🍏(apple)lens

rosgun
PLT 16.11.2023 kl 15:21 120982

Apples AR/VR-headset antas imidlertid Ä komme fÞrst. Det skal stÞtte utvidet virkelighet, og ventes trolig en gang i 2023. Dessverre ventes Apple Glasses fÞrst et par Är senere. Dermed fÄr vi trolig ikke se dem fÞr rundt 2024.2. sep. 2022

5.3
Kramzz har i mine Ăžyne tatt over Mya sin posisjon hva gjelder kunnskap i Polight, og ikke glem at Kramzz og Rosgun er de to som gjorde Myra oppmerksom pĂ„ Polight i sin tid😀
vi er mao ingen ferskinger pĂ„ Polight og historien bak

Kramzz stÄr bak trÄden « Norges teknologiske hemmelighet» pÄ FA forumet og er ogsÄ med i podden, og har gode og reflekterte innlegg.

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivĂ„ hvor det bĂžr vĂŠre interesse 🙂

Momenter som er viktig Ä fÄ med er at de har 100 mill pÄ bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund fÞr men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising pĂ„ like under 500 mill bĂžr vĂŠre god med tanke pĂ„ at de Ăžker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍

AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend ‱ Hvorfor TLensÂź - Viktige salgsargumenter; ‱ MuliggjĂžr kameramoduler i ultrakompakt stĂžrrelse ‱ Ultralavt strĂžmforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning ‱ Rask fokushastighet ‱ Konstant synsfelt (FOV) og hĂžy optisk stabilitet ‱ Ingen tyngdekraftpĂ„virkning selv nĂ„r hodet beveger seg ‱ Athermalization - robust fokusering over temperaturomrĂ„de nĂŠr komponenter med hĂžy varme (kamera med fast fokus gĂ„r ut av fokus) ‱ TLensÂź kamera AR brukssaker ‱ Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand ‱ Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand ‱ HĂ„ndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon ‱ All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen ‱ Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse

AR/MR - nĂžkkelfokusomrĂ„de for poLight ‱ TLensÂź er relevant for bruk i bĂ„de verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm ‱ Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert pĂ„ markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet ‱ AR-markedssegmentet fortsatte Ă„ utvikle seg positivt for poLight i lĂžpet av kvartalet ‱ To oppfĂžlgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet ‱ 5 design-in's ‱ Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i lĂžpet av 2024 ‱ En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prĂžvetaking) pĂ„ gr

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivĂ„ hvor det bĂžr vĂŠre interesse 🙂

Momenter som er viktig Ä fÄ med er at de har 100 mill pÄ bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund fÞr men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising pĂ„ like under 500 mill bĂžr vĂŠre god med tanke pĂ„ at de Ăžker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍

AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend ‱ Hvorfor TLensÂź - Viktige salgsargumenter; ‱ MuliggjĂžr kameramoduler i ultrakompakt stĂžrrelse ‱ Ultralavt strĂžmforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning ‱ Rask fokushastighet ‱ Konstant synsfelt (FOV) og hĂžy optisk stabilitet ‱ Ingen tyngdekraftpĂ„virkning selv nĂ„r hodet beveger seg ‱ Athermalization - robust fokusering over temperaturomrĂ„de nĂŠr komponenter med hĂžy varme (kamera med fast fokus gĂ„r ut av fokus) ‱ TLensÂź kamera AR brukssaker ‱ Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand ‱ Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand ‱ HĂ„ndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon ‱ All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen ‱ Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse

AR/MR - nĂžkkelfokusomrĂ„de for poLight ‱ TLensÂź er relevant for bruk i bĂ„de verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm ‱ Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert pĂ„ markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet ‱ AR-markedssegmentet fortsatte Ă„ utvikle seg positivt for poLight i lĂžpet av kvartalet ‱ To oppfĂžlgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet ‱ 5 design-in's ‱ Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i lĂžpet av 2024 ‱ En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prĂžvetaking) pĂ„ grunn av svak etterspĂžrsel ‱ Den forbrukerrelaterte saken gĂ„r bra – hĂžyvolumsak ‱ Videre et potensielt nytt produkt kalt TWedgeÂź, forbedrer ”LED AR-skjermopplĂžsning, fĂ„r god interesse ‱ Vellykket demonstrert pĂ„ CES og SPIE Photonic West

