$Argeõ$ ⚡️⚡️Eneste Tilbyder ⚡️⚡️
Da bestemmer man prisen selv
💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰
💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰
Redigert 11.01.2024 kl 10:48
Du må logge inn for å svare
Dåsemannen
07.01.2024 kl 00:38
7299
Jepp...
Med andre ord; Argeo får det travelt uansett hvem som vinner lisensene :-)
Med andre ord; Argeo får det travelt uansett hvem som vinner lisensene :-)
Wildcards Ja Takk, og spesielt nå, men sørg for en sikker base i Argeo, får bli mitt innspill
Intenst nasjonalt fokus: overimorgen, og det bobler vel alt fra kvisten man.
Global oppvåkning: 1 mars. Som tidligere headlinet på oilprice.com er det nå bare halvparten av amerikanske elbiler som har klart å skaffe materialer til
batteriet fra amerikanske eller free trade partners, resten går glipp av 7500 i tax credit og kan vel med det glemme å engang være med i konkurransen. Kritiske mineraler trengs til all high tech og også forsvarsindustri, men Pentagon kommer med sin løsning 1. MARS!🚀
https://investors.metals.co/news-releases/news-release-details/pentagon-deliver-report-domestic-processing-seafloor-nodules/
Pentagon to Deliver Report on Domestic Processing of Seafloor Nodules by March 1 as President Biden Signs NDA
Under the National Defense Authorization Act (FY24) now signed into law by President Biden, the House Armed Services Committee directs the Assistant Secretary of Defense for Industrial Base Policy to submit a report assessing the domestic processing of seafloor polymetallic nodules by March 1, 2024
The news comes as American and allied auto and battery makers struggle to secure supplies of critical battery metals that comply with guidelines for incentives under the Inflation Reduction Act
NEW YORK, Jan. 03, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- TMC the metals company Inc. (Nasdaq: TMC) (“TMC” or the “Company”), an explorer of the world’s largest estimated undeveloped source of critical battery metals, today welcomed the passage of the 2024 National Defense Authorization Act (NDAA) into law and the inclusion of provisions directing the Department of Defense to submit a report to the House Armed Services Committee assessing the domestic processing of seafloor polymetallic nodules by March 1, 2024.
In the language attached to the newly approved Act, the Committee acknowledged the imperative of establishing a secure supply chain of critical and strategic minerals and materials and noted, “that to meet national security requirements the United States must have the ability to source critical minerals in innovative arenas to decrease reliance on sources from foreign adversaries.” As a potential new frontier for resource extraction, the Committee directs the Pentagon to produce a report which, among other things, outlines “a roadmap recommending how the United States can have the ability to source and/or process critical minerals in innovative arenas, such as deep-sea mining.”
Through the NDAA, the House Armed Services Committee has directed the Assistant Secretary of Defense for Industrial Base Policy to submit a report to the Committee by March 1, 2024 “assessing the processing of seabed resources of polymetallic nodules domestically. The report shall include, at a minimum, the following: (1) a review of current resources and controlling parties in securing seabed resources of polymetallic nodules; (2) an assessment of current domestic deep-sea mining and material processing capabilities; and (3) a roadmap recommending how the United States can have the ability to source and/or process critical minerals in innovative arenas, such as deep-sea mining, to decrease reliance on sources from foreign adversaries and bolster domestic competencies.”
