RECSI - SELG (eller hold) ?

MikkeMus
RECSI 24.10.2023 kl 08:52 51060

I perioden 6 september og fram til i går (23 oktober) så har aksjen falt fra kroner 17,78 til 14,44.

SPØRSMÅLET nå er om aksjen bør selges, holdes eller kjøpes?

MITT SVAR er basert på tidsperspektivet og kunnskapen man har om selskapet - kombinert med hva man tror om fremtidig inflasjon, rentenivå, arbeidsledighet - og ikke minst; den svært anspente geopolitiske situasjonen i dagens verden.

Personlig så tror jeg det meste vil ordne seg etterhvert - også for RECSI. Men, med dagens råtne markedssegment, så ser jeg ingen grunn til å sitte kortsiktig i noen aksjer.

Nb. Personlig velger jeg å sitte helt stille også i denne stormen. Dette fordi jeg er en langsiktig investor som mener dagens kurs ikke på noe som helst måte reflekterer kunnskapen vi dags dato har om sektoren generelt og dette selskapet spesielt. Jeg er særlig opptatt av batterisegmentet - og hvilke nye muligheter dette skaper for RECSI. Jeg er imidlertid mentalt forberedt på videre kursfall fremover.

Ønsker alle riktig god jul - og godt nyttår, når den tid kommer!

Redigert 25.12.2023 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
omac
15.11.2023 kl 21:15 6280

Mange pessimister og lurendreiere som skal mene noe, vær tålmodig så skal dere se REC reprises. Plutselig er det grønne i vinden igjen og alle skal ha den. Lukk øynene og tenk på andre ting frem til høsten 2024. Butte leverer positiv ebitda og så snart ML begynner å røre på seg ordentlig gjør den det og. Ikke selg på bunn
okrister
15.11.2023 kl 21:46 6172

Fikk kjøpt mer under 14kr idag og nytt snitt på dagens sluttkurs var jo litt gøy. Hadde ikke trodd det, men måtte benytte muligheten. Tror på et par positive meldinger før jul også etablerer prisen seg stabilt over dagens nivå.
Igangsetting og produksjon er to forskjellige ting med et stort anlegg. Mange som har savnet melding om at ML er i gang og siden den meldingen ikke har kommet så mistenker man problems. Ledelsen har gjort akkurat slik de meldte og satte fyr på pipene litt før 1.november og vil komme med en egen melding til markedet når produksjonen er i gang. Den kommer innen de neste to ukene. Tenker kursen vil gå litt på det samt salget av Yulin. Tenk deg bare meldingen om 1,6mrd rett på konto:) Tja, Pareto har ikke tatt dette salget med i sine estimater og da går kursen minst 10% bare der.
Hold på aksjene og lykke til!
Stabukk
15.11.2023 kl 23:44 5899

Takk for tilbakemelding, omac og okrister. Og gratulerer siste med ny og lav kostpris.

Er selv ganske lei «ørkenvandring» fra september 2022, men tar ett år i tillegg.

Hvis ikke det skulle dukke opp et bud! Sikkert lite sannsynlig, men skal aldri si aldri.
MorganKane
16.11.2023 kl 00:26 5809

Han har truffet best på kursmålet. Men det betyr ikke at analysen er bra. Det får vi først vite om 6-18 måneder. Det er først da regnestykkene hans viser seg riktige eller feil. Jeg har lest analysene hans og ikke bare er de dårlige, men han endrer på regnestykkene hele tiden også, tilsynelatende for å få sluttresultatet til å hele tiden bli det samme. For eksempel, plutselig øker han inntektene fra silangass salg, men da har plutselig inntektene fra Polysil gått tilsvarende ned. Helt på trynet for de som gidder å følge litt med ...

