IOX..Argentinsk oljejubel
Argentinsk oljejubel
Det statseide argentinske oljeselskapet YPF har en helt ekstrem børsdag mandag. Selskapets amerikanske «depositary receipts» stiger 43 prosent. Disse sertifikatene representerer eierskap i aksjer.
På Buenos Aires-børsen steg YPF ti prosent fredag. Mandag har børsen vært stengt på grunn av offentlig fridag.
Den elleville kursoppgangen kommer etter et brakvalg for høyrepopulisten Javier Milei som natt til mandag ble Argentinas nye president. Landet er i hardt økonomisk uføre og Mileis valgløfter innebærer blant annet å droppe pesoen til fordel for amerikansk dollar, stenge sentralbanken og kutte i offentlige utgifter – samt privatisere statens oljeselskap.
Det statseide argentinske oljeselskapet YPF har en helt ekstrem børsdag mandag. Selskapets amerikanske «depositary receipts» stiger 43 prosent. Disse sertifikatene representerer eierskap i aksjer.
På Buenos Aires-børsen steg YPF ti prosent fredag. Mandag har børsen vært stengt på grunn av offentlig fridag.
Den elleville kursoppgangen kommer etter et brakvalg for høyrepopulisten Javier Milei som natt til mandag ble Argentinas nye president. Landet er i hardt økonomisk uføre og Mileis valgløfter innebærer blant annet å droppe pesoen til fordel for amerikansk dollar, stenge sentralbanken og kutte i offentlige utgifter – samt privatisere statens oljeselskap.
Redigert 21.11.2023 kl 07:06
Du må logge inn for å svare
klaesp
20.11.2023 kl 22:52
10946
Snakk om perfekt timing med nye olje og gass kontrakter i Argentina.
After closing the Santa Cruz transaction last week of May (see NewsWeb announcement here), Interoil is happy to reassume the monthly Production Report following a suspension period of four months. A period where Interoil profited to reorganize the Argentine business either operationally among Santa Cruz and Mata Magallanes Oeste and, more importantly, on the marketing side. In this respect, Interoil was able to sign a series of offtake contracts either for the oil and the gas, specially the Plan Gas 5.2 (see Interoil's Half-Year 2023 report here) improving significantly Interoil overall net revenues in Argentina
After closing the Santa Cruz transaction last week of May (see NewsWeb announcement here), Interoil is happy to reassume the monthly Production Report following a suspension period of four months. A period where Interoil profited to reorganize the Argentine business either operationally among Santa Cruz and Mata Magallanes Oeste and, more importantly, on the marketing side. In this respect, Interoil was able to sign a series of offtake contracts either for the oil and the gas, specially the Plan Gas 5.2 (see Interoil's Half-Year 2023 report here) improving significantly Interoil overall net revenues in Argentina
Redigert 20.11.2023 kl 22:53
Mdg1
21.11.2023 kl 08:40
10612
IOX har vel ikke så mye som strander på myndighetene i Argentina. Det er i Colombia de kunne ha jublet for en oljekåt president. I Argentina er det vel mer penger og hva som gir inntekter som styrer hvor de borer. Myndighetene har sågar gitt de nesten tredobbel pris for den delen av gassproduksjonen som er over dagens frem til mai 2026 for å motivere for å utvikle lisensen videre.
I Colombia strander det derimot på lokal motstand og en regjering som vil oljen til livs. Der er det vel i alle fall tre år til neste valg
I Colombia strander det derimot på lokal motstand og en regjering som vil oljen til livs. Der er det vel i alle fall tre år til neste valg
Redigert 21.11.2023 kl 08:43
ag-3
21.11.2023 kl 09:01
10525
Her har iox vært ekstremt heldige. Og det var jammen på tide med alt krøllet som har vært.
Når Argentina produksjonen kommer skikkelig på skinner må det bli et spørsmål om oppkjøp. Her kommer det garantert ikke til å ligge noen miljømessige eller andre hindringer for produksjon/ utvikling.
Så spørs det hvor lenge Colombia holder ut med synkende produksjon og inntekter. Når de ser at den reduserte produksjonen de bidrar med til miljøet bare blir opprettholdt av andre varer nok ikke idealisme så lenge....
Når Argentina produksjonen kommer skikkelig på skinner må det bli et spørsmål om oppkjøp. Her kommer det garantert ikke til å ligge noen miljømessige eller andre hindringer for produksjon/ utvikling.
