Josefs roterom

JosefK
AZT 23.11.2023 kl 14:22 26042

Her planlegger jeg Ă„ dumpe alt nytt, forhĂ„pentligvis nyttig, morsomt, interessant -stryk det som ikke passer. Jeg leser en masse og ofte glemmer jeg hvor, hva og med hvem. Med litt fokus, sĂ„ blir jeg et ordensmenneske đŸ€“

Kriterier for Ä oppnÄ en plass pÄ roterommet:

-Det mÄ kunne relateres direkte eller indirekte til verdens koseligste ensym spesialist -AZT.
-Fortrinnsvis med kommersielt tilsnitt, men finner jeg morsomme ting sÄ havner de ogsÄ her.
-Jeg er lei av PE, kurs, pissredde studenter som er to prosent minus og synes TA ser skummel ut -trÄden er derfor lukket.
-Fortrinnsviss vitenskapelige artikler, men anything goes! Finner jeg en doktorgradsavhandling, et produktblad, en poster eller annet som pirret nysgjerrigheten, det kan komme til Ä havne her, det og! Jeg kan til og med finne pÄ Ä rote fram konkurrenters publikasjoner om der er interessant

JosefK
01.11.2024 kl 00:51 2923

Oxford biomedica er pÄ hugget for tiden. Litt lenger oppe i trÄden kan dere lese om posteren som fikk mye blest pÄ LinkedIn. Men det var en preprint jeg har misset som kom for vel en mÄned siden. Den kan betraktes her:

https://download.ssrn.com/heliyon/41bcea71-11db-434b-aeee-e9428c013c21-meca.pdf?response-content-disposition=attachment%3B%20filename%3Dssrn-4929949.pdf&X-Amz-Security-Token=IQoJb3JpZ2luX2VjEB8aCXVzLWVhc3QtMSJIMEYCIQCPh4JJR9WzV9lJx78eWv8pCP9K%2BJ8x7olXLJ4HlHZlAAIhAML8ya3BFvATAxOviZI%2Frt6X3IRcR4tx37O%2BdbqmS3QxKscFCJj%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2FwEQBBoMMzA4NDc1MzAxMjU3IgwfISJeB%2F1Lwt%2BfIO4qmwVQs13yb6gGN9UuH4IlgugOa%2BlDDdNlVV77bqN%2BwHEAAviMHW2VjO736VfV6gKzG7DF3tBiBHUVUp9UkFBgrtAXKYm2hKy3yW3cHFDPTlpasFNV65m7%2BcXKK4ke3c%2FKYZPza0JAvgKKZR%2FK0p7GSpZLCB38XIGtdz4ucSXPpNef6l0jMzXypPqvqcIKAwE8utULqLpZwUl3%2BYq6CAWy1XYrDEmofCJ%2FZYOzcZVsUG4OorgxHhgvlUPl9r9IKmS%2Bkdq6OeEbj%2BH5600K3If4%2BgNurQAA%2FLPpQLIGc8OV%2F0FL6mCjfWAia3HBepywZ7peAkBGw4ycOaiI2ZmV45QCkA9UQcQs4i08c1EZG%2BolbaHUKXDc9U2XolRVCuMVfYPySkVftjlTyAkv9johMUvqOBHw6O9sY9J2pEjyYx02ib6ymAE6ewGyxqdIKnQ1JDUlhOkQCWwLCNrBQteRTsDCqUn6VO6kygGLzxtxl50%2BgCHMR9j2e8ls1msPxvQAeNIBYnoQJinURhDAPgZl67oR2G7zNb%2BscS4Yu0ZpG8Arq6DTuCfPVT1av2O2yWLae0Uxbw8qxmhRyzrK3avgrqYE2%2FnH45sX36OZp9E4QmyxCNcKfJEr9G%2FMzI8qPJIHsrvS8fNXDjhyvlQ3RXKGpKHb1JxyJqZ0XpIzGO5hwAky%2FsuYAitsLuU03b3lYCgftfasZytqe9cn6Nny%2FmfKQ4oeV0Hfp4jyPigNqCCf4kTHC05J19NDqPCaZO3mkdSVZPde2c%2FHIv06VnssQLuAeL0IJoct1VddwqD3snFwi3HtWFlIzyJo5RVMdqOylPfd8trDU0adt7GYQTOESuy62GxEorB4guQgnoOtrMNc9fktciunYcFeSfbURwmMq7TCMOONkLkGOrABhhwqGp%2Bl6hzVC1VNS3RbyqEEo38qWSHnaYGo%2F%2F5ft6kHpaGYrCIo3t3Feki8%2BbJnAEopUuiW9iSo%2FBW3tMTFN7rLWUKy%2FcXuh7PvtVhsRLMAtKGgbbn51Zmljeg53kpdDeKSrVmjeWRjSiaUNNAwAJOf%2B0orNhz8rkKBUKN%2BgamU1PhXFukZzjw2WJCT38k7vZ2jGu7UkUjjSfVyPscO5A4RXzkixMwSBGj579ye19o%3D&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Date=20241031T234119Z&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Expires=300&X-Amz-Credential=ASIAUPUUPRWE63B57FVI%2F20241031%2Fus-east-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Signature=43d01cf2f2634e118f2aa4b69eaaab8343b155abe61570b590c4daf5d5b0d5df&abstractId=4929949

