PHILLY SHIPYARD - Årets julekule og nyttårs rakett?
Noe er på gang her nå.
Hanwha Ocean interessert i potensielt oppkjøp av verftet. Større omsetning av aksjer enn normalt, stor aksjonær som har solgt ved en hver oppgang er nå ute av aksjen.
Hanwha Ocean interessert i potensielt oppkjøp av verftet. Større omsetning av aksjer enn normalt, stor aksjonær som har solgt ved en hver oppgang er nå ute av aksjen.
-
«
- 1
- 2 »
JahMason
17.11.2023 kl 08:17
9479
Fire stjerner General på besøk hos Philly Shipyard.
Facebook, Twitter, Instagram (postet)
Gen. Jacqueline Van Ovost is the commander of U.S. Transportation Command, one of 11 Combatant Commands in the Department of Defense. USTRANSCOM's mission is to project and sustain military power globally in order to assure our friends and allies, deter potential adversaries, and if necessary respond to win decisively.
Facebook, Twitter, Instagram (postet)
Gen. Jacqueline Van Ovost is the commander of U.S. Transportation Command, one of 11 Combatant Commands in the Department of Defense. USTRANSCOM's mission is to project and sustain military power globally in order to assure our friends and allies, deter potential adversaries, and if necessary respond to win decisively.
JahMason
17.11.2023 kl 11:25
9377
Hanwha Ocean fortsetter etablering i US.
https://m.koreatimes.co.kr/pages/article.asp?newsIdx=363424
«According to its quarterly report released on Thursday, the board of directors of Hanwha Ocean approved the establishment of the subsidiary, Hanwha Ocean U.S. Holding Company.»
«Toward that end, the company is considering securing foreign shipyards or making equity investments in defense-related foreign companies, and there have been recent reports about its pursuit of acquiring U.S.-based Philly Shipyard.»
https://m.koreatimes.co.kr/pages/article.asp?newsIdx=363424
«According to its quarterly report released on Thursday, the board of directors of Hanwha Ocean approved the establishment of the subsidiary, Hanwha Ocean U.S. Holding Company.»
«Toward that end, the company is considering securing foreign shipyards or making equity investments in defense-related foreign companies, and there have been recent reports about its pursuit of acquiring U.S.-based Philly Shipyard.»
jokke
17.11.2023 kl 11:47
9344
Hanwha Ocean skal etablere et datterselskap i USA, som en del av strategien om å ekspandere inn i den nordamerikanske forsvarsindustrien.
Den amerikanske enheten forventes å fungere som et fotfeste for Hanwha Ocean for å sikre utenlandske verft og eierandeler i selskaper relatert til forsvar.
I følge sin kvartalsrapport som ble utgitt torsdag, godkjente styret i Hanwha Ocean etableringen av datterselskapet Hanwha Ocean U.S. Holding Company.
Beslutningen blir sett på som et konkret skritt mot å realisere sin visjon om å øke andelen spesielle skipsprosjekter, som krigsskip, ved å sikre utenlandske produksjonsbaser.
I august avduket Hanwha Ocean sin plan for å øke salget fra sin spesielle skipsvirksomhetsenhet fra 850 milliarder won (654,8 millioner dollar) til 2,9 billioner won. For det formål vurderer selskapet å sikre utenlandske verft eller foreta aksjeinvesteringer i forsvarsrelaterte utenlandske selskaper, og det har nylig vært rapporter om jakten på å kjøpe det amerikanske Philly Shipyard.
Den amerikanske enheten forventes å fungere som et fotfeste for Hanwha Ocean for å sikre utenlandske verft og eierandeler i selskaper relatert til forsvar.
I følge sin kvartalsrapport som ble utgitt torsdag, godkjente styret i Hanwha Ocean etableringen av datterselskapet Hanwha Ocean U.S. Holding Company.
Beslutningen blir sett på som et konkret skritt mot å realisere sin visjon om å øke andelen spesielle skipsprosjekter, som krigsskip, ved å sikre utenlandske produksjonsbaser.