Global oppvåkning: 1 mars. Som tidligere headlinet på oilprice.com er det nå bare halvparten av amerikanske elbiler som har klart å skaffe materialer til
batteriet fra amerikanske eller free trade partners, resten går glipp av 7500 i tax credit og kan vel med det glemme å engang være med i konkurransen. Kritiske mineraler trengs til all high tech og også forsvarsindustri, men Pentagon kommer med sin løsning 1. MARS!🚀
https://investors.metals.co/news-releases/news-release-details/pentagon-deliver-report-domestic-processing-seafloor-nodules/
Pentagon to Deliver Report on Domestic Processing of Seafloor Nodules by March 1 as President Biden Signs NDA
Under the National Defense Authorization Act (FY24) now signed into law by President Biden, the House Armed Services Committee directs the Assistant Secretary of Defense for Industrial Base Policy to submit a report assessing the domestic processing of seafloor polymetallic nodules by March 1, 2024
The news comes as American and allied auto and battery makers struggle to secure supplies of critical battery metals that comply with guidelines for incentives under the Inflation Reduction Act
NEW YORK, Jan. 03, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- TMC the metals company Inc. (Nasdaq: TMC) (“TMC” or the “Company”), an explorer of the world’s largest estimated undeveloped source of critical battery metals, today welcomed the passage of the 2024 National Defense Authorization Act (NDAA) into law and the inclusion of provisions directing the Department of Defense to submit a report to the House Armed Services Committee assessing the domestic processing of seafloor polymetallic nodules by March 1, 2024.
In the language attached to the newly approved Act, the Committee acknowledged the imperative of establishing a secure supply chain of critical and strategic minerals and materials and noted, “that to meet national security requirements the United States must have the ability to source critical minerals in innovative arenas to decrease reliance on sources from foreign adversaries.” As a potential new frontier for resource extraction, the Committee directs the Pentagon to produce a report which, among other things, outlines “a roadmap recommending how the United States can have the ability to source and/or process critical minerals in innovative arenas, such as deep-sea mining.”
Through the NDAA, the House Armed Services Committee has directed the Assistant Secretary of Defense for Industrial Base Policy to submit a report to the Committee by March 1, 2024 “assessing the processing of seabed resources of polymetallic nodules domestically. The report shall include, at a minimum, the following: (1) a review of current resources and controlling parties in securing seabed resources of polymetallic nodules; (2) an assessment of current domestic deep-sea mining and material processing capabilities; and (3) a roadmap recommending how the United States can have the ability to source and/or process critical minerals in innovative arenas, such as deep-sea mining, to decrease reliance on sources from foreign adversaries and bolster domestic competencies.”
Redigert 07.01.2024 kl 12:02
adralamach
07.01.2024 kl 12:31
6916
https://facebook.com/events/s/investorwebno-inviterer-argeo/1610225909714942/
Crantz skal tale 31. januar!
Crantz skal tale 31. januar!
Redigert 07.01.2024 kl 13:43
31 jan.
Jan til mars: Hypemånedene ...
Jan til mars: Hypemånedene ...
rikdom
07.01.2024 kl 18:03
6445
Det er også mitt syn vedrørende Argeo. Sitter selv på noen aksjer i Shearwater og en grei post i Argeo. Spennende tider fremover.🎉🎉
Redigert 07.01.2024 kl 18:44
Hva skal til for å sette fyr? Så veldig veldig lite.😋
https://youtu.be/jRP1igT1ooA?si=yHLGRwtJxr7T8Tja
https://youtu.be/jRP1igT1ooA?si=yHLGRwtJxr7T8Tja
Spirrevippen
07.01.2024 kl 19:52
6240
Takk for et godt besvart innlegg Dåsemannen! Du sier at de store oljeselskapene er de som vinner til slutt med en hel bataljon av eksperter samt de som vinner lisensrundene visst og bare VISST havhunnsmineraler er av interesse i framtiden. Er ikke sikkert at noen av disse selskapene ønsker å ta kjangsen på noe så omstridt som havbunnsmineraler. Om de så gjør det; hvor får de ekspertisen sin ifra? Jo ifra selskaper som gem som har brukt en mannsalder på å forske på dette! Hva er mest naturlig å gjøre da for de store da? Jo å kjøpe dem opp eller starte et samarbeid. Ekspertisen får man jo ikke uten studier som gem har gjennomført og fått velsignelse av både Norge og England. De vil med andre ord ha et solid grunnlag for å raskt få på plass søknad når alle andre baserer søknadene sine på mye av det datagrunnlaget som bedrifter som gem allerede har opparbeidet. De samarbeider jo også med seabird exploration; mao de har tilgang til seismikk og båter. Ergo vil det være lett for et større oljeselskap å bare kjøpe seg inn. Jeg har hvertfall troen på at dette er et marked som er stort nok for både gem og argeo og har posisjonert meg i begge. Men vær så snill Dåsemannen; slutt å skriv lange innlegg og argumenter for hvorfor du plutselig har solgt gem, absolutt ingen bryr seg! Enten så har man troen på ting eller så har man ikke. Og når man ikke har troen på noe lenger, så legger man det bak seg.
