âïž$$$PGS$$$ đTraderFesjĂ„. "the 300" vil ha den til 7,7âšïž
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
01.06.2024 kl 08:24
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Hvor mange handelstimer tar det?
Redigert 11.01.2024 kl 10:46
Du mÄ logge inn for Ä svare
unikum
04.12.2023 kl 10:13
4796
Kurs utviklingen er sÄnn passe idioti den siste uken. Vi mÄ nÄ snart flere Är tilbake for Ä se sÄ liten omsetning. Sist gang kursen ble dratt ned sÄ var det da pÄ stigende omsetninger, nÄ blir det lavere for hver dag. De som selger nÄ har en intensjon med kursen. Ingen normale tradere blir med pÄ dette surret, hÄper jeg....
men nÄr skal det kjÞpes inn alt som ligger skjevt og nÄr er det nok? Fremtidigheten i sammenslÄingen ser lysende ut hadde det ikke vÊrt for disse forbanna shortere og annet pakk.
men nÄr skal det kjÞpes inn alt som ligger skjevt og nÄr er det nok? Fremtidigheten i sammenslÄingen ser lysende ut hadde det ikke vÊrt for disse forbanna shortere og annet pakk.
Kursen senkes ytterligere, pĂ„ lavt volum. Ingen store fisker biter pĂ„. Hvor langt ned denne gang? Taushet er ikke gull K.Jđ„Č
danmark1 skrev Olieprisen tynger lidt i dag, men fremtiden er lys og fin.
Oljeprisen har ingenting Ă„ si for tiden, ikke for Pgs/Tgs.
danmark1
04.12.2023 kl 09:45
4499
SoLong skrev Kun en tynn liten sjokolade i luke nr. 4.
Olieprisen tynger lidt i dag, men fremtiden er lys og fin.
citius
04.12.2023 kl 09:38
4414
Har stÄtt pÄ sidelinjen i denne aksjen noen uker i pÄvente av godkjenninger pÄ begge selskapene sine GF
Dette er nÄ godkjent og selskapene blir et sÄ fort som mulig
Hyggelig oppside og pene utbytter i Ă„revis ligger bak vurderingen ved Ă„ kjĂžpe igjen
Olje/gass/fornybar/mineraler har en sterk fremtid, det viser ogsÄ debattene pÄ COP 28
Gode tider frem til neste 10-Ă„rskifte er godt synlig
Bare Ă„ lade kanonen og la markedet gjĂžre jobben her
Fra mitt synspunkt er 12 kroner mulig fÞr NewCo er pÄ luften i Q1 - 24
Bennyfyfasan
04.12.2023 kl 09:34
4451
Det er jo det jeg sier...men, det betyr at det vil vÊre ett godt kjÞp. NÄr prosessen faller pÄ plass kommer en flott oppgang :-)
I tillegg til shorterne er det liten omsetning. Jeg skjÞnner det ogsÄ godt. Hvem tÞr gÄ inn nÄ av de som liker litt sikkerhet?
I tillegg til shorterne er det liten omsetning. Jeg skjÞnner det ogsÄ godt. Hvem tÞr gÄ inn nÄ av de som liker litt sikkerhet?
Redigert 04.12.2023 kl 09:35
SkjĂžnner ikke hvorfor dere stresser med Shortene, de kommer til Ă„ herje med denne aksjen helt frem fusjonen er 100% i boks, og det vil si leeeenge til.
Bennyfyfasan
04.12.2023 kl 09:26
4513
SÄ lenge det er 2 verdipapir med stort sett forskjellige aksjonÊrer - som pÄvirker hverandre - er det muligheter for mafian.
