☝️$$$PGS$$$ 🎉TraderFesjå. "the 300" vil ha den til 7,7✨️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.06.2024 kl 08:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Hvor mange handelstimer tar det?
Redigert 11.01.2024 kl 10:46
Du må logge inn for å svare
rischioso
19.01.2024 kl 18:30
4675
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Så du mener at TA tar høyde for massiv short?
Da har du i så fall misforstått. Du får ta deg tid til å lese deg opp på TA istedenfor å skyte i øst og i vest for det ender alltid med bom ...;)
Da har du i så fall misforstått. Du får ta deg tid til å lese deg opp på TA istedenfor å skyte i øst og i vest for det ender alltid med bom ...;)
Du tar nok litt feil igjen denne gangen, Just saying
TWLawson
19.01.2024 kl 18:48
4642
Tror nok flere av oss trenger å puste dypt og telle til 10. Dette hadde nok ingen av oss ventet. Selskapene begynner å bli konkurs priset, pgs spesielt med knappe 6,5 milliarder iflg.dagens kurs. Hvem selger? Tipper det er endel longere nå som begynner å bli rimelig lei. Hva skal til? Kontrakter kontrakter kontrakter, å det har det vært svært lite av siste halvåret.
Slettet bruker
19.01.2024 kl 20:00
4532
PGS er ikke i spill.
Det har ikke vært bevegelse i shorten siden mandag tross nedgang på mer enn ca 7,5% siste uke.
Flere på forumet som dikter seg inn i forklaringer på nedgangen.
Det har ikke vært bevegelse i shorten siden mandag tross nedgang på mer enn ca 7,5% siste uke.
Flere på forumet som dikter seg inn i forklaringer på nedgangen.
rischioso
19.01.2024 kl 20:03
4539
RE - Tror nok flere av oss trenger å puste dypt og telle til 10.
* Ja, det er viktig og spesielt viktig i disse tider for er det noe shorterne ønsker så er det å knekke psyken slik at folk skal glemme det sterke fundamentale og la følelsene ta overhånd...
En Mcap på knappe 6,7 milliarder tilsvarer verdien av knapt 2 båter for å sette galskapen i perspektiv så med det faktum i minnet så er det lettere å forstå den midlertidige feil prisingen. Da blir det også lettere å holde på aksjene og heller plukke mer enn å lempe ut,
Når det kommer til kontrakter så er det riktig at det går en stund mellom hver kontrakts melding, MEN det betyr ikke at det ikke blir inngått kontrakter:
1) Selskapet har bestemt at kontrakter med en verdi under 10m usd eller 110m nok blir ikke børs meldt noe som betyr at det tikker inn kontrakter som ikke blir meldt noe vi kan lese om her:
https://e24.no/bors/nyheter/a/295010
2) Siste Q presentasjon viste at back-loggen er massiv og økende noe som igjen bekrefter at det inngås kontrakter fortløpende.
3) Det går med kjappe skritt mot Q4 presentasjonen hvor dette kvartalet historisk er det sterkeste LS kvartalet.
Videre så kan det være greit å få med seg at det nærmer seg levering av installasjons skipene til Cadeler
https://www.skipsrevyen.no/cadeler-investerer-33-milliarder-i-nytt-skip/1044701
hvor de allerede har inngått flere milliardkontrakter for installasjon av bunnfaste vindmøller i bl.a nordsjøen og det burde ikke være vanskelig å skjønne hvem som får oppdragene med å sjekke havbunnen i forkant - mao, denne nisjen vil omsider og endelig ta av fremover noe som kommer på toppen av alt det andre så ikke noe rart at shorterne timer angrepet med makro situasjonen mens de kan for det fundamentale vil bare bli sterkere fremover med økt etterspørsel etter både fartøy og bibliotek - mao, hold på aksjene og kjøp heller mer på dippene for ingenting varer evig og snart er vi tilbake på 10-kroningen eller mer ...;)
* Ja, det er viktig og spesielt viktig i disse tider for er det noe shorterne ønsker så er det å knekke psyken slik at folk skal glemme det sterke fundamentale og la følelsene ta overhånd...
