🍏(apple)lens

rosgun
PLT 16.11.2023 kl 15:21 116555


Apples AR/VR-headset antas imidlertid å komme først. Det skal støtte utvidet virkelighet, og ventes trolig en gang i 2023. Dessverre ventes Apple Glasses først et par år senere. Dermed får vi trolig ikke se dem før rundt 2024.2. sep. 2022


5.3
Kramzz har i mine øyne tatt over Mya sin posisjon hva gjelder kunnskap i Polight, og ikke glem at Kramzz og Rosgun er de to som gjorde Myra oppmerksom på Polight i sin tid😀…vi er mao ingen ferskinger på Polight og historien bak…

Kramzz står bak tråden « Norges teknologiske hemmelighet» på FA forumet og er også med i podden, og har gode og reflekterte innlegg.

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivå hvor det bør være interesse 🙂

Momenter som er viktig å få med er at de har 100 mill på bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund før men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising på like under 500 mill bør være god med tanke på at de øker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍



AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend • Hvorfor TLens® - Viktige salgsargumenter; • Muliggjør kameramoduler i ultrakompakt størrelse • Ultralavt strømforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning • Rask fokushastighet • Konstant synsfelt (FOV) og høy optisk stabilitet • Ingen tyngdekraftpåvirkning selv når hodet beveger seg • Athermalization - robust fokusering over temperaturområde nær komponenter med høy varme (kamera med fast fokus går ut av fokus) • TLens® kamera AR brukssaker • Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand • Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand • Håndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon • All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen • Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse


AR/MR - nøkkelfokusområde for poLight • TLens® er relevant for bruk i både verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm • Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert på markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet • AR-markedssegmentet fortsatte å utvikle seg positivt for poLight i løpet av kvartalet • To oppfølgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet • 5 design-in's • Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i løpet av 2024 • En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prøvetaking) på gr


Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivå hvor det bør være interesse 🙂

Momenter som er viktig å få med er at de har 100 mill på bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund før men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising på like under 500 mill bør være god med tanke på at de øker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍



AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend • Hvorfor TLens® - Viktige salgsargumenter; • Muliggjør kameramoduler i ultrakompakt størrelse • Ultralavt strømforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning • Rask fokushastighet • Konstant synsfelt (FOV) og høy optisk stabilitet • Ingen tyngdekraftpåvirkning selv når hodet beveger seg • Athermalization - robust fokusering over temperaturområde nær komponenter med høy varme (kamera med fast fokus går ut av fokus) • TLens® kamera AR brukssaker • Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand • Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand • Håndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon • All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen • Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse


AR/MR - nøkkelfokusområde for poLight • TLens® er relevant for bruk i både verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm • Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert på markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet • AR-markedssegmentet fortsatte å utvikle seg positivt for poLight i løpet av kvartalet • To oppfølgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet • 5 design-in's • Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i løpet av 2024 • En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prøvetaking) på grunn av svak etterspørsel • Den forbrukerrelaterte saken går bra – høyvolumsak • Videre et potensielt nytt produkt kalt TWedge®, forbedrer µLED AR-skjermoppløsning, får god interesse • Vellykket demonstrert på CES og SPIE Photonic West

Design-vinn 3 (2)
Design-in 5 (5)
Fullført PoC 16 (13)
Pågående PoC 8 (11)
Planlegging PoC 17 (14)


Ref. Q4

https://www.polight.com/investors/reports-and-presentations/default.aspx

Ha en fin dag 🙂👍

2.2
2 barcode fra et firma med tilknytning til Huawei.

Spennende relasjon med tanke på ny telefon som kommer ila Q1-2024.

Rosgun hypotese: KINA=Kamera hitech=tlens=polight=

klokke(xiaiomi)telefon(meizu)barcode(=prowave), Glasses(llvision)

Konklusjon:
Meizu lå nede og trengte Polight=suksess
Huawei lå nede og trenger Polight=suksess

https://www.91mobiles.com/upcoming-huawei-mobiles-in-india-amp

Første slipp er i februar og mistanke om at slle modeller har tlens jeg….

