EDDA WIND

Granly
EWIND 22.11.2023 kl 12:59 18638

EDDA WIND.
Edda Wind leverer servicefartÞy og service til den globale vindkraftindustrien, hvor selskapets fartÞy gÄr ut med teknikere for Ä tilby service til vindturbinene. Selskapet operer i hovedsak pÄ de europeiske vindparkene og er den eneste «pure play» aktÞren i offshore vind service.

14 November, pressenterte q3 resultater som viser Vekst. og et driftresultat pÄ 2,6 mllioner euro.
13. oktober, John Fredriksen kjÞper seg ytlegere opp i selskapet. etter kjÞpet pÄ 2 millioner aksjer, sitter Geveran trading med en eiendel pÄ 20,68%
22 September, Edda Wind fikk en ny kontrakt for bÄten Edda Passat.

I tillegg har Edda wind nye bÄter under bygging,

Eg finner ikke sÄ mange kursmÄl pÄ denne her, men DNB har et kursmÄl pÄ 40 kroner.
Fearnley Securities har ogsÄ et kursmÄl pÄ 40 kroner.

For ordn skyld.
Eg eier en mikroskopisk andel i dette selskapet for Ăžyeblikket.

Skilder: Fa.no, https://eddawind.com/high-activity-in-edda-wind/ , E24.no
    «
  • 1
  • 2
  • »
habbiten
22.11.2023 kl 13:02 13827

KursmÄlet pÄ 40kr tilsvarer det man mÄ betale hvis man bestiller tilsvarende skip pÄ egenhÄnd nÄ, altsÄ ingen grunn til Ä bestille skip pÄ egenhÄnd nÄ, man fÄr helt nye skip pÄ salg via aksjer i Edda Wind, noe JF ser ut til Ä vÊre enig i :)
karve
22.11.2023 kl 13:05 13849

SvÊrt lav omsetning i aksjen , men med Fredriksen og Wilhelmsen som de stÞrste eiere satser jeg pÄ at denne skal komme sterkt i lÞpet av 6 mnd
Granly
22.11.2023 kl 17:48 13756

Ikke det stĂžrste volumet nei, i dag er det omsatt 5974 aksjer i selskapet tilsvarer 148 275,90 kroner. Og om vi tenker langsiktig tror eg dette vil vĂŠre en meget god investeringer.

og eg ser for meg at selskapet vil Þke veksten sin framover, da det ikke flyter over av disse bÄtene, og som du nevner at kursmÄl pÄ 40 tilsvarer det en mÄ betale for tilsvarende skip, tyder dette pÄ en rimelig skipping aksje som har en lys fremtid i vente og ikkje minst er det ogsÄ et selskap som bygger seg opp med god kompetanse pÄ feltet og kanskje blir en foretrukken leverandÞr.
Granly
01.12.2023 kl 09:56 13558

opsummering av November

Edda Wind steg 4,91% i november mnd etter Ä startet mnd med en kurs pÄ 22.85 og avsluttet pÄ kursen 24.55,-

14 November, la selskapet frem tall som viste nokk et kvartal med vekst.

For ordn skyld, Eier eg en liten andel i selskapet, kilder https://eddawind.com og handelsplattformen eg handler aksjer igjennom.
Granly
07.12.2023 kl 12:28 13420

John Fredriksen kjĂžper seg opp,

GEVERAN TRADING har Þkt med 331.665 aksjer i selskapet og med det sitter de pÄ 24.281.313 som tilsvarer 21,6%

kilde:
(https://www.finansavisen.no/finans/2023/12/07/8068579/fredly-solgte-alt-og-gjorde-kule-na-laster-han-opp-pa-nytt)

Molo
25.12.2023 kl 22:36 13102

Sakset fra FA 22.12:

