EAM - Aksjen som kan gå inntill 25X innen Q2-24, være med?
EAM har i lang tid vært underanalysert, undervurdert og upopulær og frem til nå tapt i rettsapparatet mht krav om erstatning.
Noe har endret seg de 3 siste dagene med total over 2,5 millioner aksjer. Det er kun 6,85 millioner aksjer totalt i selskapet.
To viktige forhold har taler i favør av EAM denne gangen
• Italiensk høyesterett har allerede konkludert med at EAM er utsatt for svindel
• Investeringsselskapet Therium er blitt medinvestor i saken. De har 70% suksessrate i de sakene de går inn i.
Italiensk høyesterett:
Skrivet fra Italiensk høyesterett som går helt og holdent god for EAM sine påstander.
«On the fraud of EAM, the supreme court concluded that the evidenced withholding of essential information during contractual negotiations constitutes a contractual fraud.» Les mer på tråden. https://www.finansavisen.no/forum/thread/162307/view
Investeringsselskapet Therium
At de har fått med seg Therium på laget, det er en enorm styrke
Investeringsselskapet Therium garanterer for halvparten av EAM Solars advokatregninger når de saksøker selgerne av 31 solkraftverk i Italia. Internasjonalt har vi de siste årene vurdert mer enn 1200 saker, og vi har bare investert i under 100 av dem. Så langt har vi vunnet eller forlikt syv av ti saker vi har involvert oss i, sier daglig leder Henrik Berg i Therium Nordic . For dette skal Therium skal ha 10% av kravet.
De to angitte forhold over sammen med at det nå EAM fra er det kun få måneder igjen til en endelig avgjørelse, som ikke kan ankes foreligger, gjør at EAM har en styrket sak og at en snarlig endelig avgjørelse vil foreligge innen Q1-24. Dersom det ender med et forlik kan det komme raskt Som oftest kommer et forlik rett før eller rett etter en rettsak har begynt. Taper EAM er dagens kurs på kr 19 for høy i forhold til de underliggende verdier i selskapet.
Alt dette gjør at en nå må vurdere risk/reward for EAM.
- Totalt 6 852 210 aksjer i EAM
- Totalt krav +300MEUR = NOK 3,51 mrd.
- Totalt krav pr aksje: 512NOK
- Kurs i dag: 19NOK dvs kun 3,7% av det totale kravet
- Therium vinner eller forlik i 70% av sakene
- Therium skal ha 10% av kravet
- Therium la til grunn en mer nøktern sum med 1,5-1,7 mrd. i erstatning
Reell verdi ved full erstatning:
512 – (10% * 512) = 416NOK pr aksje/25X
Forventningsverdi pr aksje ved full erstatning:
70% * 512 – (10%*512) = 300NOK pr aksje/15,8X
Forventningsverdi pr aksje ved forlik mellom kr 120 – 220 gir en aksjekurs 10% lavere lik 108 – 198NOK pr aksje:
Med en aksjekurs i dag mellom 19MNOK ser en at kurspotensialet i EAM er fra 5,7X til XX.
Er EAM en av de mest spennende aksjene med høyest potensial innen Q1-24 på dagens kurs kr 19 selv også hensyntatt muligheten for at EAM taper saken?
Synspunkter?
Noe har endret seg de 3 siste dagene med total over 2,5 millioner aksjer. Det er kun 6,85 millioner aksjer totalt i selskapet.
To viktige forhold har taler i favør av EAM denne gangen
• Italiensk høyesterett har allerede konkludert med at EAM er utsatt for svindel
• Investeringsselskapet Therium er blitt medinvestor i saken. De har 70% suksessrate i de sakene de går inn i.
Italiensk høyesterett:
Skrivet fra Italiensk høyesterett som går helt og holdent god for EAM sine påstander.
«On the fraud of EAM, the supreme court concluded that the evidenced withholding of essential information during contractual negotiations constitutes a contractual fraud.» Les mer på tråden. https://www.finansavisen.no/forum/thread/162307/view
Investeringsselskapet Therium
At de har fått med seg Therium på laget, det er en enorm styrke
Investeringsselskapet Therium garanterer for halvparten av EAM Solars advokatregninger når de saksøker selgerne av 31 solkraftverk i Italia. Internasjonalt har vi de siste årene vurdert mer enn 1200 saker, og vi har bare investert i under 100 av dem. Så langt har vi vunnet eller forlikt syv av ti saker vi har involvert oss i, sier daglig leder Henrik Berg i Therium Nordic . For dette skal Therium skal ha 10% av kravet.
