🍏(apple)lens

rosgun
PLT 16.11.2023 kl 15:21 115911


Apples AR/VR-headset antas imidlertid Ä komme fÞrst. Det skal stÞtte utvidet virkelighet, og ventes trolig en gang i 2023. Dessverre ventes Apple Glasses fÞrst et par Är senere. Dermed fÄr vi trolig ikke se dem fÞr rundt 2024.2. sep. 2022


5.3
Kramzz har i mine Ăžyne tatt over Mya sin posisjon hva gjelder kunnskap i Polight, og ikke glem at Kramzz og Rosgun er de to som gjorde Myra oppmerksom pĂ„ Polight i sin tid😀
vi er mao ingen ferskinger pĂ„ Polight og historien bak


Kramzz stÄr bak trÄden « Norges teknologiske hemmelighet» pÄ FA forumet og er ogsÄ med i podden, og har gode og reflekterte innlegg.

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivĂ„ hvor det bĂžr vĂŠre interesse 🙂

Momenter som er viktig Ä fÄ med er at de har 100 mill pÄ bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund fÞr men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising pĂ„ like under 500 mill bĂžr vĂŠre god med tanke pĂ„ at de Ăžker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍



AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend ‱ Hvorfor TLensÂź - Viktige salgsargumenter; ‱ MuliggjĂžr kameramoduler i ultrakompakt stĂžrrelse ‱ Ultralavt strĂžmforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning ‱ Rask fokushastighet ‱ Konstant synsfelt (FOV) og hĂžy optisk stabilitet ‱ Ingen tyngdekraftpĂ„virkning selv nĂ„r hodet beveger seg ‱ Athermalization - robust fokusering over temperaturomrĂ„de nĂŠr komponenter med hĂžy varme (kamera med fast fokus gĂ„r ut av fokus) ‱ TLensÂź kamera AR brukssaker ‱ Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand ‱ Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand ‱ HĂ„ndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon ‱ All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen ‱ Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse


AR/MR - nĂžkkelfokusomrĂ„de for poLight ‱ TLensÂź er relevant for bruk i bĂ„de verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm ‱ Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert pĂ„ markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet ‱ AR-markedssegmentet fortsatte Ă„ utvikle seg positivt for poLight i lĂžpet av kvartalet ‱ To oppfĂžlgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet ‱ 5 design-in's ‱ Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i lĂžpet av 2024 ‱ En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prĂžvetaking) pĂ„ gr


Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivĂ„ hvor det bĂžr vĂŠre interesse 🙂

Momenter som er viktig Ä fÄ med er at de har 100 mill pÄ bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund fÞr men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising pĂ„ like under 500 mill bĂžr vĂŠre god med tanke pĂ„ at de Ăžker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍



AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend ‱ Hvorfor TLensÂź - Viktige salgsargumenter; ‱ MuliggjĂžr kameramoduler i ultrakompakt stĂžrrelse ‱ Ultralavt strĂžmforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning ‱ Rask fokushastighet ‱ Konstant synsfelt (FOV) og hĂžy optisk stabilitet ‱ Ingen tyngdekraftpĂ„virkning selv nĂ„r hodet beveger seg ‱ Athermalization - robust fokusering over temperaturomrĂ„de nĂŠr komponenter med hĂžy varme (kamera med fast fokus gĂ„r ut av fokus) ‱ TLensÂź kamera AR brukssaker ‱ Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand ‱ Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand ‱ HĂ„ndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon ‱ All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen ‱ Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse


AR/MR - nĂžkkelfokusomrĂ„de for poLight ‱ TLensÂź er relevant for bruk i bĂ„de verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm ‱ Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert pĂ„ markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet ‱ AR-markedssegmentet fortsatte Ă„ utvikle seg positivt for poLight i lĂžpet av kvartalet ‱ To oppfĂžlgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet ‱ 5 design-in's ‱ Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i lĂžpet av 2024 ‱ En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prĂžvetaking) pĂ„ grunn av svak etterspĂžrsel ‱ Den forbrukerrelaterte saken gĂ„r bra – hĂžyvolumsak ‱ Videre et potensielt nytt produkt kalt TWedgeÂź, forbedrer ”LED AR-skjermopplĂžsning, fĂ„r god interesse ‱ Vellykket demonstrert pĂ„ CES og SPIE Photonic West

Design-vinn 3 (2)
Design-in 5 (5)
FullfĂžrt PoC 16 (13)
PÄgÄende PoC 8 (11)
Planlegging PoC 17 (14)


Ref. Q4

https://www.polight.com/investors/reports-and-presentations/default.aspx

Ha en fin dag 🙂👍

2.2
2 barcode fra et firma med tilknytning til Huawei.

