Belco - En pengemaskin

Buzzi
BELCO 08.11.2023 kl 14:21 30256

På dette forum opprettet jeg for vel ett år siden et innlegg under tittelen "Belco - Børsens desiderte beste tørrbulkaksje". Så langt har det vist seg å være riktig.
Hverken 2020 Bulkers eller Golden Ocean, kan ikke vise til tilnærmet samme avkastning som Belco, dette gjelder både prosentvis avkastning i form av utbytte, så vel som egenkapital.
I Finansavisen i dag skrøt de av 2020 Bulkers som hadde utbetalt et utbytte et samlet utbytte for siste 12 mnd. på 0,72 dollar, altså en avkastning på 8% i forhold til aksjekurs. I morgen kommer Belco med sitt resultat, og om det ikke blir mer enn Kr.0,50 i utbytte pr. aksje, (Jeg tror det blir mer), så har de da utbetalt et samlet utbytte for siste 12 mnd. på Kr.2,55, og det gir en avkastning på ca. 15% i forhold til aksjekurs. Vi snakker da om nesten dobbelt så høy avkastning. Golden Ocean kommer heller ikke til å nå opp mer en ca. halvveis til det Belco presterer.
Belco er på billigsalg i forhold til 2020 Bulkers og Golden Ocean, takket være at analytikere og Finansavisa har mer fokus på de største rederiene, men tallene lyver ikke. Belco er priset som om 2020 Bulkers og Golden Ocean skulle være priset til Kr.50,- til Kr.60,- nå i dag, da hadde det vært mange som hadde kastet seg på.
Belco er fortsatt Børsens desiderte tørrbulkaksje, ingen over og ingen ved siden av.
Mulla3
I dag kl 15:58 211

Hva er det som holder aksjen nede. Belco må jo få økt verdi når det nye flåten er på plass. Da vil jo verdiene i selskapet øke. Det forundrer meg at vi ikke ser en stigning I aksjen allerede, når selskapet vil bli mer vert med flere skip i flåten. Noen får kjøpt svært billige aksje for tiden.
desirata
I dag kl 18:35 101

Det finnes ingen billige eller dyre aksjer. Dagens kurs er den rette, slik fungerer markedet.

Hadde du trodd den var billig, hadde du stamper gård & grunn og kjøpt for alt du hadde.