En Mcap på knappe 6,7 milliarder tilsvarer verdien av knapt 2 båter for å sette galskapen i perspektiv så med det faktum i minnet så er det lettere å forstå den midlertidige feil prisingen. Da blir det også lettere å holde på aksjene og heller plukke mer enn å lempe ut,
Når det kommer til kontrakter så er det riktig at det går en stund mellom hver kontrakts melding, MEN det betyr ikke at det ikke blir inngått kontrakter:
1) Selskapet har bestemt at kontrakter med en verdi under 10m usd eller 110m nok blir ikke børs meldt noe som betyr at det tikker inn kontrakter som ikke blir meldt noe vi kan lese om her:
https://e24.no/bors/nyheter/a/295010
2) Siste Q presentasjon viste at back-loggen er massiv og økende noe som igjen bekrefter at det inngås kontrakter fortløpende.
3) Det går med kjappe skritt mot Q4 presentasjonen hvor dette kvartalet historisk er det sterkeste LS kvartalet.
Videre så kan det være greit å få med seg at det nærmer seg levering av installasjons skipene til Cadeler
https://www.skipsrevyen.no/cadeler-investerer-33-milliarder-i-nytt-skip/1044701
hvor de allerede har inngått flere milliardkontrakter for installasjon av bunnfaste vindmøller i bl.a nordsjøen og det burde ikke være vanskelig å skjønne hvem som får oppdragene med å sjekke havbunnen i forkant - mao, denne nisjen vil omsider og endelig ta av fremover noe som kommer på toppen av alt det andre så ikke noe rart at shorterne timer angrepet med makro situasjonen mens de kan for det fundamentale vil bare bli sterkere fremover med økt etterspørsel etter både fartøy og bibliotek - mao, hold på aksjene og kjøp heller mer på dippene for ingenting varer evig og snart er vi tilbake på 10-kroningen eller mer ...;)
nafa
19.01.2024 kl 20:42
4489
Ja for en tid siden etter fusjonsplanene TGS/PGS, ser gutta boys ann det nye superselskapet og de mulighetene dette vil kunne gi framover.
Vi sitter og forventer kursoppgang, men gutta boys tenker annerledes og har svært god tid til å shorte begge selskapene i månedsvis før gjennomført fusjon.
Disse gutta gir seg ikke så lett og det ser vi resultatet av i dag. Ser ikke helt bort fra at denne skal enda litt ned framover hvis gjengen ikke får forsynt seg nok.
Vi som har fulgt litt med i dette kjeltringsmarkedet begynner etterhvert å kjenne tyvtriksene hos gjengen som sitter på ressursene til å styre kursen handfritt over tid. De vet jo at fusjonen ikke blir gjennomført før utpå våren, så god tid har de til å rane flest mulig her.
En ting er sikkert! DENNE SKAL HØYT FRAMOVER, BARE VENT Å SE FOR DE SOM HAR TID Å LA DISSE LIGGE I SKUFFEN !!!
Vi sitter og forventer kursoppgang, men gutta boys tenker annerledes og har svært god tid til å shorte begge selskapene i månedsvis før gjennomført fusjon.
Disse gutta gir seg ikke så lett og det ser vi resultatet av i dag. Ser ikke helt bort fra at denne skal enda litt ned framover hvis gjengen ikke får forsynt seg nok.
Vi som har fulgt litt med i dette kjeltringsmarkedet begynner etterhvert å kjenne tyvtriksene hos gjengen som sitter på ressursene til å styre kursen handfritt over tid. De vet jo at fusjonen ikke blir gjennomført før utpå våren, så god tid har de til å rane flest mulig her.
En ting er sikkert! DENNE SKAL HØYT FRAMOVER, BARE VENT Å SE FOR DE SOM HAR TID Å LA DISSE LIGGE I SKUFFEN !!!