- SpÄr kjemperally i Fredriksen-selskap
Aksjekursen til Intergrated Wind Service (IWS) er opp 39 prosent sÄ langt i Är. Til sammenligning er John Fredriksen-dominerte Edda Wind ned 13 prosent. PÄ aksjonÊrlisten til Edda Wind ligger John Fredriksen pÄ en andreplass med 24 millioner aksjer til en verdi pÄ 582 millioner kroner. Her spÄr Olaisen et kjemperally.
Hvorfor er det sÄ stor spread?
– Det er spesielt at det er sĂ„ stor forskjell mellom de to. Begge driver med det samme og Edda har allerede fĂ„tt levert bĂ„ter, sĂ„ de er i sĂ„ mĂ„te egentlig litt foran IWS i lĂžypa – helt riktig at IWS har gĂ„tt sĂ„ bra, men det burde ikke vĂŠre sĂ„ stor forskjell, mener han.
SĂ„ det er stĂžrre oppside i Edda Wind?
– Jeg tror det kan bli et kjemperally i Edda Wind, sier Olaisen og legger til:
– Det kan bli et godt Ă„r for IWS, men et veldig bra Ă„r for kursutviklingen til Edda. Aksjen har lagget veldig.
Granly
27.12.2023 kl 20:36 12834

Var kjekt Ă„ se i dag at kursen har steget med 4,35%
Granly
01.02.2024 kl 16:18 12320

Den 31.01.2024 valgte CFO Ă„ si opp sin stilling for Ă„ ta en ny stilling i et annet selskap. Han blir vĂŠrende i selskapet en periode. Blir spennende Ă„ se hvem som skal fylle denne stillingen.

Kilde: https://newsweb.oslobors.no/message/609552

drekkapilsen
10.02.2024 kl 19:46 11900

NÄ selger de Edda Passat da Breeze og Brint er tilbake pÄ jobb i Mars. Da kommer vel Goelo og begynner sin jobb og Nordri kan gÄ pÄ sin. Da har de 6 stykk i drift for det meste av 2024. Selger de Passat sÄ de slipper mer lÄn for Ä finansiere siste vard-bÄten eller fordi den ikke stÞtter null-utslipp? Synes de kunne begrunnet salget litt bedre.
Skifer
11.02.2024 kl 22:27 11718

Enig. Tynn begrunnelse. Vil de selge Mistral eller andre ogsÄ, eller er alle utenom Passat kompatibel med strategien? Hvorfor er prisen hemmelig?
Redigert 11.02.2024 kl 22:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
Molo
11.02.2024 kl 23:24 11654

Er vel ikke usannsynlig at de selger Mistral til hĂžsten dersom ikke opsjonene blir utlĂžst. Passat og Mistral er ikke klargjort for LOHC.
Ang. Gangvei problematikken kan det virke som McG sliter med Ä fÄ det til. Mistral og Passat har MA gangveisystem. Kommende nybygg fÄr Imeca Salus

Fredriksen satte tidligere ned foten for utlĂžsing av flere nybyggopsjoner, med Ăžnske om Ă„ synliggjĂžre aksjonĂŠrverdier.
Kan han ha en finger med i spillet ift salget vi ser nÄ?
drekkapilsen
12.02.2024 kl 08:11 11534

Mener Mistral er samme. De har vel Uptime gangvei de to ogsÄ, mens nybyggene har McGregor som tydeligvis virker sÄnn passe. IWS har vel ogsÄ McGregor pÄ sine. Tipper det er pga miljÞkrav de selger Passat og at de ogsÄ vil selge Mistral. De er jo fra 2017-2018, sÄ kanskje Älreit Ä fÄ en fin pris for de nÄ.
Tamotama
13.02.2024 kl 15:13 11360

Tror det blir viktig Ä se fremover i tid. Jeg tenker denne kan stige til tosifret milliard i verdi over noen fÄ Är, med svÊrt gode rater. Blir nok ogsÄ en utbytte maskin langt der fremme.

