Hafnia - '24.
På tide med ny tråd. Den forrige trenger avløsning etter et eventyrlig år. Begynte å bli lang.
På 14 måneder (etter at utbyttene begynte å bli voksne), så har kursen steget fra 43,90 (sluttkurs 26/8 -22) til 72,95 (27/10 -23). Det er en oppgang på kr 29,05, eller drøye 66%. Tar vi med summen av utbyttene (13,92), så er oppgangen på 42,97, eller nesten 100%! Den var over det tidligere denne uka. Men vil denne oppturen fortsette?
Analytikere har luftige kursmål. Noen over 100, noen rett under. Kommer vi dit? Mange faktorer vil spille inn. Vil Ukraina-krigen fortsette og vil det eskalere i Midt-Østen? Vil Kinas økonomi blomstre igjen? Vil andre faktorer melde seg på? Det som synes sikkert er at skipsbyggingen i segmentet er begrenset de nærmeste årene, og flere skip må pensjoneres/skrapes om ikke lenge.
Så utsiktene ser lyse ut. Et sted vil jo himmelferden stoppe, og man bør selge seg ut. Men når? Jeg tenker å henge med minst et år til, så får man vurdere etter hvert. Får vi fine utbytter og 90-100 kroner til jul '24, så skal jeg si meg mer enn fornøyd. Men synes dette kan være et passende mål.
På 14 måneder (etter at utbyttene begynte å bli voksne), så har kursen steget fra 43,90 (sluttkurs 26/8 -22) til 72,95 (27/10 -23). Det er en oppgang på kr 29,05, eller drøye 66%. Tar vi med summen av utbyttene (13,92), så er oppgangen på 42,97, eller nesten 100%! Den var over det tidligere denne uka. Men vil denne oppturen fortsette?
Analytikere har luftige kursmål. Noen over 100, noen rett under. Kommer vi dit? Mange faktorer vil spille inn. Vil Ukraina-krigen fortsette og vil det eskalere i Midt-Østen? Vil Kinas økonomi blomstre igjen? Vil andre faktorer melde seg på? Det som synes sikkert er at skipsbyggingen i segmentet er begrenset de nærmeste årene, og flere skip må pensjoneres/skrapes om ikke lenge.
Så utsiktene ser lyse ut. Et sted vil jo himmelferden stoppe, og man bør selge seg ut. Men når? Jeg tenker å henge med minst et år til, så får man vurdere etter hvert. Får vi fine utbytter og 90-100 kroner til jul '24, så skal jeg si meg mer enn fornøyd. Men synes dette kan være et passende mål.
Redigert 02.01.2024 kl 16:00
Du må logge inn for å svare
ibyx
24.09.2024 kl 09:05
5141
Ingen jojo-aksje. Bare litt. Sesongbunn slipper ikke helt taket?
3 grønne 7 røde
https://x.com/ed_fin/status/1838469769567105064
Shorten henger seg gjerne litt fast med disse ratene, men det påvirker neppe utbyttekapasiteten.
3 grønne 7 røde
https://x.com/ed_fin/status/1838469769567105064
Shorten henger seg gjerne litt fast med disse ratene, men det påvirker neppe utbyttekapasiteten.
Redigert 24.09.2024 kl 09:08
Du må logge inn for å svare
ibyx
24.09.2024 kl 10:10
5066
Da er formiddagens glansnummer unnagjort? 🎪🐎
Skulle bare mangle...?
Igår: Innen produkttank falt Baltic-indeksen for MR-rater i Atlanterhavet med nesten 10 prosent i går mens ratene for LR2-skip var litt opp, ifølge meglerrapporter.
Skulle bare mangle...?
Igår: Innen produkttank falt Baltic-indeksen for MR-rater i Atlanterhavet med nesten 10 prosent i går mens ratene for LR2-skip var litt opp, ifølge meglerrapporter.
Redigert 24.09.2024 kl 10:16
Du må logge inn for å svare
rubbersoul
24.09.2024 kl 11:37
5077
Takk for info. Det gjenstår å se om det virkelig blir slik Hafnia predikerer nederst til venstre på side 13. Det hadde jo vært kjempefint, men jeg er litt i tvil. Basert på bla siste Finanspodd med Barstad i Frontline, tror jeg heller skrapingen trekker litt ut.
ibyx
24.09.2024 kl 13:21
5009
Apropos flåtealder. Hafnia har kun et skip eldre enn 20 år, men de har 33 som er eldre enn 15 år (eldre enn t.o.m. 2009)
ibyx
24.09.2024 kl 13:56
5024
"could have significant effects on the tanker sector rates"... 😅 🤔
Denne mulige havnestreiken, hva kan nå det bety for produkt og cruderater da?