Spennende relasjon med tanke pÄ ny telefon som kommer ila Q1-2024.

Rosgun hypotese: KINA=Kamera hitech=tlens=polight=

klokke(xiaiomi)telefon(meizu)barcode(=prowave), Glasses(llvision)

Konklusjon:
Meizu lÄ nede og trengte Polight=suksess
Huawei lÄ nede og trenger Polight=suksess

https://www.91mobiles.com/upcoming-huawei-mobiles-in-india-amp

Fþrste slipp er i februar og mistanke om at slle modeller har tlens jeg
.

Hvorfor:Innovativ kamerateknologi

https://www.huawei.com/en/news/2023/6/5-point-5g-commercial-fullset-equipement

Ok, sĂ„ fĂ„r vi se. Tror de som er ute nĂ„ har gamblet over evne
.skjer mye i februar her altsĂ„đŸ“ČđŸ‹đŸ»â€â™€ïž



1.2

Bunnen nÄdd pÄ 14-16 kr.

APV er det ingen snakk om lenger

NÄ ser vi fremover. Om ikke lenge er det messe i Barcelona hvor Xaomi gjÞr mobilslipp, og disse har flest patenter av alle mobilpriodusenter med Polight, og akkurat dette er IKKE noen smÄgutter hva gjelder volum. Denne blir bankers, og hvis POLIGHT mener alvor sÄ er det med denne leverandÞren

..

Volum bÞr det ogsÄ bli potensiale for nÄr selveste META skal lansere sin Quest 4, og patent nr 2 pÄ fÄ dager med Polight har fÄtt stor oppmerksomhet. Lansering av Quest 4 er i 2024.

NB: Dette er pr idag ikke et volumprodukt, men dette kan ta av nĂ„r de blir en annen opplevelse med t-lens. Pr idag har Meta mue dĂ„rligere brille enn APV
. SĂ„ der kan Polight hjelpe Zuccerberg med suksess. Heller ikke noe mangel pĂ„ vilje og milliarder av dollar der i gĂ„rden for Ă„ lykkes🙂.

(https://smart-phoneprice.com/meta-quest-4-release-date/amp/)


đŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“Č
Xiaomi smartphones totaled over 153 million unit shipments, accounting for almost 13 percent of the global smartphone market
đŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“Č

31.1

Bare Ă„ ta tilbake aksjene folkens da ser vi om det er hard pakke i neste gave😎


HUSK AT EMISJONEN SKULLE LIGGET PÅ KR 19, MEN BLE BESTEMT TIL KR 10-11 kr.

ISAKSEN HADDE INNSIDEKJØP OGSÅ PÅ 10,40.

JEG TENKER BUNNEN ER NÅDD OG VEL SÅ DET OG AT VI KAN SE FREMOVER I DET KORTE BILDET
..

Av 13 FULLFØRTE POC PÅ BRILLER HVEM SKAL UT AV SEKKEN FØRST?

META ? GOOGLE ?

All major players? ( inkluderer muligens Apple pÄ et senere tidspunkt i rimeligere brille)

Det gledes stort Ä gÄ inn i Polight igjen pÄ disse nivÄene.

At AVP ikke kom med T-lens blir mindre viktig dess mer nederlaget er innsett, MEN det vil uansett aldri bli et consumer mass product pga flaskehalser i produksjonen og pris.

Derimot er det for lengst laget en langt rimeligere versjon som heter Apple Pro Lite.

Jeg stoler pÄ Isaksen nÄr han sier all major players.

Det er 13 fullfĂžrt POC i briller og for Apple fans, hvem vet?

