VOW - En sort svane har dukket opp
Den nye bekymringen i VOW kom som en sort svane. Til nå har VOW framstått som et trygt grønt selskap da de har hatt en maritim side som leverer og dermed skapt et trygt fundament for aksjonærene i påvente av Industrial solutions skal vokse. Så plutselig leverer Maritime solutions negativt og Badin kaller det engangstilfelle - skal de reforhandle alle kontraktene sånn uten videre til sin fordel? Dette har nok CFO i VOW sett i god tid. CFO (Erik M.) sa opp sin stilling i vår og det gjorde også CFO i VGM - Tilfeldig? Som vi alle vet så er samarbeidet mellom VGM og VOW tett. Erik M. Er en erfaren finansmann og dette var nok ikke tilfeldig. Årsak: VOW klarer ikke å levere marginer i markedet vi ser i dag. I tillegg knytter det seg stor usikkerhet til gjennomslag for teknologi og finansiering av VGM. VOW har nå kun 72 mill i cash og en backlog det spises av. Badin skryter ustanselig på seg at de er i forhandlinger om x antall milliardkontrakter. Dette har han gjort lenge. Nå tør han ikke lengre ta en tydelig tradingupdate - dysser det ned med enn melding søndag kveld. Mellom linjene er det to faktorer som gir et signal om fremtidsutsiktene: 1. Omtrent ingen innsidekjøp de siste årene (og da tenker jeg på alle innsiderne som ikke har aksjer fra før). 2. CFO i VOW og VGM sa opp i vår.
Imens trakterer Karbon internet og søker naivt opp all mulig info om markedet og Hammers repeterer seg selv til det kjedsommelige.
Imens trakterer Karbon internet og søker naivt opp all mulig info om markedet og Hammers repeterer seg selv til det kjedsommelige.
Redigert 07.03.2024 kl 22:17
Du må logge inn for å svare
CapitaL
05.01.2024 kl 14:32
6273
Slettet brukerskrev Så du mener at Snøhvit- utbyggingen ikke har vært lønnsom ? ;)
Etter 20 år ja;)
Poenget er at her blir det overskridelser de luxe, det er jo allerede kostnader på tregangern i forhold til uttalelser fra VOW-systemet for et drøyt år siden. Dermed er emisjonsfaren høy og den første utvanningen er jo allerede spikret...
Kjapt beregnet får VGM inn 100 mill i året for biokullet sitt ved full drift på 20.000 tonn årlig.
Kostnader ved bruk av fossilt kull:
Fossilt kull, 1300 kr/tonn
Kvotepris uten tilskudd 2500 kr/tonn
Avrundet opp til 4000 kr/tonn ved bruk av fossilt kull..
Dersom VGM oppnår 4000 kr/tonn og 1000 kr/tonn for overskuddsenergi/pyrolyseolje blir det den nette sum av 100 mill.
Deretter kan man begynne å se på utgiftssiden. Hvis man orker;)
Poenget er at her blir det overskridelser de luxe, det er jo allerede kostnader på tregangern i forhold til uttalelser fra VOW-systemet for et drøyt år siden. Dermed er emisjonsfaren høy og den første utvanningen er jo allerede spikret...
Kjapt beregnet får VGM inn 100 mill i året for biokullet sitt ved full drift på 20.000 tonn årlig.
Kostnader ved bruk av fossilt kull:
Fossilt kull, 1300 kr/tonn
Kvotepris uten tilskudd 2500 kr/tonn
Avrundet opp til 4000 kr/tonn ved bruk av fossilt kull..
Dersom VGM oppnår 4000 kr/tonn og 1000 kr/tonn for overskuddsenergi/pyrolyseolje blir det den nette sum av 100 mill.
Deretter kan man begynne å se på utgiftssiden. Hvis man orker;)
Jeg synes du har dummet deg nok ut nå med disse kalkylene dine
Og det er en viss forskjell på en utbygging for gass i havet og en bio- karbonfarikk på land
Jeg tror VGM går med overskudd allerede på disse tider i -25
Og det er en viss forskjell på en utbygging for gass i havet og en bio- karbonfarikk på land
Jeg tror VGM går med overskudd allerede på disse tider i -25
Redigert 05.01.2024 kl 15:45
Framtia
05.01.2024 kl 17:19
6281
Alle skjønner at børs er et jævla manipulativt sirkus, ikke sant!?🤔Hvorfor skiller det ellers 22% mellom tilbud og "etterspørsel" i sluttauksjonen"!???