Design-vinn 3 (2)
Design-in 5 (5)
FullfĂžrt PoC 16 (13)
PÄgÄende PoC 8 (11)
Planlegging PoC 17 (14)

Ref. Q4

https://www.polight.com/investors/reports-and-presentations/default.aspx

Ha en fin dag 🙂👍

2.2
2 barcode fra et firma med tilknytning til Huawei.

Spennende relasjon med tanke pÄ ny telefon som kommer ila Q1-2024.

Rosgun hypotese: KINA=Kamera hitech=tlens=polight=

klokke(xiaiomi)telefon(meizu)barcode(=prowave), Glasses(llvision)

Konklusjon:
Meizu lÄ nede og trengte Polight=suksess
Huawei lÄ nede og trenger Polight=suksess

https://www.91mobiles.com/upcoming-huawei-mobiles-in-india-amp

Fþrste slipp er i februar og mistanke om at slle modeller har tlens jeg
.

Hvorfor:Innovativ kamerateknologi

https://www.huawei.com/en/news/2023/6/5-point-5g-commercial-fullset-equipement

Ok, sĂ„ fĂ„r vi se. Tror de som er ute nĂ„ har gamblet over evne
.skjer mye i februar her altsĂ„đŸ“ČđŸ‹đŸ»â€â™€ïž

1.2

Bunnen nÄdd pÄ 14-16 kr.

APV er det ingen snakk om lenger

NÄ ser vi fremover. Om ikke lenge er det messe i Barcelona hvor Xaomi gjÞr mobilslipp, og disse har flest patenter av alle mobilpriodusenter med Polight, og akkurat dette er IKKE noen smÄgutter hva gjelder volum. Denne blir bankers, og hvis POLIGHT mener alvor sÄ er det med denne leverandÞren

..

Volum bÞr det ogsÄ bli potensiale for nÄr selveste META skal lansere sin Quest 4, og patent nr 2 pÄ fÄ dager med Polight har fÄtt stor oppmerksomhet. Lansering av Quest 4 er i 2024.

NB: Dette er pr idag ikke et volumprodukt, men dette kan ta av nĂ„r de blir en annen opplevelse med t-lens. Pr idag har Meta mue dĂ„rligere brille enn APV
. SĂ„ der kan Polight hjelpe Zuccerberg med suksess. Heller ikke noe mangel pĂ„ vilje og milliarder av dollar der i gĂ„rden for Ă„ lykkes🙂.

(https://smart-phoneprice.com/meta-quest-4-release-date/amp/)

đŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“Č
Xiaomi smartphones totaled over 153 million unit shipments, accounting for almost 13 percent of the global smartphone market
đŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“Č

31.1

Bare Ă„ ta tilbake aksjene folkens da ser vi om det er hard pakke i neste gave😎

HUSK AT EMISJONEN SKULLE LIGGET PÅ KR 19, MEN BLE BESTEMT TIL KR 10-11 kr.

ISAKSEN HADDE INNSIDEKJØP OGSÅ PÅ 10,40.

JEG TENKER BUNNEN ER NÅDD OG VEL SÅ DET OG AT VI KAN SE FREMOVER I DET KORTE BILDET
..

Av 13 FULLFØRTE POC PÅ BRILLER HVEM SKAL UT AV SEKKEN FØRST?

META ? GOOGLE ?

All major players? ( inkluderer muligens Apple pÄ et senere tidspunkt i rimeligere brille)

Det gledes stort Ä gÄ inn i Polight igjen pÄ disse nivÄene.