rischioso
19.01.2024 kl 21:26
4429
Rally over hele linja over dammen - et godt utgangspunkt for mandagen...;)
https://markets.businessinsider.com/commodities/oil-price
https://markets.businessinsider.com/commodities/oil-price
Platinum365
19.01.2024 kl 21:57
4844
For min del, skal den høyere enn andre investeringsmuligheter? Jeg ser inngang på 5-tallet, og mellomsikt. Men vinteren neste år, da er det kun tank for meg. Hadde aldri trodd jeg kunne få muligheten på 5-tallet igjen, vi får se
Slettet bruker
20.01.2024 kl 09:28
3950
S&P500 Bull:
https://www.marketscreener.com/quote/index/S-P-500-4985/graphics/
https://www.marketscreener.com/quote/index/S-P-500-4985/news/S-P-confirms-bull-market-with-record-close-on-AI-bets-45778874/
Oljen Bear:
https://www.marketscreener.com/quote/commodity/WTI-2355639/graphics/
https://www.marketscreener.com/quote/index/S-P-500-4985/graphics/
https://www.marketscreener.com/quote/index/S-P-500-4985/news/S-P-confirms-bull-market-with-record-close-on-AI-bets-45778874/
Oljen Bear:
https://www.marketscreener.com/quote/commodity/WTI-2355639/graphics/
Redigert 20.01.2024 kl 09:34
danmark1
20.01.2024 kl 09:53
3905
Shorterne får ikke dækket ind, til gengæld får mange billige aktier. Det bliver ikke nemmere for shorterne som tiden går.
danmark1
20.01.2024 kl 11:04
3836
Det er fakta. Aktionærerne kan sidde stille og roligt og vente og udnytte situationen til køb af flere aktier.
Thesistulling
20.01.2024 kl 11:16
3833
Vi har vel sett inndekning i PGS tidligere?
Kan ikke si den inndekningen man drømte om ifjor materialiserte seg, og tviler det kommer noen nå.
Det får snu først......trenger ikke treffe bunnen......
Kan ikke si den inndekningen man drømte om ifjor materialiserte seg, og tviler det kommer noen nå.
Det får snu først......trenger ikke treffe bunnen......
rischioso
20.01.2024 kl 11:45
3773
Har du allerede glemt inndekkingen i fjor fra 8 - 13? Den jeg mistet det meste av fordi jeg slavisk fulgte TA nettopp fordi TA ikke tar høyde for shortinndekking...;)
Vi vil med største sannsynlighet og igjen få en massiv inndekking denne gangen også, men høyst mulig en langt sterkere inndekking da ting har endret seg til det bedre gjennom at det fundamentale er langt sterkere og da blir det gjerne og logisk nok en større kamp om aksjene så StayTuned ...;)
Vi vil med største sannsynlighet og igjen få en massiv inndekking denne gangen også, men høyst mulig en langt sterkere inndekking da ting har endret seg til det bedre gjennom at det fundamentale er langt sterkere og da blir det gjerne og logisk nok en større kamp om aksjene så StayTuned ...;)
unikum
20.01.2024 kl 11:56
4188
Eller fra 23 juni-18 september (4,9 intr-10,2 ) det gikk rimelig fort og ble veldig hyggelig økonomisk. Men man må som sagt tåle å se røde tall lenge mot shortere.
Zolly
20.01.2024 kl 12:31
4218
"TGS: Investeringsdirektør Gaute Eie i Eika er skeptisk til aksjen og påpeker at aksjen prises til 20 ganger fri kontantstrøm på 2023-tallene mens riggselskap prises til 5-gangeren. Han ser ingen grunn til at TGS skal prises høyere enn rigg og blir ikke overrasket om aksjen halverer seg. (Fa+)"
Kan umulig være særlig positivt for PGS iom at prisforholdet er satt ved sammenslåing.
Ris: "Vi vil med største sannsynlighet og igjen få en massiv inndekking "
- Nok en av teorine dine som ikke kommer til å holde mål. Kun et par % short i PGS nå. Vil garantert ikke føre til noen massiv inndekning.
Hvordan gikk det forresten med Northern Drilling som du hauset i ukesvis? Snakk om helbom.
Kan umulig være særlig positivt for PGS iom at prisforholdet er satt ved sammenslåing.
Ris: "Vi vil med største sannsynlighet og igjen få en massiv inndekking "
- Nok en av teorine dine som ikke kommer til å holde mål. Kun et par % short i PGS nå. Vil garantert ikke føre til noen massiv inndekning.
Hvordan gikk det forresten med Northern Drilling som du hauset i ukesvis? Snakk om helbom.
Thesistulling
20.01.2024 kl 13:04
4153
Tydeligvis.
😄
Men det begynner å demre litt.
Når jeg tenker meg om begynner jo R/R å se hyggelig ut.
Og plutselig er man inne igjen......
Vi får se, ser an litt til, kastet meg etter noe annet igår.
😄
Men det begynner å demre litt.
