🍏(apple)lens

rosgun
PLT 16.11.2023 kl 15:21 127036

Apples AR/VR-headset antas imidlertid Ä komme fÞrst. Det skal stÞtte utvidet virkelighet, og ventes trolig en gang i 2023. Dessverre ventes Apple Glasses fÞrst et par Är senere. Dermed fÄr vi trolig ikke se dem fÞr rundt 2024.2. sep. 2022

5.3
Kramzz har i mine Ăžyne tatt over Mya sin posisjon hva gjelder kunnskap i Polight, og ikke glem at Kramzz og Rosgun er de to som gjorde Myra oppmerksom pĂ„ Polight i sin tid😀
vi er mao ingen ferskinger pĂ„ Polight og historien bak

Kramzz stÄr bak trÄden « Norges teknologiske hemmelighet» pÄ FA forumet og er ogsÄ med i podden, og har gode og reflekterte innlegg.

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivĂ„ hvor det bĂžr vĂŠre interesse 🙂

Momenter som er viktig Ä fÄ med er at de har 100 mill pÄ bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund fÞr men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising pĂ„ like under 500 mill bĂžr vĂŠre god med tanke pĂ„ at de Ăžker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍

AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend ‱ Hvorfor TLensÂź - Viktige salgsargumenter; ‱ MuliggjĂžr kameramoduler i ultrakompakt stĂžrrelse ‱ Ultralavt strĂžmforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning ‱ Rask fokushastighet ‱ Konstant synsfelt (FOV) og hĂžy optisk stabilitet ‱ Ingen tyngdekraftpĂ„virkning selv nĂ„r hodet beveger seg ‱ Athermalization - robust fokusering over temperaturomrĂ„de nĂŠr komponenter med hĂžy varme (kamera med fast fokus gĂ„r ut av fokus) ‱ TLensÂź kamera AR brukssaker ‱ Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand ‱ Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand ‱ HĂ„ndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon ‱ All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen ‱ Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse

AR/MR - nĂžkkelfokusomrĂ„de for poLight ‱ TLensÂź er relevant for bruk i bĂ„de verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm ‱ Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert pĂ„ markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet ‱ AR-markedssegmentet fortsatte Ă„ utvikle seg positivt for poLight i lĂžpet av kvartalet ‱ To oppfĂžlgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet ‱ 5 design-in's ‱ Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i lĂžpet av 2024 ‱ En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prĂžvetaking) pĂ„ gr

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivĂ„ hvor det bĂžr vĂŠre interesse 🙂

Momenter som er viktig Ä fÄ med er at de har 100 mill pÄ bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund fÞr men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising pĂ„ like under 500 mill bĂžr vĂŠre god med tanke pĂ„ at de Ăžker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍

AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend ‱ Hvorfor TLensÂź - Viktige salgsargumenter; ‱ MuliggjĂžr kameramoduler i ultrakompakt stĂžrrelse ‱ Ultralavt strĂžmforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning ‱ Rask fokushastighet ‱ Konstant synsfelt (FOV) og hĂžy optisk stabilitet ‱ Ingen tyngdekraftpĂ„virkning selv nĂ„r hodet beveger seg ‱ Athermalization - robust fokusering over temperaturomrĂ„de nĂŠr komponenter med hĂžy varme (kamera med fast fokus gĂ„r ut av fokus) ‱ TLensÂź kamera AR brukssaker ‱ Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand ‱ Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand ‱ HĂ„ndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon ‱ All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen ‱ Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse

AR/MR - nĂžkkelfokusomrĂ„de for poLight ‱ TLensÂź er relevant for bruk i bĂ„de verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm ‱ Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert pĂ„ markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet ‱ AR-markedssegmentet fortsatte Ă„ utvikle seg positivt for poLight i lĂžpet av kvartalet ‱ To oppfĂžlgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet ‱ 5 design-in's ‱ Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i lĂžpet av 2024 ‱ En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prĂžvetaking) pĂ„ grunn av svak etterspĂžrsel ‱ Den forbrukerrelaterte saken gĂ„r bra – hĂžyvolumsak ‱ Videre et potensielt nytt produkt kalt TWedgeÂź, forbedrer ”LED AR-skjermopplĂžsning, fĂ„r god interesse ‱ Vellykket demonstrert pĂ„ CES og SPIE Photonic West

Design-vinn 3 (2)
Design-in 5 (5)
FullfĂžrt PoC 16 (13)
PÄgÄende PoC 8 (11)
Planlegging PoC 17 (14)

Ref. Q4

https://www.polight.com/investors/reports-and-presentations/default.aspx

Ha en fin dag 🙂👍

2.2
2 barcode fra et firma med tilknytning til Huawei.

Spennende relasjon med tanke pÄ ny telefon som kommer ila Q1-2024.

Rosgun hypotese: KINA=Kamera hitech=tlens=polight=

klokke(xiaiomi)telefon(meizu)barcode(=prowave), Glasses(llvision)

Konklusjon:
Meizu lÄ nede og trengte Polight=suksess
Huawei lÄ nede og trenger Polight=suksess

https://www.91mobiles.com/upcoming-huawei-mobiles-in-india-amp

Fþrste slipp er i februar og mistanke om at slle modeller har tlens jeg
.