Hvorfor:Innovativ kamerateknologi

https://www.huawei.com/en/news/2023/6/5-point-5g-commercial-fullset-equipement

Ok, så får vi se. Tror de som er ute nå har gamblet over evne….skjer mye i februar her altså📲🏋🏻‍♀️



1.2

Bunnen nådd på 14-16 kr.

APV er det ingen snakk om lenger

Nå ser vi fremover. Om ikke lenge er det messe i Barcelona hvor Xaomi gjør mobilslipp, og disse har flest patenter av alle mobilpriodusenter med Polight, og akkurat dette er IKKE noen smågutter hva gjelder volum. Denne blir bankers, og hvis POLIGHT mener alvor så er det med denne leverandøren……..

Volum bør det også bli potensiale for når selveste META skal lansere sin Quest 4, og patent nr 2 på få dager med Polight har fått stor oppmerksomhet. Lansering av Quest 4 er i 2024.

NB: Dette er pr idag ikke et volumprodukt, men dette kan ta av når de blir en annen opplevelse med t-lens. Pr idag har Meta mue dårligere brille enn APV…. Så der kan Polight hjelpe Zuccerberg med suksess. Heller ikke noe mangel på vilje og milliarder av dollar der i gården for å lykkes🙂.

(https://smart-phoneprice.com/meta-quest-4-release-date/amp/)


📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲
Xiaomi smartphones totaled over 153 million unit shipments, accounting for almost 13 percent of the global smartphone market
📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲📲

31.1

Bare å ta tilbake aksjene folkens da ser vi om det er hard pakke i neste gave😎


HUSK AT EMISJONEN SKULLE LIGGET PÅ KR 19, MEN BLE BESTEMT TIL KR 10-11 kr.

ISAKSEN HADDE INNSIDEKJØP OGSÅ PÅ 10,40.

JEG TENKER BUNNEN ER NÅDD OG VEL SÅ DET OG AT VI KAN SE FREMOVER I DET KORTE BILDET…..

Av 13 FULLFØRTE POC PÅ BRILLER HVEM SKAL UT AV SEKKEN FØRST?

META ? GOOGLE ?

All major players? ( inkluderer muligens Apple på et senere tidspunkt i rimeligere brille)

Det gledes stort å gå inn i Polight igjen på disse nivåene.

At AVP ikke kom med T-lens blir mindre viktig dess mer nederlaget er innsett, MEN det vil uansett aldri bli et consumer mass product pga flaskehalser i produksjonen og pris.

Derimot er det for lengst laget en langt rimeligere versjon som heter Apple Pro Lite.

Jeg stoler på Isaksen når han sier all major players.

Det er 13 fullført POC i briller og for Apple fans, hvem vet?

Nå blir det spennende å se hvem disse 13 er og de vil sannsynligvis bli offentliggjort på løpende bånd nå som Apple har «brøytet vei» for hva AR kan oppleves som.

At Polight med Varjo allerede er et bedre alternativ er udiskutabelt.

At Myra bommet på sin spådom er uheldig i det kort bildet, men tror det er flere enn han som har gjort feil i børsverdenen.

At han er tilgitt og i tillegg ga beskjed er også er en tillitserklæring. ….. og jeg har aldri hørt en som har mer peiling og oversikt over det tekniske og markedet….

Vi er i startgropa og har fortsatt noen bra skalper i beltet, både Varjo og Magic Leap og Llvision med fler…

Magic leap med Saudi milliarder vil fungere som en orginalprodusent for en haug med AR merker og ville tydelig ta konkurransen med Apple.

Man skal ikke se bort ifra at det var dette samarbeidet som til slutt veltet Apple avtalen.

Apple er Apple, men tar Polight de andre konkurrentene ser jeg på det som et større marked totlalt.

