og i Norge der det er vinter hele året. Forteller om galskapen som er kommet for å bli hos politikerne, virker som de fleste har fått rabies. (Heimstaden og Tollefsen gleder seg ?). Er nok en av årsakene til at også han selger unna mer nå.

https://www.nettavisen.no/okonomi/nye-eu-krav-til-huseiere-vil-betale-seg-i-lopet-av-50-ar/s/5-95-1413830

"Eiendomsskatten kan dobles
En stortingsmelding som legges frem i mai kan åpne for at kommunene kan doble eiendomsskatten for eiere av hus og hytter. I fjor økte den med 7,1 prosent. !

https://www.finansavisen.no/personlig-okonomi/2024/04/14/8118432/hus-og-hytteeiere-risikerer-dobling-av-eiendomsskatt

Eiendomsskatt og bommpenger er de to avgiftene politikere kan gjøre hva de vil med. Kan argumenteres uansett for økning , så kjøra på nu alle landssvikerpolitikere på venstresiden spesielt. Tror Ve-Dum vil at alle skal bo på bondegård, det er vel derfor beskatningen der er nesten ingenting sammelignet med vanlige boliger.

"Kjemper for skatten han aldri har betalt selv
Trygve Slagsvold Ve-Dum (Sp) eier storgård, to store eneboliger, gigantisk låve og masse andre bygg og utstyr, samt hytte i Trysil. Men har aldri betalt en krone i formuesskatt."
https://www.finansavisen.no/finans/2024/02/15/8097401/kjemper-for-skatten-han-aldri-har-betalt-selv
Redigert 15.04.2024 kl 00:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2024 kl 07:28 2213

Leser Olav, men ikke deg med interesse.
Tåke? Bedre enn din kognitive dissonans.
Du forstår verken marked, drivere eller trend. Eiendomsmarkedet har og er fremdeles i en positiv trend, på tross av fundamentale forhold, rente, som tilsier noe annet.
Dumme penger går fremdeles inn, smarte ut - les profesjonelle investorers utgang fra utleiemarkedet.

Din påstand om omgang med motsatt kjønn finner jeg lite trolig.

Edgar A
15.04.2024 kl 12:40 2031

Rundtjernveien 3b Hellerud prisantydning 5,5mill 103kvm en leilighet i god stand men alt må taes for å få en moderne
standard.

Sikkert 50 stykker på visning,heftig budrunde nå.

5,8 mill

Edgar A
15.04.2024 kl 13:06 2002

5,9mill med utsikt rett inn i en betongvegg

Edgar A
15.04.2024 kl 13:20 1981

6,1mill

Evig støy fra Tvetenveien

Bare å komme seg inn i markedet for etternølerne før pila peiker loddrett opp.
Edgar A
15.04.2024 kl 13:44 1969

6,35mill nå
Edgar A
15.04.2024 kl 14:17 1939

6,4mill nå

900k over mer og mer vanlig trend i Oslo

I indre Østfold(krakket)går mange eiendommer til 5-7mill fra 700-1,3mill under.
Slettet bruker
15.04.2024 kl 14:23 1934

Edgar A skrev 6,35mill nå
Ikke alle bør by på bolig det er sikkert!
Men jeg vil heller ikke synes synd på slike om det smeller skikkelig igjen som under finanskrisen.
En skulle tro at filmen/boligen du referer til heter Gjøkeredet. Forøvrig er 10 åringen USA på"4,588 %. Det er ikke ofte den har vært så høyt,
folket bør håpe at denne roer seg. Allefall de som byr på boligen du forteller om:)

Det gikk 10 minutter og den hoppet opp til 4,62 %. Nå begynner jeg bli skeptisk, den må under 4,5 % mener jeg for at optimistene skal være i flertall.
Ikke noen styrke allefall at den hopper så mye på få minutter. Ser ut som det bare er å benke seg med brus og popcorn fremover å se på grafen.
Redigert 15.04.2024 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
DividendYield
15.04.2024 kl 16:26 1862

Du har ikke lyst på mye brus og popcorn om du sitter på utsida og ser boligprisene i Norge fyke av gårde i stor hastighet i månedene og år fremover. Kjedelig da å sitte på perrongen med popcorn uten salt.
landis
15.04.2024 kl 16:32 1860

Boligprisene i Norge går på ræva. Både inflasjonsjustert og nominelt.
Oslo later til å være unntaket.

