🍏(apple)lens

rosgun
PLT 16.11.2023 kl 15:21 124628

Apples AR/VR-headset antas imidlertid Ä komme fÞrst. Det skal stÞtte utvidet virkelighet, og ventes trolig en gang i 2023. Dessverre ventes Apple Glasses fÞrst et par Är senere. Dermed fÄr vi trolig ikke se dem fÞr rundt 2024.2. sep. 2022

5.3
Kramzz har i mine Ăžyne tatt over Mya sin posisjon hva gjelder kunnskap i Polight, og ikke glem at Kramzz og Rosgun er de to som gjorde Myra oppmerksom pĂ„ Polight i sin tid😀
vi er mao ingen ferskinger pĂ„ Polight og historien bak

Kramzz stÄr bak trÄden « Norges teknologiske hemmelighet» pÄ FA forumet og er ogsÄ med i podden, og har gode og reflekterte innlegg.

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivĂ„ hvor det bĂžr vĂŠre interesse 🙂

Momenter som er viktig Ä fÄ med er at de har 100 mill pÄ bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund fÞr men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising pĂ„ like under 500 mill bĂžr vĂŠre god med tanke pĂ„ at de Ăžker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍

AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend ‱ Hvorfor TLensÂź - Viktige salgsargumenter; ‱ MuliggjĂžr kameramoduler i ultrakompakt stĂžrrelse ‱ Ultralavt strĂžmforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning ‱ Rask fokushastighet ‱ Konstant synsfelt (FOV) og hĂžy optisk stabilitet ‱ Ingen tyngdekraftpĂ„virkning selv nĂ„r hodet beveger seg ‱ Athermalization - robust fokusering over temperaturomrĂ„de nĂŠr komponenter med hĂžy varme (kamera med fast fokus gĂ„r ut av fokus) ‱ TLensÂź kamera AR brukssaker ‱ Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand ‱ Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand ‱ HĂ„ndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon ‱ All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen ‱ Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse

AR/MR - nĂžkkelfokusomrĂ„de for poLight ‱ TLensÂź er relevant for bruk i bĂ„de verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm ‱ Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert pĂ„ markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet ‱ AR-markedssegmentet fortsatte Ă„ utvikle seg positivt for poLight i lĂžpet av kvartalet ‱ To oppfĂžlgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet ‱ 5 design-in's ‱ Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i lĂžpet av 2024 ‱ En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prĂžvetaking) pĂ„ gr

Polight er i dag priset til under 500 mill.

Kjempene Apple,Microsoft,Google,Samsung osv jobber intenst inn mot dette nye segmentet!

Jeg syns PoLight har falt til et nivĂ„ hvor det bĂžr vĂŠre interesse 🙂

Momenter som er viktig Ä fÄ med er at de har 100 mill pÄ bok men guider at dette holder ut Q4 2024. En innhenting vil nok skje en stund fÞr men gjerne ifbm good news! kortsiktige triggere lugger innen AR/VR men ting kan dukke opp.

Jeg mener en prising pĂ„ like under 500 mill bĂžr vĂŠre god med tanke pĂ„ at de Ăžker inntjening kvartal for kvartal 🙂👍

AR/MR: Sterk posisjon i en megatrend ‱ Hvorfor TLensÂź - Viktige salgsargumenter; ‱ MuliggjĂžr kameramoduler i ultrakompakt stĂžrrelse ‱ Ultralavt strĂžmforbruk Enterprise & Forbrukertilfeller Utdanning ‱ Rask fokushastighet ‱ Konstant synsfelt (FOV) og hĂžy optisk stabilitet ‱ Ingen tyngdekraftpĂ„virkning selv nĂ„r hodet beveger seg ‱ Athermalization - robust fokusering over temperaturomrĂ„de nĂŠr komponenter med hĂžy varme (kamera med fast fokus gĂ„r ut av fokus) ‱ TLensÂź kamera AR brukssaker ‱ Rask skarp fokusering av objekt/tekst uavhengig av avstand ‱ Rask QR/strekkodeskanning uavhengig av avstand ‱ HĂ„ndbevegelsesgjenkjenning Healthcare Produksjon ‱ All-in-Focus stillbilder uavhengig av hvor objektene eller teksten befinner seg scenen ‱ Kontinuerlig videofokus ved opptak av objekter i bevegelse

AR/MR - nĂžkkelfokusomrĂ„de for poLight ‱ TLensÂź er relevant for bruk i bĂ„de verdensvendte kameraapplikasjoner og skjerm ‱ Brukes for tiden i tre AR/MR-bedriftsprodukter som allerede er lansert pĂ„ markedet – Magic Leap 2, LLVision og en High End MR HMD enhet ‱ AR-markedssegmentet fortsatte Ă„ utvikle seg positivt for poLight i lĂžpet av kvartalet ‱ To oppfĂžlgingsordrer ble annonsert, samt en ny design-vinn for en high-end mixed reality-hodemontert enhet ‱ 5 design-in's ‱ Hvorav 2 kan bli lansert/kunngjort i lĂžpet av 2024 ‱ En vil sannsynligvis ikke bli lansert (bare for prĂžvetaking) pĂ„ grunn av svak etterspĂžrsel ‱ Den forbrukerrelaterte saken gĂ„r bra – hĂžyvolumsak ‱ Videre et potensielt nytt produkt kalt TWedgeÂź, forbedrer ”LED AR-skjermopplĂžsning, fĂ„r god interesse ‱ Vellykket demonstrert pĂ„ CES og SPIE Photonic West

Design-vinn 3 (2)
Design-in 5 (5)
FullfĂžrt PoC 16 (13)
PÄgÄende PoC 8 (11)
Planlegging PoC 17 (14)

Ref. Q4

https://www.polight.com/investors/reports-and-presentations/default.aspx

Ha en fin dag 🙂👍

2.2
2 barcode fra et firma med tilknytning til Huawei.

