RECSI - SELG (eller hold) ?

MikkeMus
RECSI 24.10.2023 kl 08:52 51389

I perioden 6 september og fram til i går (23 oktober) så har aksjen falt fra kroner 17,78 til 14,44.

SPØRSMÅLET nå er om aksjen bør selges, holdes eller kjøpes?

MITT SVAR er basert på tidsperspektivet og kunnskapen man har om selskapet - kombinert med hva man tror om fremtidig inflasjon, rentenivå, arbeidsledighet - og ikke minst; den svært anspente geopolitiske situasjonen i dagens verden.

Personlig så tror jeg det meste vil ordne seg etterhvert - også for RECSI. Men, med dagens råtne markedssegment, så ser jeg ingen grunn til å sitte kortsiktig i noen aksjer.

Nb. Personlig velger jeg å sitte helt stille også i denne stormen. Dette fordi jeg er en langsiktig investor som mener dagens kurs ikke på noe som helst måte reflekterer kunnskapen vi dags dato har om sektoren generelt og dette selskapet spesielt. Jeg er særlig opptatt av batterisegmentet - og hvilke nye muligheter dette skaper for RECSI. Jeg er imidlertid mentalt forberedt på videre kursfall fremover.

Ønsker alle riktig god jul - og godt nyttår, når den tid kommer!

Redigert 25.12.2023 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
Stabukk
24.10.2023 kl 11:00 21427

Hvorfra vet du at Butte "går så det griner". Vis gjerne til en kilde.

(Har selv selv såpass tro på Butte at det blir å avvente Q3).
Nsxnsx
24.10.2023 kl 10:11 21566

Glemte i farten at byggekost for en slik fabrikk pr dato er ca 35 milliarder.......og verdien på selskapet er 6 milliarder......så her skal vi langt ned :)

MÅ nok ned på 3 milliarder.....
Nsxnsx
24.10.2023 kl 09:59 21641

En fabrikk som beskrives som "one of a kind" i US sammenheng og som har vært stengt i 4 år åpner nest uke. Dette liker vi(ikke alle) akjsonærer dårlig. Vi sender kursen ned over 3 kroner. Dette selv om hele produksjonen neste 10år er forhåndssolgt. og IRA sørger for massiv støtte i tillegg.
Alle finansieringsbehov er løst(inntil utvidelser evt). På toppen av det ser vi mange aktører som bygger i ML og som OGSÅ ønsker seg produkter som produseres i fabrikken som åpner. OG ikke nok med det, Recsi har tilbakekjøpt flere tomter i nærområde. OG Butte går så det griner.......og Yulin er solgt for 1.5 milliarder. (venter på oppgjør).

KONKLUSJON: Det er nok lurt å selge nå for her kommer Recsi til å tjene et sted mellom 1-3 milliarder pr år og de gir som kjent en massiv nedgang i aksjekurs å tjene gode penger. SELL SELL SELL

Edit: Teigland....for dem som kjenner den saken :)
Redigert 24.10.2023 kl 10:01 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
24.10.2023 kl 09:18 21768

kjøpes åbner moses lake den 1/11 så lige om lidt begynder da at tjene penge.