Regjeringen har en plan, og det grÞnne skiftet mÄ vi gjennom uansett hva vi vil. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/kraftfull-satsing-pa-havvind/id2912297/
Tamotama
15.02.2024 kl 22:30 11166

Equinor + Edda Wind vil gi en stĂžrre markedsprising. Den som venter vil se..

https://e24.no/energi-og-klima/i/bgRgXl/norges-foerste-havvindpark-kan-koste-80-milliarder-kroner
Tamotama
28.02.2024 kl 13:09 10845

Bare en heads up til de som sitter pÄ gjerdet. Q4 resultatene blir lagt frem i morgen kl 08:30.
Granly
29.02.2024 kl 20:00 10583

Hei, dette har vert en spesiell dag, kursen raste for sÄ Ä hentet seg noe tilbake men endte med minus 1.35%

Positive aspekter:

* Selskapet har seks skip operative ved slutten av Q4 2023.
* Betydelig inntektsvekst pÄ 55% sammenlignet med Q4 2022, med EUR 11,4 millioner i inntekt.
* Oppstart av operasjoner for Edda Nordri i desember 2023.
* Sikring av en attraktiv grÞnn term loan-fasilitet pÄ EUR 161 millioner i desember 2023.
* Edda Wind posisjonert som den ledende C/SOV-operatĂžren i markedet
* Gunstig etterspĂžrselsutsikt for C/SOV til tross for annonserte forsinkelser og tilbakeslag innenfor leverandĂžrkjeden.
* Kontrakts backlog pÄ EUR 416 millioner ved utgangen av kvartalet, som indikerer en sterk fremtidig inntektsstrÞm.
* Potensial for Ä kapitalisere pÄ forventet vekst i markedet pÄ grunn av begrenset tilgjengelighet av skip og betydelig etterspÞrsel.

sÄ til de Negative aspekter:

* Negativ EBITDA pÄ EUR -1,1 millioner, (eg puttet denne pÄ negativt, men eg er ikke overrasket at de gjekk i underskudd, eg hadde regnet 2 millioner sÄ er egentlig positiv her)
* Systemoppdateringer pÄ gangveier som fÞrer til offhire. (er meldt tidligere)
* eventuelle utsettelse av prosjekter.

Totalt sett er eg sterkt positiv til dette selskapet, tidligere har eg lest artikler om konkurrerende selskap som har en god vekst i aksjekursen noe som eg pÄ sikt hÄper Ä se igjen i dette selskapet. SÄ eg sitter rolig i selskapet og hadde eg hatt tilgjengelige midler hadde eg benyttet anledningen til Ä laste opp mer, men med kun 6000 kroner pÄ konto mÄ eg vente..

kilder: https://newsweb.oslobors.no/message/612153
Granly
06.03.2024 kl 10:44 10323

Endring i kursmÄl

Aksje: Edda Wind
Meglerhus: Clarksons Securities
Anbefaling: KjĂžp (KjĂžp)
KursmÄl: 31 (35)

Kilde: https://www.finansavisen.no/energi/2024/03/05/8105948/clarksons-senker-kursmalet-pa-edda-wind?internal_source=aksjeanalyse

Tamotama
07.03.2024 kl 23:04 10231

John Fredriksen (Geveran trading) kjÞper seg stadig opp i Edda Wind. Sist pÄ Mandag Þkte han med 83.500 aksjer! Verdipapirfondeg Nordea Þkte med 104.000 aksjer.

Kan anbefale Ä sette dere inn i Edda Wind, der vil det vÊre mye Ä hente nÄr man ser mot megatrender innen ENERGI.
Granly
13.03.2024 kl 13:14 9960

Edda wind gÄr litt sidevegs nÄ, De har som sagt problemer med gangbroene pÄ skip noe som er under Reperasjon som har gÄtt ut over inntektene deres. De har ogsÄ solgt et skip (noe eg tenker var lurt pÄ dette tidspunktet.

samtidig har Edda Wind en ordrereserve pÄ 4,7 milliarder kroner.
Selskapet er den stĂžrste aktĂžren i markedet, og med sterke eiere som Ăžnsker vekst, er selskapet veldg godt posisjonert i markedet.

