Hva vil fallende oljepris ha å si på prisen tullow må betale?

bakeren74
PEN 25.11.2018 kl 11:30 1550

De må vel selvfølgelig betale for historiske investeringer på feltet, men hvordan er lommeboka til dette firmaet, og ser de det like lurt å kjøpe seg inn med fallende oljepris og utsikter mot lave priser fremover?

Antageligvis vil vel saudi og OPEC gjøre noe med dette i desember, og signalene kan vel allerede komme til uka.

Hva Trump sier og ønsker, betyr vel lite hvis saudi ikke tjener nok penger på oljen sin.

Dette er ikke noen drittkastingstråd for Trump, så det er ingen grunn til å starte med der her.

Politikk har aldri vært så artig som etter Trump kom til makten, og det må jo flere mene også.
Redigert 19.01.2021 kl 16:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
25.11.2018 kl 12:45 1482

Jeg synes det er du som snakker om Trump og jeg skal avstå.

Selv om jeg har investert i oljeaksjer synes jeg at havvindmøllene som Equinor har plassert i Skottland er uhyre interessant. Oljealderen tar slutt før eller senere, og det er ikke fordi det blir mangel på olje.

Klar over at dette ikke var noe svar på spørsmålet ditt, men det meget viktig og jeg ønsker det velkomment.


https://e24.no/energi/vindkraft/equinors-flytende-vindpark-leverer-over-all-forventning-en-kjempesuksess/24500938
Redigert 25.11.2018 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
bakeren74
25.11.2018 kl 15:00 1381

Fortsatt mange år til oljealderen er over, så det plager meg lite.

Isteden får man håpe at omstillingsevne hos oljeselskapene allerede er i gang hos alle. Antageligvis ingen som ikke ønsker bærekraftig utvikling i alle bransjer, og oljesektoren er vel uten tvil den værste synderen gjennom tiden.

Før oljealderen tar slutt, så vil nok oljeprisen stige mye før den daler igjen til liten verdi.
Det er vel eksperter som mener at grunnet lite investeringer i oljesektoren pga lav oljepris nå, så vil tilbudet matche etterspørsel dårlig etter hvert. Da vil nok oljerelaterte aksjer stige mye en stund.
Dette tar sikkert lang tid, men jeg kan tro det er noe riktig i mine tanker for fremtiden her.

Derimot hvis vind og sol tar noen kvantesprang på kort tid fremover nå, så bør man jo følge litt med.