Spennende relasjon med tanke pÄ ny telefon som kommer ila Q1-2024.

Rosgun hypotese: KINA=Kamera hitech=tlens=polight=

klokke(xiaiomi)telefon(meizu)barcode(=prowave), Glasses(llvision)

Konklusjon:
Meizu lÄ nede og trengte Polight=suksess
Huawei lÄ nede og trenger Polight=suksess

https://www.91mobiles.com/upcoming-huawei-mobiles-in-india-amp

Fþrste slipp er i februar og mistanke om at slle modeller har tlens jeg
.

Hvorfor:Innovativ kamerateknologi

https://www.huawei.com/en/news/2023/6/5-point-5g-commercial-fullset-equipement

Ok, sĂ„ fĂ„r vi se. Tror de som er ute nĂ„ har gamblet over evne
.skjer mye i februar her altsĂ„đŸ“ČđŸ‹đŸ»â€â™€ïž

1.2

Bunnen nÄdd pÄ 14-16 kr.

APV er det ingen snakk om lenger

NÄ ser vi fremover. Om ikke lenge er det messe i Barcelona hvor Xaomi gjÞr mobilslipp, og disse har flest patenter av alle mobilpriodusenter med Polight, og akkurat dette er IKKE noen smÄgutter hva gjelder volum. Denne blir bankers, og hvis POLIGHT mener alvor sÄ er det med denne leverandÞren

..

Volum bÞr det ogsÄ bli potensiale for nÄr selveste META skal lansere sin Quest 4, og patent nr 2 pÄ fÄ dager med Polight har fÄtt stor oppmerksomhet. Lansering av Quest 4 er i 2024.

NB: Dette er pr idag ikke et volumprodukt, men dette kan ta av nĂ„r de blir en annen opplevelse med t-lens. Pr idag har Meta mue dĂ„rligere brille enn APV
. SĂ„ der kan Polight hjelpe Zuccerberg med suksess. Heller ikke noe mangel pĂ„ vilje og milliarder av dollar der i gĂ„rden for Ă„ lykkes🙂.

(https://smart-phoneprice.com/meta-quest-4-release-date/amp/)

đŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“Č
Xiaomi smartphones totaled over 153 million unit shipments, accounting for almost 13 percent of the global smartphone market
đŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“Č

31.1

Bare Ă„ ta tilbake aksjene folkens da ser vi om det er hard pakke i neste gave😎

HUSK AT EMISJONEN SKULLE LIGGET PÅ KR 19, MEN BLE BESTEMT TIL KR 10-11 kr.

ISAKSEN HADDE INNSIDEKJØP OGSÅ PÅ 10,40.

JEG TENKER BUNNEN ER NÅDD OG VEL SÅ DET OG AT VI KAN SE FREMOVER I DET KORTE BILDET
..

Av 13 FULLFØRTE POC PÅ BRILLER HVEM SKAL UT AV SEKKEN FØRST?

META ? GOOGLE ?

All major players? ( inkluderer muligens Apple pÄ et senere tidspunkt i rimeligere brille)

Det gledes stort Ä gÄ inn i Polight igjen pÄ disse nivÄene.

At AVP ikke kom med T-lens blir mindre viktig dess mer nederlaget er innsett, MEN det vil uansett aldri bli et consumer mass product pga flaskehalser i produksjonen og pris.

Derimot er det for lengst laget en langt rimeligere versjon som heter Apple Pro Lite.

Jeg stoler pÄ Isaksen nÄr han sier all major players.

Det er 13 fullfĂžrt POC i briller og for Apple fans, hvem vet?

NÄ blir det spennende Ä se hvem disse 13 er og de vil sannsynligvis bli offentliggjort pÄ lÞpende bÄnd nÄ som Apple har «brÞytet vei» for hva AR kan oppleves som.

At Polight med Varjo allerede er et bedre alternativ er udiskutabelt.

At Myra bommet pÄ sin spÄdom er uheldig i det kort bildet, men tror det er flere enn han som har gjort feil i bÞrsverdenen.

At han er tilgitt og i tillegg ga beskjed er ogsÄ er en tillitserklÊring. 
.. og jeg har aldri hÞrt en som har mer peiling og oversikt over det tekniske og markedet
.

Vi er i startgropa og har fortsatt noen bra skalper i beltet, bÄde Varjo og Magic Leap og Llvision med fler

Magic leap med Saudi milliarder vil fungere som en orginalprodusent for en haug med AR merker og ville tydelig ta konkurransen med Apple.

