$Argeõ$ ⚡️⚡️Eneste Tilbyder ⚡️⚡️

Slettet bruker
ARGEO 26.10.2023 kl 14:42 193863

Da bestemmer man prisen selv
💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰
Redigert 11.01.2024 kl 10:48 Du må logge inn for å svare
Dåsemannen
04.01.2024 kl 14:21 4939

Har satt meg litt inn i ARGEO i dag, og slutter meg til Halleluja-koret;

Denne må kjøpes, og med samme argumentasjon som hvorfor man bør eie GEM i tiden fremover. Disse to går egentlig litt hånd i hånd.
Vil anta at ARGEO fort kan ende opp som "hoffleverandør" av utstyr til alle som trenger utstyr til mineralletingen når lisensene deles ut i Q4 2024.
Slettet bruker
04.01.2024 kl 14:23 4923

Hybris, det er å vedde mot Den Gamle Mester
🫡All hail the the Wolf with the Third Eye
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀𓂀
Slettet bruker
04.01.2024 kl 14:56 4814

Fantastisk Dåse, ja det kommer mange til nå. Den sektorbrede reprisingen eller kanskje mer korrekt Startprisingen, er såvidt i gang. Ser at også EMGS og SBX får være med. Flott! Denne næringen vil alt senere i tiåret kunne yppe seg mot olje, laks og våpen i lønnsomhet og betydning for vår alles velferd.

Min mening er dog at man får med seg alle ledd i verdikjeden om man eier kun Argeo og GEM. Og med det også de første triggerne i henholdsvis Den Offisielle Åpningen, lisenser, tidlige penger fra solgte kart og litt lenger frem de vannvittige verdiene når metallene skal opp. Kanskje må man likevel være litt forsiktig med fantastiske GEM i det ultrakorte bildet rett og slett fordi den har gått så enormt. Skjønt på trading er det lett å brenne seg så med så ro er sikkert like bra. Men jeg har i hvertfall fjerdedelen satt av til den ekstrem--aksjen GEM på vent nå i håp om enda bedre inngang før tirsdag, skjønt det er langtfra sikkert, bommet på dette senest i går. Klarer meg uansett godt nå med kun 1 aksje - lavrisiko /høyavanse ARGEO. Selv de mest aggressive investorene som ønsker hardest mulig eksponering frem mot Mineral-Tirsdag gjør nok lurt i å ta ned risikoen med i det minste en andel Argeo som jo har flere ben å stå på og akkurat har gjenvunnet fotfestet etter å ha hentet penger i høst. Nå fortsetter KURSEXPLOSJONEN der den slapp ved emisjonen, og det med liten risiko
Redigert 04.01.2024 kl 15:03 Du må logge inn for å svare
Dåsemannen
04.01.2024 kl 15:02 4829

Spennende, spennende..
Den eneste lille innvendingen jeg har mot ARGEO er at mcap allerede er litt høy (850 mill).
Sånn sett føler jeg at GEM med sine ca 140 mill mcap kanskje har litt mer å gå på, selv om den som du sier har gått mye i det siste.
Men...å eie begge kan ikke bli så veldig feil.
Slettet bruker
04.01.2024 kl 15:25 4747

Å du milde makaroni som det omsettes🤩
21, blackjack, ring en venn
ARGEO ER DET NYE STORE!📣
strak_motbakke
04.01.2024 kl 15:25 4756

Det er viktig å ikke bare se på mcap, men også på hva de eier som kan underbygge den verdien. Argeo har patentert teknologi som er utrolig bra til å lete etter havbunnsmineraler, samt miljø utredning av å hente opp mineralene (hot, hot, hot!). Videre har de en båt, flere ubåter og gode kontinuerlige inntekter med mange bud på nye kontrakter.

GEM er selvfølgelig en aksje som kan gå veldig mye, men grunnen til at jeg holder meg unna er at de ikke eier noe særlig. De har vel bare 1 lisens og that's it slik jeg forstår? Så jeg sliter veldig mye med å se hvilken edge GEM kan ha på andre mer likvide selskaper som har lyst til å ta et jafs av marine mineraler (eks. Equinor, Aker, m.m.). Å hente opp mineraler fra havbunnen er en kostbar affære hvor bare det å lete etter dem kan koste noen hundre millioner kroner, som allerede er 2x mcap av GEM. Så har du det å faktisk fiske dem opp, og transportere dem dit det trengs.
cocoloco
04.01.2024 kl 15:49 4622

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Høyre, Senterpartiet og Fremskrittspartiet, viser til at det er bred enighet om at verden vil trenge økte forsyninger av metaller og mineraler framover. Ifølge IEA kommer fornybare energiteknologier til å bli det raskest voksende segmentet for etterspørsel av kritiske mineraler. Tilstrekkelig og pålitelig tilgang til slike mineraler er derfor viktig for å lykkes med den globale energiomstillingen.