Google har nå gått forbi Apple i verdi så det er tydelig at deres Ai satsing bærer frukter. Kanskje tiden er inne også for at Google også får briller med tlens og vil konkurrere med sin Ai i kombinasjon på brillen, hvem vet?

Her er det MASSE p glede seg til/over og ikke umulig det plutselig dukker opp en telefon her heller🦄📲
Redigert 05.03.2024 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
klaesp
29.01.2024 kl 14:51 3401

Hei, jeg har stor tro på at det løsner snart.
Men ttt I denne bransjen.
Denne er fra februar 23.

Vi har jobbet hardt i mange år for å kvalifisere oss til vårt første smarttelefonprosjekt. Selv om vi har vært nær et markedsgjennombrudd flere ganger, har endringer i siste øyeblikk i våre kunders produktutgivelsesstrategi forsinket vår inntreden i smarttelefonmarkedet. Dette kan selvsagt fortsatt skje, men stødig innkjøpsordre og det faktum at vi allerede har begynte å sende ut materiale for masseproduksjon må ses på som et sterkt positivt signal, sier Polight-sjef Øyvind Isaksen i rapporten.
Tigana
29.01.2024 kl 14:42 3431

Enig og håper fler og fler får øynene opp for det som kommer til å skje. Prøver å ikke antyde noen fremtidig kurs, men kurs 25,40 som vi hadde på topp for en del dager siden kommer til å bli sett på som et røverkjøp i 2025. Det er mye lettere å antyde kursen om ett år enn om det går opp eller ned imorgen, om en uke, neste måned.

Dette vil jeg eksemplifisere med at den LBS kunden som Polight har snakket om har satt hele 100 mann på å jobbe fram LBS løsningen og de tenker å selge den til andre brilleleverandører. LBS = Laser Beam Scanner (som sitter i begge brillestengene). 100 mann i arbeid koster utrolig mye penger og den investeringen må materialiseres i inntekter, og det sier også at kunden har 100% tillit TLens og Twedge, ellers så hadde det vært umulig å sette 100 mann i rabeid. Så det er banna bein det at linsene til poLight er nødt til å komme i brillene.
Trodde at LBS kunden var et asiatisk selskap, men etter ha sett META patentet sist fredag så ble jeg i tvil.

Klaesp
Tålmodighet er en dyd i poLight, men problemet vårt ift. tålmodighet var Covid-19 kom å stakk kjepper i hjulene og at vi gravere har funnet så enormt mange patemter og vet hva som kommer til å skje lenge før det skjer og vi er fortsatt i det stadiet. Nå når kommersialiseringen så vidt har begynt får vi stadig bekreftelser og aksjen oppfører seg volatil i et slikt stadie, sånn er det bare, men volatilitetet har nå jeg hevet meg over for ett år siden og sitter langsiktig.
Redigert 29.01.2024 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
klaesp
29.01.2024 kl 14:32 3421

Polight har vært et spennende selskap i mange år og er fortsatt, men de må opp til eksamen å levere kontrakter.
Det har vært mye "nesten " slik ceo har uttalt.
Londonmannen
29.01.2024 kl 14:09 3464

Tigana
Trolig det beste investeringsråd som er gitt så langt i 2024. Skal bli spennende å se hvilke avkastning man vil oppnå ved å kjøpe PoLight aksjer 29 Jan 24 og frem til siste handledag i 2025. Tror nok det kan bli heftige prosenter!
Tigana
29.01.2024 kl 13:44 3505

Nytt patent med TLens i mobilkamera for zoom som i dag er lagt ut på Discord. Dette er for zoomkamera på baksiden av mobilen så dette er veldig interessant, for TLens forbindes oftest med selfiekamera. At TLens kan ta markedsandeler også i baksidekameraer er kjent fra før, men det nye her er at de ikke går rundt grøten. De skriver rett og slett at de skal bruke TLens. Altså ingen omskriving som liquid lens eller polymer lens. Autofokus på zoomkamera, hvem vil ikke ta skarpe bilder på lang avstand. Alle.
Og egentlig for oss aksjonærer en bekreftelse på at det er TLens man må ha når det skal være autofokus i mobil (en mobil er ofte i bevegelse og da må man ha en linse som ikke påvirkes av gravitasjon).

