🍏(apple)lens

rosgun
PLT 16.11.2023 kl 15:21 117903


Apples AR/VR-headset antas imidlertid å komme først. Det skal støtte utvidet virkelighet, og ventes trolig en gang i 2023. Dessverre ventes Apple Glasses først et par år senere. Dermed får vi trolig ikke se dem før rundt 2024.2. sep. 2022


5.3
Kramzz har i mine øyne tatt over Mya sin posisjon hva gjelder kunnskap i Polight, og ikke glem at Kramzz og Rosgun er de to som gjorde Myra oppmerksom på Polight i sin tid😀…vi er mao ingen ferskinger på Polight og historien bak…

Kramzz står bak tråden « Norges teknologiske hemmelighet» på FA forumet og er også med i podden, og har gode og reflekterte innlegg.

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivå hvor det bør være interesse 🙂

Momenter som er viktig å få med er at de har 100 mill på bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund før men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising på like under 500 mill bør være god med tanke på at de øker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍



AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend • Hvorfor TLens® - Viktige salgsargumenter; • Muliggjør kameramoduler i ultrakompakt størrelse • Ultralavt strømforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning • Rask fokushastighet • Konstant synsfelt (FOV) og høy optisk stabilitet • Ingen tyngdekraftpåvirkning selv når hodet beveger seg • Athermalization - robust fokusering over temperaturområde nær komponenter med høy varme (kamera med fast fokus går ut av fokus) • TLens® kamera AR brukssaker • Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand • Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand • Håndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon • All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen • Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse


AR/MR - nøkkelfokusområde for poLight • TLens® er relevant for bruk i både verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm • Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert på markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet • AR-markedssegmentet fortsatte å utvikle seg positivt for poLight i løpet av kvartalet • To oppfølgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet • 5 design-in's • Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i løpet av 2024 • En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prøvetaking) på gr


Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivå hvor det bør være interesse 🙂

Momenter som er viktig å få med er at de har 100 mill på bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund før men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising på like under 500 mill bør være god med tanke på at de øker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍



AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend • Hvorfor TLens® - Viktige salgsargumenter; • Muliggjør kameramoduler i ultrakompakt størrelse • Ultralavt strømforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning • Rask fokushastighet • Konstant synsfelt (FOV) og høy optisk stabilitet • Ingen tyngdekraftpåvirkning selv når hodet beveger seg • Athermalization - robust fokusering over temperaturområde nær komponenter med høy varme (kamera med fast fokus går ut av fokus) • TLens® kamera AR brukssaker • Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand • Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand • Håndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon • All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen • Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse


AR/MR - nøkkelfokusområde for poLight • TLens® er relevant for bruk i både verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm • Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert på markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet • AR-markedssegmentet fortsatte å utvikle seg positivt for poLight i løpet av kvartalet • To oppfølgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet • 5 design-in's • Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i løpet av 2024 • En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prøvetaking) på grunn av svak etterspørsel • Den forbrukerrelaterte saken går bra – høyvolumsak • Videre et potensielt nytt produkt kalt TWedge®, forbedrer µLED AR-skjermoppløsning, får god interesse • Vellykket demonstrert på CES og SPIE Photonic West

Design-vinn 3 (2)
Design-in 5 (5)
Fullført PoC 16 (13)
Pågående PoC 8 (11)
Planlegging PoC 17 (14)


Ref. Q4

https://www.polight.com/investors/reports-and-presentations/default.aspx

Ha en fin dag 🙂👍

2.2
2 barcode fra et firma med tilknytning til Huawei.

Spennende relasjon med tanke på ny telefon som kommer ila Q1-2024.

Rosgun hypotese: KINA=Kamera hitech=tlens=polight=

klokke(xiaiomi)telefon(meizu)barcode(=prowave), Glasses(llvision)

Konklusjon:
Meizu lå nede og trengte Polight=suksess
Huawei lå nede og trenger Polight=suksess

https://www.91mobiles.com/upcoming-huawei-mobiles-in-india-amp

Første slipp er i februar og mistanke om at slle modeller har tlens jeg….

Hvorfor:Innovativ kamerateknologi

https://www.huawei.com/en/news/2023/6/5-point-5g-commercial-fullset-equipement

Ok, så får vi se. Tror de som er ute nå har gamblet over evne….skjer mye i februar her altså📲🏋🏻‍♀️



1.2

Bunnen nådd på 14-16 kr.

APV er det ingen snakk om lenger

Nå ser vi fremover. Om ikke lenge er det messe i Barcelona hvor Xaomi gjør mobilslipp, og disse har flest patenter av alle mobilpriodusenter med Polight, og akkurat dette er IKKE noen smågutter hva gjelder volum. Denne blir bankers, og hvis POLIGHT mener alvor så er det med denne leverandøren……..

Volum bør det også bli potensiale for når selveste META skal lansere sin Quest 4, og patent nr 2 på få dager med Polight har fått stor oppmerksomhet. Lansering av Quest 4 er i 2024.

NB: Dette er pr idag ikke et volumprodukt, men dette kan ta av når de blir en annen opplevelse med t-lens. Pr idag har Meta mue dårligere brille enn APV…. Så der kan Polight hjelpe Zuccerberg med suksess. Heller ikke noe mangel på vilje og milliarder av dollar der i gården for å lykkes🙂.