De to angitte forhold over sammen med at det nå EAM fra er det kun få måneder igjen til en endelig avgjørelse, som ikke kan ankes foreligger, gjør at EAM har en styrket sak og at en snarlig endelig avgjørelse vil foreligge innen Q1-24. Dersom det ender med et forlik kan det komme raskt Som oftest kommer et forlik rett før eller rett etter en rettsak har begynt. Taper EAM er dagens kurs på kr 19 for høy i forhold til de underliggende verdier i selskapet.
Alt dette gjør at en nå må vurdere risk/reward for EAM.
- Totalt 6 852 210 aksjer i EAM
- Totalt krav +300MEUR = NOK 3,51 mrd.
- Totalt krav pr aksje: 512NOK
- Kurs i dag: 19NOK dvs kun 3,7% av det totale kravet
- Therium vinner eller forlik i 70% av sakene
- Therium skal ha 10% av kravet
- Therium la til grunn en mer nøktern sum med 1,5-1,7 mrd. i erstatning
Reell verdi ved full erstatning:
512 – (10% * 512) = 416NOK pr aksje/25X
Forventningsverdi pr aksje ved full erstatning:
70% * 512 – (10%*512) = 300NOK pr aksje/15,8X
Forventningsverdi pr aksje ved forlik mellom kr 120 – 220 gir en aksjekurs 10% lavere lik 108 – 198NOK pr aksje:
Med en aksjekurs i dag mellom 19MNOK ser en at kurspotensialet i EAM er fra 5,7X til XX.
Er EAM en av de mest spennende aksjene med høyest potensial innen Q1-24 på dagens kurs kr 19 selv også hensyntatt muligheten for at EAM taper saken?
Synspunkter?
Redigert 15.05.2024 kl 07:25
Du må logge inn for å svare
Rassen
07.03.2025 kl 15:55
5935
Andycap82 skrev Nå kommer ukas siste bølge og da lander den på rundt 0.8 kr.
Nei. Helt feil. Hvorfor sier du sånt vås? 🤷🏽♂️🤷🏽♂️🤦🏻🤦🏻 Tror du at du kan få innvirkning på kursen?? 😂😂
olje
07.03.2025 kl 16:45
5772
God helg til nesten alle her :) Dette var flotte greier men som forventet. Neste uke skal vi se minst 1 kr pr aksje er mitt tips. Kan gå langt opp over kronen også bare på enorme forventninger. Utfordringen her blir nå å bite seg fast oppover. Lykke til! :)
MC Axel
07.03.2025 kl 16:55
5732
I agree with that!
Before March 18th, 1.50 - 2.00 NOK is not impossible! 😁
From March 18th, anything from 5 - 16 NOK is possible
Before March 18th, 1.50 - 2.00 NOK is not impossible! 😁
From March 18th, anything from 5 - 16 NOK is possible
Andycap82
07.03.2025 kl 17:26
5725
Så du omsetninga siste halvtimen? Hvis ikke folk hadde gevinstsikra, så hadde vi nok passert 0,8 med god margin.
Så vås eller ei, jeg sa bare at jeg tippet at den ville passere 0,8.
Men samme for meg, jeg har planer om mere avkastning fra denne aksjen enn dagens oppgang. Å det tipper jeg vil komme.
Men du Rassen, passende navn antar jeg, du er flink til å bruke emojier. Det gir liksom litt tyngde og substans til dine meninger!?!
Så vås eller ei, jeg sa bare at jeg tippet at den ville passere 0,8.
Men samme for meg, jeg har planer om mere avkastning fra denne aksjen enn dagens oppgang. Å det tipper jeg vil komme.
Men du Rassen, passende navn antar jeg, du er flink til å bruke emojier. Det gir liksom litt tyngde og substans til dine meninger!?!
olje
07.03.2025 kl 19:15
5479
Kan vi se 1,5 innen neste fredag?, spennende. Jeg tror 1 krone kommer på mandag eller tirsdag.