Markedsandeler i mobilmarkedet er: Apple 28,8%, Samsung 24,1%, Xiaomi 11,9%, Oppo 5,6% og Vivo 5,1 %.
https://gs.statcounter.com/vendor-market-share/mobile

Det er Vivo som har patentet og de er ingen smågutt siden de er på 5. plass og har 5,13% av verdensmarkedet. Et marked som var på 1,17 milliarder smartphones i 2023. Det skulle bli ca. 60 millioner Vivo mobiler i året. Men hva gjør konkurrentene tro? De kan ikke være dårligere så de følger nok etter om det ikke allerede foreligger tilsvarende patent (har ikke oversikten på alle patentene, men nicket Anonne på Shareville har det).

Tlens oppgis i post 0022. TLens er add-on på toppen av kameraet pkt. 800.
https://patents.google.com/patent/EP4307651A1/en

Som poLight selv har sagt, poLight kommer ikke til å være det samme selskapet i fremtiden. Jeg tror dem på det. Dette patentet er også et lite konkret bevis på det. Legg aksjene dine i skuffen ihvertfall til 2025.






Redigert 29.01.2024 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
IDGAF
29.01.2024 kl 12:07 3609

Kontrakter forhandles om dagen 😉

Følg med ✔

Meget spennende tid fremover nå 🎯🔥
klaesp
29.01.2024 kl 11:48 3640

Har gått mellom forrige ukes aksjonærer lister.
Trenden var at privat aksjonærer pluss Nordnett livsforsikring sto for mye salg i perioden.

7. J.P. MORGAN SE som økte flere dager i perioden.

Virker klar for rekyl før oppdatering (er) fra selskapet
Tok derfor nye 10k inn i polight portisen 💯💥
Redigert 29.01.2024 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
klaesp
29.01.2024 kl 11:24 3613

Kan virke som aksjen har bunner ut I dette området, etter betydelig fall forrige uke.
Spennende periode vi går inn I

Tvi tvi
klarak
29.01.2024 kl 09:01 3758

Hvor mange nick og profiler trenger du Funhause for å baise og bedrive skittkasting mot andre debattanter her på HO?
Londonmannen
28.01.2024 kl 23:58 3986

Vel, denne listen med 33 produkter så langt blir neppe kortere etterhvert så man ser fordelene med TLens. Og vekstkurven vil nok bli brattere og brattere etterhvert som månedene og årene går.
FunHouseComp
28.01.2024 kl 23:34 4002

Hvis noe ser ut som en and, svømmer som en and og kvekker som en and, så er det mest sannsynlig en and. Desverre er det litt for mange overivrige spekulanter her inne som sitter å runker i tastaturet.
FunHouseComp
28.01.2024 kl 21:28 4155

IDGAF skrev Tenk selv 😉
Jeg tenker selv. Heldigvis. Så tenker jeg også mitt om disse som forsøpler, og spammer forumet med 40 ulike hausetråder hver dag, litt avhengig av hvilket selskap de er inne i til en hver tid. Rosgun er jo et eksempel på det.
Redigert 28.01.2024 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
Tigana
28.01.2024 kl 20:59 4218

Har selv kjøpt webcam Maxhub UC W20 i Reddit-listen i mitt forrige innlegg. Auto-focus og TLens beskrives som «Auto-focus ensures a smoother meeting experience and the T-lens technology ensures it’s all done seamlessly.»

https://www.maxhub.com/aus/ucw20/
FunHouseComp
28.01.2024 kl 19:23 4337

Da fikk vi vite det. Hva med tyskerne? De skal vel inn å kjøpe seg opp? Utlendingene kommer?
Tigana
28.01.2024 kl 18:24 4422

https://www.reddit.com/r/poLight/comments/zqhvtm/commercial_available_products_with_tlens/?utm_source=share&utm_medium=web3x&utm_name=web3xcss&utm_term=1&utm_content=share_button

Link over er delt på Reddit i dag.
Commercial available products with TLens. Rimelig imponerende antall produkter TLens er en del av allerede. Sjekk selv.