(https://smart-phoneprice.com/meta-quest-4-release-date/amp/)


📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲
Xiaomi smartphones totaled over 153 million unit shipments, accounting for almost 13 percent of the global smartphone market
📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲

31.1

Bare å ta tilbake aksjene folkens da ser vi om det er hard pakke i neste gave😎


HUSK AT EMISJONEN SKULLE LIGGET PÅ KR 19, MEN BLE BESTEMT TIL KR 10-11 kr.

ISAKSEN HADDE INNSIDEKJØP OGSÅ PÅ 10,40.

JEG TENKER BUNNEN ER NÅDD OG VEL SÅ DET OG AT VI KAN SE FREMOVER I DET KORTE BILDET…..

Av 13 FULLFØRTE POC PÅ BRILLER HVEM SKAL UT AV SEKKEN FØRST?

META ? GOOGLE ?

All major players? ( inkluderer muligens Apple på et senere tidspunkt i rimeligere brille)

Det gledes stort å gå inn i Polight igjen på disse nivåene.

At AVP ikke kom med T-lens blir mindre viktig dess mer nederlaget er innsett, MEN det vil uansett aldri bli et consumer mass product pga flaskehalser i produksjonen og pris.

Derimot er det for lengst laget en langt rimeligere versjon som heter Apple Pro Lite.

Jeg stoler på Isaksen når han sier all major players.

Det er 13 fullført POC i briller og for Apple fans, hvem vet?

Nå blir det spennende å se hvem disse 13 er og de vil sannsynligvis bli offentliggjort på løpende bånd nå som Apple har «brøytet vei» for hva AR kan oppleves som.

At Polight med Varjo allerede er et bedre alternativ er udiskutabelt.

At Myra bommet på sin spådom er uheldig i det kort bildet, men tror det er flere enn han som har gjort feil i børsverdenen.

At han er tilgitt og i tillegg ga beskjed er også er en tillitserklæring. ….. og jeg har aldri hørt en som har mer peiling og oversikt over det tekniske og markedet….

Vi er i startgropa og har fortsatt noen bra skalper i beltet, både Varjo og Magic Leap og Llvision med fler…

Magic leap med Saudi milliarder vil fungere som en orginalprodusent for en haug med AR merker og ville tydelig ta konkurransen med Apple.

Man skal ikke se bort ifra at det var dette samarbeidet som til slutt veltet Apple avtalen.

Apple er Apple, men tar Polight de andre konkurrentene ser jeg på det som et større marked totlalt.

Google har nå gått forbi Apple i verdi så det er tydelig at deres Ai satsing bærer frukter. Kanskje tiden er inne også for at Google også får briller med tlens og vil konkurrere med sin Ai i kombinasjon på brillen, hvem vet?

Her er det MASSE p glede seg til/over og ikke umulig det plutselig dukker opp en telefon her heller🦄📲
Redigert 05.03.2024 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
rosgun
17.11.2023 kl 06:45 31585

Myrabakk:onsdag 15.11.2023:(shareville)

poLight er underpriset, punktum.

Teoretisk skulle aksjekursen vært drøyt 19 kroner i emisjonen, men den ble satt til 10,46 pga noen større private proffinvestorer som dikterte aksjekursen, i tillegg til at vi som småinvestorer forsøkte å trade til oss noen flere aksjer på vei opp og ned.

Med en selvforsterkende effekt så går kursen ned ganske raskt i en slik spiral. Nå håper jeg vi har sett enden på denne spiralen og at det har snudd oppover for godt.

FORDI; kurs og selskapsspesifikk utvikling har ikke vært koblet sammen. Mens poLight jobber på et vanvittig høyt nivå og tempo, sammen med omtrent alle store selskaper i verden så driver vi og gleder oss over noen prosent oppgang i ny og ne. Ta en sjekk på MCAP nå og se etter om det er et selskap som ser ut til å bli Major Player I AR, inneha enhjørningsstatus og verdsettes over MCAP 1mrd$ innen 2 år...

Det er noe fundamentalt feil der. Dersom poLight når de mål som er satt så tør jeg påstå at dagens aksjekurs ikke er riktig..., eller bedre sagt; kursen er helt vanvittig lav i forhold til potensiale, mål og underliggende utvikling.😅

Da var det sagt😆

Kan vel også tilføye at 130 millioner står på konto etter Q3, det er kjøpt inn OG betalt for nok wafers til det som måtte komme av bestillinger på TLens helt ut neste år, og det er så mange prosjekter som er i rask modning at noe kommer til å skje i mange prosjekter på kort tid.
Redigert 17.11.2023 kl 07:40 Du må logge inn for å svare
rosgun
17.11.2023 kl 06:48 31532

Myrabakk torsdag 16.11.2023: (shareville)

poLight skulle vært priset til drøyt 19 kroner rett etter emisjonen i tidlig 2023 om man tok kurs og utvanning til etterretning.

Det betyr at poLights MCAP I dag er omtrent 50 under det den burde vært, FØR de fikk inn 130 millioner, før Apple teamet AVP, før Sharp Tech-Day, før Meizu-lansering og før poLights komplettert lagerbeholdning på wafers til de neste 14 måneders leveranser som er levert OG betalt allerede nå.

