Convertible Bond to prepare for commercial ramp-up

Natig
09.11.2023 kl 12:30 1620

En prioritert oppgave. Tipper at den er klar før jul i år! Ellers så var mitt inntrykk av presentasjonen at Idex har ståltro på sine løsninger med alle sine samarbeidspartnere og at det vil ta av etter hvert!
tuja
09.11.2023 kl 12:14 1664

Vince Graziani, CEO, har ståltro på at markedet vil eksplodere, og dertil vil volumordre og inntjening gå som hånd i hanske. Det er nå man har sjangsen å laste, før markedet akselererer. Da vil man IKKE angre på dagens mulighet til å komme rimelig inn i en framtidig, fantastisk reise. At noen ikke ser muligheten, er deres pine(eller valg).
MrViggo
09.11.2023 kl 11:53 1732

Instämmer. Det är inget gott tecken att håsarna dels är få samt är som Ynwa. Dvs en lottköpare. Det är faktiskt ett dåligt tecken.
Føre var
09.11.2023 kl 11:50 1736

Det var ikke så mange som skrev om Lifecare heller bare for noen dager / uker siden, det var heller ikke så mange som skrev om Solstad når den stod på 3 kroner, å deretter gikk til nesten 50 var det vel:)
Det var nesten ingen som skrev om Scana heller på 1 krone.
Av og til så er det sånn att jo stillere jo bedre:)

Om det blir trenden i Idex gjenstår jo å se, men om det nå mot all formodning skulle gå som ledelsen sier til slutt, vill vekst( fritt oversatt) så skal vi vel dure i vei oppver snart. Men vi må få noen saftige ordre før jul sånn att de slipper å trekke for mye av lånet de akkurat har fått.

Att den står i 40øre er vel fordi det har vært messet om emisjon siden siste emisjon. Å så ble det ingen emisjon!


Kun fremttiden vi vise fasit!
Redigert 09.11.2023 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Wrold
09.11.2023 kl 11:18 1828

I første omgang trenger vi Visa Loa da blir det fart i saker og ting😉
YNWA250505
09.11.2023 kl 10:45 1914

Når det gjelder lånet forklarer CEO dette godt i presentasjonen.
YNWA250505
09.11.2023 kl 10:44 1914

Velkommen til børsen Theo19. Min tro på dette bunner ut i at Biometriske kort er the next big thing. Jada det har tatt sykt lang tid og sånn er det med alt som er nytt. Hadde det vært lett å utvikle dette som Idex har gjort så hadde alle andre gjort det samme. Idex er verdensledende her. Markedet hater utsettelser og sender kurser nedover. Lytt på Q3 presentasjonen og gjerne intervjuer av CEO etc fra Idex så vil du også forstå at Biometriske kort blir gigantisk i årene som kommer. Jeg har lastet svært mange aksjer og kjøper så mye jeg kan på duppene. Jeg har tid til å vente i lang tid og selger ikke under kr 10
Theo19
09.11.2023 kl 10:37 1948

Er det ikke lit rart at det kunn er noen få som skriver hær,som har trua på dette.Hvis dette blir så bra,kan noen fortelle meg hvorfor kursen går ned lit nesten vær dag.Hvis låne var så bra og kursmålet til Arctic,hvorfor er kursen på 0,4045.Bare lurer
tuja
09.11.2023 kl 10:25 1965

Dessverre. Var noen på andre forum som fikk den i morgenoppdatering fra Arctic. De la ut kun nytt kursmål, ikke analysen.

Edit: det var etter at Idex fikk ny finansiering med "ramp up" lån på 100mill kr.
Redigert 09.11.2023 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
tuja
09.11.2023 kl 10:13 2006

Er nok en grunn til at Arctic kom ut med ny TP på 2,6kr pr aksje. 600% opp dit.
keane
09.11.2023 kl 10:09 2023

Dette blir usedvanlig bra! Tenk å få inngang her på rundt 40 øre. Takker og bukket for det!
YNWA250505
09.11.2023 kl 09:53 2009

Vi må ikke glemme salg av hardware og ikke minst software fra Idex. De er ikke bare kort
YNWA250505
09.11.2023 kl 09:52 1970