CapitaL
05.01.2024 kl 17:59
6271
Det er sikkert og visst!
Bare ola dunk som kan sende en aksje opp 35 prosent på en avtakeravtale med Elkem som har vært varslet i 2 år :D
Bare ola dunk som kan sende en aksje opp 35 prosent på en avtakeravtale med Elkem som har vært varslet i 2 år :D
Redigert 05.01.2024 kl 18:00
CapitaL
05.01.2024 kl 18:44
6238
Jeg er ikke så nøye på det, dummer meg gjerne ut jeg. Men så tør jeg si meningene mine også;)
Gidder ikke gjøre som enkelte skilpadder..krype inn i skallet ved minste motgang..
Har du noen bedre kalkyle enn min for de kommende inntektene på Follum? Påpek gjerne hva som er feil i mitt oppsett istedenfor bare å slenge med leppa. 100 mill i anslåtte inntekter vil trolig overstige utgiftene.. men marginene er i høyeste grad usikre på nåværende tidspunkt. Det er en grunn til Paretos siste kursmål, 2,2 kr/aksje.. eller?
- Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities nedgraderer Vow Green Metals til en holdanbefaling med et kursmål på 2,2 kroner pr aksje, ifølge en oppdatering fra meglerhuset torsdag.
Meglerhuset peker på et fortsatt behov for avtaksavtaler og ytterligere finansiering på Follum. Prisingen av ytterligere anlegg utover dette er for tidlig etter meglerhusets syn, da dette vil kreve ytterligere finansiering og virker prematurt ettersom Follum ikke ferdig.
"Det langsiktige potensialet er imidlertid fortsatt bra, ettersom biokarbon forventes å spille en rolle i avkarboniseringen av den metallurgiske industrien.
Skulle nesten tro de har lest mine innlegg her inne :D
Gidder ikke gjøre som enkelte skilpadder..krype inn i skallet ved minste motgang..
Har du noen bedre kalkyle enn min for de kommende inntektene på Follum? Påpek gjerne hva som er feil i mitt oppsett istedenfor bare å slenge med leppa. 100 mill i anslåtte inntekter vil trolig overstige utgiftene.. men marginene er i høyeste grad usikre på nåværende tidspunkt. Det er en grunn til Paretos siste kursmål, 2,2 kr/aksje.. eller?
- Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities nedgraderer Vow Green Metals til en holdanbefaling med et kursmål på 2,2 kroner pr aksje, ifølge en oppdatering fra meglerhuset torsdag.
Meglerhuset peker på et fortsatt behov for avtaksavtaler og ytterligere finansiering på Follum. Prisingen av ytterligere anlegg utover dette er for tidlig etter meglerhusets syn, da dette vil kreve ytterligere finansiering og virker prematurt ettersom Follum ikke ferdig.
"Det langsiktige potensialet er imidlertid fortsatt bra, ettersom biokarbon forventes å spille en rolle i avkarboniseringen av den metallurgiske industrien.
Skulle nesten tro de har lest mine innlegg her inne :D
Skilpaddene får svare for seg selv
Men ved 20 000t anlegget vil inntektene bli høyere og utgiftene er moderate
Vi vil nok får se en ganske høy fortj. margin når den tid kommer
Men ved 20 000t anlegget vil inntektene bli høyere og utgiftene er moderate
Vi vil nok får se en ganske høy fortj. margin når den tid kommer
Redigert 06.01.2024 kl 10:58
Hammers
05.01.2024 kl 21:19
6140
Fortell oss gjerne hvilke verdier du ser i følgende produkter - de som kommer i tillegg til Biokarbonet (kullet);
- Kvotepriser for 100.000 tonn karbonfangst som skjer under produksjonen?
- De ca 8.000 tonnene med biooljer som går til spesialprodukter hos forbrukere som benytter denslags?
- Den store mengden biogass som dannes under pyrolysen og deretter omgjøres til elektrisitet ?
- De store mengdene med kondensat som dannes under den samme produksjonen og som selges til fjernvarme?
- Hvilke voldsomme utgiftssider tenker du egentligt på?