At AVP ikke kom med T-lens blir mindre viktig dess mer nederlaget er innsett, MEN det vil uansett aldri bli et consumer mass product pga flaskehalser i produksjonen og pris.

Derimot er det for lengst laget en langt rimeligere versjon som heter Apple Pro Lite.

Jeg stoler pÄ Isaksen nÄr han sier all major players.

Det er 13 fullfĂžrt POC i briller og for Apple fans, hvem vet?

NÄ blir det spennende Ä se hvem disse 13 er og de vil sannsynligvis bli offentliggjort pÄ lÞpende bÄnd nÄ som Apple har «brÞytet vei» for hva AR kan oppleves som.

At Polight med Varjo allerede er et bedre alternativ er udiskutabelt.

At Myra bommet pÄ sin spÄdom er uheldig i det kort bildet, men tror det er flere enn han som har gjort feil i bÞrsverdenen.

At han er tilgitt og i tillegg ga beskjed er ogsÄ er en tillitserklÊring. 
.. og jeg har aldri hÞrt en som har mer peiling og oversikt over det tekniske og markedet
.

Vi er i startgropa og har fortsatt noen bra skalper i beltet, bÄde Varjo og Magic Leap og Llvision med fler

Magic leap med Saudi milliarder vil fungere som en orginalprodusent for en haug med AR merker og ville tydelig ta konkurransen med Apple.

Man skal ikke se bort ifra at det var dette samarbeidet som til slutt veltet Apple avtalen.

Apple er Apple, men tar Polight de andre konkurrentene ser jeg pÄ det som et stÞrre marked totlalt.

Google har nÄ gÄtt forbi Apple i verdi sÄ det er tydelig at deres Ai satsing bÊrer frukter. Kanskje tiden er inne ogsÄ for at Google ogsÄ fÄr briller med tlens og vil konkurrere med sin Ai i kombinasjon pÄ brillen, hvem vet?

Her er det MASSE p glede seg til/over og ikke umulig det plutselig dukker opp en telefon her heller🩄đŸ“Č
Redigert 05.03.2024 kl 10:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
FunHouseComp
01.02.2024 kl 02:43 2377

Jeg registrerte det samme, kastet seg pÄ bÞlgen, men endte med et mageplask.

Om han bommer mere nÄ burde noen opprette en Spleis for rosgun slik at han i allefall har til saft og brÞd framover, og ikke belaster et allerede overarbeidet Nav system.
Redigert 01.02.2024 kl 02:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
FunHouseComp
01.02.2024 kl 02:23 2325

Du framstÄr som desperat og omtÄket etter mitt skjÞnn. Skriver usant, og har ingen troverdighet.
Redigert 01.02.2024 kl 02:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
skadi
01.02.2024 kl 00:04 2388

Det er ikke sikkert du vet hva du gjĂžr selv. Du vet i alle fall ikke hva du skriver. Er ja stort sett bare tull fra ende til annet.
Mitt tips til deg er, betal ned lÄnet ditt fÞr noen kreditthaier stÄr pÄ dÞra, dette med aksjer har du null peiling pÄ. :)
FunHouseComp
31.01.2024 kl 23:52 2305

Faktum er at det er intet annet kursdrivende i PLT en den hausingen vi ser inne pÄ forumet pr dato, og da er det like greit Ä holde seg unna. At Rosgun bommer med inngang gang etter gang, og desperat prÞver Ä hente inn sine tap mÄ han bÊre pÄ sine egne skuldre.