Kilde ssb
Slettet bruker
15.04.2024 kl 16:37 1869

Salt er ikke bra for helsen, trodde du visste det. Heller ikke høy rente. Glemte at boligprisene har gått ned effektiv prisstigning, ber om unnskylding for den. Såvidt startet på popkorn og 4.63 % 10 åring usa. Etter å ha vært oppe å sniffet på 4.67.
Redigert 15.04.2024 kl 16:41 Du må logge inn for å svare
DividendYield
15.04.2024 kl 16:41 1871

Tror du blander salt og røyking.

Salt er svært viktig for kroppen, problemet er at for mange får for mye. Men det er lov kose seg litt mens du ser boligverdiene skyte opp en gang i måneden, representert ved Eiendom Norge
Slettet bruker
15.04.2024 kl 16:52 1868

Salt er viktig i 30 varmegrader din gedigne fjott. Kan faen ikke noe om kroppen så uttaler du deg. Få deg kunnskaper før du kommenterer. Det er for mye salt tilsatt i maten da det er lettjente penger for matprodusenter. Og i Norge er gjennomsnittstempratuten ? Forbanna gjøk. Jeg kommenterer renten i USA, men det har du heller ikke fått med deg. Evneveikhet kalles slikt . Jeg eier boliger, men idioter kan ofte ikke ha flere tanker i hodet samtidig. De ender opp med og snakke om salt, som de fanken ikke skjønner noe av. Gidder ikke engang nevne røyking til en så inkompetent fyr som deg. Lag en egen tråd så skal jeg fortelle om det også. Skjønner at du heller ikke redd for høye renter bra for deg, men mange andre er faktisk bekymret for det. Den bør under 4.5 % mener jeg, og trenden ser ikke bra ut, men kan selvsagt komme ned igjen. Gjør den ikke det, blir det mange som må kjøpe mindre popkorn allefall, og mulig de bør stumpe røyken og heller betale på lånet da.
Redigert 15.04.2024 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
DividendYield
15.04.2024 kl 17:02 1851

Skikkelig sympatiske disse krakknissene, lurer på hva som gjør dem så hissige😄

Dessuten, hvorfor redigerte du det teite innlegget ditt?
Slettet bruker
15.04.2024 kl 17:22 1826

Du er så dum at du ikke engang ser at jeg har tilføyd noen punkter. Totalt fjern. Er det ikke lov å skrive mer altså ? Sjelden en leser så mye intetsigende dritt på så kort tid. Uttaler seg flere ganger om ting du ikke aner noe om. Gidder ikke repetere for deg. Det går rett ut!!! Der redigerte jeg igjen!!!!! For å slippe å lage flere innlegg som omhandler det samme. Sett deg i køen for hjernetransplantasjon.
Redigert 15.04.2024 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
Baltazaris
15.04.2024 kl 18:02 1798

Med den språkbruken du refererer til tror jeg vi kan snakke om diagnoser i en eller annen form.
Edgar A
15.04.2024 kl 18:27 1827

Boligprisene i Oslo er flaut lave,gikk rundt i Bangkok for noen år siden og så på vindusprospekter.
Så da en toppleilighet på ca 200kvm som var priset til 120 mill Nkr i lavkostlandet Thailand.