Oups, litt lang lenke đŸ€—đŸ˜‚
JosefK
05.11.2024 kl 18:20 2642

Dagen fÞr dagen gjorde jeg et siste blikk pÄ Q2 rapporten. Jeg bruker Ä gjÞre det for Ä ha materien friskt i minne. Og det er mye som skjer. Og noe drukner ogsÄ for meg som aktivt sÞker nyheter. Det som slo meg er prioriteringen av de to nye drug file (GMP) sÞknadene. SAN HQ GMP Neo er et produkt som har gÄtt helt under radaren. Det er absolutt ingen som har nevnt det noen plass. Jeg kan ta feil, men jeg mener det en stund gikk under navnet SAN X. Men jeg mener det er verdt Ä merke seg at Neo har fÄtt prioritet foran M-SAN GMP. NÄr man ser pÄ publikasjonene fra ACIB og Oxford Biomedica, skulle man tro M-SAN var viktigere Ä fÄ godkjent. Men nei, det er dette SAN produktet ingen har sagt sÄ mye om som har prioriteten.

Jeg har en ide om hvorfor, men det bygger pÄ en del gjetninger. Og den fÞrste gjetningen er at Neo egentlig er det Jethro kalte SAN 2.0. Og de som har minnet i orden, vil kanskje huske at Jethro nevnte at verdens stÞrste produsent av rekombinant protein ville bruke SAN 2.0 i alle sine produkter. Og jeg lurer pÄ om det er dette som er Ärsak til prioriteringen. Jeg gjetter mye her, men jeg mener det gir mening. Jeg lurer ogsÄ pÄ om kunden er det britiske selskapet ABCAM. De ble kjÞpt opp av Danaher ved Ärsskiftet. Det ble mye gjetninger her, men nÄr jeg er i gang, sÄ kommer det mye. Men det var en av de ansatte som var ute og «likte» noe fra ABCAM for en mÄned eller to siden. Det kan styrke teorien.

Anyway, Neo er planlagt Ä fÄ drug file i innevÊrende kvartal, noe som skulle tilsi at M-SAN kommer i H1 neste Är. Jeg tror det er holdbarhetsstudien som er den siste bÞygen.

Men det er mye mer. Litt for mye for den lille tiden som er til rĂ„dighet. HĂ„per pĂ„ litt mer om ecotoxins đŸ€—

Hva Þkonomien angÄr, tipper jeg flatt som de ni siste kvartalene. Begrunnelsen er trenden og den er flat. Jeg endrer ikke holdning fÞr jeg har grunn til det. Og flatt er bra. Det er likevel sÄ mye i pipeline at det mÄ bli forbigÄende. Og jeg tror ikke markedet har endret seg vesentlig siden Q2, sÄ flatt it is
 jeg skjÞnner ikke at folk ikke verdsetter denne stabiliteten. Jeg husker nemlig en gang i verden da hele AZT var prisgitt hva Thermo fant pÄ. Det trenger man ikke bekymre seg for nÄ om dagen da det er noen flere bein Ä stÞtte seg pÄ. Men jeg hÄper ogsÄ at bunnlinja styrker seg litt sÄnn at Äret som helhet lander pÄ rundt 20 mill pÄ bunnen som i fjor. Uten at jeg tror det betyr sÄ mye. Det viktigste er at markedet kommer opp av dvalen. Dvalen jeg ikke trodde skulle vare sÄ lenge som da jeg fÞrste gang ble klar over den for to Är siden.
JosefK
06.11.2024 kl 07:06 2493

Som jeg sa, flatt. Og en tanke lavere. BrĂždteksten forklarer hvorfor.

