Edgar A
Olav2
17.10.2023 kl 08:20
201893
Gratulerer Edgar A med en debatt for deg. Her kan du legge ut så mange boligsalg du bare vil uten at jeg sier noe som helst om det til deg - eller til admin. Lykke til med debatten.
Redigert 16.04.2024 kl 23:20
Du må logge inn for å svare
Bullmarked
18.04.2024 kl 22:51
1709
Sitter det virkelig enda voksne menn og hausser livsnødvendigheter i stor stil non-stop? Har jo nærmest klikket for samfunnets åtseletere om dagen. Blir dessverre bare en trist seanse å bevitne. Slik er det med folk som ikke kan kunsten å plassere penger og har alt i en tvilsom kurv.
Jeg er interessert i boligprisutvikling, men holder ikke på med ensidig haussing eller bæsjng. Denne tråden er ubrukelig slik som såkale andre "boligtråde" mye paniske innlegg etterhvert.
Redigert 19.04.2024 kl 01:40
Jepp, Geo rentene blir høye lenge men jeg er også usikker hvordan det vil virke inn på boligpriser. Vi har hatt og har realvekstnedgang på prisene i boligmarkedet, men nå ser det ut som inflasjonen fester seg og boligprisene vil da stige i antall kroner i det minste. Men denne blir stygg for de som eier eldre boliger. Tipper Norge blir best i klassen her også og straffer folk med dårlig råd som bor i gamle hus. De får ekstra miljøskatt på grunn av dårlig energimerking. Blir mange som får trøbbel fremover og de gamle husene vil falle mer i verdi enn de nye antar jeg.
" over to år har EU arbeidet med det nye bygningsenergidirektivet, døpt «Energy Performance of Buildings Directive», som omhandler energieffektivisering av bolig med mål om å bli et nullutslippssamfunn. Framover er målet om at alle skal redusere sitt energiforbruk.
Nettstedet Energi og Klima melder nå at direktivet omsider er vedtatt. Og det ikke uten dramatikk. Nettstedet skriver at Italia og Ungarn stemte imot den endelige teksten, mens Kroatia, Tsjekkia, Sverige, Slovenia og Polen avstod fra å stemme".
https://dinside.dagbladet.no/bolig/eu-krav-blir-svindyrt-for-nordmenn/81273667
" over to år har EU arbeidet med det nye bygningsenergidirektivet, døpt «Energy Performance of Buildings Directive», som omhandler energieffektivisering av bolig med mål om å bli et nullutslippssamfunn. Framover er målet om at alle skal redusere sitt energiforbruk.
Nettstedet Energi og Klima melder nå at direktivet omsider er vedtatt. Og det ikke uten dramatikk. Nettstedet skriver at Italia og Ungarn stemte imot den endelige teksten, mens Kroatia, Tsjekkia, Sverige, Slovenia og Polen avstod fra å stemme".
https://dinside.dagbladet.no/bolig/eu-krav-blir-svindyrt-for-nordmenn/81273667
Redigert 19.04.2024 kl 06:48
Mønny
19.04.2024 kl 08:20
1566
Jeg lurer på hvor de ser for seg at all isolasjon og byggematerialer for en slik operasjon skal produseres. Og ikke minst, hvordan skal man finne nok håndtverkere. Og hva med alle bygårder i sentrale strøk som ligger på rekke? Får man stjele 30cm av fortauet i Bogstadveien?
Slapp av regjeringen i Norge er gode på å finne passende straff for de som ikke følger opp fort nok idiotlovene de vedtar. Som vi vet er Norge best i hele EU, det bør skremme vannet av noen og enhver. Spesielt boligbaroner som eier trange gamle boliger der det er dårlig tilgang/plass.
