RECSI - SELG (eller hold) ?

MikkeMus
RECSI 24.10.2023 kl 08:52 51772

I perioden 6 september og fram til i går (23 oktober) så har aksjen falt fra kroner 17,78 til 14,44.

SPØRSMÅLET nå er om aksjen bør selges, holdes eller kjøpes?

MITT SVAR er basert på tidsperspektivet og kunnskapen man har om selskapet - kombinert med hva man tror om fremtidig inflasjon, rentenivå, arbeidsledighet - og ikke minst; den svært anspente geopolitiske situasjonen i dagens verden.

Personlig så tror jeg det meste vil ordne seg etterhvert - også for RECSI. Men, med dagens råtne markedssegment, så ser jeg ingen grunn til å sitte kortsiktig i noen aksjer.

Nb. Personlig velger jeg å sitte helt stille også i denne stormen. Dette fordi jeg er en langsiktig investor som mener dagens kurs ikke på noe som helst måte reflekterer kunnskapen vi dags dato har om sektoren generelt og dette selskapet spesielt. Jeg er særlig opptatt av batterisegmentet - og hvilke nye muligheter dette skaper for RECSI. Jeg er imidlertid mentalt forberedt på videre kursfall fremover.

Ønsker alle riktig god jul - og godt nyttår, når den tid kommer!

Redigert 25.12.2023 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
SPXL
19.12.2023 kl 18:51 1916

Etter Røkke rømte skuta så har det bare gått nedover, nå herjer han i Solstad som går som en kule .
polion
19.12.2023 kl 19:28 1839

Ellers skal vi ikke glemme at REC for tiden er inne i et rektangulært, sidevisforsterkende triangelspekter. Dette har over tid vist at aksjen kan bli innrullert i en såkalt colorisert materieforskyvning. Og hva kan dette på kort sikt medføre? Jo, at de investorer som overser de substansielle megalittfaktorer kan få seg en skikkelig aha-opplevelse. Ser ingen grunn til å utdype dette noe videre da man vanskelig kan konkludere på grunnlag av en ensidig universelt oppadgående minoritetstrend, en trend som ikke samsvarer med den generelle matrikkeleffekten.
Redigert 19.12.2023 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Rule
19.12.2023 kl 22:54 1554

der kommer en skikkelig opvågning til folk her:
https://www.finansavisen.no/energi/2023/12/19/8073666/equinors-gigantavtale-med-tyskland-gass-tilsvarende-over-28.000-vindmoller

Pointen er at et mega salg i gas og oliebrancen kan nu matches af fornybar installationer og det er vel og mærke mange små møller på land. Moderne møller idag er op til 10x kraftigere og udplaceres offshore. COP28 har i mål at 3 doble kapaciteterne. Det som er endnu vildere - sol overhaler vind...
Lig dertil semi conductor industri og batterier.... vi må line op til en guld-alder for RECSI :-)

Og her i Norge sidder olie folket og tænker at det bliver aldrig til noget og priser RECSI som junk.....vågn dog op...
Redigert 19.12.2023 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
20.12.2023 kl 22:04 1255

Her har jeg mest sannsynlig feilberegnet. Kursfallet fortsetter.

…. Tviler på at det vil bli noen markant og varig oppgang i denne aksjen før de kortsiktige traderne, som kjøper og selger til hverandre, har funnet seg en annen aksje de kan hause, for så å selge kort tid etter. Trøsten får være at de neppe tjener stort.

Ønsker alle langsiktige aksjonærer god jul - og forhåpentligvis en bedre kurs i året som kommer.
Redigert 20.12.2023 kl 22:06 Du må logge inn for å svare