Tipper det er noen som har dratt frem kalkulatoren de siste dagene og sett på denne mismatch mellom kursutvikling og selskapsutvikling. Ikke spesielt vanskelig å konkludere med at det er et case som har potensiale for tall man kanskje aldri tror man opplever i aksjer, mener jeg. Og det selv uten at kurs 2023 eller 2024 eller så veldig viktig, det er verdi 2025 jeg mener er viktig!
Redigert 17.11.2023 kl 07:40 Du må logge inn for å svare
rosgun
17.11.2023 kl 12:41 31245

rosgun skrev Innlegget er slettet

Igjen….. har du lyst på julegave til deg selv iår ligger den største pakken under juletreet resten av dagen idag……🎅🏻

Jeg er redd for at det ikke blir «black week» neste uke… Flere vil lese seg opp i helga…og da vil vi stå ovenfor en rakett som har ladet seg i 4 år….det blir ofte en smell av slikt🎅🏻….

Det kan også komme en melding hvert øyeblikk fra Polight om en giga ordre. Husk de har 1 mrd linser på lager bare for 2023/24,,,,, Isaksen nevnte dette i sommer da kjøper ble planlagt. Til vanlig er han en svært nøysom kar som ikke vil ha mye på lager. En jordnær doktor som ikke sløser med ressursene….Mao det stikk motsatte av Kranz i et annet selskap jeg var på snarvisitt hos🧑🏻‍🎄🎅🏻🎄🇳🇴

Lykke til og håper flere blir Polight millionærer ila 2024/25, men husk at grunnlaget legges nå. Etter black friday kan det være i seneste laget om du da ønsker å få det største vinnerloddet🧑🏻‍🎄
Redigert 18.11.2023 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
rosgun
17.11.2023 kl 13:32 31156

rosgun skrev Innlegget er slettet
Fra shareville onsdag 16.11,2023

Det ligger an til én eller flere meldinger før jul, hvor den ene kanskje kommer allerede nå den 27/28. november ifbm Varjo sin lansering, og det kommer stadig vekk bekreftelser fra ulike hold hvor genial og nødvendig TLens for bruk innen AR/VR.
rosgun
17.11.2023 kl 14:30 31052

Denne kom susende inn torsdag16.11.23, noe som langt bekrefter Myrabakk sine antakelser om at den spådde enhjørningen tar sine «store steg» mot masseproduksjon/bestilling på «briller». For sikkehetsskyld har flere av brillene som kommer på markedet flere enn 1 linse🧑🏻‍🎄.

Det ble foretatt en emisjon i Polight i sommer hvor pengene var beskrevet som bruk til spesielt en stor ordre. At alt stemmer med både Apples og Varjo sine lansering senest ila mai 2024, vil alle puslebiter stemme som det har vært spekulasjoner om lenge.🧑🏻‍🎄

…..men først må de produseres….

https://ir.vuzix.com/news-events/press-releases/detail/2057/vuzix-unveils-sports-fitness-configuration-of-ultralite

(Som alle skjønner er det via underleverandører Polight får bestillinger selvom de har jobbet mot alle «ledd» i kjeden hele tiden.)

Isaksen var tidlig ute og sa «vent på briller», da må de bruke polight pga hastighet, strømforbruk, fleksibilteten og brukeropplevelsen….. dette er en destruptiv innovasjon, og det er INGEN konkurranse…

Vi er på vei nå til det definitive kommersielle gjennombruddet på Massproduction, selvom det har blitt levert mange «små» bestillinger i flere nisjer underveis….
Redigert 17.11.2023 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
Fevang
17.11.2023 kl 21:00 30900

Joda - jeg har noen aksjer i PLT. Men jeg skjønner ikke vitsen med en hel drøss hausse-innlegg. Virker jo helt desperat.......
Eqnrqec
17.11.2023 kl 21:47 30840

100% enig Fevang! Har også x antall 10k med PLT, men her er intet avgjort! Fortsatt veldig mye som skal klaffe her, litt dårlig tegn at rosgun tar helt av, sist han gjorde det gikk kursen i dass!

Trenger vel mer penger etter hvert også😏 hadde vært fint å fått inn en PO av litt størrelse slik at en ikke trenger emisjon, en kan jo håpe på det..
Redigert 17.11.2023 kl 21:49 Du må logge inn for å svare
rosgun
18.11.2023 kl 10:59 30703

Så begge har «noen» aksjer i Polight…. da er det vel mer naturlig å argumentere med Myrabakk og ikke «avdramitesere» det som hittil er Polight sitt største og definitive gjennombrudd for «mass market».

Hvis dere er så «korte» at dere ikke kan legge sammen 1+1=2 så er dere helt nye i aksjen og helt klare på at dere er enig i at dette må bli stort og større enn noen kan forestille seg.. Det vil snu opp ned på alle produkter med kamera i seg…. Så enkelt- enig at man ikke trenger å diskutere mer egentlig om dette..

Poenget mitt er bare å hjelpe nye og tidligere aksjonærer til å få en oppdatering via Myrabakk på Shareville…

Han og resten av graverne har kjøpt aksjer både på 50,40,30,20 og 10 tallet…..

Selv gikk jeg inn på 20 og 30 tallet, men solgte meg ut da det drøyet pga covid….da stengte marked og utvikling opp.

At man gir tips om at Pareto solgte seg ut helt var innafor for å gi en god kjøpsmulighet tenkte jeg og benyttet denne selv på onsdag….

