Et oppdrag verdt 4,7 milliarder

JosefK
AZT 23.11.2023 kl 09:41 707


Eller småpenger som han sa…

Nå kommer de 4,7 milliardene til å bli spredt vidt og bredt, men noe av det kommer til å komme som et jevnt tilsig i lang tid. Og jeg regner med det blir med lav margin. Noe blir det i alle fall!

Omtrent 3100 per art brutto, om ikke kalkulatoren min tar feil. Hvor mye det blir netto når alle har fått sitt er det imidlertid umulig å si.

https://www.apollon.uio.no/artikler/2023/4_fugl_genom.html

Den store fordelen ligger nok i at mange blir vant med produktene. Og dermed de kvalitetene AZT tilbyr. Så får vi ta igjen med høy margin på et senere tidspunkt.

Eankee
23.11.2023 kl 09:53 671

Dette er spennende!
https://www.ebpnor.org/
Frozen
23.11.2023 kl 10:53 599

Veldig spennende dette, og mye mulig at AZT er involvert også hos noen av de øvrige internasjonale samarbeidspartnerne - siden AZT er mer kjent internasjonalt enn i Norge.

Ser at beløpet er i dollar så dette vil bidra på omsetningen til AZT - selv om det sannsynligvis er riktig vurdert at marginen ikke er så stor i akkurat dette prosjektet isolert.
JosefK
23.11.2023 kl 13:04 501


Javisst er det spennende. Men mest på grunn av at det er Pacbio long-read. De er den lille stygge andungen i sekvensieringsverdenen. Totalt i skyggen av Oxford Nanopore men opp til 99,9% nøyaktig i motsetning til Nanopore som er mer hipp-som-happ nøyaktig.

Jeg finner protokoller med ISOPOL SD+ til pacbio.

Til Hi-C sekvensiering finner jeg protokoller som ikke uventet bruker dsdnase.

Jeg ser også de har brukt teknikk fra 10x genomics, men jeg er usikker på hva de har brukt det til, men de som følger med i gravearbeidet mitt vet at 10x har en håndfull patenter.

Dessverre ingen direkte link til dette konkrete prosjektet, bare generelle protokoller. Men vi har en indirekte indikasjon for de som fremdeles har minnet i orden. Dirk (Henheiser) sa i februar at han ventet å skipe ut et større parti ISOPOL. Så det kan stemme overens med dette prosjektet.