Jeg tror ikke dette er over fÞr vi nÊrmer oss Ä vÊre sammenslÄtt....dessverre
Jeg tror ikke dette er over fÞr vi nÊrmer oss Ä vÊre sammenslÄtt....dessverre
nafa
04.12.2023 kl 09:21
4520
Ja hvis shorterne har tenkt Ă„ fĂ„ dekket inn i nermeste framtid sĂ„ mĂ„ vi nok prate 25 nĂ„ slik at det fĂ„r skje đ
Utrolig at vi fortsatt sitter Ă„ regner Ăžrer pĂ„ 9âŠunnskyld 8 talletđ
EnnÄ klarer vi ikke etablere oss pÄ to sifret. Synes synd pÄ Tgs aksjonÊrer som blir dratt ned i gjÞrma. Snakker vi 2025 nÄ?
Bennyfyfasan
04.12.2023 kl 08:53
4717
Bare med rabatten borte skal vi pÄ 9,22kr. SÄ spÞrs det om den forsvinner med oppgang i PGS eller nedgang i TGS...
Har troen pÄ noe sikt....men ikke nÊrmeste fremtid
Har troen pÄ noe sikt....men ikke nÊrmeste fremtid
Leotwin
04.12.2023 kl 08:40
4716
Jeg tipper at rabatten i PGS snart er borte, og at shorten i TGS gradvis reduseres etter det.
Bennyfyfasan
04.12.2023 kl 08:11
4830
Blir vel en dag med ufortjent nedgang pga olja. I dag skulle egentlig vĂŠre en festdag - men pytt pytt. VĂ„r tid kommer.
Tipper shorterne prÞver pÄ en sjokking ilÞpet av kort tid (fÄ dager). De skal dekke inn, og da mÄ det skapes kaos i forkant.
Tipper shorterne prÞver pÄ en sjokking ilÞpet av kort tid (fÄ dager). De skal dekke inn, og da mÄ det skapes kaos i forkant.
jaroas50
03.12.2023 kl 20:10
5619
Slettet brukerskrev Det fÄr man si. I morgen? Ikke veldig langsiktig, du :-)
Har aldri lÞnt seg Ä vÊre langsiktig i PGS sÄ det stemmer :)Det stoppet pÄ 10ern nÄr fusjonsplanene ble kjent.
Redigert 03.12.2023 kl 20:12
kongsberg1
03.12.2023 kl 20:02
5543
Kommer nok an pÄ nÄr short i TGS velger Ä dekke inn, det meste andre gÄr vÄr vei. ref Saudi for 2-3 mnd siden. Verden mÄ lete etter mer fossilt brennstoff, spesielt olje. Da er det for det meste offshore som er mulig Ä lete, ettersom jorda er dekket av 70 % hav.
Blir nok bra dette.
Blir nok bra dette.
Det fÄr man si. I morgen? Ikke veldig langsiktig, du :-)
jaroas50
03.12.2023 kl 19:40
5593
Tror ikke man blir rik pÄ dette. Skal vedde pÄ at kursen ikke beveger seg spesielt i morgen pÄ bakgrunn av avstemningen. But dream on
SĂ„ sant. Her skal det ikke selges en eneste aksje fĂžr tidligst 2026.
Kontur
03.12.2023 kl 19:25
5624
Kursen pÄ det sammenslÄtte selskap skal mye opp de kommende par Ärene, det er jeg rimelig sikker pÄ.
FÞrst skal det fusjoneres og konsolideres deretter kommer utbyttene pÄ rekke og rad hvert kvartal.
Finnes ikke et eneste selskap pÄ bÞrsen som har noe bedre utsikter enn dette.
Hold pÄ aksjene. Der er mange troll men felles for dem alle er at de kun Þnsker Ä skremme stakkarer til Ä selge og dermed gÄ glipp av en rÄ opptur.
KjĂžp PGS/TGS og bli rik
FÞrst skal det fusjoneres og konsolideres deretter kommer utbyttene pÄ rekke og rad hvert kvartal.
Finnes ikke et eneste selskap pÄ bÞrsen som har noe bedre utsikter enn dette.
