☝️$$$PGS$$$ 🎉TraderFesjå. "the 300" vil ha den til 7,7✨️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.06.2024 kl 08:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Hvor mange handelstimer tar det?
Redigert 11.01.2024 kl 10:46
Du må logge inn for å svare
Leotwin
22.02.2024 kl 15:55
4056
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Skremmeartikkel full av faktafeil. For det første kommer en ren påstand om at shorten ikke skyldes merger arbitrage. Dette kan visst nok leses ut av aksjonærlistene. For noe tøv! Helt tydelig at store aksjonærer i TGS (som Folketrygdfondet) låner ut til short. Og i PGS preges aksjonærlistene av nominee-kontoer som er umulig å vite hvem som eier. Har vært store bevegelser der også.
Når det gjelder millenium driver de også med merger arbitrage (ikke bare momentum-short som det gis inntrykk av).
Og på toppen av det hele har ikke millenium pt noen synlig short i TGS. De dekket inn før artikkelen kom på trykk! Skal man ta skribleriene alvorlig, vil jo det være et kjøpssignal!
Når det gjelder millenium driver de også med merger arbitrage (ikke bare momentum-short som det gis inntrykk av).
Og på toppen av det hele har ikke millenium pt noen synlig short i TGS. De dekket inn før artikkelen kom på trykk! Skal man ta skribleriene alvorlig, vil jo det være et kjøpssignal!
danmark1
22.02.2024 kl 15:57
4040
Generelt går det tilbage for hedgefonde, der shorter. Millennium gik under 0,5% den 16.2. og har kun en meget lille andel i PGS. Det synes ikke at være et bet, de rigtig tror på.
Redigert 22.02.2024 kl 15:59
Leotwin
22.02.2024 kl 16:05
4035
Absolutt ingen ekspert. Viktig å gjøre egne vurderinger. Det gjelder også i forhold til finanspressen. De skal jo gjerne få noen klikk, og da må budskapet spisses. Ellers er det for TGS/PGS som for alle andre; det som først og fremst styrer kursen er omsetning og lønnsomhet. Følg med på dette og ton ut støy rundt fusjonsprosessen.
protagoras
22.02.2024 kl 16:05
4043
Seriøst og seriøst, fru Blom.
Til tider opportunistisk - og det vil ikke endre seg før sjefsredaktøren tar sin hatt og går.
Til tider opportunistisk - og det vil ikke endre seg før sjefsredaktøren tar sin hatt og går.
Leotwin
22.02.2024 kl 16:17
4038
Og apropos lønnsomhet; TGS har guidet lavere MC investeringer i 2024 og tranfer fees på nivå med 2022. Siste gir klingende mynt i kassa uten noen kostnader.
Leotwin
22.02.2024 kl 16:18
4093
oppturen skrev Shearwater har kjøpt 2 skip til. 👏
Kilde? Hva slags skip? Klar til bruk?
Ed; ser Sunnmørsposten skriver om det. Neppe rett i drift, men brukbar pris. Og fint å se at konkurrenten har fremtidstro.
Ed; ser Sunnmørsposten skriver om det. Neppe rett i drift, men brukbar pris. Og fint å se at konkurrenten har fremtidstro.
Redigert 22.02.2024 kl 16:41
oppturen
22.02.2024 kl 16:56
4008
Shearwater har allerede flere skip i opplag, jeg ser det som sannsynlig at de vil hindre andre aktører å komme inn i markedet. Men hadde det ikke vært en opptur i emning så hadde de ikke trengt å kjøpe 15 år gamle skip som har ligget årevis i opplag.
oppturen
22.02.2024 kl 19:06
3716
Det fine med utbytte aksjer er at man får avkastning fra utbytter. Får man igjen 10% + i utbytte så tenker jeg kursen kommer også.
Svarene får du om det blir fusjon og tiden etterpå.
