🍏(apple)lens

rosgun
PLT 16.11.2023 kl 15:21 118438


Apples AR/VR-headset antas imidlertid å komme først. Det skal støtte utvidet virkelighet, og ventes trolig en gang i 2023. Dessverre ventes Apple Glasses først et par år senere. Dermed får vi trolig ikke se dem før rundt 2024.2. sep. 2022


5.3
Kramzz har i mine øyne tatt over Mya sin posisjon hva gjelder kunnskap i Polight, og ikke glem at Kramzz og Rosgun er de to som gjorde Myra oppmerksom på Polight i sin tid😀…vi er mao ingen ferskinger på Polight og historien bak…

Kramzz står bak tråden « Norges teknologiske hemmelighet» på FA forumet og er også med i podden, og har gode og reflekterte innlegg.

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivå hvor det bør være interesse 🙂

Momenter som er viktig å få med er at de har 100 mill på bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund før men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising på like under 500 mill bør være god med tanke på at de øker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍



AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend • Hvorfor TLens® - Viktige salgsargumenter; • Muliggjør kameramoduler i ultrakompakt størrelse • Ultralavt strømforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning • Rask fokushastighet • Konstant synsfelt (FOV) og høy optisk stabilitet • Ingen tyngdekraftpåvirkning selv når hodet beveger seg • Athermalization - robust fokusering over temperaturområde nær komponenter med høy varme (kamera med fast fokus går ut av fokus) • TLens® kamera AR brukssaker • Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand • Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand • Håndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon • All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen • Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse


AR/MR - nøkkelfokusområde for poLight • TLens® er relevant for bruk i både verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm • Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert på markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet • AR-markedssegmentet fortsatte å utvikle seg positivt for poLight i løpet av kvartalet • To oppfølgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet • 5 design-in's • Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i løpet av 2024 • En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prøvetaking) på gr


Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivå hvor det bør være interesse 🙂

Momenter som er viktig å få med er at de har 100 mill på bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund før men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising på like under 500 mill bør være god med tanke på at de øker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍



AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend • Hvorfor TLens® - Viktige salgsargumenter; • Muliggjør kameramoduler i ultrakompakt størrelse • Ultralavt strømforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning • Rask fokushastighet • Konstant synsfelt (FOV) og høy optisk stabilitet • Ingen tyngdekraftpåvirkning selv når hodet beveger seg • Athermalization - robust fokusering over temperaturområde nær komponenter med høy varme (kamera med fast fokus går ut av fokus) • TLens® kamera AR brukssaker • Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand • Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand • Håndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon • All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen • Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse


AR/MR - nøkkelfokusområde for poLight • TLens® er relevant for bruk i både verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm • Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert på markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet • AR-markedssegmentet fortsatte å utvikle seg positivt for poLight i løpet av kvartalet • To oppfølgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet • 5 design-in's • Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i løpet av 2024 • En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prøvetaking) på grunn av svak etterspørsel • Den forbrukerrelaterte saken går bra – høyvolumsak • Videre et potensielt nytt produkt kalt TWedge®, forbedrer µLED AR-skjermoppløsning, får god interesse • Vellykket demonstrert på CES og SPIE Photonic West

Design-vinn 3 (2)
Design-in 5 (5)
Fullført PoC 16 (13)
Pågående PoC 8 (11)
Planlegging PoC 17 (14)


Ref. Q4

https://www.polight.com/investors/reports-and-presentations/default.aspx

Ha en fin dag 🙂👍

2.2
2 barcode fra et firma med tilknytning til Huawei.

Spennende relasjon med tanke på ny telefon som kommer ila Q1-2024.

Rosgun hypotese: KINA=Kamera hitech=tlens=polight=

klokke(xiaiomi)telefon(meizu)barcode(=prowave), Glasses(llvision)

Konklusjon:
Meizu lå nede og trengte Polight=suksess
Huawei lå nede og trenger Polight=suksess

https://www.91mobiles.com/upcoming-huawei-mobiles-in-india-amp

Første slipp er i februar og mistanke om at slle modeller har tlens jeg….

Hvorfor:Innovativ kamerateknologi

https://www.huawei.com/en/news/2023/6/5-point-5g-commercial-fullset-equipement

Ok, så får vi se. Tror de som er ute nå har gamblet over evne….skjer mye i februar her altså📲🏋🏻‍♀️



1.2

Bunnen nådd på 14-16 kr.

APV er det ingen snakk om lenger

Nå ser vi fremover. Om ikke lenge er det messe i Barcelona hvor Xaomi gjør mobilslipp, og disse har flest patenter av alle mobilpriodusenter med Polight, og akkurat dette er IKKE noen smågutter hva gjelder volum. Denne blir bankers, og hvis POLIGHT mener alvor så er det med denne leverandøren……..