Uansett, poenget mitt er at hans kursmål er basert på estimert ebidta i 2024-2025 (og potensiell videre vekst derifra). Akkurat nå kan han derfor påstå akkurat hva han vil. Uten at det går han å argumentere særlig imot utover å påstå like mye tilbake (basert på Recsi sin egen informasjon og historikk) at han benytter for lave salgsprisen, for høye kostpriser og ikke hensyntar potensiell videre vekst. Og ikke minst for liten verdsettelse (EV/EBIDTA). Det er først om 1-2 år du eventuelt si at han traff best. Jeg tror han treffer dårligst. Klart dårligst.
Redigert 16.11.2023 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Stabukk
16.11.2023 kl 10:49 5478

Takker for svar, MK. Bruker jeg litt tid på å google, dukker det helt sikkert opp kursmål fra Pareto på godt over 30 som er 18 mnd. eller mer tilbake i tid. Men la det ligge.

Noen kan kanskje legge ut Pareto sin ferske oppdatering etter Q3? Den ligger på litt merkelig norsk på Shareville, og kursmål på 30 opprettholdes. Det enkle fir meg blir å ha tålmodighet i minst 12 mnd til og se mulighet for kurs opp til 22. Det er ca halvparten av Pareto sitt kursmål og SB1Markets sitt på 15. Du må gjerne kjefte på meg for å være pessimist! Når går jeg ut for å spille snooker et par timer med andre pensjonister.
Okris
16.11.2023 kl 12:05 5337

Getting closer to ML production
Forecast changes
Source: Pareto Securities
Performance
Source: FactSet
Analysts
REC Silicon has commenced restart activities at Moses Lake and is closing in on
first production. First shipments to Hanwha will be in Q1’24. In sum we make
smaller changes to our estimates, forecasting USD ~200m in 2025E EBITDA.
Catalysts for the share will be announcements of production start and shipment
as well as silane gas offtake, and Yulin JV sale. Buy, TP NOK 30.
Moses Lake nearing in on first production
REC Silicon reported revenues of USD 35m in Q3 where lower polysilicon sales were
the main driver for the miss vs estimates. The semi market is tight at current, so RECSI
is switching to lower volume, higher value products to counter. EBITDA from Butte was
USD 6m (in line) with better contribution margin. Group LBITDA came in at USD 18m
with higher costs at Moses Lake ahead of restart adding. The ML restart activities are
commenced with production starting shortly and first shipments set for Q1’24.
Slight changes to product mix drives estimate revisions
We update our production estimates to comments of flattish polysilicon volumes from
Butte but improve product mix. Markets are expected to improve in H2’24 however,
the same time when REC Silicon will have its DCS silane gas (high quality) expansion
in place. Thus, we believe the segment should move towards ‘steady state’ towards
YE’24 and deliver USD >50m in 2025E. we keep our estimates for ML fairly stable with
the exception of slightly lower price realization in H1’24E and marginally higher costs
throughout our estimate period (estimate 2025 cash cost of USD 14/kg). Although
Chinese poly prices are depressed (USD ~8/kg) due to oversupply in various parts of
the value chain, US prices are holding up much better (USD ~23/kg). Thus, assuming
a USD 2/kg premium to avg. prices (offtake prices to be set by indexes both in- and
outside of China with a premium), current relevant ASP for RECSI would be USD
~18.5/kg. As we believe shutdowns in China are inevitable at current prices, further
detachment from the Chinese market with PV value chains being established in the US
the overall PV market will continue to improve – prices will come up eventually. As
such, we feel comfortable with our ‘steady state’ price assumption of USD 21/kg. In
sum, we foresee 2025E EBITDA of USD 198m incl. tax credits (mid-point of offtakebased guidance of USD 100-300m). Current prices would under our production
estimates yield EBITDA of USD 149m.
Buy, TP NOK 30 reiterated
We reiterate our NOK 30 TP as we only make minor long-term estimate changes. With
financing in place and offtake secured we believe that the current 3.9x 2025E
EV/EBITDA is too low. This is a company exposed to a growing PV market, with a
leading position in the US offering tax credits, with offtake secured at premium prices
with downside protection. Next catalysts will be production start and shipment as well
as silane gas offtake announcements and Yulin JV sale. Buy reiterated.
Source: Pareto Securities
REC Silicon
Quar terl y Review
Okris
16.11.2023 kl 12:11 5330

Er til å få hjerteinfarkt av å sitte med stor pose aksjer i denne og se den gå fra 14 blank til 14,37 og videre ned til 14 og opp til 14,25...

Men må prøve å se gjennom litt lengre briller enn et par timer.