Hold pÄ aksjene. Der er mange troll men felles for dem alle er at de kun Þnsker Ä skremme stakkarer til Ä selge og dermed gÄ glipp av en rÄ opptur.
KjĂžp PGS/TGS og bli rik
đđđđđ NĂ„ skal vi oppover mot nye hĂžyder. 200 er antydet for vĂ„rt nye selskap. Den er grei !
Leotwin
03.12.2023 kl 17:18
5951
Ta invest
03.12.2023 kl 17:01
5938
Enig i at en avkastning fram til ath kurs er bra . Kan jo ta gevinst da muligens . Men eg Ăžnsker Ă„ hĂžste utbytter , og de mĂ„ vĂŠre hĂžyere enn banken sine đ€ . Hadde en oppfatning fĂžr fusjon om at Pgs ville ha doblet seg fĂžr Tgs . NĂ„ etter fusjon tenker eg 30-50 prosentkursĂžkning er godt innfĂžr det som er reelt oppnĂ„elig .
Ja gi meg gjerne navnet pÄ banken som gir bedre avkastning enn dette.
TonyB
03.12.2023 kl 16:35
5969
Dersom kursen er 200 om 2 Ă„r har du jo allerede en avkastning pĂ„ 48% ift dagens kurs, FĂR utbytter (sĂ„ fĂ„r det vĂŠre at jeg synes 200 er ganske konservativt om 2 Ă„r om hypotesen om markedet vi gĂ„r inn i og TGSnewco posisjon i dette markedet stĂ„r seg)
12 kroner i utbytte er ikke feil men vi Ăžnsker oss selvsagt det dobbelte.
Ta invest
03.12.2023 kl 14:54
6020
Hvis vi hadde turt Ä hÄpe pÄ 200 kr i kurs om 2 Är , du sier 2 kr i utbytte i kvartalet , sÄ er banksparing fortsatt bedre alternativ . HÄper pÄ bedre resultat
2-3 kroner i utbytte fremover pr. kvartal er da ikke Ä forakte. I tillegg fÄr vi forhÄpentligvis noen kroner i kursstigning i tillegg. Blir penger av sÄnt.
Tigerberget
03.12.2023 kl 13:17
6252
Ja, men den var ikke annonsert pĂ„ Newsweb fĂžr etter stengetidâŠ
Leotwin
03.12.2023 kl 10:56
6349
For 2024 kan man kanskje ikke forvente all verden av direkteavkastning. Men eventuell verdistigning kommer i tillegg. Selskapet har selv guidet at de vil kunne realisere synergiene ved fusjonen for fullt fra 2025. Dette vil etterhvert bli priset inn. I tillegg fremstÄr det emm som sannsynlig at alle segmenter vil Þke inntektene videre i 2024. HÞyere inntekter og bedre kostnadskontroll vil gi forventninger om hÞyere fremtidige utbytter. Noe som vil gi bedre prising av aksjen pÄ bÞrs.
Men vi mĂ„ nok innse at det nye selskapet er en Folketrygdfond-aksje. Trygg og god, men ikke veldig spennnedeâŠ
Men vi mĂ„ nok innse at det nye selskapet er en Folketrygdfond-aksje. Trygg og god, men ikke veldig spennnedeâŠ
RFS
03.12.2023 kl 10:55
6321
Du har rett i det.
Da er vi tilbake til den klassiske utbytteteorien: Tror man at selskapet eller aksjonĂŠren kan skape best avkastning av investeringsmidler?
I en sammenslÄingsfase som vil finne sted i 2024, og investering i et Þkende marked, sÄ vil de fleste mene at nye TGS kan skape hÞyere vekst enn en gjennomsnittlig aksjonÊr. à fÄ ut litt penger til formuesskatt og/eller forbruk vil da vÊre tilstrekkelig, resten bÞr bli i TGS for Ä skape kursoppgang. Hvis kursoppgangen lar vente pÄ seg vil mange bruke utbyttet til Ä kjÞpe flere aksjer i TGS og dermed Þke sin eierandel i selskapet.