Tipper 250k pr kvm på Oslo vest er vanlig om 2-3 år.
Slettet bruker
15.04.2024 kl 19:30 1791

Måtte Google påstanden din, Edgar. Vet ikke hvor mange av disse som ble solgt, men var hektisk byggeaktivitet ikke langt fra strandsonen i Bjørvika når besøkte Oslo for litt siden. Vil tro noen områder når din påstand, spesielt om vi ser en sort svane eller pengetrykkingen som har vart siden finanskrisen virkelig skyter fart igjen.

https://www.finansavisen.no/nyheter/bolig/2022/11/08/7957958/oslo-s-utvikling-vil-ha-320.000-kroner-pr.-kvadratmeter-i-bjorvika

Thailand er visstnok et fint land. Dog med sine problemer, slik mange andre land i østen også sliter med. Liker godt asiatiske folkeslag, serviceinnstilt og hyggelig, uten å generalisere.
Edgar A
15.04.2024 kl 19:42 1777

Husker godt for ca 15 år siden at ettroms leiligheter i Stockholm sentrum kunne gå for 6 mill.
I Oslo har det vel knapt nok blitt solgt ettroms for den prisen.
Olav2
15.04.2024 kl 19:48 1767

...
Redigert 16.04.2024 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Edgar A
15.04.2024 kl 21:44 1727

Leieprisene skal kraftig opp utover høsten,mer og mer vanlig at 1 ekstra ungkar flytter sammen med de 3 andre ungkarene i 3roms på 70kvm
Husleia er ofte 30000,- i mnd.
Veksles på hvem som må ligge i stua.

Oslo har vært en gavepakke frem til nå hva gjelder salgs og leiepriser.
Olav2
15.04.2024 kl 22:19 1709

Jeg ber deg om å vurdere dine innlegg på denne debatten opp mot regelverket før du poster dem Edgar A:

"Følgende er ikke tillatt og vil føre til utestengelse når det oppdages:
-Innlegg som bevisst sprer usannheter.
-Gjentatt innlegg med samme innhold, "spamming", eller andre forsøk på å ødelegge debattene og forumet."

https://www.finansavisen.no/forum/Regler-og-informasjon

Det ville jo være kjedelig for deg å bli utestengt.
Slettet bruker
15.04.2024 kl 22:56 1686

Leser også dette i regelverket:

Følgende er ikke tillatt og vil føre til utestengelse når det oppdages:

Ytringer som har som formål eller virkning å være krenkende, skremmende, fiendtlige, nedverdigende eller ydmykende.
Banning, injurierende uttalelser, løgn og falske beskyldninger, ærekrenkelser, usakligheter, personangrep, trakassering av meddebattanter, hatefulle innlegg, bruk av hersketeknikker og karakteristikker for å skremme vekk eller bringe andre på forumet til taushet.

At vi har en kandidat eller to på denne tråden om bør kvalifisere til livslang utestengelse, er det vel ingen tvil om. Det er da tydeligvis ingen moderator som følger med på disse innleggene, så da er det opp til hver og en av oss å rapportere disse primitive innleggene etter hvert som de dukker opp.
Olav2
15.04.2024 kl 23:51 1641

Jeg synes det er greit å gi en advarsel først slik at vedkommende får anledning til å forbedre seg. Men, man kan selvfølgelig gå direkte til admin uten forutgående advarsel også.

Jeg vil heller beholde de fargerike personkarakteristikkene på denne debatten enn de intetsigende innleggene om enkeltsalg som på grunn av antall innlegg per salg heller ikke hører hjemme på salgsprisdebatten til Cain666. Eller fremtidsvisjoner uten begrunnelser om bolig- og leiepriser i himmelferd. Eller regelrett løgn om hvor billig det er i Norge eller hvor dyrt det er i andre land. Når dette dukker opp hele tiden fra samme person så synes jeg det var på tide å spørre vedkommende om han kan vurdere innleggene sine før de postes.
Edgar A
15.04.2024 kl 23:59 1647

Forskjellen på meg og deg er at jeg har vært tett på markedet i snart 30 år.
Du sitter og vrir på dine meget tvilsomme statistikker,hetsen din av Ivar Tollefsen hører heller ikke hjemme noe sted,
at du hater en person sånn til de grader må jo ha en grunn som fks utkastelse fra vedkommende el noe lignende.
Du må ikke snakke om usannheter til meg ser du fortrenger både prisrekorder og budrunder som går i taket sannheten er tydeligvis tung å
fordøye.
Olav2
16.04.2024 kl 00:10 2931