Siden har det gått oppover, så blir spennende å se kursen på mandag da alle har fått med seg eventet 27-28 november…

At melding om storordre kommer i forkant av dette er nok ikke helt usannsynlig med lager på over 1 mrd linser på lageret til Polight som er betalt…

Tror dere på emisjon nå er dere helt ute å kjøre. Tror dere virkelig ikke at kundene betaler for seg… 1 mrdx25 kr pr linse blir 25 mrd i omsetning ila nov/des 2023/24, dvs det neste hele året… for morro skyld kan jo 25 mrd deles på mnd, dvs at Polight ila det neste året vil omsette for 2 mrd pr mnd med en ebitda på 400-600 milioner.

Dette betyr at de tjener 100-150 millioner pr uke eller om du vil 20-30 millioner pr arbeidsdag hver dag i gjennomsnitt….

Tror dere virkeig at de skal ha en emisjon på mellom 50-100 millioner med slike innteker som tilsvarer en ukes inntekt som kan komme allerede frem i en betalingsplan som starter allerede til uka eller minst før nyttår….???🎅🏻🎅🏻… Det er også vanlig og betale en større del av bestillingen før leveranse…. 50% er et minimum med en betalingsgaranti og nedbetaling for resterende beløp…

…da vil jo alle forstå at en emisjon kvalifiserer til «NM i TULLPRAT».

Ønsker med dette å fortelle at eventyret om enhjørningen kommer som et lynnedslag på alle etternølere på Oslo Børs…

Dette vil «banke» alle farma og lakseaksjer i støvlene både med tanke på omsetning og fortjeneste…..♥️🎅🏻🎄🤶🏻🧑🏻‍🎄♥️🇳🇴
Redigert 18.11.2023 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
rosgun
18.11.2023 kl 11:09 30685

Det er faktisk reelle diskusjoner på shareville dette som pågikk onsdag og torsdag. Jeg kopierte polight legenden Myrabakk sine for å få folk til å lukke opp øya og se hva som var i ferd med å skje. Kun velmenende, så hvis du synes dette er «slemt» er du jo enten narsissist eller en som vil kjøpe Polight aksjer i store kvanta selv da du ser det som jeg og andre ser vil skje nå…..muligens allerede neste uke og senest før nyttår……

God handel!
Redigert 18.11.2023 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
rosgun
18.11.2023 kl 11:12 30679

FOLKENS, lett å GLEMME hvis flere er som meg( blitt 7 år eldre)….

Er du i boble- kom deg ut å våkne….realiteten har endelig kommet til Horten🇳🇴

https://www.dn.no/teknologi/disse-kan-bli-norges-neste-milliardeventyr/1-1-5672742?zephr_sso_ott=LYyLIx
Redigert 18.11.2023 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
rosgun
18.11.2023 kl 22:43 30515

Myragubben fredag 17.11.2023 ( shareville)

Det ble en fin uke for poLightaksjonærene dette. Grønne tall og børsmelding om Sharp-samarbeid og masseproduksjonsklare kameramoduler til både smartphone og AR-briller. Gøy med litt action.

Nå er vel gjerne dette bare starten på en lang og interessant "actionperiode". Tenkte å summere opp noe som er å se frem til de neste dager, uler og måneder.

Aller først:
Det er bare 10 dager til Varjo-eventet!

Vi har også et heidundrende CES2024 å se frem til første uka i januar. Der har poLight "for vane" å komme med vanvittig spennende ting, dette er CES-historikken;

2020: Xiaomi smartwatch, DesignWin, første poLightprodukt
2021: J2C irisscanneselskap med TLens
2022; coronastengt
2023: Sharp lekker info om at de har oppdaget en fantastisk linse som sannsynligvis blir superviktig for hele AR-verden
2024:?
Jeg tipper vi ser mellom 5 og 10 selskaper med TLens på CES😉 (Sharp, Vuzix, XVisio, LLVision, J2C, Magic Leap, og sikkert en del flere andre også). Kanskje Meizu?

I tillegg er det 2 eller 3 AR-events som er satt opp nå fremover, deriblant ett fra AWE eller Photonics. Der deltar kjentfolk fra poLight🤩

Det er også et kommende barcodeevent nå før jul, men jeg husker ikke i farten hva/hvor/når, bare at det er før jul.

Og så har vi jo disse børsmeldingene som vi venter på, der vi vet det er helt i sluttfasen før lanseringer. Mye kjekt å se frem til altså. Det kommer, men man vet jo ikke nøyaktig dato på ting, ikke engang selskapet vet alt om det. Dette er noe av det som vi gravere går og venter mest spent på:

1)AR-brille, antas lansert FØR jul (Vuzix Shield, USA Major Player med 2 TLens-cam!)

2) VR-brille, markedets topp-aktør, antatt før jul (tror det er Varjo).

3) PO (purchase order) til VR-brille #2 for lansering i H1-2024 (antar det er Apple)

4) Lansering og PO til AR-brille, mulig ved årsskiftet (tror det er XVisio, som jobber med Leopard Imaging!!).

5) Xenocor medical endoskop. Usikker tid, men skal være svært nær nå, etter å ha fikset noe utvendig på designet på instrumentet (ikke TLens-relatert)

6) Flere scannerselskaper oppgir at de skal ut med noe snart, sannsynlig med flere Design Wins i ukene og månedene som kommer. I mai-23 ble det nevnt at flere av disse var mulige allerede i 2023. Vet ikke mer eksakt, men tipper Zebra snart kommer med TLens! (De var såååå nære, men tapte patwntstrid med Honeywell og har jobbet i 2 år for å komme rundt dem. De er visstnok superklare for TLensprodukt nå, len jeg vet ikke når).

