Strongpoint #3-23 Fartshump eller rødt lys?

tunktee
STRO 22.11.2023 kl 17:24 83674

3. kvartal og status.


Mange av oss ble tatt på sengen av de siste to kvartalers svake tall.
Det er også misnøye å spore om CEOs uttalelser i Q2-presentasjonen.

I ettertid var visse uttalelser om avtaler i 3. kvartal åpenbart uheldige.
Antageligvis er ledelsen bevisst på dette, da uttalelsene i Q3-presentasjon var noe mer forsiktig.

Signalene fra ledelsen er like fult viktig å fange opp. Det er dem som sitter tettest på markedet!
Jeg har fremdeles full tillitt til ledelsen i Strongpoint, men aksjekursen signaliserer ikke det samme.


Redusert omsetning og økte lønnsutgifter er hovedårsakene til den dårlige bunnlinjen i 3. kvartal, sammen med høyere finans- og valutakostnader.
Sistnevnte vil variere med valutasvingninger og havnet dessverre på toppen av de andre faktorene i kvartalet, med negative 5,4 mill.


Bruttomarginen viser sterk økning fra 37,1 til 44,1%.

Marginen vil variere, men jeg syns det er viktig å belyse at bakgrunnen for den økte marginen er produktmiksen og at våre proprietære produkter selger godt.
Som følger: (YoY inkludert service)
Payment Solutions -8,3%
Check Out Efficiency +0,4%
Other retail technology +15,1% (antatt hovedsakelig egenutviklet)
E-commerce logistics +11.6%


Det er altså In-store Productivity og Shop Fitting som har bidratt til den dårlige topplinjen, med henholdsvis negative 32,6% og 23,1%.
Men så er det helle ikke disse segmentene som skal løfte Strongpoint til stratosfæren.

Salgsnedgang av ESL/Pricer i Sverige er årsaken til nedgang i I-sP.
Dette er naturlige svingninger og gir ikke grunn til bekymring.

Shop Fittings stammer fra Air Link Group og nedgangen kan forklares med et spesielt sterkt 3. kvartal i fjor.
UK & Ireland rapporteres som eget område, og tallene er identiske med segmentet Shop Fittings,
Det er derfor uklart for meg hvordan proprietære produkter samt ESL rapporteres i området, og er et aktuelt spørsmål ved neste presentasjon.


Det er ellers innført et program for kostnadsreduksjoner på 20 mill p.a. som vil ha virkning fra 1. kvartal 2024.


Jacob Tveraabak avslutter sin innledning av Q3-rapporten med
“Hence, I continue, along with my management team, to stand behind our financial
ambitions for 2025 with 2.5 BNOK revenue and 13-15% EBITDA margin.”

Selv tror jeg mange brikker skal falle på plass for å nå målet.
Men om man bare kommer halvveis til mål i 2025 er aksjen i dag et svært godt kjøpt.
Markedet er tilsynelatende avventende, og vil har mer pudding på bordet.
Redigert 14.04.2024 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Storebetong
08.02.2024 kl 16:18 4738

Hei Otto40🙂

Jeg har ikke fått med meg at du har kommet med tips, kun at du skrev at du kom tilbake med det.

Mandag blir spennende som alltid med rapport både med hensyn til tall og uttalelser fra JT.

Blir det billig kjøper jeg, går kursen opp kjøper jeg mindre og får prøve å time bra.

Edit: du skrev bare om spådommer og ikke konkrete tips.
Redigert 08.02.2024 kl 16:22 Du må logge inn for å svare
tunktee
08.02.2024 kl 16:29 4731

Siden mitt fra-til anslag på omsetning ikke passer i en gjettekonkuranse, får jeg si 325 mill.
Og et tap på 12 mill.

Når jeg først er igang med å stille ubehagelige spørsmål.
Har lurt på en ting StoreB.
Som tidligere aksjemegler, lærer man om strategier og kapitalbeskyttelse, eller er det primært et selgeryrke?

