RECSI - SELG (eller hold) ?
I perioden 6 september og fram til i går (23 oktober) så har aksjen falt fra kroner 17,78 til 14,44.
SPØRSMÅLET nå er om aksjen bør selges, holdes eller kjøpes?
MITT SVAR er basert på tidsperspektivet og kunnskapen man har om selskapet - kombinert med hva man tror om fremtidig inflasjon, rentenivå, arbeidsledighet - og ikke minst; den svært anspente geopolitiske situasjonen i dagens verden.
Personlig så tror jeg det meste vil ordne seg etterhvert - også for RECSI. Men, med dagens råtne markedssegment, så ser jeg ingen grunn til å sitte kortsiktig i noen aksjer.
Nb. Personlig velger jeg å sitte helt stille også i denne stormen. Dette fordi jeg er en langsiktig investor som mener dagens kurs ikke på noe som helst måte reflekterer kunnskapen vi dags dato har om sektoren generelt og dette selskapet spesielt. Jeg er særlig opptatt av batterisegmentet - og hvilke nye muligheter dette skaper for RECSI. Jeg er imidlertid mentalt forberedt på videre kursfall fremover.
Ønsker alle riktig god jul - og godt nyttår, når den tid kommer!
SPØRSMÅLET nå er om aksjen bør selges, holdes eller kjøpes?
MITT SVAR er basert på tidsperspektivet og kunnskapen man har om selskapet - kombinert med hva man tror om fremtidig inflasjon, rentenivå, arbeidsledighet - og ikke minst; den svært anspente geopolitiske situasjonen i dagens verden.
Personlig så tror jeg det meste vil ordne seg etterhvert - også for RECSI. Men, med dagens råtne markedssegment, så ser jeg ingen grunn til å sitte kortsiktig i noen aksjer.
Nb. Personlig velger jeg å sitte helt stille også i denne stormen. Dette fordi jeg er en langsiktig investor som mener dagens kurs ikke på noe som helst måte reflekterer kunnskapen vi dags dato har om sektoren generelt og dette selskapet spesielt. Jeg er særlig opptatt av batterisegmentet - og hvilke nye muligheter dette skaper for RECSI. Jeg er imidlertid mentalt forberedt på videre kursfall fremover.
Ønsker alle riktig god jul - og godt nyttår, når den tid kommer!
Redigert 25.12.2023 kl 10:37
Du må logge inn for å svare
Stabukk
31.10.2023 kl 12:07
7411
Er også optimist, men tror Rec venter noen dager eller uker før de melder noe ut om oppstart. Noe må jo bli sagt på Q3.
Det tankevekkende er at Rec har fulgt planen og «levert» i henhold til den det siste året. Da er det urovekkende at kursen er ned 25 prosent (siste 12 mnd). Short og tradere styrer kursen, tidligere på høyt volum (PedersenDichesbuen as), nå på nokså lavt volum.
Det tankevekkende er at Rec har fulgt planen og «levert» i henhold til den det siste året. Da er det urovekkende at kursen er ned 25 prosent (siste 12 mnd). Short og tradere styrer kursen, tidligere på høyt volum (PedersenDichesbuen as), nå på nokså lavt volum.
Redigert 31.10.2023 kl 12:08
Null
31.10.2023 kl 12:10
7413
Jeg tror ikke vi får annet en et skuldertrekk i morgen.
Dersom de utsetter oppstart til etter nyttår får vi en fall som er betydelig-
Så handle i dag eller i morgen gir det samme ..... for de som er redd for oppsiden.
Anbefaler vel heller å holde pengen klare til i morgen eller neste uke ;9
NULL
Dersom de utsetter oppstart til etter nyttår får vi en fall som er betydelig-
Så handle i dag eller i morgen gir det samme ..... for de som er redd for oppsiden.
