ULTIMO - ser vi 200kr i dag?
Over tusen tilhører på ESMO i helgen og Ultimovacs med en solid børsmelding nå;
“First demonstration of universal cancer vaccine efficacy in randomized Phase II clinical trial; Proof of Concept supporting further clinical development”
For en spennende tid Ultimovacs går inn i, der er NÅ det starter - selskapet er i spill.
“First demonstration of universal cancer vaccine efficacy in randomized Phase II clinical trial; Proof of Concept supporting further clinical development”
For en spennende tid Ultimovacs går inn i, der er NÅ det starter - selskapet er i spill.
bj111
25.10.2023 kl 00:35
3808
Ser poenget ditt og i noen tilfeller kan jeg nok være enig. Ser på dette med at OSE som en av få børser skjuler hvem som står bak handlene som et langt større problem. Det gjør det vanskelig å få et bilde av hva som skjer og jeg tror at de som har short posisjonene for en overdreven skyld i fall som vi har sett her og i mange andre biotek selskaper tidligere. Men nettopp fordi det er umulig å se hvem som er bak transaksjonene kan jeg kun basere min antakelse om overdreven skyld når det ikke er noen endring å se i short salg registret. Er det noe meglerhus som utmerker seg som hovedselger i Ultimo etter toppen? Er det transaksjoner som er på samme antall aksjer systematisk gjennom dagen og er det et eller flere meglerhus som står bak dette? Er det i så tilfellet en sammenheng med shortposisjon? Umulig å vite fordi det er OSE og ikke Stockholm eller en annen børs og det er et problem og et paradoks all den tid det er så mye snakk om åpenhet på alle mulige felt i dette landet.
elnomi
25.10.2023 kl 08:01
3596
Ser på dette med at OSE som en av få børser skjuler hvem som står bak handlene som et langt større problem. Det gjør det vanskelig å få et bilde av hva som skjer og jeg tror at de som har short posisjonene for en overdreven skyld i fall som vi har sett her og i mange andre biotek selskaper tidligere. Er det i så tilfellet en sammenheng med shortposisjon? Umulig å vite fordi det er OSE og ikke Stockholm eller en annen børs og det er et problem og et paradoks all den tid det er så mye snakk om åpenhet på alle mulige felt i dette landet.
Det er helt korrekt!
Og et enda større paradoks er det denne informasjonen var åpen og tilgjengelig på OSE inntil for få år siden.
Så besluttet OSE å begynne å skjule denne informasjonen. Det er helt utrolig at det kan gjøre når en snakker om KYC, AML, åpenhet, transparens, tiltak mot økonomisk svindel m.m, så går OSE motsatt vei ved å skjule viktig informasjon med velsignelse fra finanstilsynet/myndighetene slik at det blir enklere for de større finansaktører å omgå regelverket uten at det kan ettergås og uten at det får noen konsekvenser. Det er jo helt bakvendt å fjerne informasjon som sørger for åpenhet , transparens og at regelverket blir etterfulgt. Det vil jo heller ikke overraske om shorterne har satt en naken short i Ultimovacs, noe som i prinsippet er ulovlig, men etter informasjon om handel er fjernet, ikke kan ettergås.
Så får en se om kursen i Ultimo skraper bunnen rundt kr 100 i dag.
Fallet fra kr 178,6 fra intrade høy forrige uke og en barbering av markedsverdien på 1.3-1.4 milliarder etter presentasjonen av resultatene gir ingen mening,
Det er helt korrekt!
Og et enda større paradoks er det denne informasjonen var åpen og tilgjengelig på OSE inntil for få år siden.
Så besluttet OSE å begynne å skjule denne informasjonen. Det er helt utrolig at det kan gjøre når en snakker om KYC, AML, åpenhet, transparens, tiltak mot økonomisk svindel m.m, så går OSE motsatt vei ved å skjule viktig informasjon med velsignelse fra finanstilsynet/myndighetene slik at det blir enklere for de større finansaktører å omgå regelverket uten at det kan ettergås og uten at det får noen konsekvenser. Det er jo helt bakvendt å fjerne informasjon som sørger for åpenhet , transparens og at regelverket blir etterfulgt. Det vil jo heller ikke overraske om shorterne har satt en naken short i Ultimovacs, noe som i prinsippet er ulovlig, men etter informasjon om handel er fjernet, ikke kan ettergås.
Så får en se om kursen i Ultimo skraper bunnen rundt kr 100 i dag.
Fallet fra kr 178,6 fra intrade høy forrige uke og en barbering av markedsverdien på 1.3-1.4 milliarder etter presentasjonen av resultatene gir ingen mening,
Redigert 25.10.2023 kl 08:59
Du må logge inn for å svare
Rule
25.10.2023 kl 08:10
3595
CEO har også nævnt at Ulti går efter at køre phase-3 på NIPU. Og vil være helt oplagt i samarbejde med BMS hvis CPI patenter løber ud i 2025 og 2028 (mener det var oplyst sådan på Tekinvestor). De (BMS) har travlt. Mye godt i vente:
*update på hvordan og hvornår Initium bliver aflæst
- der undersøges alternativer
*update på TET platform
*data update på NIPU OS
*...
En kurs på 100 NOK ser jeg personlig som mye attraktiv. Men også en fin kurs da Ulti vel havde IPO på 25 NOK.