ArcticZymes Technologies announces commercial strategic Transformation and Q3 2024 Financial results

TromsĂž, Norway, November 6th, 2024 - ArcticZymes Technologies (OSE: AZT)
reported revenues of NOK 24.1 million and an EBITDA of NOK -2.3 million for the
third quarter of 2024.

Financial Highlights:

· Revenue for Q3 2024 was NOK 24.1 million, compared to NOK 31.2 million in Q3
2023. Year-to-date revenue totals NOK 81.7 million (9M 2023: NOK 90.6 million).
· Revenue for the quarter was in particular impacted by lower sales to two key
accounts.
· Biomanufacturing revenue has grown for the third consecutive quarter,
demonstrating resilience in a challenging macroeconomic environment.
· EBITDA for the quarter came in at NOK -2.3 million (Q3 2023: NOK 7.3
million), with a loss before tax of NOK -2.0 million. Year-to-date EBITDA stands
at NOK 2.6 million (9M 2023: NOK 20.2 million), and profit before tax at NOK 5.5
million (9M 2023: NOK 22.2 million).
· Operating expenses for Q3 were NOK 26.4 million, with NOK 1.2 million
attributed to the implementation of a new ERP system. Total operating expenses
for the first nine months reached NOK 79.1 million.
· ArcticZymes ended Q3 with a robust cash position of NOK 170 million,
alongside an additional NOK 72 million in low-risk interest rate funds.

Strategic Transformation & Growth Plan

ArcticZymes Technologies is advancing its strategic realignment, building on its
previous commercial initiatives to further strengthen its market position and
better meet the evolving needs of its customers. While the company has already
made strides in becoming more commercially oriented, the new Board of Directors
is working closely with management to accelerate and intensify these efforts.
This next phase of the strategy aims to transform ArcticZymes into a more agile,
solution-driven organization that can more effectively address the complex
challenges faced by its biotech and life sciences clients.

"This transformation is an extension of our ongoing efforts to enhance our
commercial capabilities, but now we are accelerating the process," commented
Michael Akoh, CEO of ArcticZymes Technologies. "The next stage phase involves
significantly strengthening and transforming our commercial organisation and
processes to better serve our clients.

Key Focus Areas in Development:

· Commercial Strategy: Building on past initiatives, the new Board and
management have jointly decided to accelerate the company's commercial strategy.
Together, they are committed to intensifying efforts to capture new market
opportunities, positioning ArcticZymes as a leader in delivering solutions that
address critical challenges for its clients in the life sciences sector.
· Strategic Investment: Costs and further investments to reinforce the
commercial team are being evaluated as part of the company's broader strategy to
increase customer focus. This continued investment in commercial capabilities is
key to driving ArcticZymes' vision of becoming a more customer-centric
organization.
· Problem-Solving Focus: ArcticZymes remains committed to its role as a
solution provider, helping clients overcome technical and operational hurdles.
This problem-solving focus, already embedded in the company's approach, will be
further enhanced through the ongoing transformation to maximize the impact of
its solutions in molecular diagnostics, research and biomanufacturing.

OEM Agreement and CDMO Progress: Discussions with key life science partners are
progressing well toward an OEM agreement for SAN, with potential term sheet
expected executed by late Q4 or early Q1 2025. In parallel, ArcticZymes is
actively collaborating with CDMO partners to incorporate its enzyme technologies
into viral vector platforms. Both SAN and M-SAN have received positive initial
feedback during evaluations conducted by a client CDMO. Favorable data from
these evaluations was recently presented at the ESGCT conference in Rome last
month. A significant step towards platform integration.

Commitment to Innovation: While the company continues to build on its commercial
foundation, innovation remains at the heart of ArcticZymes' strategy. A recent
publication in Nucleic Acids Research introduced a novel RNA restriction enzyme,
ET-N1, which has exciting potential in mRNA research and advanced therapies.
This prototype addition strengthens the company's portfolio and positions it for
future growth through diversification into advanced therapies.

Looking Ahead: With its enhanced commercial focus, strengthened leadership, and
clear roadmap, ArcticZymes is poised to build on the successes of the past while
taking decisive steps to accelerate its transformation. The company's leadership
is committed to finalizing and implementing this plan, ensuring that ArcticZymes
continues to deliver value to its clients and shareholders in the years ahead.