Redigert 07.03.2025 kl 19:15
HMPInvest
07.03.2025 kl 21:41
5276
yes, wouldn't be surprised at all if we see 2 nok nxt week. Exiting case to say the least. If one have red the documents starting with the first court and then up trough the legal system it looks very convincing. I bet that Supreme Court will reinstate the first court decision, which means case closed and win for EAM. It also means immediate and final decision on the 2.5 billion nok as well. The stock will go bananas. Enovos will have to pay a visit to their bank (they have money to cover the whole claim, it a solid company with billions Euro per year in revenue).
No wonder Therium invested in this case.
No wonder Therium invested in this case.
Redigert 07.03.2025 kl 21:42
Tony83
08.03.2025 kl 09:24
4957
I wouldn't be surprised if we see 5NOK next week! Or why not even 10NOK! Absolutely possible.
tuja
08.03.2025 kl 09:57
4893
Fra annet forum:
Fra ChatGPT
18. mars 2025 er en viktig dato for EAM Solar, da Italias Høyesterett skal behandle selskapets anke i en pågående rettstvist. Denne saken stammer fra en dom avsagt 4. juli 2024, som EAM Solar har anket. Det er forventet, men ikke garantert, at Høyesterett vil avsi dom samme dag.
Det beste utfallet for EAM Solar vil være at Høyesterett opphever den tidligere dommen og gir selskapet medhold i anken. En slik avgjørelse vil ikke bare styrke selskapets juridiske posisjon, men også potensielt forsterke EAM Solars krav på 2,5 milliarder NOK mot motparten. Dette kan føre til en betydelig positiv innvirkning på selskapets økonomi og aksjeverdi.
I tillegg kan en seier i Høyesterett øke sannsynligheten for at motparten, inkludert selskaper som Enovos, vil søke et forlik med EAM Solar. Dette kan resultere i en raskere løsning og ytterligere økonomiske fordeler for selskapet.
Det er viktig å merke seg at utfallet av rettssaken er usikkert, og investorer bør være oppmerksomme på risikoene forbundet med slike juridiske prosesser.
Fra ChatGPT
18. mars 2025 er en viktig dato for EAM Solar, da Italias Høyesterett skal behandle selskapets anke i en pågående rettstvist. Denne saken stammer fra en dom avsagt 4. juli 2024, som EAM Solar har anket. Det er forventet, men ikke garantert, at Høyesterett vil avsi dom samme dag.
Det beste utfallet for EAM Solar vil være at Høyesterett opphever den tidligere dommen og gir selskapet medhold i anken. En slik avgjørelse vil ikke bare styrke selskapets juridiske posisjon, men også potensielt forsterke EAM Solars krav på 2,5 milliarder NOK mot motparten. Dette kan føre til en betydelig positiv innvirkning på selskapets økonomi og aksjeverdi.
I tillegg kan en seier i Høyesterett øke sannsynligheten for at motparten, inkludert selskaper som Enovos, vil søke et forlik med EAM Solar. Dette kan resultere i en raskere løsning og ytterligere økonomiske fordeler for selskapet.
Det er viktig å merke seg at utfallet av rettssaken er usikkert, og investorer bør være oppmerksomme på risikoene forbundet med slike juridiske prosesser.
HP17
08.03.2025 kl 10:02
4914
Litt surt etter å ha solgt deg ut for tidlig?
Fortsatt mulig å komme inn og kunne gjøre solide prosenter med stor sannsynlighet, men da må du ikke vente for lenge utpå mandagen. Det drar seg til og klokken tikker fort mot tirsdag 18.03.
Fortsatt mulig å komme inn og kunne gjøre solide prosenter med stor sannsynlighet, men da må du ikke vente for lenge utpå mandagen. Det drar seg til og klokken tikker fort mot tirsdag 18.03.
HMPInvest
08.03.2025 kl 10:17
4978
exactly, if the Supreme Court e.g. reinstate the first court decision (medhold i anken), the claim of 2.5 billion nok will automatically be enforced and need no further legal process. I've checked that with legal expertise. Case closed.