TheKurgan
07.01.2024 kl 21:00
6085
Kjedelig å stadig snakke om Seabird (SBX) her. Det selskapet gikk dårlig siden de flagget tilbake til Norge fra Kypros. Da de hadde båter fant de selvfølgelig en ny mulighet til å tjene penger i «det grønne skiftet» som blåste over landet et par år tilbake! De har så vidt jeg et INGEN erfaring i slikt, men kan stille opp med en type service/spesialtilpasede båter (etter å ha investert i slik tilpasning). Smarte karer egentlig, men hadde ikke turt satse på disse. SBX var helt nede på 8 øre på det laveste.
Bulleys
07.01.2024 kl 22:36
5917
Hva ser dere for dere kursen er ved stengetid fredag neste uke jeg tipper 7.5
Sydney
07.01.2024 kl 23:06
5933
Hørte at Larsen fra xtrainvestor hadde hørt at de var eneste tilbyder på en stor kontrakt. Ja om situajsonen er slik i deres marked må det være en herlig situasjon.
Gledene ved å ha nisjet seg godt inn i gullkroken ...
👑✨️💰👑✨️💰👑✨️💰👑✨️💰👑✨️💰👑✨️💰👑✨️
👑✨️💰👑✨️💰👑✨️💰👑✨️💰👑✨️💰👑✨️💰👑✨️
( ՞ਊ ՞)☞ Mineraluka begynner om ...
unikum
08.01.2024 kl 09:56
5362
Solgte du Rossen på morningen siden det ble bomstille ? Pleier å være kuler og krutt etter den starten. Men den skjønner jeg godt om det ble utført. Sånn passe hausset opp nå på absolutt ingen nyheter, kun behandling av lete lisenser på politisk hold. Det har også politikere signalisert at de er positivt til tidligere. Opp 25 % for selskapet er heftig uten nyheter. Da veit vi årsaken...
Rogue
08.01.2024 kl 10:02
5555
Skal si du jobber aktivt med å forsvare salget ditt før helga gitt.... Begynner nesten å bli pinlig lesning.
Kjøp deg inn igjen da vel om du angrer så mye:)
Denne kan gå styggmye på veldig kort tid.
Kjøp deg inn igjen da vel om du angrer så mye:)
Denne kan gå styggmye på veldig kort tid.
Bare øver på 5-talen😁
Kontur
08.01.2024 kl 10:07
5548
Har stor tro på at Argeo skal passere 10 NOK i løpet av ikke mange ukene.
KJØP sier nå jeg
KJØP sier nå jeg
unikum
08.01.2024 kl 10:07
5545
He he har vært inne og ute 3 ganger etter dette. Ser på handels mønstret og da kan man ikke bli sittende lenge inne lenger.
Omsetningen peker vei. 4, 5 og 6 blir snarvisitt i ukas første tredjedel🌀
Redigert 08.01.2024 kl 10:11
Basen for all Verdens Mineralinvestorer💎, b.la
unikum
08.01.2024 kl 10:33
6022
- Begynner nesten å bli pinlig lesning.- Fint om du overbeviser meg med ny inngang igjen ? Utover tradere som meg trader kursen opp og ned. Går vi litt tilbake i tid før grise emisjon(2 dager før) kom varslet jeg nevnte,. Ikke 50 % men en tung emisjon måtte komme. Skal det utvikle tung leting nå på havets bunn må nye penger inn.
😶🌫️litt kjøtt på beina kring Vilkårene til Gigantkontrakten med Oljeselskapet ventes lekke snart ... hvor grovt har de utnyttet Pricing Poweren som eneste tilbyder? ...