Hvorfor:Innovativ kamerateknologi

https://www.huawei.com/en/news/2023/6/5-point-5g-commercial-fullset-equipement

Ok, sĂ„ fĂ„r vi se. Tror de som er ute nĂ„ har gamblet over evne
.skjer mye i februar her altsĂ„đŸ“ČđŸ‹đŸ»â€â™€ïž

1.2

Bunnen nÄdd pÄ 14-16 kr.

APV er det ingen snakk om lenger

NÄ ser vi fremover. Om ikke lenge er det messe i Barcelona hvor Xaomi gjÞr mobilslipp, og disse har flest patenter av alle mobilpriodusenter med Polight, og akkurat dette er IKKE noen smÄgutter hva gjelder volum. Denne blir bankers, og hvis POLIGHT mener alvor sÄ er det med denne leverandÞren

..

Volum bÞr det ogsÄ bli potensiale for nÄr selveste META skal lansere sin Quest 4, og patent nr 2 pÄ fÄ dager med Polight har fÄtt stor oppmerksomhet. Lansering av Quest 4 er i 2024.

NB: Dette er pr idag ikke et volumprodukt, men dette kan ta av nĂ„r de blir en annen opplevelse med t-lens. Pr idag har Meta mue dĂ„rligere brille enn APV
. SĂ„ der kan Polight hjelpe Zuccerberg med suksess. Heller ikke noe mangel pĂ„ vilje og milliarder av dollar der i gĂ„rden for Ă„ lykkes🙂.

(https://smart-phoneprice.com/meta-quest-4-release-date/amp/)

đŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“Č
Xiaomi smartphones totaled over 153 million unit shipments, accounting for almost 13 percent of the global smartphone market
đŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“Č

31.1

Bare Ă„ ta tilbake aksjene folkens da ser vi om det er hard pakke i neste gave😎

HUSK AT EMISJONEN SKULLE LIGGET PÅ KR 19, MEN BLE BESTEMT TIL KR 10-11 kr.

ISAKSEN HADDE INNSIDEKJØP OGSÅ PÅ 10,40.

JEG TENKER BUNNEN ER NÅDD OG VEL SÅ DET OG AT VI KAN SE FREMOVER I DET KORTE BILDET
..

Av 13 FULLFØRTE POC PÅ BRILLER HVEM SKAL UT AV SEKKEN FØRST?

META ? GOOGLE ?

All major players? ( inkluderer muligens Apple pÄ et senere tidspunkt i rimeligere brille)

Det gledes stort Ä gÄ inn i Polight igjen pÄ disse nivÄene.

At AVP ikke kom med T-lens blir mindre viktig dess mer nederlaget er innsett, MEN det vil uansett aldri bli et consumer mass product pga flaskehalser i produksjonen og pris.

Derimot er det for lengst laget en langt rimeligere versjon som heter Apple Pro Lite.

Jeg stoler pÄ Isaksen nÄr han sier all major players.

Det er 13 fullfĂžrt POC i briller og for Apple fans, hvem vet?

NÄ blir det spennende Ä se hvem disse 13 er og de vil sannsynligvis bli offentliggjort pÄ lÞpende bÄnd nÄ som Apple har «brÞytet vei» for hva AR kan oppleves som.

At Polight med Varjo allerede er et bedre alternativ er udiskutabelt.

At Myra bommet pÄ sin spÄdom er uheldig i det kort bildet, men tror det er flere enn han som har gjort feil i bÞrsverdenen.

At han er tilgitt og i tillegg ga beskjed er ogsÄ er en tillitserklÊring. 
.. og jeg har aldri hÞrt en som har mer peiling og oversikt over det tekniske og markedet
.

Vi er i startgropa og har fortsatt noen bra skalper i beltet, bÄde Varjo og Magic Leap og Llvision med fler

Magic leap med Saudi milliarder vil fungere som en orginalprodusent for en haug med AR merker og ville tydelig ta konkurransen med Apple.

Man skal ikke se bort ifra at det var dette samarbeidet som til slutt veltet Apple avtalen.

Apple er Apple, men tar Polight de andre konkurrentene ser jeg pÄ det som et stÞrre marked totlalt.

Google har nÄ gÄtt forbi Apple i verdi sÄ det er tydelig at deres Ai satsing bÊrer frukter. Kanskje tiden er inne ogsÄ for at Google ogsÄ fÄr briller med tlens og vil konkurrere med sin Ai i kombinasjon pÄ brillen, hvem vet?

