Strongpoint #3-23 Fartshump eller rødt lys?
3. kvartal og status.
Mange av oss ble tatt på sengen av de siste to kvartalers svake tall.
Det er også misnøye å spore om CEOs uttalelser i Q2-presentasjonen.
I ettertid var visse uttalelser om avtaler i 3. kvartal åpenbart uheldige.
Antageligvis er ledelsen bevisst på dette, da uttalelsene i Q3-presentasjon var noe mer forsiktig.
Signalene fra ledelsen er like fult viktig å fange opp. Det er dem som sitter tettest på markedet!
Jeg har fremdeles full tillitt til ledelsen i Strongpoint, men aksjekursen signaliserer ikke det samme.
Redusert omsetning og økte lønnsutgifter er hovedårsakene til den dårlige bunnlinjen i 3. kvartal, sammen med høyere finans- og valutakostnader.
Sistnevnte vil variere med valutasvingninger og havnet dessverre på toppen av de andre faktorene i kvartalet, med negative 5,4 mill.
Bruttomarginen viser sterk økning fra 37,1 til 44,1%.
Marginen vil variere, men jeg syns det er viktig å belyse at bakgrunnen for den økte marginen er produktmiksen og at våre proprietære produkter selger godt.
Som følger: (YoY inkludert service)
Payment Solutions -8,3%
Check Out Efficiency +0,4%
Other retail technology +15,1% (antatt hovedsakelig egenutviklet)
E-commerce logistics +11.6%
Det er altså In-store Productivity og Shop Fitting som har bidratt til den dårlige topplinjen, med henholdsvis negative 32,6% og 23,1%.
Men så er det helle ikke disse segmentene som skal løfte Strongpoint til stratosfæren.
Salgsnedgang av ESL/Pricer i Sverige er årsaken til nedgang i I-sP.
Dette er naturlige svingninger og gir ikke grunn til bekymring.
Shop Fittings stammer fra Air Link Group og nedgangen kan forklares med et spesielt sterkt 3. kvartal i fjor.
UK & Ireland rapporteres som eget område, og tallene er identiske med segmentet Shop Fittings,
Det er derfor uklart for meg hvordan proprietære produkter samt ESL rapporteres i området, og er et aktuelt spørsmål ved neste presentasjon.
Det er ellers innført et program for kostnadsreduksjoner på 20 mill p.a. som vil ha virkning fra 1. kvartal 2024.
Jacob Tveraabak avslutter sin innledning av Q3-rapporten med
“Hence, I continue, along with my management team, to stand behind our financial
ambitions for 2025 with 2.5 BNOK revenue and 13-15% EBITDA margin.”
Selv tror jeg mange brikker skal falle på plass for å nå målet.
Men om man bare kommer halvveis til mål i 2025 er aksjen i dag et svært godt kjøpt.
Markedet er tilsynelatende avventende, og vil har mer pudding på bordet.
Mange av oss ble tatt på sengen av de siste to kvartalers svake tall.
Det er også misnøye å spore om CEOs uttalelser i Q2-presentasjonen.
I ettertid var visse uttalelser om avtaler i 3. kvartal åpenbart uheldige.
Antageligvis er ledelsen bevisst på dette, da uttalelsene i Q3-presentasjon var noe mer forsiktig.
Signalene fra ledelsen er like fult viktig å fange opp. Det er dem som sitter tettest på markedet!
Jeg har fremdeles full tillitt til ledelsen i Strongpoint, men aksjekursen signaliserer ikke det samme.
Redusert omsetning og økte lønnsutgifter er hovedårsakene til den dårlige bunnlinjen i 3. kvartal, sammen med høyere finans- og valutakostnader.
Sistnevnte vil variere med valutasvingninger og havnet dessverre på toppen av de andre faktorene i kvartalet, med negative 5,4 mill.
Bruttomarginen viser sterk økning fra 37,1 til 44,1%.
Marginen vil variere, men jeg syns det er viktig å belyse at bakgrunnen for den økte marginen er produktmiksen og at våre proprietære produkter selger godt.