Grunnen til at jeg spør er fordi det fremstår for meg som en uvanlig stratgi å snitte ned i en dårlig investering.
Dette er et oppriktig spørsmål, og ikke for å være ekkel, fordi jeg har lurt på hvor mye kunskap meglere generelt har om investeringsbransjen, og om jeg bør lete etter noen andre enn dem jeg bruker.
Storebetong
08.02.2024 kl 17:09 4666

Hei tunktee, ditt tips er notert og "tap" er notert som anslag EBITDA i og med at det er det vi bruker som måltall i denne gjettekonkurransen.

Alle spørsmål er velkomne og ditt spørsmål denne gang er slett ikke ubehagelig.

Jeg må starte med å presisere at jeg jobbet som børsmegler i 10 år, som er noe annet enn aksjemegler som diner og viner med kunder og får oppdrag/kurtasje.
En børsmeglers jobb er å håndtere ordre i markedet på en god måte etter gitte betingelser, og gjerne komme med innspill via aksjemegler evt. direkte til kunden på hvordan større ordre bør håndteres.

Aksjemeglerens yrke er altså ikke mitt tidligere yrke så jeg bør kanskje ikke uttale meg om dette, men å kalle det litt selgeryrke tror jeg ikke er så feil. I hvilken grad aksjemeglere tenker på å beskytte sine kunders kapital ved å komme med anbefalinger bør de jo stå for selv, men å tro at de kun tenker på egen kurtasje og ikke kundens kapital får jeg håpe er en realitet i færrest mulig tilfeller.

Jeg var litt uheldig med tidspunktet jeg begynte å interessere meg seriøst for Strong-aksjen i mars 2021. Jeg så at aksjen nylig hadde gått 3-gangen men har naturligvis sett at aksjer fort går 10 gangen på fremtidsutsikter. Det var nylig kommet 2 store ordre fra Norgesgruppen på over 200 mill samt forventninger til et samarbeide med Glovo. Å sette seg på sidelinjen etter å ha analysert regnskap og fremtidsutsikter virket helt feil. I dag vet vi naturligvis at det bare var å vente/gå short men det var for meg helt umulig å forutse.

Jeg snitter ned investeringen fordi jeg tror selskapet kommer til å levere noe bra i perioden 2025-2027 som bør gi en helt annen aksjekurs enn i dag.
Hva min inngangsverdi er er jo helt irrelevant hvis man ikke tenker på skatt. Aksjen er verdt det den er omsettelig for på børs, som nå er i underkant av 16 kr.

Hvilken kunnskap aksjemeglere generelt har for å gi råd til sine kunder bør jeg helst ikke vite noe om. Mitt råd er å bruke hodet selv, gjerne kommunisere med andre folk som ikke er aksjemeglere og finne ut av hvem som kan gi deg merverdi i rådgivning. HrDuck her på forumet tror jeg er et eksempel på en person det er fint å kommunisere med.

Uansett vet du minst like godt som meg at å gjøre gode investeringer i aksjemarkedet ikke er lett. Tidsperspektiv, tålmodighet, analyse og helst god timing på både kjøp og salg blir avgjørende.

Storebetong
08.02.2024 kl 17:15 4666

EDIT: Og årsaken til at jeg interesserte meg for Strong-aksjen mars 2021 og startet analysen var IKKE fordi den hadde gått 3-gangen. Det var fordi jeg har fullt opp med jobb november til februar og endelig fant et pustehull til analyse av selskapet jeg hadde noen få aksjer i den gangen.
tunktee
08.02.2024 kl 17:53 4612

Takk for klokt svar!

