FREYR - Ukultur- aksjekollaps- satser på USA (?)
Jeg gjengir noen punkter fra dagens artikkel i Finansavisen:
Dagen før Q3 tallene denne uken, så solgte nå avgått styreleder, Torstein Dale Sjøtveit, som også er en av gründerne i Freyr, aksjer for omtrent 9,4 millioner kroner. Salget var godt timet, for torsdag raste Freyr-aksjen nesten 40 prosent etter å ha lagt frem en Q3 rapport som viste store tap og oppbremsing av batterisatsingen i Mo i Rana. Ettersom Sjøtveit ikke lenger er styreleder i Freyr, er han heller ikke primærinnsider og står fritt til å selge aksjer når han ønsker.
https://www.finansavisen.no/industri/2023/11/10/8057106/dumpet-aksjer-for-kursras
------------------------------------------------------------
Freyr mener nå at det er mer gunstig å satse på batteriproduksjon i USA, grunnet Inflation Reduction Act (IRA).
NB: Grunnet IRA, så er det nå mange batteriprodusenter som satser stort i USA - og flere av dem har vist stor interesse for silangassproduksjonen til det norske selskapet, REC Silicon, som har produksjonsanlegg i Moses Lake (i staten Washington) og Butte (Montana).
https://storage.mfn.se/909f0f1a-5275-4d01-8c41-f1fd6e3d1291/rec-silicon-presentation-at-the-pareto-energy-conference.pdf
Dagen før Q3 tallene denne uken, så solgte nå avgått styreleder, Torstein Dale Sjøtveit, som også er en av gründerne i Freyr, aksjer for omtrent 9,4 millioner kroner. Salget var godt timet, for torsdag raste Freyr-aksjen nesten 40 prosent etter å ha lagt frem en Q3 rapport som viste store tap og oppbremsing av batterisatsingen i Mo i Rana. Ettersom Sjøtveit ikke lenger er styreleder i Freyr, er han heller ikke primærinnsider og står fritt til å selge aksjer når han ønsker.
https://www.finansavisen.no/industri/2023/11/10/8057106/dumpet-aksjer-for-kursras
------------------------------------------------------------
Freyr mener nå at det er mer gunstig å satse på batteriproduksjon i USA, grunnet Inflation Reduction Act (IRA).
NB: Grunnet IRA, så er det nå mange batteriprodusenter som satser stort i USA - og flere av dem har vist stor interesse for silangassproduksjonen til det norske selskapet, REC Silicon, som har produksjonsanlegg i Moses Lake (i staten Washington) og Butte (Montana).
https://storage.mfn.se/909f0f1a-5275-4d01-8c41-f1fd6e3d1291/rec-silicon-presentation-at-the-pareto-energy-conference.pdf
Redigert 12.11.2023 kl 08:54
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Syden
29.11.2023 kl 19:14
2083
Ett selskap med en kultur som ikke hører hjemme i Norge .
Ledelsen tenker mest på seg, ikke på selskapet
Så Norske stat bør ikke gå inn med en Krone her .
Ledelsen tenker mest på seg, ikke på selskapet
Så Norske stat bør ikke gå inn med en Krone her .
Travis-Bickle
29.11.2023 kl 19:20
2067
New Battery Crushes Tesla's Tech, Unveils A Solid-State Marvel With 300% Higher Energy Density, 15-minute Ultra-Fast Charge
https://finance.yahoo.com/news/battery-crushes-teslas-tech-unveils-160816090.html
https://finance.yahoo.com/news/battery-crushes-teslas-tech-unveils-160816090.html
trodlet
29.11.2023 kl 19:34
2033
Dette er vel samme batteriteknologi som bl.a Toyota og BYD snart har klar for storskala produksjon?
pengex
30.11.2023 kl 14:10
1823
Hadde trua på dette men de har glidd inn i usa sklia der lederlønninger og arbeidsvilkår er helt på trynet. Vestre må vokse og ikke bli 10år når noen snakker om tech.
Winter is Here
18.12.2023 kl 13:37
1502
Hva skjer med fabrikken i Mo i Rana nå ?
"Freyr flytter hovedkontoret til USA
Freyr varslet tidligere i år at de ville flytte hovedkontoret fra Luxembourg til USA. Nå har aksjonærene gitt grønt lys. "
https://www.finansavisen.no/industri/2023/12/18/8073249/freyr-flytter-hovedkontoret-til-usa?internal_source=sistenytt
"Freyr flytter hovedkontoret til USA
Freyr varslet tidligere i år at de ville flytte hovedkontoret fra Luxembourg til USA. Nå har aksjonærene gitt grønt lys. "
https://www.finansavisen.no/industri/2023/12/18/8073249/freyr-flytter-hovedkontoret-til-usa?internal_source=sistenytt
Gullhaugen
10.09.2024 kl 16:07
807
Der var jaggu Frey aksjen under 1 dollar.-0.9650 Nå er det 0.50 next. NASDAQ short algoritmene er hinsides støttet av Darkpool
Redigert 10.09.2024 kl 16:11
True
16.09.2024 kl 16:53
702
https://www.finansavisen.no/industri/2024/09/15/8179837/batterieventyret-mot-konkurs
Dette er direkte flaut og pinlig. Tenk å være Toppsjef og få utbetalt over 7 millioner i lønn uten å vise til noen som helst resultater. Og jeg trodde ENSU var et luftslott tidligere... Forresten, dette er også klassisk naive Ola Nordmann. Tenk å jobbe i en produksjonsfabrikk som et hamster på et hjul uten noen som helst betydning, annet enn å berike toppledelsen...