Så spørs det hvor lenge Colombia holder ut med synkende produksjon og inntekter. Når de ser at den reduserte produksjonen de bidrar med til miljøet bare blir opprettholdt av andre varer nok ikke idealisme så lenge....
Fluefiskeren
21.11.2023 kl 09:52
10388
Det vet du ikke.
Denne mannen er jo totalt uberegnelige. Høyreekstreme er vanligvis veldig nasjonalistiske og kan finne på å kaste utenlandske selskaper ut.
Ingen vet hva det vil ha å si for IOX. Er det positivt burde det være tankevekkende at det skjer på miljøets regning. Dette er en mann som har Trump som forbilde. Han vil forby abort og åpne for at det skal bli mye lettere å kjøpe våpen. Og den han har valgt som visepresident er enda mer ekstrem.
Denne mannen er jo totalt uberegnelige. Høyreekstreme er vanligvis veldig nasjonalistiske og kan finne på å kaste utenlandske selskaper ut.
Ingen vet hva det vil ha å si for IOX. Er det positivt burde det være tankevekkende at det skjer på miljøets regning. Dette er en mann som har Trump som forbilde. Han vil forby abort og åpne for at det skal bli mye lettere å kjøpe våpen. Og den han har valgt som visepresident er enda mer ekstrem.
YNWA250505
21.11.2023 kl 10:22
10302
Huff, tenk å forby abort. Hva skal IOX leve av da? Salg av våpen?
Mdg1
21.11.2023 kl 12:32
10156
De må nok øke sikkerheten på feltene nå når alle skal fly rundt med våpen ;)
ag-3
21.11.2023 kl 12:32
10242
Jo jeg vet at IOX har vært utrolig heldig i Argentina. Det kommer du også til å oppdage etterhvert og da skal jeg minne deg på det.
Når du hentyder til at IOX kan bli kastet ut av Argentina fordi iox er et utenlandsk selskap uttaler du deg uten å ha kunnskap om situasjonen eller realiteter.
1 For det første skal det mye til å kaste ut selskaper som har inngått avtaler i landet.
2 Det vil trolig heller ikke være i deres markedsliberalistiske interesse å kaste dem ut.
3 Iox har samarbeidsavtale i Argentina med Argentine company Selva María Oil S.A.
Du fremsetter en påstand som er totalt urealistisk og derfor fremstår som en løgn, på linje med MDG.
Kan du vise til relevante eksempler hvor selskaper har blitt kastet ut?
Hvor mye er du villig til å vedde på at IOX blir kastet ?
(Regner ikke med noe svar)
The Acquired Interest and Assets has been assigned to and shall be hold by the Argentine subsidiary of the Company, Interoil Argentina S.A. (“IASA”).
The Acquired Interests and Assets in the Exploitation Concessions add up to the 8.34% that the Company already holds through IASA in the Exploitation Concessions and the related joint venture where IASA serves as operator. As a result of the Acquisition, IASA shall own an aggregate of 51.03% in the Exploitation Concessions and shall continue to serve as operator.
The Acquisition has been made pursuant to the terms and conditions of a Purchase and Sale Agreement (the "PSA") entered into by and among Interoil and the Argentine company Selva María Oil S.A.
Når du hentyder til at IOX kan bli kastet ut av Argentina fordi iox er et utenlandsk selskap uttaler du deg uten å ha kunnskap om situasjonen eller realiteter.
1 For det første skal det mye til å kaste ut selskaper som har inngått avtaler i landet.
2 Det vil trolig heller ikke være i deres markedsliberalistiske interesse å kaste dem ut.
3 Iox har samarbeidsavtale i Argentina med Argentine company Selva María Oil S.A.
Du fremsetter en påstand som er totalt urealistisk og derfor fremstår som en løgn, på linje med MDG.
Kan du vise til relevante eksempler hvor selskaper har blitt kastet ut?
Hvor mye er du villig til å vedde på at IOX blir kastet ?
(Regner ikke med noe svar)
The Acquired Interest and Assets has been assigned to and shall be hold by the Argentine subsidiary of the Company, Interoil Argentina S.A. (“IASA”).
The Acquired Interests and Assets in the Exploitation Concessions add up to the 8.34% that the Company already holds through IASA in the Exploitation Concessions and the related joint venture where IASA serves as operator. As a result of the Acquisition, IASA shall own an aggregate of 51.03% in the Exploitation Concessions and shall continue to serve as operator.