Jeg har aldri følt meg tryggere på Idex suksess enn jeg gjør nå. TTT, men nå er vi her og plattformen Idex har utviklet er de alene om og bruksområdene er mange flere enn jeg visste om. Kun fantasien som setter grenser så CEO. Han forklarte lånet og at dette var til det beste for oss aksjonærer. Kursen er for lav til å sette EMI så da fikk de til en særdeles gunstig låneavtale. Markedet er klare for Idex og det er nå fremover det vil skje store ting for selskapet. Emisjon er utelukket nå og det er digg. Neste ordre vil løfte Kursen. Så kommer VISA sertifisering og nye ordre, nye partnere. Kursen er i bunn og stigningen kan begynne
kroif
09.11.2023 kl 09:46 1909

Vi kan jo håpe at eksisterende store aksjonærer ønsker så høy aksjekurs som mulig, når konverteringskursen skal settes i slutten av måneden.
Dette gjelder vel også innsidere, og mindre aksjonærer.
Ellers ser det ut som ting fortsetter i retning "very profitable", når kortene starter å komme i hendene på forbrukerne.

Emisjonsspøkelse er borte, og som Vinze sa, så valgte de denne finasieringen for å beskytte dagens aksjonærer mot stor utvanning.
Også oppløftene at burnraten reduseres kraftig i Q4, det betyr at det skal mye mindre inntekter til for at unngår denne spiralen shorterne ser for seg.
Redigert 09.11.2023 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
tuja
09.11.2023 kl 09:14 2002

Fra dagens børsmelding. Det er meget nær at volumordrer vil materialisere seg i større omfang:

Market availability of biometric smart card solutions continues to expand
globally with several new card-based solutions coming to market for payment,
cyber security, and identity manage¬ment. In all, IDEX now has more than 20 card
manufacturing partners and solutions providers who have either launched or are
in commercialization to launch biometric card solutions.

In the payments space we are seeing strong initial demand in the premium segment
including metal cards. With three of the leading global metal card manufacturers
committed to IDEX Pay, we observe a growing number of opportunities among card
issuers and are well positioned to take advantage of this market momentum
particularly in Asia where metal card is growing at + 30% CAGR.
Our IDEX Pay platform was certified
by Mastercard in August, and we now have our first manufacturer to complete
their card certifications to begin volume manufacturing. This gives us
confidence that other manufacturers will be receiving their card certifications
in the near term as well.
YNWA250505
08.11.2023 kl 17:21 2343

Ja dett våset om dødsspirallån er jeg møkk lei. At de lett kunne hentet 100mill i en emisjon på feks 40 øre tviler jeg ikke på. Jeg hadde kommet med den ene alene. Når det er sagt så skal de bruke lånet til å ramp up og inntektene vil snart begynne strømme inn. Først salg av alt utstyr og så kommer kortene etterpå evt samtidig. Tror inntektene vil ta seg raskt opp og at kursen vil eksplodere oppover. For meg har baisserne bare vært nyttige idioter og jeg har hamstret svært mange aksjer ned mot 40 øre. Kl 12 i morgen sitter jeg klistret. Kan vi håpe at det meldes en ordre eller i det minste en endelig bekreftelse fra Visa før kl 12 i morgen? Hadde jo vært litt gøy. Uansett lykke til alle Idex aksjonærer.
curius
08.11.2023 kl 17:10 2367

NEPPE FLERE OG KONVERTERTE AKSJER TIL SALGS MED DET FØRSTE

Idex vil etter all sannsynlighet bruke tilgjengelig cash til å betale drift, renter og avdrag. Dermed kommer ikke flere aksjer til salgs før lånet eventuelt konverteres. Dette skjer neppe før aksjen noteres til over kr 1,5.

Kontantstrømmen er økende etter som salget er på vei opp og lånet er tilstrekkelig til å dekke perioden frem til positiv cash flow.

Under denne mest sannsynlige forutsetning kan vi utelukke at dette dreier seg om et dødspirallån ettersom konvertering og utstedelse av nye aksjer kun vil skje dersom kursen er høy.

Ser frem til presentasjon i morgen og til detaljene rundt finansieringen før generalforsamlingen i slutten av november.