Anbefaler vel heller å holde pengen klare til i morgen eller neste uke ;9
NULL
uldiuldi
31.10.2023 kl 14:44
7264
Cashed-up Quinbrook afslører $8 mia. plan for at kickstarte australsk solenergiforsyningskæde
https://reneweconomy.com.au/cashed-up-quinbrook-reveals-8bn-plan-to-kick-start-australian-solar-supply-chain/
https://reneweconomy.com.au/cashed-up-quinbrook-reveals-8bn-plan-to-kick-start-australian-solar-supply-chain/
Null
31.10.2023 kl 18:54
6979
Sitter her å lurer i snøen
Vil det komme noen melding fra selskapet i morgen angående den varsledeoppstarten i ML
Kommer det en liten eller stor melding i Norsk presse FA ... E24?
Null
Skal vel og legge inn mitt syn på saken
Jeg tror ikke det kommer noen og i allefall ikke før på onsdag ;)
Vil det komme noen melding fra selskapet i morgen angående den varsledeoppstarten i ML
Kommer det en liten eller stor melding i Norsk presse FA ... E24?
Null
Skal vel og legge inn mitt syn på saken
Jeg tror ikke det kommer noen og i allefall ikke før på onsdag ;)
Redigert 31.10.2023 kl 19:00
Hvis REC feirer dagen i morgen med kake i kantina til lunch er jo klokken 20 på kvelden her på berget, så litt news her på onsdag er et godt bet.
Stabukk
31.10.2023 kl 20:21
6812
Bilde av kakefest i norsk presse denne uken løfter neppe kursen! Men bildedekning pluss seriøs omtale av oppgradering og utsikter i riksdekkende USA-media gir gjerne større effekt. Bare å vente og se. Usikker på signalet fra dagens kurshopp på ikke altfor høy omsetning.
Nsxnsx
01.11.2023 kl 09:08
6477
På åpningsdagen av den nedstengte fabrikken så er det absolutt noen som vil ut på 14 tallet.......hva feiler det folk ??
Stabukk
01.11.2023 kl 10:18
6319
De har kanskje tent 20 øre stykket på 4000 aksjer. Så kjøper de kanskje nye 4000 aksjer på 15-tallet etter å ha sett et kakebilde fredag eller å ha lest om en bedre enn ventet Q3. Om et år kjøper de seg kanskje inn på 19 kr i håp om å tjene nye 20 øre per aksje. Eller de kjøper og selger på 24-tallet en gang i 2025.
Det går jo an å håpe.
20 øre tjent per aksje er 20 øre. Uansett.
PS:
Så fremstår det unektelig ganske smart å selge på 14,60 i forhold til å vente til kursen ramlet ned til 14,33.
Det går jo an å håpe.
20 øre tjent per aksje er 20 øre. Uansett.
PS:
Så fremstår det unektelig ganske smart å selge på 14,60 i forhold til å vente til kursen ramlet ned til 14,33.
Redigert 01.11.2023 kl 10:23
kruna
01.11.2023 kl 13:44
6031
Vi ligger vel ca, 8 timer foran USA så regner med å vente til i kveld evt. måren tidlig før vi ser noen reaksjon ang. oppstart av ML ?
Stabukk
03.11.2023 kl 18:58
5684
Nå har vi fått bekreftet fra IR-kontakt at oppstart ML vil bli omtalt ganske snart i egen børsmelding, men at det som alt er igangsatt går etter planen. Sikkert det som har gitt vel 6% kursøkning siste uke. Ikke så verst når vi ganske nylig ble «degradert» av Investtech til «Hold deg unna»-aksjene, behørig omtalt i FA.
Men vi bør på ingen måte hausse for tidlig eller være skadefro. Bare minne om at Rec ganske nylig var oppe på ca 17,70. Da mener jeg Investtech vare ute med spådom om mulig videre oppgang til ca. 19,80. Det slo ikke til. Så får vi bare se. På nokså liten omsetning er det mest tradere og sikkert short som styrer kursen. Hvordan Q3 vil bidra i det tekniske bildet får vi vite om knappe to uker. Kunne vært greit med info som bringer oss ut av «Hold deg unna»-porteføljen.