Volum bør det også bli potensiale for når selveste META skal lansere sin Quest 4, og patent nr 2 på få dager med Polight har fått stor oppmerksomhet. Lansering av Quest 4 er i 2024.

NB: Dette er pr idag ikke et volumprodukt, men dette kan ta av når de blir en annen opplevelse med t-lens. Pr idag har Meta mue dårligere brille enn APV…. Så der kan Polight hjelpe Zuccerberg med suksess. Heller ikke noe mangel på vilje og milliarder av dollar der i gården for å lykkes🙂.

(https://smart-phoneprice.com/meta-quest-4-release-date/amp/)


📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲
Xiaomi smartphones totaled over 153 million unit shipments, accounting for almost 13 percent of the global smartphone market
📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲

31.1

Bare å ta tilbake aksjene folkens da ser vi om det er hard pakke i neste gave😎


HUSK AT EMISJONEN SKULLE LIGGET PÅ KR 19, MEN BLE BESTEMT TIL KR 10-11 kr.

ISAKSEN HADDE INNSIDEKJØP OGSÅ PÅ 10,40.

JEG TENKER BUNNEN ER NÅDD OG VEL SÅ DET OG AT VI KAN SE FREMOVER I DET KORTE BILDET…..

Av 13 FULLFØRTE POC PÅ BRILLER HVEM SKAL UT AV SEKKEN FØRST?

META ? GOOGLE ?

All major players? ( inkluderer muligens Apple på et senere tidspunkt i rimeligere brille)

Det gledes stort å gå inn i Polight igjen på disse nivåene.

At AVP ikke kom med T-lens blir mindre viktig dess mer nederlaget er innsett, MEN det vil uansett aldri bli et consumer mass product pga flaskehalser i produksjonen og pris.

Derimot er det for lengst laget en langt rimeligere versjon som heter Apple Pro Lite.

Jeg stoler på Isaksen når han sier all major players.

Det er 13 fullført POC i briller og for Apple fans, hvem vet?

Nå blir det spennende å se hvem disse 13 er og de vil sannsynligvis bli offentliggjort på løpende bånd nå som Apple har «brøytet vei» for hva AR kan oppleves som.

At Polight med Varjo allerede er et bedre alternativ er udiskutabelt.

At Myra bommet på sin spådom er uheldig i det kort bildet, men tror det er flere enn han som har gjort feil i børsverdenen.

At han er tilgitt og i tillegg ga beskjed er også er en tillitserklæring. ….. og jeg har aldri hørt en som har mer peiling og oversikt over det tekniske og markedet….

Vi er i startgropa og har fortsatt noen bra skalper i beltet, både Varjo og Magic Leap og Llvision med fler…

Magic leap med Saudi milliarder vil fungere som en orginalprodusent for en haug med AR merker og ville tydelig ta konkurransen med Apple.

Man skal ikke se bort ifra at det var dette samarbeidet som til slutt veltet Apple avtalen.

Apple er Apple, men tar Polight de andre konkurrentene ser jeg på det som et større marked totlalt.

Google har nå gått forbi Apple i verdi så det er tydelig at deres Ai satsing bærer frukter. Kanskje tiden er inne også for at Google også får briller med tlens og vil konkurrere med sin Ai i kombinasjon på brillen, hvem vet?

Her er det MASSE p glede seg til/over og ikke umulig det plutselig dukker opp en telefon her heller🦄📲
Redigert 05.03.2024 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
rosgun
19.12.2023 kl 20:36 3142

Fra 2013 har 4 av 6 store ventet på produktet de skal lansere polights ditruptive teknologi.

https://www.tu.no/artikler/norsk-selskap-leverer-teknologi-til-fire-av-de-seks-storste-mobilkameraprodusentene/233818

Ja, det tok så lenge som 11 år, mye pga korona og et labert forbrukermarked..

Nå er vi helt i bunnen og da er det kun en vei - oppover🍏🚀👍
Redigert 19.12.2023 kl 20:37 Du må logge inn for å svare
rosgun
19.12.2023 kl 18:50 3234

Bare hvis noen ikke gidder å grave på google:

What is the disruptive technology?

Disruptive innovation is defined as technology that is capable of disrupting an already established market by following a set of patterns. An innovation that is originally focused on a niche and with the passing of time achieves a good share of the market, overtaking the previous one.

