«dramatically reduced !!»

rosgun
BGBIO 20.10.2023 kl 04:05 53680

Ja, folkens da kom avsløringen"just in time" FØR konferansen som jeg antydet og håpet på......publisert idag 20.10 norsk tid ca kl 24:05 en artikkel med BGBIO i seg som omhandler forsøk utført i USA......resultatene ble først publisert i september, men da uten navn på de som var involvert.

Jeg leste hele artikkelen og merket meg følgende herlige trigger:

«dramatically reduced !!»

Additionally, we found that combined targeting of the AXL-STAT3 network inhibited tumor growth and suppressed the recruitment of macrophages and other host cells to xenograft tumor site. Interestingly, the proportion of endothelial cells with high AXL expression was dramatically reduced and may impair the recruitment of host cells through the tumor vasculogenic network (Figures 1D and S8B). In this way, tumor cells are unable to conscript host cells, rendering the TME less heterogeneous.

Dette er rakettmaterialet som skal gjøre at BGBIO skal fly no så inn i hel.....opp til nye høyder og sikkert tvers gjennom motstanden på kr 6,60 etter konferansen i USA, eller etterpå og sannsynligvis iallefall ila 2024🙂

Redigert 10.03.2024 kl 18:28 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
11.03.2024 kl 10:40 6551

Hva er faretruende med det?
Er det pga det ventes på tegnings perioden på 13 øres aksjer som starter 1 april?
Mange har frie warrants,andre var bet tr,time will tell hva som skjer videre her👍
https://www.bergenbio.com/investors/investor-relations/warrants
Pilkastmetoden
11.03.2024 kl 11:11 6556

Som alle er klar over: Det er penger utover i 2025. Derfor trenger dem ikke slippe noen melding nå for å trykke kursen oppover før 15. april. Dem som mener Olin slipper noe viktig nå de siste to ukene før påske vil se tomme egg når påskeaften kommer.. Ingen grunn til melding nå for kassen er velfylt uansett.. Og neste år skal partner på et eller annet vis redde oss alle fra undergangen, skal vi tro Olin & co..
Pilkastmetoden
11.03.2024 kl 11:13 6586

Det faretruende er omsetningsvolumet som indikerer svært fallende interesse for aksjen. Holder det eller trengs saken å bli fortalt en gang til, eller?
Billyjojimbob
11.03.2024 kl 11:15 6682

Ja, det må du gjenta noen ganger til.
GulbranGråstein
11.03.2024 kl 11:24 6659

Kan det etableres en bunn på TR nå på 0,04..
Redigert 11.03.2024 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
GulbranGråstein
11.03.2024 kl 11:31 6635

Finner vi støtte på rundt 0,15/0,16 i Bergen bio, må vel snart begynne å stramme seg til nå, potensialet er stort og selskapet nærmer seg potensiell suksess for hver dag som går.

Gg
ctrlaltdel
11.03.2024 kl 11:55 6580

Ingen ting er forandret fra aksjen sto i 0.33 kr eller 0.10 kr.
Pilkastmetoden
11.03.2024 kl 12:29 6496

Fikk noen for 3,7 nå, og takker selgeren som kastet kortene (??)
GulbranGråstein
11.03.2024 kl 12:30 6515

Det er korrekt, så en rekyl er på sin plass, men den kommer ikke før bunnen er nådd så er spørsmålet hvor den etableres.

Gg
omans
11.03.2024 kl 13:35 6470

Da er det i og for seg ingen grunn til kursoppgang heller, så konklusjon sånn sett er at det kan gå videre ned, hvis den ikke holder over 0.172 ca, lite støtte under d før emi kursen...
skadi
11.03.2024 kl 13:46 6489

Hvor ble det av skrikerungen rosgun tro? Sleiker sine sår?
Redigert 11.03.2024 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
Mammon
11.03.2024 kl 13:50 6588

har vel solgt seg ut med massiv tap :)
ellers hadde det vært massiv haussing for å lure folk inn i elendigheten
Bearwizard
11.03.2024 kl 14:09 6648

10 % ned hver eneste børsdag i over en uke....det sier vel sitt
Blygen
11.03.2024 kl 14:22 6707

Kan plutselig stige vanvittig, så er ikke nevneverdig bekymret:)
Pilkastmetoden
11.03.2024 kl 14:41 6719

Rosgun er utsatt for tvangssalg nå. Derfor var det panikk i leiren hans siste 2 uker = Totalt galskapsvolum med publisering av gammelt nytt..
Pilkastmetoden
11.03.2024 kl 15:06 6650

Det ble det også sagt for ikke lenge siden da prisen var litt over 30 øre..
Blygen
11.03.2024 kl 15:12 6639

Forskjellen nå er at kursen er hamret ned uten grunn....
rosgun
11.03.2024 kl 15:31 6604

Gammelt nytt har ikke gått ut på dato.