ChatGPT har klare meninger. Er de riktige så ser det vel ikke ut som markedet forskutterer slike effekter?
Siden vi også er i typisk sesongbunnområde fortsatt, kan dette bli en "perfect storm"?
Kan jo tenkes at US shortentusiastene tenker litt mer på dette enn gjøkene på OSE?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/HAFN/short-interest/
https://x.com/ed_fin/status/1838523177535738345
Så hva sa roboten? Ta for det det er.
What are likely effect of a possible US east and gulf coast port strike on the tanker sectors rates?
A possible strike at the US East Coast and Gulf Coast ports could have significant effects on the tanker sector rates, particularly for crude and product tankers. Here are some likely impacts:
1. Disruptions in Oil Imports and Exports
Crude Oil Exports: The US Gulf Coast is a major hub for oil exports, especially after the shale boom. A strike would likely delay or reduce oil shipments, which could lead to a tightening of supply in global markets, potentially driving up tanker rates as available tonnage decreases while demand remains high.
Product Tankers: The Gulf Coast is also a critical area for refined petroleum exports (e.g., gasoline, diesel). Disruptions in product exports could create regional shortages, leading to higher demand for product tankers to transport refined products from alternative sources.
2. Congestion and Diversion
Port Congestion: A strike would likely cause backlogs at ports, delaying vessel operations. This would tie up tanker tonnage, limiting the number of vessels available in the spot market, which would likely push rates higher due to reduced supply.
Diversion of Tankers: Vessels may have to divert to other ports, possibly in Canada or Mexico, increasing voyage distances and time, which could result in a boost in voyage costs and rates for tankers due to the longer haul.
3. Impact on Refineries
Many refineries on the Gulf Coast are supplied with crude oil by tankers. A prolonged strike might disrupt crude deliveries to refineries, potentially reducing their output. This could lower demand for tankers in the short term if refinery activity slows, but it could also lead to a spike in tanker demand once the strike ends and refineries rush to replenish crude supplies.
4. Potential for Rate Spikes
Any labor action or port disruption tends to cause rate spikes in the short term, particularly in sectors where shipping schedules are tight. The VLCC and Suezmax sectors, which serve the Gulf region, might see a jump in rates due to the increased volatility in crude shipments, while smaller vessels like Aframaxes might also experience rate volatility based on refined product shipments.
Overall, a strike on the US East and Gulf Coast ports would likely lead to higher tanker rates in the short term due to supply chain disruptions, increased voyage times, and potential congestion at alternative ports. However, the specific impacts would depend on the duration of the strike and the extent of the affected operations.
Denne mulige havnestreiken, hva kan nå det bety for produkt og cruderater da?
ChatGPT har klare meninger. Er de riktige så ser det vel ikke ut som markedet forskutterer slike effekter?
Siden vi også er i typisk sesongbunnområde fortsatt, kan dette bli en "perfect storm"?
Kan jo tenkes at US shortentusiastene tenker litt mer på dette enn gjøkene på OSE?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/HAFN/short-interest/
https://x.com/ed_fin/status/1838523177535738345
Så hva sa roboten? Ta for det det er.
What are likely effect of a possible US east and gulf coast port strike on the tanker sectors rates?
A possible strike at the US East Coast and Gulf Coast ports could have significant effects on the tanker sector rates, particularly for crude and product tankers. Here are some likely impacts:
1. Disruptions in Oil Imports and Exports
Crude Oil Exports: The US Gulf Coast is a major hub for oil exports, especially after the shale boom. A strike would likely delay or reduce oil shipments, which could lead to a tightening of supply in global markets, potentially driving up tanker rates as available tonnage decreases while demand remains high.
Product Tankers: The Gulf Coast is also a critical area for refined petroleum exports (e.g., gasoline, diesel). Disruptions in product exports could create regional shortages, leading to higher demand for product tankers to transport refined products from alternative sources.
2. Congestion and Diversion
Port Congestion: A strike would likely cause backlogs at ports, delaying vessel operations. This would tie up tanker tonnage, limiting the number of vessels available in the spot market, which would likely push rates higher due to reduced supply.