På norsk:
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Disruptiv_innovasjon
Redigert 19.12.2023 kl 20:32 Du må logge inn for å svare
rosgun
19.12.2023 kl 17:07 3353

TRÅD STARTET 16.11.2023:

🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄
Kurs Kr. :🧑🏻‍🎄🎄12,30,-🎄🎅🏻
🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻

19.12.2023:

🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄
Kurs Kr. :🧑🏻‍🎄🎄19,06,-🎄🎅🏻
🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻

20.12.2023:

🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄
Kurs Kr. :🧑🏻‍🎄🎄kr 20-30,-🎄🎅🏻
🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻

(Blir evt redigert imorgen)

Men husk: Det er kun 3 børsdsger igjen til juleaften🎁🎁🎁🎁🐷🐷🐷🍎🍏🔑🧑🏻‍🎄

Om du vil være med Polight laget er det aldri for sent vel og merke hvis du gidder å grave litt og om ikke annet være positive til alle de som har gravd frem nyheter akkurat før de slippes av Polight….

Akkurat som 🍏😎…. Lansering tidligst i januar, senest mars 2024…..

I tillegg 1000 andre patenter og utviklingscase fra legemiddelindustrien, amerikanske forsvaret, klokker, telefoner, briller, fly, verdensrommet, scannere og biler + mye annet tenkelig/itenkelig..både eksisterende og nye bruksområder….også roboter når dette bli vanligere.

Hemmeligheten er DISTRUPTIV patentert teknologi som alle MÅ ha for å få en hovedenhet til å fungere.

Dette gjør fortjenestene enorme til tider og totalt blir det en uimåståelig 🚀🎁 som vil skrive Norge inn i verdenshistorien som en hovedbærer i nåtidens og fremtidens tech…

Du sier sikkert at det er for godt til å være sant.

Det er sant og ikke nok med det. Polight har bekreftet at vekstfasen har startet og de har 100 mill på bok og 1 mrd wafere på lager….

Bestillingene har nå for alvor begynt å ramle inn og dette vil fortsette som idag og flere måneder/år fremover i uendelig tid…

Og kursen, nei den er fortsatt på ett av sine laveste pga forrige emisjon som for lengst er over….alt under kr 50 var tidligere et scoop🎅🏻🐷🥳
Redigert 19.12.2023 kl 20:29 Du må logge inn for å svare
rosgun
19.12.2023 kl 16:27 3393

Vi starter på 20-tallet imorgen🧑🏻‍🎄

Takk deg selv for at du kom deg inn i denne aksjen nå, meg selv inkludert.(for 3. gang)

Nå skal vi skrive Norgeshistorie i Verdenshistorien🍏🐷🍎🔑🥳🤶🏻🧑🏻‍🎄🎅🏻🤩🤩
Redigert 19.12.2023 kl 18:16 Du må logge inn for å svare
rosgun
19.12.2023 kl 16:14 3412

Imorgen skal vi etablere polight mellom 20-30 kr og ha dobling fra 12 ila fredag🚀
Redigert 19.12.2023 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
rosgun
19.12.2023 kl 15:12 3457

MELDING NÅ 🍏 14:58

Håper du hørte på 🧑🏻‍🎄🎅🏻🤶🏻Oss

Husk spådom på kr 22 idag
Redigert 19.12.2023 kl 15:13 Du må logge inn for å svare
rosgun
19.12.2023 kl 14:23 3524

Polight går fint og deigen med alt for mye gjær vokser.

I morgen har deigen stått et døgn, lurer på hvor stor den blir da🎅🏻🤶🏻🧑🏻‍🎄
Redigert 19.12.2023 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
rosgun
19.12.2023 kl 13:12 3593

BULL
APPLE
VARJO
SAMSUNG
BULL
MEDICAL
BULL
OSV
OSV
BULL
BULL
BULL

…. Og atter BULL👓⌚️🚀🎅🏻🤶🏻🧑🏻‍🎄🍏🍎🕯🕯🕯🕯🤩😎🫣🥳🥳🥳🎁
rosgun
19.12.2023 kl 12:53 3626

rosgun skrev 🍏
Lunsjen er servert- bare å spise👓🤶🏻
🍏

40 000 «trolle» aksjer til salgs…. tror ikke på det- bare å spise litt så blir de nok borte fortere enn fortest🤶🏻… de flyttes bare videre oppover🍎🧑🏻‍🎄

At narreleken har startet for alvor er kjempe BULL
Redigert 19.12.2023 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
rosgun
19.12.2023 kl 12:30 3640

Apple
Apple
Apple
Apple

Vi går 4x nå hvert øyeblikk…. Kjedelig å misse oppturen nå

Et tips:

KJØP MED armer og bein…..pant ihuset, bilen xdama osv🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀

FØR

⌚️👓🕶🕶🕶👓🍏🍎🍏🍎

A P P L E

NYHET
Redigert 19.12.2023 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
rosgun
19.12.2023 kl 12:25 3629

18,32 nå - fortsatt aksjer iigjen under 19!!!(??)
rosgun
19.12.2023 kl 11:53 3629

Tipper 22 passeres kl 16 08 idag.