De kliniske dataene ligger fortsatr der i fasttrack
rosgun
11.03.2024 kl 15:59 6546

Hei.
Tror du skal bruke pilkastmetoden og finne en annen aksje, 60X, på et gitt tidspunkt gjør meg svært motivert for å kjøpe flere aksjer- rett og slett😎…

Om dette i mitt tilfelle betyr 50X eller 56X, så er risikoen såpass stor for å sitte ute dennestentre ukene då gå fint med meg selvom snittet er mye høyere enn siste dagers massakrering fra DNB… Ikke så rart kanskje
Redigert 11.03.2024 kl 16:01 Du må logge inn for å svare
Pilkastmetoden
11.03.2024 kl 17:14 6920

Så gjør som meg og kjøp det du klarer nå når kursen nå er knust.., eller våger du ikke?
Pilkastmetoden
11.03.2024 kl 17:15 6919

Jeg har øket mye denne uken, senest rettigheter til 3,4!
Ser så frem til en 20-dobling, eller halvparten av hva du tror på!
Redigert 11.03.2024 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
RoRo50
11.03.2024 kl 17:43 6864

Abstract accepted for oral minisymposium

Title: TNG260, a small molecule CoREST inhibitor, sensitizes STK11-mutant NSCLC to anti-PD1 immunotherapyAbstract #: 3916Session Title: Immune Targets and Therapies Presenter: Ayushi Patel, Ph.D., NYU Langone Health Date and Time: Monday April 8, 2024, 2:30 – 4:30 p.m. PT

https://www.nasdaq.com/press-release/tango-therapeutics-to-highlight-preclinical-data-on-precision-oncology-pipeline-at-0
Redigert 11.03.2024 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
11.03.2024 kl 19:13 6770

Hvorfor dette ?
Pilkastmetoden
11.03.2024 kl 20:13 6653

Det dreier seg så vidt jeg kan lese at noen pasienter er immune mot imunterapi: (Men det foregår parallell forskning på dette tema også, og Bergen Bio er nevnt som en av to firma som utvikler medisin mot STK11-mutant kreft..

Fra Precision medicine online:

The researchers noted that loss-of-function mutations in STK11, KEAP1, and SMARCA4 have been found to drive primary resistance to checkpoint inhibitors in NSCLC. There are also investigational drugs in development that target these mutations that could be used to re-sensitize these resistant tumors to immunotherapy treatment. Pharma companies like Tango Therapeutics and BerGenBio are developing treatments against STK11-mutant tumors, and Prelude Therapeutics is developing therapies targeting SMARCA4-mutant cancers.

Redigert 11.03.2024 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
Pilkastmetoden
11.03.2024 kl 21:49 6837

Bergenbio deltar ikke på årets SanDiego konferanse i April. Et søk på deltakerlisten på denne kreftkonferanesen gir ingen svar på om Bergenbio er med i år.. Dem var som kjent med i fjor.
(I alle fall er dette statur per i dag - så vidt jeg kan søke..)
Pilkastmetoden
11.03.2024 kl 22:16 6769

Kursras som følge av bud på selskapet: Et lite børsnotert selskap som Bergenbio med en selskapsverdi på bare en halv milliard kroner er et lett bytte for en som vil by på alle aksjene. Går et bud til 1 krone selger de fleste, i alle fall så mange at budgiver får negativ kontroll = Egentlig full kontroll. 1 krone er ikke mer enn verdien for et år tilbake i tid - omtrent. Men det er en formidabel åbudpremie i forhold til dagens kurs. Jeg tror fortsatt inderlig på at en budgiver har manipulert siste måneders fall fra rundt 30 øre. Uansett, nå virker et slikt bud meget forlokkende i forhold til optimismen som rådet like før siste årsskifte. Ingenting fundamentalt er endret, men syken i markedet rundt bioaksjer er akkurat nå blendet av Ulti-sjokket i forrige uke - uten at dette har noe med utviklingen til Bergenbiop å gjøre. Men en budgivere i sivet vet å utnytte dette til det optimale.. Så om Rosgun mener vi får en melding om noe meget bra innen to uker, tror jeg det istedet blir et bud innen samme tidspunkt....
omans
11.03.2024 kl 23:29 6651