Edit: USA og tec aksjer er kraftig ned i kveld pga rente spÞkelset, og da bÞr vel de fleste forstÄ at det bare er Ä holde seg langt unna PLT en god stund til. Man trenger ikke vÊre rakettforsker for Ä forstÄ det.
Redigert 01.02.2024 kl 00:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tigana
31.01.2024 kl 23:50 2291

https://itavisen.no/2024/01/31/avslorer-et-lysere-mobil-ar-i-2024/

SÊrdeles gode nyheter. Delt av Foksen pÄ Shareville fÞrst. Øker salget sÄ kommer high-end mobilene og i de er det duket for bl.a. TLens. NÄ mÄ da OnePlus endelig komme med TLens mobilen sin 2 Är pÄ overtid. Den ble kansellert rett fÞr den skulle produseres, men poLight fikk litt betalt likevel for forarbeidet,
Thesistulling
31.01.2024 kl 23:48 2294

Du fÄr hÄpe pÄ noe skikkelig kursdrivende, hvis ikke skal den videre.........ned.
Synes jeg ser tier'n jeg.
FunHouseComp
31.01.2024 kl 23:36 2285

I sÄ fall stemmer det at din troverdighet = null. LÞgnaktig, bedervet og fullstendig opprÄttnet.
Redigert 31.01.2024 kl 23:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
31.01.2024 kl 23:36 2288

Men hyggelig at dere bryr dere litt da, men baisse kan dere alle sammen.

Passer dÄrlig nÄr vi gÄr opp i morgen.

Lykke til med hþy inngang
.
FunHouseComp
31.01.2024 kl 23:34 2285

At du har lastet i PLT og nÄ forsÞker deg pÄ en pump og dump, er ikke et kjÞpssignal. Det er bare Ä holde seg unna. Tidsperspektivet til PLT ligger uansett svÊrt langt fram i tid om de lykkes. At du gÄr pÄ den ene smellen etter den andre har i alle fall ikke jeg tenkt Ä finansiere.
Redigert 31.01.2024 kl 23:34 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
31.01.2024 kl 23:33 2287

Hva vet du og flere hva jeg gjĂžr, sĂ„vidt jeg vet har ikke dere innsyn i hva jeg gjĂžr, kanskje jeg gjĂžr akkurat det motsatte😉
rosgun
31.01.2024 kl 23:26 2306

Det kan virke som det er en smule amper stemning her inne og sikkert mange som er frustrerte, skulle nesten tro det var alvorlig ment.

Min oppfatning om at Polight vil bli Norges enhjÞrning stÄr bom fast, og at kursen nÄ gÄr ned har jeg ingen forstÄelse for i hele tatt.

Polight har fortsatt samarbeid med all major players, og selv de som har fÄtt med seg dette er forbanna..

Tror dere APV er viktig Ä vÊre i for Polight sÄ tar dere feil.

Ila 2025 vil kursen i polight minst stÄ i 200-500 kr selvom ingen her vil eller Ä evner Ä se det nÄ. Om man fÄr inngang pÄ 10 eller 20 kroner er meg knakende likegyldig o det store bildet
.

Lvision vil jo fÄ flere ganger stÞrre leveranser enn APV I 2024 og 2025, sÄ hva er dere egentlig klager for lurer jeg egentlig pÄ..

Isaksen blĂžffer ingen og hadde vi visst hva han visste nĂ„ hadde kursen stĂ„tt i kr 50,- minst🐣

Redigert 31.01.2024 kl 23:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
skadi
31.01.2024 kl 23:23 2307

Mens han var ute av Polight, som han ja skulle sitte i for lang tid, hoppet han over til Questerre og tapte en god del prosent der ogsÄ med inngang i gÄr og utgang i dag pÄ stadig synkende kurser. Er det noen som folk absolutt ikke burde hÞre pÄ, sÄ er det denne rosgun fyren.
FunHouseComp
31.01.2024 kl 23:19 2308

Han er drÞy (unnskyld sprÄkbruken) som FAEN, og har en troverdighet som er bedervet og fullstendig opprÄttnet.
FunHouseComp
31.01.2024 kl 23:17 2302

I forhold til inngangen din som du beskrev i forrige uke, mÄtte det vÊre prat om Ä realisere tap. Ned 25 - 30 prosent i forhold til det du beskriver som din inngang. Helt latterlig Ä se voksne folk sitte Ä lyve som det spruter av dem.
Redigert 31.01.2024 kl 23:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
Thesistulling
31.01.2024 kl 23:15 2286