Her er det MASSE p glede seg til/over og ikke umulig det plutselig dukker opp en telefon her heller🩄đŸ“Č
Redigert 05.03.2024 kl 10:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
26.01.2024 kl 07:24 3830

https://www.computerworld.com/article/3711844/2024-will-be-the-year-of-ai-glasses.amp.html

NĂ„ snakker vi volum her:

Amazon will almost certainly ship AI glasses (probably Fire-branded) after being clobbered in the market by Meta with a product that puts Echo Frames to shame. Amazon wants to collect all the data of all the people, and Amazon Fire Glasses (modeled after Ray-Ban Meta glasses) fit the bill perfectly.
Redigert 26.01.2024 kl 07:25 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sweetspot
26.01.2024 kl 07:52 3809

#MASSPRODUCTION 🖖
klaesp
26.01.2024 kl 07:58 3859

FĂžrste syretest kommer til uka
Er poliht med i APV

Spennende .
rosgun
26.01.2024 kl 08:14 3857

Mener dette er helt ubetydelig. Vil si META er en stÞrre nyhet med tanke pÄ volum i 2024. Jeg tror dette blir fÞrste consumer casen med twedge, og det allerede fremskyndet fra 2025 til midten av 2024
.

Bare Ä puste lettet ut for at Polight nÄ slipper Ä tenke pÄ noe emisjonstulll i 2025..

Og det beste av alt : funhousecamping er borte. Han begynte Ă„ bli vel slitsom i natt
.

NÄ er mitt eneste Þnske at Äpningskursen drar pÄ noe inni helv
. fra start sÄ discord gjengen, og andre baissere fÄr seg en kjempesmekk for Ä fÄ ufortjent billig inngang.

Make my day folkens- tĂžm sparegrisen pg kjĂžp insane mwd aksjer idag. Et slikt kunstig lavt nivĂ„ som kr 19 skal aldri skje igjen. Teknisk skal vi RETT OPP, da visttnok alle gap og andre gap er tettet en gang for alle ifĂžlge dansken pĂ„ discord😂😂😂.

NĂ„ tar vi dem ved hornene og kjĂžper som gale🩄.

Gjorde 1 mill klar for formĂ„let igĂ„r, og gjett om jeg er klar😎🍎META🩄👁.

Urent spill fra discord gjengen skal koste.

Husk at Rosgun ALLTID vil hjelpe mannen i gata Ă„ bli rik, da er det bare ett ord som gjelder fra morgenen: KJØP rubb og stubb, og la discord «ekspertene» lĂžpe etter med tunga ut av munnen😉👍🩄👁.

Lets go folks🩄😎😎😎😎😎(40 poc til gjennomfþrt eller planlagte)

Dette gÄr veien hele veien til ja gud vet hva kr 10-20000
Redigert 26.01.2024 kl 08:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
26.01.2024 kl 08:32 3812

NĂ„ kommer jeg pĂ„ topp 50 med dagens kjĂžpsordrer det skal bli digg😎🩄 Bare Ă„ skyte pĂ„ fra start🩄😎👁
Tigana
26.01.2024 kl 08:35 3837

NÄ er jeg imponert rosgun. Du fanget opp denne rimelig kjapt. Delt fÞrst pÄ Reddit kl 23:05 i gÄr.

PDF av patentet til META ligger her og ble offentliggjort den 25. januar 2024. AltsÄ i gÄr.

Det jeg ser pÄ bildene/tegningene i patentet er bÄde det som ser ut som TLens og ser ut som TWedge.
Twedge er den med plater som er pÄ skrÄ mot hverandre og skrÄplaten som tilter hÞyre - opp - venstre - ned kontinuerlig raskere enn Þyet kan se, slik at bildet som vises pÄ innsiden av brilleglasses faktisk oppleves 400% tydeligere enn bilde/video som ble sendt. Blir som 1 pixel deles til 4 pixler. Det er bl.a. TWedge som skal vises fram av poLight pÄ SPIE Photonics West i San Francisco fra 27. januar til 1. februar. HÄper noen norske journalister har tatt veien.

https://image-ppubs.uspto.gov/dirsearch-public/print/downloadPdf/20240027722

https://spie.org/conferences-and-exhibitions/photonics-west#_=_
Redigert 26.01.2024 kl 09:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
stimar
26.01.2024 kl 08:42 3819

Nydelig dette her. Skal kjÞpe det som er i dag under 20,- nok. Rosgun skal fÄ kamp om volum;-)
rosgun
26.01.2024 kl 09:17 3831

Ja, nĂ„ ble det action😂😂. Lurer pĂ„ hvem som vil sitte utenfor i helga
. Mange som brenner seg og tar tap nÄ .

Jeg takker og bukker for alle aksjer
..

Helt utrolig at flere selg enn kjÞper
. sÄ mange lettlurte pÄ en gang er smÄtt utrolig.

Husk at om noen sier de har solgt har de garantert solgt fÞr de sier noe sÄ kursdrivende.

Hvem tror du kjÞper tilbake aksjene sine nÄ folkens?

Snart er Myra tilbake med BEKREFTELSE pÄ APV OG META i helga som han sa i starten pÄ uka

Han og resten av discord gjengen har da fÄtt doblet sin aksjebeholdning. Den som ser dette KJØPER.

Jeg synes virkelog synd pÄ dere som selger nÄ..

Selger dere fordi Meta og Apple har patent i brillene sine.