De to vertikalene barcode scannere.og maskiner med kameraer var tidlig ute til å ta kameraer med TLens i bruk, fordi de er kjappest og kan scanne fra 10 cm og til 30 meter eller mer.
Nå kommer de øvrige vertikalen også til å fylles opp med produkter. Vær du sikker.

Jeg savner kun en vertikal i oppstillingen og det er Automotive. Den vertikalen henger etter, men det kommer biler med TLens i. Må ha superraskt kamera når biler skal utnytte mulighetene 5G og senere 6G gir. Siden Geely eier Meizu mobil og har gitt ut mobilen Meizu 20 Infinity med TLens i selfie kameraet, og Geely er hovedeier i Volvo og Polestar, så ligger det i kortene at TLens trolig kommer i Polestar først. Har forstått at fremtidig Meizu mobil skal bli nøkkelen til bilen.


Redigert 28.01.2024 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.01.2024 kl 10:01 4709

Helt enig. Tenker helt likt…. Frem til 2025 vil det komme mange løsninger for briller, og noen vil være bra og andre dårligere….

Jeg tror volumet kommer for Polight sin del siste halvdel av 2024/første halvdel 2025 i magic leap og Meta….

At magic leap har fått inn milliarder fra Saudi Arabia og skal selge sin brille som en slags orginalprodusent for at andre skal kunne foreta «små» tilpasninger til sin tech er ulidelig bra volumnyheter for Polight….

Det er gitt koblinger mellom Meta og magic leap allerede i 2023….og med siste patentet fra Meta med autofokus og polight bekrefter dette langt på vei at strukturen for ovennevnte faller på plass. Polight har en stor fordel hva gjelder masseproduksjon og ingen flaskehalser i sin produksjonsprosess. Dette vil være en stor fordel også for magic leap som vil sikre store leveranser til flere major players innen AR…..

Apple er allerede igang med versjon to av APV som vil være billigere og som kan skaleres opp uten tanke på levereanseproblemer med underleverandører…. Apple vil klare produksjon av maks 200 000 APV i 2024 pga flaskehalser, noe som knapt kan kalles masseproduksjon i segmentet consumer….

Meta derimot solgte knapt 2,5 mill quest 3 i 2023…. Disse vil nok kunne øke betraktelig med slipp av Quest 4, som enten kommer i midten av 2024 eller tidlig 2025….

Det er også logisk at et firma som Varjo i industriell vil bli en viktig referanse når ryktene sier de overgår APV, ikke så rart da de bruker mer power via en pc for å styrke opplevelsen av AR, og de har også bekreftet tlens.

Polight har mye mer teknologi enn tlens, og mandag vil verdenspremieren for twedge bli presentert. Dette vil nok få svært mange av de største til å finne ut hvor de skal handle for sine consumermodeller for 2025….. Tipper Polight allerede er igang med å supplere teknologi til POC prosjekter for bla APV 2 til mass market, men da til en rimeligere og bedre modell.

