EDDA WIND
EDDA WIND.
Edda Wind leverer servicefartøy og service til den globale vindkraftindustrien, hvor selskapets fartøy går ut med teknikere for å tilby service til vindturbinene. Selskapet operer i hovedsak på de europeiske vindparkene og er den eneste «pure play» aktøren i offshore vind service.
14 November, pressenterte q3 resultater som viser Vekst. og et driftresultat på 2,6 mllioner euro.
13. oktober, John Fredriksen kjøper seg ytlegere opp i selskapet. etter kjøpet på 2 millioner aksjer, sitter Geveran trading med en eiendel på 20,68%
22 September, Edda Wind fikk en ny kontrakt for båten Edda Passat.
I tillegg har Edda wind nye båter under bygging,
Eg finner ikke så mange kursmål på denne her, men DNB har et kursmål på 40 kroner.
Fearnley Securities har også et kursmål på 40 kroner.
For ordn skyld.
Eg eier en mikroskopisk andel i dette selskapet for øyeblikket.
Skilder: Fa.no, https://eddawind.com/high-activity-in-edda-wind/ , E24.no
Edda Wind leverer servicefartøy og service til den globale vindkraftindustrien, hvor selskapets fartøy går ut med teknikere for å tilby service til vindturbinene. Selskapet operer i hovedsak på de europeiske vindparkene og er den eneste «pure play» aktøren i offshore vind service.
14 November, pressenterte q3 resultater som viser Vekst. og et driftresultat på 2,6 mllioner euro.
13. oktober, John Fredriksen kjøper seg ytlegere opp i selskapet. etter kjøpet på 2 millioner aksjer, sitter Geveran trading med en eiendel på 20,68%
22 September, Edda Wind fikk en ny kontrakt for båten Edda Passat.
I tillegg har Edda wind nye båter under bygging,
Eg finner ikke så mange kursmål på denne her, men DNB har et kursmål på 40 kroner.
Fearnley Securities har også et kursmål på 40 kroner.
For ordn skyld.
Eg eier en mikroskopisk andel i dette selskapet for øyeblikket.
Skilder: Fa.no, https://eddawind.com/high-activity-in-edda-wind/ , E24.no
Redcloud
22.10.2024 kl 13:59
1672
Og i 2030 anslås behovet til å være 250 båter, er det korrekt?. Regner med at Eddas nybyggingsprogram fortsetter utover det de allerede har bestilt etter 2026 og så videre.
Granly
22.10.2024 kl 15:02
1634
stemmer, det anslås at behovet er 250 båter i gjennomsnitt, noen estimerer litt mindre og noen estimerer litt mer, men sånn det ligger an nå blir det ikke bygget nokk båter til å dekke dette behovet som eg kan finne, også lest at noen selskaper har vurderert å bygge om sine eksisterende båter for å ta del i markedet, men kan ikke finne noe i farten som underbygger dette i farten, men nå som andre markeder er sterke kan eg tenke meg at de har lagt det på is.
Granly
Granly
Redcloud
24.10.2024 kl 12:36
1505
Det gjelder altså å time bestillinger av nye båter i henhold til markedets behov. Det bør vel Edda ha kompetanse til å klare. Ser for meg en jevnt økende flåte i mange år.. Ellers er vel Edda ganske forutsigbar et års tid framover, med en dobling av flåten allerede innen H1 2025?
Granly
01.11.2024 kl 12:49
1204
Naming Ceremony for “Goelo Enabler”
On Friday, October 25, we celebrated the naming ceremony of Service Operation Vessel (SOV) C416, Goelo Enabler, in the port city of Saint-Malo, France. The Lady Sponsor of the vessel is Ms. Isabelle Juillet, General Manager & Finance Director of Siemens Energy, France.
Kilde eller for å lese mer: https://eddawind.com/naming-ceremony-for-goelo-enabler/
Granly
On Friday, October 25, we celebrated the naming ceremony of Service Operation Vessel (SOV) C416, Goelo Enabler, in the port city of Saint-Malo, France. The Lady Sponsor of the vessel is Ms. Isabelle Juillet, General Manager & Finance Director of Siemens Energy, France.