Jævnfør den helt lange trend burde vi vel ligge i 125 - 130 NOK. Med PoC nyheder mye højere.
ESMO gav ikke det store udslag og jeg tænker særligt fordi ESMO var Hellands NIPU show.
ESMO var ikke en fremstilling af UV1 casen samlet set.
*update på hvordan og hvornår Initium bliver aflæst
- der undersøges alternativer
*update på TET platform
*data update på NIPU OS
*...
En kurs på 100 NOK ser jeg personlig som mye attraktiv. Men også en fin kurs da Ulti vel havde IPO på 25 NOK.
Jævnfør den helt lange trend burde vi vel ligge i 125 - 130 NOK. Med PoC nyheder mye højere.
ESMO gav ikke det store udslag og jeg tænker særligt fordi ESMO var Hellands NIPU show.
ESMO var ikke en fremstilling af UV1 casen samlet set.
Rassen
25.10.2023 kl 08:22
3665
Nå holder det synes jeg. Ned mer enn 40,- på to dager. På tide å snu, og håpe FTF ber om å få tilbake aksjene sine snart.
gade
25.10.2023 kl 08:30
3657
Men Nei !! Vihar dessverre registrert at vårt kjære folketrygdfond har lånt ut ytterligere 100.000 aksjer til short !! For noen umoralske svin de er som 7. største aksjonær i selskapet !. Ultmovacs styre må ta kraftig tak i dette . 1/3 av selsapets verdi er barbert bort på noen få dager !! Dette er ødeleggende !!
Londonmannen
25.10.2023 kl 09:04
3561
Tror nok man bør stålsette seg for nok en rød dag som Ulti aksjonær. Når FTF låner ut aksjer til shorting så forekommer det meg at de formelig skiter i eget reir. For til mer aksjer som lånes ut til shortere til mer press blir det dødstrusler på kursen. For slike salg kan fort utløse stop loss og gjennom det presse kursen ytterligere ned som i neste omgang får nervøse aksjonærer til å kaste kortene. Og slik går no dagan.
Det man må holde fokus på er hvilke resultater selskapet oppnår og hva som ligger i løypen fremover. En dag kan du våkne til en strålende melding og saueflokken snur på femøringen og kaster seg mot inngangen, kursen skyter til himmels og du som solgte deg ut på dette latterlig nivået, blir stående på utsiden.
Latterlig fordi vi nå befinner oss i en situasjon der vi har mottatt gode nyheter, og likevel kan man nå handle Ulti-aksjen billigere enn før meldingen kom. Ingen logikk.
Det man må holde fokus på er hvilke resultater selskapet oppnår og hva som ligger i løypen fremover. En dag kan du våkne til en strålende melding og saueflokken snur på femøringen og kaster seg mot inngangen, kursen skyter til himmels og du som solgte deg ut på dette latterlig nivået, blir stående på utsiden.
Latterlig fordi vi nå befinner oss i en situasjon der vi har mottatt gode nyheter, og likevel kan man nå handle Ulti-aksjen billigere enn før meldingen kom. Ingen logikk.
elnomi
25.10.2023 kl 09:12
3553
Tror kursen skraper bunnen rundt kr 100. For med så lav kurs (og lavere enn før meldingen om resultatene kom) så er det fristene for mange som har stått på utsiden og vurdert Ultimovacs. Stort billigere blir det ikke og kursen vil igjen dra seg oppover når fokus rettes på det fundamentale. Alle vet at det er mye i den kortsiktige pipelinen til Ultimovacs av nyheter og Q3 er ikke så mange børsdager unna den 07.11.
Nå er timingen optimal i forhold til risk/reward for de som ønsker en inngang i Ultimovacs.
Nå er timingen optimal i forhold til risk/reward for de som ønsker en inngang i Ultimovacs.
Redigert 25.10.2023 kl 09:14
Araber
25.10.2023 kl 10:04
3336
For 1 time siden . Jan Haudemann-Andersens Techstep vil ikke ha noe med Investornytts haussing å gjøre
https://www.msn.com/nb-no/okonomi/nyheter/dette-skriver-avisene-om-b%C3%B8rs-onsdag-25-oktober/ar-AA1iNIhv
https://www.msn.com/nb-no/okonomi/nyheter/dette-skriver-avisene-om-b%C3%B8rs-onsdag-25-oktober/ar-AA1iNIhv
Redigert 25.10.2023 kl 10:11
Gunnars
25.10.2023 kl 10:23
3238
Absolutt ødeleggende og lite bærekraftig.
Shorterne herjer med lots på 423 og 223 osv.
De ødelegger hele markedet, og uheldig at de skal ha finansielle muskler til denne markedsmanipulasjonen.
Dette burde det være satt en stopper for.
Shorterne herjer med lots på 423 og 223 osv.
De ødelegger hele markedet, og uheldig at de skal ha finansielle muskler til denne markedsmanipulasjonen.
Dette burde det være satt en stopper for.
SomSa
25.10.2023 kl 10:25
3240
Når det gjelder aksjemarkedet skal du ikke stole på noen, Ikke ledelsen i et selskap, analytikere, tabloide overskrifter, Podcast.....