Om det ikke er tlens i APV 1, blir derfor uviktig og spesielt uviktig da Apple for lengst har uttalt at de skal bytte ut underleverandøren som er årsaken til flaskehalsen. APV 1, er kun en vekker for å vise frem AR til folket og at den fungerer… Slike 1. versjoner kan sammenlignes med første iphone…. Det har jo skjedd litt siden den gang også med iphonen og andre smarttelefoner frem til idag😎🦄


Redigert 28.01.2024 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
IDGAF
28.01.2024 kl 05:19 4882

Interessant å følge din entusiasme rosgun 😁
Jeg var ikke på dette forum når jeg kjøpte mine gode tusen aksjer for endel år tilbake med gav 2.5 🥳 Sittet long med de snart 5 år nå. Planen er 10 nye år og ta ut pensjon 😉
Men halvparten blir nok solgt på kurs 100 som alltid har vært ett langsiktig mål .
Mitt råd til alle vil være at TÅLMODIGHET lønner seg. Kjøp og "glem" aksjen. Ikke sjekk kursen daglig ihvertfall 😱

Lykke til alle sammen de neste årene 😁
IDGAF
28.01.2024 kl 04:37 4895

Det er faktisk FÅ tilgjengelige aksjer i denne 😉

Forøvrig er den største røren i denne tråden deg funny boy !
FunHouseComp
27.01.2024 kl 23:42 4982

Det tar vel ikke lang tid for at denne rosgun kommer med en melding om at det er en melding rett rundt hjørnet. Han bruker vanligvis å annonsere slike ting når det passer han best. Kanskje får vi også vite at det er få frie aksjer tilgjengelig, og at tyskerne kommer. Ganske mye rør inne på dette forumet.
Londonmannen
27.01.2024 kl 17:25 5176

Vel, det er vel neppe kun for The fun of it at de ansetter nye medarbeidere. Tar vel ikke mye feil dersom nyansettelser skyldes at ledelsen i PoLight har sterke signaler om at aktiviteten i selskapet er uti ferd med å ta seg betydelig opp og at det er bedre med «føre var enn etter far». Nei, vi har ikke fått børsmeldinger som bekreftet dette økte aktivitetsnivået……enn så lenge. Men graverne rundt PoLight har vært flike til å grave frem bits and pieces som understøtter at Polights produkter blir å finne i stadig flere applikasjoner etter som ukene går. Ikke rart det har måttet bygge opp varelageret og ser behov for å utvide og forsterke organisasjonen til bedriften.

Tror nok vi kan glede oss til et særdeles artig og innbringende år for oss aksjonærer. En forsmak på hva som vil skje i 2025….
Tigana
27.01.2024 kl 17:10 5197

https://image-ppubs.uspto.gov/dirsearch-public/print/downloadPdf/20240027722

Tilbake til faget igjen. Blir det bare interne greier gidder ingen å følge poLight trådene og få kunnskap om potensialet. Føler det er viktig å dryppe litt info også på FA forum for alle er ikke på Discord og det ser ut til at Discord overtar mer og mer det som før ble delt på Shareville. Liker selv Discord best. Nok om det.

Linken ovenfor fra META patentet. Linsene som vises i patentet ligner veldig på TLens. Vi vet ikke, men jeg bruker likevel både betegnelse TLens og TWedge nedenfor.
Patentet ble oppdaget for to dager siden, og er delt her før, men jeg trekker den fram igjen siden jeg sist skrev TWedge om den linsen med skrå plater. Der tok jeg grundig feil, det som sies på Discord er at dette trolig er en linse med OIS (optisk bildestabilering). Skal ikke være bastant, men antar alle disse TLens og prismene er en del av en laser beam scanner (LBS), som sitter i hver av brillestengene. TWedge som jeg omtalte tror jeg ikke sitteri LBS, men tror den er plassert i vinkelen mellom stengene og brilleglasset. Korriger meg gjerne ift LBS eller TWedge.
Nå skal man være forsiktig med å si hvor mange TLens og TWedge det kan være i denne META AR brillen (det ryktes at den blir vist fram i år og da kommer den vel i 2025). Om det er 1 i de tre kameraene og 3 i hver LBS kan det være maksimum 9 TLens og 2 TWedge i denne AR brillen. Ta dette med en stor klype salt for vi vet ikke, men poenget mitt er å vise potensialet til poLight. Revisjon: alternativt 1 i kun frontkameraet (de på hjørnene er sensorer) og om TWedge sitter i LBS, minimum 5 TLENS og 2 TWedge.