Som Pareto sier så riktig så riktig;
"Next catalysts will be production start and shipment as well
as silane gas offtake announcements and Yulin JV sale. Buy reiterated".
MorganKane
16.11.2023 kl 12:43 5314

Jeg kjefter ikke på deg for å være pessimist, jeg kjefter på deg fordi du ser deg blind på kursmål. Kursmålene er begrunnet utifra forventet EBIDTA. Da må du fortløpende se hvordan EBIDTA faktisk utvikler seg fra q2 2024 og videre fremover. Spesielt på det tidspunkt du vurderer å selge (gitt at du har tenkt til å vente til ML er oppe å går) bør du se på dette og ikke gamle kursmål...


Edit: Litt forenklet kan du si at Pareto og Sbm1 sine kursmål er begrunnet utifra en forventet en langsiktig ebidta på henholdsvis 200 mill usd/år og 100 mill usd/år. Hvis vi om 12 måneder ser at vi er nærmere 200 enn 100 og det i tillegg til videre positiv guiding så kan du kaste sbm1 sitt kursmål der det hører hjemme, nemlig i dass. Motsatt, hvis jeg og Pareto skulle ta feil så ... Hehe, kødda, det skjer neppe👍
Redigert 16.11.2023 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
Stabukk
16.11.2023 kl 14:51 5180

Takk igjen for velformulert tilbakemelding. Er med på at fokuset på kursmål kan bli for høyt. Analyse av et selskap under oppstart med største fabrikk blir nok en ekstra vanskelig «øvelse».

Klipper ut din vurdering for å kikke tilbake på den utover i 2024! Kan likevel avsløre at det blir vurdert å spare i Rec-aksjer noen måneder fremover, i håp om at 14-tallet blir en bunn inntil videre. Tar jeg feil og en reprising starter om kort tid, er det ok.

Er litt usikker på to faktorer:
1. Pareto ser for seg at produsenter i Kina kan måtte stenge ned pga stor konkurranse/lave priser på silisium. Men de kan vel bare ringe Xi og få litt ekstra støtte? USA støtter jo alt sin industri til stort hodebry for Europa.
2. Hvordan klarer Hemlock og Wacker seg med dagens USA-priser på silisium? (Uansett ligger vel Rec bra an med Hanwha-avtalen, som vil gi pluss, men kanskje ingen super-profitt).
DROY80
16.11.2023 kl 15:14 5117

Det jeg lurer mest på er om det ble noen century breaks på Stabukk!?
Stabukk
17.11.2023 kl 07:37 4830

Er så gammel at mye av engelsk-kunnskapen har gått i glemmeboka og Google Translate ikke var til hjelp. Så sorry DROY80: Kan ikke svare annet enn at det kan bli en lang pause før mine aksjer blir solgt. Kanskje med tap, kanskje ikke.

Minner i mellomtiden om omac sin tråd startet 19. september, for ca. 2 mnd siden: «Yulin solgt» var overskriften. Det var vist til denne meldingen i kinesisk media:
https://www.163.com/dy/article/IETNAU1M051981L5.html

Som via Google Translate blir slik på norsk:

«I følge informasjon fra China Property Rights Network ble overføringsprosjektet på "15,060241% Equity Interest in Shaanxi Nonferrous Tianhongruike Silicon Materials Co., Ltd." fullført 6. september 2023, med et transaksjonsbeløp på 1,025 milliarder yuan. Egenkapitaloverdrageren er REC Silicon Pte.Ltd, et amerikansk selskap».

Etter dette gikk Rec, også den 19. september, ut med en børsmelding der det blant annet heter:
«REC Silicon and an identified buyer have made progress; however, additional steps are required and are ongoing before the transaction to divest the 15% equity interest in the Yulin JV is complete. The company will provide further updates as and when appropriate».

(I parentes bemerkes at omac hadde regnet salgssummen ut til ca kr 3,60 per aksje. De lærde får strides om det er inne eller ute i dagens kurs).