Man skal ikke se bort ifra at det var dette samarbeidet som til slutt veltet Apple avtalen.

Apple er Apple, men tar Polight de andre konkurrentene ser jeg pÄ det som et stÞrre marked totlalt.

Google har nÄ gÄtt forbi Apple i verdi sÄ det er tydelig at deres Ai satsing bÊrer frukter. Kanskje tiden er inne ogsÄ for at Google ogsÄ fÄr briller med tlens og vil konkurrere med sin Ai i kombinasjon pÄ brillen, hvem vet?

Her er det MASSE p glede seg til/over og ikke umulig det plutselig dukker opp en telefon her heller🩄đŸ“Č
Redigert 05.03.2024 kl 10:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
03.02.2024 kl 23:34 6258

Jeg er fortsatt inne og du trenger verken ha medfÞlelse eller bekymre deg over meg. Jeg er en godt voksen person som evner Ä ta ansvar for egne handlinger. En del har nok blitt skuffet og fÞlgelig solgt seg ut. Dem om det. TLens kvaliteter er der fortsatt og interessen for teknologien vil ikke avta i mÄnedene og Ärene som kommer. Men dersom du har hastverk sÄ skjÞnner jeg du velger Ä selge deg ut. Lykke til pÄ nye jaktmarker!
Stock_ings
04.02.2024 kl 00:12 6207

Det virket som en sterk stÞtte pÄ 13 kroner. Tror du den faller under det da? Var ned 12% fredag, men rettet seg inn pÄ det halve.
PÄ fredag kom det bÞrsmelding om 200 tusen kroner i kontrakt pÄ masseproduksjon med ordre pÄ linser, og den meldingen lÞftet kursen opp til 14 kroner igjen. Hvor tror du veien gÄr pÄ mandag, ned mot 13 eller holder den 14?
Slettet bruker
04.02.2024 kl 00:19 6205

Det er jo prisverdig at noen har et evighets perspektiv pÄ sine investeringer. Mitt inntrykk er at de fleste her inne ikke har tÄlmodighet til Ä vente flere Är pÄ et eventuellt gjennombrudd. Ut fra trÄden virker det som om svÊrt mange Þnsker Ä skumme flÞten pÄ spekulasjoner og kortsiktig trading. TrÄdstarter spesielt. Tviler for at disse har lyst Ä vÊre med nedover de neste ukene.
Redigert 04.02.2024 kl 00:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
04.02.2024 kl 00:29 6231

I dagens urolige bÞrsklima er Polight de fÞrste som ryker. SÄ det er kanskje mulig Ä trade pÄ tur nedover, men min Êrlige mening er at den kommer til Ä halvere seg utover vÄren, sÄ fremst det ikke kommer store nyheter, men desverre er det helt fravÊrende, og lite tyder pÄ godt nytt i overskuelig framtid. En kontrakt pÄ 200 000 finansierer ingenting. Det er ganske krampaktig at PLT overhodet bÞrsmelder det. Med all respekt for Polight viser det trolig ogsÄ desperasjonen i selskapet.
Redigert 04.02.2024 kl 00:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
04.02.2024 kl 04:06 6228

Jeg sier som Spetalen. De viktigste valgene vi gjorde var aksjene vi ikke kjÞpte. Denne nedturen og bakrusen skal ikke jeg vÊre med pÄ. Takk som byr, men jeg stÄr over.
Redigert 04.02.2024 kl 04:29 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
04.02.2024 kl 07:18 6250

Da sier vi takk til deg og Ăžnsker deg som andre har sagt: lykke til igjen. Tror alle har fĂ„tt med seg hva du skal nĂ„đŸ˜…
Redigert 04.02.2024 kl 07:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
VantageVolante
04.02.2024 kl 10:55 6101

NÄ er ikke jeg investert i plt for tiden, men mÄ fÄ si at det du her skriver er jeg fundamentalt uenig i.

Du skriver ogsÄ tidligere at folk ikke gjÞr penger pÄ dette papiret, og at ingenting fundamentalt positivt har skjedd pÄ evigheter.

Ehhhhhh.......... Selv om DU ser ut til Ä ha solgt pÄ en lavere kurs enn du kjÞpte pÄ, er det ikke nÞdvendigvis slik for alle.
PerUlv Den ene
04.02.2024 kl 12:19 6065

Tja....

At mitt tidligere innlegg var "det dummeste" "rosgun" noen gang hadde hĂžrt illustrerer vell "en stĂžrre" dumskap ved hause aksjen fra NOK 25,- og ned til 14,- Men om ikke det er nok er faktisk stĂžtten tatt rundt 14,- penetrert og det kan dermed Ă„pnes for ytterligere fall ned mot 10,- Og... Det er slett ikke sikkert det stopper der heller..
Slettet bruker
04.02.2024 kl 18:34 5857

Jeg kan vanskelig tenke meg at noen aksjonÊrer Þnsker Ä sitte i mange Är framover pÄ nyheter som ikke kommer. Det vises ogsÄ pÄ aksjekursen. Trenden er ned pÄ hÞyt volum.

Hvordan er det med deg Rosgun? Er du langsiktig, eller bare en stor lÞgner? Skal du fortsatt sitte pÄ synkende kurser framover?