Eg tenker derfor at Edda Wind er et godt kjÞp pÄ disse nivÄene, kan ogsÄ minne om at selskapet fÄr levert 3 skip i Är, 4 skip i 2025 og 1 i 2026

M.V.H

Granly
kilde: Eddawind.com

Patron72
02.04.2024 kl 18:24 9674

Edda Goelo er levert.
Skal da pÄ jobb «early q2» ifÞlge q4 rapport

https://eddawind.com/delivery-of-c416/
Granly
02.05.2024 kl 12:11 9220

Spennende, NĂ„ har det vert storhandel i Edda Wind, Fredriksen og Wilhelmsen sto bak ØstensjĂžs exit, de tok insiativet til Ă„ kjĂžpe aksjene til en av de stĂžrste eieren i selskapet som ogsĂ„ var grĂŒnderen av Edda Wind, mine umidlebare tanker er at det har vert uenigheter i toppen om veien videre som har resultert i denne handelen.

legger ogsÄ ved en uttalelse: «Selskapet har tunge industrielle eiere, og grunnlaget er der for videre vekst med ambisjon om Ä skape en klar markedsleder», sa Geelmuyden.

eg anbefaler alle til Ă„ lese artikkelen: https://www.finansavisen.no/energi/2024/05/02/8126139/storeier-selger-alt-fredriksen-blir-storste-eier

Selskapet har ikke vert den suksessen en sÄg fÞre seg pÄ bÞrsen, men eg tenker at med Þkende aktivitet og sÄ fort de fÄr ordn pÄ problemene med landgangsystemene pÄ skip i flÄten og i februar mÄtte skipene «Edda Breeeze» og «Edda Brint» tas ut av drift frem til starten av mars i Är for Ä utfÞre reparasjoner og modifikasjoner pÄ disse.

eg ser nÄ lysere pÄ fremtiden av selskapet.

Granly

Kilde: https://www.finansavisen.no/energi/2024/05/02/8126139/storeier-selger-alt-fredriksen-blir-storste-eier
habbiten
02.05.2024 kl 12:39 9183

Om ~12 mnd har de 12 skip i drift, da kan det fort vÊre at utbyttekranene Äpnes om ikke noe annet skjer pÄ veien.
Granly
02.05.2024 kl 16:42 9097

legger ved link til e24 sin artikkel

https://www.finansavisen.no/energi/2024/05/02/8126432/analytiker-spekulerer-fredriksen-vil-ta-rederiet-av-bors

handler om spekulasjon om at fredriksen Þnsker Ä ta rederiet av bÞrs, da bÞrsen priser selskapet mye lavere en verdien. Fredriksen har rikelig med kapital og er en tÄlmodig mann, han bygger opp selskaper over flere Är, mens bÞrsen ser pÄ kvartal til kvartal og Þnsker raske resultater.

Granly
livsstil
04.05.2024 kl 08:51 8817

Hva er realistisk kurs man kan forvente hvis Fredriksen Þnsker Ä ta dette av bÞrs. Han fÄr ikke tilslag hvis han kun byr 24,50 som han kjÞpte ut en annen stor aksjonÊr. Hva tror folk?
Molo
04.05.2024 kl 11:32 8725

SÄ lenge ikke Freddy bikker 90% hvor vi kan bli tvangsinnlÞst, sÄ er det viktig at aksjonÊrer benytter seg av stemmerettighetene sine og takker nei til frivillige bud som evt kan komme dersom Freddy bikker 33,3%.
Det har vÊrt en tÞff start pÄ 2024 med offhire av bÄter, samtidig som selskapet oppskalerer egen driftsorganisasjon med tilhÞrende Þkning av opex.
Legger man til grunn kun dagens (lave) fartÞyprising pÄ 57mill eur og ganger opp med 13 fartÞy innen Q1 2026, sÄ fÄr man et tall. Dette sammen med backlog pÄ 416mill Eur kan vitne om en lys fremtid.
Men man skal ogsÄ levere pÄ driftsinntektssiden, samt ivareta lÄneforpliktelser.
SpÞrsmÄlet er om Freddy er villig til Ä kjÞre selskapet ned i grÞfta fÞr det kommer inn bud med enda lavere prising?
Evt om topp 3 med dagens ca 82% velger Ä slÄ sammen sine aksjer i et nytt skallselskap og bare trenger Ä kjÞpe opp ca 8% til for Ä kunne tvangsinnlÞse resterende aksjonÊrer?
For de store er dette business as usual, de driter nok pent i hÄpefulle mindreaksjonÊrer.
Bare synsing fra min side, selv om jeg hĂ„per pĂ„ det beste😅
Granly
06.05.2024 kl 08:45 8514

er kke et enkelt spÞrsmÄl fra livsstil, men som du skriver Molo sÄ sitter de stÞrste med stor eienandel i selskapet, sÄ om de er enige og ser at de kan tjene pÄ et samarbeid er det mulig at de prÞver seg med et bud pÄ 24,50-26 kroner for Ä se om de fÄr aksept for de siste aksjene.