The Acquisition has been made pursuant to the terms and conditions of a Purchase and Sale Agreement (the "PSA") entered into by and among Interoil and the Argentine company Selva María Oil S.A.
Mdg1
21.11.2023 kl 12:34
10229
Jeg synes mest synd på Argentina som sliter dypt økonomisk og får en ekstremist som president på toppen av det hele. Så synes jeg synd på kloden når enda en president som fornekter fakta blir valgt
Fluefiskeren
21.11.2023 kl 12:35
10224
« Du fremsetter en påstand som er totalt urealistisk og derfor fremstår som en løgn, på linje med MDG. »
Hva er det for noe tull. Jeg har da virkelig ikke kommet med noen påstand. Les en gang til.
Det er vel du som kommer med en påstand. Nemlig at IOX har vært ekstremt heldig med presidentskiftet.
Hva er det for noe tull. Jeg har da virkelig ikke kommet med noen påstand. Les en gang til.
Det er vel du som kommer med en påstand. Nemlig at IOX har vært ekstremt heldig med presidentskiftet.
ag-3
21.11.2023 kl 12:41
10199
Du skriver:
"Høyreekstreme er vanligvis veldig nasjonalistiske og kan finne på å kaste utenlandske selskaper ut."
Så dette er ikke en påstand?
Og det er heller ikke noen hentydning til at IOX som utenlandsk selskap kan bli kastet ut?
Vennligst dokumenter din påstand om at utenlandske selskaper kan bli kastet ut. Dersom denne påstanden stemmer må du jo ha relevante eksempler på at det har skjedd!
"Høyreekstreme er vanligvis veldig nasjonalistiske og kan finne på å kaste utenlandske selskaper ut."
Så dette er ikke en påstand?
Og det er heller ikke noen hentydning til at IOX som utenlandsk selskap kan bli kastet ut?
Vennligst dokumenter din påstand om at utenlandske selskaper kan bli kastet ut. Dersom denne påstanden stemmer må du jo ha relevante eksempler på at det har skjedd!
Fluefiskeren
21.11.2023 kl 12:53
10165
Nei, det er ingen påstand. Da hadde jeg skrevet at de ville kaste dem ut. Det har jeg slett ikke påstått.
Har også tidligere stusset på din språklige forståelse. Du har et forbedringspotensial der.
Har også tidligere stusset på din språklige forståelse. Du har et forbedringspotensial der.
Redigert 21.11.2023 kl 12:53
ag-3
21.11.2023 kl 13:36
10080
Du har påstått at de kan bli kastet ut, og det er etter mitt syn totalt urealistisk. Så får vi ha hver vår oppfatning om det. Litt synd at vi kom på kant pga PNOR og det tullet der. Jeg har egentlig likt synspunktene dine og det du skriver godt. Så tror jeg det etter PNOR ble en greie for deg at uansett hva jeg skriver så prøver du å finne en vinkling i mot.
Redigert 21.11.2023 kl 13:37
qestador
21.11.2023 kl 13:52
10046
Jeg tror Han må tenke seg godt om før han kaster noen ut av Argentina. He he.
Peter Sellers
21.11.2023 kl 15:16
9958
__eagle__ skrev Kan bli litt travelt i morra da🔥 har du troa mdg?
@eagle, ser ikke ut til at markedet har helt trua, ned 3,5% og en oms på snaue 700k ikke mye å skryte av!!
klaesp
21.11.2023 kl 19:41
9812
All candidates had vowed to adopt energy policies that boost production. Milei
has the more market oriented approach wanting to sell the state’s 51% stake
in YPF allow producers to export oil and gas under long-term contracts and
remove export taxes
• Key to achieving targets will have to be on accelerating the Vaca Muerta shale
play by increaseing takeaway and export capacity
has the more market oriented approach wanting to sell the state’s 51% stake
in YPF allow producers to export oil and gas under long-term contracts and
remove export taxes
• Key to achieving targets will have to be on accelerating the Vaca Muerta shale
play by increaseing takeaway and export capacity
klaesp
22.11.2023 kl 07:50
9544
Det blir i såfall veldig nærme Q oppdatering, i tillegg har vi nettopp fått produksjonsrapport. Jeg tror neste produksjonsrapport kommer første del av desember, i mellomtiden får vi oppdatering og videre guiding under Q rappport.