Tidligere har du sagt at du gjĂžr andre ting en det du skriver. Det er ikke sĂŠrlig tillitsvekkende.
Redigert 04.02.2024 kl 22:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Thesistulling
04.02.2024 kl 19:42 5767

Re: Jeg kan vanskelig tenke meg at noen aksjonÊrer Þnsker Ä sitte i mange Är framover pÄ nyheter som ikke kommer.

Du glemmer IOX-aksjonĂŠrene........
Syntes de var ganske sÄ standhaftige en god stund.
klaesp
04.02.2024 kl 19:44 5798

Alle skjĂžnner agendaen din, FunHouse.
Best Ä kjÞpe fÞr nye kontrakter blir meldt innen kort tid, sÄ slipper du Ä springe etter.

Isaksen, CEO of poLight ASA. “Our team has been working closely with leading
camera module partners and created a wide variety of design tools and resources
to accelerate the TLensÂź camera design process from proof-of-concept to mass
production

Redigert 04.02.2024 kl 19:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sweetspot
04.02.2024 kl 21:17 5739

đŸ‘ŒđŸŒ
Slettet bruker
04.02.2024 kl 22:00 5675

Jeg har faktisk ingen agenda, annet en Ä vÊre berettiget kritisk til den vanvittige hausingen vi har sett inne pÄ forumet den siste tiden. Samtidig har kursen falt over 30 prosent pÄ hÞyt volum de siste to ukene. Det sier sitt. Nyheter glimmer med sitt fravÊr. At denne Rosgun oppfordrer til kjÞp nÄr han selv desperat jakter utgang kan jeg ikke gjÞre noe med
Redigert 04.02.2024 kl 23:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
05.02.2024 kl 00:29 5556

Mcap er MINST 10 milliarder ila 2024, og det er det

om det blir i febraur, april, august eller desmber er uinteressant. Det er vel det flere ser som Äpenbart og ser pÄ rekordlave dagens kr 14 som en once in a lifetime mulighet.

Her hagler det inn av starten pÄ Äret med meldinger.

2 designwin i en meldt allerede 2.2.2024, og resten av mÄneden blir en utrolig spemnemde og kursdrivende mÄned. Det er forstÄelig at de som er ute vil ha litt Ä gÄ pÄ intilfelle nye meldinger som ventes TETT fremover med helen13 fullfÞrte POC og som vil dundre inn som designwins fremover.

NÅR - dt vet ingen, men nĂ„r som helst vil bĂ„de google, meta, apple, Lg, Oppo og MONST 8 andre major palyers som guidet,til komme med designwins pĂ„ briller .

SĂ„ var det telefon da, et brennhett rykte om Huawei og/eller Xiaomi med nye telefoner i februar/Q1

STAKKARS DE SOM HAR VÆRT UTENFOR HAR VÆRT HELDIGE I HELHA HVOR DET IKKE HAR DUMPET INN ORDRE I HELGA

SNAKK OM FOMO STEMNING BLANT BAISSERNE, fra tidlig morgen til sent pÄ kveld

Srikkord: FOMO

GOD NATT

MVH

ROSGUN
Redigert 05.02.2024 kl 00:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
05.02.2024 kl 01:25 5666

Jeg stilte deg et spÞrsmÄl om du tÄler Ä sitte nÄr det fortsatt faller? Merker meg at det ikke ble besvart. Tenker det blir stilt fra deg nÄr du er ute i lÞpet av kort tid.
Redigert 05.02.2024 kl 01:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
05.02.2024 kl 01:43 5697

NØKKEL INFO OM POLIGHTS PRODUKT
(utdrag fra Polight hovedside)

The TLensÂź Products
Imagine a simple autofocus technology, produced on a wafer scale level using the largest semi-conductor MEMS fab, capable of producing very large volumes at high yield and high quality. Imagine that this technology is suitable to replace your current Voice Coil actuator used in your camera module solution by improving its speed, its power consumption, its footprint and its robustness without degrading the optical performance. Today this solution exits: it is poLight TLensÂź . TLensÂź is the ideal solution for the latest camera phone applications such as videos with continuous-autofocus. The new poLight technology will be available in various aperature sizes and configurations. The released product is the TLensÂź Silver, see specification below. The TLensÂź Silver is available in two versions, the TLensÂź Silver without package and the Packaged TLensÂź Silver.

Key Characteristics

Response time down to <1ms
Ultra-low power consumption <5mW
Small footprint 3.2mm x 3.2mm
Aperture 1.55mm
Focus distance from infinity to 10cm
Potential application areas

Camera phones (front and back)
Wearables incuding AR/VR devices
Tablet PCs
HD video cameras
Drones
Handheld devices
Barcode readers
klaesp
05.02.2024 kl 12:31 5426

Rakk dere toget, eller stĂ„r dere igjen pĂ„ perrongen 💯
BlackPearl
05.02.2024 kl 13:43 5374

haha...nei da,stĂ„r pĂ„ perrongen enda...gikk toget forbi mens jeg va pĂ„ narvesen en tur?😉 kommer nok tilbake
Redigert 05.02.2024 kl 14:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
05.02.2024 kl 14:40 5340

TĂ„ler og tĂ„ler
. Vi er pĂ„ vei tilbake pĂ„ kr 25-30 hvert Ăžyeblikk, der den skal ligge nĂ„đŸ˜Š.