Fangal
08.01.2024 kl 11:54
5829
Da er vel åpnings GAP lukket 🚀🚀Da går ferden mot 7 for å lukke GAP på oversiden 🚀🚀
Redigert 08.01.2024 kl 11:57
moneymachine
08.01.2024 kl 12:19
5805
Denne lokker til seg fjols stadig vekk, som inne evner å forstå caset. Nå er det seriøse rykter servert av folk med litt innsikt i hva som rører seg, om at det kommer en storkontrakt. Så selges den ned!? De har 1.2 mrd i anbud!!
unikum
08.01.2024 kl 13:26
5621
Om caset lokker til seg fjols for være din påstand. At caset lokker til seg tradere er min påstand. Etter griseemisjon og ceo kjøpte 1 mill aksjer for kr 3,16 og med ordrereserve på 240 mill ut Q2 2024 så må det nok jobbes inn en del til. Inntil det så vil det nok hoppe opp og ned.
https://newsweb.oslobors.no/message/604147
https://newsweb.oslobors.no/message/604147
moneymachine
08.01.2024 kl 13:36
5586
Du er så patetisk! Den emisjonen er over. Du trader med noen K aksjer og har mistet all troverdighet. Du er en trader, som snur kappa etter vinden. Null kredibilitet.
moneymachine
08.01.2024 kl 13:37
5600
Du unnlater å nevne at selskapet er fullfinansiert, og har 2 topp utstyrte fartøy i kontrakt…og usle 1,2 mrd ute i anbud.
unikum
08.01.2024 kl 13:56
5526
Hvis man skal overleve så er det smart å huske historikken og ikke få helt tunnel syn som du har. Det skal litt til for å bygge opp ett selskap. Du har hatt muligheten å snitte deg ned fra topp 7,2 ca som du sikkert var godt plassert inne i. Om du har så god tro bør du bare neglisjere tradere som meg blant annet. Tror du ser på kursen om jeg går inn eller ut....
moneymachine
08.01.2024 kl 16:28
5236
Hva er poenget med innlegget ditt da? Dere småtradere er så hjelpesløst blåst. Jeg har snart 100% avkastning igjen.
unikum
08.01.2024 kl 20:00
4854
Oi så bra, det er godt gjort IGJEN må jeg si, spesielt at du satt inne i selskapet før siste emisjonen. Men nå er vi "småtradere" ikke så gode til å regne så jeg kjøper den.
Ps. Merker at vindene har begynt å blåse litt varmere igjen..
Ps. Merker at vindene har begynt å blåse litt varmere igjen..
For et bakteppe! The Metals Company tar av på Nasdaq!
Verdens ledende Deep Sea Minerals selskap, "Nye Elon Musk" sitt The Metals Company rocker på Nasdaq! Skal si undervannsmineraler er hot hot hot!🌶🌶🌶
12,21% + i dag!
33,64% + siste uke!
De nye regelendringene og GS uttalelser om Den Neste Industrielle Revulusjon ser ut til å ha god effekt ... ... ... 🌊🌊🌊 🌊🌊🌊 🌊🌊🌊
12,21% + i dag!
33,64% + siste uke!
De nye regelendringene og GS uttalelser om Den Neste Industrielle Revulusjon ser ut til å ha god effekt ... ... ... 🌊🌊🌊 🌊🌊🌊 🌊🌊🌊
moneymachine
08.01.2024 kl 23:14
4527
Brorparten av aksjene mine er kjøpt på 2-tallet, noe på 1-tallet og noe på 3-tallet. Har sittet siden midten på juni. Var nesten i 100% ved åpning idag.
unikum
09.01.2024 kl 00:13
4419
Fantastisk det er jo akkurat det vi alle drømmer om, og det har du i Argeo. Ja det må jeg virkelig si, men hadde jeg hatt den inngangen så hadde jeg nok ikke vært så opptatt av kursen time for time....
Fangal
09.01.2024 kl 05:50
4254
Spørsmål 53:
«I Meld. St. 25 står det at «Arbeidsprogrammet som blir gitt, må ikkje vere så ambisiøst at
det hindrar lønnsam utforsking.» Hva slags begrensinger legger dette på utformingen av
arbeidsprogrammet, og hva betyr lønnsom utforsking?»