Vi husker hvordan Lifecares covid test ble hausset fra ledelsen og nettavisen. Hvis man foretok selv en undersøkelse fant ut at de hadde skrevet mye svada.
https://www.nettavisen.no/okonomi/norsk-selskap-involvert-ny-test-skal-gi-umiddelbart-korona-svar/s/12-95-3423956625
Dritt i alle og alt og tenk og undersøk selv, hvis du ikke forstår eller er i tvil så holder deg unna selskapet. Og ikke la deg å bli fristet til å kjøpe aksjer i selskaper som pumpes opp plutselig. Noen sjarlatan bruker teknisk analyse og står bak disse for å berike seg selv på bekostning av lettlurte folk etter min mening.
Men mye er lov på Oslo børs, lyv, manipuler og stjel til rikdom.
Redigert 25.10.2023 kl 10:30
Ser ut til at vi ligger rundt bunnen for denne gang og fikk handlet litt mer i dag. Bør bli dratt oppover mot ATH når vi nærmer oss jul og INITIUM avlesning. De neste ukene og månedene blir ekstremt spennende, og det fundamentale er virkelig på plass!
elnomi
25.10.2023 kl 11:04
5128
Et godt råd det, hent informasjon fra ulike kilder men stol kun på deg selv og invester aldri mer en du fint har råd til å tape.
Å trekke inn Lifecare og den angivelige Covid testen via «partneren i Tyskland» det ledelsen egentlig burde vært etterforsket for sine uttalelser om «million to markets» og den elleville feilaktige hausingen kan på ingen måte sammenliknes med den nøkterne ledelsen i Ultimovacs som faktisk gjør alt riktig å kommuniserer når det er noe å melde.
Å trekke inn Lifecare og den angivelige Covid testen via «partneren i Tyskland» det ledelsen egentlig burde vært etterforsket for sine uttalelser om «million to markets» og den elleville feilaktige hausingen kan på ingen måte sammenliknes med den nøkterne ledelsen i Ultimovacs som faktisk gjør alt riktig å kommuniserer når det er noe å melde.
Redigert 25.10.2023 kl 11:05
SomSa
25.10.2023 kl 12:05
4982
Jeg har skrevet generelt og jeg har lite kjennskap til dette selskapet og ledelsen. Det eneste som jeg har reagert på er at noen kaller UV1 for en universal kreftvaksine og noen tror at UV1 kan behandle av ganske mange ulike krefttyper (det finnes over 300 krefttyper). Tidligere har jeg begrunnet dette.......
Londonmannen
25.10.2023 kl 12:26
4908
Ser ut som om salgsviljen har avtatt kraftig på dette kursnivået. Tyder vel på at verdisikring og «nervepleie» er på hell og at det nå danner seg et nytt fundament for ny opptur.
Samtidig er vel mange markedsaktører skremt etter det siste skrellet så vi må nok forvente at selskapet kommer med positive nyheter før kursen kan forventes å bli løftet oppover igjen. Vil anta at den blir liggende å surre mellom 100-110 en stund fremover, såfremt det ikke kommer positivt nytt fra ledelsen.
Samtidig er vel mange markedsaktører skremt etter det siste skrellet så vi må nok forvente at selskapet kommer med positive nyheter før kursen kan forventes å bli løftet oppover igjen. Vil anta at den blir liggende å surre mellom 100-110 en stund fremover, såfremt det ikke kommer positivt nytt fra ledelsen.
heilo888
25.10.2023 kl 12:26
4902
Telomerase i kreftcellene finnes i 85-90% av alle kreftindikasjoner derav betegnelsen universal kreftvaksine.
Det finnes rundt 200 ulike kreftindikasjoner ikke 300, men SomSa har nesten konsekvent noen feil i alle sine innlegg.
Det finnes rundt 200 ulike kreftindikasjoner ikke 300, men SomSa har nesten konsekvent noen feil i alle sine innlegg.
Redigert 25.10.2023 kl 12:40
heilo888
25.10.2023 kl 12:34
4868
2 større tekniske gap i dag-chartet er nå lukket, samt at aksjen nå støter mot SMA 200 (200 dagers glidende snitt) som også bør utgjøre støtte til kursen.
Så rent teknisk sett er det ikke lenger så attraktivt å trade nedover.
Ser frem mot 8. november og Q3 med bla. oppdatering omkring Initium.
Så rent teknisk sett er det ikke lenger så attraktivt å trade nedover.
Ser frem mot 8. november og Q3 med bla. oppdatering omkring Initium.
Redigert 25.10.2023 kl 12:35
Brygger
25.10.2023 kl 12:39
4846
Det selskapet prøver er å lage vaksine som hjelper mot mange kreftformer "Ultimovacs’ lead universal cancer vaccine candidate UV1 is directed against human telomerase (hTERT), an antigen which is present in 85-90% of cancers in all stages of tumor growth" Om det blir vellykket nok er er en annen sak, men hvorfor reagerer du på at noen sier det samme som selskapet sier?
Hvorfor gidder du å spre løgn når du har så lite kjennskap til ledelsen og selskapet? UV1 er ment som en universell kreftvaksine (80-90% av alle kreftformer). Nå har vi fått POC i en svært svært vanskelig kreftform å behandle. Dataene er gode! Dersom UV1 også viser gode resultater i INITIUM styrkes troen kraftig på at dette er universelt.
Gunnars
25.10.2023 kl 14:33
4558
Ber egentlig om en skikkelig godmelding nå som kunne snudd caset mot shorterpakket.