Var ikke klar over det med børs- vs aksjemegler.
Da er det egentlig børsmeglerne jeg i stor grad har brukt når poster har blitt handlet i markedet, selv om jeg har pratet meg aksjemeglere!?
(Har oppfattet det som et backoffice eller algoritmer, når man ikke har matchet en større post)

Jeg blir heldigvis nesten aldri oppringt lengre av verken meglere, eller selgere av annet.
Men for noen år siden når jeg ble kontakten en del blant annet for å kjøpe spesifikke aksjer begynte jeg etter hvert å stille noenlunde samme spørsmål til meglerne.
Hva er dine tanker rundt kapitalbeskyttelse?
Hva er utgangen i den gitte aksjen som du nå anbefaler med et gitt kursmål, dersom denne skulle gå feil vei?

Hvor mange av dem kunne svare? ingen.
Greit, det første spørsmålet er om et svært omfattende tema, men det andre spørsmålet burde være veldig adekvat å besvare, når dem allerede har fortalt om en bestemt oppside i aksjen.

Si f.eks. at en aksje har et kursmål (og i prinsippet en oppside) på 25%, så er det opplagt at man ikke kan akseptere en tilsvarende nedside.
Hvis man skal "stole" på en meglers anbefaling og kursmål, burde det ikke være en selvfølge at de også har en klar anbefaling på når man bør ta tap?

Så vidt jeg forstår på deg tror du ikke nødvendigvis det finnes slike meglere som jeg etterspør.
Konklusjonen får da være at man bruker dem meglerne man har til å handle større poster, og ikke høre på dem når de forsøker å selge inn nye investeringer.

Handelsstrategi er ellers noe annet jeg lenge har hatt lyst å lære mer om.
Handler mest selv på nettet, og har forsøkt meg med både fill-and-kill, skjulte volum og mindre poster på forskjellig bid/ask.
Kan virke som man bør differensiere mellom forskjellige strategier utfra synlig volum, dagsomsetning m.m., men blir ikke helt klok på det.


Hvis du må legge in Ebitda i gjettekonkurransen, endrer du fra minus 12 mill til minus 2 mill fra meg?
Storebetong
08.02.2024 kl 18:34 4572

I min periode som børsmegler fra 1997-2007 var det et klart skille mellom børsmeglere (vi var et eget team på 4 personer i DNB som jeg var leder for) og aksjemeglere (som jeg den gang tenkte på som kundemeglere). I dag sitter kanskje kundemeglerne å trykker på kjøps- og salgsknappen i stor grad selv på vegne av sine kunder.
Jeg vil dog tror at det fortsatt sitter en del børsmeglere i Norge som håndterer større ordre på en måte som de som diner og viner kanskje ikke har kompetanse til.

Hvem du snakker med hos meglerhus vet jeg naturligvis ikke, men det er jo bare å spørre dem. Større poster som er forhandlet utenfor børs "krysses" nok av en børsmegler slik at den blir offentliggjort.

Børsmeglere kan naturligvis programmere en algoritme til å håndtere en ordre. Selv i min gamle tid på børs har jeg gjort det. Mindre ordre som ble programmert gikk fint, men større ordre i det norske markedet turte jeg aldri å la en algoritme få ansvar for. Det var store psykologiske spill i de store aksjene den gangen som jeg ikke kunne overlate til en datamaskin å håndtere.

Vi får se om mennesker vil la den kunstige intelligensen, som er så populær nå, få denne type ansvar. Jeg vet for lite om dette, men min oppfatning er foreløpig er at den kunstige intelligensen klarer å trekke ut essensen av mye informasjon på kort tid. Om den forstår hva som ikke er innbakt i informasjonsmaterialet er jeg mer i tvil om.

Å stole på megleres anbefalinger og kursmål anser jeg som bare tøys. Gjør deg opp en mening selv og sett forskjellige tidsmål på mulig gevinster og tap og ta beslutninger basert på informasjon du har når det blir kritisk, som selvsagt normalt har forandret seg fra investeringstidspunktet.

La meglerne gi deg informasjon om case, men tenk sjøl - husk de er selgere.