Etterpåklokskap er en nøyaktig vitenskap. Den vil vise veg 😊
Har du satt deg skikkelig inn i forretningsområdet og potensiell utvikling fremover? Har du troa på Seismikk og på selskapene at de vil tjene penger og gjøre det bra?
Det finnes god info på de respektive selskapers presentasjoner og Q resultat. Parret med behov for energiuavhengighet i Europa m.m og at kartlegging (seismikk) er forsømt siste tiår. Gamle felt varer ikke evig og verden trenger fortsatt fossil energi.
Bare å starte å lese og reflektere over om du skal satse på dette området ! Har du ikke troa og lar deg skremme av at det er krefter som opererer i aksjene nå og som holder en klam hand over de. Børsen er ikke alltid så enkel å forstå…..
Etterpåklokskap er en nøyaktig vitenskap. Den vil vise veg 😊
Har du satt deg skikkelig inn i forretningsområdet og potensiell utvikling fremover? Har du troa på Seismikk og på selskapene at de vil tjene penger og gjøre det bra?
Det finnes god info på de respektive selskapers presentasjoner og Q resultat. Parret med behov for energiuavhengighet i Europa m.m og at kartlegging (seismikk) er forsømt siste tiår. Gamle felt varer ikke evig og verden trenger fortsatt fossil energi.
Bare å starte å lese og reflektere over om du skal satse på dette området ! Har du ikke troa og lar deg skremme av at det er krefter som opererer i aksjene nå og som holder en klam hand over de. Børsen er ikke alltid så enkel å forstå…..
unikum
22.02.2024 kl 19:17
3756
Det kommer ikke til å stige noe som helst, fusjon eller ikke før short kjøper tilbake. 100 % kontroll har de hver eneste dag og markedet/ledelsen lar de holde på. Dette handler ikke om gevinst sikring for det finnes ikke lenger i aksjen for de fleste, kun robothandlinger mellom 2-4 kontoer. Kjøper tilbake i slutthandler slik at eieforholdet og meldeplikten ikke slår ut. Sitter selv med mye aksjer begge steder, mest i Pgs men er innforstått med at dette tar tid igjen.
oppturen
22.02.2024 kl 21:23
3549
Massive tilbakekjøp tenker jeg fikser biffen.
TGS og PGS har ca $ 400 mill cash på bok etter fusjonen.
PGS har ca $200 mill i gjeld utenom obligasjonslånet som de skal betale iløpet av kommende 2,5 års periode, men de kan jo først kjøre aksjen opp i Nok 250 å ta en liten emisjon isteden for å betale gjelden raskt og la short herje.
Inntjeningen kommer uansett til å bli meget bra fremover. Regner man snitt $10 mill i inntjening pr skip or aktiv måned ( kontrakt har 11-13 mens prefounding ligger på 7,5-9) regner man så 80% utnyttelse på 7 skip + 5mill på Swift
Så får man ca $185 mill pr Q. Skulle dekke alle driftskostnader inklusive finanskostnader på PGS det.
Alt late Sales rett på konto. TGS driver som før men får lavere driftskostnader pågrunn av synergier + tilnærmet null skatt.
Det kommer til å sprute cash. Sett av $100mill i året for tilbakekjøp frem til kursen har passert nok 300 !
TGS og PGS har ca $ 400 mill cash på bok etter fusjonen.
PGS har ca $200 mill i gjeld utenom obligasjonslånet som de skal betale iløpet av kommende 2,5 års periode, men de kan jo først kjøre aksjen opp i Nok 250 å ta en liten emisjon isteden for å betale gjelden raskt og la short herje.
Inntjeningen kommer uansett til å bli meget bra fremover. Regner man snitt $10 mill i inntjening pr skip or aktiv måned ( kontrakt har 11-13 mens prefounding ligger på 7,5-9) regner man så 80% utnyttelse på 7 skip + 5mill på Swift
Så får man ca $185 mill pr Q. Skulle dekke alle driftskostnader inklusive finanskostnader på PGS det.