Når jeg tenker meg om begynner jo R/R å se hyggelig ut.
Og plutselig er man inne igjen......
Vi får se, ser an litt til, kastet meg etter noe annet igår.
Redigert 20.01.2024 kl 13:04
oppturen
20.01.2024 kl 15:21
4036
PGS har gjeld på 69+50+12 mill som kan/skal betales ved utgang Q1, ytterligere 75 mill kan betales fra Juni av.
Når dette er betalt har de ca 130 mill igjen på ECF lån, ca 60 mill av dette har de stående som bundne kontantmidler, så cash behovet for å innløse resten av dette lånet er ca 70 mill.
Oppsummert så kan PGS trolig betale ned $335 mill av lån nå i første halvår. Da vil PGS sitte igjen med kun obligasjonslånet.
Er dette realistisk ? Ja
Ved utgangen av Q3 hadde PGS 135 mill på bok, det vil iløpet av Q4/Q1 få inn 65 mill fra forlikssakene, de har også 62 mill stående på bok som bunden kapital, dette blir summert 262 mill.
Differansen er 73 mill, obligasjonslånet stiller også krav om minst 50 mill på bok for å oppfylle garantiene.
Ved utgangen av Q3 hadde TGS 200 mill i kontanter, så da er dette en veldig plausibel plan.
Obligasjonslånet vil da koste 60 mill i året i renter i 2,5 år til det er fornuftig å refinansiere med sale/leasback på 2-3 av Titan class skipene.
Om ikke før så tenker jeg kursen i nye TGS vil ta av etter Q3 rapporten når alt dette er «landet»
Rente besparelsen til PGS delen vil bli over $10 mill pr Q.
Jeg har tenkt en stund at det kan være mulighet for at en struper utbytte noe for å betjene gjelden, men når en nå regner på det så skal ikke det være nødvendig.
Når dette er betalt har de ca 130 mill igjen på ECF lån, ca 60 mill av dette har de stående som bundne kontantmidler, så cash behovet for å innløse resten av dette lånet er ca 70 mill.
Oppsummert så kan PGS trolig betale ned $335 mill av lån nå i første halvår. Da vil PGS sitte igjen med kun obligasjonslånet.
Er dette realistisk ? Ja
Ved utgangen av Q3 hadde PGS 135 mill på bok, det vil iløpet av Q4/Q1 få inn 65 mill fra forlikssakene, de har også 62 mill stående på bok som bunden kapital, dette blir summert 262 mill.
Differansen er 73 mill, obligasjonslånet stiller også krav om minst 50 mill på bok for å oppfylle garantiene.
Ved utgangen av Q3 hadde TGS 200 mill i kontanter, så da er dette en veldig plausibel plan.
Obligasjonslånet vil da koste 60 mill i året i renter i 2,5 år til det er fornuftig å refinansiere med sale/leasback på 2-3 av Titan class skipene.
Om ikke før så tenker jeg kursen i nye TGS vil ta av etter Q3 rapporten når alt dette er «landet»
Rente besparelsen til PGS delen vil bli over $10 mill pr Q.
Jeg har tenkt en stund at det kan være mulighet for at en struper utbytte noe for å betjene gjelden, men når en nå regner på det så skal ikke det være nødvendig.
oivindl
20.01.2024 kl 15:25
4115
"Ja, det er viktig og spesielt viktig i disse tider for er det noe shorterne ønsker så er det å knekke psyken slik at folk skal glemme det sterke fundamentale og la følelsene ta overhånd"
Var det det samme du prøvde på da du postet dette?
For du er åpenbart uenig med deg selv.
"Utfordringen og elefanten i rommet er svake late sales som mest sannsynlig vil fortsette og skuffe fremover i 1-3 kvartaler og det vil legge press på inntjeningen som igjen vil opprettholde kurspress”
Var det det samme du prøvde på da du postet dette?
For du er åpenbart uenig med deg selv.
"Utfordringen og elefanten i rommet er svake late sales som mest sannsynlig vil fortsette og skuffe fremover i 1-3 kvartaler og det vil legge press på inntjeningen som igjen vil opprettholde kurspress”
oppturen
20.01.2024 kl 16:20
4128
Litt om utbytte i TGS:
I Q3 var utbytte i TGS på US 0,14 eller ca 1,56 NOK
Kostnaden til TGS for dette var ca $17 mill
I Q3 betalte TGS ca $8 mill i skatt.