NÄ blir det spennende Ä se hvem disse 13 er og de vil sannsynligvis bli offentliggjort pÄ lÞpende bÄnd nÄ som Apple har «brÞytet vei» for hva AR kan oppleves som.

At Polight med Varjo allerede er et bedre alternativ er udiskutabelt.

At Myra bommet pÄ sin spÄdom er uheldig i det kort bildet, men tror det er flere enn han som har gjort feil i bÞrsverdenen.

At han er tilgitt og i tillegg ga beskjed er ogsÄ er en tillitserklÊring. 
.. og jeg har aldri hÞrt en som har mer peiling og oversikt over det tekniske og markedet
.

Vi er i startgropa og har fortsatt noen bra skalper i beltet, bÄde Varjo og Magic Leap og Llvision med fler


Magic leap med Saudi milliarder vil fungere som en orginalprodusent for en haug med AR merker og ville tydelig ta konkurransen med Apple.

Man skal ikke se bort ifra at det var dette samarbeidet som til slutt veltet Apple avtalen.

Apple er Apple, men tar Polight de andre konkurrentene ser jeg pÄ det som et stÞrre marked totlalt.

Google har nÄ gÄtt forbi Apple i verdi sÄ det er tydelig at deres Ai satsing bÊrer frukter. Kanskje tiden er inne ogsÄ for at Google ogsÄ fÄr briller med tlens og vil konkurrere med sin Ai i kombinasjon pÄ brillen, hvem vet?

Her er det MASSE p glede seg til/over og ikke umulig det plutselig dukker opp en telefon her heller🩄đŸ“Č
Redigert 05.03.2024 kl 10:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
01.02.2024 kl 09:40 4204

For meg er det nok at det er 1,2 mrd linser pÄ lager til 2024..

De har ikke holdt vekstemisjon og brukt penger pÄ lager ellers, her kommer det telefonmeldinger pÄ rekke og rad snart.

Noe annet er helt ulogisk. Dette er lange prosjekt og ingen risiko sport og tilfeldigheter.
Ketchupeffektwn er rett rundt hjĂžrnet nĂ„đŸŸ.

1 mnd av 2024 har gÄtt, kun 11 mnd igjen sÄ er lageret tomt!
Redigert 01.02.2024 kl 09:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
01.02.2024 kl 09:45 4192

DEN SOM SELGER NÅ FORTJENER Å STÅ UTENFOR «Å MÅPE», mens kursen gĂ„r like raskt opp igjen til kr 25 som den gikk ned
..

Kursen er nÄ pÄ bunnen av bunnen.

Virker som folk har helt glemt at det er telefon vi skal inn i i 2024
.

Briller er helt i startfasen og er ikke pĂ„ topp volum fĂžr i 2026/27 og«Allemannseie» ..

Vi mÄ ha volum lenge fÞr det, og det kommer i telefoner, ikke briller
.

DET MÅ FOLK LÆRE SEG Å FORSTÅ!!!!

rosgun
01.02.2024 kl 10:27 4104

NĂ„ er det visst et gap opp til 16,5 som MÅ lukkes ifĂžlge de som har greie pĂ„ det, jaja, da er det vel det da


NĂ„ blir vel alle andre gap tettet pĂ„ veien mot forrige topp pĂ„ 25 ogsĂ„ nĂ„ da dette er kjent terrengđŸ‹đŸ»â€â™€ïžsĂ„ kanskje kursen kan ligge litt i ro pĂ„ 25
..ila to-tre dager

fĂžr videre sprang mot kr 50,-đŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ€“â€Š.

med nye gap, topper og bunner for den som vil mene noe om det🍀
Redigert 01.02.2024 kl 10:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
01.02.2024 kl 10:44 4077

Vi skal i en eller flere av disse telefonene i 2024, om det blir front, bak eller andre kameraer er meg knakende likegyldig.

Eneste er at over en milliard linser mÄ fordeles ila 2024:

https://crackberry.com/new-phone-releases-2024
Tigana
01.02.2024 kl 11:01 4081

Topp 50 sitter rolig i bÄten. Liste kjÞp salg Topp 50 delt pÄ Shareville av Janko nÄ. Kilde Invesrtorweb.
Sist mandag viser kjÞp og salg en omsetning pÄ 402.530 aksjer.
Ingen privatpersoner pÄ Topp 50 hverken kjÞpte eller solgte aksjer den dag.
Redigert 01.02.2024 kl 13:00 Du mÄ logge inn for Ä svare
klaesp
01.02.2024 kl 11:21 4032

Jeg lener meg pÄ siste oppdatering fra selskapet.