Alt late Sales rett på konto. TGS driver som før men får lavere driftskostnader pågrunn av synergier + tilnærmet null skatt.
Det kommer til å sprute cash. Sett av $100mill i året for tilbakekjøp frem til kursen har passert nok 300 !
Ifølge Dansken så skal denne til himmels om kort. Noen må snart forstå at dette kommer til å ta evigheter og om det i heletatt kommer til å skje. Godt skrevet.
oppturen
22.02.2024 kl 21:30
3563
Tror du ikke short vil dekke inn om TGS presenterer en solid tilbakekjøps pakke/strategi?
Det kalles seigpining ja 😅 Enten selge å kjøpe annet …. Eller skru på tålmodigheten og holde eller øke posisjonen og så vente …… Ting har en tendens til å plutselig snu igjen…. Det satser jeg på og at de fundamentale verdier i Seismikk vil stige fremover. Så da må en bare lukke skuffa imens 🗄☺️
Nei, nei og nei.
He he fin strategi du beskriver. Kanskje det er strategien som snur skuta ja 👍🌬🌬🌬🦅🦅🦅🚢🚢🚢
Redigert 22.02.2024 kl 22:27
Hva tjener shorterne på å holde i evigheter?
Jeg tviler. Nå spekuleres det kun opp mot fusjonen.
Mulig, men ikke på leeeeeeeeenge. Ikke tro på disse hauserne, det blir ikke noe super syklus.
nafa
22.02.2024 kl 23:35
3345
TOMSY !
Hva gjør du her på tråden egentlig ?
Eller for å spørre på en annen måte !
Hva ønsker du å oppnå med skriveriene dine ?
Det som skjer nå er jo helt typisk når kursen bunnskrapes igjen !
Da dukker det opp flere aktører som stadig har til oppgave å så sterkest mulig tvil om aksjekursens fremtid i nyselskapet. Ja vi vet jo at mange nå er interessert i å kjøpe mest mulig på bunnkurser.
Men svært få selger på bunn forstår man.
Hva gjør du her på tråden egentlig ?
Eller for å spørre på en annen måte !
Hva ønsker du å oppnå med skriveriene dine ?
Det som skjer nå er jo helt typisk når kursen bunnskrapes igjen !
Da dukker det opp flere aktører som stadig har til oppgave å så sterkest mulig tvil om aksjekursens fremtid i nyselskapet. Ja vi vet jo at mange nå er interessert i å kjøpe mest mulig på bunnkurser.
Men svært få selger på bunn forstår man.
Redigert 22.02.2024 kl 23:47
Enig, han er en klovn av en guttunge som mest sannsynlig ikke har en eneste aksje men kun søker oppmerksomhet.
Grøntgress skrev Han er en klovn. Bare overse disse tullete innleggene
Ja man blir kalt klovn og andre ting når man ikke er en I disse hauserne. Se på deg selv ropt kjøp ab TGS siden den sto i 170.- usikker hvem som er klovn? Latterlig utbytte er det også. Du var fornøyd. med 40k i utbytte på en aksje som har falt 2mill, klovn! Dere har ropt shortskvis i evigheter som andre bare ler av, tull skjer ikke. Riktig, jeg har ikke mye aksjer igjen, kun drøyt 100.000 med gav 4.8. Dette er og blir en trading aksje mr Klovn.
Redigert 23.02.2024 kl 09:07
danmark1
23.02.2024 kl 09:20
5382
Du formår ikke at se frem, som man skal, når man skal vurdere en aktie. Det er ikke en trading aktie.
Spørr igjen. Du lovte 12.- i Januar, hva har skjedd.
portion
23.02.2024 kl 09:33
5569
Lite spørsmål Tomsy, Kjøper du virkelig aksjer etter hva folk lover på et anonymt forum??