Som følger: (YoY inkludert service)
Payment Solutions -8,3%
Check Out Efficiency +0,4%
Other retail technology +15,1% (antatt hovedsakelig egenutviklet)
E-commerce logistics +11.6%
Det er altså In-store Productivity og Shop Fitting som har bidratt til den dårlige topplinjen, med henholdsvis negative 32,6% og 23,1%.
Men så er det helle ikke disse segmentene som skal løfte Strongpoint til stratosfæren.
Salgsnedgang av ESL/Pricer i Sverige er årsaken til nedgang i I-sP.
Dette er naturlige svingninger og gir ikke grunn til bekymring.
Shop Fittings stammer fra Air Link Group og nedgangen kan forklares med et spesielt sterkt 3. kvartal i fjor.
UK & Ireland rapporteres som eget område, og tallene er identiske med segmentet Shop Fittings,
Det er derfor uklart for meg hvordan proprietære produkter samt ESL rapporteres i området, og er et aktuelt spørsmål ved neste presentasjon.
Det er ellers innført et program for kostnadsreduksjoner på 20 mill p.a. som vil ha virkning fra 1. kvartal 2024.
Jacob Tveraabak avslutter sin innledning av Q3-rapporten med
“Hence, I continue, along with my management team, to stand behind our financial
ambitions for 2025 with 2.5 BNOK revenue and 13-15% EBITDA margin.”
Selv tror jeg mange brikker skal falle på plass for å nå målet.
Men om man bare kommer halvveis til mål i 2025 er aksjen i dag et svært godt kjøpt.
Markedet er tilsynelatende avventende, og vil har mer pudding på bordet.
Redigert 14.04.2024 kl 03:21
Du må logge inn for å svare
HrDuck
16.01.2024 kl 16:09
4515
Man kan snakke om "viktig signal", "viktig kunde" osv. Men skal jeg tippe så kan denne ene kontrakten forsvare større økning i verdien for strong enn det vi har sett i dag. I så fall blir alt annet bare "sauce on the sandwich" for å bruke et kjent uttrykk.
Norviking
16.01.2024 kl 16:14
4511
Jeg tenker at markedet ikke har forstått verdien av denne. Kursen burde stått i 25 i dag ..
Men
Vi kommer nok dit også :)
Men
Vi kommer nok dit også :)
HitIT
16.01.2024 kl 16:15
4520
Noen begynner å våkne litt... 48k på 15,60 ble slukt. 16tallet nå.
:o)
:o)
Redigert 16.01.2024 kl 16:16
Du må logge inn for å svare
HitIT
16.01.2024 kl 17:53
4369
"..StrongPoint får betalt pr ordre som plukkes..."
https://www.retailmagasinet.no/e-handel-strongpoint-vareplukk/strongpoint-rykker-opp-i-champions-league-med-internasjonal-prestisjeordre/995074
https://www.retailmagasinet.no/e-handel-strongpoint-vareplukk/strongpoint-rykker-opp-i-champions-league-med-internasjonal-prestisjeordre/995074
Redigert 16.01.2024 kl 17:56
Du må logge inn for å svare
Otto40
16.01.2024 kl 17:56
4397
Dette var en veldig viktig og fin ordre for SP. Godt det kommer noe som monner litt på software. Software er noe fler av oss her inne har etterspurt. Nå er den endelig på plass og inngangen i Sainsbury vil nok åpne en god del flere dører hva gjelder markedet i GB for SP.
Dette er potensielt svære greier og det blir spennende å følge markedet i GB fremover. Tipper snøballen virkelig er i ferd med å ta av der borte.
------------------
Fra artikkelen i Retailmagasinet:
StrongPoint får betalt pr ordre som plukkes
Dette er potensielt svære greier og det blir spennende å følge markedet i GB fremover. Tipper snøballen virkelig er i ferd med å ta av der borte.