Tenker grunnen for optimismen som medførte løftet fra emi kurs til ut på 30 tallet skyltes en tro på at noe var på gang mot årsrapporten og den nylige avklarte kapitalsituasjon (10 øres emi) 10 øres emi er vel en form for livreddende førstehjelp i første omgang. Det bygget seg opp en forventning, også hint om partner allerede, og alle presentasjoner på konferanser skulle snart gi en partner interesse for å slå til. Men så kommuniserer de at dette er noe som eventuelt kan skje på senere tidspkt. I etterkant av alt dette har ene etter andre bio selskap tatt telling, felles for alle er at de ikke tjener penger, kun bruker. Selv om aksjen kan både stige og falle er den på en måte ødelagt for lenge siden da de fastsatte kursen til 10 øre. Det har jo ikke gått fremover siden 10 øre, så derfor går den sakte men sikkert tilbake til start, men om Ledelsen/Olin kan stoppe det er det bare å komme med noe positiv melding annet enn innpakket positivitet av fine ord...
rosgun
31.05.2024 kl 21:04 4760

Back to Texas, samme lege som hadde vellykkede forsøk på mus med bercementib tidligere og hvor uttrykket «dramtically reduced» ble brukt. Samme legeteam får nå finansiert en egen studie med bl.a Sobi.

Sobi har jeg skrevet om tidligere, og som en HET kandidat til å kjøpe opp Bergen Bio…..

De har for vane å kjøpe komplementære firma med axl hemmere… Endelig kommer spådommene til mer håndfaste bevis og tanker.

https://www.sobi.com/sv/pressmeddelanden/sobi-har-slutfort-forvarvet-av-cti-biopharma-corp-2139735

« Transaktionen värderas till upp till 1,7 miljarder USD (cirka 17,1 miljarder SEK) »

Om Bergenbio får noe i nærheten av samme vurdering skal være usagt, men husk at de har fasttrack i USA, Sobi er nå svært nærme til å finansiere også neste fase er mitt soleklare tips…..De er nå ALLEREDE i samarbeid med teamet og finansierer også deler av dette gildet…

Hva er da mer naturlig at de «er på kroken»….

Martin Ohlin sa ifjor på en Q and A at mulig partner ble mer «visable» i årsskifte- starten på 2024….Ja, vi kan si at starten på 2024 er mai….og hva er mer naturlig å allerede konkludere at SOBI er de som skal finansiere/kjøpe opp Bergen Bio når den tid kommer👍


Pilkastmetoden
31.05.2024 kl 21:57 4662

Fra min tråd 29.5.:
--Mulig slutning: Enda en trigger som kan få aksjen til å eksplodere når som helst. Og det er Svenske SOBI som produserer Pacritinib, preparatet som skal utprøves sammen med Bemcentinib..
Sistnevnte kan på like linje med Merck være en aktuell kjøper av hele Bergenbio..
Hold på aksjene!
--
Pilkastmetoden
31.05.2024 kl 22:08 4629

PS! Luremus: Det kan godt hende at bud kommer lynraskt, ( I løpet av noen få uker/2 måneder.) Men ettersom Sobi har finansiert satsing allerede, tror jeg de håper at markedet ikke skal oppfatte at de er på kjøperen via nomineekontoer, og kjøpsopsjoner til utvalgte investorer. Bare budpremien er skyhøy nok selger som kjent alle også sin egen kjerring. Dette kan gå fortere enn noen aner og som jeg har påpekt gang på gang i siste tiden med svært lave kurser, er det nå det må handles - ikke når ytterligere medisinsk fremgang blir en fakta. Stalltipset er da klinkende klart: Vurderer noen å kjøpe selskapet skjer det nå innen kort tid - og ikke om et år eller så..
rosgun
01.06.2024 kl 09:27 4367

Nok en bekreftelse som ble spådd i denne tråden:

22.10.2023 kl 08:05
19067
Kursen mandag, tja det som er interessant er vel egentlig at BBIO nå driver en «markedsføring» av allerede kjente resultater med noen av de største farma selskapene i verden gjennom å presentere disse på kongresser.

For å komme med på disse kongressene må man ha relevante studier som viser gode resultater i en eller flere nisjer på kreft. Kreft er det mange typer av, og BBIO har nå kun satset på lungekreft. 80% av alle lungekreftpasienter har ikke småcellet lungekreft. 20% av disse igjen er mottakelig for BBIO sin egen bemcentinib….. da de har overvekt av AXL proteinet.