- Joda, treflis for å drive produksjonen må man ha, men dette er avfallsmaterialer og GROT som er malt opp. Billige varer!
- Elektrisiteten for drifting av anlegg lager man selv under produksjonen og antall ansatte er LAVT.
Hvilke utvanninger har du forresten i tankene?
Tror du at et VOW-system som eier nesten 70% av VGM virkelig lar seg utvanne?
Håpløse påstander som du sliter med å begrunne!
Får jeg noen gang svar på dette?
Neppe - for her gjelder det mest å slenge ut tomme og meningsløse påstander.
PS; C Jonassen bekreftet i Finansavisens morgensending torsdag at fabrikken på Follum går med overskudd på de 20.000 tonnene uten at hun konketiserte. Selvsagt ikke - for flere av de verdiene som oppnås er flytende.
- Kvotepriser for 100.000 tonn karbonfangst som skjer under produksjonen?
- De ca 8.000 tonnene med biooljer som går til spesialprodukter hos forbrukere som benytter denslags?
- Den store mengden biogass som dannes under pyrolysen og deretter omgjøres til elektrisitet ?
- De store mengdene med kondensat som dannes under den samme produksjonen og som selges til fjernvarme?
- Hvilke voldsomme utgiftssider tenker du egentligt på?
- Joda, treflis for å drive produksjonen må man ha, men dette er avfallsmaterialer og GROT som er malt opp. Billige varer!
- Elektrisiteten for drifting av anlegg lager man selv under produksjonen og antall ansatte er LAVT.
Hvilke utvanninger har du forresten i tankene?
Tror du at et VOW-system som eier nesten 70% av VGM virkelig lar seg utvanne?
Håpløse påstander som du sliter med å begrunne!
Får jeg noen gang svar på dette?
Neppe - for her gjelder det mest å slenge ut tomme og meningsløse påstander.
PS; C Jonassen bekreftet i Finansavisens morgensending torsdag at fabrikken på Follum går med overskudd på de 20.000 tonnene uten at hun konketiserte. Selvsagt ikke - for flere av de verdiene som oppnås er flytende.
Redigert 05.01.2024 kl 21:50
Hammers
06.01.2024 kl 00:04
6027
Den enkelte kan selv trekke sine konklusjoner etter CEO i VGM sin samtale i Finansavisens studio på torsdag:
https://www.finansavisen.no/industri/2024/01/04/8078387/inngar-langsiktig-avtale-med-elkem
https://www.finansavisen.no/industri/2024/01/04/8078387/inngar-langsiktig-avtale-med-elkem
Redigert 06.01.2024 kl 00:05
Det vil nok komme en oppdatering angående fininstilling av 2.5t anlegget snart . Det er vel meningen at Elkem tar unna det dette anlegget produserer
Redigert 08.01.2024 kl 20:31
Tror ikke det er så dumt å kjøpe noen aksjer i Elkem . Siden både VGM og Elkem vil dra nytte av denne avtalen
PS
Noterer at det er et skikkelig bikkjeslagsmål på en annen tråd - Der beskylningene hagler om både det ene og andre
Håper at i det minste Karbon ., CapitaL , Framtida , Bobleslurp og andre kranglefanter holder seg der for evig og alltid
Så får jeg fred til å skrive mine saklige og innsiktsfulle innlegg i fredelige omgivelser ;)
PS
Noterer at det er et skikkelig bikkjeslagsmål på en annen tråd - Der beskylningene hagler om både det ene og andre
Håper at i det minste Karbon ., CapitaL , Framtida , Bobleslurp og andre kranglefanter holder seg der for evig og alltid
Så får jeg fred til å skrive mine saklige og innsiktsfulle innlegg i fredelige omgivelser ;)
Redigert 10.01.2024 kl 19:36
CapitaL
11.01.2024 kl 16:54
5039
Det er ikke gratis å drifte en fabrikk.. Det er heller ikke gratis å betale for leie av bygninger og infrastruktur.. (les: de som legger ned 150 mill på dette skal ha avkastning på investert kapital). Ettersom det fortsatt mangler et par hundre mill for å ferdigstille Follum (prislappen er 700 mill) må man påregne både lån og utvanning.. Er grundig lei av din verdiløse påstand om at disse 70 prosentene dine ikke vil la seg utvanne.. Tror du de kan trylle frem penger av løse luften i VGM?