Agree on the Enovos, they would very likely want to reach a settlement with EAM.
Agree on the Enovos, they would very likely want to reach a settlement with EAM.
Redigert 08.03.2025 kl 10:32
MC Axel
09.03.2025 kl 22:19
4484
👍
I copied the post from HP17 and it's good stuff!
HP17
I går kl 13:35
2278
For de som ikke har lest denne informasjonen tidligere, så kan en kose seg i helgen med denne positive informasjonen fra en annen tråd nå når det er få dager igjen til 18.03.
Se vedlagt analyse av EAM fra a til å: https://drive.google.com/file/d/1rjLMRZF1zvR_M-IzGdmY1ihokPxbLrLK/view?usp=sharing
Gjennomgang av skriv fra høyesterett med markeringer på de mest essensielle punkter: https://drive.google.com/file/d/1MSyoarVGtAvcWRrCVZBgwmNzhfJQKt_h/view?usp=sharing
I copied the post from HP17 and it's good stuff!
HP17
I går kl 13:35
2278
For de som ikke har lest denne informasjonen tidligere, så kan en kose seg i helgen med denne positive informasjonen fra en annen tråd nå når det er få dager igjen til 18.03.
Se vedlagt analyse av EAM fra a til å: https://drive.google.com/file/d/1rjLMRZF1zvR_M-IzGdmY1ihokPxbLrLK/view?usp=sharing
Gjennomgang av skriv fra høyesterett med markeringer på de mest essensielle punkter: https://drive.google.com/file/d/1MSyoarVGtAvcWRrCVZBgwmNzhfJQKt_h/view?usp=sharing
MC Axel
10.03.2025 kl 08:42
4212
There are relatively few shares in EAM (approx. 153 million) and the share value is only NOK 107 million. It could easily become a battle for the few shares available in the market if more people choose to hold on to the EAM shares they own!
I did copy this from Sharevill, good point!
"Lad os sige, at et forlig på halvdelen af kravet bliver et faktum, rent hypotetisk. Det svarer til en aktiekurs på omkring 8 kroner. Hvad får dig til at tro, at folk sælger deres aktier for en sum af 1,5 kr i denne uge? Der er knap 153 millioner aktier i selskabet, og fredag blev der handlet 30 millioner aktier. Jo flere, der holder, jo mindre tilgængelighed vil der være, og prisen vil skyde i vejret. For mig er det irrelevant, jeg beholder disse værdipapirer, indtil den endelige dom er faldet, da jeg mener, at der er en vigtig grundlæggende årsag til, at sagen genoptages."
I did copy this from Sharevill, good point!
"Lad os sige, at et forlig på halvdelen af kravet bliver et faktum, rent hypotetisk. Det svarer til en aktiekurs på omkring 8 kroner. Hvad får dig til at tro, at folk sælger deres aktier for en sum af 1,5 kr i denne uge? Der er knap 153 millioner aktier i selskabet, og fredag blev der handlet 30 millioner aktier. Jo flere, der holder, jo mindre tilgængelighed vil der være, og prisen vil skyde i vejret. For mig er det irrelevant, jeg beholder disse værdipapirer, indtil den endelige dom er faldet, da jeg mener, at der er en vigtig grundlæggende årsag til, at sagen genoptages."
MC Axel
10.03.2025 kl 09:05
4118
Incredible volume and interest in the EAM stock!
The potential is 16.34 NOK per share 😁
The potential is 16.34 NOK per share 😁
Redigert 10.03.2025 kl 09:08
HP17
10.03.2025 kl 10:03
3923
Blir ikke overraske om kursen blåser over kr 1 alt i dag eller tidlig i morgen?
Volumet tar seg opp og det er få dager igjen til 18.03. Markedsverdien er en "brøkdel" av milliardkravet, blir veldig spennende dager fremover. Anbefaler alle å lese seg godt opp og gjøre egen vurdering av caset.
Volumet tar seg opp og det er få dager igjen til 18.03. Markedsverdien er en "brøkdel" av milliardkravet, blir veldig spennende dager fremover. Anbefaler alle å lese seg godt opp og gjøre egen vurdering av caset.
skadi
10.03.2025 kl 12:51
3644
Dagen i dag vil garantert slutte med den nest høyeste omsetning i EAM aksjen ever. Målt i krone verdi.