Da er vi tilbake til den klassiske utbytteteorien: Tror man at selskapet eller aksjonĂŠren kan skape best avkastning av investeringsmidler?
I en sammenslÄingsfase som vil finne sted i 2024, og investering i et Þkende marked, sÄ vil de fleste mene at nye TGS kan skape hÞyere vekst enn en gjennomsnittlig aksjonÊr. à fÄ ut litt penger til formuesskatt og/eller forbruk vil da vÊre tilstrekkelig, resten bÞr bli i TGS for Ä skape kursoppgang. Hvis kursoppgangen lar vente pÄ seg vil mange bruke utbyttet til Ä kjÞpe flere aksjer i TGS og dermed Þke sin eierandel i selskapet.
Ta invest
03.12.2023 kl 10:31
6397
Det du sier er vel da ca utbytte godt under eller ca rundt bankrente pr i dag . Er vel det eg var redd for ja âŠ
cm punk
03.12.2023 kl 10:14
6451
Ganske sikker pÄ at TGS sin avstemning var klar rett fÞr stengetid fredag, noe ala 1605-1610
danmark1
03.12.2023 kl 10:04
6425
TGS afstemningen var ikke kendt ved luk. Jeg tror mange investorer ser en betydelig opside i det nye selskab. Shorterne kan ikke vinde denne gang.
RFS
03.12.2023 kl 08:41
6605
PĂ„ kort sikt vil opprettholdelse av samme utbytte pr TGS aksje gi 50 % Ăžkning i totalt utbetalingsbelĂžp fra selskap til aksjonĂŠrer.
Dette fordi det det blir ca 50 % flere TGS aksjer etter konvertering av dagens PGS aksjer.
Det betyr at totalt utbytte fra begge selskaper i sum ogsÄ Þker med 50 %, siden PGS har hatt 0 i utbytte.
Det er vel et nok heftig delmÄl Ä ha i starten.
Hvordan klarer man det?
Spart skatt gjennom bruk av fremfĂžrbart underskudd fra PGS (lĂžser nesten hele utfordringen cashmessig)
Stordriftsfordeler
Bedret marked seismikk
SÄ fÄr Þkningen komme fra 2025.
Jeg tror bÄde kurs og utbytter har et potensiale pÄ ca 50 % opp innen 2 Är, kursen Þker definitivt 30 % (vÄr 2024) fÞr utbyttet Þker 30 %.
Dette fordi det det blir ca 50 % flere TGS aksjer etter konvertering av dagens PGS aksjer.
Det betyr at totalt utbytte fra begge selskaper i sum ogsÄ Þker med 50 %, siden PGS har hatt 0 i utbytte.
Det er vel et nok heftig delmÄl Ä ha i starten.
Hvordan klarer man det?
Spart skatt gjennom bruk av fremfĂžrbart underskudd fra PGS (lĂžser nesten hele utfordringen cashmessig)
Stordriftsfordeler
Bedret marked seismikk
SÄ fÄr Þkningen komme fra 2025.
Jeg tror bÄde kurs og utbytter har et potensiale pÄ ca 50 % opp innen 2 Är, kursen Þker definitivt 30 % (vÄr 2024) fÞr utbyttet Þker 30 %.
