Belco - En pengemaskin
På dette forum opprettet jeg for vel ett år siden et innlegg under tittelen "Belco - Børsens desiderte beste tørrbulkaksje". Så langt har det vist seg å være riktig.
Hverken 2020 Bulkers eller Golden Ocean, kan ikke vise til tilnærmet samme avkastning som Belco, dette gjelder både prosentvis avkastning i form av utbytte, så vel som egenkapital.
I Finansavisen i dag skrøt de av 2020 Bulkers som hadde utbetalt et utbytte et samlet utbytte for siste 12 mnd. på 0,72 dollar, altså en avkastning på 8% i forhold til aksjekurs. I morgen kommer Belco med sitt resultat, og om det ikke blir mer enn Kr.0,50 i utbytte pr. aksje, (Jeg tror det blir mer), så har de da utbetalt et samlet utbytte for siste 12 mnd. på Kr.2,55, og det gir en avkastning på ca. 15% i forhold til aksjekurs. Vi snakker da om nesten dobbelt så høy avkastning. Golden Ocean kommer heller ikke til å nå opp mer en ca. halvveis til det Belco presterer.
Belco er på billigsalg i forhold til 2020 Bulkers og Golden Ocean, takket være at analytikere og Finansavisa har mer fokus på de største rederiene, men tallene lyver ikke. Belco er priset som om 2020 Bulkers og Golden Ocean skulle være priset til Kr.50,- til Kr.60,- nå i dag, da hadde det vært mange som hadde kastet seg på.
Belco er fortsatt Børsens desiderte tørrbulkaksje, ingen over og ingen ved siden av.
Hverken 2020 Bulkers eller Golden Ocean, kan ikke vise til tilnærmet samme avkastning som Belco, dette gjelder både prosentvis avkastning i form av utbytte, så vel som egenkapital.
I Finansavisen i dag skrøt de av 2020 Bulkers som hadde utbetalt et utbytte et samlet utbytte for siste 12 mnd. på 0,72 dollar, altså en avkastning på 8% i forhold til aksjekurs. I morgen kommer Belco med sitt resultat, og om det ikke blir mer enn Kr.0,50 i utbytte pr. aksje, (Jeg tror det blir mer), så har de da utbetalt et samlet utbytte for siste 12 mnd. på Kr.2,55, og det gir en avkastning på ca. 15% i forhold til aksjekurs. Vi snakker da om nesten dobbelt så høy avkastning. Golden Ocean kommer heller ikke til å nå opp mer en ca. halvveis til det Belco presterer.
Belco er på billigsalg i forhold til 2020 Bulkers og Golden Ocean, takket være at analytikere og Finansavisa har mer fokus på de største rederiene, men tallene lyver ikke. Belco er priset som om 2020 Bulkers og Golden Ocean skulle være priset til Kr.50,- til Kr.60,- nå i dag, da hadde det vært mange som hadde kastet seg på.
Belco er fortsatt Børsens desiderte tørrbulkaksje, ingen over og ingen ved siden av.
maoka
26.11.2024 kl 21:21
2249
Storeier vil ut samtidig som det brygger opp til handelskrig mellom USA og Kina, og dere tror kursen skal opp?
Hva skjedde ved hvert eneste nedsalg fra storeier i Vår Energi? Rakettferd? De solgte i positivt marked i tillegg..
Hva skjedde ved hvert eneste nedsalg fra storeier i Vår Energi? Rakettferd? De solgte i positivt marked i tillegg..
Itmann
26.11.2024 kl 21:45
2192
Hvis det kommer oppkjøp så skal den nok mye opp ja. Hvis han dumper aksjene på billigsalg, slik du antyder, så skal den ned. Vi får se
msmekk
26.11.2024 kl 23:39
2007
He,he, ja dumper aksjer på billigsalg! Det skulle være smart med en er flere beilere som banker på døren.. Tenker vi er opp 20-30% Ila kort tid og blir det budkamp vil jeg tro 25-26 kr er en fair pris
Redigert 26.11.2024 kl 23:41
Du må logge inn for å svare
Itmann
26.11.2024 kl 23:46
1988
Tenker også det. En fin oppgang ila kort tid, og videre opp hvis det kommer melding
Muggost
26.11.2024 kl 23:54
1972
Det er vanlig at man gir rabatt ved salg av store aksjeposter. 20% er ikke uvanlig.
Me
27.11.2024 kl 00:00
1961
Denne kommer til å gå til himmels!! Eller?
Redigert 27.11.2024 kl 09:14
triggerhappy10
27.11.2024 kl 07:11
1751
Tipper de snakker med Golden, og at de fremsetter et frivillig bud på 25
Winter is Here
27.11.2024 kl 07:39
1686
25 kroner ? Hva er NAV på denne (De har også bra med cash tror jeg) + nye båter som kommer de neste årene ?
desirata
27.11.2024 kl 09:38
1447
Itmann skrev Vet ikke om dette inkluderer alle nybyggene?