Nye designwin ventes🚂🚂🚆🚆
Redigert 05.02.2024 kl 14:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
06.02.2024 kl 09:49 4999

Minner om denne , dvs KURS 19, fĂžr- verdens rĂ„este AR VARJO brille og dobbel barcode designwin fra 🇹🇳

Og det er i Kina det skjer altsĂ„. Huawei og Xiaomi med nye đŸ“ČđŸ“Č i februar og Q1
.

Gravernes komplott virker mislykket og de vet noe som de ikke deler FØR de er inne

NÅ ER DET TYDELIG AT FOMO ANGSTEN RAMMER SELV DISSE
.

OPPTUREN FRA EN MENINGSLØS KURSNEDGAMG STARTET IGÅR OG VIL RASKT TA KURSEN TIL 25-30 igjen
. MINST
😎😎😎😎😎😎😎😎đŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“Č🇹🇳🇹🇳🇹🇳🇹🇳🇹🇳
Myrabakk torsdag 16.11.2023: (shareville)

poLight skulle vĂŠrt priset til drĂžyt 19 kroner rett etter emisjonen i tidlig 2023 om man tok kurs og utvanning til etterretning.

Det betyr at poLights MCAP I dag er omtrent 50 under det den burde vÊrt, FØR de fikk inn 130 millioner, ffÞr Sharp Tech-Day, fÞr Meizu-lansering og fÞr poLights komplettert lagerbeholdning pÄ wafers til de neste 14 mÄneders leveranser som er levert OG betalt allerede nÄ.

Tipper det er noen som har dratt frem kalkulatoren de siste dagene og sett pÄ denne mismatch mellom kursutvikling og selskapsutvikling. Ikke spesielt vanskelig Ä konkludere med at det er et case som har potensiale for tall man kanskje aldri tror man opplever i aksjer, mener jeg. Og det selv uten at kurs 2023 eller 2024 eller sÄ veldig viktig, det er verdi 2025 jeg mener er viktig!

😎😎😎😎😎😎đŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“ČđŸ“Č🇹🇳🇹🇳🇹🇳🇹🇳

POLIGHT SITTERMED DEN RÅESTE TEKNOLOGIEN OG SNART VIL ALLE KINESERE GÅ MED BRILLER PÅ SEG SOM SER HELT VANLIG UT

NÄ starter trenden og multimillion dollars vil sprute ut pÄ Polight med sine aksjonÊrer i mange Är fremover.

Polight is best fuck the rest!
Redigert 06.02.2024 kl 22:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
07.02.2024 kl 08:53 4323

Innlegget er slettet
Forklarer Thorlabs innpass med laserbeam i polighteknologi:

MERK: «POWERFUL CONSUMER AR GLASSES»

MEMS-based laser beam scanning (LBS) engines offer an alternative solution to current AR technology challenges, leading the way to stylish, lightweight, affordable, and powerful consumer AR glasses.

https://www.electronicdesign.com/technologies/industrial/displays/ar-vr/article/21278142/oqmented-solve-augmented-reality-display-challenges-with-laser-beam-scanning

Sjekk AR brillene til Apple folkens- her skal thorlabs inn med sin ferdige modul:

https://www.zdnet.com/google-amp/article/apple-smart-glasses-could-be-an-iphone-accessory-cheaper-than-vision-pro-suggests-new-patent/

Apple is continuing work on a more standard set of smart glasses that would have a digital crown on one of the stems and would serve as a heads-up display showing notifications, controlling your music player, and projecting images and information on the lenses to augment the real world in front of you. Apple refers to the device as a "head-mounted display/smart glasses (HMD)" in the filing.
Redigert 07.02.2024 kl 09:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
07.02.2024 kl 09:00 4348

Her snakker vi massproduction og «allemannseie» 

Som skal virke sammen med din telefonđŸ€“đŸđŸ“Č.som headsupdisplay, en kul gadget ALLE har rĂ„d til og mĂ„ ha.

MagefÞlelsen er at dette skjer i 2025 sammen med lansering av iphone 17, der polight ogsÄ vil vÊre representert
.

Kursen idag er i beste fall en stor vits, og graverne vet det👁đŸ“ČđŸ€“đŸŽ

TÞr pÄstÄ at de som selger nÄ skal ha rimelig god grunn, kursen skal minst vÊre pÄ kr 79,- etter et skred av gravenyheter, Varjo, Sharp og nÄ sist thorlabs nyhet om laserbeam for AR to the masses med ferdig lÞsning..