det er ogsÄ godt mulig at de 2 stÞrste velger Ä kjÞpe selskapet for 28-30 kroner men da pÄ et lenger perspektiv.

et annent er at det fortsetter som i dag.

og siste scenario som eg ser, er at selskapet begynner Ä kjÞpe selskaper og slÄr seg sammen med flere aktÞrer for Ä bygge en global kjempe innen segmentet med betaling i for eksempel aksjer eller lÄnte penger fra de 2 stÞrste aksjonÊrene med mulighet for Ä konvertere lÄn til aksjer.

dette er bare tanker og synsing fra min side, men eg hÄper vi smÄaksjonÊrer fÄr muligheten Ä vÊre med pÄ denne reisen og innkassere noen kroner.
en annen ting som eg tror er med pÄ at denne er lavt priset er at de store aksjonÊrene Eiger sÄ mye at det ikke er rom for flere store og at mange smÄaksjonÊrer velger andre shippingaksjer som har flÞyet til himmelske mens denne har ligget stille pÄ sjÞen,

Granly som sitter stille i bÄten og venter pÄ medvind :D
habbiten
06.05.2024 kl 14:45 8419

FÄr jeg tilbud om 30 kr kan det hende jeg takker ja bare for Ä bli ferdig med dette, men alt under det sÄ gir jeg meg aldri!
DividendYield
06.05.2024 kl 21:45 8430

En global kjempe innen segmentet? HÞres fint ut om Edda skulle blitt et nytt frontline eller golden ocean, men Edda er allerede blant de stÞrste. Det er fÄ like rederi. Det nÊrmeste en kommer konkurrenter er de andre offshore rederiene som satser fornybart ved siden av olja, muligens noen kinesiske spillere.
habbiten
07.05.2024 kl 10:11 8286

Har selskapet klart Ä fÄ et eneste skip i drift uten problemer?

Oslo (Infront TDN Direkt): Edda Wind mottok mandag en rapport om en hendelse under Harbor Acceptance Test av gangbrosystemet for fartĂžyet "Goelo Enabler", ifĂžlge en melding tirsdag.

Det har ikke vÊrt skader pÄ personell, men hendelsen vil fÞre til forsinket driftsstart for fartÞyet, som skulle starte i mai.

Selskapet har allerede startet en undersÞkelse av hendelsen, og selv om denne er i et veldig tidlig stadium og ingen konklusjon er nÄdd, viser en forelÞpig vurdering at dette er en isolert hendelse og uten sammenheng med utfordringene Edda Wind tidligere har hatt med sine gangbrosystemer.
Granly
07.05.2024 kl 10:25 8280

Eg har ikke mye kunnskap til shipping-bransjen, men som du nevner er Edda stor i dagens marked, men det er flere rederier med bÄter under bygging og dette er et voksende marked. NÄ er det rundt 73-80 ship strÞdd over en mengde rederier og markedet innen 2030 er pÄ mellom 250-300 skip (varierende tall)

om vi ser pÄ forskjellige rederier innen havvind,
kan vi finne GC-Rieber, Windkeeper. De har bÄter service vessels under bygging, dette er et design eg er spent pÄ.
andre som er i bransjen er foreksempel ESVAGT
eller BS offshore

dette var noen,

sĂ„ det er store muligheter Ă„ vokse seg stor i dagens marked og fremtidens marked det spĂžrs litt pĂ„ hva en Ăžnsker og er det noe eg har lagt merke til i alle Ă„rene er at Fredriksen er Langsiktig og stresser ikke, men eg regner med han har en plan for fremtiden og var nok derfor han var med Ă„ kjĂžpte ut grĂŒnderen da de hadde ulike tanker om fremtiden.

Granly,

Granly
22.05.2024 kl 08:52 8053

Edda Wind har lagt frem q1 tall i dag :D

https://www.finansavisen.no/energi/2024/05/22/8132716/edda-wind-har-kontraktsreserve-pa-naer-5-mrd.