Peter Sellers
10.03.2025 kl 13:13
3580
Folkens vi har motstand på 1,03 og deretter ingen motstand før 5,28 men jeg tror 1,03 kan ryke ila børsdagen!! :)) og som MCA skriver, mulig vi kan nå 3-4 kr ila uka/ fredag, spenn sikkerhetsbelte bare å kose seg :)))
https://www.marketscreener.com/quote/stock/EAM-SOLAR-ASA-12864598/
https://www.marketscreener.com/quote/stock/EAM-SOLAR-ASA-12864598/
MC Axel
10.03.2025 kl 13:39
3510
👍
I'm sitting quietly with my +3 million shares!
As I've said before, EAM will be the rocket of the year on the Oslo Stock Exchange!😁
I'm sitting quietly with my +3 million shares!
As I've said before, EAM will be the rocket of the year on the Oslo Stock Exchange!😁
SAUDIKING
10.03.2025 kl 13:54
3430
Forsøk 1 på 1.03 avvist, forsøk 2 kommer nå, momentum avgjør.
Forundrer meg meget om ikke motstand 1.03 ryker idag.
Forundrer meg meget om ikke motstand 1.03 ryker idag.
Peter Sellers
10.03.2025 kl 14:19
3305
@tuja bare å holde seg fast for dette kan gå veldig fort de kommende dagene tuja, skikkelig gøy nå om dagen med EAM!! :))
PerUlv Den ene
10.03.2025 kl 14:19
3351
Tja...
Man bør vel også ta hensyn til området 1,50 + representert ved topp formasjon 5-6 november 2024 og bunn 1,5350 fra 22 juni samme år. Men enig.. Best case kan teknisk ta den til ditt område +/- forutsatt at overnevnte område blir tatt ut... Vi får se...
Man bør vel også ta hensyn til området 1,50 + representert ved topp formasjon 5-6 november 2024 og bunn 1,5350 fra 22 juni samme år. Men enig.. Best case kan teknisk ta den til ditt område +/- forutsatt at overnevnte område blir tatt ut... Vi får se...
MC Axel
10.03.2025 kl 14:33
3271
👍
I think more and more people are realizing the importance of the Supreme Court taking up the case with EAM. The verdict was a scandal and EAM should have won in court!.EAM has been successful in its case before from the Supreme Court. EAM will also be vindicated in its case on March 18! 😁
I think more and more people are realizing the importance of the Supreme Court taking up the case with EAM. The verdict was a scandal and EAM should have won in court!.EAM has been successful in its case before from the Supreme Court. EAM will also be vindicated in its case on March 18! 😁
Donkey12
10.03.2025 kl 14:45
3259
Thats what i am thinking, hahaha. And whats crazy that it wil happen 8 days but feels like in 2 days haha.
kroif
10.03.2025 kl 14:47
3255
Vanskelig å stoppe dette toget nå kan det se ut som.
Om den går til 1,5, eller 2 kr idag er umuig å si.
Svært lite som tilsier fall ihvertfall
Her er det bare å mate raketten med bensin, så fortsetter ferden
https://www.finansavisen.no/energi/2025/03/10/8248644/spekulanter-sender-aksje-til-himmels
Om den går til 1,5, eller 2 kr idag er umuig å si.
Svært lite som tilsier fall ihvertfall
Her er det bare å mate raketten med bensin, så fortsetter ferden
https://www.finansavisen.no/energi/2025/03/10/8248644/spekulanter-sender-aksje-til-himmels
Redigert 10.03.2025 kl 14:56
LV-Invest
10.03.2025 kl 15:21
3075
Som Bjørn Eidsvåg synger i Floden; FORUNDERLIG!!!!
Det er virkelig forunderlig hvordan noen får til en slik massesuggesjon som dette.
FORUNDERLIG.
Bare en ting som er sikkert og det er at en del/mange kommer til å gå på større tap i EAM.
Det er virkelig forunderlig hvordan noen får til en slik massesuggesjon som dette.
FORUNDERLIG.
Bare en ting som er sikkert og det er at en del/mange kommer til å gå på større tap i EAM.