Handelsstrategi har vi snakket litt om før og det var effektive ting i min gamle jobb som du nevner. Du vet mye om dette allerede, men det er mulig jeg har noen triks i lomma fra gammelt av som du ikke har tenkt på.

EBITDA er selvsagt korrigert - vi må ha en liste hvor alle gjetter på samme vilkår.
tunktee
08.02.2024 kl 18:59 4544

Ja, fikk en déjà vu når jeg postet siste innlegg, vi har vel pratet om flere av disse tingene tidligere.
Vel vel, litt repetisjon kan vel ikke skade.

Prøver å få fokus på disse tingene og jobbe mer bevisst og proff som investor i fremtiden.
Har gått for mye på lykke og fromme.

Takk for tilbakemeldingene, godt skrevet!
Ha en fin kveld og helg, ser det er på tide at jeg holder litt kjeft (frem til mandag)
Redigert 08.02.2024 kl 19:01 Du må logge inn for å svare
Storebetong
08.02.2024 kl 19:19 4534

Alt i orden, vi kan ikke gå rundt å huske på alt mulig. Det gjør livet for vanskelig og livet bør være lett så lenge man har noen å spørre om hva man lurer på:)

Ha en fin kveld og mandag blir fin og spennende uansett utfall:)
Storebetong
09.02.2024 kl 00:07 4365

2023 har vært et dårlig år for aksjen. Men for vi som tror på dette er det bare å la noen kvartaler bli som de blir. Om q4 kjører kursen ned denne gang bør cash på bordet. Vi snakker om fremtidsutsikter i prisingen av aksjen.

HrDuck
09.02.2024 kl 12:01 4201

Tenkte å dele noen tanker etter det som har vært skrevet her. Det blir mer av generell karakter så de som ikke synes det er så interessant kan bare hoppe videre til neste innlegg :)

Er aksjemeglere "selgere" eller er de opptatt av kapitalbeskyttelse? Jeg tror ikke det finnes noe entydig svar på dette, det finnes alle typer også i det yrket. Aksjemeglere blir målt (og lønnet) på inntjening for meglerhuset og ikke hvilken avkastning deres kunder har. Men over tid så er det lettere å tjene penger for meglerhuset om også kundene gjør det godt. Noen meglere er helt sikkert av typen "churn and burn". Jeg vet ikke, men jeg tipper at kulturen i selskapet de jobber for har betydelig påvirkning. Det er svært sjelden jeg benytter meglere selv og jeg ville ikke vært noen god kunde siden jeg har lav rotasjon i porteføljen. Internettet har forandret landskapet med lavere kurtasje og jeg tipper at meglerhusenes inntekter har gått betydelig i retning av mer oppdrag innen corporate og mindre innen vanlig aksjehandel. Men skal man lykkes innen corporate må man også ha "placing-power" og da må man ha gode kontakter på kjøpssiden.

Jeg vet at mange har en aversjon mot å kjøpe en aksje som har gått dårlig/ kjøpe mer i en investering som foreløpig ikke har vært vellykket. Dette tror jeg handler om hvem man er som investor. Har man en grundig gjennomarbeidet konklusjon på at en aksje er billig så ser jeg ikke helt problemet med å kjøpe mer om kursen faller så lenge det fundamentale fortsatt er godt. Men jeg kan garantere av svært mange "investorer" ikke har en grundig selvstendig mening om sine investeringer. Så må man selvsagt være fokusert på "position-sizing". All-in er sjelden regelen å følge.

Det ligger i sakens natur at å gjøre verdibaserte investeringer (kjøpe noe fordi man mener det er verdt mer enn hva man betaler) ofte får preg av å være kontrær (gå mot markedet). Ikke at det er et mål i seg selv, men populære aksjer er sjelden rimelige.
For strong sin del så har jeg i løpet av tiden som aksjonær (ca 10 år) opplevd (tatt fra hukommelsen) tre ganger at kursen har falt 50% eller mer. Jeg ser da bort fra utbytter. Dette er ikke unormalt for verken små eller store selskap.