JĂžje meg!
đŸ€Ł
6000?
Den var drĂžy, fra en tydeligvis drĂžy fyr......
Glad jeg hiver meg fort rundt de gangene jeg driter meg ut pÄ FOMO.
Den her......ble litt flau, med et lite tap over noen timer.
Sitte rolig der jeg er og lure nÄ........
Redigert 31.01.2024 kl 23:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
FunHouseComp
31.01.2024 kl 23:07 2306

Debatt
Teknisk anal

For Ä vise galskapen til hausenisser er det bare Ä dra fram gamle trÄder. Den gang hadde rosgun et kursmÄl pÄ 6000 kroner. For de som kan taste pÄ en kalkulator prater vi om verdier tilsvarende Equinor eller Norsk Hydro. Det er komplett galskap at de fÄr holde pÄ uten at det fÄr konsekvenser.

Kopi gammel trÄd:

rosgun
PLT
15.09.2021 kl 18:43
27307
NÄ er det lenge siden jeg har skrevet, men kjÞpsmulighet nÄ som jeg ikke tror vi ser igjen
.. At stÞrre firmaer vil se Polight.i korta fÞr de gÄr all in forstÄr jeg godt. Det koster Ä Þke lagrene med T- lens og skal man kunne tilfredsstille behovet hos en eller flere etablerte mobil leverandÞrer som Huawei eller Apple mÄ de selvsagt ha stor og sinnssyk kapasitet. Min teori er at de nÄ mÄ ha inn penger for Ä kunne tilfredsstille lagerhold. Tipper at dette er grunnen til emisjonen og at de nÄ virkelig kommer med meldingen snart som raskt vil ta kursen opp til 500-600 kr i fÞrste omgang.

Mitt kursmÄl pÄ kr 6000 stÄr fast, men det har ogsÄ blitt forsinket med ett Är grunnet tidligere utsettelse
Redigert 18.12.2021 kl 08:27
Redigert 31.01.2024 kl 23:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
BlackPearl
31.01.2024 kl 22:57 2327

Du mĂ„ se den filmen om Game Stopp pĂ„ Netflix sĂ„ skjĂžnner du hvorfor folk er irritert😉
rosgun
31.01.2024 kl 22:54 2335

Hvis du er sÄ dum at du sitter nÄr aksjen er pÄ vei fra 25 til 23 tar du gevinst. Det betyr da ikke at du gir opp aksjen, Êrlig talt hvor dum gÄr det an Ä bli!
FunHouseComp
31.01.2024 kl 22:15 2332

Du var jo all in i forrige uke iflg trÄden, og pÄ topp 50 etter det du skriver. Aksjene dine var ikke til salgs, og du skulle sitte inn i evigheten. SÄ viser det seg at det faktisk ikke var slik, men at du kjÞpte deg inn pÄ nytt igjen i dag. Herregud hvilken barnehage dette forumet har blitt. Ikke mye skamvett.
FunHouseComp
31.01.2024 kl 21:21 2425

Jeg trodde du hevder at TA ikke hadde noe betydning i PLT. Det er bare Ä bla bakover i trÄden. Gud hjelpe meg hvor mange ganger du mÞter deg selv i dÞren. Panisk og desperat er bare forordet nÄr jeg leser trÄdene dine.
rosgun
31.01.2024 kl 21:13 2429

Beklager sĂ„ mye, men det stod da vitterlig det fĂžr idag
. Mulig du finter ut bĂ„de deg selv og andre med tradingen din. Er jo enkelt Ă„ slette meldinger der og skrive noe annet etterpĂ„. Du fikk iallefall meg til Ă„ kjĂžpe meg inn igjen🩄😎👍 SĂ„ da fikk du jo oppnĂ„dd noe😌😀 NĂ„ gĂ„r det oppover sĂ„ bra timing uansett🩄
VantageVolante
31.01.2024 kl 20:42 2495

