Live with Lisa. Offentlig Arrangement av Rec Silicon

Nsxnsx
26.10.2023 kl 16:22 2718

Som hun sier,,,,vi har så mye spennende å fortelle og umiddelbar reaksjon blandt aksjonærene, vi sender den ned :) :) :)
polion
26.10.2023 kl 21:05 2422

Ja, da så vi i dag REC på 13-tallet, intet mindre enn en sensasjon. Og hvem hadde forutsett det for et års tid siden? Eneste som jeg kommer på i farten må være sjefsanalytiker Mr. Molnes. Den karen er jaggumeg adskillig bedre enn sitt rykte, spesielt sammenlignet med den gemene hop på Discord m/Uchi i spissen. Mr. Molnes er dog kjent for noen tidvise faktafeil, men hva gjelder de overordnede linjer er han pokkermeg en genial rev.
DjTao
27.10.2023 kl 07:08 2098

Tror ikke man bør legge så mye i dette Facebook eventet. Det handler om åpne stillinger og et jobb event.

So much to share! Join us for an update on our new positions and our hiring event coming up next Tuesday at WorkSource Central Basin in Moses Lake!
BIF78
27.10.2023 kl 07:13 2080

Linda er velkendt på LinkedIn. Min forståelse er at hun står for mange events i lokalområdet for REC, både velgørenhed og for at tiltrække ny medarbejdere. Også interne arrangementer i ML. Det er lidt som PR
Slettet bruker
27.10.2023 kl 08:41 1844

Når Teigland (med en bitteliten følgerskare) klarer å påvirke en aksjekurs oppover (https://www.finansavisen.no/finans/2023/10/23/8048547/journalist-tjente-67.000-hausset-aksje-etter-millionkjop)
- ja da overrasker det meg slett ikke om en som har alle FA’s lesere som menighet kan påvirke en aksjekurs sørover (utilsiktet eller ei). Mange av oss har lett for å følge saueflokken. Ikke godt å si om høna eller egget kom først ;)
Stabukk
27.10.2023 kl 08:51 1812

Er usikker på om Rec selv vil gå ut med en børsmelding som omtaler restart, kommende uke eller litt senere. Skulle nesten tro det etter at det store anlegget (med 700-800 jobber) har vært nedstengt i over fire år.

Vi får bare avvente. Men lokalavisen Columbia Basin Herald vil sannsynligvis be om tilgang til fotografering og info om restart. Så vi bør følge med der, og evt formidle videre til norsk finanspresse. (De burde vel egentlig også be selskapet om info selv, ettersom Rec har mange tusen norske aksjonærer som venter på en vellykket restart).

Så vil ledelsen naturlig nok også omtale restart under Q3-presentasjonen 15. nov.
BIF78
27.10.2023 kl 09:31 1691

Enig i REC burde lave en børsmeddelelse. Men de har ikke været så meddelsom i lang tid, så jeg vil ikke blive overrasket, hvis status først kommer i Q3-præsentationen.

Men det bliver spændende på onsdag.
Nsxnsx
27.10.2023 kl 09:32 1688

LItt på siden men likevel... hvor skal dem fra råvarene ifra ?? :) :) Vegg i vegg eller ? :)

MOSES LAKE — Group14 Technology released its third quarter review Thursday, which said that the company ramped up construction on its incoming one million-square-foot Moses Lake battery active materials factory, labeled “BAM-2.”

According to the announcement, BAM-2 construction is currently five stories high and is on track to finish construction in 2024. The announcement stated that this project will provide 20-gigawatt hours of silicon battery capacity annually and hundreds of jobs.
BIF78
27.10.2023 kl 09:39 1647

Ja 2 børsmeddelelser i næste uge vil være fint. En om fuld genåbning af ML onsdag og torsdag en om leveringsaftale til Group14

Man har lov at håbe😊
RLB76
27.10.2023 kl 11:13 1485

Å genierklære molnes for alt det tulleballet han presterte å komme med er vel i drøyeste laget.
polion
27.10.2023 kl 12:53 1359

Kanskje litt feil å sammenligne med et lite filleselskap hvor aksjen er enormt mye mindre likvid enn REC. Hvis/når en aksje som REC eventuelt skulle være «manipulert» tilstrekkelig ned i sumpa, så vil jeg tro at enhver proff investor blir interessert i dette «billigsalget». I det store og hele, vil jeg ikke tro at REC er i spesiell særstilling på OSE når det gjelder noens forsøk på svinge litt om på kursnivået.
Og at REC-kursen har gått fra kr. 24 ned til 14, ja det skyldes vel kanskje fortsatt ren minipulasjon og har intet med markedsinteressen å gjøre?

****************
EDIT (og en digresjon): Jeg har over tid vært en av de få som har forsøkt å strø litt sand på unyansert toskeskap og overdreven eufori. Mitt innlegg var ment som litt sånn takk for sist til en god del skribenter som har hudflettet Molnes, samt også til de som ikke på noen måte har tolerert ørlite motstand mot euforien. Mye å ta av, men her skal jeg gi et veldig typisk eksempel:

Etter avsløringen av Atle Pedersen, hadde jeg flere innlegg hvor jeg hevdet at forumet overvurderte så til de grader hans rolle for den lave (såkalt «nedmanipulerte») REC-kursen. Flere unyanserte tullinger (de har det vært mange av) på forumet gikk helt i svart, ble ufine og argumenterte seg (som vanlig) inn i sitt eget r..hull. De nevnte skulle ha seg frabedt den slags innspill, her måtte man bare gi aksjen litegrann tid slik at bølgene etter Pedersen fikk legge seg, og så skulle nok aksjen vise seg fra en adskillig bedre side. Jeg ble til og med beskyldt for å supporte Mr. Pedersens handlemåte. Nå i dag hevder sikkert de samme at det er meget mulig at Atle Pedersen har ødelagt REC-kursen for evig og alltid, kven kveit?
Redigert 27.10.2023 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
Null
27.10.2023 kl 13:20 1299

Utfordringen for alle som sitter i RECSI, meg selv inkludert.... er at det pr nå ikke er omsetting i aksjen.
Skal denne gå oppover må vi nok se at omsetting øker... av den grunn så gjorde jo traderen mye bra... for oss.
Slik det er nå er det vel nesten umulig å komme seg ut at REC til en anstendig pris...
Ser man på boken så er det lite å hente, ser man på dagsomsettingen så er det nesten så man kan bli litt trist....

Håpet for oss alle er at det materialiserer seg nå utover mot neste sommer, det vi har ventent på oppstarten av ML så etterfulgt av ok til gode overskudd.
Hvor lenge kan man sitte å holde på hva som ligger i avtalene, jo til de kommer i regnskapet, man kan ikke mamipulere inntektene på en god måte så vi fåf håpe det
blir en god påske-
En påske der vi har omsetting på oppmot 100 mill om dagen ikke det at det er så mange aksjer som skal bygge hender da heller

Et lite sukk på 14,2 dager før restart av ML ( på plan=)
Stabukk
27.10.2023 kl 13:37 1250

Er nokså sikker på reprising, men tviler sterkt på at vi ser 20-tallet før om 5-6 mnd. Tar som før høyde for å bli sittende.
Nsxnsx
27.10.2023 kl 13:50 1211

Jeg er mye mer optimistisk :) God helg alle, jeg har en god dag uansett da jeg fikk meg bobilplass på Ekeberg under Tons of rock til sommeren :)

Nei....den er IKKE til salgs :)
Redigert 27.10.2023 kl 13:51 Du må logge inn for å svare