------------------
Fra artikkelen i Retailmagasinet:
StrongPoint får betalt pr ordre som plukkes
Redigert 16.01.2024 kl 18:00
Du må logge inn for å svare
JosMag
16.01.2024 kl 20:57
4218
Tror det kommer flere investorer på banen i morgen...
"Har aksjemarkedet forstått hvor viktig avtalen er? – Tvilsomt, svarer Tveraabak kontant. – Kan du utdype det? – Avtalen er viktig fordi Sainsbury's er Storbritannias nest største dagligvarekjede, hvilket i seg selv er mye større enn hele det norske dagligvaremarkedet. Det Sainsbury's gjør, legger dagligvareaktørene merke til. Når vi først kommer inn hos en kunde, ender vi som oftest opp med å levere flere løsninger. Det er også viktig at Sainsbury's er en av de tre største innen dagligvarer på nett i Europa sammen med Tesco og Leclerc. "
"Har aksjemarkedet forstått hvor viktig avtalen er? – Tvilsomt, svarer Tveraabak kontant. – Kan du utdype det? – Avtalen er viktig fordi Sainsbury's er Storbritannias nest største dagligvarekjede, hvilket i seg selv er mye større enn hele det norske dagligvaremarkedet. Det Sainsbury's gjør, legger dagligvareaktørene merke til. Når vi først kommer inn hos en kunde, ender vi som oftest opp med å levere flere løsninger. Det er også viktig at Sainsbury's er en av de tre største innen dagligvarer på nett i Europa sammen med Tesco og Leclerc. "
tunktee
16.01.2024 kl 22:40
4086
Denne dagen blir bare bedre og bedre, får nesten lyst å feire.
Lærte et nytt ord også (granularitet), så check på både suksess og selvutvikling 😄
Lærte et nytt ord også (granularitet), så check på både suksess og selvutvikling 😄
HrDuck
17.01.2024 kl 09:19
3836
Meglere og analytikere skal tjene penger de også så jeg gjengir sjelden direkte hva som kommer fra meglerhus. Men jeg fikk noen signaler på telex-maskinen om at et av de mer kjente er ute med noen vurderinger etter gårsdagens melding. Ut fra det jeg hørte ser jeg ingen grunn til å endre min tidligere kommentar om at denne kontrakten i seg selv kanskje er mer betydelig alene enn det mange så for seg. Har de rett så har vi nok ikke sett verdien fullt ut i aksjekursen ennå.
Og i tillegg så har vi jo det som vi snakket om i går med evt positive effekter fra å ha landet en så betydelig kunde.
Og i tillegg så har vi jo det som vi snakket om i går med evt positive effekter fra å ha landet en så betydelig kunde.
Norviking
17.01.2024 kl 09:33
3847
Nettopp
Jeg har fått signaler fra en megler som har fult selskapet lenge
Som han sa så burde kursen allerede i går stått i minst 25 ...
Jeg har fått signaler fra en megler som har fult selskapet lenge
Som han sa så burde kursen allerede i går stått i minst 25 ...
HitIT
17.01.2024 kl 10:02
3795
Omsatt for over 2mill første timen er ganske så bra til Strong å være,
må vel snart gå tomt for selgere som av en eller annen grunn synes 16-17kr er en ok pris å selge for.
må vel snart gå tomt for selgere som av en eller annen grunn synes 16-17kr er en ok pris å selge for.
Redigert 17.01.2024 kl 10:03
Du må logge inn for å svare
HrDuck
17.01.2024 kl 13:07
3620
ok, skal vi snakke litt tall? Når meldingen kom i går så gjorde jeg noen kjappe "på-baksiden-av-en-konvolutt" regnestykker. Mye av dette er antagelser der børsmeldingen ikke gir konkrete informasjon. Så dette er altså mine tall, men uansett:
Sainsbury omsetning netthandel: 50 mrd NOK (i artikkelen til FA som kom ut på dagen refererer de til ca 55 mrd)
De tilbyr både levering og click and collect. Større ordrer belastes 0,5 pund (minimum 25 pund), mindre ordre får et tilleggsgebyr på 4 pund. Henting samme dag belastes pr i dag 2 pund (ordre under 25gbp 6 pund). Vi kan anta at de fleste ordre er av størrelse.