Edda Wind fikk et resultat pÄ 1,74 millioner euro
driftsinntekter pÄ 17 millioner euro
kontraktreserve pÄ hele 416 millioner Euro.

Granly har troen pÄ fremtiden :D
Granly
28.05.2024 kl 20:42 7873

vi har nÄ passert 25 kroners merket (25,2) med en flott oppgang i dag, blir spennende Ä se om den fortsetter videre oppover.

Granly
Granly
29.05.2024 kl 10:30 7767

spennende, vil vi passere 26 kroner? vi ligger pÄ Þyeblikket pÄ 26 blank. spennende Ä se om denne begynner omsider Ä stige mot verdiene som ligger i selskapet,

Granly,
Granly
11.06.2024 kl 19:47 7480

Skipping aksjer har hat noen forrykende Är, og i Är er mange kraftig opp nÄr vi ser i de fleste segmenter bortsett fra servicefartÞy til vindkraft. NÄ som disse har hatt en dag der de har falt litt tilbake samt noen har falt litt tilbake en stund nÄ. Kan vi fÄ den glede av at noen av disse investorene finner veien til servicefartÞy til vindkraft sÄ blant annet Edda wind vil fÄ en pen oppgang og komme nÊrmere til de reale verdiene som ligger i selskapet? Eller er dette bare en Þnsketenking fra min side?

Granly som lufter tanker,
livsstil
12.06.2024 kl 10:04 7338

Dette selskapet har dessverre ikke noe lenger Ä gjÞre pÄ bÞrs sÄ det bÞr avnoteres. Det er absolutt null interesse i forbindelse med at de 3 stÞrste aksjonÊrene er sÄ dominerende. Vi fÄr hÄpe de finner en lÞsning slik at vi Þvrige aksjonÊrer kan bli kjÞpt ut til en fair pris.
HerbM
27.06.2024 kl 10:13 7081

Emisjonen pÄ 23,5 vet vi ble overtegnet, og et par dager senere er kursen pÄ 22,8 kr. NÄ er vi altsÄ flere prosent under nivÄet smÄsparere kjempet for Ä kjÞpe aksjer for, og enda lenger under kursen JF og co kjÞpte ut grunnlegger i mai.

Minimal risiko Ä kjÞpe nÄ, fordi ingen vil tjene penger pÄ Ä selge pÄ dagens kurs. Dessuten har selskapet nok penger nÄ til Ä klare seg i lang tid, sÄ ingen fare for utvanning. Problemet til EWIND er hvor lite den blir omsatt, 82% av selskapet er eid av de tre stÞrste aksjonÊrene.
Granly
30.06.2024 kl 22:38 4483

det var rift om aksjene i emisjonen sÄ de store tegnet seg for sin eiendel. ser ogsÄ at noen bjellesauer (fa.no) har kjÞpt aksjer i selskapet noe som er positivt. I tillegg kunne vi lese at alle bÄtene har arbeid ut 3q noe som er positivt for selskapet.

selskapet har ogsÄ gode Þkonomiske muskler etter emisjonen til videre vekst. noe penger vart hentet pga dÄrlig inntjening pga problemer som er no lÞst.

eg ser derfor minimal risiko i denne her aksjen og nÄr vi ser de 3 store eier over 82% av selskapet skal det ikke my til for at denne gÄr fint oppover om flere Þnsker inn.

Granly
Granly
17.07.2024 kl 16:11 4268

NÄ har kursen pÄ Ewind falt til 22 som er veldig lavt nÄr vi tenker pÄ

FlÄten er fullt utnyttet til ut 3 kvartal om eg husker rett.
emisjon pÄ 23.5 var fulltegnet.

Vi kan ogsÄ sÄ nÄ at u-turn ventura har den siste mnd benyttet muligheten til Ä kjÞpe 35 000 aksjer, (siste handel var 12 juli med 15 000 stk)

Granly som har troen pÄ selskapet og fremtiden, eneste frykten er at de 3 stÞrste velger Ä legge inn bud pÄ hele selskapet for Ä ta det av bÞrs.