7) I tillegg er det jo flere som jobber med medicalutstyr med TLens, der vi ikke har innsikt i hvor langt de er kommet. Den aktøren som har 85% markedsandel i sitt område er vel kanskje den vi er mest spent på, for det er et svært selskap med et svært TLens-prosjekt!

8) Det er flere smartphoneselskaper som er kommet så langt at all testing er komplettert. Når nå markedet for consumer får seg et oppsving så kan ting skje ganske raskt der. Trenden skiftes over på svært kort tid for å være den med best telefon i markedet når oppsving kommer. For det kommer!

9) TWedge. Det antas at styret vil gå for å kjøre opp produksjonsfase på TWedge som produkt om ikke så lenge. Da vil vi vel muligens se et samarbeid med en stor aktør...?

10) Annet; Sharps headset, flere andre AR-briller, og diverse annet. Det er mye som skjer blant annet med webcam. Er en hel haug av aktører som er på ballen der, men her aner jeg ikke tidspunkt for DesignWins.

Nå er det vel bare å bli ferdig med 2 lørdager og 2 søndager før det braker løs med Varjo spesial event. Det gleder jeg meg veldig til.

Riktig god helg!
rosgun
18.11.2023 kl 23:07 30486

Myragubben fredag 17.11.2023 ( shareville)

Det ble en fin uke for poLightaksjonærene dette. Grønne tall og børsmelding om Sharp-samarbeid og masseproduksjonsklare kameramoduler til både smartphone og AR-briller. Gøy med litt action.

Nå er vel gjerne dette bare starten på en lang og interessant "actionperiode". Tenkte å summere opp noe som er å se frem til de neste dager, uler og måneder.

Aller først:
Det er bare 10 dager til Varjo-eventet!

Vi har også et heidundrende CES2024 å se frem til første uka i januar. Der har poLight "for vane" å komme med vanvittig spennende ting, dette er CES-historikken;

2020: Xiaomi smartwatch, DesignWin, første poLightprodukt
2021: J2C irisscanneselskap med TLens
2022; coronastengt
2023: Sharp lekker info om at de har oppdaget en fantastisk linse som sannsynligvis blir superviktig for hele AR-verden
2024:?
Jeg tipper vi ser mellom 5 og 10 selskaper med TLens på CES😉 (Sharp, Vuzix, XVisio, LLVision, J2C, Magic Leap, og sikkert en del flere andre også). Kanskje Meizu?

I tillegg er det 2 eller 3 AR-events som er satt opp nå fremover, deriblant ett fra AWE eller Photonics. Der deltar kjentfolk fra poLight🤩

Det er også et kommende barcodeevent nå før jul, men jeg husker ikke i farten hva/hvor/når, bare at det er før jul.

Og så har vi jo disse børsmeldingene som vi venter på, der vi vet det er helt i sluttfasen før lanseringer. Mye kjekt å se frem til altså. Det kommer, men man vet jo ikke nøyaktig dato på ting, ikke engang selskapet vet alt om det. Dette er noe av det som vi gravere går og venter mest spent på:

1)AR-brille, antas lansert FØR jul (Vuzix Shield, USA Major Player med 2 TLens-cam!)

2) VR-brille, markedets topp-aktør, antatt før jul (tror det er Varjo).

3) PO (purchase order) til VR-brille #2 for lansering i H1-2024 (antar det er Apple)

4) Lansering og PO til AR-brille, mulig ved årsskiftet (tror det er XVisio, som jobber med Leopard Imaging!!).

5) Xenocor medical endoskop. Usikker tid, men skal være svært nær nå, etter å ha fikset noe utvendig på designet på instrumentet (ikke TLens-relatert)

6) Flere scannerselskaper oppgir at de skal ut med noe snart, sannsynlig med flere Design Wins i ukene og månedene som kommer. I mai-23 ble det nevnt at flere av disse var mulige allerede i 2023. Vet ikke mer eksakt, men tipper Zebra snart kommer med TLens! (De var såååå nære, men tapte patwntstrid med Honeywell og har jobbet i 2 år for å komme rundt dem. De er visstnok superklare for TLensprodukt nå, len jeg vet ikke når).

7) I tillegg er det jo flere som jobber med medicalutstyr med TLens, der vi ikke har innsikt i hvor langt de er kommet. Den aktøren som har 85% markedsandel i sitt område er vel kanskje den vi er mest spent på, for det er et svært selskap med et svært TLens-prosjekt!

8) Det er flere smartphoneselskaper som er kommet så langt at all testing er komplettert. Når nå markedet for consumer får seg et oppsving så kan ting skje ganske raskt der. Trenden skiftes over på svært kort tid for å være den med best telefon i markedet når oppsving kommer. For det kommer!

9) TWedge. Det antas at styret vil gå for å kjøre opp produksjonsfase på TWedge som produkt om ikke så lenge. Da vil vi vel muligens se et samarbeid med en stor aktør...?

10) Annet; Sharps headset, flere andre AR-briller, og diverse annet. Det er mye som skjer blant annet med webcam. Er en hel haug av aktører som er på ballen der, men her aner jeg ikke tidspunkt for DesignWins.

Nå er det vel bare å bli ferdig med 2 lørdager og 2 søndager før det braker løs med Varjo spesial event. Det gleder jeg meg veldig til.