I august avduket Hanwha Ocean sin plan for å øke salget fra sin spesielle skipsvirksomhetsenhet fra 850 milliarder won (654,8 millioner dollar) til 2,9 billioner won. For det formål vurderer selskapet å sikre utenlandske verft eller foreta aksjeinvesteringer i forsvarsrelaterte utenlandske selskaper, og det har nylig vært rapporter om jakten på å kjøpe det amerikanske Philly Shipyard.
Buyin85
17.11.2023 kl 20:21
9165
"We are looking for an overseas business location to acquire for a new business. Hanwha Ocean said, "We plan to use the entire amount of the acquisition of securities of other corporations to advance into overseas business, such as through M&A (corporate mergers and acquisitions)." The company is considering acquiring a local shipyard to enter the overseas defense and offshore wind power markets. Philly Shipyard, which has a yard in Philadelphia, USA, is a strong candidate."
Kilde: https://cm.asiae.co.kr/article/2023111707450550162
Kilde: https://cm.asiae.co.kr/article/2023111707450550162
bravi
17.11.2023 kl 21:02
9137
Det er ingen røk uten ild, det gjelder i denne saken også.
Det må ha foregått flere kontakter/ samtaler mellom Hanwa og Aker allerede, da er prisen på verftet viktigste punkt å samtale om. Kan ikke se at det er noen ulempe for noen om Aker (Philly) innformerer at de har interessenter som vurderer å legge in et bud på verftet. Da kan markedet ta tak i dette prise aksjen i forhold til en fornuftig salgsverdi som er langt over 43 kr.
Tror ikke det kommer til å bli meldt om noe bud på Philly for Aker er enig og har akseptert beløpet (enten budet kommer fra Hanwa eller noen andre).
Det må ha foregått flere kontakter/ samtaler mellom Hanwa og Aker allerede, da er prisen på verftet viktigste punkt å samtale om. Kan ikke se at det er noen ulempe for noen om Aker (Philly) innformerer at de har interessenter som vurderer å legge in et bud på verftet. Da kan markedet ta tak i dette prise aksjen i forhold til en fornuftig salgsverdi som er langt over 43 kr.
Tror ikke det kommer til å bli meldt om noe bud på Philly for Aker er enig og har akseptert beløpet (enten budet kommer fra Hanwa eller noen andre).
Mira
17.11.2023 kl 22:08
9086
Jeg har kjøpt meg opp i Philly, men jeg stiller spørsmål om at Aker har økt sin beholdning?
De vet jo noe vi andre ikke vet. De burde eller har ikke lov å kjøpe aksjer viss noe er avgjort , men ikke er kommunisert til børsen !!?
De vet jo noe vi andre ikke vet. De burde eller har ikke lov å kjøpe aksjer viss noe er avgjort , men ikke er kommunisert til børsen !!?
bravi
18.11.2023 kl 11:51
8837
Hvis det er hold i dette så skal det vises på kursen allerede kommende uke, forutsatt at Apollo har solgt ferdig.
JahMason
18.11.2023 kl 17:38
8677
Hele artikkelen oversatt gir et bedre bilde, man skjønner at her skjer det noe snarlig. Denne artikkelen gjør at markedet bedre forstår hvorfor Hanwha Ocean nettopp har valgt seg ut Philly Shipyard.
«Hanwha Ocean, which has secured 1.4 yuan, takes a quick step toward new business investment
Hanwha Ocean succeeded in raising funds through paid-in capital increase worth close to 1.5 trillion won, giving a boost to its new defense and offshore wind power businesses.
Hanwha Ocean recently raised a total of KRW 1.4971 trillion through paid-in capital increase through the employee stock ownership association, existing shareholders, and general public offering. The subscription rate for paid-in capital increase was approximately 135%. Hanwha Ocean initially planned a paid-in capital increase worth 2 trillion won, but as the stock price fell, the amount of public offering funds decreased.
Hanwha Ocean carried out paid-in capital increase in trillions twice this year. Previously, in May, Hanwha Group's affiliates infused 2 trillion won in funds to improve Hanwha Ocean's financial structure. While the previous bequest focused on improving the financial structure, this bequest is aimed at raising investment funds for new businesses. Paid-in capital increases, in which stock value is diluted by increasing the number of new stocks, usually raise doubts about the stock price or company management. Moreover, 89,485,500 new shares are newly issued through this bequest. This corresponds to 41% of Hanwha Ocean's existing listed stocks. Because of this atmosphere, some raised the possibility that the bequest would fail, but Hanwha Ocean succeeded in its second paid-in capital increase this year. It appears that the market has supported Hanwha Ocean’s changes.