TING Tar Tid i Rec, så jeg gjentar etter trådstarter MikkeMus: «Ønsker alle riktig god jul - og godt nyttår, når den tid kommer!»
Redigert 17.11.2023 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Null
17.11.2023 kl 08:57 4661

Det ser ut som om vi skal få en dag i minus dag også
Jeg sitter som tenkt, liker det selskapet sier men er vel mer betenkt il det mine med aksjonærer gjør, selger på dette nivået.
Det er aldrig feil å ta gevinst så det er vel det enkelte gjør

Når det kommer til informasjon fra selskapet så sitter også jeg i den køen av andre som mener det ikke er så bra ;)
Jeg tror ikke vi får noe bilde og gode nyheter før de har leveringen av første ut fra fabrikk
De sa vel det skulle leveres Q1 24 da blir det bilde og smil

NULL
Stabukk
17.11.2023 kl 10:10 4479

«Stille i fjøset» i dag! Venter vi bare på at Hanwha blir fristet til å gi bud? Med premie på 22 prosent på kurs 13,45 blir det 16,40. Det var kursen på børs da Aker solgte seg ut og fikk 20 kr pr aksje.

Håper alle som trader gjør det bra. Å sitte long ser etter hvert nokså dystert ut.
Nsxnsx
17.11.2023 kl 10:18 4443

Ja dette har ikke noe med normale bevegelser å gjøre. Som kjent prises alle andre aksjer bortsett fra Recsi på forventninger/utsikter. Og de er for Recsi sin del fantastiske. Noen vil ha billige aksjer evt hele selskapet så billig som mulig. Hvem er ikke godt å si, men noen er det, og de vet at småaksjonærer som har belåning er lette å manipulere. Mine får dem ikke, jeg selger andre aksjer i dag og øker. Kan umulig gå galt om man har litt(mer) :) tålmodighet.
halvpris
17.11.2023 kl 10:49 4394

De som selger NÅ, selger til de som MÅ dekke inn short
MorganKane
17.11.2023 kl 10:55 4370

Det er i slike øyeblikk som nå det er viktig å la aksjen bli liggende i skuffen. Etter at den har blitt manipulert ned 2-3% og deretter begynner å klatre igjen. Også karrer den seg i pluss og du er dritglad og selger. Men du blir luet. La den bli liggende. Dette er klassisk manipulasjon for å skape frykt. Kjøp eller på duppene.

Hvis du lar den ligge 3 måneder til etter q4 så tyder alt på at du vil tjene massivt på det
Redigert 17.11.2023 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Okris
17.11.2023 kl 10:58 4409

Denne aksjen er intet mindre enn helt rå. Fikk søren meg kjøpt 200k på 13,45! Hadde jeg aldri trodd
polion
17.11.2023 kl 12:11 4394

Det har vist seg at de færreste her på forumet (og i alle fall på discord) er kompetent hva gjelder det å gi råd om REC. En som derimot har truffet meget godt hva angår de overordnede linjer, det er faktisk vår kjære Mr. Molnes.

At REC er nedmanipulert gidder vi ikke lenger høre på, dette har vi hørt siden kursen var over kr. 20. Så godt som alle aksjer på OSE blir i en grad "herset" litt med. Og da leamikken Mr. Pedersen turnerte i REC, ga forumet denne figuren nærmest all skyld for den lave REC-kursen. Hvis det var sånn at REC har en formidabel kunstig lav pris, så hadde alle med vett og forstand kjøpt med begge hender. DET GJØR DE DEFINITIVT IKKE. Alle er interessert i å kjøpe på billigsalg, og de store tunge profesjonelle investorene som holder seg langt unna REC, ja de skal man aldri undervurdere.

Manipulering? Uff, uff og uff!
Ticomania
17.11.2023 kl 12:31 4374

Du fremstår med veldig selektiv hukommelse registrerer jeg. Du var den som mest hardnakket nektet for at ASP manipulerte kursen. Merkelig at du hopper bukk over dette, men passer veldig dårlig i ditt besserwisser sinn antagelig.
Ticomania
17.11.2023 kl 12:40 4491