Dette er bare META sin AR brille. VUZIX Shield AR brille vet vi har TLens og vi venter med stor tålmodighet på melding om design win i denne. Vi trodde den kom før jul, men ting tar tid i denne bransjen (de måtte forsterke innfatningen).
Apple sin AR brille kommer i 2027 ble det sagt før, men har forstått at de framskynder den, de kan jo ikke sitte på gjerdet om META har sin klar i 2025. Her vet vi lite om Apple foreløpig
SONY, LG, SAMSUNG etc. ligger sikkert ikke på latsiden i AR briller de heller.

Selv har jeg sittet i ro med mine aksjer de to siste ukene, og er som alltid etterpåklok og ser at her gikk jeg glipp av en mulighet til å øke beholdningen. Har kun kjøpt litt CrayoNano siste uken. Liker å ta risiko og det har straffet seg i et par andre aksjer, men hadde jeg solgt kunne jeg tatt gevinst to år senere, og jeg mener poLight til stor del er derisket av alle graverne. Vi venter alle på det store gjennombruddet (Magic Leap 2 er et fin gjennombrudd det, men det må større summer på bordet eller f.eks. META eller eplefirmaet).
Redigert 28.01.2024 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
klaesp
27.01.2024 kl 09:28 5459

Ja, det virker som de har fått inn flere ordre nå nylig.

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=336400674

Your mission:

· Heading projects for customer deliveries, typically more complex deliveries involving internal and external (suppliers) parties

· Heading projects of establishing new suppliers/manufacturing partners

· Heading internal advanced R&D technology projects for new products and solutions, including feasibility studies and project start phase

· Guide improvements to the Quality Management System regarding project rules and guidelines

· Further develop project management methods and tools

FINN-kode 336400674
Sist endret 16. jan. 2024 10:52
Redigert 27.01.2024 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
27.01.2024 kl 01:26 2655

Husker du denne Rosgun starte 15 ulike tråder om PLT for 4 år siden? All in og langsiktig som alltid. Det var da han skulle ut. Samme greia i Ensu og annet vræl han vært inne i. De fleste selskaper har liten omsetning og det hauses over en lav sko.
Londonmannen
27.01.2024 kl 00:02 2703

Vel, selv klarte du å produsere 13 innlegg i løpet av 26 Jan. Det er jo ikke akkurat få det heller. God helg!
FunHouseComp
26.01.2024 kl 22:07 2805

Det er jo bare piss inne på dette forumet. At noen velger seg en aksje og skriver 40 innlegg om dagen om det selskapet de har satset sparepengene sine på er intet annet en piss. Dette gjelder denne Rosgun spesielt.
Redigert 26.01.2024 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
klaesp
26.01.2024 kl 19:04 2892

Kan dere slutte med det tullet begge to?
Takk på forhånd
FunHouseComp
26.01.2024 kl 18:49 2877

Det snittes ned skjønner jeg. Det fylles på i et selskap som man var all in i utgangspunktet. Det er helt utrolig hva man kan lese her inne på forumet. Vi har jo sett hvordan du har herjet og skrevet på forum med vanvittige tap opp gjennom årene.
rosgun
26.01.2024 kl 18:08 2939

Ikke i denne kompis- dette blir min bank fremover. Er for gammel til å ta risiko og herje rundt. Polight har vært mitt maintarget hele tiden, skulle bare tjene opp nok cash fra andre selskap først.