Mdg1
23.11.2023 kl 07:09
9203
Det stemmer. IR svarer ikke på noe. Jeg spurte et enkelt spørsmål angående base volume for gass. I meldingen skre\v de at det var 187boed om dagen, men samtidig skrev de at økning ut over dagens produksjon skal lønne seg. Så jeg spurte om det var en kommafeil i tallet de skrev i melding og har ikke fått svar. Det er tross alt stor forskjell på om de får 3,46 eller 9,9$ pr MBTU. Det er mest sannsynlig 1870boed, da hele greien med avtalen var å stimulere lisenshaverne til å øke produksjonen fra dagens nivå. 9.9$/Mbtu er en ganske heftig fastpris på gass. Wen vil fra januar 2024 ha ca 3,9$ som er eneste andre selskapet jeg kjenner til som selger domestic gas til fastpris. De produserer skarve 6000 boed netto fra fem brønner rett i rørledninger og kan kanskje forsvare en pris på netto cash plus 500 mill.
Thesistulling
23.11.2023 kl 09:18
9039
Til dere som hyler om høyrepopulisme:
Og hvorfor tror dere høyrepolitikk har fremgang over alt?
Kanskje fordi venstrepolitikken som er ført viser seg fullstendig ubrukelig i dagens samfunn og verdensbilde.
Her, i Norge, vil jo ansettelse av 400 nye politifolk gå ut over inflasjonen........
Her, i Norge, skal vi øse ut til prosjekter uten en tanke på fremtidig lønnsomhet , les: Freyr.
Her, i Norge sitter bedragere i toppledelsen i et av de største børsnoterte selskap, til og med dokumentert i media, men sitter fortsatt trygt og godt i sjefsstolen til Telenor.
Her, i Norge er tilstanden til skolevesenet, helsevesenet, "vegvesenet" rasert......
Folk dør pga politikernes udugelighet.
Selvmordsratene øker......mye.....
Se dere rundt, ser folk happy ut?
Nei, farvel AP.........
Snart er dere borte.
Og hvorfor tror dere høyrepolitikk har fremgang over alt?
Kanskje fordi venstrepolitikken som er ført viser seg fullstendig ubrukelig i dagens samfunn og verdensbilde.
Her, i Norge, vil jo ansettelse av 400 nye politifolk gå ut over inflasjonen........
Her, i Norge, skal vi øse ut til prosjekter uten en tanke på fremtidig lønnsomhet , les: Freyr.
Her, i Norge sitter bedragere i toppledelsen i et av de største børsnoterte selskap, til og med dokumentert i media, men sitter fortsatt trygt og godt i sjefsstolen til Telenor.
Her, i Norge er tilstanden til skolevesenet, helsevesenet, "vegvesenet" rasert......
Folk dør pga politikernes udugelighet.
Selvmordsratene øker......mye.....
Se dere rundt, ser folk happy ut?
Nei, farvel AP.........
Snart er dere borte.
Mdg1
23.11.2023 kl 09:27
9006
Det er lett for folk å fornekte at vi er i ferd med å ødelegge jordkloden da det kommer til å svi litt i en overgangsfase. Det er ikke oljeselskapene som kan gjøre noe med miljøet, det er politikerne og befolkningen. Når klimafornektere og ressursbrukskåte presidenter vinner frem kan vi se langt etter både 2-3 og 4 graders global oppvarming. Vi ender nok på 4-6 grader og havnivå på 2-4 meter over dagens
Thesistulling
23.11.2023 kl 09:33
8981
Fornekter ingenting, problemet er at INGEN gjør nok.
Kommer aldri til å nå noen klimamål, eneste muligheten er mindre folk, mindre forbruk, og da også forurensning.
Massesterilisering er den eneste løsningen på problemet, da løser det seg over litt tid.
Tilby såpass økonomisk bistand ved sterilisering at det blir attraktivt i land med overbefolkning.
Vi er for mange.
Det å ikke innse det er som å stikke hodet i sanden.
Kommer aldri til å nå noen klimamål, eneste muligheten er mindre folk, mindre forbruk, og da også forurensning.
Massesterilisering er den eneste løsningen på problemet, da løser det seg over litt tid.
Tilby såpass økonomisk bistand ved sterilisering at det blir attraktivt i land med overbefolkning.
Vi er for mange.