Diversion of Tankers: Vessels may have to divert to other ports, possibly in Canada or Mexico, increasing voyage distances and time, which could result in a boost in voyage costs and rates for tankers due to the longer haul.
3. Impact on Refineries
Many refineries on the Gulf Coast are supplied with crude oil by tankers. A prolonged strike might disrupt crude deliveries to refineries, potentially reducing their output. This could lower demand for tankers in the short term if refinery activity slows, but it could also lead to a spike in tanker demand once the strike ends and refineries rush to replenish crude supplies.
4. Potential for Rate Spikes
Any labor action or port disruption tends to cause rate spikes in the short term, particularly in sectors where shipping schedules are tight. The VLCC and Suezmax sectors, which serve the Gulf region, might see a jump in rates due to the increased volatility in crude shipments, while smaller vessels like Aframaxes might also experience rate volatility based on refined product shipments.
Overall, a strike on the US East and Gulf Coast ports would likely lead to higher tanker rates in the short term due to supply chain disruptions, increased voyage times, and potential congestion at alternative ports. However, the specific impacts would depend on the duration of the strike and the extent of the affected operations.
Redigert 24.09.2024 kl 14:11
Du må logge inn for å svare
102oktan
24.09.2024 kl 17:31
4918
The ports affected by a potential strike stretch from Maine to Texas and handle about half of U.S. imports through facilities in cities such as New York/New Jersey, Houston and Savannah, Georgia. Any ILA action would mainly affect labor-intensive container shipments and have little to no impact on critical shipments of oil and gas.
https://www.reuters.com/world/us/us-labor-department-reaches-out-employer-group-amid-possible-port-strike-2024-09-23/
https://www.reuters.com/world/us/us-labor-department-reaches-out-employer-group-amid-possible-port-strike-2024-09-23/
Blue Cow Group
24.09.2024 kl 18:45
4883
Husk nå for all del på at AI'en dikter der den ikke vet. Virker som den tror du spør om en mulig streik i oljefrakt fra øst til vest-kysten, den aner ikke at du mener containerstreiken det ryktes om.
ibyx
24.09.2024 kl 21:21
4759
Jeg skriver jo da også: "Ta for det det er."
Det skal likevel ikke utelukkes at det kan få uante ringvirkninger som kan påvirke disse forsyngslinjene også?
Vel, både produkt og crude stiger idag uten at det er sannsynlig at det har noe særlig med dette å gjøre.
Spørsmålet er vel om det som usikkerhetsfaktor kan spille inn og hvordan. Når kurser kan bevege seg i hundretalls millionerklassen fordi en "svensk" megler sier hopp...
Det skal likevel ikke utelukkes at det kan få uante ringvirkninger som kan påvirke disse forsyngslinjene også?
Vel, både produkt og crude stiger idag uten at det er sannsynlig at det har noe særlig med dette å gjøre.
Spørsmålet er vel om det som usikkerhetsfaktor kan spille inn og hvordan. Når kurser kan bevege seg i hundretalls millionerklassen fordi en "svensk" megler sier hopp...
ibyx
25.09.2024 kl 09:26
4608
Det stamper fortsatt.
4 grønne 8 røde
https://x.com/ed_fin/status/1838839458688369030
For den som har fokus å tro på sesongoppgang og fortsatt husker dette er det fortsatt gode muligheter?
As of August 9, 2024, 72% of the Q3 earning days are covered at an average of USD 34,934 per day, and 45% covered at USD 33,534 per day for the remainder of 2024. This positions us for a strong quarter ahead, especially compared to Q3 of last year, which averaged USD 28,954 per day.
4 grønne 8 røde
https://x.com/ed_fin/status/1838839458688369030
For den som har fokus å tro på sesongoppgang og fortsatt husker dette er det fortsatt gode muligheter?
As of August 9, 2024, 72% of the Q3 earning days are covered at an average of USD 34,934 per day, and 45% covered at USD 33,534 per day for the remainder of 2024. This positions us for a strong quarter ahead, especially compared to Q3 of last year, which averaged USD 28,954 per day.
ibyx
25.09.2024 kl 11:25
4494
Sluttkurs Nyse 78,39 NOK
Begynner å bli litt å strekke seg etter…
Får vi litt dollarrekyl i løpet dagen også så…
Begynner å bli litt å strekke seg etter…
Får vi litt dollarrekyl i løpet dagen også så…
Redigert 25.09.2024 kl 11:26
Du må logge inn for å svare
ibyx
25.09.2024 kl 14:25
4374
Har stor tro på at vi vil se denne over 90 igjen i løpet av vinteren. Ja kanskje til og med over 100.