Flertallet påpeker at Norge har store forekomster av mineraler som vil være viktige i den globale energiomleggingen. Oljedirektoratets ressursvurdering viser at det kan være betydelige forventede tilstedeværende mineralressurser på norsk kontinentalsokkel. Ressurspotensialet gjør at Norge på sikt kan bidra til å dekke noe av det økte behovet for metaller og mineraler i verden. Dersom utvinning av havbunnsmineraler kommer i gang på norsk kontinentalsokkel, vil det bidra til en ønsket diversifisering av tilbudet av metaller og mineraler sammenlignet med dagens situasjon. Det vil styrke Vestens forsyningssikkerhet for metaller og mineraler.

Her er det bare å holde, for min del laste mer.

Kilde: https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Innstillinger/Stortinget/2023-2024/inns-202324-162s/?m=1#m2_1
Redigert 04.01.2024 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
GullHårAllOve
04.01.2024 kl 15:56 4574

Vakkert...... At dette blir fremtiden er det jo ingen tvil om. Spørsmålet er bare hvem som blir vinnere og når de blir vinnere. Det marathon-løpet starter vel på tirsdag offisielt. Da er det bare å stå ved startstreken med en god dose tålmodighet ;-)
Slettet bruker
04.01.2024 kl 16:13 4499

Karma styrer Verden, men den forelesningen skal jeg ikke ta her nå. Kun forsiktig peke på det ugjendrivelige faktum at Mønstre i alle former har det med å sette seg. Få av de er ubrytelige, men gå ut i snøen og sett en liten hoppfigur i tinn utfor bakken noen ganger, og se han oftest styrer ned i de samme sporene som jo osse blir stadig dypere.

Nå har det jo engang blitt slik at Argeo er HOD-aksjen, og liksom helst VIL ende på dagsbeste. Vi får nyte denne tiden, og se hvor langt det går.

Han som vet aller best - aooo - så 4,77. Men tok et forbehold. Det blir jo mest for sporten. Men det er jo litt ekstra gøy med i såfall 3 strake BULLSEYE🎯 samme dag.

Dagens Aksje. Javisst!
Slettet bruker
04.01.2024 kl 16:22 4462

Startskuddet for Build-up til 💎Mineral-Tirsdag gikk jo greit. Blir vel drøyere i morgo ...
Slettet bruker
04.01.2024 kl 16:35 4394

Klarte tosifret oppgang hvertfall

Gledelig at også mange nye har kommet til for å bli Argeo Millionærer👑
Slettet bruker
04.01.2024 kl 16:51 4342

25 mill er det som skal til
Slettet bruker
04.01.2024 kl 17:04 4292

Smålekne ca 20% hittil i dag på TMC, det amerikanske selskapet som ligner mest på våre Norske Mineralplays, - og som vekker utlendingenes appetitt for sektoren med så få globalt å velge mellom...😘
Slettet bruker
04.01.2024 kl 17:18 4257

Inflation Reduction Act.


- Et veritabelt Pengeberg 💰💰💰
Slettet bruker
04.01.2024 kl 17:44 4194

Pleier Pentagon få Viljen sin, og er de gnetne. Rare Minerals er Sikkerhetspolitikk

https://www.mining.com/pentagon-ordered-to-probe-undersea-mining-to-counter-china/

Pentagon ordered to probe undersea mining to counter China
Bulleys
04.01.2024 kl 17:57 4163

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 4. jan 2024 

Argeo ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Det viser at investorer over tid har kjøpt til stadig høyere kurser for å komme seg inn i aksjen og indikerer en god utvikling for bedriften. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 4.00 kroner. Videre oppgang er dermed signalisert, og det er nå støtte ved 4.00 kroner ved reaksjoner tilbake. Positiv volumbalanse indikerer at kjøperne er aggressive mens selgerne er passive, og styrker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 95

Alt fra kort til lang sikt er kjøp kjøp kjøp😁

Ikke noe motstand før vi treffer 8
Redigert 04.01.2024 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
moneymachine
04.01.2024 kl 19:10 3977

En nydelig dag 👏👏👏
Slettet bruker
04.01.2024 kl 19:16 3953

Sånn skal det være! Tosiffret som er ë́͐r̿͑̚ noe😁
Redigert 04.01.2024 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2024 kl 20:14 3774

Vinterens Villeste Budrunde? Hva snakker vi for summer?