Jeg tror Apple kommer med AR glasses i 2025 til folket

NĂ„ vil ogsĂ„ applekursen gĂ„ i taketđŸ˜±men Polight vil ha stĂžrre mangedoblingspotensiale
Redigert 07.02.2024 kl 09:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
BlackPearl
13.02.2024 kl 15:21 3593

StĂžtte rundt 12,5 eller videre ned??
Eqnrqec
13.02.2024 kl 19:20 3511

Du fĂ„r hĂžre med Rosgun, han har helt sikkert et fornuftig svar til deg 😝

HĂ„per vi ser 10 tallet igjen, da skal det handles med begge hendene..
Redigert 13.02.2024 kl 19:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
BlackPearl
13.02.2024 kl 19:27 3485

Han er litt opptatt med NEXT for tiden 😉. Har vĂŠrt forberedt for Ă„ komme inn rundt 12 tallet men den kom ikke sĂ„ langt ned da, den er jo verdt det. nĂ„ skal den fĂžlges minutt for minutt for hver dag fremover😂
Slettet bruker
13.02.2024 kl 19:44 3482

Siden rosgun ikke har skrevet noe sÊrlig pÄ Next trÄden sin i dag, er det naturlig Ä anta at han er ute der ogsÄ. Det gÄr ikke helt veien for Rosgun den siste tiden. Det blinker rÞdt uansett hva han tar i, eller skriver om. Fort inn og fort ut mens han roper i skogen om at vi andre mÄ kjÞpe.
Redigert 13.02.2024 kl 19:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
BlackPearl
14.02.2024 kl 09:47 6437

Han er nok pÄ tur ut fra NEXT nÄ regner jeg med :-)
P.S.
ta en titt pÄ Hynion, begynner Ä bli interresant igjen, kan fÞrt fallerundt 0,2-0,25 vis stÞtte pÄ 0,35 ikke holder
HitIT
19.02.2024 kl 11:19 5752

BĂžr vel begynne Ă„ flate ut snart, kjĂžper litt forsiktig her rundt 12,5
Sweetspot
19.02.2024 kl 12:53 5746

Har vel rista ut de lettskremte nÄ?
Klar for opptur đŸ„đŸ„đŸ„
rosgun
19.02.2024 kl 16:39 5637

Fikk tak i noen gullaksjer idag gitt, mye pga denne karen:

https://youtu.be/b8TXHa0I8go?si=whVpOZCOq86r0nFD

Imorgen er det en ny dag, og kjþpsknappen er innstilt
.

Kan ikke i min villeste fantasi tro at den skal sÊrlig mye under nivÄet jeg handlet inn sist pÄ 12,34
..

Har nĂ„ dobbel kjĂžpekraft sĂ„ dette blir pent ila 2024 for Ă„ si det MILDTđŸ˜ŽđŸš€đŸ‹đŸ»â€â™€ïžđŸ’°đŸ’°đŸ’”

Derfra ble det dobling til topp pÄ kr 25
..

Ser ikke helt hvorfor den halverte seg sist, men massesuggesjon og discord er vel stikkord som passer bra..
Redigert 19.02.2024 kl 16:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
Pentagon
19.02.2024 kl 17:12 5596

Du er rett og slett helt koko.
BlackPearl
19.02.2024 kl 19:09 5474

begynner Ă„ bli rimelig nĂ„ 👍
rosgun
19.02.2024 kl 21:04 5392

Ja, mener det er pÄ tide og gi denne oppmerksomheten den fortjener
. Kommer en melding som lukter svidd fÞr april. Om det blir imorgen eller tidlig mars - ANER IKKE.

Husk at ifĂžlge Myra meldes stĂžrre bestillinger 3-5 mĂ„neder FØR det skal ut til massene
. Holder en knapp pĂ„ Meta quest 4 og en eller flere telefoner. Apple kommer ogsĂ„ med en enklere brille «for the masses». fĂžr vi aner detđŸš€đŸš€đŸ‹đŸ»â€â™€ïžđŸ‹đŸ»â€â™€ïž

Og hva med google og Oppo🚀🚀🚀LG

All major players
. spennende tider ja nÄ mot 2025
.

Husk at flere av disse legger bestilling ila 2024🚀🚀🚀

Hva kursen stĂ„r i 1.1 2025 er nok nĂŠrmere kr 500 enn kr 50,-đŸ‹đŸ»â€â™€ïžđŸ’°đŸ’°đŸ’°

KjĂžper mer imorgen- det er helt sikkertđŸ˜‡đŸ€—đŸ‘ŒđŸ’”đŸ’”
Redigert 19.02.2024 kl 21:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
19.02.2024 kl 23:19 5336

Myra 19.2.2024:(shareville):

I dag gikk verdien av poLight ned til 80M$. Da er det kanskje interessant Ä se pÄ hva som fÞrer til fallet?

Det er egentlig litt merkelig Ä se kursutviklingen, men jeg tror det meste kan forklares i markedspsykologi? Jeg ser i alle fall ikke noen annen forklaring. Jeg har gÄtt gjennom det som har skjedd siden Q3-pres, og finner ikke sÄ mye negativt...

Det er vel sÄnn strengt tatt ikke noe ved poLights arbeid, prosjekter eller annet som er endret i negativ forstand, sÄ det sannsynlige er nok en ren psykologisk endring i aksje/verdipapir.

Det fundamentale i poLight som tech-selskap er nĂžyaktig det samme som ved Q3. Eller mye rettere sagt; det er bedre enn ved Q3.

Etter Q3 har vi fÄtt Sharp med Tech-Day, Photonics West med svÊrt gode tilbakemeldinger, vi har fÄtt bÞrsmeldt fortsettelse pÄ Display Design-In-case med rekordstor PO til et enormt prosjekt(med over 100 dedikerte ansatte), nye mikroskop/Mini2P-prosjekter, samt en meget spennende CES-kundemÞteuke for poLight.