Forventer stor avtale i nĂŠrmeste tid da selskapet har "Los
" pÄ stÞrre aktÞrer.


Our team has been working closely with leading
camera module partners and created a wide variety of design tools and resources
to accelerate the TLensÂź camera design process from proof-of-concept to mass
production.
Londonmannen
01.02.2024 kl 11:49 3974

Da er vi to. De har teknologi som burde vÊre sÊrdeles interessant for flere aktÞrer. Men deres utfordring har vel vÊrt pris og stÞrrelse. Det er en voldsom konkurranse i f.eks. mobilmarkedet og der skal telefonene vÊre tynne og prisen lav. Samtidig som ytelsene skal vÊre de aller beste. NÄ har PoLight sin TLens fÄtt innpass i en mobiltelefon og da er det kun spÞrsmÄl om tid fÞr ogsÄ andre vil gÄr for TLens.
Men man burde etterhvert vite at TTT. Men nÄr fÞrst avtaler for masselevering av TLens er inngÄtt vil kursennskyte til himmels pÄ et blunk. SÄ har man tro pÄ teknologien bÞr man befinne seg pÄ innsiden, ogsÄ i perioder der markedet presser aksjekursen ned.
rosgun
01.02.2024 kl 14:58 3788

Jeg tror det er i Kina det skjer for Polight, fÞrst Meizu deretter Huawei. Da de nÄ skal lansere distruptiv teknologi med lynrask 5.5 G vil jeg anta at polight teknologi er med i denne
.

https://amp.scmp.com/tech/big-tech/article/3244548/huawei-teases-disruptive-products-2024-after-surprise-launch-mate-60-5g-smartphone-series
rosgun
01.02.2024 kl 15:00 3801

The Chinese tech giant will release ‘leading, innovative and disruptive’ products next year, says executive Richard Yu Chengdong
Huawei is expected to launch a developer preview version of HarmonyOS Next in the first quarter of 2024
rosgun
01.02.2024 kl 15:06 3780

Huawei Technologies’ consumer business head said the company would launch “disruptive” products next year that could “rewrite the history of the industry”, months after the US-sanctioned Chinese telecommunications giant surprised the world with the launch of its 5G-capable Mate 60 smartphone series. These products would be “leading, innovative and disruptive”, Richard Yu Chengdong, CEO of Huawei’s consumer business group and chairman of its intelligent automotive solution business unit, said at the company’s annual fan club event on Saturday, according to Chinese media outlet Securities Times. He did not elaborate on the nature of those products, the report said. Huawei did not immediately respond to a request for comment on Sunday. During the event, Yu also said Huawei would release native apps and products based on its self-developed mobile platform HarmonyOS next year, making the firm one of the top operating system operators in China.
rosgun
01.02.2024 kl 15:07 3810

Jeg new apps, og tenker spesielt pÄ bilde som du kan endre fokus pÄ etter at du har tatt bilde.

Keg tenker at kamera er ekstremt viktig for kinesere, og the human eye vil vÊre en perfekt match bÄde i for og bakkamera.
rosgun
01.02.2024 kl 15:09 3821

Her ville Polight blitt kvitt noen linser ogsĂ„ hvis det ikke er 2 pr telefon foran og bak👍🩄đŸ“Č
Redigert 01.02.2024 kl 15:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
01.02.2024 kl 16:38 3720

Mao vil det smelle inn ordre til polight pÄ en eller flere av disse ila 2024, som alle har flust med patenter foran og bak

Smartphone OEMs:

1- Oppo
2- Vivo
3- Huawei
4- Realme
5- Tecno
6- Oneplus

https://www.statista.com/forecasts/1371012/most-popular-smartphone-brands-in-china

Av disse er Huawei pÄ salgstall som apple i kina pÄ antall og det eksluderer ingen av de andre, men med tanke pÄ Meizu som har 1 % og opp til major player som ernapple og Huawei.