Det er kun disse 20% BBIO retter seg mot, og skal behandle i en evt fase 3. Fase 1 om hvor bra de tåler serumet i kombo kan så vidt jeg ser har gått bra med flere komboer. ( Den ene komboen ble presentert igår i Madrid).

Den andre komboen blir presentert i usa i november. Så vidt jeg leser av rapport publisert i september( BBIO BLE NEVNT MED NAVN I SAMME PUBLISERING KL 00:00 natt til fredag 20.10). Her var fase 1 toleranse- godkjent, dvs at pasientene tålte komboen. Fase 2 var også ferdig, dvs at komboen ble rettet mot pasienter som hadde mottatt tidligere behandling. HER VAR RESULTATENE OPPSIKTSVEKKENDE BRA PÅ OVERLEVELSE!!!!!

Det som blir presentert i USA i november vil garantert ta for seg disse resultatene som er i kombo med det svenske bioselskapet SOBI.(https://www.sobi.com/en)

Klinisk Fase 3 er såpass dyr og omfattende at BBIO må ha en biopartner som betaler for «gildet»…. dvs at komboen blir utprøvd på pasienter som ikke har mottatt noen behandling tidligere…

Mitt tips er at SOBI tar denne fasen med BBIO etter at USA konferansen er ferdig og at man starter med dette ila desember 2023….

Jeg vil si det er overveiende sannsynlig at SOBI (som tidligere også kjøpte et firma)(https://www.sobi.com/en/press-releases/sobi-completes-acquisition-cti-biopharma-corp-2139734) sluker denne delen av BBIO…enten før fase 3, eller når den pågår. Regner med prisen går i været om de venter for lenge eller etter at fase 3 er gjennomført….

Bare noen tanker, men at de vil lykkes med en kombo medisin forutsetter at motparten kjøper de opp eller sponser en fase 3 studie..



Usikker på om det skjer etter Madrid konferansen, men 95% sikker på at det skjer noe etter usa konferansen i november!!!!

Ordet «dramatically reduced» ble brukt i rapporten fra usa, så min sannsynlighet på 95% er kun basert på disse to ordene…… (jeg tenker det er innafor magefølelsen og vel så det. Jeg forstår ingenting om ikke det er bra nok for at en partner som har hovedmedisinen vil ha kloa i en slik ufyllende kombo som er BBIO SIN EGEN «AXL-hemmer»bemcentinib 🙂).

Tipper videre at kursen vil gå pent og pyntelig opp til målet til Carnegie som er 0,25 ( denne kom før konferansene i Madrid og Usa ble offentliggjort)…..i tiden frem mot konferansen i usa i november tror jeg den og bør gå mot 0,50 øre (1 mrd i mcap). Tar det av….videre vil den sannsynligvis gå enkelte ganger mot krona(2mrd i mcap)….

1. desember og tiden etter om det ikke kommer nyheter om partner vil kursen bli svært volatil…..la oss håpe nyheter om at SOBI stiller opp i fase 3 i denne perioden og tar BBIO opp til en mcap iallefall til gamle høyder mor 3 mrd i mcap ( kurs ca kr 3,20)🙂
Redigert 22.10.2023 kl 11:20
rosgun
01.06.2024 kl 09:57 4308

«Gamle høyder» tilsvarer nå en kurs på 3 mrd i mcap .

Fredag sluttet den på mcap 550 millioner/kr 14,-

En mcap på 3mrd tilsvarer nå kurs på kr 150- og tenker det er der kursen skal ligge nå.

HVORFOR ?

1)Fullfinansiert frem mot bud/salg som guidet
2)Olin uttalte: Partner mer synlig etter nyttår (Sobi)
3) Sobi finansierer egen studie med Texas
4) Fasttrack i USA på STK11 pasienter
5) Egen pågående studie fra Bgbio komplimenterer Sobi sin egen
6)Olin bekrefter timeline og kostnadskutt som guidet
7) Olin bekrefter indirekte det han har lovet- at aksjonærverdiene skal stige markant i tidligere guiding. Dette skjer as we speak.

Min konklusjon er nå at Bgbio er derisket KRAFTIG, og alle kan puste lettet ut over vellykket finansiering og ikke minst Sobi sin «offentlige» begeistring over å velge bercementib IGJEN på studiene i Texas og samme team som før…

Igjen «dramatically reduced» er et uttrykk som ble brukt forrige gang i Texas, og at SOBI nå går all inn på egen studie som vil vare i 5 år…….