Jeg er sjokkert🩄😎👁
rosgun
26.01.2024 kl 09:19 3843

Ja,da mĂ„ jeg minst vĂŠre pĂ„ topp 50- mĂ„let nĂ„dd👁🩄😎

Dette var tidenes scoop.
Redigert 26.01.2024 kl 09:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
BlackPearl
26.01.2024 kl 09:21 3845

Vent med snitting til den treffer 16,2 idag ;-) blir mer aksjer for samme penga :-) (uten noe positivt melding skal den videre ti 13-14 )
stimar
26.01.2024 kl 09:21 3862

Ok, ble litt mye Ä gape over her nÄ. Har fÄtt mitt og overlater scenen til andre. Gleder meg til vi fÄr bekreftet AVP +++
rosgun
26.01.2024 kl 09:29 3844

TrÞst deg med at aksjen vil gÄ flere hundre prosenter ganske sÄ snart
 Da kan det virke brutalt pÄ disse nivÄene. Noen ble visst sure pÄ meg og flere som fulgte med i timen tidlig og kom inn lavt

Tipper vi vil se noen kjendiser pÄ listene etterhvert.

Si gjerne at Polight har fĂ„tt fotfeste blant Oslo bĂžrs sin «inner circkle» . blir spennende Ă„ se haugen med kjendiser fremover
. denne ble nevnt i samme artikkel i 2011 som Kahoot som Norges fĂžrste enhjĂžrning.

Tydelig at dette er nÊrt forestÄende da flere nÄ tar plass.

De bruker millioner pÄ Ä legge salgsordre lavt for Ä satse pÄ en uimotstÄelig oppgang fom kl 14-15 tiden idag.

Kalll det gjerne bullish, og det er faktisk et bull signal
. Husk alle som baisset under kjente navn siste 5 dager
.

Bare ikke selg folkens- de prĂžver Ă„ lure aksjene av dere hele gjengen.

IKKE GÅ I FELLA- nĂ„ bĂžr du kjĂžpe tilbake aksjene dine igjenđŸ˜ŽđŸŠ„đŸ‘đŸ•¶ïž
Redigert 26.01.2024 kl 09:43 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
26.01.2024 kl 09:35 3874

DET ER ABSOLUTT INGEN GRUNN TIL NEDGANG:::

Husk det, kun gode grunner til kjþp her
.

Dette er omvendt psykologi sĂ„ det holderđŸŠ„đŸ•¶ïžđŸ‘đŸ˜Ž

De store gutta skal ogsÄ ha aksjer
.. da mÄ man sjokkere og skremme folk ut av aksjen.
SĂ„ enkelt er det!
Redigert 26.01.2024 kl 09:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
26.01.2024 kl 09:39 3853

Posten pÄ kr 17, med 40000 aksjer til salgs.

For guds skyld skal du virkelig selge helt pÄ bunnen!?

Er det fordi Meta og Apple er dÄrlige kunder?

Jeg bare spĂžr

Redigert 26.01.2024 kl 11:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
26.01.2024 kl 09:48 3817

Mon tro hvem skal fĂ„ 1,2 mrd linser av Polights lager som skulle «rekke» for 2024
.

Begynner Ă„ bli selvforklarende akkurat det med bĂ„de Magic leap, Meta og Apple i consumer😂😂😂
.

forelÞbig
. venter personlig bare pÄ Microsoft og Oppo sÄ begynner det vel Ä ligne de aller stÞrste all major players

De resterende 35 er vel forelþbig ikke prioritert for 2024, men en grei start dette🩄👍
Redigert 26.01.2024 kl 11:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
aksjeintr
26.01.2024 kl 09:59 3840

Uansett utvikling, sÄ mange dager med kraftig nedgang er unormalt. Korreksjon, ja det er ikke uvanlig, men det vi ser her nÄ er krakk i aksjen.

Om vi er i AVP eller ikke sÄ vil polight innen 12-24 mnd vÊre et helt annet selskap en i dag. Selskapets eksistens og fantastiske utvikling stÄr og faller ikke pÄ AVP alene, men er vi der vil det selvfÞlgelig vÊre veldig positivt!
klaesp
26.01.2024 kl 10:17 3826

Mange tror vel at ikke poLight er med i AVP og selger seg ut i forkant..
Tar ned risiko
rosgun
26.01.2024 kl 11:06 3789

Et spill for galleriet dette. Flere har doblet beholdningen nÄ og endelig klare for 50-100 kr
.

HĂ„per du ikke gikk pĂ„ narrespillet, og evt fikk kjĂžpt deg inn igjen
. for Ă„ si det sĂ„nn advarte jeg mange ganger😎🩄
Redigert 26.01.2024 kl 11:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
26.01.2024 kl 12:41 3655

Ganske brutalt ned pÄ morgenkvisten. Slik har det vÊrt hele uken. Jeg tipper at alle mann er ute nÄ. Hausekorpset hopper videre.
Redigert 26.01.2024 kl 12:42 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
26.01.2024 kl 13:11 3604

Nope, her selges ikke en eneste aksje. Teknologien fungerer svÊrt godt og i lÞpet av innevÊrende Är vil nok ganske sikkert stÞrre, kjente internasjonale teknologiprodusenter ta TLens inn i varmen. Her er det bare Ä la tiden gjÞre jobben. Dem som har valgt Ä selge seg ned/ut av PoLight ifm denne veidumpen, vil snart komme til Ä angre bittert pÄ sitt valg.