Absolutt ønsketenkning, men ting har skjedd før utav intet :)
Absolutt ønsketenkning, men ting har skjedd før utav intet :)
Selgeren fortsetter og selge til longs
ULTIMOVACS (NO0010851603)
ACC. SHORT #
733 710
ACC. SHORT %
2,13%
LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
24.10.2023
Kjøp!
Hold!
ULTIMOVACS (NO0010851603)
ACC. SHORT #
733 710
ACC. SHORT %
2,13%
LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
24.10.2023
Kjøp!
Hold!
Redigert 25.10.2023 kl 15:43
Noen her som har hengt på store gutta?
Når dei shorter så shorter vi å?
Når dei shorter så shorter vi å?
SomSa
25.10.2023 kl 16:07
4300
Løgn og løgn, jeg er skeptisk til ordet universell basert på min erfaring fra TG-plattformen fra tidligere TRVX som skulle rettes mot behandling av RAS-muterte kreft og liknende selskaper. 30 prosent av all kreft i verden er mutert RAS, noen krefttyper er 80%-90% ras-muterte .................
Jeg anbefaler deg å høre presentasjonene fra tidligere TRVX (circio heter nå) og Øystein Soug haussinger før du sier at jeg sprer løgn. Helst fra 2017, 2018 og 2019. Alt kan se fantastisk ut i teori men ikke i virkelighet........ Som jeg har sagt tidligere, det hjelper ikke å gi litt effekt til ulike krefttyper, men det må gi konkurransedyktige resultater i forhold til andre og kommende produkter...........Er det så vanskelig å forstå hva jeg mener?
Om TG-plattformen hos tidligere TRVX (circio heter nå):
TG RAS neoantigenvaccine
Shared neoantigen, off-the-shelf cancer vaccine
Targets oncogenic, mutated RAS neoepitopes
Induces T-cells specific to RAS mutations
Unique approach for targeting RAS mutations
Potential to benefit up to 1/3 of all cancer patients (*****Betyr det ikke universell kreftvaksine?*****)
https://www.circio.com/en/wp-content/uploads/sites/2/2019/03/180504-1q18-presentation-v7.pdf
----------
Som jeg sa, jeg har ikke peiling på deres produkter og jeg snakker generelt og basert på min erfaring fra andre selskaper. Jeg diskuterer heller ikke om deres produkt eller aksjekursen er 40 eller 500 neste uke. Man skal ikke bli blind av store ord og putte penger i slike selskaper hvis man trenger........Det vil ta mange år og mange kliniske studier i ulike krefttyper før en vaksine kan kalles universelt. Hvor er pengene hvis big pharma ikke bidrar men noen milliarder?
Jeg tror at jeg har sagt mitt og har ikke mer å bidra med siden det blir gjentagelser. Ønsker lykke til til alle aksjonærene!
Redigert 25.10.2023 kl 16:12
Rule
25.10.2023 kl 16:26
4239
havde kursen faldt og shorten blevet reduceret var det en skikkelig total fiasko.
de har faktisk måtte øget deres bet netto, hvilket forklarer noget af kursfaldet
det meste er vel at de får skremt og spredt frygt og opnår kjæmpe kursfald med mye lidt ekstra shorts og dygtige robotter - men de klarede det ikke uden at låne flere aktier...hæ hæ
de har faktisk måtte øget deres bet netto, hvilket forklarer noget af kursfaldet
det meste er vel at de får skremt og spredt frygt og opnår kjæmpe kursfald med mye lidt ekstra shorts og dygtige robotter - men de klarede det ikke uden at låne flere aktier...hæ hæ
Det du skriver nå er mer fair! Det innebærer naturligvis stor risiko å investere i biotek-selskaper og selskapet kan godt ende opp med samme skjebne som targovax. Jeg mener dog det er noen vesentlige forskjeller. Ultimovacs har nå demonstrert gjennom fase 2 statistisk signifikante data. Dette i en indikasjon som ingen egentlig hadde særlig forhåpninger til. Hovedstudien (der man faktisk har forhåpninger) er rundt ett år på overtid i forhold til historisk kontroll. Med gode dataer fra det nylige fase 2 studiet og det faktum at pasientene lever lengre i hovedstudien styrker det troen på gode data i hovedstudien. Dersom begge disse studiene er gode styrker det ytterligere argumentasjonen om en universal vaksine. Og ja - det vil ta mange år, men her har Ultimovacs en klar og tydelig strategi: utlisensiere/selge selskapet før fase 3.
Lodge
25.10.2023 kl 16:41
4198
Nokså utrolig at tråden ble startet for bare tre dager siden, med overskriften, «ser vi 200kr i dag?». Vi satt oss alle ned på mandag morgen og gledet oss til oppgang etter helgen, men de fleste av oss fikk vel kaffen i halsen da vi stupte sånn 20,- kroner på kort tid og det fortsatte og i dag nådde vi kr. 100,2 i auksjonen. Vært under det i dag og. Om det ikke er short som har kjørt det nedover virker det nokså organisert med uendelig mengde samme antall, det finner vi nok aldri ut. Men fakta er fakta og vi er der vi er og for mange er det store beløp som er vekk. Børs er børs og risiko, vi ser enda en gang hvor brutalt det kan være, men solen skinner i Bergen og livet går videre…
elnomi
25.10.2023 kl 16:46
4286
Slik forklarer Ultimovacs kursraset
Kreftvaksineselskapet har rast på Oslo Børs denne uken, men hva ligger bak? Her er selskapets egen forklaring.
https://e24.no/boers-og-finans/i/Kng6G5/slik-forklarer-ultimovacs-kursraset
Kreftvaksineselskapet har rast på Oslo Børs denne uken, men hva ligger bak? Her er selskapets egen forklaring.
https://e24.no/boers-og-finans/i/Kng6G5/slik-forklarer-ultimovacs-kursraset
Hugoil
25.10.2023 kl 17:02
4236
Hvordan kan de sette en naken short?