Hanwha Ocean, which received an infusion of funds, has completed preparations for new business expansion. Hanwha Ocean plans to spend 570 billion won of the money it has secured this time on facility investment. It also plans to spend 207.1 billion won in operating funds and 720 billion won in funds to acquire securities of other corporations. In addition to automation and digitalization of the existing shipbuilding business, emphasis was placed on overseas expansion of special ship and offshore wind power businesses.
So far, sales of shipbuilders have been concentrated in the merchant ship sector. The proportion is around 90%. Hanwha Ocean is trying to break this structure and diversify its portfolio. The idea is to break away from Korea and compete in the global market in the field of special ships such as submarines and ships. Due to the increase in the defense budget due to the geopolitical crisis, the global ship market size is expected to reach approximately $986 billion (approximately KRW 1,320 trillion) on a cumulative basis over the next 10 years.
It is also entering the energy business, focusing on offshore wind power generation. The plan is to install offshore wind power generators, supply electricity, and produce green hydrogen (hydrogen produced from renewable energy) produced using wind energy. The amount of equity investment to expand the offshore wind power business recently increased from the original 200 billion won to 300 billion won.
We are looking for an overseas business location to acquire for a new business. Hanwha Ocean said, "We plan to use the entire amount of the acquisition of securities of other corporations to advance into overseas business, such as through M&A (corporate mergers and acquisitions)." The company is considering acquiring a local shipyard to enter the overseas defense and offshore wind power markets. Philly Shipyard, which has a yard in Philadelphia, USA, is a strong candidate.
Hanwha Ocean plans to increase the proportion of new businesses such as offshore wind power and special ship business to 41% of sales by 2040.»
«Hanwha Ocean, which has secured 1.4 yuan, takes a quick step toward new business investment
Hanwha Ocean succeeded in raising funds through paid-in capital increase worth close to 1.5 trillion won, giving a boost to its new defense and offshore wind power businesses.
Hanwha Ocean recently raised a total of KRW 1.4971 trillion through paid-in capital increase through the employee stock ownership association, existing shareholders, and general public offering. The subscription rate for paid-in capital increase was approximately 135%. Hanwha Ocean initially planned a paid-in capital increase worth 2 trillion won, but as the stock price fell, the amount of public offering funds decreased.
Hanwha Ocean carried out paid-in capital increase in trillions twice this year. Previously, in May, Hanwha Group's affiliates infused 2 trillion won in funds to improve Hanwha Ocean's financial structure. While the previous bequest focused on improving the financial structure, this bequest is aimed at raising investment funds for new businesses. Paid-in capital increases, in which stock value is diluted by increasing the number of new stocks, usually raise doubts about the stock price or company management. Moreover, 89,485,500 new shares are newly issued through this bequest. This corresponds to 41% of Hanwha Ocean's existing listed stocks. Because of this atmosphere, some raised the possibility that the bequest would fail, but Hanwha Ocean succeeded in its second paid-in capital increase this year. It appears that the market has supported Hanwha Ocean’s changes.
Hanwha Ocean, which received an infusion of funds, has completed preparations for new business expansion. Hanwha Ocean plans to spend 570 billion won of the money it has secured this time on facility investment. It also plans to spend 207.1 billion won in operating funds and 720 billion won in funds to acquire securities of other corporations. In addition to automation and digitalization of the existing shipbuilding business, emphasis was placed on overseas expansion of special ship and offshore wind power businesses.
So far, sales of shipbuilders have been concentrated in the merchant ship sector. The proportion is around 90%. Hanwha Ocean is trying to break this structure and diversify its portfolio. The idea is to break away from Korea and compete in the global market in the field of special ships such as submarines and ships. Due to the increase in the defense budget due to the geopolitical crisis, the global ship market size is expected to reach approximately $986 billion (approximately KRW 1,320 trillion) on a cumulative basis over the next 10 years.