Men vi bør på ingen måte hausse for tidlig eller være skadefro. Bare minne om at Rec ganske nylig var oppe på ca 17,70. Da mener jeg Investtech vare ute med spådom om mulig videre oppgang til ca. 19,80. Det slo ikke til. Så får vi bare se. På nokså liten omsetning er det mest tradere og sikkert short som styrer kursen. Hvordan Q3 vil bidra i det tekniske bildet får vi vite om knappe to uker. Kunne vært greit med info som bringer oss ut av «Hold deg unna»-porteføljen.
Null
03.11.2023 kl 21:45
5611
Ja nå Stabukk
Nå kan vi sette oss tilbake vente på oppgangen se hvor det bærer inn i soloppgangen til sommeren.
Jeg er vel fremdeles enig med meg selv at nå er toget startet, og vi har noen stopp og stasjoner fremmover.
Går det som vi ønsker så har vi bra stigning inn i 2025.....
Må vel si at jeg ønsker dere lykke til sammen med meg selv dere som har hatt troen og vært stødige og stabile. Nå tror jeg at vi får som fortjent, selv om det har tatt MYE lengre tid enn jeg selv trodde.
God helg
Så en liten digresjon ...... KVIKKAS har du funnet noen urenheter i din etterforsking av mitt innlegg etter svare fra IR kontakt???
NULL
Nå kan vi sette oss tilbake vente på oppgangen se hvor det bærer inn i soloppgangen til sommeren.
Jeg er vel fremdeles enig med meg selv at nå er toget startet, og vi har noen stopp og stasjoner fremmover.
Går det som vi ønsker så har vi bra stigning inn i 2025.....
Må vel si at jeg ønsker dere lykke til sammen med meg selv dere som har hatt troen og vært stødige og stabile. Nå tror jeg at vi får som fortjent, selv om det har tatt MYE lengre tid enn jeg selv trodde.
God helg
Så en liten digresjon ...... KVIKKAS har du funnet noen urenheter i din etterforsking av mitt innlegg etter svare fra IR kontakt???
NULL
MikkeMus
03.11.2023 kl 22:04
5600
Det er verdt å merke seg at siste dagers oppgang fra kroner 14,- har har skjedd på relativt lave volum,. Volumbalansen har over lengre tid vært negativ, noe som betyr at volumet er større på dager med nedgang enn dager med oppgang. Kursen har de siste to månedene beveget seg i en negativ trend, hvor gulvet for øyeblikket er rundt kroner 14,- mens taket er rundt kroner 16,-. Aksjekursen stengte idag rundt kroner 15,- , altså 50% opp fra gulvet . ... Siden trenden er ned, så anser jeg det som mest sannsynlig at aksjekursen nå skal videre ned i uken som kommer.
God helg!
God helg!
Ok. Da forlater jeg skuta til mandag. Takk for meg.
MorganKane
05.11.2023 kl 10:36
4954
Jeg tror du tar feil Mikke. Jeg tror vi skal bevege oss opp mot taket frem mot q3 den 15 november. Også vil resultater og guiding da vise veien videre. Eventuelt fyker vi igjennom taket før 15 nov , dvs det sekundet det kommer melding om at ML går som ei klokke...
Men, enig, kanskje blir det usikkerhet rundt ML de siste dagene før q3 hvis ingen melding om ML har kommet. Da vil nok noen trekke seg ut for å gevinst sikre/ha litt krutt til etter at q3 resultatene foreligger. Men neste uke tror jeg vi vil holde oss sterkt (selv så tror jeg på melding i slutten av uka). Spesielt med tanke på at makrobildet også er positivt.
Men, enig, kanskje blir det usikkerhet rundt ML de siste dagene før q3 hvis ingen melding om ML har kommet. Da vil nok noen trekke seg ut for å gevinst sikre/ha litt krutt til etter at q3 resultatene foreligger. Men neste uke tror jeg vi vil holde oss sterkt (selv så tror jeg på melding i slutten av uka). Spesielt med tanke på at makrobildet også er positivt.