Jeg har antatt at en snittordre er 100 GBP. Jeg vet ikke om inntektsmodellen for strong er basert pr ordre eller på en cut av handlet beløp. Fra tidligere synes jeg huske at det var snakk om en fee pr handel, men dette får vi vel mer info om etterhvert.
Om vi antar 50 mrd omsetning og 100gbp pr handel (ca 1300 kroner) så havner vi rundt 38 mill ordre i løpet av et år. Minste "plukkepris" en kunde betaler er ca 6 kroner. Vi kan sette 0,1GBP pr handel, vi kan sette en krone pr handel eller hva vi ønsker. Uansett så mangler vi eksakt info her og det blir gjetninger så langt.
Men om vi gjetter på 0,1 GBP pr handel (ca 1,3 kr) x 38 mill handler så betyr det knappe 50 mill for Strong. Alle kostnader er tatt til software så marginen blir betydelig. Noe økte kostnader vil vi måtte kalkulere (økt kapasitet, bla support). Om dette betyr 10 eller 20 mill årlig vet vi heller ikke. Men over tid så tipper jeg vi havner et sted i dette intervallet. Om det stemmer så gir kontrakten et resultatbidrag (pre skatt) rundt 30 til 40 mill årlig.
Fra kunden sitt sted vil dette medføre en kostnad rundt 0,1% av omsetning online. Dette tenker jeg er i kategorien "prisen er topp, vi ønsker bare at det fungerer godt".
Jeg vet at et meglerhus har vært ute med noen beregninger som ikke var så langt unna tallene over, mulig de har bedre info enn hva jeg har. Til info så ligger de litt lavere på årlig omsetning online hos sainsbury (40mrd), en litt mindre gjennomsnitts handlekurv (1000 kr) og en antatt fee på 1,25 pr ordre. Med deres tall så havner bidrag earnings på 30 mill året for strong (pre skatt).
Dette er altså antatt verdi bare for denne ene ordren. Har det en verdi som "proof-of-concept", mersalg til denne kunden evt mersalg til andre? Det er rimelig å anta, vanskelig å tallfeste. Uansett noe som blir mer konkret når alt er oppe og går.
edit: Som det fremgår av teksten så er dette mine antagelser. Jeg setter stor pris på innspill fra flere for å få en god diskusjon om dette er rimelige forutsetninger eller om jeg er helt "på jordet". Uansett, gjør egne vurderinger. Vi deler info og tanker, men eier alle beslutninger selv :)
Sainsbury omsetning netthandel: 50 mrd NOK (i artikkelen til FA som kom ut på dagen refererer de til ca 55 mrd)
De tilbyr både levering og click and collect. Større ordrer belastes 0,5 pund (minimum 25 pund), mindre ordre får et tilleggsgebyr på 4 pund. Henting samme dag belastes pr i dag 2 pund (ordre under 25gbp 6 pund). Vi kan anta at de fleste ordre er av størrelse.
Jeg har antatt at en snittordre er 100 GBP. Jeg vet ikke om inntektsmodellen for strong er basert pr ordre eller på en cut av handlet beløp. Fra tidligere synes jeg huske at det var snakk om en fee pr handel, men dette får vi vel mer info om etterhvert.
Om vi antar 50 mrd omsetning og 100gbp pr handel (ca 1300 kroner) så havner vi rundt 38 mill ordre i løpet av et år. Minste "plukkepris" en kunde betaler er ca 6 kroner. Vi kan sette 0,1GBP pr handel, vi kan sette en krone pr handel eller hva vi ønsker. Uansett så mangler vi eksakt info her og det blir gjetninger så langt.