Men nå er det såpass sterke signaler på vilje å sette en enda lavere bunn før det snur...
September er jo ikke helt over ennå...
Og når det nappes i FRO, kanskje med bedre grunn så smitter det over...
Her får man selvsagt gjøre seg sine egne tanker slik jeg gjør her...
Så får vi snart se om dette er "avklart" med NYSE-husene...
Men nå er det såpass sterke signaler på vilje å sette en enda lavere bunn før det snur...
September er jo ikke helt over ennå...
Og når det nappes i FRO, kanskje med bedre grunn så smitter det over...
Her får man selvsagt gjøre seg sine egne tanker slik jeg gjør her...
Så får vi snart se om dette er "avklart" med NYSE-husene...
KommersK
26.09.2024 kl 10:39
4167
Det ser ut til at markedet skal ''oversvømmes'' med olje fremover. Det betyr større kvanta som skal fraktes. Det er vel derfor vi ser denne minirekylen i tank i dag.
ibyx
26.09.2024 kl 11:00
4221
Tja. Ligger vel i siste ukes "kanal" ihvertfall.
Ikke mye drahjelp fra ratestipuleringene idag... så oppgangen er hyggelig den!
8 røde 2 grønne
https://x.com/ed_fin/status/1839196785111146569/photo/1
Idag ville heller vurdert å kjøpe litt oversolgt SUBC...
Ja kanskje til og med AKSO! :-)
PS. Som igår mener jeg fortsatt at Hafnia skal nordover!
Ikke mye drahjelp fra ratestipuleringene idag... så oppgangen er hyggelig den!
8 røde 2 grønne
https://x.com/ed_fin/status/1839196785111146569/photo/1
Idag ville heller vurdert å kjøpe litt oversolgt SUBC...
Ja kanskje til og med AKSO! :-)
PS. Som igår mener jeg fortsatt at Hafnia skal nordover!
Redigert 26.09.2024 kl 11:06
Du må logge inn for å svare
kodenavn
26.09.2024 kl 16:12
4113
Dagens Saudi-nyheter er gode nyheter også for Hafnia.
Generelt høyere aktivitet, og i tillegg er det en del råoljetankere som er vasket, og nå går clean, som skal tilbake til dirty når stortankratene stiger.
Da blir det mindre supply i product-traden og høyere rater der også.
I tillegg går vi mot vinter og generelt høyere aktivitet i alt av tank.
Generelt høyere aktivitet, og i tillegg er det en del råoljetankere som er vasket, og nå går clean, som skal tilbake til dirty når stortankratene stiger.
Da blir det mindre supply i product-traden og høyere rater der også.
I tillegg går vi mot vinter og generelt høyere aktivitet i alt av tank.
Vampyren
27.09.2024 kl 09:17
3857
nedsiderisiko 😱
Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities ser bedre risk/reward i VLCC-segmentet sammenlignet med produkttank de neste 12 månedene, ifølge en sektorrapport fredag.
"Vi tror inntjeningen innen produkttank vil normalisere seg og møte høyere tilbud enn tonnmil-vekst, mens VLCC-segmentet ser mer robust ut med lav ordrebok og en lovende tonnmil-veksthistorie", skriver meglerhuset.
Meglerhuset nedjusterer sine ebitda-estimater for 2024-2026 med 5 prosent innen råoljetank og 16 prosent innen produkttank i snitt.
"Våre toppvalg er VLCC-navn som DHT Holdings, Frontline og Okeanis Eco Tankers, mens produkttankaksjer som Ardmore Shipping Corporation, d'Amico International Shipping, Hafnia Limited, Scorpio Tankers og Torm nedgraderes til hold, ettersom vi ser nedsiderisiko i forhold til konsensus (lavere rater), press på skipsverdier og mindre gunstig risk/reward fra geopolitiske hendelser" heter det i rapporten.
Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities ser bedre risk/reward i VLCC-segmentet sammenlignet med produkttank de neste 12 månedene, ifølge en sektorrapport fredag.
"Vi tror inntjeningen innen produkttank vil normalisere seg og møte høyere tilbud enn tonnmil-vekst, mens VLCC-segmentet ser mer robust ut med lav ordrebok og en lovende tonnmil-veksthistorie", skriver meglerhuset.