Stabukk
05.11.2023 kl 11:27
4838
Slettet brukerskrev Ok. Da forlater jeg skuta til mandag. Takk for meg.
Aner ikke hva kostpris du har, Råtemikken. Men kanskje kan du bruke resten av dagen til å tenke deg om og ta med deg også MorganKane sine vurderinger för du forlater skuta. Han ligger nokså höyt i kursmål frem i tid, etter mi vurderinjg.
Men en noenlunde Q3-rapport og börsmelding om bra oppstart av ML vil neppe dra kursen nedover. Av og til kan det svare seg å "ha is i magen", Men det er jo også helt OK å ta gevinst.
Men en noenlunde Q3-rapport og börsmelding om bra oppstart av ML vil neppe dra kursen nedover. Av og til kan det svare seg å "ha is i magen", Men det er jo også helt OK å ta gevinst.
Redigert 05.11.2023 kl 13:09
MikkeMus
05.11.2023 kl 21:58
4389
Personlig har jeg liten tro på at aksjekursen skal opp i det korte bildet. Jeg forventer fortsatt svake tall fra Butte, samtidig som det vil ta ett år før ML er i full produksjon - og derigjennom kan dra full nytte av sin FBR teknologi med hensyn til kostnad pr, kilo.
Unntaket er om det skulle komme noen sensasjonelle - og ekstraordinære nyheter som eksempelvis et joint venture med eksempelvis en av batteriprodusentene.
Det tekniske bildet er ikke bra - og det er selvfølgelig grunnen til at Investtech har plassert aksjen i sin Hold-Deg-Unna portefølje.
For ordens skyld: Jeg har fortsatt sterk tro på selskapet på lang sikt- og jeg har ikke solgt eller kjøpt aksjer i selskapet siden august 2022.
Unntaket er om det skulle komme noen sensasjonelle - og ekstraordinære nyheter som eksempelvis et joint venture med eksempelvis en av batteriprodusentene.
Det tekniske bildet er ikke bra - og det er selvfølgelig grunnen til at Investtech har plassert aksjen i sin Hold-Deg-Unna portefølje.
For ordens skyld: Jeg har fortsatt sterk tro på selskapet på lang sikt- og jeg har ikke solgt eller kjøpt aksjer i selskapet siden august 2022.
Redigert 05.11.2023 kl 22:01
Allroad18
05.11.2023 kl 22:10
4362
Det siste som gjelder er iallefall å ta til seg bingospådommer fra Investtech, eller andre aktører. Jeg har tilgode å fulge disse rådene, for som oftest er det skivebom og tileldigheter. Langsiktighet er eneste fasiten som gjelder! Det er ingen som kan forutse en aksjekurs, men man kan klare å styre den med litt shorting og annet useriøst tull. Røkke hadde griseflaks med sitt salg, og det ser vi jo nå. Jeg gjentar meg selv; kom oss vekk frå Oslo og til NYSE!!
Nsxnsx
05.11.2023 kl 23:30
4204
Da har jeg for første gang fått slettet et innlegg på forumet.
Og dette innlegget er vel noe av det høfligste jeg har skrevet siden starten. Admin må gjerne kontakte meg med en veldig god forklaring. Om ikke så er det kun Discord på meg fremover.
Dette blir for useriøst.
Og dette innlegget er vel noe av det høfligste jeg har skrevet siden starten. Admin må gjerne kontakte meg med en veldig god forklaring. Om ikke så er det kun Discord på meg fremover.
Dette blir for useriøst.
Stabukk
05.11.2023 kl 23:43
4174
Fikk slettet to innlegg, som kom nokså overraskende. Kan det være fordi de var kommentarer til «nemi’s» sitt innspill, som ser ut til å være slettet?
Nsxnsx
06.11.2023 kl 03:51
4196
Ja det stemmer, mitt var også til nemi's
Og det var et helt ordinært innlegg uten kontroverser.