Det å ikke innse det er som å stikke hodet i sanden.
qestador
23.11.2023 kl 15:55
8806
Ta det helt med ro. Verden er snudd noe på hode. Det går galt så lenge man skal ha vekk livets gass CO2. Den har vert der i alle tusen år og er ca 440 ppm ( parts pr million). Se is prøver fra Grønnland.
Med CO2 , vann , damp og andre gasser og drit , måles det til sammen 14500 ppm. Menneskeskapt er beregnet til 2,9% og utgjør 11 ppm. Deler du dette på 14500 utgjør det mindre enn en tusendel av drivhuset . Kjempe bløff spør du meg at det er årsaken . Det er solen som gjør det varmere med merfuktighet og lignende
Med CO2 , vann , damp og andre gasser og drit , måles det til sammen 14500 ppm. Menneskeskapt er beregnet til 2,9% og utgjør 11 ppm. Deler du dette på 14500 utgjør det mindre enn en tusendel av drivhuset . Kjempe bløff spør du meg at det er årsaken . Det er solen som gjør det varmere med merfuktighet og lignende
Fluefiskeren
23.11.2023 kl 17:56
8666
Hvem sier at man skal ha vekk CO2. Aldri hørt noen forskere si det. Faktum er imidlertid at CO2 -konsentrasjonen i atmosfæren bare øker og øker. Her er kurve fra slutten av femtiårene og frem til nå.
https://www.energiogklima.no/klimavakten/co2-i-atmosfaeren
Og her er kurve over de siste 800 000 år. Har ikke vært i nærheten av dagens konsentrasjon.
https://videnskab.dk/naturvidenskab/800-000-aars-klimaforandringer-fortalt-paa-3-minutter/
https://www.energiogklima.no/klimavakten/co2-i-atmosfaeren
Og her er kurve over de siste 800 000 år. Har ikke vært i nærheten av dagens konsentrasjon.
https://videnskab.dk/naturvidenskab/800-000-aars-klimaforandringer-fortalt-paa-3-minutter/
Redigert 23.11.2023 kl 17:57
qestador
23.11.2023 kl 18:03
8648
Ja utslippet øker men ikke i luften. Det stikker av i bakken vegitasjon i havet og plankton. Det er grenser for hva du måler i luft . Opptaket er logaritmisk . Du får ikke inn mer nå om du står på hode vennen min he he.
Fluefiskeren
23.11.2023 kl 18:11
8633
Dette er jo nettopp luftmålinger de senere år grafene viser. Det er nøyaktig. Kurven som går helt tilbake til for 800 000 år siden vet jeg ikke hvordan er estimert. Klart det må være litt usikkerheter det. Men de siste årtusener er vel basert på iskjerner fra Antarktis og Grønland. Man måler CO2 direkte i luftlommer og det er til å stole på.
Mulig det er merkelig, men jeg stoler mer på vitenskapen enn på deg. På samme måte som jeg går til leger og ikke kvakksalvere hvis det feiler meg noe.
Mulig det er merkelig, men jeg stoler mer på vitenskapen enn på deg. På samme måte som jeg går til leger og ikke kvakksalvere hvis det feiler meg noe.
Fluefiskeren
23.11.2023 kl 18:34
8586
Det er jeg enig i. Havet tar opp en stor del av det. I hvert fall foreløpig.
qestador
24.11.2023 kl 10:14
8261
https://stockcharts.com/freecharts/pnf.php?c=%24BRENT,PWTADANRNO[PB5][D][F1!3!!!2!20]
det ser ut som vi får en ombvendt hode skulder her i brent.m. tror vi bygger bunn her :-))
Det kan også sees som en dobbel bunn. gode signaler
det ser ut som vi får en ombvendt hode skulder her i brent.m. tror vi bygger bunn her :-))
Det kan også sees som en dobbel bunn. gode signaler
Redigert 24.11.2023 kl 10:16
Mdg1
24.11.2023 kl 10:15
8273
Der kom jo produksjonsrapporten. Samme gassvolum og 30 fat mindre olje om dagen. Som forventet fallende produksjon. 381 fat olje om dagen netto. Langt opp til volumene de hadde i 2017
Blir uansett spennende å se 29.nov om de har noen konkrete planer fremover for store løft av produksjon i Argentina og om de har penger til å gjennomføre. Ut fra mitt overslag har de knapt penger til å betale ut lønninger i desember
Blir uansett spennende å se 29.nov om de har noen konkrete planer fremover for store løft av produksjon i Argentina og om de har penger til å gjennomføre. Ut fra mitt overslag har de knapt penger til å betale ut lønninger i desember
Redigert 24.11.2023 kl 10:18
qestador
24.11.2023 kl 10:18
8294
ja de skal vel ha litt tid på seg til de kommer inn i ny situasjon.