It is also entering the energy business, focusing on offshore wind power generation. The plan is to install offshore wind power generators, supply electricity, and produce green hydrogen (hydrogen produced from renewable energy) produced using wind energy. The amount of equity investment to expand the offshore wind power business recently increased from the original 200 billion won to 300 billion won.
We are looking for an overseas business location to acquire for a new business. Hanwha Ocean said, "We plan to use the entire amount of the acquisition of securities of other corporations to advance into overseas business, such as through M&A (corporate mergers and acquisitions)." The company is considering acquiring a local shipyard to enter the overseas defense and offshore wind power markets. Philly Shipyard, which has a yard in Philadelphia, USA, is a strong candidate.
Hanwha Ocean plans to increase the proportion of new businesses such as offshore wind power and special ship business to 41% of sales by 2040.»
Buyin85
19.11.2023 kl 09:33
8531
Kan bli en god dag i morgen litt avhengig av hvor bredt informasjon er kjent. Syns det er positiv utvikling og det pågår nok forberedelser for bud/oppkjøp parallelt med etablering av holdingselskap.
JahMason
19.11.2023 kl 22:08
8258
Virker som markedet begynner å absorbere det som skjer.
Skulle det ikke komme noe bud tror jeg likevel Philly Shipyard vil få en bedre prising. Selskapet har gode utsikter og jeg tror det vil komme flere kontrakter og at nye skip skal bygges i Philadelphia.
Hva skjer med aksjekursen hvis f.eks Philly annonserer ny kontrakt før oppkjøpet er avgjort. på 3 havvind skip? Eller 2x sealift med opsjon på 8 til? Eller to hospital ships?
Kun et eksempel og tror ikke det skjer, men alt kan skje. Bestillinger diskuteres gjerne over flere år og hva som ligger ubekreftet i pipen er det ingen som vet. Både SRIV (GLDD) og Matson kontraktene kom ganske så brått.
Skulle det ikke komme noe bud tror jeg likevel Philly Shipyard vil få en bedre prising. Selskapet har gode utsikter og jeg tror det vil komme flere kontrakter og at nye skip skal bygges i Philadelphia.
Hva skjer med aksjekursen hvis f.eks Philly annonserer ny kontrakt før oppkjøpet er avgjort. på 3 havvind skip? Eller 2x sealift med opsjon på 8 til? Eller to hospital ships?
Kun et eksempel og tror ikke det skjer, men alt kan skje. Bestillinger diskuteres gjerne over flere år og hva som ligger ubekreftet i pipen er det ingen som vet. Både SRIV (GLDD) og Matson kontraktene kom ganske så brått.
bravi
19.11.2023 kl 23:31
8161
På kort sikt bør man i hvertfall satse på at det blir et bud. Kontrakter drar ikke kursen før verftet viser at de får til overskudd. Hverken SRIV eller Matson kontraktene bidro til å løfte kursen, er ikke mangel på kontrakter som har vært problemet.
JahMason
20.11.2023 kl 07:17
8057
Apollo holdnings som solgte på begge kontraktene. Nå er de angivelig ute av aksjen. Blir svært morsomt å se hvor det skal stoppe hvis det kommer news nå.
Zoom ut å historisk kurser til verftet når de har backlog og marginer på sin side :)
Zoom ut å historisk kurser til verftet når de har backlog og marginer på sin side :)
Garcia
20.11.2023 kl 07:37
8037
Håper vel marginene er i ferd med å gli over mot grønne tall.
Nå har iallefall phly fått oppmerksomhet så får vi bare vente å se om det blir ett konkret bud eller ei...
Nå har iallefall phly fått oppmerksomhet så får vi bare vente å se om det blir ett konkret bud eller ei...
JahMason
20.11.2023 kl 21:44
7744
July 12, 2021 - 12:27pm
https://valueinvestorsclub.com/idea/Philly_Shipyard/1433613980#description
Denne er altså før Matson kontrakten nov.2022
https://valueinvestorsclub.com/idea/Philly_Shipyard/1433613980#description
Denne er altså før Matson kontrakten nov.2022
JahMason
21.11.2023 kl 05:50
7610
Apollo bekreftet ut av aksjen på dagens aksjonærliste.