Riktig god helg!
Eqnrqec
18.11.2023 kl 23:09 30474

Blir nesten litt flau av å lese dette, gidder ikke kommenterer det noe mer en at dette blir for dumt, psst de har ikke 1 mrd linser på lager, psst omsetningen av det store slaget kommer ikke før i 2025, osv osv… ny? Nei, jeg hadde polight lenge før covid! Har også fått med meg alt på shareville de siste årene! Tror jeg polight kan bli en kjempesuksess? Tja 60/40 men det vil bli utvanning.
skadi
18.11.2023 kl 23:15 30457

Rosgun? Polights hvalross....
rosgun
19.11.2023 kl 00:19 30437

Jeg referer til Myrabakk som har/har hatt egen podcast om polight med bl.a Isaksen i studio, og vet du ærlig talt… og om du ikke skjønner det og forstår det han skriver med hardbarka og velbegrunnede påstander og timeslangjobbing over flere år er fonærmende ovenfor han..

Hvis du/ dere er så tøffe i trynet, skriv på tråden hans da vel…..og ikke angrip meg…. Ps: Gleder meg ril å se navnene deres der…. Og en ting til om dere ikke kommer med noe sakelig, vennligst bytt til annen aksje- dette blir for dumt akkurat NÅ- jeg er flau på deres vegne.


God søndag
Redigert 19.11.2023 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Eqnrqec
19.11.2023 kl 09:05 30345

Myrabakk? Tenker du på myragubben? Uansett, han leser vel innlegget ditt han også, kanskje han eksempelvis kan bekrefte at polight har 1 mrd linser på lager? Mitt navn er foresten på shareville🫢
Redigert 19.11.2023 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
rosgun
19.11.2023 kl 21:20 30115

Hvis du leser shareville så er du jo bare kverulant og ikke noe annet.

Lykke til imorgen.

Tips: Vær klar med sjekkhefte imorgen kl 09.
rosgun
19.11.2023 kl 21:48 30074

Apple reportedly already working with Foxconn on cheaper second-generation AR headset

Foxconn ja. De "vise" skjønner tegninga, resten blir norgeshistorie.
Eqnrqec
19.11.2023 kl 22:10 30038

Må ikke misforstå, ingenting annet jeg heller vil en at Polight går til himmels, bare litt mer forsiktig med forhåpningene en hva du er, og kanskje en smule mer realist😅
rosgun
20.11.2023 kl 06:17 29910

Ja, nettopp:

Fare for at den nettopp går «til himmels» om

🎅🏻🎅🏻🎅🏻 7. dager🎅🏻🎅🏻🎅🏻

27.november kl 10

Anbefaler alle uten høydeskrekk og ta plass i tidenes «ketchupeffekt»» og reprisingscase opp til forrige topp på kr 40-50 kr…og langt forbi, men vanskelig å forstå «toppen»- den kan bli uendelig med avsløringen av Varjo først og så Apple noen uker etterpå.

Sangen «Imagine» får en ny betydning når den omskrives til:

Imagine all the lences sharing all the world… juhuahaha

https://www.roadtovr.com/varjo-event-teaser-xr-4-headset/amp/

Dette vil starte en helt fantastisk reise som vil bytte ut gammel teknologi med kameralinser i alt som har linser i dag,,med polights humaneye…

Gleder meg til Isaksen skal presentere dette på neste event….Han har holdt ord hele tiden, også. At de kom i telefon og nå også i briller.

Han sa det jo selv, vent på AR/Vr : « ingen konkurramse», bare vent, vent… ja nå er vi 7 år eldre og har ventet…..FERDIG… Over 1 mrd linser på lager skal «holde» for sesongen 2023-2024 ifølge Isaksen…(salgspris pr stk 20-25 kr pr stk)….

De som ikke er inne nå, kan «snike» seg inn og slippe «å vente»

På billigsalg fortsatt, og hvis du leser dette innlegget kan du takke deg selv for at du nettopp gjorde det….

Lykke til med lavest mulig inngang….

Dette er bankers og ingen fare for tilbakefall av kurs…

Julekula setter fart. 25% oppgang forrige uke kan kalles oppvarming for denne uka…

🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄Here we go,,ho ho🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄
Redigert 20.11.2023 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
rosgun
20.11.2023 kl 10:00 29785

Husk at noen vil inn og det vil nok komme mange forsøk på å legge sperrer på kjøp og salg, men uansett strategi bør du være i aksjen om en uke… tipper vi går til kr 20,- før mandag kl 10…
rosgun
20.11.2023 kl 10:22 29748

Husk at noen vil inn og det vil nok komme mange forsøk på å legge sperrer på kjøp og salg, men uansett strategi bør du være i aksjen om en uke… tipper vi går til kr 20,- før mandag kl 10…
rosgun
20.11.2023 kl 10:38 29746

Da ser det nesten ut som det har vært en knallstart på blackweek…. Fortsatt salg, men de aller rimeligste ble utsolgt🎅🏻 ….. på blackfriday forrige uke som jeg advarte mot🧑🏻‍🎄🤶🏻🇳🇴
Redigert 20.11.2023 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2023 kl 17:46 29526

Sluttkurs i dag 15.10 og blir meget spennende å se utviklingen fram til Varjo XR-4 lanseringen 27/11 og til Apple Vision Pro kommer for salg over nyttår. Det er mye opplysninger på Shareville om det er/ikke er TLens linser i begge disse, og mye tyder på at konkurrentene ikke klarer de nødvendige spesifikasjonene, samt at kvartalsrapporteringene til poLight sier at ekstremt mye er på gang innen AR, XR, VR.
https://s201.q4cdn.com/176420087/files/doc_earnings/2023/q3/presentation/poLight-Q3-2023-presentation.pdf

Så si at TLens er i AVP (den har 3D kamera). Da blir det nødvendig at neste iPhone high end modell 2024 også har 3D kamera med sine TLens. Tungvint å ta opp 3D kun med brillene.
rosgun
20.11.2023 kl 21:06 29416

Noen synes dette er spennende. Det er nettopp mitt poeng…. Dette er «penger på bakken» og de som ikke går inn i polight på et tidspunkt,det være seg norske eller utenlandske investorer, har jo ingenting på børs å gjøre…hvis de ikke ønsker minimal risiko og skyhøy oppside.