"Dette er bransjen å være i. Null resultat og topp lønn. Tom Einar Jensen er en liten luring."
Det er helt utrolig. Hvorfor ikke bare la regjeringen gi folk kontantstøtte på dette tidspunktet? Hadde vært mye bedre enn det latterlige sirkuset her. Vet seriøst ikke om jeg skal le eller gråte når jeg leser ting som dette, men jeg husker godt den gangen jeg også jobbet i en miserabel produksjonsfabrikk før jeg utdannet meg som Siviløkonom og plutselig så verden med helt andre øyne. Grisespill på sitt beste og hvis ikke dette er nok et godt eksempel på at verden vil bedras, så vet ikke jeg.
Dette er direkte flaut og pinlig. Tenk å være Toppsjef og få utbetalt over 7 millioner i lønn uten å vise til noen som helst resultater. Og jeg trodde ENSU var et luftslott tidligere... Forresten, dette er også klassisk naive Ola Nordmann. Tenk å jobbe i en produksjonsfabrikk som et hamster på et hjul uten noen som helst betydning, annet enn å berike toppledelsen...
"Dette er bransjen å være i. Null resultat og topp lønn. Tom Einar Jensen er en liten luring."
Det er helt utrolig. Hvorfor ikke bare la regjeringen gi folk kontantstøtte på dette tidspunktet? Hadde vært mye bedre enn det latterlige sirkuset her. Vet seriøst ikke om jeg skal le eller gråte når jeg leser ting som dette, men jeg husker godt den gangen jeg også jobbet i en miserabel produksjonsfabrikk før jeg utdannet meg som Siviløkonom og plutselig så verden med helt andre øyne. Grisespill på sitt beste og hvis ikke dette er nok et godt eksempel på at verden vil bedras, så vet ikke jeg.
Redigert 16.09.2024 kl 16:59
Mammon
16.09.2024 kl 17:02
685
Bare å skrike etter støtte fra mafiastaten 🤬
Faen meg utrolig at skattekroner brukes til å fø parasitter
Nå r ikke ensu noe bedre 😂
Faen meg utrolig at skattekroner brukes til å fø parasitter
Nå r ikke ensu noe bedre 😂
True
16.09.2024 kl 17:19
660
Hey, play the game baby ;-)
Det hadde ikke plaget meg så mye, hadde de i det minste klart å levere noen gode resultater... Hva farken er det man jobber for liksom? Bare et spill for galleriet alt sammen. "Hei, vi er Freyr og vi skal redde verden med å produsere batterier slik at vi reduserer karbondioksid utslippet"... For noe pisspreik. Det verste av alt er at dette er ett av de selskapene jeg hadde mest lyst å investere i tidligere. Vel, unnslapp den kulen tydeligvis og godt er det. Nå gjenstår det jo bare å se om det er det samme pisspreiket fra ENSU også, bare med Terje Rogne bak roret denne gangen. Stakkars Ola nordmann som blir fanget opp i denne bransjen. Vet bare ikke bedre.
Det hadde ikke plaget meg så mye, hadde de i det minste klart å levere noen gode resultater... Hva farken er det man jobber for liksom? Bare et spill for galleriet alt sammen. "Hei, vi er Freyr og vi skal redde verden med å produsere batterier slik at vi reduserer karbondioksid utslippet"... For noe pisspreik. Det verste av alt er at dette er ett av de selskapene jeg hadde mest lyst å investere i tidligere. Vel, unnslapp den kulen tydeligvis og godt er det. Nå gjenstår det jo bare å se om det er det samme pisspreiket fra ENSU også, bare med Terje Rogne bak roret denne gangen. Stakkars Ola nordmann som blir fanget opp i denne bransjen. Vet bare ikke bedre.
pengex
16.09.2024 kl 23:03
517
Får betalt for freyr sin påtenkte vindmøllepark på sionfjellet som ble solgt.
0,03595 NOK pr aksje.......latterlig.
0,03595 NOK pr aksje.......latterlig.
True
17.09.2024 kl 00:14
462
Sjekket nettopp kursen og den er helt død... Eventyret sluttet tydeligvis et par år tilbake i 2022 da kursen var på $6 på sitt høyeste. Er jo ENSU all over again det her. Men det understøtter akkurat det jeg har sagt tidligere mtp. at det spiller ingen rolle om de leverer resultater eller ikke, så lenge du klarer å selge på toppunktet. Freyr er jo nok et godt eksempel på det.
Redigert 17.09.2024 kl 00:16
True
17.09.2024 kl 01:11
441
Akkurat som jeg skulle skrevet det selv. Har alltid sterkt mislikt Vestre, en komplett premieklovn av en Næringsminister. Fyren har aldri bidratt i næringslivet en gang utenom hans egen lille møbelselskap av alle ting... Har absolutt kastet pengene våre etter et luftslott. Det er helt utrolig, men er fint lite overrasket. Denne regjeringen har vært helt besatt på å ødelegge det lille vi har igjen av et næringsliv og har nærmest tatt vekk alt håp vi en gang hadde. Pandemien var bare barnemat i forhold til dette. Stakkars vanlige folk som trodde alt skulle bli bedre med denne regjeringen. Men de det har gått aller mest utover er de som har jobbet hardt og ærlig og som ikke har fått det de har gjort seg fortjent til. Det er det aller verste.
True
17.09.2024 kl 01:24
436
Hvis det er noen trøst, må de leve med seg selv som den dritten de er. Ingen ære, ingen verdighet, ingen intgegritet. Disse folka har ikke en gang noe som helst respekt for seg selv. Har seriøst mer respekt for en uteligger. Scum of the earth.
-
«
- 1
- 2 »