Ta plass🎅🏻🚀🤶🏻🧑🏻‍🎄🎁
Redigert 19.12.2023 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
19.12.2023 kl 08:23 3614

COUNTDOWN JULEAFTEN:

19.12- 3 børsdager igjen 🥳🥳

🎅🏻🚀🎅🏻🎁🎁🎁🎅🏻🚀🎅🏻

Kurs 19.12 : 19,06

Kjøp/salg : 18.40 kl 08:49

Hvem vil selge nå????

Løp og kjøp før vi står i kr 50🫣🐷🧑🏻‍🎄🤶🏻

Legg inn kjøp- 5000 fortsatt ledig til salgs i åpningen🥳🤶🏻
08:53

Tror vi skal over kr 22 ila dagen,…. (Et hot tips der for forvirrede høns)
Redigert 19.12.2023 kl 16:30 Du må logge inn for å svare
rosgun
19.12.2023 kl 07:04 3685

🎅🏻🎅🏻🎅🏻KURS ALLERT🎅🏻🎅🏻🎅🏻🚀🚀🚀🎅🏻🎅🏻🎅🏻🚀🚀🚀

Husk hva kursen stod i når jeg skrev dette innlegget 16.11.2023

🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄
Kurs 16.11 Kr. :🧑🏻‍🎄🎄12,30,-🎄🎅🏻
🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻

1 MÅNED ETTERPÅ - og ikke si at jeg ikke har prøvd men for SLOW THINKERS : KJØP IDAG!!!

Husk hva kursen stod i når jeg skrev dette innlegget 19.12.2023

🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄
Kurs 18.12 Kr. :🧑🏻‍🎄🎄17,74,-🎄🎅🏻
🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻

Kr 5,54 opp fra anbefaling, i % , ca 50-60%

Si meg, må kursen dobles før folk reagerer!!!!!

Husk hva kursen stod i når jeg skrev dette innlegget 16.11.2023

🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄🧑🏻‍🎄
Kurs Kr. :🧑🏻‍🎄🎄12,30,-🎄🎅🏻
🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻

HAR DU BARN SOM DU VIL GODT OG NESTE GENERASJON DER IGJEN skal ha økonomiksk frihet..

GJØR SOM MEG- hamstre Polight alsjer i julegave til alle du er glad i- dvs barna dine…( UNNGÅ andre)..

Tilbudet går ut idag… Tror selveste julenissen heter

APPLE

…….OG HAN DUKKER (muligens)OPP FØR JULEAFTEN🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻

Han kommer tilbake i romjula også…eller som nyttårsbukk,…

…og i januar, men da er tilbudene ikke der som på andre januarvarer, dessverre… 100 kr blir prisen etter at 🎅🏻Apple har kommet….

Hvis du er så dum at ser Aplle nissen passerer fortjener du evig fattigdom …


Timing =uendelig med CASH….


(Bare å tenke hardt nok så skjer det garantert)









Redigert 19.12.2023 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
rosgun
18.12.2023 kl 22:28 3849

Hva er mangemillionær egentlig 15-20 millioner ?

Tipper det….1,5-3-6-12-24 mill ved kurs 18/38/76/154/308

308 kroner gir en mcap på 18-20 mrd, dvs litt over dobbel enhjørnigsstsus…

Da skal jeg faktisk vurdere utgang….

24 mill er mye penger opptjent i perioden 2023/24/25….

bare ved å ikke røre beholdningen…

Helt greit å vente to år for å starte «å leve livet» i en alder av 56 år….

Hadde vært gøy å møte alle graverne i virkeligheten.

Skal vi møtes i Horten eller på Phi Phi island i 2026?
Redigert 18.12.2023 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
rosgun
18.12.2023 kl 22:26 3846

Jeg er tilbake nå… har vært på 3 bærturer i andre aksjer og har for aller siste gang «køddet» det til…

Det siste innlegget til Myragubben hvor han nevnte meg og skrev at det var et innlegg av meg som. fikk han interessert i polight er jeg inne igjen «for godt»…..av sentimentale grunner. Myragubben har virkelig fortjent at ringen sluttes for godt, og når denne beskjedne fyren som aldri hausser endelig mener alvor så gjør man som han sier.

Ferdig konkludert og vurdert!

Nervene tok meg og Polight er den aksjen jeg føler meg desidert mest trygg på i årene som kommer….men også en av 5 aksjer som skal mangedoble seg…. Derfor ble det polight og IKKE Bgbio, Lifecare, Prosafe, Biofish, Argeo eller Hynion… I Polight vil tallene tale for seg selv og vil fungere som en vrøddeig til heving med mengder sv gjør oppi… det vil renne over etterhvert og da snakker vi….