Joda, Rosgun er nok litt over The topp euforisk, men for dem som ikke tÄler en smule entusiasme, kan da bare blokkere ham. Men husk nÄ pÄ at det ikke er hva vi mÄtte skrive pÄ diverse diskusjonsfora som styrer kursutviklingen. Det er helt andre og langt sterkere krefter som styrer aksjekursen. God helg!
Slettet bruker
26.01.2024 kl 13:19 3613

Vi fÄr uansett anta at Rosgun er ute. Fra Ä skrive 40 innlegg om dagen, er det nÄ omtrent blitt helt stilt. Tviler for at vedkommende har rygg til Ä bÊre tap pÄ flere 10 talls prosenter. Langsiktig er han overhodet ikke kjent for Ä vÊre.
rosgun
26.01.2024 kl 13:40 3577

Blir vel mange som vil inn idag.
Myra er tilbake ila helga og har lovet kvalitetsgravingđŸ•¶ïžđŸŠ„đŸ•¶ïžđŸ‘
rosgun
26.01.2024 kl 13:48 3567

Trodde du fikk i oppgave i natt som min sekretĂŠr Ă„ sette deg inn i fĂžlgende:

1) Meta patent med polight
2) Lansering i mid 2024

GjÞr litt nytte for deg nÄ eller sÄ tror jeg nesten det gÄr helt rundt for deg. Etter 35 Är pÄ bÞrsen lar jeg meg ikke pÄvirke av duster
.. Men hell i uhell jeg fikk kjÞpt aksjer for 1 mill, og det var flaks, men som jeg sa til deg i natt, jeg kjÞper rubb og stubb . MÄ nesten takke deg og hÄper ikke jeg tok aksjene dine. Mye tyder pÄ det i og med at du ikke gir deg med gÄsepratet ditt
. Gakk gakk og da var jeg muligens pÄ topp 50.
Redigert 26.01.2024 kl 15:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
klaesp
26.01.2024 kl 13:59 3543

Har Ăžkt poLight portisen I dag, med siste oppdatering fra selskapet som bakteppe..
rosgun
26.01.2024 kl 14:51 3485

Ja, tross alt endte det med bra her og til tross for at jeg lurte pĂ„ hva som skjedde
. KjĂžpte meg inn i topp 50 tror jeg iallefall, hvis ingen andre Ăžkte ogsĂ„ da, men skal man fĂžrst bli rik kan man jo bli dritrik tenkte jeg sĂ„ da er det bare Ă„ sitte i ro noen Ă„r og late som det er bitcoin man kan selge 500-1000 aksjer nĂ„r man trenger litt cash de neste 10 Ă„rene
 sabla fin forrentning spĂžr du meg🩄😎

Dette ble faktisk en meget bra dag👍
Redigert 26.01.2024 kl 14:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
26.01.2024 kl 15:05 3522

Snitter ned kalles det. Fra Ä vÊre all in, er du altsÄ enda mere all in nÄ. Utrolig til hausing.
rosgun
26.01.2024 kl 15:27 3525

Har en mill til hvis du gĂ„r ned igjen- plukker videre jeg da vettu. Du mĂ„ legge inn hĂžyere kjĂžp og ikke vĂŠre sĂ„ gjerrig👍

Hvordan gikk det med Meta patentet?
Kommer Quest 4 i midten av 2024?
Redigert 26.01.2024 kl 15:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
26.01.2024 kl 15:45 3482

Da fÄr vi se om discord gjengen er enig med seg selv om gap, trading, snikk og snakk( bare for Ä gjÞre dette veldig vanskelig)

Dette var planlagt av discord gjengen enten betalt av stþrre aktþrer, evt gjþre plass til Kramtz
. Gud vet hva

Men takk skal dere ha- det gikk jo veldig bra personlig, sÄ viÞ nok flÞyta fÄ en annen lyd og Myra»var pÄ ferie» sÄ hadde ikke tid fÞr helga.

Nei, folkens . Med sÄ mye cash pÄ spill for alle sÄ er dere gjennomskuet for lengst..

Dere vet skkurst som dere har visst hele tiden. Tlens er i alle tenkelige vertikaler fra nÄ og forever
.

Dette ble et dÄrlig innbilt spill som IKKE skal skje igjen

Tenk pÄ alle som tapte penger pga dere 
..

DÅRLIG GJORT

NĂ„ skal dere vel prate den opp der dden hĂžrer hkemme med telniske brudd, fyllte gap og sikre kilder.

Blir nesten kvalm av Ä tenke pÄ deres samlede oppfÞrsel
. Er det lov???

Tror ikke kursmanipulasjon sees mildt pÄ av finanstilsynet!
Jeg rapportete det liksÄgodt, sÄ tenk dere om en gang til pÄ dette discors oppleggwt deres

God helg

Redigert 26.01.2024 kl 15:53 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
26.01.2024 kl 15:57 3481

PÄ mandag flyr vi opp igjen
 Swingers pÄ discord forumet
.