Vi vet at etter fusjonen vil TGS eie 2/3 og PGS 1/3 i det nye selskapet.
Det fremførbare underskuddet til PGS gjør at kun skattebesparelse ville dekket over 90% av kostnaden med å gi utbytte til PGS aksjonærene. Og det kun på driften i TGS.
Tar vi med reduserte finanskostnader på PGS delen og synergi effekter på driften så vil jo PGS plutselig generere minst like mye i overskudd som TGS.
I Q3 var utbytte i TGS på US 0,14 eller ca 1,56 NOK
Kostnaden til TGS for dette var ca $17 mill
I Q3 betalte TGS ca $8 mill i skatt.
Vi vet at etter fusjonen vil TGS eie 2/3 og PGS 1/3 i det nye selskapet.
Det fremførbare underskuddet til PGS gjør at kun skattebesparelse ville dekket over 90% av kostnaden med å gi utbytte til PGS aksjonærene. Og det kun på driften i TGS.
Tar vi med reduserte finanskostnader på PGS delen og synergi effekter på driften så vil jo PGS plutselig generere minst like mye i overskudd som TGS.
Meget bra skrevet👍
Så hva kan vi forvente oss av utbytter fremover? Synspunkter?
Redigert 20.01.2024 kl 17:39
Platinum365
20.01.2024 kl 17:57
4264
Ikke mye, 5% kanskje. Eller kanskje 7%, bør være høyere enn inflasjonen.
Tank går for fullt nå, bare å hoppe inn der.
Hører du Bergsmofs! Gjør deg selv den tjenesten. Kjøp stortank, sitt til 2026. Neste vinter skjer det ting, skjer litt nå også geopolitisk, men sett bort i fra det, neste vinter. Flommer over av cash.
Olje og gass er kjekt det, kjøpe de som frakter det. Spesielt ettersom fraktrutene har forandret seg drastisk den siste tiden. Ref Ukraina.
Blir kjipt å drive seismikk i bassenget utenfor Egypt mens krigen pågår i det uendelige.
Blir vel kjipt for alt annet også egentlig, men men. Lykke til, kjøp litt tank, dere vil ikke angre.
Hvorfor er jeg så snill og deler dette med dere? Jeg har vært i pgs i mange år, ventet og ventet, fikk avkastning, men hadde fått like mye på nesten alt annet etter covid.
Covid og markedet innenfor seismikk skulle medført press i rater og Klondike for de overlevende.
Forelsket meg litt i den tanken, men klarte heldigvis å komme meg ut av dette forholdet.
Ikke forelsk dere i en aksje.
Følg pengene
Tank går for fullt nå, bare å hoppe inn der.
Hører du Bergsmofs! Gjør deg selv den tjenesten. Kjøp stortank, sitt til 2026. Neste vinter skjer det ting, skjer litt nå også geopolitisk, men sett bort i fra det, neste vinter. Flommer over av cash.
Olje og gass er kjekt det, kjøpe de som frakter det. Spesielt ettersom fraktrutene har forandret seg drastisk den siste tiden. Ref Ukraina.
Blir kjipt å drive seismikk i bassenget utenfor Egypt mens krigen pågår i det uendelige.
Blir vel kjipt for alt annet også egentlig, men men. Lykke til, kjøp litt tank, dere vil ikke angre.
Hvorfor er jeg så snill og deler dette med dere? Jeg har vært i pgs i mange år, ventet og ventet, fikk avkastning, men hadde fått like mye på nesten alt annet etter covid.
Covid og markedet innenfor seismikk skulle medført press i rater og Klondike for de overlevende.
Forelsket meg litt i den tanken, men klarte heldigvis å komme meg ut av dette forholdet.
Ikke forelsk dere i en aksje.
Følg pengene
Bennyfyfasan
20.01.2024 kl 19:06
4299
Mange av oss her inne er i PGS, GOGL og tank + litt havbruk
Jeg tenker det er greit å spre risiko...
Jeg tenker det er greit å spre risiko...
Leotwin
20.01.2024 kl 19:36
4315
Slettet brukerskrev Så hva kan vi forvente oss av utbytter fremover? Synspunkter?