Så ja, er nå all inn i Polight, og skal samtidig roe meg helt ned og være fornøyd med å følge utviklingen til Polight daglig og bli som onkel skrue.

Nyter hvert kjøp og salg gjennom dagene og sitter NÅ HELT i ro til tross for mange fristelser i andre aksjer… Har gudskjelov tredoblet innsatsen iforhold til antall aksjer og sum…

Har gjort bra kuler i Argeo, Bergenbio, Lifecare i mellomtiden og hatt nedtur i Prosafe, Hynion og Biofish…

Så ja, alt i alt hadde det nok vært bedre og sittet fra kr 12 og stolt på at Polight ville komme….

Anbefaler derfor andre og « bli ved sin lest», og stole på Myragubben sin guiding og graving.

Ser stadig nye navn og troll som skriver på shareville og er imponert over hvor mye «piss» ferskinger i Polight driver med.

Dette er troll som sammen tror de skal få billigere aksjer og som er proffe folk som tjener masse i provisjon for å sette små aksjonærer ut av fatning….

MEN sann mine ord:

Dette må være den mest gravde sksjen i Norgeshistorien.

Enhjørningsstatus er 8,5 mrd, og vi må nok i kurs kr 100 før disse trollene endelig gir seg…

Hvorfor skulle Polight bli kjøpt opp?? De har nok kapital og wafere til 2024 og har selv sagt at de ikke trenger mer kapital….noengang, naturlig nok.

Polight blir minst like store som Spotify og så lenge alle eksisterende aksjonærer ikke selger, men heller kjøper seg opp vet jo enhver idiot at det er bare hvis en oppkjøper eier mer enn 50% av aksjene som kan bestemme/kjøpe resterende aksjonærer ut….

Jeg skjønner ikke en dritt av oppkjøpsargumentet…….

Det er og blir trolling!!!

Leste at noen snakket om at Polight aksjer blir som bitcoin, men vil heller si Tesla aksjer… Disse var også lave engang….Hvorfor skulle Tesla selges??? Svaret har du idag!!

Bare å nyte den forsinkede oppturen og nyte hver krone eller hver 10 prosent opp som betyr 130 000 kr opp for min egen som ramler inn på konto.

Nå tror jeg endelig at jeg kan kalle meg trippelmillionær ila januar/februar 2024 og det er en deilig følelse av å ha lagt grunnlaget for nettopp det de siste 3 mnd.

I 2026 er jeg mangemillionær.
Redigert 19.12.2023 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
16.12.2023 kl 21:22 4114

Det er jeg veldig enig i, Pilegrim!
Det er lagt ned mange, mange tusen timer graving for å finne alt mulig av info.
Allerede i 2020 da poLight meldte "Design-Win" med sitt første kommersielle produkt, en smartklokke fra en ikke-navngitt kunde, den ble avslørt å være Xiaomi etter et kvarter😆

Maxhub webcam ble funnet på "rød-dagene" i påsken da den ble lansert, og den ble børsmeldt første åpningsdag etter påske. Da visste vi at kunden skulle lansere.

Meizu 20 Infinity, første smartphone-win for poLight, ble oppdaget på live-eventet i Kina, 10 minutter før børsmeldingen kom. Det er ikke liv å børsmelde slike ting før de lanseres, men Meizu ble altså funnet mens den var i ferd med å bli lansert!

Vi VET at Vuzix, Nasdaq-registrert selskap, skal ut med AR-brillen Vuzix Shield, og den kommer med 2 stk TLens-kamera. Der har jeg faktisk hatt kontakt direkte med CEO.

Vi vet også at det foreligger sannsynligvis et sted mellom 500 og 1000 patenter verden rundt fra utrolig mange selskaper som åpner for å ta i bruk TLens. Dette er alle de store, pluss mange andre. Vi har funnet patenter fra både Apple, Microsoft, Google, Vuzix, Magic Leap, Meta, Varjo, Honeywell, Zebra, Samsung, Sony, Qualcomm, og vanvittig mange andre.

Vi har deltatt på capital markedet Day, hatt podcaster med tech-diskusjoner, bla med CEO invitert, vi har snakket med stort sett hvert eneste cameramodulselskap som finnes, samt følger det meste av tech-evwnts rundt om i verden.

Og når jeg sier "vi", så betyr det ikke meg, det er et helt fantastisk gravesamfunn som finner det meste av ting av interesse rundt om i verden.

Det er en helt enorm kompetanse, kunnskap og mengde info som finnes blant graverne og delt på Shareville!