Synes det er merkelig at du ikke evner/våger å peke på det som faktisk er elefanten i rommet. En CEO som er helt uten nødvendig tyngde /(faglig, eller tyngde i massevis). Markedet skyr fyren og siden han tok over, så har kursen falt tett på 50%. Hvorfor har han ikke kjøpt en eneste aksje selv? Hadde styret gjort jobben de er satt til å gjøre, så hadde han vært fjernet forlengst. Han er en katastrofe og skape ROI vet han ikke engang hva betyr. Det trenger han jo heller ikke, all den tid han ikke satser egne penger på dette.
polion
17.11.2023 kl 12:49 4539

Du betaler selvsagt ingenting for å omskrive historien og prøve deg med tåpeligheter. Du kan gå tilbake og se at mine uttalelser gikk ut på at jeg skulle ha meg frabedt forumets vinkling om Mr. Pedersens kjempestore rolle for den da lave REC-kursen. Beviset for at mine utsagn var meget godt innafor er faktisk allerede fremlagt, i dag er nemlig kursen adskillig lavere enn da "manipulatøren Pedersen" drev på for fullt.
Skal du skrive tilsvar, råder jeg deg til å forsøke ta essensen i det som skrives og følgelig slutte med uetterrettelig tøv.
Ticomania
17.11.2023 kl 12:57 4562

Tilsvaret ditt var som forventet. Du var den som nektet mest høyrøstet for at ASP ikke manipulerte kursen når han holdt på som verst. Det er et uomtvistelig fakta og det kommer du deg ikke unna. Snakker ikke om lav kurs i dag eller alt annet du prøver å blande inn her. Du benektet at han manipulerte kursen, han endte med bli avslørt og du dummet deg ut. Face it.
Nsxnsx
17.11.2023 kl 13:44 4475

Vi kan vel si det slik. Pedersens rolle kan vel neppe bevises hadde innvirkning på kursen, men at slutt auksjoner dro prisen opp eller ned i størrelsesorden kroner og ofte var på høyde med dagsomsetning frem til SA skremte nok noen og en hver til besluttninger som var lite gjennomtenkt. Så i hvert fall indirekte påvirket han kursen.

Det at han ble tatt er jo ikke automatisk en bekreftelse på at det ikke finnes andre som prøver å styre kursen (lovlig eller ulovlig).

Det som er sikkert er at ledelsen har fortalt ganske detaljert om planene sine....og ALT er blitt gjennomført steg for steg med det ultimate som var 30 milliarders kontrakt og vellykket åpning av fabrikken.(ja Yulin salget også da).

De tingene til sammen SKAL ikke sende kursen fra 25 til 13. Så enkelt er det. Trenger forøvrig ingen svar på dette innlegget da det er en faktaopplysning.
Redigert 17.11.2023 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
Ticomania
17.11.2023 kl 13:54 4564

Still deg spørsmålet, hvorfor har ikke CEO kjøpt en eneste aksje siden innsettelsen? Noen vet.........
polion
17.11.2023 kl 14:36 4597

Når man gir tilsvar til en som refererer uten å ha fnugg av korrekt fatte-/gjengivelsesevne, blir dette som å svare en førskoleelev. Det ene tullballinnlegget avløser det andre.

Jeg har aldri nektet for at Pedersens drev manipulering og at hans handler kunne ha innvirkning på kursen. At han ble avslørt, synes jeg var kjempebra. Og bare for å vise litt av forumlavmålet, så var det den gang da plutselig en haug med forumidioter som faktisk mente at jeg supportet den slags virksomhet. Typisk REC-forum-haussegjeng, man tillegges agenda, meninger, holdninger som er direkte feil, pluss at noen kommer drassende med en historikk som er renspikka løgn. Noe av dette kan selvsagt tilskrives generell inkompetanse, men da bør man heller holde en noe lavere profil.

For siste gang, og for alle 12-åringer (tydeligvis noen av dem) her på forumet: I SIN TID MENTE JEG AT FORUMET OVERDREV KRAFTIG ROLLEN SOM MR. PEDERSEN KUNNE KLARE Å SPILLE MED HENSYN TIL DATIDENS GENERELT LAVE REC-KURS. I dag er for sikkerhets skyld kursen formidabelt mye lavere, men det kan kanskje skyldes at polion nå er den store manipulatoren, eller?