"
Dekket og Udekket Shortsalg
Udekket også kalt nakent shortsalg betyr at du selger aksjen short, uten å ha sørget for å låne aksjene på forhånd. Det betyr i teorien at du kan selge aksjer som faktisk ikke eksisterer eller er tilgjengelig for tilbakelevering på et senere tidspunkt.Sep 16, 2020
"
Det er et poeng som du sier at med norsk anonymisert handelslogg, så kan OSE Markedstilsyn og Finanstilsynet heller ikke få tips fra publikum om naken/ulovlig short som slik i 2015 https://e24.no/boers-og-finans/i/A2aM0E/daytrader-varsler-boersen-frykter-ulovlig-shorthandel
Fylte på litt på slutten av dagen. Bullish divergens i timeschartet gjennom i hele dag. MACD times gikk positiv fra klokken 12.
Ryddig ukechart: https://invst.ly/11w5h6 (synd man ikke oppdaget aksjen i september, med de 2 P`ene som er kjøpssignaler i enden av den dobble bunnen)
(Linjer i RSI og MACD diagrammer er trukket for basisperioden, i dette chartet er det dag, og de vil dermed på langt nær være presise når man i kurschartet skifter til en annen periode en basis)
Om det er "reisning" (altså inne i en periode med mer enn vanlig nyheter og hovedvekten positive) for ULTI nå, så er 130 ikke overraskende ved Q-pres, kanskje til og med ved utgangen av okt, hvis melding (uten melding vil 130 kun bli en print og da best case slutte 120 neste uke). At det blir et grønt candlestick neste uke og en formert kjøpsformasjon er nok mer enn 50% sannsynlig (hjelper nok også at vi har korrigert ned 6 4timers perioder også denne gangen, mao. 3 dager), OGSÅ hensyntatt siste analyser for børsene, sesongmessig er slutten av okt/start nov et bunnpunkt og et guess er at indeksene har den i dag.
RSI-linjene i basischartet her, tilsier fortsette kjøp i morgen, fredag og mandag: https://invst.ly/11w5rk
(Siden jeg poster endel charts, vil at dere skal være klar over det at linjer satt i basisperiode som regel ikke stemmer heeelt overens med sine tilhørende bunn og topp candlesticks i andre periodelengder (dette er en programvare-svakhet og gjelder både tradingview og investing). Et eksempel er dette chartet, som også viser den bulle divergensen mellom kurs og RSI, MACD som gikk +, samt at vi fikk formert en BULL DOJI STAR i times før algoene fikk trøkket ned kursen helt på slutten av dagen og hvor det så ble liggende tørt siste 20 min: https://invst.ly/11w5x3
Igjen tilbake til mulig kurs ved Q-pres: Siden chartet har mulighet for vi kan få en videreutvikling av et nå halvveis ferdig kanskje drøyt ukeslangt kjøpsformasjon med halslinje 120-122 tidlig uke ( i et reisnings-case kan det komme børsmeldinger tett/oppunder/på Q), så vil det avgitt ha et kursmål oppunder den horisontale motstanden 140 i dagene før siste melding.
Lodge i Bergen: "Om det ikke er short som har kjørt det nedover virker det nokså organisert med uendelig mengde samme antall, det finner vi nok aldri ut"
Får vi ut bare aksjonærlistene (trenger da ikke å se handelsloggene uanonymisert), så ser man lett hvem som har solgt - bare ikke hvem som står bak de UTENLANDSKE KONTIENE - men det sistnevnte kan vi 20 eller 30 (send meg mail til
hugoilose@gmail.com )
da be Finanstilsynet om å gjøre en test av sin standard risikobasert tilsyn (som jeg har beskrevet i innlegg lenger opp hva er - i tillegg til en hvilepute).
Dermed vil det norske aksjemarkedet ha en mulighet for å ta et , kanskje 2 steg framover når det gjelder kvalitativt og effektivt børsmarked.
CptMc: "Med gode dataer fra det nylige fase 2 studiet og det faktum at pasientene lever lengre i hovedstudien styrker det troen på gode data i hovedstudien."
Oppdatering av a priori sannsynligheter basert på dette og etter Bayes teorem gir høyere a posteriori sannsynligheter. Det er større trolig at de aposteriori er riktige når et selskap er i et reisnings-case (jfr. NANO-parallell tidligere), enn når det er lengre ut i forskningsprosjektenes levetid hvor ulike problemer allerede har meldt seg (sli kdet gjorde for NANO med mye fram og tilbake med dosevalg + treg pas.rekr og tiltak hit og dit med det - da viste det seg at SomSa hadde rett. Så det viktigste spm. er hvor er ULTI - før, i eller etter reisningscaset.
rule:
35.000 shortede aksjer på hele denne nedgangen var ganske lite. Det indikerer at det har vært veldig mye fake handel med algoer som selger til seg selv på nedad manipulerte kurser. Send meg mail og så står vi sammen om å få...