Meglerhuset nedjusterer sine ebitda-estimater for 2024-2026 med 5 prosent innen råoljetank og 16 prosent innen produkttank i snitt.
"Våre toppvalg er VLCC-navn som DHT Holdings, Frontline og Okeanis Eco Tankers, mens produkttankaksjer som Ardmore Shipping Corporation, d'Amico International Shipping, Hafnia Limited, Scorpio Tankers og Torm nedgraderes til hold, ettersom vi ser nedsiderisiko i forhold til konsensus (lavere rater), press på skipsverdier og mindre gunstig risk/reward fra geopolitiske hendelser" heter det i rapporten.
Redigert 27.09.2024 kl 09:21
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.09.2024 kl 09:28
3842
Skulle du sett! Jammen får ikke Fearnley treffsikker kortsiktig støtte idag:
9 røde
https://x.com/ed_fin/status/1839566984716902419
Og peer Torm i DK viser vei snart 3% ned nå
9 røde
https://x.com/ed_fin/status/1839566984716902419
Og peer Torm i DK viser vei snart 3% ned nå
Redigert 27.09.2024 kl 09:30
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.09.2024 kl 09:38
3899
"Problemet" med Fearnleys analyse er at kanskje at crude vs produkt er ganske nært forbundet med hverandre?
Den ene stiger eller faller sjelden mye uten at den andre følger?
Det betyr at FRO også må i rødt dersom det lykkes baisse ned produkt?
Den ene stiger eller faller sjelden mye uten at den andre følger?
Det betyr at FRO også må i rødt dersom det lykkes baisse ned produkt?
Sognoksen1
27.09.2024 kl 09:38
3925
Alle skal vel selge 😇at folk hører på desse folka 🤮et selskap som soper inn penger
Sognoksen1
27.09.2024 kl 09:54
4035
Skulle vert nedgradert hele meglerhuset som skriver dette aksjen hadde snudd oppover igjen og pengene renner inn i flere år til sier sjefen ,men megler husa de vet bedre en de som driver selskapet😇,så de måtte bare komme med en ny drittpakke ,,sånn holder de på de idiotene hele tiden .og de for lov og holde på ingen i Finanstilsynet løfter en finger 😡
ibyx
27.09.2024 kl 10:46
4058
Ufyselig jevn kurve retning sør dag...
Ingen plutselig selloff her. Bare iskald robotstyring?
Tok litt tid, men har nå hentet inn fallet til Torm og de kjører likt. Danskene var litt raskere med selloffen på dagens signaler?
Ingen plutselig selloff her. Bare iskald robotstyring?
Tok litt tid, men har nå hentet inn fallet til Torm og de kjører likt. Danskene var litt raskere med selloffen på dagens signaler?
Redigert 27.09.2024 kl 10:50
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.09.2024 kl 11:14
4124
Faller på nesten dobbelt så høyt volum hittil i fohold til FRO relativt etter begges normaler.
Volume: 492.76K
65 Day Avg: 937.12K
53% vs Avg
FRO såvidt i pluss. Ingen festoppgang på høyt volum...
Volume: 492.76K
65 Day Avg: 937.12K
53% vs Avg
FRO såvidt i pluss. Ingen festoppgang på høyt volum...
kodenavn
27.09.2024 kl 11:36
4112
Med utbytte på kr. 4.- i kvartalet, så er det over 20 % årlig.
FRO betaler halvparten.
I mitt hode er dette et røverkjøp nå.
FRO betaler halvparten.
I mitt hode er dette et røverkjøp nå.
ibyx
27.09.2024 kl 12:14
4101
Fearnley høres kanskje litt mer troverdig ut på NYSE enn SEB? 😅
Vi får snart se det...
Men SEB var visst ok det da?
Uansett er det et jevnt trøkk på å skvise OSE og "gevinstsikre"...
Vi får snart se det...
Men SEB var visst ok det da?
Uansett er det et jevnt trøkk på å skvise OSE og "gevinstsikre"...
Redigert 27.09.2024 kl 12:14
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.09.2024 kl 12:33
4232
Forsøk på å snu dagstrenden nå. Et par større volumtopper også.
Ser dessverre ikke samme forsøk på snuoperasjon i peer Torm. Er derfor ikke sikker på om bunnen er satt riktig ennå?