Den første utvanningen ligger allerede i kortene (Vardar).. den er liten, men du så ikke engang den komme.. Påstanden din om at VGM ikke behøvde penger, og hadde lånetilsagn på 300 mill eller hva det var er totalt feil.. Men innrømme at du har tatt feil? Ikke denne hammeren nei.
Lykke til med kommende utvanninger.. og forresten så er jeg enig med deg, Badin er å anse som innsider i VGM, og har nå gjort sitt første innsidesalg der;)
Den første utvanningen ligger allerede i kortene (Vardar).. den er liten, men du så ikke engang den komme.. Påstanden din om at VGM ikke behøvde penger, og hadde lånetilsagn på 300 mill eller hva det var er totalt feil.. Men innrømme at du har tatt feil? Ikke denne hammeren nei.
Lykke til med kommende utvanninger.. og forresten så er jeg enig med deg, Badin er å anse som innsider i VGM, og har nå gjort sitt første innsidesalg der;)
VGM vil få særdeles gode vilkår, det skal du ikke bekymre deg for
Redigert 12.01.2024 kl 16:19
Hammers
11.01.2024 kl 23:07
4849
Jeg gidder ikke å svare dine urimelige påstander - så bare spar deg.
Klart det; når top 4 eier nesten 70% av VGM lar de seg selvsagt ikke utvanne.
For få dager siden var CEO i Finansavisens studio og bekreftet at dette ble god butikk.
Joda, god butikk for utstyrsprodusenten VOW - det samme med produksjonsselskapet VGM.
Dine bekrymringer deles absolutt ikke av Cecilie Jonassen som glitret når hun fortalte om framtiden!
PS; Enda bedre blir det når utstyr etter hvert skal bestilles for det planlagte anlegget på 30.000 tonn i Fredrikstad. En økning på 150% ifht Follum!
Klart det; når top 4 eier nesten 70% av VGM lar de seg selvsagt ikke utvanne.
For få dager siden var CEO i Finansavisens studio og bekreftet at dette ble god butikk.
Joda, god butikk for utstyrsprodusenten VOW - det samme med produksjonsselskapet VGM.
Dine bekrymringer deles absolutt ikke av Cecilie Jonassen som glitret når hun fortalte om framtiden!
PS; Enda bedre blir det når utstyr etter hvert skal bestilles for det planlagte anlegget på 30.000 tonn i Fredrikstad. En økning på 150% ifht Follum!
Framtia
12.01.2024 kl 09:16
4688
Slettet brukerskrev VGM vil få særdeles gode vilkår, det skal du ikke bekymre deg for
Du har mye bra å si om VGM, så da lever et håp om at du verdsetter " mor" etterhvert(VOW) Jeg sitter likt i begge aksjer og heier på begge selskaper. Det jeg sa mht kursutviklingen I VGM blir nok en realitet Vi skal nok teste støttenivå nok en gang...Synes det er urimelig, men markedet bestemmer som de sier( den delen av markedet som ønsker kursen ned!) Når omsetningen er så begrenset blir disse selskapene sårbare for down trading!
Uansett lykke til i det nye året, så får vi se om det blir noen forløsende nyheter etterhvert...Tror Cecilie Jonassen's uttalelse om tidligst 2025 tok brodden fra VGM, dessverre...Så er det fremdeles bare nyheter som driver begge aksjene foreløpig, da der er lite håp om overskudd med der første...Tror VOW muligens klarer å snu til positiv drift i H2/24, men det gjenstår å se...
Uansett lykke til i det nye året, så får vi se om det blir noen forløsende nyheter etterhvert...Tror Cecilie Jonassen's uttalelse om tidligst 2025 tok brodden fra VGM, dessverre...Så er det fremdeles bare nyheter som driver begge aksjene foreløpig, da der er lite håp om overskudd med der første...Tror VOW muligens klarer å snu til positiv drift i H2/24, men det gjenstår å se...