Redigert 19.04.2024 kl 08:40
Mønny
19.04.2024 kl 09:31
1518
Stakkars leietakere som må betale for gildet. Men uansett, noe sånt vil i tilfelle bli innført over en lang periode, fordi det ikke er gjennomførbart på kort tid. Mener å ha lest at det er snakk om rundt 2000 milliarder for å oppgradere alle boliger i Norge til klasse A. Bull Rockwool og Glava.
finno
19.04.2024 kl 09:36
1516
Det må være tøft å være deg Sjoa. Hvor enn du snur deg så er du omgitt av idioter. Det være seg samfunnsøkonomer, eiendomsanalytikere, politikere og ikke minst dine meddebattanter her på forumet. Dere er ikke mange der oppe på ditt nivå, så det er forståelig at det blir stille og ensomt for deg. Flott at du bruker all tiden som ensomheten gir deg til å øse dine kunnskaper om eiendomsmarkedet og makroøkonomi over oss uvitende. Hvor skulle vi ellers høstet visdom nå som all4one sin røst har stilnet?
wire1
19.04.2024 kl 09:54
1505
“If you run into an asshole in the morning, you ran into an asshole. If you run into assholes all day, you're the asshole.”
― Raylan Givens
― Raylan Givens
Ser at en person her blir rabiat over at regjeringen er best til å innføre EU direktiver. Hen forstår ikke at en må følge de lovene som blir innført. Må være fint å leve I sin egen parallellverden der Kun dine egne regler gjelder. Resten av oss og du Mønny vi må tilpasse oss regelverket🤣🤣
Redigert 20.04.2024 kl 11:08
Allfor1
20.04.2024 kl 12:16
1270
Sikker på at du ikke savner meg, Finno? Jeg gadd ikke bruke mer tid her. Gir meg ikke noe, verken glede eller intellektuelt. Vet ikke hvilken glede det gir, men håper Sjoa gjennomskuer det. Du bruker tid på et modent forum for å irritere og provosere andre, så blir du krenket når jeg går over streken fremfor å svare på tiltale.
Det er jo ikke bra, men heldigvis slipper jeg å forholde meg til deg andre steder enn internett. Ved å slette bruker trenger jeg ikke det heler, selv om jeg ble betenkt når du sikkert trodde jeg ble slettet av moderator.
Gobbels sa noe om hvordan løgner blir sannheter om de gjentas nok ganger. Boligmarkedets fortsatte ferd mot solnedgangen med bensinnålen på rød sone og ingen bensinstasjon i horisonten.
Når du ser på norskekrona og rentene er det ikke veldig mye som tyder på rentenedgang med det første. Sysselsetting og farten i norsk økonomi er også god. De har snakket om rentenedgang flere ganger mens renten har gått opp. «Toppen er nådd,» så går rentene videre opp.
Olav har opprettet et ekkokammer med sin nye tråd.
Meglere selger historien sin velvillig til riksmediene. Ingen snakker om lavere låneopptak eller SSB sin siste statistikk for bruktboliger.
Har du kapitalbevis, noe jeg har, så vil du observere økte tapsavsetninger på utlån. Flere banker bruker også litt tid på årsrapportene om en økt forventning om økte tap på utlån.
Både i bedrifts-, nærings- og privat eiendomsmarkedet.
Tapsavsetningene har vært historisk lav siden seddelpressen gikk varm for noen år siden.
Hva tror du skjer om det hadde blitt skrevet mye om overnevnte tall for utlån, økte tapsavsetninger og SSB for bruktboliger? Selvoppfyllende profeti. Hva ville 30% nedgang gjort for handels-, finans og byggenæring? Markedet styres av psykologi.
Vi får vente å se. Inntil videre nyter jeg finværet med madammen og skal være med gamle venner senere i dag. Har høydesyke, selv i lavlandet.
Ønsker dere en fin lørdag videre. Nyt den!
Det er jo ikke bra, men heldigvis slipper jeg å forholde meg til deg andre steder enn internett. Ved å slette bruker trenger jeg ikke det heler, selv om jeg ble betenkt når du sikkert trodde jeg ble slettet av moderator.
Gobbels sa noe om hvordan løgner blir sannheter om de gjentas nok ganger. Boligmarkedets fortsatte ferd mot solnedgangen med bensinnålen på rød sone og ingen bensinstasjon i horisonten.
Når du ser på norskekrona og rentene er det ikke veldig mye som tyder på rentenedgang med det første. Sysselsetting og farten i norsk økonomi er også god. De har snakket om rentenedgang flere ganger mens renten har gått opp. «Toppen er nådd,» så går rentene videre opp.
