Supersyklus for olje og Frontline

andreasr
FRO 20.10.2023 kl 19:50 30032

La oss se nÊrmere pÄ scenariet supersyklus for olje og frakt av olje i forhold til Frontline, og mulighetene for at supersyklus inntreffer i vinter.

Kursen for Frontline er nÄ $21.02 pÄ Nasdaq. I dag har jeg Frontline aksjer for 4,6 MNOK. Hva er maksimalt potensiale i Frontline aksjen dersom supersyklus inntreffer? For eksempel dersom Suezkanalen stenges, eller andre events som fÞrer til hÞye VLCC rater.

Hvor hÞye har VLCC fraktratene vÊrt pÄ det hÞyeste historisk? Hva vil Frontline kursen gÄ til da?
bravi
20.10.2023 kl 21:30 15510

I en supersyklus vil ratene pÄ suezmax skipene stige relativt mere enn for VLCC, forskjellen vil bli enda stÞrre hvis Suezkanalen blir stengt i en periode. Da er NAT et godt alternativ.
ibyx
20.10.2023 kl 22:14 15433

Men hvor blir det av all denne rÄoljen?
YNWA250505
21.10.2023 kl 10:28 15156

Frontline slutter opp 1.74% i USA i gÄr. Nice
Crudebull
21.10.2023 kl 13:18 14985

Sjekk FROs siste presentasjon pÄ hjemmesiden hvor de selv indikerer utbytter pÄ 8 USD ved rater pÄ 75000 for vccl.
Hvis FRO blir priset som utbytteaksje med PE pÄ 7 blir det over 500. KAN skje hvis nybygging blir lavere enn antatt skraping i mange Är. NÄ handles FRO pÄ PE 3 for forventede 2024 resultater
Ved 5 Ärs TC over 50000 USD vil skipsverdiene Þke. Det kan ogsÄ skje hvis nybyggingsetterspÞrselen stiger og verftene Þker prisene. Ref TrÞims bestillinger.
JF har kjÞpt for 24 mrd NOK og tenker mer langsiktig enn analytikere og investorer. Skipene skal leve og gi avkastning I 20 Är. Dersom JF hadde trodd pÄ en kortsiktig oppgang kunne han sitter med@aksjene i Euronav og INSW og solgt nÄr han Þnsket.
andreasr
21.10.2023 kl 13:23 14966

> Hvis FRO blir priset som utbytteaksje med PE pÄ 7 blir det over 500

500 USD eller NOK?
habbiten
21.10.2023 kl 15:15 14826

Begge er gode valg, jeg har begge 😀
Stockflow
22.10.2023 kl 12:01 14349

Hmm,,, jeg tror jeg mĂ„ gi opp tradinga, og investere noe mer langsiktig ..😇 Mulig et godt valg Ă„ kjĂžpe seg inn i begge, 50/50? Har lurt pĂ„ shipping, eller mer inn i oljeservice, eventuelt rigg ogsĂ„. Mener det er potensiale for oppgang i disse bransjene, men hvilken vil gjĂžre det bestđŸ€©đŸ€©
ibyx
22.10.2023 kl 17:34 13989

Rett strategi nĂ„ er Ă„ kjĂžpe straks bĂžrsen Ă„pner! BĂ„de FRO, OET og Hafnia. SĂ„ setter man "startbuy" pĂ„ minus 5% i alle og stoploss pĂ„ minus 10%. Det burde vĂŠre nok for ikke Ă„ bli "fintet ut" av robotopportunismen. (riktig! ikke glem utbyttene!) De store volumene, fĂžrst og fremst i FRO nylig, har ikke kommet for ingen ting! "Narrativet" om underkapasitet er ikke en beartrap story! đŸ˜±
Og vips! SĂ„ er shipping mye mindre volatil enn robotene vanligvis er innstilt pĂ„. Selv traust laks har jo blitt skumlere... 😅
Bullmarked
22.10.2023 kl 18:18 13878

Om anslagene rundt ratene slÄr til er det ingen tvil om at disse selskapene over er gode kjÞp. Men volatilt vil det nok bli likevel, fisketurer mÄ man regne med.
Crudebull
22.10.2023 kl 19:47 13748

Det kan komme gevinstsikring nÄ etter eask oppgang fra 180. S&P500 har falt en del og starten pÄ resultatsesongen har ikke vÊrt topp. Oppgangen i 10-Äringen i USA er ogsÄ et faresignal for aksjer
YNWA250505
22.10.2023 kl 20:42 13629