Redigert 12.01.2024 kl 09:18
Jeg synest det er ganske raskt i forhold til mange andre selskap som holder på i årevis før de går i pluss
Redigert 12.01.2024 kl 16:18
Nsxnsx
12.01.2024 kl 10:50
4678
Vow selges ned 40 øre ved hjelp av 100 aksjer som bytter hender(sikkert de samme hender også) :) :) :) Forholdsvis komisk :)
Selskapet er inni i en heller dårlig posisjon. Var mye bedre når ALT var stengt og kurs var 50++
Børs er et merkelig fenomen :)
Selskapet er inni i en heller dårlig posisjon. Var mye bedre når ALT var stengt og kurs var 50++
Børs er et merkelig fenomen :)
Framtia
12.01.2024 kl 23:04
4491
Dersom VGM kommer i pluss bare med Follum er det bra...Det er flere prosjekter i pipelinen i år, så tror det løsner fremover...Vi får bare være tålmodige! Enn så lenge velger jeg å la tvilen komme VOW tilgode, selv om de har noen riper i lakken...De bør bevise noe av det de lover rimelig snart, viss de skal beholde noe av troverdigheten...Må si det er vanskelig å opparbeide tillit, når mye skurrer, men igjen så er det vanskelig å konkludere med at noe bare holder en for narr! Vi snakker tross alt om et børsnotert selskap, så jeg legger tvilen til side for nå og venter spent på hvordan dette utvikler seg...
Framtia
15.01.2024 kl 15:54
4187
Da var vi der vi startet før den kortvarige kursoppgangen på 35%...Tilbake på støttenivå og alt er som normalt!🤔 Ingen kursdrivere her, nå som man ikke forventer inntekter før i 2025...
Vil ikke VOW ASA ha inntekter før i 2025? Jeg syns ikke det er grunn til å kalle meg pessimist
Det klarer dere i VOW ASA utmerket godt selv
Når det gjelder VGM /VOW Green Metal) så vil inntektene av driften begynne å komme nå i vinter
Det klarer dere i VOW ASA utmerket godt selv
Når det gjelder VGM /VOW Green Metal) så vil inntektene av driften begynne å komme nå i vinter
Redigert 15.01.2024 kl 19:28
Framtia
15.01.2024 kl 19:41
4034
Hva mener du med "dere" i VOW asa!?? Viss det er noen i dette selskapet som fremstår som en "femte kollonist", er det vel deg! Kan vanskelig forestille meg at du eier aksjer i VOW ut fra dine uttalelser, men jeg beklager om jeg skulle ta feil...VOW har faktisk inntekter, noe VGM fremdeles ikke har...Ifølge Cecilie Jonassen i VGM, kan man ikke forvente inntekter av betydning med det første! Hun gjentok 2025 tidligst, pga nødvendigheten av en forsiktig oppstartsprosess...
At VGM ikke får inntekter før om et år er løgn. De vil få inntekter av 2500t anlegget Siden dette er en VOW ASA tråd så regnet jeg med at du skriver om VOW ASA
Det var derfor jeg stilte meg undrende til at VOW ASA ikke ville få inntekter før i 2025 siden de har litt inntekter i Cruise
Det var derfor jeg stilte meg undrende til at VOW ASA ikke ville få inntekter før i 2025 siden de har litt inntekter i Cruise
Redigert 15.01.2024 kl 21:32
anca
15.01.2024 kl 23:24
4051
https://tv.finansavisen.no/m/IWBr2Yav/vow-green-metals-lander-storavtale-med-elkem-med-dette-gr-fabrikken-i-pluss?r=e9khv1kq
Foreslår at du lytter til hva Cecilie J sier om når det kan forventes inntekter til VGM i fremtiden…
Foreslår at du lytter til hva Cecilie J sier om når det kan forventes inntekter til VGM i fremtiden…
Foreslår at du klarer å skille mellom overskudd og inntekter . Og at det de hovedsaklig snakker om her er fabrikken de holder på å bygge. En kan ikke få inntekter på en fabrikk som ikke er oppført ennå. De vil få inntekter på den fabrikken de har startet opp
C.J sier da også at 5000t er ganske betydelig. Så 2500t er slett ikke ubetydelig
C.J sier da også at 5000t er ganske betydelig. Så 2500t er slett ikke ubetydelig
Redigert 16.01.2024 kl 09:56
Listen
17.01.2024 kl 11:24
3734
Slettet brukerskrev Det viktigste er ikke å vinne/tjene noe . Men å delta- i god olympisk ånd
Nå ser det stygt ut for oss aksjonærer, kurs < 11, hvor langt ned skal vi? Ingen melding om at banken har godtatt endring i betingelsene (skulle ikke denne komme før jul?) og ingen nye ordre (av betydning). Det røde lyset for inntektsbildet 2024 begynner å blinke, eventuelle/forventede nye ordre tar tid å iverksette. I mellomtiden skal 650 mill i gjeld betjenes
Framtia
17.01.2024 kl 12:02
3704
...Sa ikke 'null inntekter, men inntekter av betydning! Dvs. inntekter som skal bringe driften i pluss. Påstand om løyn er vel som forventet...