Jeg tror ikke apple fjÞr noe fÞr 2025 i apple 17, sÄ den er borte forelÞbig


Da stÄr jeg igjen med Huawei som skal launches i Q1 2024!! Som en distruptiv og med vektlegging av nye apper som kan gjÞre bildebehandling ogsÄ med 5,5G
Redigert 01.02.2024 kl 16:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
FunHouseComp
01.02.2024 kl 16:50 3680

Sitter du Ă„ skriver med deg selv?
Myrabakk
01.02.2024 kl 16:53 3666

poLight bygger ikke ferdige linser for lager. De har i lÞpet av de siste 18 mÄnedene kjÞpt en mengde wafers for flere timillioner kroner. Disse 8"" waferdiskene er lagerfÞrte med innkjÞpspris i poLoghts varelager, er betalt kvartalsvis, og har mange Ärs holdbarhet.

Disse waferne "kappes opp" til Ä bli de musklene som driver fokuseringsmekanismen som krummer glasset oppÄ polymeren, og dermed ogsÄ polymeren.

Den leveransen/produksjonen poLight hadde til Oppo/OnePlus for et par Är siden ble som kjent kansellert fordi telefonen ble trukket. Men, poLight fikk betalt pengene. Disse linsene ble sÄ kassert fordi de ikke passet i andre prosjekter. AltsÄ, det er ingen vits for poLight Ä rampe opp produksjonen og kjÞre opp antall linser for lager siden det er litt varierende specs/utforming pÄ Þnsker/krav fra kunder.

Det er ikke noe problem for poLight Ä kjÞre produksjonsbatcher til kunder, men det er altsÄ ikke produksjon for lagerfÞring.

Jeg er bull pÄ poLight som alltid, men tenker det er kjekt Ä kjenne til at det ikke er slik at det ligger millioner eller milliarder av linser pÄ lager, og at de mÄtte blitt solgt i 2024. Det ville blitt et ekstremt kostbart konsept om de store ordre ikke hadde kommet, eventuelt et ekstremt verdifullt konsept om det kom en slik gigantbestilling.
rosgun
01.02.2024 kl 16:56 3663

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/on5p6B/apple-har-tatt-tronen-fra-samsung

For Ä fÄ regnestykket med 1,2 mrd linser til Ä gÄ opp er mine kandidater fÞlgende pga volum:

1. Oppo - 70 mill enheter -launch februar 2024
2.Samsung - 250 mill enheter- launch Q3-2024
3. Huawei- 200 mill enheter - launch Q1-2024
4.Xaomi-180 mill enheter-27.2( Event i Barcelona)

Dette utgjÞr 750 millioner enheter totalt, men det ryktes om at Huawei har 2 linser i sin telefon(i patentet)
..sÄ da er vi oppe i 950 millioner linser og stÄr igjen med 250 mill linser pÄ lager
.

Uansett er det disse etter min mening som meldes pent og pyntelig utover i 2024
.ÅRSAK : Lageret med linser betyr volum,og disse 4 gir et tilnĂŠrmet likt volum Polight har pĂ„ lager og uttalt skal holde til 2024!!

SĂ„ enkelt er det og verre er ikke dette.!!!
Redigert 01.02.2024 kl 17:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Thesistulling
01.02.2024 kl 16:56 3669

Full diskusjon, man kommer jo ikke til en gang.
rosgun
01.02.2024 kl 17:23 3616

Showet starter altsÄ ALLEREDE nÄr som helst med

Huawei ila Q1
..
Oppo ila februar
Xaomi vil lanseres 26.2 pĂ„ messen i Barcelona som ogsĂ„ Polight skal vĂŠre med👍đŸ“Č
rosgun
01.02.2024 kl 17:27 3618

POENGET MITT ER DERFOR:

POLIGHT SKAL HA VOLUM I 2024 - DET ER wafere pÄ 1.2 mrd linser pÄ lager for bruk ila 2024!!!!

APV hadde aldri lĂžst denne ligningen med 400 000 linser ila 2024!!!!

MAO VIL DISSE 4 majorplayers vĂŠre stĂžrst ute med tlens i 2024.