Hvorfor gevinstsikre nÄr analysehusene kjemper om Ä ha de hÞyeste kursmÄlene? Kr 350 lukter ikke akkurat gevinstsikring. Fro gikk dessuten nesten 2% over dammen pÄ fredag. Utbyttene vil Þke og kursen vil Þke. FRO er lett nÄ.
ibyx
22.10.2023 kl 22:41 13317

The "kvikk-ass" never fails! :-)

edit. nÄr kortsiktig dagmakro er oppadgÄende gjÞr en daytrader nesten alltid de beste kjÞpene pÄ Äpning.
Dersom volatil/sidelengs trend vender kursen ofte tilbake til utgangspunktet i lĂžpet av dagen..

men i shipping spesielt nĂ„ sĂ„ er det kanskje smartest Ă„ sitte stille, evt fylle pĂ„ pĂ„ dagbunn enten den skjer i start eller pĂ„ slutt.. đŸŽŁđŸ€–
Redigert 22.10.2023 kl 22:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
ibyx
23.10.2023 kl 16:19 12692

Tanker FFAs, Suezmax and Aframax very strong:
- VLCC Flat
- Suezmax +5-8%
- Aframax +4-8%
- LR1 -2%
- MR TC2 +1%
- MR TC14 +3-7%

https://twitter.com/christankerfund/status/1716428498347417929

Suez og Afra oppnÄr gjerne hÞyere rater enn VLCC endel steder nÄ?
Redigert 23.10.2023 kl 16:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kappa3278
23.10.2023 kl 18:11 12497

Vlcc.. 33,90
Suez..43,90
Afra... 73,30
YNWA250505
23.10.2023 kl 18:43 12428

Frontline snart i pluss over dammen ogsÄ :-)
Redigert 23.10.2023 kl 18:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
NOELLE
23.10.2023 kl 19:49 12288

https://edfin.substack.com/p/monday-flood-for-all

Sinnsyke rater ! Okeanis mÄ ligge over 100 K usd pÄ sine Suezmax som er de nyeste og mest moderne i markedet. Cashcow !!
YNWA250505
23.10.2023 kl 23:24 11998

Hvorfor maser du om Okeanis pÄ en Frontline trÄd?
spurswild
23.10.2023 kl 23:34 11970

Ok? Hvor har du det fra? De fleste mener at VLCC er da Ä vÊre i. Hvis du tenker pÄ produkt og kjemi tankere er det et meget annet segment som har vÊrt i fyr lenge....
NOELLE
24.10.2023 kl 04:12 11794

NOELLE skrev Innlegget er slettet
Chris Shipping 🚱🚱
@christankerfund
·
6h
Small caps/Russell 2000 collapsing at the close. Tankers out performed. $TNP oddly was the worst performer even with its large Suezmaz and Aframax fleet (spot rates on fire).

___________

Tankere er plassen Ä sitte nÄ :) Spesielt de med mye Suezmax, slik som Okeanis.

https://twitter.com/christankerfund/status/1716545059523608706
ibyx
24.10.2023 kl 10:35 11314

Ny HOY 236,30
Anden
24.10.2023 kl 12:05 11125

Straks over 237! Kanskje vi ser kursen over kr 300 fĂžr november er over!
NOELLE
25.10.2023 kl 05:34 10467

Supersyklys rater :

Tankers International
@TankersInt
Nissos Donoussa (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟱) USG/Spore Shell Western Supply and Trading Limited Kyklades Maritime (TCE: RV USD 69K @ 90 days / Actual USD 91K @ 72 days)

https://twitter.com/TankersInt/status/1716924588909641775
https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/111628

_______________VANVITTIG GOD RATE, men det er bare slik Okeanis er. Beste skipene, best i klassen

Okeanis gunner pÄ med denne pÄ subs
Kappa3278
25.10.2023 kl 07:15 10374

NOELLE, hvorfor driver du til stadighet for ikke Ä si til det kjedsommelige Ä skrive om OET pÄ en FRO trÄd?
Kappa3278
25.10.2023 kl 07:32 10319

Frontline has a strong balance sheet, a low breakeven cost and a generous dividend policy. The oil tanker’s dividend yield is around 16.3%, and shares have appreciated 70% since the start of the year.
NOELLE
25.10.2023 kl 07:36 10295