Nybygga er kun leaset, ikke eiet. Derved ingen påvirkning for NAV. Det finnes mange shipping aksjer med samme kurs rabatt. Så tror ingen kanon gevinst her.
Hvorfor selger Teigen ? Han trenger ikke penger ihvertfall -
Hvorfor selger Teigen ? Han trenger ikke penger ihvertfall -
Buzzi
27.11.2024 kl 09:58
1394
Nei, Teigen trenger sikkert ikke penger, men det kan jo hende Golden Ocean eller noen andre store tørrbulkaktører, er ute etter Belships sin topp moderne Ultramaxflåte, og at det er mottatt et bud på aksjene til Teigen. Golden Ocean har en moderne og stor flåte av Capesize og Panamax, men ingen Ultramax, og hva er vel bedre enn å komplettere med Belships sin Ultramaxflåte, som er topp moderne og et tilstrekkelig antall skip til at det kan være attraktivt for Golden Ocean.
P/S - Kan hende dette er feil, men en liten mulighet er det for at det er det som ligger bak, men vær forsiktig, ikke bli for overivrig. Uansett, så er Belship på Kr.17,- - Kr.18,- pr. aksje kjempebillig, så noe bomkjøp blir det ikke uansett.
P/S - Kan hende dette er feil, men en liten mulighet er det for at det er det som ligger bak, men vær forsiktig, ikke bli for overivrig. Uansett, så er Belship på Kr.17,- - Kr.18,- pr. aksje kjempebillig, så noe bomkjøp blir det ikke uansett.
Kaaresve
27.11.2024 kl 10:08
1360
Ser kollegaer i Nederland antyder at en syklus nå er over - Redselen er at Trump vil ramme verdenshandelen med en tollkrig.
Buzzi
27.11.2024 kl 10:20
1320
Kan hende du har rett i at mega-syklusen vi nå har hatt i noen år er over, men det går ikke helt i bunnen tror jeg. Kjøp når alle vil selge, og selg når alle vil kjøpe.
Heller ikke noe særlig med nedside i Belship, selskapet har mer enn nok cash, lite gjeld, stor andel av flåten på relativt høye faste rater, og et veldrevet selskap med greie kvartalsvise utbytter. Skal du være inne i shipping. så er Belship med og mange andres favoritt.
Heller ikke noe særlig med nedside i Belship, selskapet har mer enn nok cash, lite gjeld, stor andel av flåten på relativt høye faste rater, og et veldrevet selskap med greie kvartalsvise utbytter. Skal du være inne i shipping. så er Belship med og mange andres favoritt.
desirata
27.11.2024 kl 11:04
1233
Det finnes ingen kjempebillig, ei heller billig eller dyr aksje.
Dagens kurs på enhver er den rette og alt er diskontert (innbakt) der.
Er Frontline billig idag på 182 ? Isåfall løp og kjøp -
Dagens kurs på enhver er den rette og alt er diskontert (innbakt) der.
Er Frontline billig idag på 182 ? Isåfall løp og kjøp -
Buzzi
27.11.2024 kl 13:42
1067
Selvfølgelig kan en aksje defineres som kjempebillig, billig eller dyr, og det gjøres ut i fra mange forhold, ikke minst i forhold til underliggende verdier, inntjening, utbytter,gjeld,utsikter m.m..
Jeg hevder fortsatt at Belship er kjempebillig på nivåer rundt Kr.17 - 18,-, og nedsiden er minimal i forhold til oppsiden.
Du nevner Frontline, og den anser jeg ikke som kjempebillig på nivå med Belship, men vil definere Frontline som billig på nivåer rundt Kr.180 - 190,-
Jeg hevder fortsatt at Belship er kjempebillig på nivåer rundt Kr.17 - 18,-, og nedsiden er minimal i forhold til oppsiden.
Du nevner Frontline, og den anser jeg ikke som kjempebillig på nivå med Belship, men vil definere Frontline som billig på nivåer rundt Kr.180 - 190,-
abbos
27.11.2024 kl 15:33
929
Må vel få opp kursen en del før han avhender alt i en transaksjon ?😇
Gikk vel inn på 7 kroner iflg FA .
Gikk vel inn på 7 kroner iflg FA .
Skorpionen
27.11.2024 kl 20:34
725
SEB tar opp dekning med kursmål 25. Jeg tviler på at Kontrari selger sine aksjer rimeligere enn det. Hovedgrunnen til den lave kursen nå er vel primært at folk er usikre på hva Teigens ønske om nedsalg kan bringe. Noen tror visst at ethvert blokksalg skjer med rabatt og selger i frykt. I Belships tilfelle tror jeg nok interessen for Teigens aksjepost er stor, og at det er interessenter som kan tenke seg å betale godt over dagens kurs som er med betydelig NAV-rabatt. Selskapet er solid og selv med handelskrig og andre skjær i sjøen er det en relativt sikker havn.
Redigert 27.11.2024 kl 20:36
msmekk
28.11.2024 kl 10:09
405
SEB med kursmål 25kr mener interessen for selskapet kan være en trigger for å utløse dette. Selskapet kan fort komme i spill