Anslår mellom 0,16-0,19 usd pr Q i 2024. Solid opp fra dette i 2025. Kanskje kombinert med tilbakekjøp etter fusjonen er gjennomført (hvis kursen fortsatt underpresterer).
Flyttet det mest til tank selv, angrer ikke på det nei. Redd det denne oppturen aldri kommer opp på de høyder som noen tror.
Leotwin
20.01.2024 kl 20:12
6910
Ser caset i tank. Men vær nå ops på at mye er priset inn allerede. Skyhøye forventninger som skal innfris…
geo01
20.01.2024 kl 21:28
6795
Bra oppstilling,men i q4 kommer usd 50 mill rett i cash ekstra i Pgs+-.
Sale lease back kan ikke gjøres før hele ESF gjelden er borte da den hefter med alle Titan skipene.
Sikkerheten mot Obligasjonsgjelden blir stående men er sikkert langt lavere og cash vil frigøres.
Tgs vil frgjøre usd45-55 mill usd pr år i skattefordel,og Pgs vil ftigjøre usd 20-35 mill,skattefordelen kan bli opp mot usd 90 mill,den vil vedvare i 4 år ved høyeste beløp.
Med q4 ekstremt sterke backlog vil begge selskapene gå 2 sterke år i møte.
Svingninger blir det men lista skal heves med så mange triggere i sammenslåingen,gjelden vil reduseres kraftig innen 2026 på driften.
I et normalt marked i begge selskap blir det 4 gode år med gode bidrag.Nå begynner festen for de som tviler,og Tgs kan overaske i 2024-2026,sitter helt rolig og tenker pensjon,og det er 12 år til.
Sale lease back kan ikke gjøres før hele ESF gjelden er borte da den hefter med alle Titan skipene.
Sikkerheten mot Obligasjonsgjelden blir stående men er sikkert langt lavere og cash vil frigøres.
Tgs vil frgjøre usd45-55 mill usd pr år i skattefordel,og Pgs vil ftigjøre usd 20-35 mill,skattefordelen kan bli opp mot usd 90 mill,den vil vedvare i 4 år ved høyeste beløp.
Med q4 ekstremt sterke backlog vil begge selskapene gå 2 sterke år i møte.
Svingninger blir det men lista skal heves med så mange triggere i sammenslåingen,gjelden vil reduseres kraftig innen 2026 på driften.
I et normalt marked i begge selskap blir det 4 gode år med gode bidrag.Nå begynner festen for de som tviler,og Tgs kan overaske i 2024-2026,sitter helt rolig og tenker pensjon,og det er 12 år til.
Sitter med en meget god fortjeneste, så ingen fare.
Leotwin
20.01.2024 kl 21:52
7044
Flott! Gratulerer med det. Men de som skal kjøpe tankaksjer nå må vurdere mulig avkastning utfra dagens aksjepriser. Da tror jeg mulighetene i seismikk er vel så store. Tror kanskje du også ser det, ettersom du liker å henge på tråden her😉
Der er jeg nok ikke enig. Det relativt svart ut på kortsikt når det gjelderseismikk.
oppturen
20.01.2024 kl 23:57
6928
Jeg antok at de får innløse hele ECF allerede i sommer. Tipper de ikke har noe imot at PGS vil betale før tiden.
geo01
21.01.2024 kl 00:50
6881
ECF gjelden betales ned uansett 2026 og er ikke umulig og forhandle så de kan benytte sikkerheten som siste avdrag men da spørs det hva Senior Notes sier til en sånn innfrielse?Pengene vil vokse på bok uansett.
Tgs kan sette igang tilbakekjøp av aksjer på dette latterlige nivået og bli kvitt mange flere aksjer enn om kursen var 170.-
Pgs kan bare fylle opp all cash de klarer før fusjonsdato.De har en råsterk backlog og et underskudd som blir balanseført som vil spare begge selskapene for betydelige skatter i flere år.
Nto fortjenesten vil øke i Pgs da rentene blir lavere og gjelden er nå egentlig på et godkjent nivå q4 sikkert ntogjeld 525 mill usd.
Bibloteket er verdt nesten det samme.
Alle Shippingselskaper har lån på sine skip,det har ikke Pgs snart lengre kun ECF igjen på nto usd 100 mill og ingen nybygg i hele verden er bestilt neste 20 år.