Fordi Okeanis driver i samme bransje som FRONTLINE, og ratene de oppnÄr er meget vesentlige ogsÄ for FRO. Det gir en sterk pekepinn for alle tankselskapers rater. Det vil jeg fortsette med, sÄ enten lar du det irritere deg, eller la det vÀre :) Merkelig at dette er sÄ vanskelig Ä forstÄ?
Redigert 25.10.2023 kl 07:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kappa3278
25.10.2023 kl 08:00 10200

Er overbevist om at FRO aksjonĂŠrene er i stand til Ă„ finne denne informasjonen selv, uten din hjelp.
Merkelig at dette er sÄ vanskelig Ä forstÄ :)?
ibyx
25.10.2023 kl 08:05 10170

Noelle har et poeng. Ingen grunn til Ä bli alvorlig trÄdpetimeter? Dette gjelder tilsvarende for sammenlignbare aksjer som er avhengig av samme rÄvarepvrameter, fx olje, laks, eller - rater!
Men det mer interessante spÞrsmÄlet her er kanskje hvorfor FRO ikke oppnÄr samme rater? De har da vitterlig nyere skip enn dette? De siste fra 2023. Er likevel OET sine skip bedre teknisk sett, eller er de bare dyktigere pÄ Ä forhandle rater? :-)
YNWA250505
25.10.2023 kl 08:18 10112

Bare Ä gÄ inn pÄ OET trÄd og fortelle at Frontline er best.
YNWA250505
25.10.2023 kl 08:20 10107

Jada Ibyx, vi skjÞnner du sitter mer lastet I Okeanis enn Fro. Det lyser igjennom. Det er lov Det altsÄ, men litt dÄrlig baisseforsÞk eller?
ibyx
25.10.2023 kl 08:37 10020

FÄr noe vÄs. Er omtrent likt i begge, men mest i Hafnia nÄ faktisk. Til og med den relevant Ä ha med i "bildet". Sammenhengen mellom crude og clean i tilbud og etterspÞrsel.
Flipper
25.10.2023 kl 11:21 9729

Hei alle sammen.
VÊrt pÄ rehab, som Amerikanerne sier; getting old is a bitch.

Robot bottom cleaning en route

En ny vinning. Inspeksjon og rensing av skrog under vannlinjen ved bruk av robot.
Interresant og et viktig moment ,ingen off-hire vil bli en stor besparing,

Flipper
Redigert 25.10.2023 kl 12:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
Flipper
25.10.2023 kl 11:49 9646

Eni, og det er tidsmessig over 90 dager, fÄr hÄpe de lÞfter STEM ( at lasten er klar til skipning )

$ 69k er hva jeg forventer meg fremover; sÊrlig fordi to Senatorer ( tverrfaglig enighet, Demokrater / Republikanere ), nÄ vil gÄ hardere til verks vedr. Embargo pÄ Irans olje forsendelser. Setter opp et Fond $ 240 mill, bruker arresterte skip og oljesalg fra konfiskerte skip, selger alt, og provenyet skal finansiere ytterligere arbeid med samme formÄl. som ogsÄ betyr et hogg inn i den grÄ flÄten. Frankrikes Statsminister sa mens han og andre Statsministere satt og spiste lunch i LycÚ Palasset, flÞy Franske Mirage Jet fighter over hodene ti alle mot Libya.

Statsministeren sa ; '' vi kan ikke sitte her og didla og dadla og det ble slutten pÄ Gadaffi.
Redigert 25.10.2023 kl 13:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Flipper
25.10.2023 kl 12:56 9514

En liten tidbit fra Wall Str Journal

The biggest prize for Chevron is Hess's nearly one-third share of the estimated 11 billion barrels of oil and gas found off the shores of Guyana. Exxon and its partners, Hess and China's Cnooc, have revved up Guyana's oil production ****from nothing in 2019 to 400,000 barrels a day.***

The partners expect to be pumping 1.2 million barrels a day by 2027, making it one of the world's fastest-ever oil developments. By then, the former British colony will be the source of $180 billion in market value for the consortium, some analysts have said.
ibyx
25.10.2023 kl 13:51 9386

Ikke hele overskuddet plþyes tilbake til aksjonérene! 😅
https://www.tradewindsnews.com/finance/pareto-bank-sees-shipping-loan-book-shrink-as-shipowners-make-steep-repayments/2-1-1540962