Vi har ogsÄ fÄtt demo av TWedge offentlig pÄ event, og denne ble det kjÞrt en storstilt USA-kampanje og tour med til potensielle kunder og partnere "over there".

Det er i tillegg kjÞrt en tour pÄ TLens til smartphonekunder i Kina, sÄ mye har skjedd av riktig utvikling etter at poLoght fikk fÞrste DW pÄ smartphone (med salgsstart sÄ nylig som i juni)

Slik jeg ser det sÄ er det eneste minuset at AVP ikke kom med TLens, men ser vi fremover sÄ vet vi jo at det er en av de andre aktÞrene som kommer med TLens! Hvem det er vites ikke, men det er flere aktuelle nÄ.

For Ä vÊre helt Êrlig, med de reviews som er kommet pÄ see-through pÄ AVP ETTER lanseringen sÄ er jeg egentlig glad det ikke er TLens. Denne dÄrlige lÞsningen, og sjÞsykeeffekt, er det mange som oppgir som grunn til at de leverer tilbake AVP nÄ.

Men det kanskje aller, aller stÞrste, det mÄ jeg si er Varjo XR4FE. Denne er ikke meldt med navn av poLight enda, men det tror jeg vi fÄr pÄ Q4. Det er en enorm fjÊr i hatten, for dette er markedets desidert beste see-through-produkt. Jeg klarer ikke finne en eneste review av den som er negativ, kun WOW-faktor pÄ det som ligger ute.

Jeg vet ikke hva Q4 bringer, men jeg blir overrasket om vi ikke ser en bull CEO etter alt de har gjort siste mĂ„nedene. Vi fĂ„r se👍
Redigert 19.02.2024 kl 23:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
20.02.2024 kl 04:12 5245

Alle skjÞnner at dette er en dÞd hÞne som spreller, og alle skjÞnner at ingen sitter i 7- 8 Är og venter pÄ noe skal skje. CEO og Isaksen er moderat. AvmÄlt og alt annet en bull. Hvordan kortsiktige tradere tolker det er en annen sak. KursmÄlet ditt pÄ 6000 kr ser vi ikke i vÄr levetid. Det er jalla, jalla og intet annet en hÄrreisende hausing for egen vinnings skyld.
Redigert 20.02.2024 kl 04:20 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
20.02.2024 kl 06:29 5192

https://itavisen.no/2024/02/07/polestar-lager-mobil/

Da var telefon nr 2 pÄ trappene

Det er kinesiske Meizu som lager mobilen for dem, og nÄ nÊrmer den seg, for mobilen er oppdaget pÄ Google sin API-nettside for Play Store, altsÄ sÄ er enheten godkjent for Ä bruke Googles app-markedsplass. Det er ventet at mobilen vil bruke Meizu sitt Flyme OS som er Android-basert. NÞyaktig hvordan mobil og bil skal forene

https://www.reddit.com/r/Polestar/s/7RBjeplYlj

Er det en kobling med kamera i bil/ tlens/ telefon?

Tror dette er Polights vei inn i automobil👍👍
Redigert 20.02.2024 kl 06:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
PHOinvestor
20.02.2024 kl 06:54 5399

idiot , jeg kjÞpte pÄ grunn av din hausing pÄ 24 ,solgte pÄ 22, heldivis
rosgun
20.02.2024 kl 07:33 5363

Ja, da doblet du pengene sĂ„ bĂžr vel takke meg da
jeg startet trĂ„den pĂ„ kr 12,34- Gratulerer💰💰

Regner med du er smart nok og kjĂžper deg inn igjen.

At discord menigheten Þdela kursen er utenfor min kontroll
 ble kastet ut derfra jeg sÄ skyld pÄ dem, ikke meg.

Kursen burde absolutt vÊrt i kr 50 akkurat nÄ.

Lykke til🚀🚀
Redigert 20.02.2024 kl 07:35 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
20.02.2024 kl 10:30 5386

Myra 20.02:(shareville)

Dette er interessant. Sony sine demo-briller for professional usecase, vist frem pÄ CES.
Jeg har vÊrt i kontakt med en som har testet disse, og han mente det var fokusering pÄ kamera utvendig. Det tar jeg med en klype salt, men jeg har ogsÄ sendt forespÞrsel til Cnets brilletester. (Oppdaterer om jeg fÄr svar).

Dette vakte min oppmerksomhet for litt siden;

"What impressed me most about the headset was the image quality and natural feel of the virtual world -- I didn't experience any discomfort or nausea."

https://www.cnet.com/tech/computing/sonys-newest-mixed-reality-headset-is-a-vision-pro-competitor-for-business/

Jeg synes det er gÞy Ä se utviklingen som er i vertikalen nÄ etter lanseringen av AVP, og det virker som om alle har Þkt satsingen voldsomt.

Jeg ser ogsÄ markedet for microdisplay spÄs opp med 30% Ärlig de neste 5 Är, sÄ det er sterk vekst her!
rosgun
20.02.2024 kl 11:52 5321

Myra 1.2(shareville):
Jeg har troen pÄ Samsung-glasses, men den er i sÄfall enten Design-In eller POC nÄ. Den brillen som ligger skjult bak det ikonet der er nok Varjo XR4FE.