Ser dessverre ikke samme forsøk på snuoperasjon i peer Torm. Er derfor ikke sikker på om bunnen er satt riktig ennå?
ibyx
27.09.2024 kl 12:57
4219
Sammenligninger du utvikling fx siste år med Torm her: https://www.nordnet.no/market/stocks/16994482-hafnia-limited
så ser du at de følger hverandre ganske så tett. Torm har vært mest på hugget, men ikke idag da. Derimot har den stort sett holdt seg 5-10 prosentpoeng over Hafnia.
så ser du at de følger hverandre ganske så tett. Torm har vært mest på hugget, men ikke idag da. Derimot har den stort sett holdt seg 5-10 prosentpoeng over Hafnia.
ibyx
27.09.2024 kl 14:35
4154
Oppstilling klippet fra Shareville:
DNB (05.08.2024): Kjøp, 104. KSD:75,5 (svært uheldig makrotiming. Den traff «MonsterMonday»)
ABG Sundal Collier (20.8.23)107 kroner, fra 112 KSD:75,2
SEB (20.09.2024): Kjøp, 85 (110) KSD:77
Fearnley (27.09.2024): Hold. 88 (110) KSD:75
KSD = kurs samme dag
Som vi ser følger «markedet» lojalt opp og selger. Det er hyggelig forutsigbarhet!
Men markedet hentet seg også inn etter de to første: Kurs 30.8 86kr
Så blir «knekksummen»? Ny LOY? Er vel ca 68 kroner fra januar det?
Med forbehold!
PS. Som "småaksjonær" har man veldig begrenset direkte påvirkningskraft. men akkurat nå bidro jeg kanskje til å trigge brudd på teknisk støtte! Det skal ofte svært lite til. Algoene sniffer jo åpenbart hvilke aktører som handler. Nesten som i gamle dager! 😅🎪
For slik lyder det fra Investtech:
Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 74.62 kroner og motstand på 81.08 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen tester støtten ved cirka 75.50 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 75.50 kroner vil utløse et salgssignal.
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101010&tck=HAFNI&product=2
DNB (05.08.2024): Kjøp, 104. KSD:75,5 (svært uheldig makrotiming. Den traff «MonsterMonday»)
ABG Sundal Collier (20.8.23)107 kroner, fra 112 KSD:75,2
SEB (20.09.2024): Kjøp, 85 (110) KSD:77
Fearnley (27.09.2024): Hold. 88 (110) KSD:75
KSD = kurs samme dag
Som vi ser følger «markedet» lojalt opp og selger. Det er hyggelig forutsigbarhet!
Men markedet hentet seg også inn etter de to første: Kurs 30.8 86kr
Så blir «knekksummen»? Ny LOY? Er vel ca 68 kroner fra januar det?
Med forbehold!
PS. Som "småaksjonær" har man veldig begrenset direkte påvirkningskraft. men akkurat nå bidro jeg kanskje til å trigge brudd på teknisk støtte! Det skal ofte svært lite til. Algoene sniffer jo åpenbart hvilke aktører som handler. Nesten som i gamle dager! 😅🎪
For slik lyder det fra Investtech:
Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 74.62 kroner og motstand på 81.08 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen tester støtten ved cirka 75.50 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 75.50 kroner vil utløse et salgssignal.
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101010&tck=HAFNI&product=2
Redigert 27.09.2024 kl 14:51
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.09.2024 kl 14:54
4182
Salgsfesten fortsetter...
Volume: 1.29M
65 Day Avg: 937.12K
138% vs Avg
Vi holder samtidig et lite øye med peer Torm i DK:
Volume: 141.87K
65 Day Avg: 185.82K
76% vs Avg
Volume: 1.29M
65 Day Avg: 937.12K
138% vs Avg
Vi holder samtidig et lite øye med peer Torm i DK:
Volume: 141.87K
65 Day Avg: 185.82K
76% vs Avg
ibyx
27.09.2024 kl 21:27
4048
OK. US-shorten I Hafnia som steg *voldsomt* i siste halvdel av august er noe ned pr 15 september som vi nå ser.
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/hafn/short-interest/
FRO sin short er noe opp ved siste oppdatering.
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
SEB og "SEB2" (Fearnley) stimulerer kanskje til noe mindre inndekning enn det kunne ha vært?
Kan være greit å ha fokus på Q3 og:
As of August 9, 2024, 72% of the Q3 earning days are covered at an average of USD 34,934 per day, and 45% covered at USD 33,534 per day for the remainder of 2024. This positions us for a strong quarter ahead, especially compared to Q3 of last year, which averaged USD 28,954 per day
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/hafn/short-interest/
FRO sin short er noe opp ved siste oppdatering.