I Argentina økte den opererte produksjonen med 67 boepd, hovedsakelig på grunn av reaktiveringen av trekkeriggen som startet forrige måned. Noen driftsproblemer fortsetter å vedvare med en kompressor der noen reservedeler fortsatt venter på å komme til stedet på grunn av papirforsinkelser ved Argentinas tollkontor. I denne forbindelse vil Interoil understreke at det også er noen forsinkelser på gjenåpningen av de stengte brønnene (i henhold til vårt pulling-program) da importen til Argentina tar lengre tid enn forventet. I MMO er det en inkrementell produksjon på 7,5 boepd ettersom flere brønner gjenåpnes uavhengig av ankomsten av trekkeriggen.
I Colombia opplevde Puli C-produksjonen en reduksjon på 37 boepd på grunn av nedihullsproblemer i noen produksjonsstrenger i Mana-brønner pluss en reduksjon i Vikingo overflateproduksjonsparametere. Med hensyn til Puli C pulling-kampanjen har Interoil og partneren Ecopetrol besluttet å utsette ankomsten av pulleriggen på grunn av potensielle ustabile sosiale aktiviteter i områdene rundt de siste ukene. Ecopetrol og Interoil har i fellesskap blitt enige om å adressere og avgjøre eventuelle sosiale forespørsler med lokalsamfunn før de mobiliserer utstyr til operasjonen med sikte på å minimere uventede driftskostnader dersom lokalsamfunnene skulle bestemme seg for å manifestere seg når trekkeriggen ankommer stedet. I Llanos-området gikk produksjonsstrømmene fra Vikingo ned med 30 fat per dag etter den naturlige uttømmingshastigheten. Letekampanjen i Altair- og LLA-47-blokkene er fortsatt på vent i påvente av godkjenning fra lokale myndigheter. Samtaler med ANH om den formelle godkjenningen er fortsatt på vent i påvente av at de nye myndighetene skal ta stilling.
Ytterligere informasjon
Ytterligere detaljer om produksjonsytelse er vist i vedlagte dokument. De to grafene og tabellene viser operert og egenproduksjon av henholdsvis olje og gass og etter land. Operert produksjon er definert som total produksjon fra felt operert av Interoil. Egenkapitalproduksjon er Interoils andel av produksjonen fratrukket royalties.
I Argentina økte den opererte produksjonen med 67 boepd, hovedsakelig på grunn av reaktiveringen av trekkeriggen som startet forrige måned. Noen driftsproblemer fortsetter å vedvare med en kompressor der noen reservedeler fortsatt venter på å komme til stedet på grunn av papirforsinkelser ved Argentinas tollkontor. I denne forbindelse vil Interoil understreke at det også er noen forsinkelser på gjenåpningen av de stengte brønnene (i henhold til vårt pulling-program) da importen til Argentina tar lengre tid enn forventet. I MMO er det en inkrementell produksjon på 7,5 boepd ettersom flere brønner gjenåpnes uavhengig av ankomsten av trekkeriggen.
I Colombia opplevde Puli C-produksjonen en reduksjon på 37 boepd på grunn av nedihullsproblemer i noen produksjonsstrenger i Mana-brønner pluss en reduksjon i Vikingo overflateproduksjonsparametere. Med hensyn til Puli C pulling-kampanjen har Interoil og partneren Ecopetrol besluttet å utsette ankomsten av pulleriggen på grunn av potensielle ustabile sosiale aktiviteter i områdene rundt de siste ukene. Ecopetrol og Interoil har i fellesskap blitt enige om å adressere og avgjøre eventuelle sosiale forespørsler med lokalsamfunn før de mobiliserer utstyr til operasjonen med sikte på å minimere uventede driftskostnader dersom lokalsamfunnene skulle bestemme seg for å manifestere seg når trekkeriggen ankommer stedet. I Llanos-området gikk produksjonsstrømmene fra Vikingo ned med 30 fat per dag etter den naturlige uttømmingshastigheten. Letekampanjen i Altair- og LLA-47-blokkene er fortsatt på vent i påvente av godkjenning fra lokale myndigheter. Samtaler med ANH om den formelle godkjenningen er fortsatt på vent i påvente av at de nye myndighetene skal ta stilling.