Bra dansken har trading, TA, sensur av folk og sletting av innlegg som passer gjengen. , samtidig som han er med i diskusjoner pÄ alle trÄder og er investor med egen interesse.

AltsÄ, hvis dere ikke ser den da er det faen meg slutt pÄ demokrati og hjerneceller til de som gidder Änbruke tid der, Êrlig talt

Det der er for dumt til Ä kunne fortsette 
 sÄ oppi alt det surret der flyr det en teÞnder som er grunnleggerwn og baisser og hausser om hverandre uten en eneste kilde
.

Nei, vettu hva for en jévla saus det der har blott

Slett driten!!!
rosgun
26.01.2024 kl 16:06 3529

Her skal det skje heftige ting

30.januar-1. februar: SPIE Photonics west 2024
26.-29. februar: MWC Barcelona

.. og sÄ er autofokus bekreftet i APV ( se eget innlegg), og ifÞlge orakelet Myra er det da kun 0,1 % sannsynlighet for at det IIKKE er tlens i apple produktet
..

2. februar skjer det,(5bĂžrsdager) APV LANSERING MED POLIGHT MELDING

Mulig ogsÄ mer ang Metas patent og slipp midten av 2024

Google har snart polight brille og over 35 andre worldwide!!!!

DEN SOM IKKE HAR KJØPT NÅ MÅ STÅ ( utenfor Ă„ se pĂ„)
..

Moroa starter altsĂ„ mandag😎
Redigert 26.01.2024 kl 16:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
26.01.2024 kl 16:10 3549

JĂžss fortsatt noen som selger!! ???

Husk Myra tilbake i helga og finner nye kursdrivende funn- nĂ„ er han nok inne med mer enn noen gang👍😎

Han anslo at 2025 ble gjennombruddet, men han har nÄ sagt at 2024 blir Äret det skjer, mye pga apples offensive kraft.

Stayntuned folkens- kjþp dere inn NÅ
Redigert 26.01.2024 kl 16:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
26.01.2024 kl 16:49 3496

Du er jo ikke kjent for Ä sitte til 2025? Det er fort inn og enda raskere ut. Her mÄ det hause mest mulig.
rosgun
26.01.2024 kl 18:08 3417

Ikke i denne kompis- dette blir min bank fremover. Er for gammel til Ă„ ta risiko og herje rundt. Polight har vĂŠrt mitt maintarget hele tiden, skulle bare tjene opp nok cash fra andre selskap fĂžrst.

Takket vĂŠre deg og baissere fikk jeg jo et scoop av billige aksjer ogsĂ„ sĂ„ det var flaks i uflaks
. Og rett inn pĂ„ topp 50👍👁😎

Tusen takk for det forrestenđŸŽâ€ïžđŸŽ

Det hadde ikke gĂ„tt uten deg og resten av discord gjengen❀
Redigert 26.01.2024 kl 18:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
26.01.2024 kl 18:49 3355

Det snittes ned skjÞnner jeg. Det fylles pÄ i et selskap som man var all in i utgangspunktet. Det er helt utrolig hva man kan lese her inne pÄ forumet. Vi har jo sett hvordan du har herjet og skrevet pÄ forum med vanvittige tap opp gjennom Ärene.
klaesp
26.01.2024 kl 19:04 3369

Kan dere slutte med det tullet begge to?
Takk pÄ forhÄnd
Slettet bruker
26.01.2024 kl 22:07 3282

Det er jo bare piss inne pÄ dette forumet. At noen velger seg en aksje og skriver 40 innlegg om dagen om det selskapet de har satset sparepengene sine pÄ er intet annet en piss. Dette gjelder denne Rosgun spesielt.
Redigert 26.01.2024 kl 22:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
27.01.2024 kl 00:02 3180

Vel, selv klarte du Ä produsere 13 innlegg i lÞpet av 26 Jan. Det er jo ikke akkurat fÄ det heller. God helg!
Slettet bruker
27.01.2024 kl 01:26 3132

Husker du denne Rosgun starte 15 ulike trÄder om PLT for 4 Är siden? All in og langsiktig som alltid. Det var da han skulle ut. Samme greia i Ensu og annet vrÊl han vÊrt inne i. De fleste selskaper har liten omsetning og det hauses over en lav sko.
klaesp
27.01.2024 kl 09:28 5956

Ja, det virker som de har fÄtt inn flere ordre nÄ nylig.

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=336400674

Your mission:

· Heading projects for customer deliveries, typically more complex deliveries involving internal and external (suppliers) parties

· Heading projects of establishing new suppliers/manufacturing partners

· Heading internal advanced R&D technology projects for new products and solutions, including feasibility studies and project start phase

· Guide improvements to the Quality Management System regarding project rules and guidelines

· Further develop project management methods and tools

FINN-kode 336400674
Sist endret 16. jan. 2024 10:52
Redigert 27.01.2024 kl 10:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tigana
27.01.2024 kl 17:10 5694

https://image-ppubs.uspto.gov/dirsearch-public/print/downloadPdf/20240027722

Tilbake til faget igjen. Blir det bare interne greier gidder ingen Ä fÞlge poLight trÄdene og fÄ kunnskap om potensialet. FÞler det er viktig Ä dryppe litt info ogsÄ pÄ FA forum for alle er ikke pÄ Discord og det ser ut til at Discord overtar mer og mer det som fÞr ble delt pÄ Shareville. Liker selv Discord best. Nok om det.