Takket være deg og baissere fikk jeg jo et scoop av billige aksjer også så det var flaks i uflaks…. Og rett inn på topp 50👍👁😎

Tusen takk for det forresten🍎❤️🍎

Det hadde ikke gått uten deg og resten av discord gjengen❤️
Redigert 26.01.2024 kl 18:19 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
26.01.2024 kl 16:49 3018

Du er jo ikke kjent for å sitte til 2025? Det er fort inn og enda raskere ut. Her må det hause mest mulig.
rosgun
26.01.2024 kl 16:10 3071

Jøss fortsatt noen som selger!! ???

Husk Myra tilbake i helga og finner nye kursdrivende funn- nå er han nok inne med mer enn noen gang👍😎

Han anslo at 2025 ble gjennombruddet, men han har nå sagt at 2024 blir året det skjer, mye pga apples offensive kraft.

Stayntuned folkens- kjøp dere inn NÅ
Redigert 26.01.2024 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.01.2024 kl 16:06 3051

Her skal det skje heftige ting

30.januar-1. februar: SPIE Photonics west 2024
26.-29. februar: MWC Barcelona

….. og så er autofokus bekreftet i APV ( se eget innlegg), og ifølge orakelet Myra er det da kun 0,1 % sannsynlighet for at det IIKKE er tlens i apple produktet…..


2. februar skjer det,(5børsdager) APV LANSERING MED POLIGHT MELDING


Mulig også mer ang Metas patent og slipp midten av 2024…

Google har snart polight brille og over 35 andre worldwide!!!!

DEN SOM IKKE HAR KJØPT NÅ MÅ STÅ ( utenfor å se på)…..

Moroa starter altså mandag😎
Redigert 26.01.2024 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.01.2024 kl 15:57 3003

På mandag flyr vi opp igjen… Swingers på discord forumet….

Bra dansken har trading, TA, sensur av folk og sletting av innlegg som passer gjengen. , samtidig som han er med i diskusjoner på alle tråder og er investor med egen interesse.

Altså, hvis dere ikke ser den da er det faen meg slutt på demokrati og hjerneceller til de som gidder ånbruke tid der, ærlig talt…

Det der er for dumt til å kunne fortsette … så oppi alt det surret der flyr det en teønder som er grunnleggerwn og baisser og hausser om hverandre uten en eneste kilde….

Nei, vettu hva for en jævla saus det der har blott…

Slett driten!!!
rosgun
26.01.2024 kl 15:45 3004

Da får vi se om discord gjengen er enig med seg selv om gap, trading, snikk og snakk( bare for å gjøre dette veldig vanskelig)…

Dette var planlagt av discord gjengen enten betalt av større aktører, evt gjøre plass til Kramtz…. Gud vet hva…

Men takk skal dere ha- det gikk jo veldig bra personlig, så viø nok fløyta få en annen lyd og Myra»var på ferie» så hadde ikke tid før helga.

Nei, folkens . Med så mye cash på spill for alle så er dere gjennomskuet for lengst..

Dere vet skkurst som dere har visst hele tiden. Tlens er i alle tenkelige vertikaler fra nå og forever….

Dette ble et dårlig innbilt spill som IKKE skal skje igjen…

Tenk på alle som tapte penger pga dere …..

DÅRLIG GJORT


Nå skal dere vel prate den opp der dden hører hkemme med telniske brudd, fyllte gap og sikre kilder.


Blir nesten kvalm av å tenke på deres samlede oppførsel…. Er det lov???

Tror ikke kursmanipulasjon sees mildt på av finanstilsynet!
Jeg rapportete det liksågodt, så tenk dere om en gang til på dette discors oppleggwt deres

God helg



Redigert 26.01.2024 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.01.2024 kl 15:27 3047

Har en mill til hvis du går ned igjen- plukker videre jeg da vettu. Du må legge inn høyere kjøp og ikke være så gjerrig👍

Hvordan gikk det med Meta patentet?
Kommer Quest 4 i midten av 2024?
Redigert 26.01.2024 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
26.01.2024 kl 15:05 3044

Snitter ned kalles det. Fra å være all in, er du altså enda mere all in nå. Utrolig til hausing.