Ytterligere informasjon
Ytterligere detaljer om produksjonsytelse er vist i vedlagte dokument. De to grafene og tabellene viser operert og egenproduksjon av henholdsvis olje og gass og etter land. Operert produksjon er definert som total produksjon fra felt operert av Interoil. Egenkapitalproduksjon er Interoils andel av produksjonen fratrukket royalties.
Redigert 24.11.2023 kl 10:23
klaesp
25.11.2023 kl 12:43
7947
Blir spennende Q resultater utover året og neste år , nå som Iox har økt sin eiendel på SC feltet fra 8,5%til litt over 50% i kombinasjon med nye lukrative olje og gass kontrakter, i kombinasjon med stigende produksjon.
Har benyttet duppene til kjøp av flere aksjer.
Fortsatt god helg..
Har benyttet duppene til kjøp av flere aksjer.
Fortsatt god helg..
Mdg1
27.11.2023 kl 08:31
7474
Ser jo ut til at jeg hadde feil gitt. Snart er IOX i 7 kroner. Reverse split og så emi på 5 kr. Nå produserer de base volume i Argentina og da vil det lønne seg å få fart på sakene
hauka
27.11.2023 kl 08:46
7385
Da er det hvert fall klart at det dukker ikke opp noen melding om emisjon i år..
ag-3
27.11.2023 kl 09:18
7272
Nå har du lovt snarlig emisjon pga økonomiske forhold i over 1 år.... Når kommer den da?
Her skal ny kursdrivende info ut først, (spes info fra Argentina), kursen godt opp og så kanskje det blir en emi på kurser langt over dagens nivå.
Her skal ny kursdrivende info ut først, (spes info fra Argentina), kursen godt opp og så kanskje det blir en emi på kurser langt over dagens nivå.
Mdg1
27.11.2023 kl 09:27
7223
Det kan jo hende q3 rapporten roer emisjonssnakket mitt om de har fått noen penger på konto fra ett eller annet sted. Men, ved utgangen av q2 hadde de bare 3,5 mill nok i non restricted cash. For et oljeselskap i vekst burde detta være i alle fall mellom 50 -100 mill om de skal ha noe spillerom.
Cash and cash equivalents, non restricted 30.06.2023: 322 OG 31.12.2022 2.410
Cash and cash equivalents, non restricted 30.06.2023: 322 OG 31.12.2022 2.410
Mdg1
27.11.2023 kl 22:21
5026
En spleis er verken bra eller dårlig, men et krav når aksjen har ligget under 1 kr i en viss tid. Om du har 10 aksjer til 75 øre eller en aksje til 7.5 kr har vel ikke noe som helst å si.
Mdg1
28.11.2023 kl 14:23
4837
Blir spennende i morgen å se om oppkjøpet i argentina har påvirket cash flow positivt eller negativt. Og se hva de sier. Pnor slapp tall i dag., men der var jo aølt kjent på forhånd. Eneste nye der var nytt løft i desember på 360 000 tønner olje og at utbytter kommer i 2024.
Fluefiskeren
28.11.2023 kl 15:10
4773
« What Does Milei's Presidential Win Mean for Oil and Gas in Argentina?»
https://www.rigzone.com/news/what_does_mileis_presidential_win_mean_for_oil_and_gas_in_argentina-28-nov-2023-174859-article/
https://www.rigzone.com/news/what_does_mileis_presidential_win_mean_for_oil_and_gas_in_argentina-28-nov-2023-174859-article/
klaesp
28.11.2023 kl 16:32
4735
Her blir det å tilrettelegge.
Javier Milei, “as his pro-business agenda is set to raise attractiveness of Argentina’s upstream sector and spur investment”.
Javier Milei, “as his pro-business agenda is set to raise attractiveness of Argentina’s upstream sector and spur investment”.
Pjallar
29.11.2023 kl 10:24
4502
Sikkert tidsforskjell. De har ikke stått opp enda der borte..... Haha. Dette er for så vidt snarere regelen enn unntaket at IOX ikke greier å få dette ut på dagen før åpning.
klaesp
29.11.2023 kl 10:30
4512
Spennende, det dukker stadig opp kjøpsposter på 1 million for så å bli trekt.