Ta invest
03.12.2023 kl 00:06
6848
Er det noen somhar hatt tanker om hva utbytte kan ligge pÄ i det nye selskapet ? Ser TGS hadde ca 1,40 i kvartalet . Pgs hadde vel neppe kommet med utbytte fÞr i 2025 kanskje ? SÄ hvis utbytte blir liggende pÄ samme som tidligere sÄ er ikkje det rare greiene . BÞr kunne forvente betydelig mer . Noe som har regnet litt pÄ det ? Eg er begynt Ä bli usikker pÄ den store oppsiden her , kan f.eks kursen doble seg i det nye selskapet ? Eg var ganske sikker pÄ det i Pgs men usikker pÄ det sammenslÄtte selskapet .Har mer tru pÄ stÞrre utbytter enn dobling av kurs i allefall
Jeg var inne til en operasjon for noen mnd. siden og det var utrolig hvor mye av plast som benyttes ved slike steder. Jeg nevnte det til noen av de ansatte om de kunne bare bekrefte at omtrent alt de benyttet seg av var et plastprodukt. SĂ„ hvordan de skal kunne erstatte alle ting som blir laget i bl.a. plast skjĂžnner ikke jeg.
Ingenting greier Ä erstatte olje...olje mÄ till for Ä lage klÊr.sko.leker biler....d meste mÄ vi ha olje til for Ä lage ting
..ikke bare drivstoff till maskiner....tror Ingenting kan erstatte olje pÄ kort tid
..ikke bare drivstoff till maskiner....tror Ingenting kan erstatte olje pÄ kort tid
Dette utsagn er fra klimatoppmĂžtet nĂ„ fra Exxonmobil toppsjef Darran Woods: Denne dedikeres til en pĂ„ dette forum alltid har fremhevet akkurat disse poeng som her sies av toppsjefen. Nemlig den kloke Hvalross đđđ
«Diskusjonen er endret
I Dubai presser en gruppe land pÄ for en global avtale om Ä fase ut fossile brensler for Ä oppnÄ Paris-avtalens mÄl.
â Samtalene begynner Ă„ omfatte mer enn bare utslipp, men Ă„ faktisk ta hensyn til de mange utfordringene som er knyttet til overgangen, mente Woods fĂžr han la til:
â Tenk pĂ„ energifattigdom, overkommelighet, pĂ„litelighet, nasjonal sikkerhet og energisikkerhet - alle disse tingene begynner Ă„ bli tatt med i regnestykket.»
energiteygghet og fortsatt fossilt brensel er nok nldvendig lenge ennÄ og da mÄ det letes. Seismikk er nÞdvendig for Ä finne fossil energi. Vi har gode tider fremfor oss.
Kanskje vi er pĂ„ tur inn i supersyklus fremover âŠ., med superselskapet đŹđŹđŹđŠ đŠ đŠ đąđąđą
«Diskusjonen er endret
I Dubai presser en gruppe land pÄ for en global avtale om Ä fase ut fossile brensler for Ä oppnÄ Paris-avtalens mÄl.
â Samtalene begynner Ă„ omfatte mer enn bare utslipp, men Ă„ faktisk ta hensyn til de mange utfordringene som er knyttet til overgangen, mente Woods fĂžr han la til:
â Tenk pĂ„ energifattigdom, overkommelighet, pĂ„litelighet, nasjonal sikkerhet og energisikkerhet - alle disse tingene begynner Ă„ bli tatt med i regnestykket.»
energiteygghet og fortsatt fossilt brensel er nok nldvendig lenge ennÄ og da mÄ det letes. Seismikk er nÞdvendig for Ä finne fossil energi. Vi har gode tider fremfor oss.
Kanskje vi er pĂ„ tur inn i supersyklus fremover âŠ., med superselskapet đŹđŹđŹđŠ đŠ đŠ đąđąđą
Leotwin
02.12.2023 kl 19:32
4991
In October and November 2023, GlobalData conducted a poll to gauge the sentiment on the oil and gas industry capital expenditure (capex) outlook for 2024 in comparison to 2023. About half of the respondents voiced a positive outlook and opined that the capex for 2024 would show a notable increase.
https://www.offshore-technology.com/analyst-comment/oil-and-gas-industry-capital-expenditure-outlook/?cf-view&cf-click&cf-minimized&cf-view
https://www.offshore-technology.com/analyst-comment/oil-and-gas-industry-capital-expenditure-outlook/?cf-view&cf-click&cf-minimized&cf-view
Kontur
02.12.2023 kl 19:22
4977
Er godt lastet i PGS og har vÊrt det lenge. Ha tÄlmodighet og vent pÄ oppgangen som kommer. Den er jeg skrÄsikker pÄ at blir megabra. Liten eller ingen usikkerhet i caset nÄ. Slapp av og nyt turen.