Linken ovenfor fra META patentet. Linsene som vises i patentet ligner veldig pÄ TLens. Vi vet ikke, men jeg bruker likevel bÄde betegnelse TLens og TWedge nedenfor.
Patentet ble oppdaget for to dager siden, og er delt her fÞr, men jeg trekker den fram igjen siden jeg sist skrev TWedge om den linsen med skrÄ plater. Der tok jeg grundig feil, det som sies pÄ Discord er at dette trolig er en linse med OIS (optisk bildestabilering). Skal ikke vÊre bastant, men antar alle disse TLens og prismene er en del av en laser beam scanner (LBS), som sitter i hver av brillestengene. TWedge som jeg omtalte tror jeg ikke sitteri LBS, men tror den er plassert i vinkelen mellom stengene og brilleglasset. Korriger meg gjerne ift LBS eller TWedge.
NÄ skal man vÊre forsiktig med Ä si hvor mange TLens og TWedge det kan vÊre i denne META AR brillen (det ryktes at den blir vist fram i Är og da kommer den vel i 2025). Om det er 1 i de tre kameraene og 3 i hver LBS kan det vÊre maksimum 9 TLens og 2 TWedge i denne AR brillen. Ta dette med en stor klype salt for vi vet ikke, men poenget mitt er Ä vise potensialet til poLight. Revisjon: alternativt 1 i kun frontkameraet (de pÄ hjÞrnene er sensorer) og om TWedge sitter i LBS, minimum 5 TLENS og 2 TWedge.

Dette er bare META sin AR brille. VUZIX Shield AR brille vet vi har TLens og vi venter med stor tÄlmodighet pÄ melding om design win i denne. Vi trodde den kom fÞr jul, men ting tar tid i denne bransjen (de mÄtte forsterke innfatningen).
Apple sin AR brille kommer i 2027 ble det sagt fÞr, men har forstÄtt at de framskynder den, de kan jo ikke sitte pÄ gjerdet om META har sin klar i 2025. Her vet vi lite om Apple forelÞpig
SONY, LG, SAMSUNG etc. ligger sikkert ikke pÄ latsiden i AR briller de heller.

Selv har jeg sittet i ro med mine aksjer de to siste ukene, og er som alltid etterpÄklok og ser at her gikk jeg glipp av en mulighet til Ä Þke beholdningen. Har kun kjÞpt litt CrayoNano siste uken. Liker Ä ta risiko og det har straffet seg i et par andre aksjer, men hadde jeg solgt kunne jeg tatt gevinst to Är senere, og jeg mener poLight til stor del er derisket av alle graverne. Vi venter alle pÄ det store gjennombruddet (Magic Leap 2 er et fin gjennombrudd det, men det mÄ stÞrre summer pÄ bordet eller f.eks. META eller eplefirmaet).
Redigert 28.01.2024 kl 07:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
27.01.2024 kl 17:25 5673

Vel, det er vel neppe kun for The fun of it at de ansetter nye medarbeidere. Tar vel ikke mye feil dersom nyansettelser skyldes at ledelsen i PoLight har sterke signaler om at aktiviteten i selskapet er uti ferd med Ă„ ta seg betydelig opp og at det er bedre med «fĂžre var enn etter far». Nei, vi har ikke fĂ„tt bĂžrsmeldinger som bekreftet dette Ăžkte aktivitetsnivĂ„et

enn sĂ„ lenge. Men graverne rundt PoLight har vĂŠrt flike til Ă„ grave frem bits and pieces som understĂžtter at Polights produkter blir Ă„ finne i stadig flere applikasjoner etter som ukene gĂ„r. Ikke rart det har mĂ„ttet bygge opp varelageret og ser behov for Ă„ utvide og forsterke organisasjonen til bedriften.

Tror nok vi kan glede oss til et sÊrdeles artig og innbringende Är for oss aksjonÊrer. En forsmak pÄ hva som vil skje i 2025
.
Slettet bruker
27.01.2024 kl 23:42 5479

Det tar vel ikke lang tid for at denne rosgun kommer med en melding om at det er en melding rett rundt hjÞrnet. Han bruker vanligvis Ä annonsere slike ting nÄr det passer han best. Kanskje fÄr vi ogsÄ vite at det er fÄ frie aksjer tilgjengelig, og at tyskerne kommer. Ganske mye rÞr inne pÄ dette forumet.
IDGAF
28.01.2024 kl 04:37 5392

Det er faktisk FÅ tilgjengelige aksjer i denne 😉

ForÞvrig er den stÞrste rÞren i denne trÄden deg funny boy !
IDGAF
28.01.2024 kl 05:19 5379