Nå kommer rekyl, reprising og endelig rally??
Nå kommer rekyl, reprising og endelig rally??
Jokermanxoxo
21.11.2023 kl 06:09
7617
Blir interessant å se om det er noen som ønsker seg ut av aksjen på disse nivåer.
JahMason
21.11.2023 kl 07:07
7582
Helt latterlig å selge nå.
Apollo ute
Bekreftet interesse for oppkjøp
Marginer på vei opp
Tap ferdig avskrevet iflg q3 rapport
Mye media og økt interesse
Teknisk ser aksjen ut til å bryte opp ?
Ikke engang begynt å trekke marginer av Matson ($1bn)
Apollo ute
Bekreftet interesse for oppkjøp
Marginer på vei opp
Tap ferdig avskrevet iflg q3 rapport
Mye media og økt interesse
Teknisk ser aksjen ut til å bryte opp ?
Ikke engang begynt å trekke marginer av Matson ($1bn)
Ventureman
21.11.2023 kl 17:22
7385
Enda litt forhistorie fra 1999 og da Kværner gjorde sitt inntog i Philadelphia:
https://siteselection.com/sshighlites/0199/s99p1103.htm
Nå er en enda større fisk interessert 😊
https://siteselection.com/sshighlites/0199/s99p1103.htm
Nå er en enda større fisk interessert 😊
JahMason
21.11.2023 kl 22:25
7206
For tradere er den teknisk klar for et skikkelig hopp
https://www.investtech.com/no/market.php?CountryID=1&p=staticPage&fn=wpArticle&tbReport=analysis.20231120
https://www.investtech.com/no/market.php?CountryID=1&p=staticPage&fn=wpArticle&tbReport=analysis.20231120
JahMason
21.11.2023 kl 22:34
7187
« shipbuilding is a very long-term business. That's sharply reflected in the 20-year projected payoff for Kvaerner's hefty incentives, which have drawn persistent knocks from some quarters»
«"You must have the kind of support we have in Philadelphia and take an extremely long-term view."
«"But for several years we had been looking at several locations to enter the U.S. market. What made this project possible was our federal, state and local partners' ambition to reinvent U.S. shipbuilding.»
Sier seg selv at verdsettelsen av Philly Shipyard blir langt over dagens kurs. Perspektivet er long-term og hva man får ut av dette innpasset i US markedet.
«"You must have the kind of support we have in Philadelphia and take an extremely long-term view."
«"But for several years we had been looking at several locations to enter the U.S. market. What made this project possible was our federal, state and local partners' ambition to reinvent U.S. shipbuilding.»
Sier seg selv at verdsettelsen av Philly Shipyard blir langt over dagens kurs. Perspektivet er long-term og hva man får ut av dette innpasset i US markedet.
bravi
22.11.2023 kl 14:21
6906
Skuffende omsetning i dag, ser ut som markedet tviler på at det kommer noe bud.
kentove
22.11.2023 kl 15:55
6809
Sitter long, håper iallefall vi får q4 tallene før eventuelt bud, vil tro de tallene viser stor fremgang, får vel flere skip over 5% completion og med i regnskapet, samt tapet på serien allerede er tatt
Ventureman
22.11.2023 kl 18:42
6697
Hadde man ikke hatt troen på at noe skulle skje så hadde salgspresset vært der om med dertil fallende kurs.
Noe som ikke skjer. Her sitte de trofaste på gjerde og venter tålmodig.
Noe som ikke skjer. Her sitte de trofaste på gjerde og venter tålmodig.
Kjellemo
22.11.2023 kl 19:50
6620
Absolutt, i tillegg til å akkumulere. Kommer til å bli bra salg eller ikke. Men har stor tro på at det blir salg.
Mira
22.11.2023 kl 21:18
6532
Viss dere ikke har noe nytt eller har gode meninger sp slutt!!
Hanwha har sagt de skal gi et svar innen 3 måneder. Dette er ca når Philly legger fram 4 kvartal.
Både Philly og Hanwha har sagt det er noe på gang.
Vi venter, men Aker har øket sin eierandel betydelig !!