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
SEB og "SEB2" (Fearnley) stimulerer kanskje til noe mindre inndekning enn det kunne ha vært?
Kan være greit å ha fokus på Q3 og:
As of August 9, 2024, 72% of the Q3 earning days are covered at an average of USD 34,934 per day, and 45% covered at USD 33,534 per day for the remainder of 2024. This positions us for a strong quarter ahead, especially compared to Q3 of last year, which averaged USD 28,954 per day
ibyx
30.09.2024 kl 09:21
3483
ibyx
30.09.2024 kl 10:03
3401
Spørs om ikke markedet "krever" en liten tur under 74kroner?
Traderne kan ikke la muligheter gå fra seg liksom, når de blir stimulert av fallende rater?
Traderne kan ikke la muligheter gå fra seg liksom, når de blir stimulert av fallende rater?
desirata
30.09.2024 kl 10:23
3351
Produkt markedet er spådd ned, det er også stor ordrebok. Når dette vises i resultatene neste kvartaler, sammen med fallende skipspriser. Tror jeg aksjen vil falle til femti-tallet.
cm punk
30.09.2024 kl 10:46
3310
50-tallet er vel visst alt som kan gå galt, virkelig går galt
selv da får man utbytte +- 10% årlig, i nesten gjeldsfrie Hafnia med lav break even kostnader
selv da får man utbytte +- 10% årlig, i nesten gjeldsfrie Hafnia med lav break even kostnader
ibyx
30.09.2024 kl 10:52
3301
Om skipsverdier fra Shareville:
På bakgrunn av nylige transaksjoner og markedsutvikling senker vi LR1 (15 år til USD 31,0 millioner (32,0)), MR (15 år til USD 28,0 millioner (29,0)) og Handy (15 år til USD 22,0 millioner (22,5)).
Dette skal være info fra Arctic
Men det er nesten "ingenting" og framstår lett som dårlig baissing...?
Man bør antagelig heller ikke være så høy på VLCC dersom produkt skal tryne?
Det er vanskelig å se for seg at VLCC skal bulle 10-20%, mens produkt skal tryne det samme liksom?
Skal "vi" gjette så vil produktkurser stige dersom/når VLCC fosser nordover...
Det må skje noe her:
https://app.tankersinternational.com
Heldigvis for FRO (og dermed Hafnia, for slik er OSE) er slutningene for dem av de bedre. Men skulle gjerne sett rater over 50, helst 60. Da vil det for alvor bli "action"?
På bakgrunn av nylige transaksjoner og markedsutvikling senker vi LR1 (15 år til USD 31,0 millioner (32,0)), MR (15 år til USD 28,0 millioner (29,0)) og Handy (15 år til USD 22,0 millioner (22,5)).
Dette skal være info fra Arctic
Men det er nesten "ingenting" og framstår lett som dårlig baissing...?
Man bør antagelig heller ikke være så høy på VLCC dersom produkt skal tryne?
Det er vanskelig å se for seg at VLCC skal bulle 10-20%, mens produkt skal tryne det samme liksom?
Skal "vi" gjette så vil produktkurser stige dersom/når VLCC fosser nordover...
Det må skje noe her:
https://app.tankersinternational.com
Heldigvis for FRO (og dermed Hafnia, for slik er OSE) er slutningene for dem av de bedre. Men skulle gjerne sett rater over 50, helst 60. Da vil det for alvor bli "action"?
Redigert 30.09.2024 kl 11:15
Du må logge inn for å svare
ibyx
30.09.2024 kl 15:09
3115
KommersK
30.09.2024 kl 16:29
3020
Vanvittig omsetning i SA. Mer enn resten av dagen tilsammen, faktisk. Og over 500.000 aksjer ble stående igjen på perrongen på 75 blank. Men det kan jo ha vært bra for disse potensielle kjøperne også. Den som lever, får se.
Redigert 30.09.2024 kl 16:50
Du må logge inn for å svare
infront
30.09.2024 kl 16:45
3010
Hva tenker dere om Hafnia nå? To meglerhus har nedjustert kursmålet.
Frontman
30.09.2024 kl 19:43
2843
Nedjustert til 85 og 88. min 20% utbytte. High season neste 6 med. Selger ikke på 75 nei