Føre var
08.11.2023 kl 13:46 2527

Kansje en turnaround snart, skal ledelsen dele ut noe godteri til jul.
Kansje kommer nissen her også, hvem vet?
YNWA250505
08.11.2023 kl 12:11 2610

100k til kjøpt på 0,41. Keep them coming :-)
YNWA250505
08.11.2023 kl 11:42 2670

Igjen maser Atomvinter om 3,5 år og pøsing ut av aksjer. I løpet av 2024 vil Idex ha gigantiske inntekter og et kursmål som er mye høyere en dagens. Da vil det muligens om det trengs settes en emisjon langt over krona og så er dette lånet tilbakebetalt. Selskapet velger selv om de vil betale i cash eller aksjer. Vi får se hva som skjer. Klart lånegiverne gjør dette pga god business akkurat som banene låner ut penger pga god business. Det er helt normalt og i morgen vet vi mer. Det blir spennende for oss som aksjer
Evens1
08.11.2023 kl 11:30 2699

At de ikke klarte å gjennomføre en vanlig emisjon er noe du har funnet på selv.
Vince kjøpte på 0.55.
Jeg skrev ikke at det kommer til å gå helt fint, men at om Idex får nok ordre kommer det til å gå helt fint.
Atomvinter
08.11.2023 kl 11:14 2750

Hvis dette "kommer til å gå helt fint", hvorfor tror du Idex ikke greide å gjennomføre en vanlig emisjon?

Eller hvorfor i all verden kjøper ikke ledelsen i selskapet aksjer i bøtter og spann nå som kursen er nær ATL, og dette skal "kommer til å gå helt fint"?
tuja
08.11.2023 kl 11:07 2741

Kun støy fra baissemenigheten. Trykk på ignore knappen. Klart Idex får gode inntekter utover 2024-2025, når kommersialiseringen pågår for fullt.
Evens1
08.11.2023 kl 11:00 2742

Du kan da ikke love hvordan fremtiden ser ut. Om Idex får nok ordre kommer dette til å gå helt fint.
Atomvinter
08.11.2023 kl 10:44 2792

10-20% utvanning?

Jeg skal love deg at den blir mye større enn det. Husk at når långiverne skal ha betalt så må Idex betale i form av aksjer med rabatt basert på markedskurs. Långiverne gjør jo dette fordi det blir god business, selvsagt ikke fordi de "har tro på selskapet", eller noe annet tullball de naive i menigheten her fabler om. Dermed pøses det ut en stadig større mengde aksjer hver 2. måned, og det vil det gjøre de neste 3,5 årene. Tipper vi ser minst 50% utvanning, men den kan godt bli større enn det.

Fasiten har vi om 3,5 år men innen den tid er hele menigheten her skiftet ut med nye naive medlemmer.
Codex63
08.11.2023 kl 10:25 2835

Dette kommer til å bli stykt 🥴
vulkan
08.11.2023 kl 09:28 2936

Uansett finansieringsavtale, det eneste som betyr noe for oss aksjonærer er at IDEX levere en betydelig økning i salgstallene i morgen. La for guds skyld håpe at de overrasker på positiv side for en gangs skyld.
YNWA250505
08.11.2023 kl 09:03 2990

Hehehehe gevinsten for lånegiverne kommer om Idex gjør det dårlig hahahaha, blir bare verre og verre det. Snart har de store inntekter og en kurs som vil øke kraftig fremover. Når kursen igjen er over kronen blir det muligens satt en ny emisjon på langt høyere kurs en dagens. Lånet betales lett tilbake. Prøv å bruk hue ditt litt.
kroif
08.11.2023 kl 07:25 3171

Enten så er man fryktelig bitter etter å ha tapt penger( de fleste gidder ikke dette, bedre å logge av), eller så sitter man short, og snakker aksjen ned, enkelt og greit tenker jeg. Helt meningsløst og umotiverende å sitte og jabbe ut negativ gruff, hvis man ikke har en agenda, så den ligger nok der.
Jeg velger å tro at låneavtale er valgt fremfor emisjon, da de har satt litt for mange av disse, og at de solgte inn forrige emi med lovnad om at det var den absolutt siste.
I det øyemed, tenker jeg at de har klare indikasjoner på at de kan i hovedsak klarer å betjene dette med cashflow.
Noen skriver 2 kvartaler så er kassa tom, det forutsetter samme burnrate. Hvis inntektene øker betraktelig i de neste kvartalene, og fortsetter økningen som forventet, så vil dette lånet holde noen kvartaler lenger, hvor også inntektene skal eksplodere.
Jeg går utifra at nedbetalingesplanen er satt med edruig sikkerhetsmargin, ellers ville de kanskje forhandet lengre nedbetalingsplan.14,5% rente er jo greit det, pluss potensiell oppside ved konvertering.
ghjem
08.11.2023 kl 06:48 3214