Du har fått advarselen så da håper jeg at du oppfører deg ok fra nå av. Enkeltsalg har ingen interesse i denne debatten så lenge enkeltsalg sier ingen ting om markedet. Enkeltsalg som presenteres over 5 innlegg slik som i dag har enda mindre interesse. Bangkok har langt lavere boligpriser enn Oslo. Selv de dyreste bydelene av Bangkok har lavere kvm-priser enn snittet i vår hovedstad. Og så dukket du i dag også opp med fremtidsvisjonen din uten en eneste fornuftig begrunnelse. At det blir 1 mer singel i et kollektiv er ikke et argument for økte boligpriser Edgar A.
Edgar A
16.04.2024 kl 07:23 2854

Hva med din langvarige og onde hets av Ivar Tollefsen?
Ønsker at du står frem og forteller hva som plager deg,tør du det?
landis
16.04.2024 kl 08:25 2814

Bæsja i bleien igjen. ?
For du oppfører deg som en skikkelig dritonge
pedro1
16.04.2024 kl 08:50 2860

Olav2, du er i krangel med folk konstant. Kan det være deg selv du burde anmeldt til Administrator? Fra spøk til alvor, har det streifet deg at du er noe av årsaken til konfliktene ? Tenker at dette er din måte å holde en tråd gående. Slett denne tråden slik at det pinlige oppgulpet gjennom årene blir fjernet. Start en ny tråd, med hyggeligere tone. Får du det ikke til, så be Administrator om hjelp.
Edgar A
16.04.2024 kl 09:39 2816

På denne kommunistiske tråden er det kun lov å kommentere TS sine statistikker samt er det
godtatt å være bidragsyter til svertekampanjen mot personen Ivar Tollefsen.

Analyser om hvordan en tror boligmarkedet utvikler seg er ikke akseptabelt,budrunder og prisrekorder
bør heller ikke nevnes.
Baltazaris
16.04.2024 kl 11:27 2741

Istedenfor å skrive slike tullekommentarer så kan du heller sende meg linken fra SSB som viser at norske boligpriser går på ræva (som du skrev). Jeg leser nemlig oppgang?
Edgar A
16.04.2024 kl 11:35 2729

Heftig budrunde på Bjerke nå.
Kan desverre ikke dele med dere da TS kun ønsker krakk relaterte innlegg samt negativt rundt Ivar.
Hanfo
16.04.2024 kl 11:38 2712

Denne tråden har absolutt null substans. Eneste verdien den bringer med seg er bevitningen av klovner, spåmenn og nisser som anvender versaler, adjektiv og utropstegn i sin daglige kamp mot frustrasjon og bitterhet.
Slettet bruker
16.04.2024 kl 16:04 2614

SSB prisindeks for brukte boliger: https://www.ssb.no/priser-og-prisindekser/boligpriser-og-boligprisindekser/statistikk/prisindeks-for-brukte-boliger

Nominelle verdier har gått opp, men reelle verdier ned grunnet inflasjon. Du hadde fått høyere avkastning av å ha pengene i banken enn Oslomarkedet siste kvartal, men er ikke sikkert det lønner seg likevel.
Skattegrunnlaget gjør det mer diffust og vanskeligere å regne på. Du må typisk opp med regneark for å regne bokostnad eie mot leie. Det er ikke en nobrainer som tidligere med kjøp, selv om det er bra for psyken å ha sitt eget. For eget vedkommende utløste den «sjablongmessige ligningsverdien» høyere formuesskatt grunnet overtakst på over 30% av reell salgsverdi.
Skattetaten har kun 9 mnd behandlingstid, hvor svaret etter 1 mnd var 8 mnd behandlingstid. Det er en vits.

Hadde du investert et tilsvarende beløp i et globalt indeksfond eller indiafond som det koster med bolig i Oslo-markedet ville det båret solide frukter.

Leste en plass at Bjerkebanen solgte unna tomter med god gevinst og det er noe rot med aksjer styrket for Bjerkebanen vil selge? Edgar vet muligens noe om dette?