Det startet for 7 år siden og Polight har gjort linsen kjent for alle «big players». Isaksen har nevnt briller fra dag 1, og sagt at da tar vi rubbel og bit av markedet, det finnes ingen muligheter ellers, ikke minst på strøm, interference, bøyelighet og ikke minst at opplevelsen ikke skal «hakke».

Når dette lanseres av samtlige som vil levere et 100% fungerende produkt Vil finne ut at de MÅ bruke the human eye linsen…

REKLAMEVERDI?

Ja, dette blir definitivt en effekt på alle andre eksisterende produkter som har kamera, ikke minst i biler som vil være / er selvgående når 5G nett er fullt utbygd i de fleste i-land…:

Spennende? Nei, her er det bare å selge hus og bil for å legge all in i Polight.

Nedside?

Nei, denne kan du sette uendelig tegnet foran…..oppover

Og er det noe som funker så MÅ konkurrentene følge etter, det sier seg selv ( heller ikke spennende)…

Polight er den kjedeligste aksjen på børsen nå, det blir forutsigbart..

Vil du ha spenning?

Velg en annen aksje som er avhengig av verdensøkonomi og fremtidsselskaper som bygger på fantasier og lite eller minimalt med vitenskap eller gammel teknologi om det er tech eller bio. En distruptiv teknologisom Polight har slår alt, ferdig snakka…

Jeg mener alle burde gå inn i Polight, selv om det aldri er for sent… MEN å komme inn på 3000 kr..:. Når du hadde muligheten under 30….🎅🏻


….. og flere ser jeg lurer på hvem som kjøpte seg inn idag svar:

«Alle som har et minimum av kunnskap, men som skjønner nok til å kjøpe»

Børsen er også større enn de som bor i Norge….

Ærlig talt: Hvis polight har over 1 mrd linser og mener de har nok til 2023/24, hva skal de ha på lager i 2025/2026??? 1 mrd=25 mrd i omsetning med en ebitda på over 20%., dvs 5 mrd i ebitda?

I 2025 kan det bli minst 10mrd i ebitda?? Mer?

Mulig det…. Kan polight bli verdsatt til 10x fortjeneste gi
100 mrd i børsverdi!!!!

Idag: kurs 20(1,5 mrd)
I 2025: kurs 1280 (100mrd)

Mao har du inne 1 mill på kr 20 sitter du igjen med 60 millioner i 2025🎅🏻

100 000=6 mill

10 000=600 000



Polight og Håland blir snart det eneste resten av verden vet om Norge🇳🇴🇳🇴🇳🇴🎅🏻

Redigert 20.11.2023 kl 22:45 Du må logge inn for å svare
Raven79
20.11.2023 kl 22:39 29382

Ønsker du fleire kjøpere av Polight? Tydligvis.. Kan ikke folk finne ut av dette selv? Uten at du gnåler om det daglig ? Eller skal du hjelpe alle til rikdom?
rosgun
20.11.2023 kl 22:49 29369

Tar jeg feil, bør du hoste opp bedre argumenter enn gjøken eller løken…🎅🏻….nå har du hele granskegjengen med Myrabakk i føringen….. snart på nakken.

Du får «ta det til deg»…som nevnt er det aldri for sent å komme inn….du oppnår kun dårligere avkastning for hver dag du står utenfor- så enkelt er det.

Polight får ingen av oss stoppet nå, det er dessverre utenfor min og din kontroll🎅🏻🤶🏻

PS: Du får vente til din Black friday 24.11- lykke til🎅🏻
Redigert 20.11.2023 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Eqnrqec
20.11.2023 kl 22:57 29344

Kan du utdype dine regnestykker? Hvordan får du egentlig 100mrd i børsverdi på en kurs til 1280? Psst, det er feil….Du skremmer potensielt nye aksjonerer i polight!

Ellers en herlig oppgang i dag! Nå er jeg "bare 5 kr i minus pr aksje 😅
rosgun
21.11.2023 kl 06:55 29164

10xPE=100 mrd,( prises som regel 15xPE), og Polight burde muligens blitt verdsatt til 20xPE pga høye marginer selvom volumet blir stort. Så, ja, enig at kursen og verdiettelse burde vært dobbelt så høy..

Distruptive produkter er gull når timing og teknologi i tillegg går til consumer market…

Vet ikke hva eller hvilket firma/produkt Polight kan sammenlignes med, men blir på en måte det samme som å ha monopol på et produkt alle må ha i sine kameraprodukter pga konkurransen leverandørene må ha i sine produkter.. som feks en del i en pc som må være der pga høyere krav til ytelse og at nye spill krever det.