Om jeg skal lage en liste over de mest kostbare feil jeg har gjort innen aksjemarkedet så tror jeg den bør være slik (rangert):

1. Selge gode investeringer for tidlig (gjerne i kombinasjon med å ikke ha en grundig nok analyse og dermed ikke sterk nok "conviction")
2. Ha for liten i posisjon i gode investeringer (samme problem med conviction som punkt 1).
3. Investeringer som går dårlig (typisk ha gjort for lite arbeid med selskapet i forkant av investeringen).

Felles for alle tre er at jeg ikke har gjort nok jobb i forkant. Det å ha en klar mening om at man forstår et selskap bedre enn de fleste andre er en utrolig edge i aksjemarkedet så lenge man faktisk også forstår det bedre. Arroganse er sikkert ikke en bra ting, men at man bør ligge nærme opp til det tror jeg er bra.
Just_Nilsen
09.02.2024 kl 12:21 4193

Takk for interrsante innlegg fra to flinke personer jeg har lært å like!.

Jeg har bare et rådt;. Tenk selv! Vi er flinkere enn de fleste og vil belønnes deretter hvis vi bruker hodet og ser gjennom massepsykosen som driver kurs for høyt eller lavt. Det er snakk om linjer og trender- Så får man bruke tiden på det ,man gidder. Jeg sitter mandagen over!
Tips fra meg er nok på den nedre siden, så jeg kommer ikke med noe. Jeg er mer interessert i hva som sies om fremtiden og jeg vil gjerne ha utbytte. .
Ha en god helg.
E: Og så var onkel Skrue der med nok et innsiktfullt innlegg. Vi er litt av en gjeng!
Redigert 09.02.2024 kl 12:26 Du må logge inn for å svare
Storebetong
09.02.2024 kl 12:21 4194

Fantastisk bra innlegg HrDuck. Selv tunktee har nok noe å lære her:)
Storebetong
09.02.2024 kl 12:30 4231

Takker Justen:)

Om det ikke blir så mange tips denne gang så går det helt fint. Det viktigste blir å analysere hva JT skriver i rapporten.
kössa
09.02.2024 kl 12:39 4220

Håller helt med! Lär känna företaget in på djupet och tänk själv. Så har jag gjort med Strongpoint - PSI - Cashguard nu i 24 år. Ha haft företaget som grunden i mitt sparande och och som investering inför kommande pensionering om några år. Är säker på att det kommer lossna rejält inom ett par år och att Strongpoint/Autostore jobbar hårt med att utnyttja sina teknologier för att kunna erbjuda revolutionerande och konkurrenskraftiga lösningar. Mycket spännande! Sen tror jag att Pricer kommer att installeras av Strongpoint på hemmamarknaderna i stora volymer framöver. Som Tveerabak sa vid förra kvartalspresentationen; marknaden är utmanande på kort sikt men på mellanlänk- och lång sikt ser det ljust ut.
Tror på ett resultat för 4:e kvartal på 300 miljoner i omsättning och -5 miljoner i EBITDA. Jag tror också att vi får en utdelning på 95 öre per aktie i vår. Detta för att det kommer in fina ordrar de närmaste månaderna som säkerställer likviditeten. Trevlig helg!
Storebetong
09.02.2024 kl 13:16 4182

Hei Kössa:)

Takk for tips, det er notert.

Det er supert å ha med en så erfaren person som deg med hensyn til Strongaksjen her på forumet!