31.1
Fra Rosgun:

"NÄ har Vantagevolante pÄ discord kjÞpt seg inn idag, jeg anbefaler alle om Ä gjÞr det samme for Ä unngÄ tap

Han er rĂ„ pĂ„ TA, og det stemmer faktisk det han har lest fra grafer osv. NĂ„ skal Polght opp igjen👍"

Hva i all verden er det du sier????? Dette er jo ren lÞgn. Jeg eier ikke aksjer i PLT, og har da ikke skrevet det du sier jeg har skrevet. NÄ mÄ du gi deg, herr R......
FunHouseComp
31.01.2024 kl 20:29 2503

Hvem bryr seg egentlig om at du hopper inn og ut av et selskap, og teppebomber forumet med nye trÄder straks du er inne. Ingenting kunne bry meg mindre. En fugl pÄ taket langt der framme, er ingen fugl i hÄnden i morgen. Om noen vil la seg forfÞre av kortsiktige spekulanter, og tradere. Vel bekomme. Bon appetit.
Redigert 31.01.2024 kl 21:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
Grunnpilar
31.01.2024 kl 20:17 2543

Den har litt stÞtte pÄ 14 kroner, men brytes den stÞtten, sÄ er det mye stÞrre stÞtte imellom 12-13 kroner.
GÄr den under 10 kroner, sÄ skal man veldig langt tilbake i tid, for Ä finne noe stÞtte.
Men at PLT er volatil er helt naturlig for et selskap under utvikling. Nyheter sender den opp, og tid samt Q rapporter sender den i en negativ trend igjen. Det vil nok fortsette slik, til de oppnÄr positiv cash flow eller fÄr profitt et par kvartaler, etter dette, sÄ vil nok man ikke se de dybe dalene lengre. SÄ er jo det store spÞrsmÄlet, klarer de Ä fÄ nok gjennombrudd i markedet,til Ä klare nettopp dette, og hvor lang tid vil det ta.
rosgun
31.01.2024 kl 19:36 2019

Det er et historisk Polight bullsignal at den er i den portefÞljen- ikke noe annet. Tenker den skal dramatisk opp imorgen da bunnen er nÄdd for denne gang
. Ser ingen grunn til at denne ikke skal opp..
Redigert 31.01.2024 kl 21:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
31.01.2024 kl 19:19 2063

Akkurat det var den nÄr jeg gikk inn sist ogsÄ, sÄ gikk den 50%, da tok de den ut fra portefÞljen.
BlackPearl
31.01.2024 kl 16:56 2235

Denne ble publisert 26.01.24, leste den ikke fÞr nÄ.
Leser at det har plassert PLT pÄ "HOLD DEG UNNA LISTE"
"Utvalget i hold-deg-unna-portefÞljen er basert pÄ de tekniske indikatorene som Investtech legger mest vekt pÄ, henholdsvis trend, formasjoner, stÞtte og motstand og volum. Trend er det aller viktigste, og den portefÞljeansvarlige forsÞker Ä finne aksjer som ligger i fallende trend pÄ mellomlang eller pÄ kort sikt."
https://www.finansavisen.no/finans/2024/01/26/8088208/en-rekke-aksjer-pa-oslo-bors-har-gitt-salgssignal

Det er nok lurt Ä vente med inngangen eller nedsnitting. Tenkte selv at bunn er nÄdd ved 14 kr idag og at den skal avslutte dagen ved ca 16 -17 kr men tok feil.
Pilene peker ned mot 13,5 kr fþr den eventuelt snur litt opp en kort stund.(selvsagt en bra melding endrer alt 😊)
Vi fÄr se hvordan den Äpner imorgen
klaesp
31.01.2024 kl 16:08 2337

Helt enig Londonmannen.
Selskapet har kommunisert at de jobber med de store aktÞrene, sÄ noe bÞr komme snart.
FunHouseComp
31.01.2024 kl 15:25 2423