Jeg viser til svar på spørsmål 27 ovenfor.
Det er selskapene som vurderer hva som er lønnsomt. For at aktører ønsker å få tildelt
utvinningstillatelser må de se det forretningsmessig interessant å foreta leting/kartlegging i
området. Arbeidsprogrammet for letefasen medfører kostnader for aktørene.
Selskapene må gjøre en vurdering av hvor store kostnader til leting de vil påta seg før det er
gjort ev. kommersielle funn. Arbeidsprogrammet må ikke bli så byrdefullt at de kommersielle
aktørene takker nei til å påta seg et arbeidsprogram og tildeling av en tillatelse.
Statens ønske om at private aktører bidrar med mer generell datainnsamling og
kunnskapsinnhenting i letefasen må derfor sees i sammenheng med selskapenes
økonomiske tålegrense for å ønske å påta seg forpliktelser/få tildelt utvinningstillatelser som
innebærer mer generell kartleggingsaktivitet. Arbeidsprogrammet vil derfor bli diskutert med
aktuelle selskaper før det fastsettes.
Resten av høringen kan dere lese her https://www.stortinget.no/globalassets/pdf/innstillinger/stortinget/2023-2024/inns-202324-162s-vedlegg.pdf
«I Meld. St. 25 står det at «Arbeidsprogrammet som blir gitt, må ikkje vere så ambisiøst at
det hindrar lønnsam utforsking.» Hva slags begrensinger legger dette på utformingen av
arbeidsprogrammet, og hva betyr lønnsom utforsking?»
Jeg viser til svar på spørsmål 27 ovenfor.
Det er selskapene som vurderer hva som er lønnsomt. For at aktører ønsker å få tildelt
utvinningstillatelser må de se det forretningsmessig interessant å foreta leting/kartlegging i
området. Arbeidsprogrammet for letefasen medfører kostnader for aktørene.
Selskapene må gjøre en vurdering av hvor store kostnader til leting de vil påta seg før det er
gjort ev. kommersielle funn. Arbeidsprogrammet må ikke bli så byrdefullt at de kommersielle
aktørene takker nei til å påta seg et arbeidsprogram og tildeling av en tillatelse.
Statens ønske om at private aktører bidrar med mer generell datainnsamling og
kunnskapsinnhenting i letefasen må derfor sees i sammenheng med selskapenes
økonomiske tålegrense for å ønske å påta seg forpliktelser/få tildelt utvinningstillatelser som
innebærer mer generell kartleggingsaktivitet. Arbeidsprogrammet vil derfor bli diskutert med
aktuelle selskaper før det fastsettes.
Resten av høringen kan dere lese her https://www.stortinget.no/globalassets/pdf/innstillinger/stortinget/2023-2024/inns-202324-162s-vedlegg.pdf
Richter
09.01.2024 kl 08:10
4055
Groent lys for leting etter mineraler: https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/BW8mX9/gir-groent-lys-for-omdiskutert-leting-etter-mineraler-i-dyphavet
moneymachine
09.01.2024 kl 08:17
4031
Da må du slutte å trade. Får ikke inngang på drømmekurser når du er ute 2 timer etter. Hvor mye jeg er opptatt med mine investeringer, reflekterer hvor mye gevinst jeg genererer. I Argeo så utgjør det såpass med kroner at man kan leve av dette. For Argeo blir enormt.
Redigert 09.01.2024 kl 09:39
adralamach
09.01.2024 kl 09:43
3802
Følg vedtaket om mineralutvinning her:
https://www.stortinget.no/no/Hva-skjer-pa-Stortinget/Stortinget-akkurat-na/nett-tv/#storting
Sak nr 6.
https://www.stortinget.no/no/Hva-skjer-pa-Stortinget/Stortinget-akkurat-na/nett-tv/#storting
Sak nr 6.
moneymachine
09.01.2024 kl 09:44
3945
En vakker dag, så slipper man denne idiotiske tradingen i denne aksjen. Best-salg hører hjemme i fortiden. Amatører.