Granly
Patron72
18.07.2024 kl 22:15 4202

Goelo Enabler er pĂ„ jobb nĂ„ 👍

Thrilled to announce the start of a new era for our state-of-the-art Service Operating Vessel, Goelo Enabler! Today, the vessel went onhire and commenced operation for Siemens Gamesa at the Saint-Brieuc wind farm. Goelo Enabler will be working at this wind farm until Q3 2028.
Edda Wind would like to congratulate everyone involved, and look forward to supporting the crew and vessel in full operation! đŸ€©
Redigert 18.07.2024 kl 22:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
Molo
19.07.2024 kl 10:59 4146

Jeg er enig i dine betraktninger Granly, har sittet med denne lenge, og er solid i tap. Det er vel bare Ä vente
 blir vinn eller forsvinn med kursen tror jeg. Rakett dersom folk fÄr opp Þynene og Þnsker Ä fÄ has pÄ de fÄ aksjene som er i free float, eller avnotering og tvangsinnlÞsning til langt under fair value.
Rart at ikke selskapet og storeierne har inngÄtt marketmaking avtale, men heller tillater at kursen kjÞres i kjelleren pÄ veldig lavt volum. Det er jo da man begynner Ä spekulere om evt avnotering
.
Redigert 19.07.2024 kl 11:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
Aksjerus
19.07.2024 kl 12:28 4149

Fra LinkedIn: Fullbooket ut Q3 24!

"Aldri en kjedelig dag hos Edda Wind 📣 😁 Etter at Goelo Enabler ble ansatt for Siemens Gamesa i gĂ„r, ble Sudri Enabler i dag ansatt og startet driften for DEME ved Dogger Bank vindpark hvor hun skal jobbe frem til Q2 2025. Gratulerer til alle involverte og det beste lykke til mannskapet ombord!

Edda Wind har nĂ„ syv fartĂžy i drift og er fullbooket ut Q3 2024. FĂžlg med - neste fartĂžy, C503 skal leveres sent Q4 2024 👍"
Frodon
25.07.2024 kl 00:04 4135

Denne frister mer og mer nĂ„r den faller 😜 kr 21,70 har vĂŠrt en fin stĂžtte i langt tid. Er det stygt om jeg hĂ„per HS formasjonen blir utlĂžst ned til kr 17,9? 😅😅 Er jo liv Ă„ hĂ„pe for oss som ikke er aksjonĂŠrer, men som sikler etter bedre inngang 😇👊
Patron72
25.07.2024 kl 07:36 4105

Hehe
 nei det er ikke stygt av deg Ä hÄpe pÄ best mulig inngang.
HĂ„per du joiner 😀

Kommer den pÄ 17,9 vil jeg nok vurdere et godt pÄfyll
Frodon
25.07.2024 kl 11:28 4035

Minuset hvis HS formasjonen blir utlĂžst, er det ofte et tegn pĂ„ at noe stĂžrre er galt. SĂ„ tror egentlig dagens inngang er den beste 😜 FĂ„r satse pĂ„ at noen blir lei og kaster litt ut nĂ„r de kommer tilbake fra ferie đŸ„ł

Hva tenker du om veien videre nÄ? Sist jeg fulgte nÞye med her, var det forsinkelser i havvind installasjoner som holdt ratene nede. Hva tenker du om det videre? Eller nybygg prisene?
Patron72
25.07.2024 kl 13:27 4004

At nybygg prisene Þker er bare flott det. Edda har allerede en bra flÄte som Þker i verdi.
Jeg er positiv til fremtiden her selv om aksjen er dĂžnn kjedelig pr idag.
Konsensus viser Þkte dagrater fremover pÄ csov.

Jeg tror ikke vi fÄr vÊre med sÄ lenge her.
Alle snakker om bud fra Fredriksen, men jeg heller mot at ddt er Subsea7 som kjĂžper dette.

Vi fĂ„r se 😃
Frodon
25.07.2024 kl 13:39 4008

Lite som er endret mao 😜

FĂ„r hĂ„pe «alle» og «deg» har rett, budkrig er det mest lĂžnnsomme 😅
    «
  • 1
  • 2
  • »