Alle inntekter har betydning. Og inntektene er ikke ubetydelige
Hvor ville VOW ASA vært uten inntekter selv om de ikke bringer selskapet i pluss?
Etter all sjikaneringen og kallingen jeg har vært utsatt for kan du ikke vente at jeg skal la være å si sannheten rett ut
Jeg burde heller blitt takket for å advare mot utviklingen i VOW ASA
Hvor ville VOW ASA vært uten inntekter selv om de ikke bringer selskapet i pluss?
Etter all sjikaneringen og kallingen jeg har vært utsatt for kan du ikke vente at jeg skal la være å si sannheten rett ut
Jeg burde heller blitt takket for å advare mot utviklingen i VOW ASA
Redigert 17.01.2024 kl 12:23
Listen
17.01.2024 kl 15:26
3591
Dette blir verre og verre, kursen godt ned på 10 tallet nå. Hva skjer, noen som vet? Vanskelig å se hva som skal snu trenden, må være noe positivt rundt kontrakter og finansiering
CapitaL
18.01.2024 kl 10:04
3396
Pyrum kjører på med nytt anlegg for ELT, resirkulering av dekk..
- Dillingen / Saar, 18 January 2024 – Pyrum Innovations AG (“Pyrum”, the “company”, ISIN: DE000A2G8ZX8), a pioneer in the sustainable recycling of end-of-life tyres (ELT) based on its patented pyrolysis technology, continues to consistently pursue its growth course. At the beginning of January, the wholly owned subsidiary "Pyrum GreenFactory II GmbH" was founded to operate the second Pyrum plant in Saarland. A new pyrolysis plant modelled on the plant in Dillingen/Saar with a capacity of 20,000 tons of ELT per year is to be built in Perl-Besch an der Mosel by the end of 2025. This will double Pyrum’s current recycling capacity for ELT.
I VOW venter man på ordrer fra England om 3 slike anlegg.. Disse ble først meldt tilbake i des 22 og den gang het det:
- According to the MoU the parties will develop a modularised and scalable industrial solution and value chain to turn end-of-life tyres into recovered carbon black and clean energy. Vow will deliver its Biogreen reactor technology to the projects and to the companies that build, own, and operate the plants. ETEL has already identified the first three locations. Applications for building permits for these three sites are well underway.
Jeg var ikke alene om å forvente ordre/r fra ETEL i 2023, disse er nå forskjøvet til at en ordre er forventet i Q2 i år..
Sammenlignet med Pyrum fremstår VOW/ETEL som en sinke?
Dekksamarbeidet er bare ett eksempel på at ting drøyer og drøyer.... og drøyer......
Når man skaper forventninger i markedet og ikke leverer annet enn ord og elendige marginer, er det derfor ikke så vanskelig å forstå nedturen vi er vitner til.. Den tekniske støtten på 10,80 holdt ikke og neste støtte ligger på 9,50. Det er ikke langt ned dit nå.
Dersom VOW begynner å levere varer på like høyt nivå som de leverer fagre ord, vil en tier pr aksje om 2-3 år vise seg å være et kupp av de sjeldne.
Men her er det er mange brikker som skal på plass først.
- Dillingen / Saar, 18 January 2024 – Pyrum Innovations AG (“Pyrum”, the “company”, ISIN: DE000A2G8ZX8), a pioneer in the sustainable recycling of end-of-life tyres (ELT) based on its patented pyrolysis technology, continues to consistently pursue its growth course. At the beginning of January, the wholly owned subsidiary "Pyrum GreenFactory II GmbH" was founded to operate the second Pyrum plant in Saarland. A new pyrolysis plant modelled on the plant in Dillingen/Saar with a capacity of 20,000 tons of ELT per year is to be built in Perl-Besch an der Mosel by the end of 2025. This will double Pyrum’s current recycling capacity for ELT.