Men om vi gjetter på 0,1 GBP pr handel (ca 1,3 kr) x 38 mill handler så betyr det knappe 50 mill for Strong. Alle kostnader er tatt til software så marginen blir betydelig. Noe økte kostnader vil vi måtte kalkulere (økt kapasitet, bla support). Om dette betyr 10 eller 20 mill årlig vet vi heller ikke. Men over tid så tipper jeg vi havner et sted i dette intervallet. Om det stemmer så gir kontrakten et resultatbidrag (pre skatt) rundt 30 til 40 mill årlig.
Fra kunden sitt sted vil dette medføre en kostnad rundt 0,1% av omsetning online. Dette tenker jeg er i kategorien "prisen er topp, vi ønsker bare at det fungerer godt".
Jeg vet at et meglerhus har vært ute med noen beregninger som ikke var så langt unna tallene over, mulig de har bedre info enn hva jeg har. Til info så ligger de litt lavere på årlig omsetning online hos sainsbury (40mrd), en litt mindre gjennomsnitts handlekurv (1000 kr) og en antatt fee på 1,25 pr ordre. Med deres tall så havner bidrag earnings på 30 mill året for strong (pre skatt).
Dette er altså antatt verdi bare for denne ene ordren. Har det en verdi som "proof-of-concept", mersalg til denne kunden evt mersalg til andre? Det er rimelig å anta, vanskelig å tallfeste. Uansett noe som blir mer konkret når alt er oppe og går.
edit: Som det fremgår av teksten så er dette mine antagelser. Jeg setter stor pris på innspill fra flere for å få en god diskusjon om dette er rimelige forutsetninger eller om jeg er helt "på jordet". Uansett, gjør egne vurderinger. Vi deler info og tanker, men eier alle beslutninger selv :)
Redigert 17.01.2024 kl 13:17
Du må logge inn for å svare
HrDuck
17.01.2024 kl 13:15
3621
Det viktigste poenget (i tillegg til at denne avtalen i seg selv har betydelig potensiale) er skalafordelene. Kostnader til utvikling er regnskapsført (de "betalte vi over resultatregnskapet" årene som var). Evt flere avtaler vil bidra til ytterligere økt margin for produktet antar jeg (og selvsagt for selskapet for dette er høymarginprodukt sammenlignet med fysiske produkt som Lockers, SCO osv).
Affat
17.01.2024 kl 13:59
3614
Mitt inntrykk av JT under kvartalsrapportene var at Spania nyheten var større enn den Britiske, hvis det stemmer så er det bare til å glede seg.
JosMag
17.01.2024 kl 14:16
3575
StrongPoint har startet en totrinns rakketferd mot 2025 målet og en tresifret kurs👍
Spania neste😁
Stiger på en helrød dag lover godt. Hvem tør stå igjen på perrongen??
Spania neste😁
Stiger på en helrød dag lover godt. Hvem tør stå igjen på perrongen??
Det vil nok heller ikke være så langt unna med en bekreftelse på godkjent Autostore installasjon med frysedel og nye Autostore leveranser, samt andre UK avtaler. Erfarimgsmessig kommer det også en avtale "helt ut av det blå" som selv vi som følger Strongpoint tett, ikke hadde sett komme.
Ols123
17.01.2024 kl 15:46
3434
Cashordern och Spanien kommer klinga högt då den även äventyra Loomis mfl kontanthanterings marknad som då krymper rejält
Storebetong
17.01.2024 kl 16:48
3349
Mange står igjen på perrongen, da de har kommet seg ut, vektet seg ned eller ikke kjøpt seg inn i det hele tatt.
Det er selvsagt mulig å hoppe på toget ved en senere anledning, men billettprisene er ikke like stabile som på et vanlig tog😅.
Oss med god sitteplass på toget tror jeg kan lene oss tilbake i stolen😀.
Det er selvsagt mulig å hoppe på toget ved en senere anledning, men billettprisene er ikke like stabile som på et vanlig tog😅.