Det henger ikke på»greip» at Bergenbio skal sponse bercementib i 5 år for at Sobi skal gjøre det for morro skyld….

Nei, her vil det komme bud ila 2024/2025….

Ser også på hjemmesiden til SOBI at de egenhendig kjører fase 3 prosesser med egne produkter, og tenker derfor at der er slik de jobber….

Får de kloa i bercementib vil de utvikle en rekke medisiner mot kreft og andre sykdommer.

Olin sa at flere big pharma ga skambud på selskapet og at det ikke var mangel på tilbud.

Virker nå som Sobi er i dialog og at pris diskuteres eller har fått delvis aksept. Det bekreftes ved at de nå finansierer egen studie i Texas.

Klarere enn dette kan det vel ikke sies.

Jeg antar at med en potensiell salgsinntekt på 4 mrd PR ÅR (ref Olin) på bercementib KUN til «ikke småcellet lungekreft» vil budet fra Sobi kunne bli ganske så spenstige greier.

At mcap nå KUN er 550 millioner gjør BGBio til en attraktiv aksje å kjøpe akkurat nå…. At kurs og mcap minst skal doble seg rimelig raskt høres mer fornuftig enn ufornuftig ut i det korte bildet. Kan heller ikke se noen nedside eller hvorfor i slle dager kursen skulle gå motsatt vei akkurat nå.

Redigert 01.06.2024 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
02.06.2024 kl 18:25 3752

Well spoken.
BioBull
02.06.2024 kl 22:52 3413

Meteva AS kjøper flere aksjer i BerGenBio
31.05.2024 : 1. METEVA AS
+9 011 505
Nesten 10 mill aksjer er ikke så mye penger om det er til 0,14kr , men det jo et litt mer enn en dråpe i havet , selv for Trond Mohn. Positivt er det uansett…

28.05.24 METEVA AS 901,150,642 23.05 %


31.05.24 :
1. METEVA AS
+9 011 505

Endring i %
↑ 23,0575%
Aksjebeholdning
9 011 505
Eierandel
23,06%



https://e24.no/bors/investorlistene/selskap/NO0013251173?date=2024-05-31&utm_source=iosapp&utm_medium=share
Redigert 02.06.2024 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Restplassno
03.06.2024 kl 04:52 3228

Dette er nok bare en feilregistrering pga aksjespleisen. Meteva sitter med 9mill+ aksjer til en verdi av rundt 120-130 mill.
rosgun
03.06.2024 kl 12:30 2813

Ting på gang og med Sobi på laget vil der nok ikke gå mange uker før Bgbio kjøpes opp for en viss sum.

Vil tro det ikke blir under 10 mrd😅

TROR FOLK SOVER OG IKKE FÅR MED SEG NYHETER OG PRESENTASJONER LENGER😂😂😂😂.

Rosgun sitt….

Kursmål kr 150!!!! (3 mrd i mcap)
Redigert 03.06.2024 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
03.06.2024 kl 13:02 2738

39,087,116 x 150 = 5.9 milliarder. Det blir > 200 NOK.
Pilkastmetoden
03.06.2024 kl 15:59 2542

Dette med oppkjøp og eller partnering har jeg påpekt mange ganger i det siste. Og dagens lave aksjekurs gjør det ikke mindre attraktivt. Men viktigst, og mest uforståelig av alt er jo at den medisinske fremgangen med Bemcentinib er kommet så langt nå, (ref. siste mediapresentasjon), at det er mer formalia å regne før denne kuren slår knockout på ikke småcellet lungekreft.
PS! Håper for egen del at dagens nedgang på 4-5 % står ved lag i to uker til for da får jeg 400.000 kroner til å kjøpe ytterligere aksjer..
PS! Kurs ved oppkjøp i dag: Ikke drøm, men husk at Olin ved flere anledninger har sagt at Bergenbio vil kjøre frem utviklingen så langt som mulig i egen regi, før dem inviterer beilere til bord. Det kan han godt si, men penger i dag betyr mere enn noe annet - også for Olin & Co. På den annen side kan slike uttalelser være en brikke i et spill for å gjøre seg kostbar ved å pynte bruden før salg. Kr. 13,36 i skrivende stund er uansett uforståelig, så markedet tar tydeligvis feil på dette papiret..