Hanwha har sagt de skal gi et svar innen 3 måneder. Dette er ca når Philly legger fram 4 kvartal.
Både Philly og Hanwha har sagt det er noe på gang.
Vi venter, men Aker har øket sin eierandel betydelig !!
d12m
22.11.2023 kl 21:37
6525
Har registrert at noen snakker om 8. februar 2024 som mulig nøkkeldato for Hanwha. Isåfall er det bare å smøre seg med tålmodighet?
Kjellemo
22.11.2023 kl 21:53
6493
Hva er det du mener? Aker har ikke øket sin eierandel. Den har stått rolig i en "evighet".
Kjellemo
22.11.2023 kl 22:30
6439
De har 57,56% av alle aksjene. Du ser på den prosentvise andelen av topp 20. Jeg fant en raskt screenshot fra et år tilbake. De hadde nøyaktig samme antall aksjer for et år tilbake. Hadde de kjøpt aksjer måtte det vært meldt. I tillegg vil de jo ikke ha mulighet til det når vi står i en slik situasjon som vi gjør nå. Vær gjerne noe mer ydmyk i fremtoningem neste gang du melder at folk ikke har noe å komme med.
Redigert 22.11.2023 kl 22:30
Du må logge inn for å svare
Kjellemo
22.11.2023 kl 22:43
6492
Den er god. Vi fokuser heller på at Kristian Falsnes har økt den siste tiden og at Neil Kristian Kemp er inne igjen på listene. Dette er folk som har en tendens til å få pengene sine til å yngle.
JahMason
23.11.2023 kl 17:16
6184
Blir spennende å se hvor nære aksjekursen kommer en «potensiell» budpris. Skal nok klatre en god del tikroninger før man er i nærheten av reell verdi.
Julekule og nyttårsrakett ! Så budpremie?
Julekule og nyttårsrakett ! Så budpremie?
Redigert 23.11.2023 kl 17:16
Du må logge inn for å svare
JahMason
24.11.2023 kl 12:39
5978
Siste mulighet under 50kr før julekule og nyttårsrakett slår inn her?
Kommer det bud tidlig februar, så er det ikke lenge å vente.
Kommer det bud tidlig februar, så er det ikke lenge å vente.
Aksjenuubie
24.11.2023 kl 16:15
5801
Bare en tanke.
Kan Aker ha drøyd forhandlingene, pga Apollo? De har jo ført til en feilprising av selskapet. Så har de nå sagt at de vil vente å se hva markedet priser aksjen til, nå som Apollo er ute før de setter seg ved forhandlingsbordet?
Kan Aker ha drøyd forhandlingene, pga Apollo? De har jo ført til en feilprising av selskapet. Så har de nå sagt at de vil vente å se hva markedet priser aksjen til, nå som Apollo er ute før de setter seg ved forhandlingsbordet?
Lurifax
24.11.2023 kl 17:02
5734
Hvilken vilje markedet har til å prise inn verdiene har null, niks og nada å si for hvilken vilje Aker og Hanhwa har til å prise inn verdiene.
bravi
24.11.2023 kl 17:09
5715
Nei, tror ikke Aker bryr seg om kursen, de vil ha sitt forlangende for verftet uansett. Hvis Aker hadde vært opptatt av kursen før et event. oppkjøpsbud hadde Philly enkelt kunne informert litt positivt for å få opp kursen.
TiliTrali
24.11.2023 kl 20:23
5546
https://www.tamug.edu/newsroom/2023articles/KeelLayingTradition.html
On December 6, the Texas A&M Maritime Academy and Texas A&M University at Galveston will celebrate the keel laying of the new training ship, Lone Star State. This milestone marks the start of construction for the fourth National Security Multi-mission Vessel (NSMV). After the start of fabrication, which was celebrated in January of this year, this is the next marker in the ship building process.
...
Philly Shipyard will hold the ceremony in their dry dock in Philadelphia. Attendees will have the opportunity to tour the shipyard, including the second NSMV, the TS Patriot State, which is bound for Massachusetts Maritime Academy next year.
...
The U.S. Department of Transportation Maritime Administration anticipates delivery of the Lone Star State to campus in 2025.