Interessant Ă„ fĂžlge din entusiasme rosgun 😁
Jeg var ikke pĂ„ dette forum nĂ„r jeg kjĂžpte mine gode tusen aksjer for endel Ă„r tilbake med gav 2.5 đŸ„ł Sittet long med de snart 5 Ă„r nĂ„. Planen er 10 nye Ă„r og ta ut pensjon 😉
Men halvparten blir nok solgt pÄ kurs 100 som alltid har vÊrt ett langsiktig mÄl .
Mitt rĂ„d til alle vil vĂŠre at TÅLMODIGHET lĂžnner seg. KjĂžp og "glem" aksjen. Ikke sjekk kursen daglig ihvertfall đŸ˜±

Lykke til alle sammen de neste Ă„rene 😁
rosgun
28.01.2024 kl 10:01 5197

Helt enig. Tenker helt likt
. Frem til 2025 vil det komme mange lÞsninger for briller, og noen vil vÊre bra og andre dÄrligere
.

Jeg tror volumet kommer for Polight sin del siste halvdel av 2024/fþrste halvdel 2025 i magic leap og Meta
.

At magic leap har fĂ„tt inn milliarder fra Saudi Arabia og skal selge sin brille som en slags orginalprodusent for at andre skal kunne foreta «smÄ» tilpasninger til sin tech er ulidelig bra volumnyheter for Polight
.

Det er gitt koblinger mellom Meta og magic leap allerede i 2023
.og med siste patentet fra Meta med autofokus og polight bekrefter dette langt pÄ vei at strukturen for ovennevnte faller pÄ plass. Polight har en stor fordel hva gjelder masseproduksjon og ingen flaskehalser i sin produksjonsprosess. Dette vil vÊre en stor fordel ogsÄ for magic leap som vil sikre store leveranser til flere major players innen AR
..

Apple er allerede igang med versjon to av APV som vil vÊre billigere og som kan skaleres opp uten tanke pÄ levereanseproblemer med underleverandÞrer
. Apple vil klare produksjon av maks 200 000 APV i 2024 pga flaskehalser, noe som knapt kan kalles masseproduksjon i segmentet consumer
.

Meta derimot solgte knapt 2,5 mill quest 3 i 2023
. Disse vil nok kunne þke betraktelig med slipp av Quest 4, som enten kommer i midten av 2024 eller tidlig 2025
.

Det er ogsÄ logisk at et firma som Varjo i industriell vil bli en viktig referanse nÄr ryktene sier de overgÄr APV, ikke sÄ rart da de bruker mer power via en pc for Ä styrke opplevelsen av AR, og de har ogsÄ bekreftet tlens.

Polight har mye mer teknologi enn tlens, og mandag vil verdenspremieren for twedge bli presentert. Dette vil nok fÄ svÊrt mange av de stÞrste til Ä finne ut hvor de skal handle for sine consumermodeller for 2025
.. Tipper Polight allerede er igang med Ä supplere teknologi til POC prosjekter for bla APV 2 til mass market, men da til en rimeligere og bedre modell.

Om det ikke er tlens i APV 1, blir derfor uviktig og spesielt uviktig da Apple for lengst har uttalt at de skal bytte ut underleverandĂžren som er Ă„rsaken til flaskehalsen. APV 1, er kun en vekker for Ă„ vise frem AR til folket og at den fungerer
 Slike 1. versjoner kan sammenlignes med fĂžrste iphone
. Det har jo skjedd litt siden den gang ogsĂ„ med iphonen og andre smarttelefoner frem til idag😎🩄

Redigert 28.01.2024 kl 10:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tigana
28.01.2024 kl 18:24 4910

https://www.reddit.com/r/poLight/comments/zqhvtm/commercial_available_products_with_tlens/?utm_source=share&utm_medium=web3x&utm_name=web3xcss&utm_term=1&utm_content=share_button

Link over er delt pÄ Reddit i dag.
Commercial available products with TLens. Rimelig imponerende antall produkter TLens er en del av allerede. Sjekk selv.

De to vertikalene barcode scannere.og maskiner med kameraer var tidlig ute til Ă„ ta kameraer med TLens i bruk, fordi de er kjappest og kan scanne fra 10 cm og til 30 meter eller mer.
NÄ kommer de Þvrige vertikalen ogsÄ til Ä fylles opp med produkter. VÊr du sikker.

Jeg savner kun en vertikal i oppstillingen og det er Automotive. Den vertikalen henger etter, men det kommer biler med TLens i. MÄ ha superraskt kamera nÄr biler skal utnytte mulighetene 5G og senere 6G gir. Siden Geely eier Meizu mobil og har gitt ut mobilen Meizu 20 Infinity med TLens i selfie kameraet, og Geely er hovedeier i Volvo og Polestar, sÄ ligger det i kortene at TLens trolig kommer i Polestar fÞrst. Har forstÄtt at fremtidig Meizu mobil skal bli nÞkkelen til bilen.

Redigert 28.01.2024 kl 20:52 Du mÄ logge inn for Ä svare