Du lovet 12 kr!!🙈🤣🤣
Du lovet 12 kr!!🙈🤣🤣
Redigert 23.02.2024 kl 09:44
TWLawson
23.02.2024 kl 09:53
5460
Må være plass til alle her inne, ikke bare de som roper kjøp hele veien ned! De fleste som spådde nedgang og mye lavere kurser er blitt skjelt ut og klovne forklart. Nå er vi på bunnen igjen og igjen. Det er heller ingen tydelig oppgang i emning, det ser vi på daglig volum. Short har balletak her og det store spørsmålet er om vi etter fusjonen vil kunne høste av høyere kurser? Og dette utbyttet dere nå hausser kaller jeg drosje penger i forhold til det papirtapet vi sitter på.
Nei virkelige ikke da hadde jeg gått konkurs
portion
23.02.2024 kl 10:01
5470
Hvis du sikter til meg? Har aldri hausset eller baisett har heller ikke en eneste krone i papirtap sitter med syvsifferet i pluss!
Jeg har kun sagt jeg er fornøyd med utbytte, er det haussing? Du sier jo selv at det bør være rom for alle...
Ganske arrogant og kalle 40k Drosjepenger..
Men dette gidder jeg ikke kaste bort mer tid på!
God helg!
Jeg har kun sagt jeg er fornøyd med utbytte, er det haussing? Du sier jo selv at det bør være rom for alle...
Ganske arrogant og kalle 40k Drosjepenger..
Men dette gidder jeg ikke kaste bort mer tid på!
God helg!
Redigert 23.02.2024 kl 10:06
danmark1
23.02.2024 kl 10:15
5945
Bmwx1 skrev Du har shortet som meg med andre ord
Hvorfor er shorterne så bange for hausserne? De er blot glade for, at det går selskabet godt.
Snakker om klovn. Du minner om komiske Ali
danmark1
23.02.2024 kl 10:28
5909
Jeg synes det er komisk, at shorterne er nødt til at sælge billige aktier, så vi kan få nye glade aktionærer i PGS.
Igjen komiske Ali. Short tjener penger som gress på denne aksjen. Du er helt på jordet. Igjen kan du svare på hvorfor ikke aksjen nå står i 12.- som du lovet.
TWLawson
23.02.2024 kl 10:33
5913
Godt gjort å sitte på syvsiffret pluss når aksjeverdien er 35% ned siste 3 mnd. Du sitter short da.
danmark1
23.02.2024 kl 10:56
5920
Shorterne kommer ikke til at tjene penge som græs, fordi aktien kommer i 12 kr. inden fusionen. Det, der kendetegner den kloge investor er tålmodighed. Jeg kan sagtens vente nogle uger endnu.
Hvorfor er ikke kursen 12.- som du lovte i Januar.
danmark1
23.02.2024 kl 11:07
5991
Nogle gange tager ting lidt længere tid, og det ved den tålmodige investor. Sidste år var PGS min bedste aktie og her var shorterne lige så ihærdige som nu. Når enden er god er alting godt.😁
FaeniHelvete
23.02.2024 kl 11:44
5914
Mye rart her inne.
Jeg hoppet heldigvis ut på langt høyere nivåer. Dagens nivå er skremmende lavt, men jeg mener det er urealistisk å tro at det ikke er en rekke fartsdumper foran oss. Det vil gå lang tid før man ser vesentlige effekter av fusjonen.
Jeg hoppet heldigvis ut på langt høyere nivåer. Dagens nivå er skremmende lavt, men jeg mener det er urealistisk å tro at det ikke er en rekke fartsdumper foran oss. Det vil gå lang tid før man ser vesentlige effekter av fusjonen.
Du skriver ivrig dagen lang både på TGS tråden og PGS tråden, og stort sett bare tull. Hva er hensikten? Kan du forklare? Dette er jo bare vrøvl og spam og jeg fatter ikke at Adm. ikke griper inn og fjerner deg.