Og det var et helt ordinært innlegg uten kontroverser.
MikkeMus
06.11.2023 kl 07:23
4094
Kort teknisk oppdatering:
RECSI har siden februar 2021 beveget seg i en svak oppadgående trend, hvor taket nå er i underkant av 25 kroner, mens gulvet er i underkant av 13 kroner. De to siste månedene har aksjen beveget seg i en negativ trend - og i løpet av perioden har aksjen falt fra i underkant av 18 kroner til marginalt i overkant av 14 kroner. Taket i formasjonen er nå omtrent 16 kroner, mens gulvet er omtrent 14 kroner. De tre siste børsdagene har aksjen fått en kraftig rekyl - og er omtrent 50% opp fra gulvet i formasjonen til marginalt i overkant av 15 kroner. Volumbalansen er negativ, noe som betyr at det er større omsetning på dager med nedgang enn dager med oppgang.
RECSI har siden februar 2021 beveget seg i en svak oppadgående trend, hvor taket nå er i underkant av 25 kroner, mens gulvet er i underkant av 13 kroner. De to siste månedene har aksjen beveget seg i en negativ trend - og i løpet av perioden har aksjen falt fra i underkant av 18 kroner til marginalt i overkant av 14 kroner. Taket i formasjonen er nå omtrent 16 kroner, mens gulvet er omtrent 14 kroner. De tre siste børsdagene har aksjen fått en kraftig rekyl - og er omtrent 50% opp fra gulvet i formasjonen til marginalt i overkant av 15 kroner. Volumbalansen er negativ, noe som betyr at det er større omsetning på dager med nedgang enn dager med oppgang.
Null
06.11.2023 kl 07:54
4043
Hei dere to
Dersom dere hadde svart på innlegget til Nemis ved å trykke svar på som jeg har gjort i dette svaret, og Hovedinlegget blir slettet så forsvinner alle underliggende innlegg også.
Var Nemis sitt innlegg så kontroversielt da? var det ikke bare at han hadde kjøpt på lav 14 og var tilbake =??
Dersom dere hadde svart på innlegget til Nemis ved å trykke svar på som jeg har gjort i dette svaret, og Hovedinlegget blir slettet så forsvinner alle underliggende innlegg også.
Var Nemis sitt innlegg så kontroversielt da? var det ikke bare at han hadde kjøpt på lav 14 og var tilbake =??
Nsxnsx
06.11.2023 kl 08:07
4121
Hei :)
Nei det innlegget til Nemi`s var i kjent, belærende stil men overhode ikke noe ufint. Mulig han har slettet det selv da han ble svar skyldig i sine påstander :)
Ikke vet jeg, men tror ellers vi går mot en ny sterk uke, og det er jo det viktigste.
Nei det innlegget til Nemi`s var i kjent, belærende stil men overhode ikke noe ufint. Mulig han har slettet det selv da han ble svar skyldig i sine påstander :)
Ikke vet jeg, men tror ellers vi går mot en ny sterk uke, og det er jo det viktigste.
Redigert 06.11.2023 kl 08:07
Stabukk
06.11.2023 kl 08:46
4066
Interessant spørsmål! Innlegget hadde vel et lite sleivspark til MorganKane, men var det grunn nok til at administrator slettet innlegget? Det får vi andre neppe svar på. Men var nemis ærlig, var det nyttig for andre å vite at han så grunnlag for å kjøpe på 14. Han har jo tidligere harsellert med at Rec var et dårlig og for høyt verdisatt selskap. Vi får bare se! En ny spennende uke foran oss, i forkant av Q3 og med en varslet oppdatering på restart ML, før eller etter 15. nov.
Vil ikke tippe kurs i slutten av uken, men tror Nsxnsx er i overkant optimist. Men reprisingen KAN ha startet!
Vil ikke tippe kurs i slutten av uken, men tror Nsxnsx er i overkant optimist. Men reprisingen KAN ha startet!