...belyst dette
......shorterene kan ha gått for bare å styggmanipulere kursen ned og kun selge et minimum for at det skal se noenlunde "rent " ut (men det står IKKE i stil med handelsvolumene - mao. algo egenhandel, og den store nedgangen) - men med dette fått vinden i fleisen ved å PRESSET LEDELSEN til å komme med en slik børsmelding som NÅ. Det, samt tidligere innkopierte uttalelser lenger opp, indikerer at ledelsen oppfatter at ULTI er i et reisningscase.
"
Dekket og Udekket Shortsalg
Udekket også kalt nakent shortsalg betyr at du selger aksjen short, uten å ha sørget for å låne aksjene på forhånd. Det betyr i teorien at du kan selge aksjer som faktisk ikke eksisterer eller er tilgjengelig for tilbakelevering på et senere tidspunkt.Sep 16, 2020
"
Det er et poeng som du sier at med norsk anonymisert handelslogg, så kan OSE Markedstilsyn og Finanstilsynet heller ikke få tips fra publikum om naken/ulovlig short som slik i 2015 https://e24.no/boers-og-finans/i/A2aM0E/daytrader-varsler-boersen-frykter-ulovlig-shorthandel
Fylte på litt på slutten av dagen. Bullish divergens i timeschartet gjennom i hele dag. MACD times gikk positiv fra klokken 12.
Ryddig ukechart: https://invst.ly/11w5h6 (synd man ikke oppdaget aksjen i september, med de 2 P`ene som er kjøpssignaler i enden av den dobble bunnen)
(Linjer i RSI og MACD diagrammer er trukket for basisperioden, i dette chartet er det dag, og de vil dermed på langt nær være presise når man i kurschartet skifter til en annen periode en basis)
Om det er "reisning" (altså inne i en periode med mer enn vanlig nyheter og hovedvekten positive) for ULTI nå, så er 130 ikke overraskende ved Q-pres, kanskje til og med ved utgangen av okt, hvis melding (uten melding vil 130 kun bli en print og da best case slutte 120 neste uke). At det blir et grønt candlestick neste uke og en formert kjøpsformasjon er nok mer enn 50% sannsynlig (hjelper nok også at vi har korrigert ned 6 4timers perioder også denne gangen, mao. 3 dager), OGSÅ hensyntatt siste analyser for børsene, sesongmessig er slutten av okt/start nov et bunnpunkt og et guess er at indeksene har den i dag.
RSI-linjene i basischartet her, tilsier fortsette kjøp i morgen, fredag og mandag: https://invst.ly/11w5rk
(Siden jeg poster endel charts, vil at dere skal være klar over det at linjer satt i basisperiode som regel ikke stemmer heeelt overens med sine tilhørende bunn og topp candlesticks i andre periodelengder (dette er en programvare-svakhet og gjelder både tradingview og investing). Et eksempel er dette chartet, som også viser den bulle divergensen mellom kurs og RSI, MACD som gikk +, samt at vi fikk formert en BULL DOJI STAR i times før algoene fikk trøkket ned kursen helt på slutten av dagen og hvor det så ble liggende tørt siste 20 min: https://invst.ly/11w5x3
Igjen tilbake til mulig kurs ved Q-pres: Siden chartet har mulighet for vi kan få en videreutvikling av et nå halvveis ferdig kanskje drøyt ukeslangt kjøpsformasjon med halslinje 120-122 tidlig uke ( i et reisnings-case kan det komme børsmeldinger tett/oppunder/på Q), så vil det avgitt ha et kursmål oppunder den horisontale motstanden 140 i dagene før siste melding.
Lodge i Bergen: "Om det ikke er short som har kjørt det nedover virker det nokså organisert med uendelig mengde samme antall, det finner vi nok aldri ut"
Får vi ut bare aksjonærlistene (trenger da ikke å se handelsloggene uanonymisert), så ser man lett hvem som har solgt - bare ikke hvem som står bak de UTENLANDSKE KONTIENE - men det sistnevnte kan vi 20 eller 30 (send meg mail til
hugoilose@gmail.com )
da be Finanstilsynet om å gjøre en test av sin standard risikobasert tilsyn (som jeg har beskrevet i innlegg lenger opp hva er - i tillegg til en hvilepute).
Dermed vil det norske aksjemarkedet ha en mulighet for å ta et , kanskje 2 steg framover når det gjelder kvalitativt og effektivt børsmarked.
CptMc: "Med gode dataer fra det nylige fase 2 studiet og det faktum at pasientene lever lengre i hovedstudien styrker det troen på gode data i hovedstudien."