Pgs og TGS vil bli styrket sammen og tjene penger som aldri før.
Tgs kan sette igang tilbakekjøp av aksjer på dette latterlige nivået og bli kvitt mange flere aksjer enn om kursen var 170.-
Pgs kan bare fylle opp all cash de klarer før fusjonsdato.De har en råsterk backlog og et underskudd som blir balanseført som vil spare begge selskapene for betydelige skatter i flere år.
Nto fortjenesten vil øke i Pgs da rentene blir lavere og gjelden er nå egentlig på et godkjent nivå q4 sikkert ntogjeld 525 mill usd.
Bibloteket er verdt nesten det samme.
Alle Shippingselskaper har lån på sine skip,det har ikke Pgs snart lengre kun ECF igjen på nto usd 100 mill og ingen nybygg i hele verden er bestilt neste 20 år.
Pgs og TGS vil bli styrket sammen og tjene penger som aldri før.
hogan
21.01.2024 kl 08:55
6742
Kjipt å drive seismikk i Egypt, kan bli kjipt med tank hvis Iran stenger Hormus og masse volum går bort, Kallekleiv nevnte det allerede i okt i lpg går over en tredjedel volum bort, ingenting er bankers. Tank kan bli påvirket mye mer enn seismikk pga krigen
Redigert 21.01.2024 kl 09:02
Se litt hva Per Ulv skriver om nedsiden, og treffer stort sett på nedsiden. En halvering fra dagen nivå, ser ikke veldig positivt ut dessverre.
portion
21.01.2024 kl 09:22
6776
Tja, nå jobber både Ramform Titan og Ramform Hyperion utenfor Egypt og det har de gjort i månedsvis....
Så per dags dato er seismikk tydeligvis ikke påvirket av det som skjer på Gasa.....
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:372038/zoom:10
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:4900124/zoom:10
Så per dags dato er seismikk tydeligvis ikke påvirket av det som skjer på Gasa.....
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:372038/zoom:10
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:4900124/zoom:10
Redigert 21.01.2024 kl 09:25
oppturen
21.01.2024 kl 10:11
6722
Titan er på et 160 dagers oppdrag, veldig oppløftende at prisingen i vintersesong er på samme nivå som sommersesong.
Titan sitt oppdrag vil vare til langt ut i Mai, tipper det blir i havområdet rundt Norge etter det. 😀
Titan sitt oppdrag vil vare til langt ut i Mai, tipper det blir i havområdet rundt Norge etter det. 😀
TonyB
21.01.2024 kl 10:20
6777
Han skriver i eksempel 2 om stigende kile og at denne ofte er forbundet med nedside. Target 1 i denne tilsier en utenkelig kurs, derfor sier også Per at kilen NEPPE representerer nedsiden denne gang.
Deretter påpekes det at kurs bør snu her (som støttes i begge formasjonenes nedre diagonal) for at oppside skal komme i fokus.
Alle kan tolke dette selv på PGS-investor
Deretter påpekes det at kurs bør snu her (som støttes i begge formasjonenes nedre diagonal) for at oppside skal komme i fokus.
Alle kan tolke dette selv på PGS-investor
Helt klart. Vi får håpe på en opptur denne gangen.
Kontur
21.01.2024 kl 11:51
6721
PGS/TGS er nå så billig at her blir det penger å tjene i fleng når den rykker opp igjen.
Laster opp.
Laster opp.
Halv 8
21.01.2024 kl 11:52
6811
Slettet brukerskrev Helt klart. Vi får håpe på en opptur denne gangen.
For oss newbies på TA skal ikke volum halvt indikere at vi nå vender nesen oppatt? Kan bli svette lokaler borte hos ROP og Johansen om dette går videre ned :/
GullHårAllOve
21.01.2024 kl 13:02
6742
Platinum365 skrev Tank dobler seg + utbytte, mikrobrikker også.
Noe spesielt tank? Alt dobler seg vel ikke 🤔 Har selv Frontline og ser det er mye her i sektoren som er høyt priset. Stopper vel en gang der å eller hva tenker du? Litt på siden i en PGS tråd men måtte nesten høre med deg.
Nå er jeg så heldig at jeg har en profesjonell som tar dette for meg og stoler på han. Jeg velger selv risikoen, men PGS holder vi oss unna en stund til.