Oss med god sitteplass på toget tror jeg kan lene oss tilbake i stolen😀.
tiger
17.01.2024 kl 17:21
3287
En kan jo lure på hva DNB har holdt på med. De har vel solgt mesteparten av sin beholdning absolutt på bånn, og til og med bidratt til fallet.
Storebetong
17.01.2024 kl 18:22
3197
De fikk i hvert fall solgt aksjene sine til glede for de som kjøpte dem.
Bra omsetning siste 2 dager, og jeg håper vi beholder litt av denne interessen for aksjen som gjør den mer likvid. Det litt depressive momentumet nedover ser ut til å ha snudd litt med denne nyheten slik at vi trender svakt oppover. Håper neste nyhet også forsterker interessen for handel i aksjen, som jo gjør den mer attraktiv for nye investorer.
Vi vil nok se ved utgangen av januar at antall aksjonærer øker igjen for første gang på lenge😉.
Bra omsetning siste 2 dager, og jeg håper vi beholder litt av denne interessen for aksjen som gjør den mer likvid. Det litt depressive momentumet nedover ser ut til å ha snudd litt med denne nyheten slik at vi trender svakt oppover. Håper neste nyhet også forsterker interessen for handel i aksjen, som jo gjør den mer attraktiv for nye investorer.
Vi vil nok se ved utgangen av januar at antall aksjonærer øker igjen for første gang på lenge😉.
Ols123
18.01.2024 kl 15:25
2652
Strongpoint kommer värderas upp successivt ju mer det blir tydligare för marknaden att vi är ett SAAS, robot AI bolag
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7153657274274664451?updateEntityUrn=urn%3Ali%3Afs_feedUpdate%3A%28V2%2Curn%3Ali%3Aactivity%3A7153657274274664451%29
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7153657274274664451?updateEntityUrn=urn%3Ali%3Afs_feedUpdate%3A%28V2%2Curn%3Ali%3Aactivity%3A7153657274274664451%29
Ols123
18.01.2024 kl 15:55
2621
In partnership with Sielaff UK, StrongPoint ALS have installed Reverse Vending Machines into 170 Tesco Ireland Stores!
The installation program was delivered at pace to meet the opening of the Deposit Return Scheme (DRS) starting date of 1 February.
Read more in Checkout publication below:
https://lnkd.in/deZUM9aS
The installation program was delivered at pace to meet the opening of the Deposit Return Scheme (DRS) starting date of 1 February.
Read more in Checkout publication below:
https://lnkd.in/deZUM9aS
bernes
18.01.2024 kl 16:04
2640
RVS er et selskap som trenger ny eier. SP har kanskje gjøre en Vensafe deal her?
JosMag
18.01.2024 kl 16:16
2624
Denne historiske store orderen er noe helt annet enn Glovo intensjonsavtalen som viste seg bare å være store, luftige vyer...
tiger
18.01.2024 kl 17:42
2645
Ekstremt volatil om dagen, aksjen vår. Markedet synes å være i villrede om verdsettelsen. Tipper at mye av det som holder igjen, foruten kortsiktig gevinstsikring, er at man forventer stygge tall for Q4.
JosMag
18.01.2024 kl 23:01
2435
En slik giga ordre og lynrask tilgang til ca 15 % av markedet i UK burde gi større kursmessig uttelling..
Aksjen har kun steget 2,5 kr(18%) siden orderen ble varslet. Mao mye mer å gå på. Likviditeten er fremdeles dårlig selv om handelen har tatt seg opp de siste dagene.
Tror markedet fort ser forbi et magert 4. Kvartal og retter fokus på hendelsene etter 4. Kvartal.
På sikt kommer Spania og deretter en bedre verdivurdering av selskapet. Økt omsetning og bedre bunnlinje vil etterhvert få større aktører interessert.
Aksjen har kun steget 2,5 kr(18%) siden orderen ble varslet. Mao mye mer å gå på. Likviditeten er fremdeles dårlig selv om handelen har tatt seg opp de siste dagene.
Tror markedet fort ser forbi et magert 4. Kvartal og retter fokus på hendelsene etter 4. Kvartal.