Oppdatering av a priori sannsynligheter basert på dette og etter Bayes teorem gir høyere a posteriori sannsynligheter. Det er større trolig at de aposteriori er riktige når et selskap er i et reisnings-case (jfr. NANO-parallell tidligere), enn når det er lengre ut i forskningsprosjektenes levetid hvor ulike problemer allerede har meldt seg (sli kdet gjorde for NANO med mye fram og tilbake med dosevalg + treg pas.rekr og tiltak hit og dit med det - da viste det seg at SomSa hadde rett. Så det viktigste spm. er hvor er ULTI - før, i eller etter reisningscaset.
rule:
35.000 shortede aksjer på hele denne nedgangen var ganske lite. Det indikerer at det har vært veldig mye fake handel med algoer som selger til seg selv på nedad manipulerte kurser. Send meg mail og så står vi sammen om å få...
...belyst dette
......shorterene kan ha gått for bare å styggmanipulere kursen ned og kun selge et minimum for at det skal se noenlunde "rent " ut (men det står IKKE i stil med handelsvolumene - mao. algo egenhandel, og den store nedgangen) - men med dette fått vinden i fleisen ved å PRESSET LEDELSEN til å komme med en slik børsmelding som NÅ. Det, samt tidligere innkopierte uttalelser lenger opp, indikerer at ledelsen oppfatter at ULTI er i et reisningscase.
Redigert 25.10.2023 kl 18:47
Rule
25.10.2023 kl 17:54
4120
Synlig netto short er økt med ca. 35.000 stk. Nu over 733k:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010851603
( significant NET short positions in shares )
og så har en del nok vægtet sig ned.
og der kan fint være usynlig short også ( poster under meldepligt eller af at man har en beholdning )
alle deler må vi forvente vi har kraftig rekyll tilgode på, hvis det fortsætter med at gå vejen for Ulti.... - jeg har troen :-)
det trøster imens jeg venter på mulig opgang...
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010851603
( significant NET short positions in shares )
og så har en del nok vægtet sig ned.
og der kan fint være usynlig short også ( poster under meldepligt eller af at man har en beholdning )
alle deler må vi forvente vi har kraftig rekyll tilgode på, hvis det fortsætter med at gå vejen for Ulti.... - jeg har troen :-)
det trøster imens jeg venter på mulig opgang...
Andersiverden
25.10.2023 kl 17:55
4127
Oslo, October 25, 2023: Ultimovacs ASA ("Ultimovacs") (OSE ULTI), a clinical-stage biotechnology leader in novel immunotherapeutic cancer vaccines, today announces that the Company will host a webcast presentation and discussion of the results from the NIPU study presented at the ESMO Congress 2023.
The results from the randomized Phase II trial showed that Ultimovacs’ cancer vaccine UV1, in combination with ipilimumab and nivolumab, demonstrated a statistically significant and clinically meaningful improvement of overall survival versus ipilimumab and nivolumab alone, a key secondary endpoint. Twice as many patients in the UV1 arm responded to treatment. No additional safety concerns were reported from the UV1 treatment.
The positive outcome from the NIPU study is the first demonstration of a universal cancer vaccine efficacy in a randomized Phase II clinical trial, showing Proof of Concept and supporting further clinical development as per investigators' recommendation.
The results from the randomized Phase II trial showed that Ultimovacs’ cancer vaccine UV1, in combination with ipilimumab and nivolumab, demonstrated a statistically significant and clinically meaningful improvement of overall survival versus ipilimumab and nivolumab alone, a key secondary endpoint. Twice as many patients in the UV1 arm responded to treatment. No additional safety concerns were reported from the UV1 treatment.
The positive outcome from the NIPU study is the first demonstration of a universal cancer vaccine efficacy in a randomized Phase II clinical trial, showing Proof of Concept and supporting further clinical development as per investigators' recommendation.
elnomi
25.10.2023 kl 18:01
4123
mingus7777
25.10.2023 kl 18:05
4140
Blir helt forvirra. Er dette noe nytt? Eller webcast om resultatene de presenterte på ESMO?
Kraamz
25.10.2023 kl 18:11
4256
De vil vel bare gjøre markedet klar over at resultatene faktisk er gode😅
Det er spørsmål og svar rundt det som ble presentert på ESMO, for å svare på noen av kritikkene som dukket opp etter.
Samt dette er forsøk #2 da første forsøk var så dårlig at det var nesten umulig å høre og følge med på.
Samt dette er forsøk #2 da første forsøk var så dårlig at det var nesten umulig å høre og følge med på.
Hugoil
25.10.2023 kl 18:53
4258
Den drøyt ukeslange potensielle OHSen nevnt i forrige innlegget ser nå ut for å bli bare 4-5 dagers og KAN AKTUALISERE et ca 3/5 ferdig potensielt ca 3ukers kjøpsformasjon med halslinje 148 - med kursmål oppunder 200 inn i desember-januar hvis melding da.
Nå skal dere få det inn med teskje - på norsk - så dere klarer Hodle 👍
Ultimovacs Announces Webcast to Elaborate on the Results from Randomized UV1 Phase II NIPU Trial in Malignant Mesothelioma
NON-REGULATORY PRESS RELEASE
…
Vis børsmeldingen
Oslo, October 25, 2023: Ultimovacs ASA (“Ultimovacs”) (OSE ULTI), a clinical-
stage biotechnology leader in novel immunotherapeutic cancer vaccines, today
announces that the Company will host a webcast presentation and discussion of
the results from the NIPU study presented at the ESMO Congress 2023.