PS. Hva gjelder Pedersens rolle, er jeg ellers nokså enig med Nsxnsx i det etterfølgende innlegget, absolutt intet å bemerke i så måte.
Ticomania
17.11.2023 kl 14:42 4631

Skal ikke bruke mer tid på deg, du er jo ikke helt i vater stakkar.
Stabukk
17.11.2023 kl 14:44 4673

Nye «store og profesjonelle» tror inntil videre ikke at Rec vil gå med overskudd. Topp20 virker å være overbevist.
Første halvår 2024 vil trolig vise om dette bildet endrer seg. Hva tror polion selv? Er du tungt inne, eller bare på sidelinja inntil videre?
polion
17.11.2023 kl 14:51 4674

At du ikke skal bruke mer tid på meg, ja det gjør du jaggumeg lurt i. Er det noe som gjør meg bra irritert, så er det når en eller annen leamikk prøver seg med historieforfalskning på min bekostning. "Ikke helt i vater"? I motsetning til visse andre, så er jeg i alle fall etterrettelig.
polion
17.11.2023 kl 15:23 4636

Regner med du husker ovennevnte Pedersen-historie, men du var definitivt ikke en av de forumdustene jeg refererte til. Som jeg har nevnt tidligere, så solgte jeg halvparten av mine REC godt opp på 20-tallet. Jeg er en av småaksjonærene og har igjen 40’ stk. REC. Har beholdt nevnte halvpart i den tro (håp om) at REC muligens kan få en skikkelig boost en eller annen gang i fremtiden, men da betinget av at mye går selskapets vei. Håpet er absolutt til stede, men en vellykket åpning av ML (isolert sett) er slett ingen garanti for noe som helst.

Jeg har over tid vært en av de som har villet den unyanserte tåpelige REC-haussingen til livs, og selvsagt har jeg terget på meg mange. En del av de mange er nå på discord, der jeg regner med at det unyanserte fremdeles er rådende.
Her på forumet, så er eks.vis MorganKane en profilert og god skribent. Men selv han har tidvis kommet med altfor bombastiske statements, statements som om han vet så adskillig mye mer enn deg/meg/markedet om fremtidige priser og godheten i Hanwha/REC-avtalen. Så selv de som ligger i det såkalt øvre sjikt, går tidvis og tydeligvis altfor hardt ut.
Ticomania
17.11.2023 kl 15:31 4608

Man må våge/evne å se hva som faktisk foregår, uten å være blindet av sitt eget håp om gevinst. May ble sparket, da han løy til markedet og da var vei ut kort. Selvsagt pakket inn i en bla bla melding. Man klarer da å finne et vesen som var på laveste hylle og det har man fått bekreftet i den tiden han har vært CEO. Han er ansvarlig for å rasere kursen med tett opp mot 50% på kort tid og dette hadde selvsagt vært nok til å bli fjernet i ethvert selskap med respekt for seg selv og sine aksjonærer. Han lever på styrets nåde, da han passer inn i deres agenda, som ikke tåler dagens lys. Alt henger sammen med alt, men man må kjenne systemet/gjenkjenne tegnene for å se/forstå. Spør deg selv, hvorfor går kursen kun nedover og er på sitt laveste rett etter det som burde/skulle vært vendepunktet. Hvorfor kjøper ikke CEO tungt, for å vise at han står i dette sammen med aksjonærene? Alt vil komme for en dag....nikk da anerkjennende til denne meldingen.
MorganKane
17.11.2023 kl 22:30 4409

Hehe,

"Gidder ikke lenger å høre på". Er det derfor du svarer side opp og side ned? Jeg pleier bare å ignorere ting jeg ikke gidder å høre på jeg.
DROY80
17.11.2023 kl 23:05 4359

Dette var en referanse til at du skulle spille snooker. Century break = poengsum over 100 uten å forlate bordet. Forøvrig meget vanskelig å få til. Har personlig rekord på 65 selv 😁
polion
18.11.2023 kl 11:35 4022

Du pleier ofte «le så du griner», men denne gang var det bare et «Hehe»?
Ref: «Gidder ikke lenger høre på»? Ja, Nettopp derfor jeg ga svar. Svar i håp om at noen slutter med tøvet slik at vi forhåpentligvis blir spart for nevnte i fremtiden. Var det veldig vanskelig?
Ref: «Er det derfor du svarer side opp og side ned?» Hva gjelder totalt antall sider, så er vel ikke du særlig bedre enn meg.
Og hva du personlig velger å ignorere, ja det blir selvsagt ditt valg. Blir vel kanskje i overkant offensivt hvis jeg skal ha altfor store meninger om det.