Kilde eller for å lese mer: https://eddawind.com/naming-ceremony-for-goelo-enabler/
Granly
Granly
13.11.2024 kl 10:30
867
Hei Hei, med investorer :D
Vil minne om q3 fremleggelse 19 november
Kilde: https://newsweb.oslobors.no/message/631352
Granly
Vil minne om q3 fremleggelse 19 november
Kilde: https://newsweb.oslobors.no/message/631352
Granly
Redcloud
13.11.2024 kl 11:33
821
Tror selve resultatet er underordnet de driftstekniske oppdateringene som kommer ut av presentasjonen dette kvartalet. Ingen forventer et voldsomt overskudd allerede nå, men at driften går på skinner etter problemene de har hatt vil være av vesentlig positiv nytteverdi for kursen, samt guiding for 2025 pluss opplysninger om utviklingen på ratene. Man kan jo håpe på at de har mye ekstra arbeid på grunn av forsinkelsene på anleggene som er under konstruksjon etc. Veldig spennende aksje fant ikke noen bedre potensiale på børsen etter en nøye gjennomgang, i alle fall ikke med så lav risiko.
DividendYield
13.11.2024 kl 14:14
758
Ja, får ikke håpe de har flere driftstekniske problemer. Da er det potensielt stor oppside. I retrospektiv skulle de kanskje ikke ha gått på børs så lenge før alle skipene er på vannet?
Granly
14.11.2024 kl 10:08
671
forventer ikke en kiste full av gull men forventer en god oppdatering om hvordan ting går og hvordan det ser ut framover. Er også spent på om alle båtene fungerer som de skal nå, eller om det er fortsatt noe rusk som må bedres.
eller så vet vi at alle båter hadde kontrakter og selskapet er utsolgt ut året, men hvordan ser det ut videre?
Granly
eller så vet vi at alle båter hadde kontrakter og selskapet er utsolgt ut året, men hvordan ser det ut videre?
Granly
bellx
14.11.2024 kl 14:17
611
Tror nok Fredriksen vet hva han har investert i. Flere emi,r på mye høyere kurs enn dagens.
Redcloud
18.11.2024 kl 02:53
469
Hehe skulle tro vår kjære C-GPT hadde vært inne på forumet og snoket.
"Hvordan er stemningen i markedet før Q3 for EWIND på tirsdag?"
"Stemningen i markedet for Edda Wind (EWIND) før Q3-resultatene på tirsdag er noe blandet, preget av tidligere skuffelser og usikkerhet. Aksjen har hatt en negativ utvikling i 2024 med redusert kursmål fra analytikere, blant annet ned til NOK 29,33 i oktober, på grunn av lavere inntjeningsforventninger og svakere enn forventet resultater i tidligere kvartaler  .
Flere faktorer bidrar til en dempet forventning. Selskapet er fortsatt ikke lønnsomt, og tapene har økt de siste årene. Selv om det er langsiktige vekstmuligheter innen offshore vindkraft, påvirker usikkerhet knyttet til aksjonærutvanning og lav avkastning på egenkapitalen investorers tillit  .
Likevel finnes det optimisme på lengre sikt. Analytikere forventer at selskapet vil bli lønnsomt innen tre år, med en sterk vekstprognose for inntektene, drevet av økt etterspørsel etter offshore vindfartøy .
Kort sagt, investorer følger nøye med på tirsdagens resultater for signaler om operasjonell forbedring eller ytterligere utfordringer."
Ok , automaten har talt, terning er kastet. Så spørs det hva som er priset inn på 20 kr, kan vel være vanskelig å spå. Lykke til uansett, og i følge beregningene her finnes det en latent umiddelbar oppside etter Q3 presentasjonen, gitt at intet har skåret seg i Q3 rent driftsmessig.
"Hvordan er stemningen i markedet før Q3 for EWIND på tirsdag?"
"Stemningen i markedet for Edda Wind (EWIND) før Q3-resultatene på tirsdag er noe blandet, preget av tidligere skuffelser og usikkerhet. Aksjen har hatt en negativ utvikling i 2024 med redusert kursmål fra analytikere, blant annet ned til NOK 29,33 i oktober, på grunn av lavere inntjeningsforventninger og svakere enn forventet resultater i tidligere kvartaler  .