LV-Invest
10.03.2025 kl 15:38
3132
Nei takk. Har ikke anledning til følge med så tett som trengs dersom man skal være med her. Vet hvor dette ender.....dessverre for mange.
marenson
10.03.2025 kl 15:42
3112
Tok meg ett lodd her i dag, selger ikke før rettssaken om ikke den går 100% da selger jeg halvparten.
Donkey12
10.03.2025 kl 15:53
3093
why are you so negativ on this. if you think that it will go down or whatever just keep those negativ thoughts to your self.
IDGAF
10.03.2025 kl 16:03
3079
Snart halve aksjekapitalen byttet hender bare idag...
Syyyk omsetning 💪💪
Blir en spinnvill uke 😉
🚀🚀🚀
Syyyk omsetning 💪💪
Blir en spinnvill uke 😉
🚀🚀🚀
kroif
10.03.2025 kl 16:36
2952
Må innrømme at 100% på en dag er første gang for min del, dog ikke realisert.
Kjøpte mine første aksjer i EAM på fredag, fylte på mere idag.
Ser foreløpig ut som det var smart. Kan ikke skjønner at denne stopper på 1,5- 2kr nå frem til 18 mars, som flere skrev i forrige uke.
Jeg ser for meg at den fint kan gå til både 2-3-4 og 5 kr med den interessen som er nå. Kan fint doble seg igjen imorgen.
Vinner de frem så er jo ikke slik stigning bare luft, men substans.
Er det dette som kalles den perfekte storm?
Kjøpte mine første aksjer i EAM på fredag, fylte på mere idag.
Ser foreløpig ut som det var smart. Kan ikke skjønner at denne stopper på 1,5- 2kr nå frem til 18 mars, som flere skrev i forrige uke.
Jeg ser for meg at den fint kan gå til både 2-3-4 og 5 kr med den interessen som er nå. Kan fint doble seg igjen imorgen.
Vinner de frem så er jo ikke slik stigning bare luft, men substans.
Er det dette som kalles den perfekte storm?
MC Axel
10.03.2025 kl 17:34
2690
People have not understood that the Supreme Court took up the case because of gross errors on the part of the lower court.
The case is quite simple. The fraudsters forged the documents that were supposed to prove that the solar panels were produced in Europe, which was a requirement to get subsidies (they were from China).
The fraudsters were convicted of fraud against the Italian state, but acquitted in the EAM case. The court did not include the false documents in the EAM case, that is where the mistake lies!
of course those documents should have been included in the EAM case. They were used to defraud the Italian state and EAM, at the same time and it is about the same solar parks
EAM has a strong case, no doubt, otherwise the case would not have been taken up by the Supreme Court
All cases that go to the Supreme Court are thoroughly evaluated, otherwise they are rejected
I wouldn't be surprised if the EAM share goes above 2 NOK tomorrow. 🙂
The case is quite simple. The fraudsters forged the documents that were supposed to prove that the solar panels were produced in Europe, which was a requirement to get subsidies (they were from China).
The fraudsters were convicted of fraud against the Italian state, but acquitted in the EAM case. The court did not include the false documents in the EAM case, that is where the mistake lies!
of course those documents should have been included in the EAM case. They were used to defraud the Italian state and EAM, at the same time and it is about the same solar parks
EAM has a strong case, no doubt, otherwise the case would not have been taken up by the Supreme Court
All cases that go to the Supreme Court are thoroughly evaluated, otherwise they are rejected
I wouldn't be surprised if the EAM share goes above 2 NOK tomorrow. 🙂
Redigert 10.03.2025 kl 17:36
Liffo
10.03.2025 kl 18:08
2515
Viss en ser på kursen til AEM bakover so har den lagt godt oppe…. Her er det mange som har tapt mykje penger, håper virkelig at den stiger, gjerne til 10.- på sikt og holder seg der.
skadi
10.03.2025 kl 18:31
2417
Tony83 skrev So 20NOK ON 18th and 1NOK on 19th?
Hvor dumt føler man seg på utsiden Tony? Etter å har gått glipp av 100 prosent bare i dag. Er det den 18. mars allerede i morgen?
Play your stupid games another place.......
Play your stupid games another place.......