Når det gjelder utbytte, bør vi her på forumet bare legge ballen død og la styret i selskapet ta denne beslutningen og respektere styrets beslutning.
Selskapet har selvsagt ikke noe problem med å ordne bankfinansiering, med sin solide balanse og gode fremtidsutsikter, for å følge opp tidligere års utbyttepraksis.
Rentekostnadene er dog nå ikke tilnærmet null lenger som de var for noen år siden.
kössa
09.02.2024 kl 13:24 4186

Tack Storebetong och bra jobbat med att hålla i våra estimate!😊👍🏼
minvest
09.02.2024 kl 13:54 4182

Det er for så vidt en interessant diskusjon om det blir utbytte eller ei. Min egen oppfatning at da må vi i såfall se salg av et forretningsområde. Kanskje cashguard, og så fortsette som samarbeidspartner i aktuelle marked? Kan ikke forestille meg at en eventuell utvidet bankfinansiering skulle bidra til utbytte.
Tipper omsetning på 300 mill. og ebitda på -15.
Storebetong
09.02.2024 kl 14:16 4225

Tips notert minvest:)

Utbytte tror jeg som sagt vi bare skal la styret ta ansvar for.
Norviking
09.02.2024 kl 14:25 4229

Enig SB
La styret avgjøre utbytte
Jeg eier aksjen mye pga utbyttepolitikken og håper selvfølgelig det er rom for en slump til oss aksjonærer 😀
HrDuck
09.02.2024 kl 14:39 4214

Føles vanskelig å levere et kvalifisert tips denne gangen, men det er kanskje like bra for vi treffer jo ikke helt spot on noen gang :D

Får ta det på følelsen og ser at jeg ender opp som en optimist vs dere andre, det tror jeg er første gang.

omsetning 335 mill og ebitda 0
Storebetong
09.02.2024 kl 16:09 4194

Tips er notert HrDuck:)

Om ditt tips slår inn burde både de engstelige og grådige i aksjen omsette aksjer rundt 18.
Om mitt tips slår inn blir vi nok liggende i underkant av 16.
Om JosMag får rett har vi nok sjanser igjen på 13-tallet . Litt egoistisk sett passer dette caset meg best.

Redigert 09.02.2024 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
swansea
09.02.2024 kl 20:10 4085

Ikke særlig optimist denne gang. Har "dessverre??" solgt meg ned jevnt og trutt ned i høst/vinter. 290 / -25 og tror dessverre ikke på utbytte. Håper jeg tar skammelig feil.
Ols123
09.02.2024 kl 20:28 4066

Om man slopar utdelning bör man samtidigt sänka målen för 2025….. om 2025 målen forfarande är värda ngt är utdelningen inget problem däremot kan man senarelägga utdelningen till tex halvåret eller dax o köp kvartalsutdelare tex 0,25 kr/kvartal.
Storebetong
09.02.2024 kl 20:41 4078

Hei swansea:)

Tips er notert. Det er ingen grunn til å gjøre noe annet enn det man tror på.

Om konsensus på sikt treffer blir jeg litt mer lykkelig enn jeg allerede er, så alle bidrag er viktig for meg og tråden her.

Jeg håper du finner deg en inngang i aksjen igjen som blir bra for deg, men du kan selvsagt stå uten aksjer om det passer deg best.

For min egen del hadde jeg ikke sovet så godt om natta uten Strong aksjer, selv om det har vært ganske enkelt å få kjøpt flere aksjer de siste 3 årene til en "grei" pris.
Når dette med prisen vil forandre seg vet vi naturligvis ikke.

Om du får noen oppdatering fra Norne som du hadde tidligere, så setter jeg stor pris på om du kan dele denne med oss her på tråden:)
Storebetong
09.02.2024 kl 20:51 4078

Styret og JT er profesjonelle i å holde orden på selskapets økonomi/likviditet og informere oss aksjonærer, som de gjør hvert kvartal og med børsmeldinger.

For oss andre er det bare å vente spent på hva vi kan lese på mandag kl 07.00:)
Otto40
09.02.2024 kl 21:00 4061

Q4 har tradisjonelt vært gode kvartal, men denne gang har jeg ikke helt troa.
JT har ikke tidligere kommet med antydninger om "dårlige" kvartal der SP har underprestert.
Denne gang er vi litt advart, og det fryktet jeg litt.
Jeg håper for alle oss aksjonærer at det kommer noe saftige nyheter, dersom mine estimater treffer.
Det er tidligere uttalt at det er et mål å øke utbyttet for hvert år. Dette målet er jeg ganske sikker på ryker denne gang, og for bedriften sin del er det i mine øyne hodeløst dersom et utbetales utbytte denne gang.