The results from the randomized Phase II trial showed that Ultimovacs’ cancer
vaccine UV1, in combination with ipilimumab and nivolumab, demonstrated a
statistically significant and clinically meaningful improvement of overall
survival versus ipilimumab and nivolumab alone, a key secondary endpoint. Twice
as many patients in the UV1 arm responded to treatment. No additional safety
concerns were reported from the UV1 treatment.
The positive outcome from the NIPU study is the first demonstration of a
universal cancer vaccine efficacy in a randomized Phase II clinical trial,
showing Proof of Concept and supporting further clinical development as per
investigators’ recommendation.
Ultimovacs Announces Webcast to Elaborate on the Results from Randomized UV1 Phase II NIPU Trial in Malignant Mesothelioma
NON-REGULATORY PRESS RELEASE
…
Vis børsmeldingen
Oslo, October 25, 2023: Ultimovacs ASA (“Ultimovacs”) (OSE ULTI), a clinical-
stage biotechnology leader in novel immunotherapeutic cancer vaccines, today
announces that the Company will host a webcast presentation and discussion of
the results from the NIPU study presented at the ESMO Congress 2023.
The results from the randomized Phase II trial showed that Ultimovacs’ cancer
vaccine UV1, in combination with ipilimumab and nivolumab, demonstrated a
statistically significant and clinically meaningful improvement of overall
survival versus ipilimumab and nivolumab alone, a key secondary endpoint. Twice
as many patients in the UV1 arm responded to treatment. No additional safety
concerns were reported from the UV1 treatment.
The positive outcome from the NIPU study is the first demonstration of a
universal cancer vaccine efficacy in a randomized Phase II clinical trial,
showing Proof of Concept and supporting further clinical development as per
investigators’ recommendation.
Rule
25.10.2023 kl 20:13
4061
Kan blive Jul alligevel så.
Ulti mener business og gentager mye stærke beskeder til markedet. De må undrer sig over manglende kurs reaktion. Shorten øget, så ubalancen er bare større.
Inddækning må senest komme til GF hvor FTF skal bruge deres stemmeret.
Hypotese: short inddæk vil drive os i mindst 200 nok og det kommer til at ske om mindre end 6 mndr.
Ulti mener business og gentager mye stærke beskeder til markedet. De må undrer sig over manglende kurs reaktion. Shorten øget, så ubalancen er bare større.
Inddækning må senest komme til GF hvor FTF skal bruge deres stemmeret.
Hypotese: short inddæk vil drive os i mindst 200 nok og det kommer til at ske om mindre end 6 mndr.
Araber
25.10.2023 kl 22:03
3810
Det mange som ikke skjønner hva som foregår på jallabørsen. 3 bokstaver. CFD, kontrakter som daytradere bruker:
Benyttes ved bruk av stop loss og take profit.
Sånn går nå dagene.
Benyttes ved bruk av stop loss og take profit.
Sånn går nå dagene.
Londonmannen
25.10.2023 kl 22:38
3685
Markedet må tydeligvis være på ville veier når ledelsen i Ulti ser seg nødt til å ha en slik oppklarende webcast etter at resultatene er presentert på ESMO Congress 2023 for mindre enn en uke siden.
Jeg tolker det som at ledelsen i Ulti tydeligvis ikke kan sitte i ro og se på at en potensiell "feilinfo/feiltolkning" får spre seg i markedet og skape grunnløs usikkerhet. Jeg er ikke i stand til å se at der skal være noen som helst annen grunn enn markedsaktørenes kraftige reaksjon den siste uken, som er bakgrunn for denne meldingen.
Skal bli intereessant. Tror nok at dem som har fått handlet sine aksjer nede på dette nivået kan ha gjort særdeles gode kjøp.
Jeg tolker det som at ledelsen i Ulti tydeligvis ikke kan sitte i ro og se på at en potensiell "feilinfo/feiltolkning" får spre seg i markedet og skape grunnløs usikkerhet. Jeg er ikke i stand til å se at der skal være noen som helst annen grunn enn markedsaktørenes kraftige reaksjon den siste uken, som er bakgrunn for denne meldingen.
Skal bli intereessant. Tror nok at dem som har fått handlet sine aksjer nede på dette nivået kan ha gjort særdeles gode kjøp.
maxam
26.10.2023 kl 08:28
3303
Da får vi se om det hjelper på kursen! Kan vel ikke være misforståelser som ene og alene utgjorde dette børsfall! Mange har nok solgt seg ut! Lykke til !
elnomi
26.10.2023 kl 09:47
3009
Shorterne kjører hele spillet. Sjekk sperren på kr 100. Hvor langt ned klarer de å presse kursen på short og naken short inne førstkommende tirsdag?
Det er helt utrolig at kursen nå er lavere enn når det positive resultatet ble kjent og ned fra intrade kr 178,6 for en uke siden
Det er helt utrolig at kursen nå er lavere enn når det positive resultatet ble kjent og ned fra intrade kr 178,6 for en uke siden
Til å spy av. Selger hele møkka på neste studiemelding. Faen ikke verdt tid og krefter.
bj111
26.10.2023 kl 09:53
3121
Naken short, hvor får du det fra? Skjønner at det er fortvilende at kursen raser men at det skulle være kriminelle som leker seg her?
Gullit
26.10.2023 kl 09:57
3135
makan. Men sitter man lenge så har man sett dette før, det viktige er att produktet leverer. Og det gir penger til slutt !!