Flere faktorer bidrar til en dempet forventning. Selskapet er fortsatt ikke lønnsomt, og tapene har økt de siste årene. Selv om det er langsiktige vekstmuligheter innen offshore vindkraft, påvirker usikkerhet knyttet til aksjonærutvanning og lav avkastning på egenkapitalen investorers tillit  .
Likevel finnes det optimisme på lengre sikt. Analytikere forventer at selskapet vil bli lønnsomt innen tre år, med en sterk vekstprognose for inntektene, drevet av økt etterspørsel etter offshore vindfartøy .
Kort sagt, investorer følger nøye med på tirsdagens resultater for signaler om operasjonell forbedring eller ytterligere utfordringer."
Ok , automaten har talt, terning er kastet. Så spørs det hva som er priset inn på 20 kr, kan vel være vanskelig å spå. Lykke til uansett, og i følge beregningene her finnes det en latent umiddelbar oppside etter Q3 presentasjonen, gitt at intet har skåret seg i Q3 rent driftsmessig.
Granly
19.11.2024 kl 10:01
307
Hei hei, Da er fasiten kommet :D
Fa.no har en flott oppsummering som anbefales å leses: https://www.finansavisen.no/energi/2024/11/19/8206245/flere-fartoy-i-drift-enn-under-bygging
utdrag:
Edda Wind la frem tall tirsdag morgen, der selskapet endte tredje kvartal med et resultat før skatt 241.000 euro, ned fra 1,8 millioner euro i samme kvartal året før.
Det av samlede inntekter på 18,4 millioner euro, mot 11,8 millioner euro i tilsvarende periode året før.
Driftsresultatet før ned- og avskrivninger (ebitda) endte på 6,1 millioner euro, opp fra 5,0 millioner euro i tredje kvartal året før.
I tillegg kan vi se at de er fullbooket nesten ut q1 2025.
Granly
Fa.no har en flott oppsummering som anbefales å leses: https://www.finansavisen.no/energi/2024/11/19/8206245/flere-fartoy-i-drift-enn-under-bygging
utdrag:
Edda Wind la frem tall tirsdag morgen, der selskapet endte tredje kvartal med et resultat før skatt 241.000 euro, ned fra 1,8 millioner euro i samme kvartal året før.
Det av samlede inntekter på 18,4 millioner euro, mot 11,8 millioner euro i tilsvarende periode året før.
Driftsresultatet før ned- og avskrivninger (ebitda) endte på 6,1 millioner euro, opp fra 5,0 millioner euro i tredje kvartal året før.
I tillegg kan vi se at de er fullbooket nesten ut q1 2025.
Granly
Redcloud
19.11.2024 kl 10:51
269
Historisk vendepunkt for kursen. Nedgang siden børsnotering herved avbrutt. Tipper den gir teknisk kjøpssignal snart etter brudd over 21,70, og den fallende brytes og en langvarig stigende trend innledes. De som kjøper nå har timet det riktig, og de som har vært tålmodige og sittet på sine blir belønnet. Veksten er jo allerede garantert, så her har vi en liten børsjuvel. Det må liksom skje et uhell her før kursen får problemer, ellers skal den videre opp i et par tre års tid. Lean back and enjoy.
Granly
19.11.2024 kl 11:01
255
Er enig med deg at nå er vi på vendepunktet for kursen, ser ut som problemene de hadde med gangbroen er løst og ingen andre store problemer er kommet frem, da båtene har vert i så og si full drift.
Er også bra at de ser på Asia som er et stort marked og allerede fått kontrakt i Taiwan, samt selskapet er fullbooket til slutten av q 2025. så selskapet kan fokusere på tiden et stykke framover.
Eg ser også for meg at flere som har vert på vent kjøper i selskapet, og siden det i teorien ikke er mange fri aksjer i selskapet da de største sitter på en stor andel, ser eg for meg en flott stigning i mnd og årene framover.
Granly
Er også bra at de ser på Asia som er et stort marked og allerede fått kontrakt i Taiwan, samt selskapet er fullbooket til slutten av q 2025. så selskapet kan fokusere på tiden et stykke framover.
Eg ser også for meg at flere som har vert på vent kjøper i selskapet, og siden det i teorien ikke er mange fri aksjer i selskapet da de største sitter på en stor andel, ser eg for meg en flott stigning i mnd og årene framover.
Granly