Jeg forstår ikke hvorfor du orker bruke tid på slike. Sjekk loggen. Atomvinter har siden i sommer brukt tid på IDEX,NEL,HUNT. Sikkert tapt penger på alle og bare skrevet negativt. Hvorfor bruke tid på negative gamle aksjonærer som har tømt sparekontoen.
oto1
07.11.2023 kl 23:51 3307

De som gav lånet bryr seg katten om hvordan Idex som selskap gjør det.
Om Idex gjør det bra så har de 8% rente ved inngåelse av lånet, og var det 6,5% oppå det igjen?

Gevinsten for långivere kommer imidlertid om Idex gjør det dårlig og ikke klarer rente betalinger i cash (noe de som inngår disse lånene aldri klarer).
Da kommer renter/avdrag i form av aksjer godt under markedspris, og disse aksjene er allerede lånt og solgt av långivere.
Altså Idex blir shorter, og inndekking skjer ved konverterte aksjer til garantert lavere kurs.

100 mill I lån til en trolig gjennomsnittlig konverteringskurs på ca 0,20 i perioden gir ca 500 mill nye aksjer i markedet som kommer som perler på en snor.

MrViggo
07.11.2023 kl 21:35 3445

Private placement to prepare for commercial ramp-up hade rubriken varit om marknadsklimatet var mer gynnsamt.

Kommer hålla koll framöver om personal i ledande befattningar väljer att lämna och gå vidare i karriärerna. Det vore en slags signal om att detta inte blir gigantisk succé.

Trevlig kväll.
YNWA250505
07.11.2023 kl 21:05 3517

Elgnomi har tapt alt hun eier og har i Nodl og Hyon og jubler når emisjoner blir satt 99% lavere en kursen. Hun jubler når Hyon prøver å selge selskapet til noen oppkjøpere så ikke hele selskapet går konk. Dvs de skulle oppløses, men nå skaldet selgesg for noen få ører. Så prøver hun seg med noen patetiske innlegg på Idex tråder og Lifecare tråder etc. Og så kaller hun andre for nettløker? Hehehehe smak litt på den.
aklm
07.11.2023 kl 20:58 3545

Du er tydeligvis ikke nettløk så du kan jo definere dødsspirallån, og hvordan Idex blir berørt. Håper ikke dette blir for vanskelig.
elnomi
07.11.2023 kl 20:51 3566

Her inne jubler nettløkene for en finansiering som kalles « dødsspirallån» Smak litt på den!
tuja
07.11.2023 kl 20:42 3592

Idex gikk opp 8,57% på en knallrød børsdag. I mitt hode betyr det at de fleste tolket dagens melding om ramp up finansiering som positiv.
Pål stvg
07.11.2023 kl 20:36 2174

Er ikke i tvil om at dette må anses som positivt. Om idex låner nå penger frem mot inntektene kommer så mener nå idex at det kommer ordre med volum.dette er penger som skal brukes til å betale leverandører for tjenester/varer idex kjøper for så å selge videre. Låntakere hadde ikke blitt med på dette til en helt ok rente om de ikke ser at dette er liv laga.å få byttet lån i aksjer trigger kanskje låntakeren enda mer.de kan bytte inn utestående lån i aksjer. Vi får nok enda mer info på torsdag, men det kan ikke være noe annet en positivt tenker jeg.
YNWA250505
07.11.2023 kl 18:19 2358

Please ikke gjør deg dummere en du er. Det er lov å bruke huet. Hva du legger i det første vet jeg ikke, men ser du skriver at Idex må betale avdrag annehver måned i 3.5år. At su ikke tror Idex vil begynne å tjene store penger med første er derfor defust. De som ga lånet har tro på Idex. De som sitter i ledelsen har tro på Idex, men atomvinter fra Hokksund har ikke noe tro på Idex. Det lever alle vi aksjonærer veldig godt med. Du er sikkert superspent på Q3 og evt guiding. Og ikke minst en forklaring på lånet. Prøv å bruk hue ditt selv du. Null aksjer i selskapet, men følger det tett og hvorfor? Nei si det