Nå fremover er det veldig, veldig mye i vente. Det kommer et event første uka av januar, CES2024. Dette er consumer electronic show, verdens største tech-show. Her har poLight levert nyheter hvert eneste år. Jeg forventer at det er minst 10 ulike stands der som har poLight-tech i sine produkter, noe er kjent, noe er ikke offisielt kjent. Dette vil jeg komme tilbake til når det nærmer seg, jeg har tittet på utstillerne der.

Så kommer AWE Photonics bare et par uker senere, der deltar poLight for første gang offisielt med stand der de skal ha show-off av TWedge, det nye produktet deres som er spådd å ha et e da større potensial enn TLens. Det er en oppløsningsøker som forbedrer "kvaliteten", altså oppløsningen på skjerm til 400% av original oppløsning. Den er spådd å være nøkkel til consumer-briller og veldig mye mer.

Så har vi Apple Vision Pro. Der tror jeg TLens er med, men det får vi ikke bekreftet eller avkreftet før lansering, tror jeg. Det er antatt slutten av januar. Og er TLens der, ja da tør ikke jeg spå kursutviklingen neste året, for det er helt vanvittige salgstall de anslår i år 2 og 3.

Ellers så venter vi en mulig Design-Win i første medicalinstrument for kommersiell bruk, og 2 smartbriller til, og så kommer denne MR-brillen på nyåret. Det er den jeg tror er Apple, men vi får se😉

Riktig god advent (altså ventetid!) Og får vi Apple snart, så tenker jeg definisjonen av nyttårsrakett flytter lista langt opp😆
Slettet bruker
15.12.2023 kl 13:17 4263

Om fler på FA forum hadde visst så mye som Shareville forumet vet og graver fram så hadde PLT vært nyttårsraketten i år allerede!
Look to Shareville

Gruppene PoLight - Diskusjon og PoLight fra lille Horten
Bsci
15.12.2023 kl 12:02 4322

Ser ut til at Golden Cross ankommer Polight tirsdag eller onsdag neste uke😊😊😊
Nyttårsrakett ?
rosgun
15.12.2023 kl 01:33 4488

Myragubben 14.12:

Dan Ekelund er fortsatt aksjonær ja. Han flagget under 5% da emisjonen økte aksjeantallet i poLight og han kom under. Han har ikke kjøpt seg over 5% igjen etter emisjonsaksjene, så det gjenstår å se om/når det skjer. Vet ikke hvor stor andel han har akkurat nå.

Aksjene hans er på nomineekontos. I flaggemeldingen stod det at han ikke utøvde stemmerett for aksjene, ergo aksjene står i en eller flere nominee-kontos.

Dan er en meget dyktig fyr, og han kjenner poLight svært godt. Gjennom sin tid som investeringssjef i Svenska industrifonden (dagens 2.største aksjonær I poLight) ble han kjent med poLight, og etter å ha avsluttet jobben i Industrifonden har han kjøpt aksjer privat i poLight.

Det som er litt ekstra gøy er at Industrifonden også er investor i Hasselblad, altså det kameraselskapet som leverer en del SW til Oppo/OnePlus sine high end telefoner. Det er helt klart at Oppo/OP, Hasselblad og polight har mange linker som er mellom dem.

Blir gøy å se om det kommer ny flaggemelding fra Dan Ekelund, og gjør det det så tror jeg det er det største bullsignalet som finnes. Han kjenner til mye!
rosgun
15.12.2023 kl 01:32 4463

Myragubben 12.12:

Gøyalt spørsmål jeg fikk på pm i ettermiddag:
"Er poLight høyt priset nå?

Svaret mitt er selvfølgelig "NEI!", men da må jeg vel si at dette ikke er en anbefaling om noe som helst, men jeg tenkte å forklare hvorfor jeg mener dette;

I dag er poLights MCAP 100mill$, altså litt over 1mrd kroner. Et par uker før aksjonærene startet å selge ned i forbindelse med emisjonen tidligere i år var MCAP nesten 1,5mrd kroner.

Opp til MCAP som var vår verdsetting av poLight FØR de fikk inn 135 millioner kroner på konto for å være rustet til det som kommer var altså nesten 50% høyere enn dagens MCAP.

Hva har skjedd? Er det noe i poLight som gjør at de er verdt mindre? Forsinkelser? Produksjonsstopp? NEI er svaret på alt dette, for det som har skjedd er at mennesker og roboter sammen har forsøkt å skape verdiøkning på kjøp og salg av aksjer. Selg litt, kjøp litt billigere tilbake, og "sånn går no dagan".

Men hva er det som gjør at poLight skal korrigere opp nå da? Mye, tenker jeg.

Jeg tror det er en hel rekke faktorer som jobber sammen. Jeg kan forsøke å ta det kort...