Samsung skal ut med brille i 2024, og den er bygget pÄ Qualcomms flunkende nye XR+ -prosessor, spesialbygget for Ä takle nye kameradata. Samarbeidet mellom Qualcomm og Samsung er bekreftet av begge (samme er Sony+Qualcomm).

Vi fÄr nok fÞlge med disse fremover, det er svÊre team som er pÄ begge prosjektene, og begge tar opp kampen med AVP.

Kan ogsÄ informere om at bÄde Sony, Samsung OG Qualcomm har patentert mulig bruk av TLens, sÄ muligheten er der.
Myrabakk
20.02.2024 kl 18:36 5103

Jeg ser dette er sitert fra Shareville, og innholdet stemmer. Men, for Ä forstÄ hva posten egentlig handler om sÄ tror jeg den trenger forklaring/kontekst:
Noen la ut en post med skjermbilde av et ganske nylig meldt AR/VR-prosjekt med ikke-navngitt kunde fra poLights hjemmeside. Det ble antydet at dette kanskje kunne vĂŠre Samsung Glasses, som kommer senere i Ă„r. Det er det garantert ikke.

Det meldte prosjektet er med svÊrt stor sannsynlighet Varjo XR4 Focal edition. Varjo oppgir 1ms AF, og poLight meldtr DW samme dag som Varjo lanserte brillen. Den er sÄ sikker som den kan bli uten offisiell bekreftelse. Samsung har IKKE (enda) lansert brille, sÄ den kunne ikke vÊrt meldt av poLight enda.

Innholdet i posten min dreier seg om muligheten for Samsung Glasses, men jeg antyder IKKE at jeg vet noe om de er der. Den er sÄ hemmelig at den ikke er vist frem offentlig enda. FÞrste leaks pÄ Specs er kommet, og det er lovende med tanke pÄ muligheter. Men som sagt, det er alt for tidlig Ä konkludere med noe der.

Det som kanskje er mest verdt Ä ta med seg fra dette er nok at AVP startet opp et enormt race om markedsandeler. Mixed Reality har nok kommet for Ä bli, og bÄde Samsung+Qualcomm, og Sony+Qualcomm har bekreftet lansering av MR-briller I Är. Mange, mange andre kommer etter, og dette er antatt Ä Þke i hastighet fremover, for ingen vil gi Apple markedet gratis.

Det vi skal fÞlge med pÄ fremover i poLight er det Isaksen snakker om: "We are very, very well positioned in this market". Det betyr at de jobber med alle de store, dvs han sier selv at de er involvert med alle aktÞrer som betyr noe. Det er en bull uttalelse, men da mÄ man ogsÄ ta hensyn til at det ikke betyr at de kommer inn i fÞrstelanseringene til absolutt alle. De jobber med alle, og kan sikkert vinne alle om de treffer helt rett, men da mÄ vi tÄle at noen ikke kommer med TLens fÞr i andre versjon, eller kanskje til og med tredje? Dette vet vi ikke sikkert.

Apple Vision Pro ble showcaset under meget kontrollerte former, og ut fra Apples tester sÄ var beskrivelsene slik at det nesten mÄtte vÊre TLens. NÄ nÄr folk har kjÞpt brillen og testen den hjemme sÄ kommer det frem at dette ikke stemmer. Mange returnerer brillene fordi pass-through ikke er god og man blir sjÞsyke av bruk. Mange er fornÞyde, mend et er stort sett med VR-delen, dvs se bilder, film, jobbe pÄ virtuell skjerm, etc. Dette lurte meg, men den skal jeg ikke gÄ pÄ flere ganger.

Legg nÄ merke til fremover hva som kommer til Ä beskrives av specs fra konkurrenter. De som skal angripe AVP mÄ lage noe som er bedre enn AVP, og det mÄ vÊre noe som folk har stor nytte av. En av de mest Äpenbare svakhetene er nettopp pass-through. Om vi treffer maksimalt nÄ sÄ fÄr poLight fotfeste akkurat pÄ dette. De er allerede inne i verdens desidert beste pÄ dette; Varjo. Det vil jeg tro vi fÄr avslÞrt 100% sikkert pÄ Q4-pres. Da har man en mÄlestokk, og denne kvaliteten som bare poLight kan tilby vil vÊre det som kan la andre ta opp kampen med AVP. Ser frem til et interessant "batte of giants" I Mixed Reality nÄ!
Sweetspot
21.02.2024 kl 10:08 4876

10:03
Oslo (Infront TDN Direkt): PhenoSys tilbyr nÄ en Mini2P-lÞsning som inkluderer TLens fra Polight for optimal mikroskopisk avbildning.

Det fremgÄr av en melding fra Polight onsdag.

Til dags dato, i lĂžpet av de siste ett til to Ă„rene, har Polight levert TLenser til PhenoSys for en verdi av 1,5 millioner kroner. En vesentlig del av dette gjelder kunngjĂžringen datert 25. september 2023, opplyses det.
Sweetspot
21.02.2024 kl 15:48 4750

At vi ikke ligger over 15,- skjĂžnner jeg ikke..