Regner med Finno har meldt både den ene og andre til admin. Jeg lever greit med det. Utleiebolig lønner seg for han, uavhengig av hvilke valg profesjonelle aktører gjør i utleiemarkedet.
Om Tollefsen overlever eller går på økonomisk rumpe betyr ikke så mye for meg, men misliker «boligmeldingen» regjeringen la frem. Leie-eie og andre hybridløsninger er ikke bedre enn å tvinge kommunene til å bygge mer og rimeligere.

Det er ikke kommunistisk å mene bolig er et gode som bør komme de fleste til gode. Å ha store fattige familier stuet inn i små leiligheter i et lite geografisk område har vist seg å gå ut over tryggheten til beboere i flere svenske forsteder.

Bil og bolig er myndighetenes store melkeku. Det ene er praktisk, det andre må alle ha. Enten som eier eller leietaker.
Slettet bruker
16.04.2024 kl 16:07 2628

Deilig å sitte med DND high yield. Så blir en fremdeles beskyldt for å ikke forstå noenting:)
Edgar A
16.04.2024 kl 16:16 2632

Sagveien 5 38kvm lagt ut for 4,3mill solgt for 4,97mill

Krakkpris
Baltazaris
16.04.2024 kl 16:34 2616

Jeg forholder meg kun til nominelle priser og disse har også gått "ræva" mener krakknisse vennen din Landis, han henviser til SSB. Men trolig bare noe han veldig gjerne ønsker.
Olav2
16.04.2024 kl 16:41 2617

Jeg har rapportert noen av de siste innleggene her til admin og avventer reaksjonen hans på det. Hvis ikke admin tar affære så sletter jeg denne debatten og starter en ny.
Slettet bruker
16.04.2024 kl 17:03 2967

MÅ du skrive alt dette røret hver dag, all4one? Dette interesser jo oss andre midt i ryggen og er grov spamming av Olav2 sin tråd.
Slettet bruker
16.04.2024 kl 17:08 2948

Du snakker om spamming og din apekatt utrolig komisk å bevitne🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😘😘🤪Du har aldri snakket om boligpriser I dine nonsensinnlegg .🦑🦑🦑
Redigert 16.04.2024 kl 17:12 Du må logge inn for å svare
Olav2
16.04.2024 kl 18:05 2902

Jeg har rapportert dette innlegget Sjoa. Og det selv om innlegget på langt nær når opp til ditt ypperste nivå for sjikane av dine meddebattanter. Til orientering så er ikke dette det eneste innlegget ditt som jeg har rapportert.

Selv om du ikke er enig med finno, irriterer deg over at innleggene hans ikke gir deg mening, eller at du synes hans spydigheter nærmer seg rapporteringsgrensen så gir det deg ikke rett til å trampe så langt over streken som du gjør. finno er dyktig til å holde seg såvidt innenfor grensen. Du har tydeligvis ikke forstått at det finnes noen grense.
landis
16.04.2024 kl 18:20 2883

Ssb viser nedgang i Norge, unntatt Oslo.
Jeg var muligens litt upresis der, gitt at du klarte å tolke dette feil.
e.hansen
16.04.2024 kl 18:24 2875

Mener du siste kvartal/statistikk over brukte boliger? Jeg gjenga noen tall derfra for ikke så lenge siden. Oslo og Bærum endte på bunnplassering. Her er en kopi fra meldingen:

Oslo (med Bærum) endte opp på landest dårligste plassering med 0,4% sesongjustert økning fra 4. kvartal 2023 - 1. kvartal 2024.

Dette er under landssnittet på 1,2% hvor Møre og Romsdal og Vestland uten Bergen topper med 3,7%. Stavanger er opp 2,4% og Bergen opp 2,5%.
Edgar A
16.04.2024 kl 18:58 2841

Krakket i indre Østfold tiltar i styrke,solgt kun 1 leilighet i Spydeberg siste uke,budet på gården til Henning Solberg er 5 mill under prisantydning.