Selv om vi småaksjonærer ikke har regnet inn verdien av Inflation Reduction Act (batteriprodusenter får igjen en stor andel av sine kostnader fra US myndigheter ved å bruke amerikansk eller free trade partners sourcede metaller, i praksis kan man bare flytte de våte nodulene), kan du være sikker på at TGS og Shearwater m. flere ønsker selge de nye og enda gunstigere mulighetene til bla. Big Oil. Økt urgency med påtrykk om hurtighet og styrke fra Pentagon
Redigert 04.01.2024 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2024 kl 21:47 3680

Tidlig i desember meldte jeg om at 🎄Julekule og Nyttårsrakett🚀-Sesongen ville bli $pinnvill og vare fra 15. Des til 8.jan. Fasit viser dog frontrunning så Oppgangen starter alt den 14. Des. Så var det dessverre en svak periode i midten der, uten at jeg vil fyre opp under konspirasjonsteorier om hvorfor jeg ble kastet ut av FA forum (og mitt alterative forsøk på å forsette opplysningsvirket på Shareville som ble stoppet uten begrunnelse eller varsel etter kun noen timer ...)

Men man må bare gå på. De gode nyhetene er at Oppgangen vi skulle hatt i denne perioden hvor tråden tilfeldigvis pga passende, litt 𝘧𝘰𝘳 passende kanskje teknikaliteter, lå brakk, - kan konsentreres i noen Vannvittige dager inn mot slutten på 🎄Julekule og Nyttårsrakett🚀 sesongens 8. Jan.

Vi så at "da $eason" begynte litt tidligere i år, og den ville sikkert også vart litt lenger uansett. Det jeg på spådommens tidspunkt ikke tenkte på, var MINERALHYPEN 9. JANUAR når det endelig, hogd i stein, åpnes for Mineralutvinning på Havbunnen💎. Vi har litt å ta igjen, men registrerer at siden jeg fikk komme ut av kakebua i romjula, enten det nå skyldes ferdigsonet straff for mine forkastelige streker - såkalt "ren forsøpling" - eller at "noen" var ferdigkjøpt, har kursutviklingen vært intet mindre enn FORMIDABEL, og den forsterker seg🎉

Så det viktige nå er å se den uke for uke eksponentielt selvforsterkende KURSEXPLOSJONEN for alvor gripe tak i papiret og sirlig brette det til en ✨️Drage🐲 som kan fly til jordens ende.

En herlig aften ønskes alle med interesse for deep sea minerals over hele vide Verden☺️
Redigert 04.01.2024 kl 23:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2024 kl 00:11 3609

Londonmannen skrev Innlegget er slettet
ASK, Nei dessverre, noe som gjør dagens nyhetsløse omsetning på 25 mill ikke mindre imponerende. Spillereglene får vi ikke gjort noe med. Men de små / spesial aksjene med så få sjetongers store utslag har vel gjort at endel av oss biter i oss skatteregningen, være seg i GEM, Argeo, Borr eller hva enn.

Det blir etterhvert lite motiverende å være i store aksjer som attpåtil gjør alt riktig, og så kjempe om 20% på et kvartal når man med samme risiko, kanskje, kan ha slike påklatt på en enkeltdag og gå videre som ingenting
Redigert 05.01.2024 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2024 kl 00:15 3631

(Finner ikke FAtv episoden med Crantz nå, noen?)
PÅ denne bekrefter Crantz at Uplisting "absolutt er noe de vurderer og regner med"
Slettet bruker
05.01.2024 kl 00:28 3652

(eller var det "fortløpende"? Det er foto som skal ligge i løsning, ikke fotografisk minne☺️)
cocoloco
05.01.2024 kl 00:32 3640

For dere som ikke har sett:

https://vimeo.com/810882602

Se spesielt 36:50 - mindblowing.
Slettet bruker
05.01.2024 kl 00:43 3825

Oj Takk! Argeo graveteam leverer✅️
Slettet bruker
05.01.2024 kl 00:56 3846

Tellus krympet akkurat, til den kjente lommestørrelse ... HI Res ned til 6000 15 dager alene, og den vet hva den ser etter ...
Slettet bruker
05.01.2024 kl 00:57 3864

Så man kan basically kjøpe en andel, og ta ferie 🏖
Natta zzz
EcstasyofGold
05.01.2024 kl 01:01 3888