JosefK
08.11.2024 kl 10:00 2210

Dette er noe av det mest spennende jeg har lest pĂ„ lenge. Jeg har kanskje hĂžrt navnet en plass, men siden det er sĂ„ generisk sĂ„ er det som Ă„ kaste vann pĂ„ en teflon panne 🙃

https://www.elementbiosciences.com/

I korte trekk er det en startup som tar mÄl av seg Ä hamle opp med Illumina. Men det er mer. For mye til Ä gi et kort resymé. Men jeg fant fram to publikasjoner jeg leste det meste av. Det er Nature artikkelen som virkelig gir meg food for thought. Patentet er bare med fordi jeg er genuint interessert i hva slags kjemi det er i «motoren» pÄ maskineriet.

https://www.sumobrain.com/patents/us/Methods-generating-circular-nucleic-acid/12134766.html

https://www.nature.com/articles/s41587-023-01750-7

Det er tungt stoff. SÄ tungt at jeg sliter med en del konsepter. Men det er bilder Ä se pÄ og de er forstÄelige.

Men hvorfor havner dette her? Jo, det er som vanlig kjemien. Og den er Element sÊrdeles kryptisk nÄr de omtaler den. Men det som kommer fram ved Ä lese patentet er bl a at den ene polymerasen som omtales stammer fra samme bakterium som Yvonne Pietrovsky har forsket pÄ. Yvonne kommer fra Universitetet i TromsÞ. Men det er hun ikke alene om. Og jeg mener NEB utvikler kjemi fra samme bakterium.

Men det var et morsomt dypdykk inn i en materie jeg ikke ante eksisterte. Og jeg mÄ tilbake til Nanopore sekvensiering for Ä framkalle tilsvarende fascinasjon.

AZT ansatte «liker» Element. Om det er fordi de er like nerd som meg eller fordi de selger ISOPOL til dem, vet jeg ikke. Men jeg observerer. For sĂ„ vidt ville det vĂŠre usannsynlig at ikke Element kjĂžper kjemien vĂ„r slik majoriteten av de andre sekvensierings aktĂžrene med litt clout gjĂžr đŸ€—đŸ‘ŠđŸ» SpĂžrsmĂ„let er egentlig hva. I dette tilfellet tviler jeg pĂ„ jeg finner detaljene, siden de holder kortene tett til brystet. Men kikk nĂ„ i det minste pĂ„ bildene.

JosefK
18.11.2024 kl 11:42 1931

Kjedelig om dagen. Null nye, spennende patenter eller frisk forskning som kaster et blikk pÄ hvor i verden og av hvem det forbrukes azt kjemi. Men det dukket opp en jobb for en Phd her i dag som er knyttet til tilskuddet som ble gitt for nesten ett Är siden.

https://www.timeshighereducation.com/unijobs/listing/384041/phd-candidate-in-molecular-biotechnology/?LinkSource=PremiumListing
JosefK
21.11.2024 kl 17:29 1697

Med sÄ lite Ä skrive om, sÄ tyr jeg i dag til informasjon jeg vanligvis skyr som pesten. Ikke at jeg har noe imot disse markedsanalysene, de har nok en funksjon, men de blir litt som Ä finne fram i ukjent terreng utelukkende med bruk av kompass. Men det var en liten detalj gjemt langt nede i teksten som fikk meg til Ä glise:

«Country-wise, Norway is expected to register the highest CAGR from 2024 to 2030.»

Alright! Jeg lurer pĂ„ hvorfor đŸ€”

Les for all del hele blekka, som for ordens skyld kun omhandler RNA polymeraser.

https://www.grandviewresearch.com/horizon/outlook/rna-polymerases-market-size/global

Man kan ogsĂ„ svitsje mellom geografier i denne analysen. Nifty, men den blir nok ikke mer nĂžyaktig av den grunn đŸ€—

JosefK
29.11.2024 kl 00:19 1417

Fremdeles fullstendig dÞdt pÄ det store vide internettet.

Men det skjer ting som ikke er sĂ„ innlysende. For de som fremdeles klarer Ă„ huske agendaen fra de to siste Q, sĂ„ er oem aktĂžren(e) det sentrale det jobbes med for tiden. Og en av dem er en fortune 500 bedrift. Avantor sa jeg litt lenger oppe đŸ‘†đŸ»đŸ‘†đŸ» i trĂ„den. Jeg mĂ„tte bare dobbeltsjekke at de faktisk er pĂ„ fortune 500. Og I dag ble jeg ikke mindre mistenksom da jeg fant denne invitasjonen til et webinar i begynnelsen av desember:

https://informaconnect.com/celltherapy/agenda/2/#gene-therapy_novel-approach-to-optimization-of-aav-harvest-and-purification-process_10-30

Sparsommelig med informasjon, men det er sammenfall i tid.