Redigert 21.11.2023 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
rosgun
21.11.2023 kl 10:41 28925

Nærmer seg mandag kl 10, ingen grunn til ikke å laste opp under kr 20,- det er bare bonus… flere forsøk blir brukt på å komme inn, men det vil seg ikke helt for de som virkelig prøver å få ned kursen….

Lykke til- tipper kr 16 blir passert idag for å holde tipset om kr 20,- på mandag før kl 10🎅🏻

Vi snakker faktisk om Varjo og Apple.

Ser «Den glade amatør» på shareville prøver mye ved å snakke om ting han ikke har satt seg inn i….

Mitt råd er å høre på Myrabakk som har fulgt aksjen siste 5 år…. Typisk at noen sår tvil… Det er ikke tvil i mine ører og heller ikke Polight graverne er i tvil…. The human eye Må være en ingridiens i vr/ar for at de skal fungere bra..

De som blir lurt til å selge, er dessverre noen som ikke har satt seg inn i caset.

Om aksjen går ned 10% en dag vil den bare gå mer opp før mandag kl 10, uansett…. Og lekkasjer blir det sikkert før eventet også….
Redigert 21.11.2023 kl 11:44 Du må logge inn for å svare
Eqnrqec
21.11.2023 kl 11:40 28865

Hva skjer Rosgun? Ned 10%, skulle den ikke gå til 20kr? Nå er den på vei til 10 igjen, det må da være feil, elle?
rosgun
21.11.2023 kl 11:48 28852

Tipset var at den kommer til å stå i minst kr 20 før mandag kl 10….

Jeg sa også at dere vil se ulike strategier for at folk posisjonerer seg. Deriblant din metode, å rakke ned på enkeltpersoner og «så tvil»…. tipper du med flere ikke gidder å skrive i aksjetråder dere ikke har eller vil ha aksjer i🎅🏻

En annen metode ble brukt på sperre 15 idag tidlig, og denne flyttet seg nedover etterhvert som folk følte de måtte selge…lavere.

Dette ble også advart mot kunne skje….

Begge disse hendelsene mener jeg derimot er BULL signaler så det burde overbevise enda flere om å komme seg inn før mandag kl 10……hvis du da vil ha litt billigere aksjer enn etter mandag…

Det finnes aldri en bedre metode enn å skape frykt og tvil rundt en aksje…

Når det gjelder Polight burde det egentlig ikke være mulig å tro på de som sår tvil. Har muligens ikke fulgt med i timen.







Redigert 21.11.2023 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
rosgun
21.11.2023 kl 13:53 28718

Bra «driv» nå… Ser nesten ut til at det ender bra i idag også🎅🏻

Tror dagen idag inneholdt alle triks for å «lokke» folk til salg…..

Sperrer, angrep, algoeitmer, småposter….

Det kan virke som grunnlaget for videre oppgang ble lagt idag. Korreksjon er bra når den kommer opp igjen der den var i sluttauksjonen🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♀️.

Neste mandag braker det løs( eller før ved lekkasjer om Apple, Varjo eller andre storfisker)…

Jeg hadde ikke turt å være ute av aksjen 1 minutt nå mot mandagen. Alt kan skje, 24 t i døgnet i tilfelle meldingen inn som tar Polight til kr 40-50 i kurs….

🎅🏻🎅🏻🎅🏻

Redigert 21.11.2023 kl 18:40 Du må logge inn for å svare
afreach
21.11.2023 kl 19:44 28597

Polight har livesending i morgen på facebook siden til Investorweb. Du kan forhåndsinnsende spørsmål ved å gå inn på profilen til Polight inne på Investorweb.no

Alternativt i kommentarfeltet under livesendingen i morgen.

https://fb.me/e/4UnPCW6gt
skadi
21.11.2023 kl 20:06 28683

Vet du klokkeslett? Står 04.00 på den siden du linket til, det kan vel ikke stemme.
rosgun
21.11.2023 kl 20:11 28676

FANTASTISK- er timingen tilfeldig tro eller skal vi se kursen gå kraftig mellom kl 09 - kl 13 imorgen, og muligens stå i taket etter kl 13……. og til kursen minst rykker til tidligere ATH på 50,-

En artig mulighet til å stille Isaksen spørsmål😀😀🇳🇴?

En fin mulighet til de som fortsatt er tvilsomme rundt verdensrevolusjonen Polights «HUMAN EYE» som vil være hovedårsaken til at VR/AR blir en suksess uten sidestykke.

En ingrediens ingen kommer utenom i dette segmentet… snart kommer også biler med et volum som blir hinsides av hva man kan tenke seg… også mcap og kurs vil bli hinsides av det vi nå kan forestille oss👍👍

Spør Isaksen selv imorgen!!!

https://www.facebook.com/groups/212709006661906/permalink/1015196449746487/

I år kommer juleaften før 1. desember🎅🏻

Sjekk :

Beklager sen beskjed. Vi har besøk av Polight i morgen. Du kan forhåndsinnsende spørsmål ved å gå inn på profilen til Polight inne på Investorweb.no

Alternativt i kommentarfeltet under livesendingen i morgen.

Merk: « Beklager sen beskjed»😁😁😁…

Mulig de måtte få til et hasteoppdrag sånn rett før mandagen… kommer det en melding i natt eller imorgen kl 0700 må jeg le hele veien til banken🎅🏻🎅🏻🎅🏻

Redigert 21.11.2023 kl 20:33 Du må logge inn for å svare