Dette har jeg sagt lenge. Har advart i Äresvis mot en del profiler her inne som kun har til hensikt Ä gjÞre kortsiktige gevinster pÄ luftige spekulasjoner. For Ä komme ditt mÄ de teppebombe forumet med spam. MÞnstret gÄr igjen, gang etter gang. Det er intet nytt under solen.
Redigert 31.01.2024 kl 15:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
31.01.2024 kl 15:03 2474

Ja, litt tilfeldig at jeg sÞkte en pÄ Linkedin da jeg merket det stadig ble tvil, og Myra hadde solgt 1/3 av aksjene. Han har jeg fortsatt tillit til, men det er klart Apple er vanskelig Ä lese i kortene uansett
. Tenker samtidig at det er et beskjedent antall APV som kommer iÄr, og Apple har allerede erstattet Sony visiret med to andre leverandÞrer pga pris. Det viser at Apple er en lÞs kanon som skifter underleverandÞrer som det passer seg. At Polight er like aktuell pÄ den rimeligere versjonen Apple Lite. Denne kommer muligens fÞr vi aner
.
Londonmannen
31.01.2024 kl 14:55 2498

Men iht til deg og graverne var det 99,9% sikkert at TLens var del av APV. Da vet vi at selv nÄr graverne er 99,9% sikre, sÄ er det fortsatt 0,1% sannsynlighet som kan bli utfallet. Det er da jeg skjÞnner at mange velger Ä stÄ pÄ utsiden til en stÞrre kontrakt er bekreftet med bÞrsmelding.

Nok en gan kan det konstateres at man ikke bÞr basere sine investeringer pÄ det som skrives pÄ FA forum og andre diskusjonssider.
rosgun
31.01.2024 kl 14:36 2550

DA ER DET PÅ TIDE Å KJØPE SEG INN IGJEN SOM RESTEN AV MENIGHETEN PÅ DISCORD😌

Har fÄtt greie pÄ gjennom Linkedin at Polight var med helt i finalen pÄ APV, men de gikk for Sony lÞsning..

At vi er i Varjo ble bekreftet av samme person.

Dette blir bra, bare folk fÄr tenkt seg om.

NĂ„ er kursen «sĂ„vidt» over emikurs og innsidekjĂžp av Isaksen
..

Regner med flere fyller pÄ ..

Fra Linkedin:
I’m not sure what they are using, but i know in the end they choose not to use the Polight solution. However, the new Varjo does use it.
Redigert 31.01.2024 kl 14:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Babbai
31.01.2024 kl 12:01 2746

Bra, Babbai. En av de bedre kommentarene her inne. Ikke bare gir du fine hint om AVP, du har ogsÄ gjort reserach som viser hvorfor folk burde passe seg for Rosugn. Spm. er; gjorde de det?

Nei.
Tigana
31.01.2024 kl 10:23 2923

Det skjer mye i selskapet. Det var ved Q3 192 prosjekter og det skal ut en rekke XR/AR briller framover og TLens i mobiltelefoner er blitt mer aktuelt igjen.
klaesp
31.01.2024 kl 10:14 2916

Da er det vel tidlig Ă„ posjonere seg hvis det ikke skjer noe i selskapet fĂžr januar 26..
Etter min mening har det blitt for mye haussing fra Ceo i selskapet i kombinasjon med manglende resultater/avtaler over veldig lang tid.
Redigert 31.01.2024 kl 10:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
BlackPearl
31.01.2024 kl 10:13 2920

vis tekniske stemmer sÄ skal den opp til 16-17 fÞr den snur igjen :-) daner SHS formasjon ser jeg
Balle Chlorin
31.01.2024 kl 10:08 2942

Veldig stille fra Rosgun i det siste, mot teppebombing av forumet for et par uker siden. Er vel muligens det man kaller en medgangssupporter.