SÄ det skulle ikke forundre om mysteriekunden er nettopp Avantor. Ingen stor bombe forsÄvidt, de har lusket i kullissene i Ärevis. Men skal vi ta Michael alvorlig, noe vi antakelig bÞr gjÞre, sÄ er dette litt mer alvorlig enn en distribusjonsavtale. Dette er eksklusivitet og en fullstendig overfÞrsel av produktet til en ekstern aktÞr.

Jeg ser ikke sÄ mange andre aktÞrer det kan vÊre. Den mindre aktÞren er det imidlertid fler som passer. En av dem har vÊrt flittig Ä flÞrte i sosiale medier. Men det er fler som kan passe.

Vi fÄr se. Jeg har aversjoner mot on-demand webinar, sÄ jeg kommer nok ikke til Ä logge pÄ. Men andre kan kanskje finne det Avantor finner pÄ interessant.

PS. Tidligere gikk de under navnet VWR.
JosefK
04.12.2024 kl 13:14 1127

Nok en analyse fra grand view reasesrch. Denne omhandler dnaser. Kvikke hoder skjþnner da det er snakk om ds-Dnase og hl-dnase for AZT’s del.

OgsÄ her dukket det opp en liten detalj som fÄr meg til Ä glise:

« By country, Norway is the fastest growing regional market and is projected to reach USD 2.7 million by 2030.»

Jeg trodde fÞrst det var noe som hang igjen fra den forrige analysen som omhandlet rna polymeraser. Men det var det altsÄ ikke.

Les sÄnne markedsundersÞkelser med store poser salt lett tilgjengelig.

https://www.grandviewresearch.com/horizon/outlook/dnases-market-size/global

JosefK
08.12.2024 kl 21:18 934

Right. Da er jeg rimelig sikker pÄ at her rÞrer det pÄ seg. Hvis man har fulgt litt med pÄ pandemi-nyhetene, vet man om «disease x». Det er selvfÞlgelig bare en placeholder sykdom som har eksistert i vel ett Är. Men nÄ har den fÄtt innhold.

https://eu.usatoday.com/story/news/health/2024/12/06/who-experts-investigate-congo-flu-mystery-disease/76820219007/

I google trends har den tatt over for fugleinfluensa:

https://trends.google.com/trends/explore?date=today%203-m&q=%2Fg%2F11f50xk6bq,%2Fm%2F03zx0w&hl=no

Jeg sier sjelden at man bÞr kjÞpe aksjer. Det mÄ bli opp til hver enkelt. Men jeg skal si det sÄpass sterkt at hvis man selger med et Äpenbart nytt forsÞk pÄ Ä sparke i gang en ny pandemi, sÄ har man ikke skjÞnt mye. WHO er desperat for Ä fÄ i stand ny pandemi treaty, sÄ at dette kom nÄ, er ikke overraskende.

SlÄr dette til sÄ er det ny runde med «gratis penger» for AZT. FÄr fÞlge med pÄ dette.
JosefK
09.12.2024 kl 12:31 736

Det var ikke meg som skrev dette. Ta gjerne Ä finn ut hvem som gjorde det, det er omtrent like morsomt som det som stÄr der

https://parsers.vc/news/241025-the-future-of-bioprocessing--arcticzymes/
JosefK
15.12.2024 kl 14:06 461

Det er interessante tider. Og her om dagen dukket det opp enda en headscratcher. Faktisk sÄ er det dere her fÄr hÞre sÄ bisart at jeg humrer over dem nÄr jeg finner lignende ting. Men dette er annerledes og jeg vil anbefale Ä lese CVen til Peter Hortez fÞr videoen. Den finner dere her;

https://www.bcm.edu/people-search/peter-hotez-23229

Straight type er det jeg leser. Men ta Ă„ hĂžr gjennom det han presterer Ă„ si her:

https://rumble.com/v5w5jnq-dr-peter-hotez.html

Wooow
 Jeg kommer ut av tellinga over hvor mange sykdommer han har pÄ lager som kommer til Ä slÄ ut fÞr 
wai for it

.20. januar. Og hva er det med 20. januar? Jo, selvfÞlgelig Donald Trumps gjeninnsettelse som president.

Det er mange wooow faktorer som slÄr inn i lÞpet av ett og et halvt minutt. FÞrst og fremst at det er ingen med vettet i behold som ville vedde pÄ at flere av disse sykdommene vil slÄ til med vel en mÄneds forvarsel. Ingen. Man skulle nesten tro han uttaler seg med innside informasjon. Det neste som slÄr meg er hvor politisert vitenskap og helse har blitt.