FÞr 26.2 skal det altsÄ lanseres Oppo og Huawei

Fint om noen kunne «grave» litt skikkelig rundt disse 4.


sÄ vi endelig kunne fÄtt gjort en jobb her alle sammen!!!
Redigert 02.02.2024 kl 06:34 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tigana
01.02.2024 kl 19:52 3479

META patent.
Dette er det andre patentet fra META jeg legger ut her pÄ en uke, og for noen dager siden la jeg ut et patent fra VIVO. Denne gang er det Kramzz pÄ Shareville som har funnet patentet som ble publisert/frigitt sÄ sent som i gÄr. HonnÞr!

Det stÄr selvsagt ikke pÄ tegningene at det er TLens, men det skal lite fantasi til for Ä se at dette ligner veldig pÄ TLens.

Stadige patenter som avdekkes er det kun vi pÄ.plattformene som kjenner til, sÄ se pÄ det som et solid forsprang pÄ markedet forÞvrig.

https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/087280349/publication/EP4312065A1?q=Tunable-lens%2A
Redigert 01.02.2024 kl 19:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
klaesp
01.02.2024 kl 19:57 3472

Fantastisk, takk for info

Publication
EP4312065A1·2024-01-31
Da passer denne enda bedre

Our team has been working closely with leading
camera module partners and created a wide variety of design tools and resources
to accelerate the TLensÂź camera design process from proof-of-concept to mass
production.
Redigert 01.02.2024 kl 20:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tigana
01.02.2024 kl 20:26 3404

Ja, en fantastisk gjeng med gravere blant aksjonÊrene i poLight. Vi vet hva som skjer fÞr det skjer ved Ä finne patent etter patent , mÄ bare ha Þrlite tÄlmodighet, men det lÞnner seg til slutt. Skulle Þnske flere hadde hatt det de siste dagene.

Dermed ikke sagt at alle patenter blir noe av.
Redigert 01.02.2024 kl 20:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
FunHouseComp
02.02.2024 kl 01:37 3177

Jeg har gravd litt, og det kommer ikke til Ä skje noe pÄ svÊrt lang tid. Det er 99,9 prosent sikkert. Nada og null.
klaesp
02.02.2024 kl 06:08 3079

Meta skal betale utbytte for fĂžrste gang - aksjen stiger kraftig i etterhandelen
Facebook-eier Meta skal betale utbytte for fĂžrste gang, og kjĂžpe tilbake aksjer for 50 milliarder dollar. Aksjen stiger kraftig i etterhandelen.
Tigana
02.02.2024 kl 08:26 2951

Jeg legger fram patenter for Ä sannsynliggjÞre at TLens kommer i ulike produkter i fremtiden. Vi vet den allerede er i 14 produkter og vi vet at det er 192 pÄgÄende prosjekter med TLens og TWedge, og antall prosjekter har vokst sÄpass at poLight mÄ si nei til en del nye prosjekter. Konklusjon: vi er midt i stadiet hvor poLight er i ferd med Ä bli derisket. Risikoen blir mindre og mindre for hvert kvartal som gÄr. I sannsynlighetsregning kan vi si at risikoen er pÄ vei ned mot 0 (null). Det er langt unna 99,9.
Redigert 02.02.2024 kl 08:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
BlackPearl
02.02.2024 kl 09:18 2839

Ikke bra at den brÞt ned stÞtte ved 14 kr, ser vi 10 kr idag eller pÄ mandag?

P.S
ser en liten stopp ved 12,5 pÄ tur ned til 10
Redigert 02.02.2024 kl 09:51 Du mÄ logge inn for Ä svare
CatchTrader
02.02.2024 kl 09:42 2772

Tror fint man kan selge nÄ og kjÞpe tilbake billigere - Langt ned

13,86
Redigert 02.02.2024 kl 09:43 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sweetspot
02.02.2024 kl 09:52 2730

Strikken er tÞyd bra langt nok nÄ.. Venter rekyl snart
Thesistulling
02.02.2024 kl 10:01 2728

Snart ned 50% pÄ 14 dager.

Kondolerer til de som har vĂŠrt med ned.
Den der var ikke morsom.
Men......det ser ut til at denne har sine Þyeblikk, sÄ man fÄr fÞlge med.