MikkeMus
06.11.2023 kl 08:57
4025
TIL INFO: Denne tråden handler om REC Silicon, så fint om du/dere slutter å sabotere tråden med irrelevant tøv.. Dersom du og andre ønsker å debattere en profil som ikke har innlegg på denne tråden, så ber jeg om at en oppretter egen egen tråd.
Redigert 06.11.2023 kl 08:58
halvpris
06.11.2023 kl 14:12
3742
Rec må tas av OSE, en stor PARODI at den skal "rævkjøres" i titalls år her. Over på USA børsen er eneste løsning
nemi's
06.11.2023 kl 16:01
3694
Admin slettet. Skapte så mye støy angivelig. Jeg skrev pent og rent som vanlig, men dere hang dere på med ufinheter, som vanlig.
MikkeMus
06.11.2023 kl 16:33
3607
nemis: Det å bevisst villede med den hensikt å manipulere aksjekursen er både uetisk og ulovlig. Med den svært lave omsetningen som som over lengre tid har vært i denne aksjen, så skal det svært lite til å bevege aksjekursen.
... Så fint om du nå kan forklare hvorfor du konsekvent (i alle dine tidligere innlegg) har påstått at selskapet er grovt overpriset - til nå å plutselig kjøpe deg tungt inn, uten at det har fremkommet noe ny relevant informasjon fra selskapet ??
... Så fint om du nå kan forklare hvorfor du konsekvent (i alle dine tidligere innlegg) har påstått at selskapet er grovt overpriset - til nå å plutselig kjøpe deg tungt inn, uten at det har fremkommet noe ny relevant informasjon fra selskapet ??
Redigert 06.11.2023 kl 17:38
Stabukk
06.11.2023 kl 20:56
3310
Med nemi’s tilbake sitter det langt inne å beklage det trådstarter mener er «å sabotere tråden med irrelevant tøv». Vil heller berømme MM for å spørre i samme gate som ble slettet i mitt innlegg da administrator slettet nemi¨s sitt innlegg.
Helt kort. Her er mitt spørsmål som ble slettet: ... «spør bare nemi’s om å oppgi hva som veide tyngst for å gå inn igjen?»
Hadde også med disse to spørsmålene: «Hvor lenge tror siste innspiller det er lurt å bli sittende? Og hva kan eventuelt være et naturlig kursmål i löpet av 2024».
Håper nemi’s vil svare, og at vi kan legge gamle innspill til side. Da er det vel mulig å ha en relevant debatt med utgangspunkt i trådstarter sin overskrift: «RECSI ´SELG (eller hold)?»
Dagen i dag endte ned nesten 2% til kurs 14,775 med omsetning på vel 25 mill. kr. Siste uke er vi opp 4,38%.
Helt kort. Her er mitt spørsmål som ble slettet: ... «spør bare nemi’s om å oppgi hva som veide tyngst for å gå inn igjen?»
Hadde også med disse to spørsmålene: «Hvor lenge tror siste innspiller det er lurt å bli sittende? Og hva kan eventuelt være et naturlig kursmål i löpet av 2024».
Håper nemi’s vil svare, og at vi kan legge gamle innspill til side. Da er det vel mulig å ha en relevant debatt med utgangspunkt i trådstarter sin overskrift: «RECSI ´SELG (eller hold)?»
Dagen i dag endte ned nesten 2% til kurs 14,775 med omsetning på vel 25 mill. kr. Siste uke er vi opp 4,38%.
Allroad18
06.11.2023 kl 21:11
3279
Jeg personlig mener at vi burde innført shorting forbud i Norge, slik som Sør Korea, da hadde vi fått stabilitet og ikke minst en reell prisjustering oppover. Hvorfor er ikke alle interessert i en stabil verdistigning som alle kan tjene på? Det burde heller vært en egen markedsplass for shorting, og de som har interesse av å kvele en fornuftig investering og verdistigning kunne hold på med det andre plasser. Nå tenker jeg det koker hos noen! Det er ikke alle som kan sitte å gape foran en skjerm 24/7 og leke investor.