MorganKane, skal du prøve å ta polion på teknikk/definisjoner/resonnementer, så må du gjøre det bedre enn dette. Dette var direkte tafatt, vil følgelig anta at noen "ler så de griner".
Stabukk
18.11.2023 kl 17:14 3799

Levens må gjerne bli skifta ut for min del. Har ikke sett snurten av opptreden som markedet har tatt bølgen for, snarere tvert imot med tragisk fall i kursen, som flere påpeker. Stein Erik Hagen og resten av Orkla-styret gav sin forrige toppsjef fyken mot dennes vilje i april 2022. Ny sjef kan ikke vise til kursøkning, så han lever farlig. Og Hanwha sin toppledelse er neppe i godt humør over dagens kurs i Rec…

Skal Rec få en ny toppsjef, er kanskje tiden inne med restart i Moses Lake? Og et opsjonsprogram for ledelsen. De fleste moderne selskap på børs har en slik gulrot. Levens eller andre må gjene ha en årslønn på 10-15 mill. kr hvis det må til for å dra kursen oppover.
Redigert 18.11.2023 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Null
20.11.2023 kl 08:54 3051

Mandag
Må vel si at forrige uke ikke var slik jeg hadde håp den skulle være rent kursmessig.
Selkapet la frem Q3 og fremtidsutsiktene, det var som forventet.
Det som ikke er så bra er at vi fremdeles ikke vet hva som skal til for at vi skal kunne regne på fotjeneste ol på avtalene.

Ha som skjer denne uken ja si det??? Starten av uken kommer i allefall ut fra fredangen med 13,7 kr så får vi se om vijen til å betale litt mer vil bli fremtredene til Jul...Eller om det er mange som skal saldere tapet frem mot nytt år..

Null
Ticomania
20.11.2023 kl 09:09 2994

Når man har en CEO som har klart å ødelegge akjsekurs med tett opp mot 50% på et år, så bør man kanskje stille seg spørsmålet hvorfor han ikke er fjernet? Han er akkurat en slik udugelig figur som styret ønsker, som vil rasere aksjekurs. Aksjonærene er dessverre bare nyttig idioter for det som foregår. Alt vil komme for en dag.
Null
20.11.2023 kl 09:16 2959

Hva mener du er feil?
Hva vil komme for en dag?

Hvorfor er vi nytige idioter? Hva kommer til å skje?

Fint om du kan uttdype dine tanker

NULL
Allroad18
20.11.2023 kl 09:18 2959

Det er virkelig ikke noe gøy å være aksjonær i RECSI lenger, det er det lenge siden man kunne glede seg over. Sist det var litt moro var i mars med kurs over 18,-. Det er mange måneder siden og nå når fabrikken startes opp og ting egentlig er lysere enn på lenge, da er kursen under 14,- Jeg forstår ikke børsen, tankegangen, og hva som stadig driver kursen ned og ned. Rammevilkårene for å drive med denne type virksomhet er egentlig bra i USA, så da er det vel naturlig å flytte oss over til NYSE også. Hva er kriteriene og hvem kan bestemme en slik overføring fra en børs til en annen? Jeg har aldri skjønt poenget med shorting og robothandler, da det kveler interessen for seriøse investorer og skaper usikkerhet i markedet.Det er en kunstig form for verdiskaping som kun et fåtall kan tjene penger på. Hilsen langsiktig.
Ticomania
20.11.2023 kl 09:21 2925

Writing on the wall, klarer du virkelig ikke å legge dette sammen? Hvorfor kjøper ikke CEO tungt av egen lomme? Hvorfor tillater styret at kursen raseres av en CEO som både er udugelig og ikke er i nærheten av å ha nødvendig kaliber til denne stillingen? Dette skjer altså samtidig med at alt egentlig burde tilsi en pen kursoppgang. Ingenting er tilfeldig, dessverre.