I VOW venter man på ordrer fra England om 3 slike anlegg.. Disse ble først meldt tilbake i des 22 og den gang het det:
- According to the MoU the parties will develop a modularised and scalable industrial solution and value chain to turn end-of-life tyres into recovered carbon black and clean energy. Vow will deliver its Biogreen reactor technology to the projects and to the companies that build, own, and operate the plants. ETEL has already identified the first three locations. Applications for building permits for these three sites are well underway.
Jeg var ikke alene om å forvente ordre/r fra ETEL i 2023, disse er nå forskjøvet til at en ordre er forventet i Q2 i år..
Sammenlignet med Pyrum fremstår VOW/ETEL som en sinke?
Dekksamarbeidet er bare ett eksempel på at ting drøyer og drøyer.... og drøyer......
Når man skaper forventninger i markedet og ikke leverer annet enn ord og elendige marginer, er det derfor ikke så vanskelig å forstå nedturen vi er vitner til.. Den tekniske støtten på 10,80 holdt ikke og neste støtte ligger på 9,50. Det er ikke langt ned dit nå.
Dersom VOW begynner å levere varer på like høyt nivå som de leverer fagre ord, vil en tier pr aksje om 2-3 år vise seg å være et kupp av de sjeldne.
Men her er det er mange brikker som skal på plass først.
Nsxnsx
18.01.2024 kl 10:05
3456
Ja nå er jo skattesalget over......ser bare ikke slik ut på kurs.
80% papirtap fra topp for de som har vært inne siden 50++
80% papirtap fra topp for de som har vært inne siden 50++
VOW ASA hadde for 3mnd siden 28 mill cash
Hvor mye er igjen nå? De solgte vel noen greier i Frankrige forleden
Jeg kan tenke meg at VGM helst ville hatt kontroll over teknisk utstyr til å produsere Biokull .Dette kan sikkert la seg ordne hvis moderselskapet skulle få skikkelige problemer
Hvor mye er igjen nå? De solgte vel noen greier i Frankrige forleden
Jeg kan tenke meg at VGM helst ville hatt kontroll over teknisk utstyr til å produsere Biokull .Dette kan sikkert la seg ordne hvis moderselskapet skulle få skikkelige problemer
Redigert 18.01.2024 kl 19:10
Nsxnsx
19.01.2024 kl 08:10
3255
10.10 kjøp
salg 11.80
Stirrekonkurranse....hvem "blunker" først og gir tapt for presset ?? Vil tro det er aksjonærene....de virker å ha skrøpelig rygg :) og grå stær ....
salg 11.80
Stirrekonkurranse....hvem "blunker" først og gir tapt for presset ?? Vil tro det er aksjonærene....de virker å ha skrøpelig rygg :) og grå stær ....
Redigert 19.01.2024 kl 08:11
Er en inne i det Grønne markedet er det alltid lurt å se litt på de selskape som opererer innen samme område
Her kommer en ikke utenom PRYME. Men vil øyeblikkelig legge til at VGM og Pryme opererer innen to forskjellige nisjer. Pryme resirkulerer plast mens VGM som kjent har spesialisert seg på Biokull
Pareto har fattet interesse , og har tatt selskapet inn i varmen. Skryter selskapet opp i skyene faktisk. Pareto er på den annen side ikke et meglehus en bør stole på
Men det de skriver i Finansavisen er vel ikke så veldig langt fra sannheten
Personlig er VGM min klare favoritt, men vil en differensiere er ikke Pryme noe dårlig valg vil jeg tro
Helt klart mer tillitvekkende enn VOW ASA er for tiden, og regnskapet er ganske OK i motsetning til det VOW ASA sliter med
Publisert 5. juli 2023 kl. 10.32
Meglerhuset gjenopptar dekningen av Pryme og slår til med en kjøpsanbefaling. Analytiker Eva Viken Christensen har satt et kursmål på 24 kroner per aksje som tilsier en oppside på rundt 32 prosent
«Vi mener at Pryme har en attraktivt og differensiert risikoprofil knyttet til skalering og behandling etter pyrolyse, i tillegg til en solid og troverdig innledende ordrereserve.», heter det i analysen.