On December 6, the Texas A&M Maritime Academy and Texas A&M University at Galveston will celebrate the keel laying of the new training ship, Lone Star State. This milestone marks the start of construction for the fourth National Security Multi-mission Vessel (NSMV). After the start of fabrication, which was celebrated in January of this year, this is the next marker in the ship building process.
...
Philly Shipyard will hold the ceremony in their dry dock in Philadelphia. Attendees will have the opportunity to tour the shipyard, including the second NSMV, the TS Patriot State, which is bound for Massachusetts Maritime Academy next year.
...
The U.S. Department of Transportation Maritime Administration anticipates delivery of the Lone Star State to campus in 2025.
Garcia
25.11.2023 kl 01:25
7403
Salg eller ikke, jeg synes phly virker mer spennende nå enn på lenge.
Inflasjonen er på vei ned, bemanningen begynner å gå seg til.
Verftet er snart oppe og går for full maskin og stemmer det at phly står først på lista når nye kunder vil legge inn bestillinger kan jo dette bli virkelig bra fremover..
Blir jo veldig spennende å se hva "samarbeidet " med us navy vil resultere i både når det gjelder nybygg og reparasjoner videre..
Synes det begynner å se ut som en ny fremtid for phly.
Skulle vi greie og komme tilbake til grønne tall og noen "tikroner" i årlige utbytter kan jo phly igjen bli en formidabel pengemaskin...
Inflasjonen er på vei ned, bemanningen begynner å gå seg til.
Verftet er snart oppe og går for full maskin og stemmer det at phly står først på lista når nye kunder vil legge inn bestillinger kan jo dette bli virkelig bra fremover..
Blir jo veldig spennende å se hva "samarbeidet " med us navy vil resultere i både når det gjelder nybygg og reparasjoner videre..
Synes det begynner å se ut som en ny fremtid for phly.
Skulle vi greie og komme tilbake til grønne tall og noen "tikroner" i årlige utbytter kan jo phly igjen bli en formidabel pengemaskin...
JahMason
25.11.2023 kl 16:40
7199
https://www.finansavisen.no/finans/2023/11/24/8062946/fredriksens-neste-utbyttemaskin
« Aksjepodden finner du der du hører podcast. Nye episoder kommer hver uke og neste fredag er ukens gjest Kristan Falnes.»
Storaksjonær i Philly Shipyard, får håpe det blir noen lange minutter om hvor fantastisk shipyarden er og hvor lav verdsettelse den her per tid.
« Aksjepodden finner du der du hører podcast. Nye episoder kommer hver uke og neste fredag er ukens gjest Kristan Falnes.»
Storaksjonær i Philly Shipyard, får håpe det blir noen lange minutter om hvor fantastisk shipyarden er og hvor lav verdsettelse den her per tid.
bravi
25.11.2023 kl 20:58
7137
Det er muligheten for et salg som trigger kursen, før ryktene om Hanwa ble kjent var kursen på vei under 30.
Kan bli lenge å vente på utbytte fra Philly, først må de komme seg opp til break-even og deretter begynne å tjene kr, kanskje 2-3 år frem i tid.
Satser på at Philly blir solgt innen februar 2024.
Kan bli lenge å vente på utbytte fra Philly, først må de komme seg opp til break-even og deretter begynne å tjene kr, kanskje 2-3 år frem i tid.
Satser på at Philly blir solgt innen februar 2024.
JahMason
25.11.2023 kl 21:41
7135
Tipper det ligger pluss/profit i resten av kvartalene helt ut til 2027 nå. Noe utbytte vil man nok ikke se helt enda nei, da Philly må jobbe inn egenkapitalen ($40miok) som er skrevet som tap frem til q3 rapporten.
Nå er tap medregnet og selskapet mener tapet tatt så langt er for stort, så antar det ligger mange gode kvartaler fremover
Nå er tap medregnet og selskapet mener tapet tatt så langt er for stort, så antar det ligger mange gode kvartaler fremover
Aksjenuubie
26.11.2023 kl 12:37
6929
Lykke til inn i den nye uken folkens!