Glad jeg kjapt sÄ at dette gikk feil veg, og fikk kastet meg rundt.
Lurer pÄ om jeg bommet forrige gang den dro pÄ litt ogsÄ, med samme resultat.
🙄
Redigert 02.02.2024 kl 10:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
02.02.2024 kl 11:18 2575

Minner om at det er dumt Ä selge pÄ bunnen folkens, nÄ nÊrmer det seg.

PÄ et tidspunkt skal alle inn fÞr helga
.. Ä stÄ utenfor vil vÊre stÞrre risiko enn Ä selge seg ut.
Redigert 02.02.2024 kl 11:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
02.02.2024 kl 11:24 2560

Du bommer IKKE VED Å KJØPE denne 🩄 i intervallet 13-16?

Da har du ikke satt deg inn i aksjen.

Emisjonsprisen skulle vért kr 19 ifþlge Myra
.

Den ble 10,40, men gikk raskt opp til kr 25,-


Den reisen til kr 25, starter idagđŸŠ„đŸ‹đŸ»â€â™€ïž

Redigert 02.02.2024 kl 11:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
02.02.2024 kl 11:45 2523

NÄ skal vi vÊre glad for st APV er ute i markedet og interessen for briller er pÄ topp for the masses.

At Polight ikke er i brillene er kjempepositivt, da de kan jobbe med versjon 2 Apple Vision Lite, ref patent forrige uke
.

Dette blir «folkebrillen» som koster halvparten av AVP.

Vi var fÞrst ute med bÄde Mafic Leap og Varjo


Dette er bedre produkt pga Industrial market
. Neste store i consumer blir med Polight teknologi uavhengig av AVP


SĂ„ enkelt er det!

Noe volum pÄ briller er det ikke fÞr 25/26 uansett og er det noe Polight skal ha i 2024 er VOLUM


Ta heller en titt pÄ mobillansering meldt av Xaomi i slutten av februar pÄ samme mesee Polight ogsÄ skal stille ut


Xaomi har patent pÄ polight linser foran og bak, og skal skifte ut hele «den gamle» teknologien med tlens.
Redigert 02.02.2024 kl 11:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
02.02.2024 kl 11:53 2494

Dette er verdt mer enn kurs 13-16 kr og beskjeden mcap pĂ„ 700-800 millioner, ÆRLIG TALT!!đŸŠ„đŸ‹đŸ»â€â™€ïžđŸ€“đŸ˜ŽđŸ“ČđŸ“ČđŸŽ¶đŸ˜†đŸ‘:

Kopiert Kramz:

For Ä lage en komplett og detaljert oversikt over produktene som bruker poLight Tlens, kan vi organisere informasjonen i en klar og systematisk mÄte. La oss kategorisere produktene etter bruksomrÄde og inkludere spesifikke modeller:

**Strekkodeskannere:**
- Unitech EA630
- Unitech HT730
- PointMobile PM451
- PointMobile PM550
- Urovo RT40
- Urovo DT50
- Janam XG4
- Chainway C61-PC
- Hugerock R50UB
- Nantiz X2
- Intermec OCR Canada SR61
- BHP Flytech M285
- Shenzen Ayan Technology AH6
- Munbyn IPDA083
- Honeywell EX30

**Smartklokker:**
- XUN Smartwatch PRO
- Xiaomi Bunny Childrens Watch

**Smarttelefoner:**
- Meizu 20 Infinity

**Medisinsk Utstyr:**
- Xenocor Saberscope
- Kavli Mini2P
- Samplify MedNAIS (basert pÄ XUN smartklokke)

**Maskinsyn:**
- HikRobot MV-ID2016M-16T
- Teledyne ev2 Multimom
- Teledyne 2MP Multi-Focus MIPI Module
- Teledyne 1,5MP Multi-Focus MIPI Module
- Superlead X30M-E
- Superlead X25E
- Superlead X26-E
- Superlead ICW74ES

**Webkamera:**
- MaxHub UC20

**Forsterket Virkelighet (AR):**
- Magic Leap 2
- Vuzix Shield
- Xvisio SeerLens One Pro
- LLVision Leion Pro G40A


.+ 13 fullfĂžrte POC som fĂ„r designwin ila 2024, og avtaler og patenter med all major players, og 130 pĂ„gĂ„ende prosekt som forbereder POC eller som er i «loopen» .