Jeg tipper 270/ -20.
Håper jeg bommer og at vi får noe konkret og svært etterlengtet informasjon om Iberia på presentasjonen.
Storebetong
09.02.2024 kl 21:01 4108

Jeg har ikke fulgt med så godt i dag, men jeg så nå at jeg hadde fått kjøpt 699 aksjer på 15.00 i sluttauksjonen i dag. Har jo tålmodig ligget der en stund.

Får ta stilling til neste kjøp neste uke:)

Edit: Jeg så feil. Jeg fikk kun 1 aksje for noen snek i køen i sluttauksjonen og da ble det kun 1 aksje og med kurtasje ble den ganske dyr, men det har jeg råd til:)
Redigert 09.02.2024 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
Storebetong
09.02.2024 kl 21:26 4073

Takk Otto40, tips er notert:)

Om du treffer her så får jeg antagelig kjøpt det jeg selv anser som meget billige aksjer neste uke:)
swansea
09.02.2024 kl 22:19 4011

Kommer nok en analyse i neste uke. Har 160k igjen så har litt troen ennå 😊 men kjøper gjerne igjen om kursen faller tilstekkelig 🙂
Storebetong
09.02.2024 kl 22:33 3995

Fine saker. Jeg har kun 46.601 aksjer, men det vil bli flere. 160K får jeg ikke til på kort sikt😉.
Gordon Ekko
11.02.2024 kl 00:16 3676

Mitt tips: 320 mill i omsetting og -10 i EBITDA
Storebetong
11.02.2024 kl 03:08 3634

Tips er notert Gordon Ekko:).
Ols123
11.02.2024 kl 15:30 3461

Q4 är historia. O avgörande imorgon för mig är
- håller man kvar 2025 målen
- vad säger man om omstruktureringskostander
- utdelning ?
Storebetong
11.02.2024 kl 22:02 3305

Det ble 9 tips denne gang:

Nick Inntekter EBITDA EBITDA %
Hr Duck 335 000 0 0,00
tunktee 325 000 -2 000 -0,62
Gordon Ekko 320 000 -10 000 -3,13
Storebetong 315 000 -20 000 -6,35
minvest 300 000 -15 000 -5,00
Kössa 300 000 -5 000 -1,67
swansea 290 000 -25 000 -8,62
JosMag 280 000 -15 000 -5,36
Otto40 270 000 -20 000 -7,41

Snitt 303 889 -12 444 -4,24

Storebetong
12.02.2024 kl 07:19 3113

HrDuck vant på inntekter🙂.

Otto40 og jeg traff best på EBITDA beløp, men min prosent var bedre.
Norviking
12.02.2024 kl 07:20 3130

bare å holde seg fast i dag
Selskapet leverer helt ræva
dropper utbytte og reviderer målet for 2025
Ols123
12.02.2024 kl 08:26 2923

Baltikum o Spanien öser på bra
tiger
12.02.2024 kl 08:44 2840

Det verste er ikke resultatet, som er i tråd med forventningene, men at de dropper 2025-målet uten å kommunisere noe nytt. Det formidles elendighet i overskuelig framtid. Det lover ikke godt for aksjekursen fremover.
Storebetong
12.02.2024 kl 09:21 2729

Enig. Vi trenger nytt mål for 2025 kommunisert fra selskapet.

Vi kan visst ikke vente dette før i april i forbindelse med q1. Det kommer nok både nye tall og tidsangivelser. Selskapet tror de får til det samme men erkjenner at det nok vil ta lenger tid.

Dette burde ikke være noen overraskelse.
Redigert 12.02.2024 kl 11:07 Du må logge inn for å svare