Måtte den bli like god som denne :)
Måtte den bli like god som denne :)
JahMason
26.11.2023 kl 17:19
6832
Tror det er mye å gå på her. Blir nok vanskeligere for topp50 å ikke sikre seg noe god gevinst fra 80kr og oppover.
Kommer det noe dekning, media, podcast eller kjendiser her så kan det gå veldig fort opp, kanskje gjennom 100 merket
Kommer det noe dekning, media, podcast eller kjendiser her så kan det gå veldig fort opp, kanskje gjennom 100 merket
Mira
26.11.2023 kl 18:47
6763
Phillys aksjeverdi utgjør 1,5% av Hanwhas aksjeverdien.
Med Phillys kontantbeholdning , kontrakter og å komme inn på det amerikanske marked så kan vi håpe at budet vil komme 5-6 ganger dagens kurs…. kansje enda bedre
Med Phillys kontantbeholdning , kontrakter og å komme inn på det amerikanske marked så kan vi håpe at budet vil komme 5-6 ganger dagens kurs…. kansje enda bedre
Zolo
26.11.2023 kl 20:18
6679
Korean shipbuilders seek overseas yards for surging orders
Hanwha Ocean Co., the country’s No.3 shipbuilder, decided to establish a holding company in the US to acquire shipyards in North America on Nov. 16.
The company, formerly Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co., set aside 420 billion won ($321.6 million) for manufacturing bases and stakes in other firms for its defense products when it raised 1.5 trillion won through a rights offering earlier this month. The move aimed at securing docks at home to build vessels with high profitability while producing defense products in other countries.
https://www.kedglobal.com/shipping-shipbuilding/newsView/ked202311260002
Hanwha Ocean Co., the country’s No.3 shipbuilder, decided to establish a holding company in the US to acquire shipyards in North America on Nov. 16.
The company, formerly Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co., set aside 420 billion won ($321.6 million) for manufacturing bases and stakes in other firms for its defense products when it raised 1.5 trillion won through a rights offering earlier this month. The move aimed at securing docks at home to build vessels with high profitability while producing defense products in other countries.
https://www.kedglobal.com/shipping-shipbuilding/newsView/ked202311260002
JahMason
26.11.2023 kl 21:06
6664
Du må få med at det er flere på jakt etter oppkjøp :)
Hanwha Ocean Co., the country’s No.3 shipbuilder, decided to establish a holding company in the US to acquire shipyards in North America on Nov. 16.
The company, formerly Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co., set aside 420 billion won ($321.6 million) for manufacturing bases and stakes in other firms for its defense products when it raised 1.5 trillion won through a rights offering earlier this month. The move aimed at securing docks at home to build vessels with high profitability while producing defense products in other countries.
HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE), an intermediate holding firm of South Korea’s top shipyard HD Hyundai Co., started considering takeovers of overseas shipbuilders, according to industry sources in Seoul on Sunday.
“We kept the door open for acquisitions of foreign shipbuilders and other measures as we need to compete against Chinese rivals in the long run,” said an HD KSOE executive at an earnings conference call for the third quarter.
Hanwha Ocean Co., the country’s No.3 shipbuilder, decided to establish a holding company in the US to acquire shipyards in North America on Nov. 16.
The company, formerly Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co., set aside 420 billion won ($321.6 million) for manufacturing bases and stakes in other firms for its defense products when it raised 1.5 trillion won through a rights offering earlier this month. The move aimed at securing docks at home to build vessels with high profitability while producing defense products in other countries.
HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE), an intermediate holding firm of South Korea’s top shipyard HD Hyundai Co., started considering takeovers of overseas shipbuilders, according to industry sources in Seoul on Sunday.
“We kept the door open for acquisitions of foreign shipbuilders and other measures as we need to compete against Chinese rivals in the long run,” said an HD KSOE executive at an earnings conference call for the third quarter.
Redigert 26.11.2023 kl 21:06
Du må logge inn for å svare
Winter
26.11.2023 kl 21:22
6791
Drømmen er vel at man har mer enn et selskap utenfra som er interessert samtidig som USA baserte verft må bestemme seg om man skal "la det gå" eller melde seg på for å ta verftet over på Amerikanske hender.
-
«
- 1
- 2 »