Christensen vektlegger redusert risiko ved skalering gjennom bruk av store reaktorer, det første anlegget er utstyrt og forventes å være operativt i 2023. Videre peker Christensen på en lavere nedsiderisiko til selskapets egen guiding på grunn av den konservative, men troverdige ordreboken.
Her kommer en ikke utenom PRYME. Men vil øyeblikkelig legge til at VGM og Pryme opererer innen to forskjellige nisjer. Pryme resirkulerer plast mens VGM som kjent har spesialisert seg på Biokull
Pareto har fattet interesse , og har tatt selskapet inn i varmen. Skryter selskapet opp i skyene faktisk. Pareto er på den annen side ikke et meglehus en bør stole på
Men det de skriver i Finansavisen er vel ikke så veldig langt fra sannheten
Personlig er VGM min klare favoritt, men vil en differensiere er ikke Pryme noe dårlig valg vil jeg tro
Helt klart mer tillitvekkende enn VOW ASA er for tiden, og regnskapet er ganske OK i motsetning til det VOW ASA sliter med
Publisert 5. juli 2023 kl. 10.32
Meglerhuset gjenopptar dekningen av Pryme og slår til med en kjøpsanbefaling. Analytiker Eva Viken Christensen har satt et kursmål på 24 kroner per aksje som tilsier en oppside på rundt 32 prosent
«Vi mener at Pryme har en attraktivt og differensiert risikoprofil knyttet til skalering og behandling etter pyrolyse, i tillegg til en solid og troverdig innledende ordrereserve.», heter det i analysen.
Christensen vektlegger redusert risiko ved skalering gjennom bruk av store reaktorer, det første anlegget er utstyrt og forventes å være operativt i 2023. Videre peker Christensen på en lavere nedsiderisiko til selskapets egen guiding på grunn av den konservative, men troverdige ordreboken.
Redigert 21.01.2024 kl 15:44
The Observer
21.01.2024 kl 17:53
3144
Ikke lett å være profet i eget land. Ikke ellers heller. "Analytiker Eva Viken Christensen har satt et kursmål på 24 kroner per aksje som tilsier en oppside på rundt 32 prosent" Dagens Pryme kurs 11,04. Det ser ut til at magefølelse har like god treffprosent som analytikere og meglerhus.
Magefølelsen min ser ut til å fungere i beste velgående . Opp nesten 10%. Det var vel ikke mange som likte
Dette var en sammenligning mellom 'Grønne aksjer' . Når en ser hva du skriver så tror jeg neppe det skader tråden nevneverdig
Hvis du har noe viktig å komme med så kan du skrive her:
https://www.finansavisen.no/forum/thread/163429/view
Hvis du har noe viktig å komme med så kan du skrive her:
https://www.finansavisen.no/forum/thread/163429/view
Redigert 22.01.2024 kl 09:42
Nsxnsx
22.01.2024 kl 09:44
2984
Skader og skader.....dette er en Vow tråd og du skriver:
Magefølelsen min ser ut til å fungere i beste velgående . Opp nesten 10%. Det var vel ikke mange som likte
Noe misvisende bare.....
Noe misvisende bare.....
Vel jeg håper ikke alle er så ensporet . Og vekommende som oprettet tråden er vel ikke akkurat så positiv til VOW
Men jeg ser fram til at du og Stauss har noe interessant å formidle om VoW ASA
Men jeg ser fram til at du og Stauss har noe interessant å formidle om VoW ASA
Redigert 22.01.2024 kl 10:06
CapitaL
22.01.2024 kl 10:57
3024
Mer interessant enn de siste innleggene på tråden er kanskje den tekniske utviklingen i Vow-aksjen?
I mangel av nyheter er det ikke stort annet å forholde seg til pt.
Aksjen har brutt opp gjennom motstanden på 10,80 og neste motstand å snakke om ligger godt opp på 13-tallet. Rsi ser også oppløftende ut.. der det settes høyere og høyere bunner.
Vi får se;)
I mangel av nyheter er det ikke stort annet å forholde seg til pt.
Aksjen har brutt opp gjennom motstanden på 10,80 og neste motstand å snakke om ligger godt opp på 13-tallet. Rsi ser også oppløftende ut.. der det settes høyere og høyere bunner.
Vi får se;)