Man kan vel si at dette stĂžtter "stĂžtten"? đŸ€”
Ling
25.10.2023 kl 14:08 7221

Jeg ser at bare 9 av bÄtene som de fÄr fra Euronav har scrubbere. BÄter bygget etter 2019 har ikke scrubbere. Vet noen om det skal installeres scrubbere pÄ noen av disse bÄtene eller er de for gamle slik at det ikke svarer seg?
Ling
25.10.2023 kl 14:36 7145

Jeg har ikke funnet noe om nÄr Fro overtar de 24 bÄtene fra Euronav. Noen som vet? Utbytte for q3 kan bli ca 65 cent.
ibyx
25.10.2023 kl 14:37 7132

Det er jo et litt interessant spÞrsmÄl! Ser at 9 av de 24 har skrubber. Fra fÞr har kun 2 av FRO sine VLCC ikke scrubber (2010)
FlÄten fra Euronav har jo ikke sÄ gamle skip som enkelte av FRO sine nÄ. Eldste er "kun" 2015, veldig mange fra 2016.
Godt mulig det er svarende Ä installere scrubber pÄ disse. Men hva koster det i dagens marked? Og hvordan er kapasiteten? Hva kreves av tyngre utstyr docking for Ä utfÞre det?
https://www.frontlineplc.cy/fro-fully-funded-acquisition-of-24-modern-vlccs-from-euronav-nv/
https://www.frontlineplc.cy/fleetlist/vlcc/

65cent utbytte? Hvorfor det, hvor tar du det fra? Har du FRO idag? 😅
PS. I mellomtiden kan du jo vurdere OET.. Der er det top-notch hele veien! 😅
Redigert 25.10.2023 kl 14:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ling
25.10.2023 kl 14:56 7098

Her ser en hvor mange av Euronav som har scrubbere.
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/56ceae90-d6e8-405f-9b6a-8097aa45797d

Her ser en hva bÄtene tjenete i q2 og estemert for q3. Jeg tok bare en prosent regning.
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/ff3317cb-6836-4e42-b52b-8c968ca21015
Ling
25.10.2023 kl 14:59 7076

Ibyx: Beklager jeg glemte Ă„ si at jeg eier bare en liten post i fro, 10k-
ibyx
25.10.2023 kl 15:10 7040

Bryr meg ikke sÄ mye egentlig om beholdning. Men noen ganger spÞrres det slik at baissing blir for pÄtagende?
Linken min over viser jo ogsÄ antallet med scrubber, men ECO-faktoren kommer jo tydeligere fram pÄ din! Tror ikke vi skal vÊre *veldig* bekymret for standarden da? Mulig FRO vil utstyre noen med scrubbere ogsÄ. Bare gjetning! :-)
Det viktigste med inntjening framover blir fĂžrst og fremst raten tipper jeg...
Nesten alle VLCCer holder hĂžy/bra standard vikrer det som. Sammenlignet med snittrater som meldt via Poten fx ligger jo Ă„penbart OET skyhĂžyt over og FRO et eller to hakk bak?
Redigert 25.10.2023 kl 15:13 Du mÄ logge inn for Ä svare
102oktan
25.10.2023 kl 18:54 6792

Hello again! Aksjemarkedet pÄ Wall St skal visst ikke krasje likevel. KjÞpt billett idag og gleder meg til en tur med en av de nye EURN-baljerne. ApropÄ OET, aksjen er jo ikke likvid i det hele tatt! Ikke lett Ä kjÞpe eller selge! Tanken min var fÞrst at kjÞpe mye Hafni og lite OET idag. Hafni gikk feil vei og OET har jo ingen omsetting sÄ det blev FRO igjen. Vanskelig Ä sitte pÄ gjerdet!
YNWA250505
25.10.2023 kl 21:01 6609

Frontline omsettes for 20 ganger mer en Okeanis sÄ for meg er valget lett.
NOELLE
26.10.2023 kl 04:13 6280

Ingen omsetnting? Hva slags tull er det du lirer av deg? Okeanis omsettes for flere millionerhver dag pÄ OSE. Lett Ä selge eller kjope, men klart det er mer omsettning i Frontline.
NOELLE
26.10.2023 kl 05:43 6470

Chris Shipping 🚱🚱
@christankerfund
·
13h
Russell getting slapped again and a new YTD low. Meanwhile tankers say “you can’t see me” and are up very nicely.

https://twitter.com/christankerfund

___________

Ser MEGET bra ut for tank fremover ! Vintersesongen er knapt begynt!