På sikt kommer Spania og deretter en bedre verdivurdering av selskapet. Økt omsetning og bedre bunnlinje vil etterhvert få større aktører interessert.
Elektrikeren
18.01.2024 kl 23:52
2372
Det har vært veldig små endringer på topp 50 de siste ukene, men på morgendagens liste skjer det litt. Dette er vel da fra dagen godmeldingen kom:
Inn på lista kom en tidligere aktør på aksjonærlista (og også her på forumet) Arve Romuld, med 200 000 aksjer
Nordnet livsforsikring har økt ett par dager på rad, totalt med 74 000
Hausta Investor har redusert med 100 000
Nordnet Bank AB har redusert med 71 000
Avanza Bank AB har redusert med 51 000
Ut av lista forsvant Kawa Invest (170 000) Man må nå ha minst 171 000 for å komme med på lista.
Det har forøvrig blitt omsatt i overkant av 760 000 aksjer siste 3 dager.
Inn på lista kom en tidligere aktør på aksjonærlista (og også her på forumet) Arve Romuld, med 200 000 aksjer
Nordnet livsforsikring har økt ett par dager på rad, totalt med 74 000
Hausta Investor har redusert med 100 000
Nordnet Bank AB har redusert med 71 000
Avanza Bank AB har redusert med 51 000
Ut av lista forsvant Kawa Invest (170 000) Man må nå ha minst 171 000 for å komme med på lista.
Det har forøvrig blitt omsatt i overkant av 760 000 aksjer siste 3 dager.
Redigert 18.01.2024 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
tenketanken
19.01.2024 kl 00:45
2334
Jeg har tidligere kritisert Strongpoint for å innta rollen som grossist,
fremfor å være en unik konseptleverandør. Det er der fortjenesten ligger.
Da har man flere prosjektnivå som presenteres, og som senere kan bygges
ut til å bli en fullskala konseptbutikk. (hva det nå enn er.)
Opp i dette er det et tankekors, at selvbetaling har påført butikkene svinn,
så noen har valgt å stenge ned tilgangen. Løsningen utbedret?
De har kjøpt et data selskap for plukkordre, som skal videreutvikles.
Orden som omtales banebrytende, gir betaling gjennom plukking av ordre.
Nå kjenner jeg ikke detaljene, eksempelvis om det også omfatter
Installasjon, opplæring og nødvendig terminalutstyr etc.
Hva om plukkordre får lav kapasitetsutnyttelse, tap for Strongpoint?
Jeg fornemmer store utvikling kostnader frem til levering, og deretter
utsatt betaling over tid. Genial for hvem?
De har 0,- inntjening på bunnlinjen, og bør ikke igjen hive seg ut i flere nye
utviklingsprosjekter, uten de nå sikrer kostnadsdeling på sine kontrakter.
Så langt lar jeg meg ikke overbevise, så lenge alt som heter økonomi, er
nærmest tabu i deres markedskommunikasjon.Jeg blir på sidelinjen!
Norviking
19.01.2024 kl 09:12
2182
@tenketanken
Håper du ikke har aksjer i Strong da ...Siden det bare er vås alt sammen.
Og at Sjefen sjøl står i media å lyver er jo heller ikke bra ..
At han sier at den siste er den største og viktigste noen sinne og en ordre som tar oss opp i eliteserien er ikke noe vi skal legge noe vekt på i følge deg ..
Moro med forskjellige syn på ting men du virker å være i overkant negativ nå 😄
Ha en super børsdag 😋
Håper du ikke har aksjer i Strong da ...Siden det bare er vås alt sammen.
Og at Sjefen sjøl står i media å lyver er jo heller ikke bra ..
At han sier at den siste er den største og viktigste noen sinne og en ordre som tar oss opp i eliteserien er ikke noe vi skal legge noe vekt på i følge deg ..