Olav har opprettet et ekkokammer med sin nye tråd.
Meglere selger historien sin velvillig til riksmediene. Ingen snakker om lavere låneopptak eller SSB sin siste statistikk for bruktboliger.
Har du kapitalbevis, noe jeg har, så vil du observere økte tapsavsetninger på utlån. Flere banker bruker også litt tid på årsrapportene om en økt forventning om økte tap på utlån.
Både i bedrifts-, nærings- og privat eiendomsmarkedet.
Tapsavsetningene har vært historisk lav siden seddelpressen gikk varm for noen år siden.
Hva tror du skjer om det hadde blitt skrevet mye om overnevnte tall for utlån, økte tapsavsetninger og SSB for bruktboliger? Selvoppfyllende profeti. Hva ville 30% nedgang gjort for handels-, finans og byggenæring? Markedet styres av psykologi.
Vi får vente å se. Inntil videre nyter jeg finværet med madammen og skal være med gamle venner senere i dag. Har høydesyke, selv i lavlandet.
Ønsker dere en fin lørdag videre. Nyt den!
Gjennomskuet han forlengs! Bruker ikke tid på slike personer i det virkelig liv og jeg svarer heller ikke hans innlegg, Et null rett og slett. Men han klarer ikke dy seg og kommer rett som det er med "svar" om jeg skriver noe. Du vet har du mindreverdighetskomplekser henger det ofte tungt i.Når du sletter en bruker, noe jeg har tenkt på men ikke turt. Jeg antar at jeg ikke kan lese hans innlegg, men får han lese mine ? Har spurt tidligere men fikk ikke noen kloke svar da. Du har vel erfaring da og vet dette Allfor1 ? Har brukt dagen på å bade med hele familien og mer til:)
Redigert 20.04.2024 kl 14:36
Edgar A
20.04.2024 kl 15:08
1189
1roms 27kvm Majorstuen kuppet 5t etter annonsen ble lagt ut sikkertfor 3,6mill som definitivt er ett kupp. VG
Om 5 år går den for 6mill
Om 5 år går den for 6mill
Allfor1
20.04.2024 kl 17:04
1157
Herlig! Våren er best :) takk for samtaler!
Nei, det er bare noe surt oppgulp som kommer fra han. Slettet brukeren jeg hadde hatt, kun brukt over mange år. Står bare slettet bruker der all4one stod tidligere. Innleggene er der fremdeles.
Tror boligvåren blir spennende. Prisene på gull og sølv har vært grei i år.
Observerer statsministeren snakker om det gode lønnsoppgjøret og noen promiller i lavere skatt for dem som tjener 800k i dag. De kronene har statseide statskraft tatt noen x-ganger etter utenlandskablene ble skrudd på.
Ei heler snakkes det om langrentene i USA. Når EU kan sable rentene er det ikke kun fordi inflasjonen der er på vei ned. Det er en grunn til hvorfor inflasjonen er på vei ned, men den snakker få om.
Inflasjonen her på berget er fremdeles frisk i kronekursens lave navn.
Vi forledes når velger å ikke tenke selv. Eller klarer å se sammenhenger
Nei, det er bare noe surt oppgulp som kommer fra han. Slettet brukeren jeg hadde hatt, kun brukt over mange år. Står bare slettet bruker der all4one stod tidligere. Innleggene er der fremdeles.
Tror boligvåren blir spennende. Prisene på gull og sølv har vært grei i år.
Observerer statsministeren snakker om det gode lønnsoppgjøret og noen promiller i lavere skatt for dem som tjener 800k i dag. De kronene har statseide statskraft tatt noen x-ganger etter utenlandskablene ble skrudd på.
Ei heler snakkes det om langrentene i USA. Når EU kan sable rentene er det ikke kun fordi inflasjonen der er på vei ned. Det er en grunn til hvorfor inflasjonen er på vei ned, men den snakker få om.
Inflasjonen her på berget er fremdeles frisk i kronekursens lave navn.
Vi forledes når velger å ikke tenke selv. Eller klarer å se sammenhenger