Frontline vs. BW LPG vs Avance Gas (eventuelt andre)?

Stockflow
FRONTLINE 12.11.2023 kl 18:34 1875

Er inne i BW LPG men lurer fortsatt på å kjøpe Frontline og/eller Avance Gas også.
Mange spørsmål, så hva tenker folk her?

- Et viktig spørsmål for meg er hvem er mest utsatt for en eventuell emisjon?
- Hvem tror dere har mest oppside mtp. kursoppgang?
- Hvilke(t) selskap tror dere er mest risikoutsatt mtp. kursnedgang?
- Hvem betaler mest utbytte gjennom 2024?
- Er det mange som eier aksjer i alle disse selskapene her? Og kan det være lurt å holde seg til bare 1 eller 2 selskaper.
- Og hvem har den beste inngangskursen nå?
- Kan vi forvente en større «dupp» enn den vi hadde nå i uken, pga. overkjøpt de siste ukene/mnd., folk sikrer mer fortjeneste, er det vanlig at aksjonærer tar ut mye fortjeneste før nyttår?

Sikkert flere nybegynnere som også lurer på diverse angående shipping for tida….

(Har også vurdert Odfjell Technologi LTD)

Sonatrach
13.11.2023 kl 15:37 1383

BW LPG og Avance ligger å surfer på en topp nå (som svært få forutså pga stort tilsig av nybygg), og har en helt klar større risiko for en brå nedgang enn Frontline. Hverken BW eller Avance har særlig risiko for en plutselig emisjon da begge selskaper renner over av penger. Frontline er ca 1/5 - 1/4 ute i en 3-4 års oppgangsyklus og er et tryggere valg om man vil sove godt om natta. Kjøpet av 24 VLCC'er fra Euronav ble gjort tilsynelatende innvannende. Dersom det ikke blir noen emmisjon annonsert ved kvartalsfremleggelse nå burde også FRO være forskånet fra henting av penger i uoverskuelig fremtid da pengene også renner inn her. Min eneste FRO frykt er egentlig at de dropper utbytte i 3 eller 4 kvartall for å gjøre seg ferdig med flåteutvidelsen (slik Euronav gjorde i 3Q). JF elsker utbytter mer enn noen, så sjangsen er relativt liten for at det skjer.
102oktan
13.11.2023 kl 19:56 1125

Har FRO og BWLPG. 91 % FRO. Kortsiktig skulle jeg gjerne hatt 91% BW kanskje :-) Typ 2-3 mnd. Tipper de genererer bedre utbytter.
102oktan
14.11.2023 kl 10:06 831

Bra at jeg ikke hadde mer BW, solgte meg ut med gevinst etter dagens litt skuffende rapport.