Jeg klarer ikke se for meg annet enn at hvis det gÄr som Peter her sier, sÄ er dette Ä se pÄ som en trussel. For de som husker fem Är tilbake i tid sÄ var det Trump som fikk covid i fleisen, noe som han helt tydelig ikke visste hvordan han skulle hÄndtere. Er det det Peter vil fram til? Eller er det den sedvanlige nedsettende antivaxer narrativen som skal hamres igjennom nok en gang?

Jeg aner ikke.

Men jeg er 100% sikker pÄ et par ting:
-hold AZT nÄr alarmen gÄr. I fÞlge Peter er det 20. januar.
-styrk immunforsvaret. Vitamin D over 125 nmol/L er helt essensielt. Et tilskudd av sink daglig likesÄ. Og hvorfor ikke NBG 24:7 siden mange av oss har fartstid fra Biotec Pharmacon?

Det er uhyre spennende tider. Og nÄr velskolerte, presumptivt oppegÄende personer kommer med det som kan hÞres ut som trusler, sÄ er det all mulig grunn til Ä bite seg merke i hva som skjer.
JosefK
15.12.2024 kl 15:06 424

Anyway, jeg snublet over en preprint i dag som jeg fant interessant. Ikke fordi det har med kommersialiseringen av SAN Ä gjÞre, men det har med metoden Ä gjÞre. De brukte her SAN til Ä rense protein, noe man vanligvis ikke ser. Det vanlige er Virus eller virus-lignende partikler. SÄ jeg nappet like godt ut hele avsnittet om det er noen som interesserer seg for det. Jeg kan ikke huske Ä ha sett denne metoden tidligere, sÄ det er mest for Ä prente det inn i hukommelsen.

fl-A3B and A3Bctd protein purification

Protein expression and purification as previously described with modifications.57 Briefly, using the standard Expi293 transfection protocol (ThermoFisher), 25 mL cultures of Expi293F cells (ThermoFisher) were transfected with pcDNA3.1-hA3Bi-mycHis or pcDNA3.1-A3Bctd (193-382)-mycHis. Transfection enhancers were added 18-20 hours post-transfection. Cells were harvested 3 days post-transfection by centrifugation at 1,000 rpm for 5 minutes; then the cell pellets were frozen at -80°C. Cells were thawed on ice, then resuspended in 15 mL lysis buffer (25 mM Tris-Cl pH 8.0, 500 mM NaCl, 5 mM MgCl2, 20 mM imidazole, 5% glycerol, and 0.1% IGEPAL CA-630), followed by sonication on ice for 2 minutes, at power 5 and 40% duty. RNase was added to 100 Όg/mL, as well as 100 U of Salt Active Nuclease (MilliporeSigma), and incubated at 37°C for 2 hours for nucleases to act. Following centrifugation (16,000 x g, 30 minutes), clarified lysates were collected, and sodium chloride was added to a final concentration of 1 M. 100 mL Ni-NTA Superflow resin (Qiagen) was added to the lysates and incubated for 1 hour at 4°C with agitation. The resin was washed with 1 CV wash buffer (25 mM HEPES pH 7.4, 0.1% Triton X-100, 10% glycerol, 300 mM NaCl and 40 mM imidazole) and then incubated 3 times with 200 ΌL of an elution buffer (25 mM HEPES pH 7.4, 0.1% Triton X-100, 20% glycerol, 150 mM NaCl, 400 mM imidazole, and 1 mM TCEP) for 10 minutes to elute proteins. Elutions were then pooled and concentrated using an Amicon (MilliporeSigma) device with a 10 kDa cut-off before storage. Proteins were snap-frozen in liquid nitrogen and stored in 5 ΌL aliquots at -80°C. Once thawed, proteins were kept on ice for no longer than 24 hours and never refrozen.

Hele blekka kan leses her:

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2024.12.11.628032v1.full
JosefK
I gÄr kl 19:25 101

Endelig et patent igjen đŸ€“ eller er det bare en pĂ„bygning av et tidligere publisert patent? Jeg tror det, men poster det uansett, siden det er ganske kult. Annellovirus er ikke dagligdags og Flagship pioneering er en ganske sĂ„ toneangivende aktĂžr. Hint: de eier Moderna.

https://www.sumobrain.com/patents/usapp/Anellovectors-delivery-effectors-to-central/20240415978.html