NĂ„ driver graverne AP med de som fĂžler seg tvunget til p selge.

FORSTÅ SPILLET OG KJØP!!!!

Disse nye baisserne er kun ute etter aksjene dine fordi de ikke har peiling pÄ annet enn manipulativ psykologi. De forstÄr nok knapt hva selskapet driver med.

Det er kun lÞsprat om vÊr og vind og apellerer dessverre til menneskehjernes evne til forsvar og gÄ trygt ut av aksjen


FĂžlg hodet og sunn fornuft og ikke la fĂžlelser pg panikk gripe deg.

Du vil angre neste uke og resten av livet.
Redigert 02.02.2024 kl 12:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
klaesp
02.02.2024 kl 12:26 2451

https://www.dn.no/marked/meta/mark-zuckerberg/facebook/facebook-eier-meta-stiger-over-18-prosent-i-etterhandelen-etter-tallslipp/2-1-1397244

Samtidig prÞver Meta Ä gÄ fra Ä vÊre et sosialt nettverksselskap til en virksomhet fokusert pÄ AR/VR-opplevelser gjennom det sÄkalte «metaverse».
Redigert 02.02.2024 kl 12:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sweetspot
02.02.2024 kl 13:21 2416

50 ila neste uke
rosgun
02.02.2024 kl 13:24 2424

Melding :

Horten, 2 February 2024: poLight ASA (OSE: PLT) today announced that Action
Prowave Technology Co. Ltd. has confirmed it is using TLensÂź autofocus solution
in the company's two latest barcode scanners for industrial and logistic
warehouse applications, named AW300DP and AW550 respectively. A purchase order
worth approximately NOK 200,000 has been received to cover the initial mass
production demand.

"This will be the 11[th] barcode product to use our unique TLensÂź divided
between six companies. This market is strategically important for the company.
Although it will take time to build volumes, the potential is there, and the
lifetime of products in this market segment is significantly longer than for
typical consumer applications. We are impressed by the solution Action Prowave
has developed, and look forward to continuing to work closely with them," said
Dr Øyvind Isaksen, CEO of poLight ASA.

"TLensÂź characteristics, such as focusing speed, compactness, robustness, and
constant field of view, are key attributes for us when designing our solution.
Also, the fact that they have local support in China is important for us. We are
enthusiastic about the products using TLensÂź and have high hopes that they will
be well received in the market, and hence establish the foundation for future
products using poLightĆœs technology," said Richard Yang, CEO of Action Prowave.

Further information from:

Dr Øyvind Isaksen, CEO, poLight ASA: +47 90 87 63 98

About Action Prowave Technology

Action Prowave Technology Co., Ltd., founded in 2010 in Shanghai, is a National
High-Tech Enterprise specializing in solutions for smart terminals. The
leadership, with roots in industry giants like Huawei, ZTE, and Uber, boasts
over a decade of R&D and operational expertise. As one of the pioneering
licensees of Qualcomm in China, Action Prowave Technology adeptly integrates
computer vision, artificial intelligence, and smart terminal design on Qualcomm
platforms. Their dedication is evident as shipments surpass 5 million units.
Their product lineup includes PDAs, smart POS, rugged phones, and high-precision
navigation terminals. Their client roster features household names such as
Honeywell, Lenovo, JD.com, and ZTO Express. For more information, please visit
https://www.action-prowave.com

About poLight ASA

poLight ASA (OSE: PLT) offers a patented, proprietary tunable optics technology,
starting with its first product, TLensÂź which replicates "the human eye"
experience in autofocus cameras used in devices such as smartphones, wearables,
barcode scanners, machine vision systems and various medical equipment.
poLight's TLensÂź enables better system performance and new user experiences due
to benefits such as extremely fast focus, small footprint, no magnetic
interference, low power consumption and constant field of view. poLight is based
in Horten, Norway, with employees in Finland, France, UK, US, China, Taiwan, and
Philippines. For more information, please visit https://www.polight.com