Moro med forskjellige syn på ting men du virker å være i overkant negativ nå 😄
Ha en super børsdag 😋
Redigert 19.01.2024 kl 10:00
Du må logge inn for å svare
tunktee
19.01.2024 kl 09:52
2107
Må du kutte ut, og selv tenke på hvordan du ville reagert om noen snakket til deg på den måten og brukte ufine kallenavn.
Alle synspunkt er velkommen, også negative.
At Tenketanken tilsynelatende ikke har nok kunnskap om fasene og kostnadene som er lagt ned i plukkesystem-prosjektet er en annen ting, og det er saklig argument hvis du kan belyse disse tingene for ham.
(Var det E20 eller noe sånt dette langvarige prosjektet ble kalt?)
Alle synspunkt er velkommen, også negative.
At Tenketanken tilsynelatende ikke har nok kunnskap om fasene og kostnadene som er lagt ned i plukkesystem-prosjektet er en annen ting, og det er saklig argument hvis du kan belyse disse tingene for ham.
(Var det E20 eller noe sånt dette langvarige prosjektet ble kalt?)
Norviking
19.01.2024 kl 10:06
2079
Du kan jo forklare det du tunktee ... du som har vesentlig bedre pedagogiske evner enn meg...
tunktee
19.01.2024 kl 10:16
2059
Jeg husker ikke detaljene, annet en svak erindring om at det fortsatt var under utvikling, nær ferdig, høsten -22.
Tror noen er flittig på å skrive tidslinjer, og kan informere hvis de føler for det.
Tror noen er flittig på å skrive tidslinjer, og kan informere hvis de føler for det.
Otto40
19.01.2024 kl 10:32
2031
Nivå på debatten i dag ser jeg. For meg er det svært viktig at det som skrives her inne er balansert og derfor svært viktig at de som ikke er enige øvrigheten kan si sine synspunkter, uten at folk blir nesevise. Greit å være uening i det som skrives, men da må det argumenteres for hvorfor man er uening og ikke gjør som de i barnehagen.
----------
Jeg er en av de som har vært negativ i det siste, men har skrevet tidligere hva jeg mener Sainsbury ordren og noe om potensialet.
Fortsett den gode debatten vi tidvis ser her inne
----------
Jeg er en av de som har vært negativ i det siste, men har skrevet tidligere hva jeg mener Sainsbury ordren og noe om potensialet.
Fortsett den gode debatten vi tidvis ser her inne
JosMag
19.01.2024 kl 10:59
2034
Sco er for dårlige på gjenkjennelig av produkter (velger billigere epler e.l. "ved en feil" og ved at kundene har mulighet til å unnlate å scanne produkter. Helt korrekt at mange kjøpmenn derfor vurderer å fjerne sco.
Her har StrongPoint sine sco et fortrinn ved automatisk gjenkjenning av produkter, vektkontroll inn/ut etc. Og legg til alderskontroll. StrongPoint har nylig fått en stor ordre i Baltikum som langt på vei bekrefter dette.
Plukke løsningen har vært i drift i mange år allerede, spesielt i Sverige, men også i Norge. Benyttes i Spar i Østfoldhallen. De har i løpet av de siste årene utviklet en skalerbar skybasert løsning som bl.a kan benyttes av kunden i UK. De omsetter i dag for over 50 milliarder via netthandel ved bruk av et sikkert egetutviklet og tungrodd system sammenlignet med StrongPoint sitt.
Her har StrongPoint sine sco et fortrinn ved automatisk gjenkjenning av produkter, vektkontroll inn/ut etc. Og legg til alderskontroll. StrongPoint har nylig fått en stor ordre i Baltikum som langt på vei bekrefter dette.
Plukke løsningen har vært i drift i mange år allerede, spesielt i Sverige, men også i Norge. Benyttes i Spar i Østfoldhallen. De har i løpet av de siste årene utviklet en skalerbar skybasert løsning som bl.a kan benyttes av kunden i UK. De omsetter i dag for over 50 milliarder via netthandel ved bruk av et sikkert egetutviklet og tungrodd system sammenlignet med StrongPoint sitt.