Bare hold deg unna Sandvika. Her skytes Hvalrosser som "har rotet seg bort". Vi setter opp statue etterpå, så gjør som du vil, hver sin smak... (Kjøpt meg inn og tror vi har spennende tider i vente, god helg:))
Slettet bruker
05.01.2024 kl 01:39 3861

(Ja da, har vært hos balkaneserne på Sir James også, og måttet dodge både det ene og det andre.) Men det er kanskje verdt å bli skutt for en byste i bronse. Helst til hest, med halen bortgjemt
Redigert 05.01.2024 kl 02:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2024 kl 06:15 3728

Den neste Trilliard Næringen. For de som "hits it Big Time" snakker vi potensielt titusenvis prosent.

Ut av garagen.
Inspo. "Dusten" her er nå verdt 127 milliarder dollar
https://youtube.com/shorts/N1ZnDefCA3M?si=_dfK-nGGN8BKWh4W
Slettet bruker
05.01.2024 kl 06:38 3690

Inne? Gratulerer🎉 For et insentiv til å få opp farta på Deep Sea Minerals: $7,500 Tax Credit pr amerikansk el.bil!

BREAKING NEWS på oilprice.com, for de som enda ikke har forstått den ekstreme viktigheten av å putte amerikansk eller free trade partners metaller i batteriene:

https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/New-Rules-for-EVs-Only-13-Models-Eligible-for-US-for-7500-Tax-Credit.html

New Rules for EVs: Only 13 Models Eligible for U.S. for $7,500 Tax Credit

There are now just 13 EV models that are eligible for a consumer tax credit of as much as $7,500 thanks to new Biden administration rules that took effect on January 1, according to Bloomberg.

Previously, the number had stood closer to 24 models, but for the new year the tax credit excludes vehicles that use battery components manufactured by Chinese companies, the report says.

“Automakers are adjusting their supply chains to ensure buyers continue to be eligible for the new clean vehicle credit, partnering with allies and bringing jobs and investment back to the United States,” said Treasury Department spokeswoman Ashley Schapitl.
Redigert 05.01.2024 kl 06:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2024 kl 06:39 3735

Har man forstått meg?
Redigert 05.01.2024 kl 06:39 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
05.01.2024 kl 07:06 3695

dæven, var ikke klar over denne
Slettet bruker
05.01.2024 kl 07:16 3665

7500$ per bil. Det kaller jeg Motivasjon!
Slettet bruker
05.01.2024 kl 07:23 3653

Det flæsker seg😎
💎🌊 (。・ω・。)つ━☆・* ❤️‍🔥,🫶,✨
Redigert 05.01.2024 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2024 kl 07:25 3658

https://www.finansavisen.no/energi/2024/01/05/8078744/vanskelig-a-overdrive-optimismen?internal_source=sistenytt

OPTIMISTISK PÅ REDERNES VEGNE: Analytiker Jesper Skodje Skjong i Fearnley Offshore Supply

– Vanskelig å overdrive optimismen
Redere med subseaskip har lagt flere gode kvartaler bak seg. Fremtiden ser enda lysere ut, mener Jesper Skjong i Fearnley Offshore Supply.


🚢


https://argeo.no/
Complete subsea survey provider


🚢


strak_motbakke

Det er viktig å ikke bare se på mcap, men også på hva de eier som kan underbygge den verdien. Argeo har patentert teknologi som er utrolig bra til å lete etter havbunnsmineraler, samt miljø utredning av å hente opp mineralene (hot, hot, hot!). Videre har de en båt, flere ubåter og gode kontinuerlige inntekter med mange bud på nye kontrakter.

(edit)
Dream Deal
05.01.2024 kl 08:57 3403

Noe som jeg savner, som også sikkert mange andre gjør; er et kursmål. Hvis det kommer positive nyheter 9. januar, vil det være en gigantisk dør som åpnes. En sånn kongelig dobbeltdør man har på slott, noe som lager store muligheter for fremtiden. Så hvis det er andre som også savner kursmål for ARGEO, kan det være aktuelt å etterspørre. I hvert fall om det fremkommer gode nyheter i nærmeste fremtid. Hvis mange går sammen å sender et par korte Mails til meglerhus, kan det være nok til at det vekkes litt interesse rundt selskapet. Synes vi snart fortjener et kursmål (som også kan hjelpe oss oppover) som er realistisk og dannet av de «profesjonelle». Opp opp opp.

Mvh
Slettet bruker
05.01.2024 kl 09:45 3262

Takk. Selvsagt. "Vekst Vekst Vekst"