1) Makro har virkelig snudd! Rentetopp er passert, 10-årsrenten i USA stupte 20% I dag.
2) Smartphone og annen consumerelektronikk har snudd pilene oppover. Etter 7-8 strake kvartaler med nedgang bremset fallet kraftig opp i Q1, og flatet ut. Q2 og Q3 har det gått rett vei, og nå har vi positive salgstall i smartphone for Q4,.
3) Er vel en konsekvens av 1 og 2, men tar med likevel: Vi ser en rask innførsel av nyere teknologi I kommende smartohonemodeller. Makrokamera i Tecno er med liquid lens, og det er et signal om at det forventes et utrolig mye bedre marked. For; makrokameraet de kjører ut nå er svinedyrt å produsere. Dette er kanskje vårt sterkeste signal om bedre tider!
4) Meizu Infinity er helt vanvittig bra, og det selv om ikke alle funksjoner i TLens er brukt, det er bare fantastisk bra. Dette snakkes det om ser jeg.
5) Nå er pass-through-cameras med "varifocal lens (Altså; TLENS-KAMERA) blitt en standard som tech-diskusjoner blant forståsegpåere handler om. Jeg har lest flere evalueringer av briller, og der finner jeg i innlegg at "det eneste denne mangler er varifocal pass-through-cameras" synd, det ødelegger brukeropplevelsen". Altså, vi er der hvor vi skal være, TLens er i ferd med å sette standard for hva en god AR/MR-brille skal være.
6) Teknologi har vært bortvalgt av investorer over olje i lang tid pga makro. Nå faller olje, rente og frykt, noe som stort sett alltid fører investorene over tilbake til tech. Dette ser vi blant annet i Nasdaq og andre indekser.
7) Apple! Nå ser det ut til at Apple Vision Pro, som var antatt lansert H1-2024 er kommet så konkret at det er Q1-2024, og ryktene i applekorridorene er at det allerede nåber startet opp trening av AVP-selgere. Det antas lansering kanskje allerede i januar. For å ta det med teskje: det er 7 uker til januar er ferdig...!

Er vi i Apple så blir det "haraball" på børsen i alle fall! Første år er det snakk om noen hundre tusen briller, kanskje oppmot 500k, andre år en million, og tredje år 10 millioner, ifølge AppleInsider, nettstedet.
Stemmer dette, og at det er 2 stk TLenskamera i AVP så snakker vi om noe ala 1mill-2mill-20mill linser disse tre årene. Med salgspris på f.eks
ca 10$ betyr det 110mill-220mill-2200mill
ca 2$ betyr det 22mill-44mill-440mill

Er vi i AVP så regner jeg med tallene for de neste tre årene ligger mellom disse intervallene.

Kort sagt; er vi i AVP så deriskes poLight så inn i hampen pga Apples voldsomme vekst i salg av ny tech. Da de kom med smartphone ble det lavt salg år 1, deretter flerdobling mange ganger på rad. Det er slik Apple gjør det😅. Selv om vi skulle få en bestilling på bare noen mill ved innføringen så vet vi at dette vil ha en eksponentiell vekst fremover, og det SKAL prises inn i kurs i nåverdi.

Men for all del; alt handler ikke om Apple i poLight. Apple er bare en liten del av det store bildet. Vi vet at poLight har prosjekter på AR/VR-briller med ALLE de store. Det betyr Apple, Google, Microsoft, Meta, Samsung, Sony, Huawei, og egentlig hele "røkla".

Dersom jeg skulle gjettet på den ene, virkelige driveren for kursutvikling i poLight så ville jeg satt opp hele smartbrillevertikalen. For det er virkelig startet opp noe stort nå, og tenk på 2025!!! 2025 er consumerbrillens store år, og vi vet at noen av poLightprosjektene "can evolve from professional use to consumercase". Det svekker ikke akkurat troen på smartbrillevertikalen!

Nei, jeg mener poLight er underpriset, for i dag er det 9-sifret kontantbeholdning og en sterk økonomi. Det kjøres meget offensivt i alle tech-events som betyr noe for møte mellom poLight og OEM, og ikke minst; TWedge skal på første SHOW-OFF i januar!
(Men først; Consumer Electronic Show, CES, det kommer helt i starten av januar, og om jeg har rett så vil TLens være representert i sannsynligvis 2-sifret antall produkter der😉)
Redigert 15.12.2023 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Eqnrqec
14.12.2023 kl 23:09 4499

Kjekt å se litt ok omsetning i aksjen, det er digg. Syns bare du er litt vel optimistisk 😅 men herlig om du går rett👍🏻 Innsidehandel er helt fraværende i PLT, det synes jeg er litt rart!?
rosgun
14.12.2023 kl 21:46 4502

Egnreck:

1. Hynion var»nesten» 0,50 idag og har gått 67% på tre dager.. Mao er kritikken hermed avvist( den skal i kr 5,50 så fortsatt 3-4 x her altså)

2. Polight :23-24 kr - er dette feil mener du….( kurs var 12,30 når tråden startett!!!)

Les dette:

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 14. des 2023

Kr 22,30 er close, enig….du er kravstor altså😂😂😂

PoLight har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen har støtte ved cirka 15.80 kroner og motstand

ved cirka 22.30 kroner.

Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for PoLight.
Redigert 14.12.2023 kl 21:47 Du må logge inn for å svare
Eqnrqec
13.12.2023 kl 21:13 4686

Bra gjort, truffet med alt som har gått bra, rart du ikke hadde Northen inni der 🤣 skal følge med Hynion, lykke til med nye 500% de neste ukene! 🤭
rosgun
13.12.2023 kl 21:06 2325

Synes du det ja? Burde muligens ha skrevet 100-120 så blir du fornøyd snart- kommer jo dit med Apple om en stund…

Trodde ikke du fulgte med så godt jeg hvis du takker nei til firedobling i Hynion på 14 dager… men får håpe andre hører. Har vel egentlig ganske bra trackrecord med 500% økning på 4 siste mnd, så treffer bra på egne investeringer både i Bgbio, Argeo, Lifecare , Polight og nå Hynion….

Hynion + Polight skal få porteføljen opp ytterligere 500%, men kun på halve tiden, dvs 8 uker🥁🚦🔑

Følg med så regner jeg du dukker opp igjen.

Lykke til a kjakan😎🚀
Redigert 13.12.2023 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Eqnrqec
13.12.2023 kl 20:07 2378

Ikke tenk på meg, jeg har det godt med mine polightaksjer. Syns bare det måtte nevnes at du bommer hele tiden med dine estimatet 😄 Hynion=Neitakk!
rosgun
13.12.2023 kl 17:30 2479

Vent litt a’ , så kommer den dit🎅🏻

Voldsomt hvor store forventninger det er til mine spådommer🎅🏻

Ett hett tips er å posisjonere seg i litt god tid før kursen går voldsomt….

Håper du nå ser tendensen i Polight.

(Ønsker du flere tips, si fra da….
Sjekk forøvrig Hynion som har gått 50% på 3 mnd hvorav 40% siste to dager…..)
Redigert 13.12.2023 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
Eqnrqec
01.12.2023 kl 08:00 3141

Hvordan går det med kusen Rosgun? Ser du selv hvor flaut alt du har skrevet er? Skulke vi ikke være på 23-24 kr nå, dæven ka du bomma, igjen å igjen, du lærer visstnok aldri!
klarak
27.11.2023 kl 23:15 3595

2 + 2 = 4? TLens er I Varjo XR4 Focal Edition. + En liten ordre på 400 000kr, bekrefter fakta. Hva er det neste? Alle som vil være konkuranse dyktige må nå ha Tlens. Million ordre kommer til å komme fra mange kunder framover. Dette blir å sammenlikne med Kodak og deres uvilje til å legge bort gammeldags film i deres kamera. Digitale fotoapperat, overtok og de som ikke tilpasser seg og bruker TLens vil gå konkurs og dø.
Slettet bruker
27.11.2023 kl 23:13 3588

Rom, ble ikke bygget på en dag.

400 000,- for første batch til XR-4 er en start og ikke noe annet.
Signaleffekten til konkurrentene når nr. 1 i briller velger TLens er enorm.
Redigert 27.11.2023 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
skadi
27.11.2023 kl 22:55 3650

Gratulerer med det.
Ser at bekreftelsen i børsmelding kombineres med en ny bestilling til "masseproduksjon" på hele 400000 kroner. Hvordan skal Polight noen gang komme i posisjon til å tjene penger med sånne småbeløp? Verdens med avstand beste lense til prisen nærmest null. Tipper kundene er happy å har Polight som leverandør......
Redigert 27.11.2023 kl 22:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2023 kl 22:44 3673

https://newsweb.oslobors.no/message/605074
Var det noen som sa julegave!
Varjo lanserte XR-4 brillen i dag med autofokus i 2 RGB kameraer, med linser fra poLight.
Varjo sa autofokusen er raskere en human eye. Så nå, hvem er neste ut, tro!
Redigert 27.11.2023 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Jonmangseth
27.11.2023 kl 21:53 3742

TLens i XR-4 Focal Edition ja
skadi
27.11.2023 kl 19:52 3900

Billyjojimbob skrev Lister seg oppover👍
Varjo briller med eller uten T-lens?
Billyjojimbob
27.11.2023 kl 15:21 4084

Sweetspot skrev 👌
Lister seg oppover👍
Sweetspot
27.11.2023 kl 10:50 4250

👌