đđ Godt reflektert. Det var vel en artikkel fra en om at markedet ville snu i positv forstand i 24. Satser pĂ„ en liten revansj for markedet /bĂžrs og ikke minst for TGS NewCo đ
TonyB
02.12.2023 kl 17:01
5295
Takk det samme, bergsmofs đ
Pgs/Tgs og effekt av fusjon er jo en ting, men omtrent «ingen» er immun nÄr hele offshorekomplekset korrigerer. Det er sterke krefter i sentimentbevegelser. OSX har falt 15% siden hittil-toppen i september (etter en kraftig bÞlge opp i forkant). PGS har falt nesten 12% fra det samme referansepunktet. SÄ veldig mye dras med i de svÊre kapitalforflytningene enten aksjen fortjener det eller ikke. Forventer at OSX snart starter rekylen, noe som ogsÄ etter all formodning vil gi fart pÄ TGSnewco ogsÄ. Positivt ogsÄ Ä se at det ikke var korrelasjon i det «latterlige/plutselige» fallet i oljen i gÄr kveld og OSX. Selv med en oljedropp pÄ nÊr 2%, endte OSX opp nÊr 1%. Tror det kan vÊre start pÄ neste bÞlge for det lukter en rekyl lang vei.
Pgs/Tgs og effekt av fusjon er jo en ting, men omtrent «ingen» er immun nÄr hele offshorekomplekset korrigerer. Det er sterke krefter i sentimentbevegelser. OSX har falt 15% siden hittil-toppen i september (etter en kraftig bÞlge opp i forkant). PGS har falt nesten 12% fra det samme referansepunktet. SÄ veldig mye dras med i de svÊre kapitalforflytningene enten aksjen fortjener det eller ikke. Forventer at OSX snart starter rekylen, noe som ogsÄ etter all formodning vil gi fart pÄ TGSnewco ogsÄ. Positivt ogsÄ Ä se at det ikke var korrelasjon i det «latterlige/plutselige» fallet i oljen i gÄr kveld og OSX. Selv med en oljedropp pÄ nÊr 2%, endte OSX opp nÊr 1%. Tror det kan vÊre start pÄ neste bÞlge for det lukter en rekyl lang vei.
Tigerberget
02.12.2023 kl 16:27
5387
Husk at TGS godkjenningen ikke ble publisert pÄ Newsweb fÞr etter BÞrsens stengetid.
Sikkert ikke alle som fulgte med her eller pÄ livesendingen fra generalforsamlingen.
Sikkert ikke alle som fulgte med her eller pÄ livesendingen fra generalforsamlingen.
TonyB: đđ Flott eksempel, takker for det. Flott Ă„ ha gode og korrekte innspill pĂ„ trĂ„den đ Bare Ă„ gjĂžre matematikkoppgaven og holde tunga rett i munnen đ
Ja TGSNewco blir et meget spennende og godt selskap utover i et Ăžkende Seismikk marked. Kommer nok sterkt utover. HĂ„per at vi fĂ„r litt krydder nĂ„ utover og flotte julegaver đŹđŹđŹđŠ đŠ đŠ đąđąđą
Ha ei flott helg
Ja TGSNewco blir et meget spennende og godt selskap utover i et Ăžkende Seismikk marked. Kommer nok sterkt utover. HĂ„per at vi fĂ„r litt krydder nĂ„ utover og flotte julegaver đŹđŹđŹđŠ đŠ đŠ đąđąđą
Ha ei flott helg