☝️$$$PGS$$$ 🎉TraderFesjå. "the 300" vil ha den til 7,7✨️

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.06.2024 kl 08:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 23.11.2023 kl 14:58 526881

Hvor mange handelstimer tar det?
Redigert 11.01.2024 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Morraberget
04.04.2024 kl 20:58 7980

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Foreslår at du selger ☺️
Leotwin
04.04.2024 kl 21:03 8010

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Gjør det du er komfortabel med. Men et par tips om du vil følge med på selskapet. 1) sjekk bookinger fot q1 i q4 presentasjon. Sjekk presentasjon for hva som sies om utnyttelsesgrad og ratenivå. 2) sjekk tråden her for hva som er sagt om mulig forklaring på short (fischer er pedagogisk) 3) gjør deg opp en mening om hva TGS vil levere q1. Det er minst like viktig for kursutviklingen i PGS.
Tyrkman
04.04.2024 kl 22:18 7802

De fleste følger vel både TGS og PGS trådene hvis aktionærer i den ene eller begge - så ikke nødvendigt at du spammer begge tråde TOMSY. Tror selv den langsomste har forstået du håber på nedgang
TOMSY
04.04.2024 kl 22:22 7940

Fakta er ikke spam, det burde også skjønne. Har heletiden sagt at denne skal opp, men ikke i nærheten av hva dere tror. Mitt bett, rød dag i morgen.
Redigert 05.04.2024 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Leotwin
04.04.2024 kl 22:36 7931

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Skjønner hvor vil, og også derfor jeg oppfordrer deg til å ta et selvstendig valg. Mange som prøver å påvirke her inne😉
Morraberget
04.04.2024 kl 23:12 7831

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Du må jo ta et selvstendig valg basert på de fakta og forventninger som er rundt aksjen. Du har vel ikke kjøpt aksjen kun fordi noen andre mente det var lurt. Det svaret jeg ga deg var et dårlig svar… selg. Men nå har du tvilt lenge nok inne på tråden. Og med så mange tvil innlegg så er det på tide å ta et valg. Ellers så blir jo innleggene med den samme tvilen hele tiden…. oppfattet som useriøst .
BWMx5
05.04.2024 kl 07:34 7391

TGS/PGS: CARNEGIE SER NEDSIDERISIKO I TGS FØR 1.KV-RAPPORT, HØYNER PGS-KURSMÅL
Oslo (Infront TDN Direkt): Carnegie ser nedsiderisiko i TGS før førstekvartalsrapporten. Samtidig høynes kursmålet på PGS til 8,4 kroner pr aksje, fra 6,8 kroner.


"Gitt at TGS-aksjen har steget en del i det siste og våre estimater er under konsensus for første kvartal, ser vi økt nedsiderisiko før omsetningsoppdateringen og den fullstendige rapporten. I tillegg er første kvartal et sesongmessig svakt kvartal og et høyt usikkert kvartal for late sales, et nøkkeltall for omsetningen", skriver meglerhuset.


Carnegies multippelbaserte verdsettelse på TGS er 118 kroner pr aksje, ned fra 122 kroner. En holdanbefaling med kursmål 110 kroner pr aksje opprettholdes.


Med den ventede fusjonen med TGS tror Carnegie at markedet ser på PGS som et derivat av TGS, og at aksjen vil verdsettes deretter. Ved gjeldende aksjekurs i TGS, justert for utbytte og i henhold til vilkårene i fusjonsavtalen, er den impliserte verdien for en PGS-aksje på 8,4 kroner. Kursmålet meglerhuset har på TGS innebærer en verdi på 7,6 kroner pr PGS-aksje.

Massimo
05.04.2024 kl 08:47 7128



DNB har oppdrag for Shearwater, fremheve dem og lite fokus på PGS/TGS??







SHEARWATER: GJENNOMFØRT GJELDSREFINANSIERING PÅ USD 700M
Oslo (Infront TDN Direkt): Shearwater Geoservices Holding har gjennomført en refinansiering av sin langsiktige sikrede gjeldsportefølje gjennom utstedelse av en seniorobligasjon, et banklån, en rullerende kredittfasilitet og en garantifasilitet.


Det fremgår av en melding fredag.


Selskapet har utstedt et femårig seniorsikret obligasjonslån med førsteprioritet på 300 millioner dollar og et nytt femårig banklån på 300 millioner dollar. Banklånet stiller likt (pari passu) med obligasjonslånet. Shearwater har også etablert en rullerende kredittfasilitet på 50 millioner dollar og en garantifasilitet på 50 millioner dollar.


-Shearwater har etablert et sterkt grunnlag for vekst og verdiskaping som en global leder innen seismikkindustrien når det gjelder kapasitet, kapasitet og finansiell stilling. Vi er posisjonert til å generere betydelig fri kontantstrøm i årene som kommer til fordel for våre aksjonærer. Dette støttes av betydelig operasjonell innflytelse når vi kontrollerer den verdensomspennende svingkapasiteten kombinert med begrensede investeringskrav og lav belåning, kommenterer finansdirektør Andreas Hveding Aubert i Shearwater.


Banklånet er gitt at DNB, Sparebank 1 SR-Bank, Eksportfinans Norge og Sparebanken Møre og har en planlagt amortisering på 50 millioner dollar og ble priset til SOFR pluss 4,1 prosent.


Obligasjonen ble betydelig overtegnet og priset til en fastrente på 9,5 prosent. Obligasjonene vil bli notert på Oslo Børs i andre halvdel av 2024.


Morraberget
05.04.2024 kl 09:07 7499

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Plass til alle her som ikke er nett troll ☺️ Det er lov å være usikker selvsagt. Ser bare så håpløst ut.
Nå viser ellers historien foran Q tall at det er lurt å selge fordi det kan kommecet svakt Q. Vi er i den dårligste perioden rent sesongmessig. Så om du ikke tåler et fall igjen så kan det være lurt å selge. Derimot hvis Q rapp plutselig slår forventninger så kan det være lurt å bare sitte. Så er det ingen som vet om det plutselig kan meldes fusjon …. og hvilken effekt det har på kurs.
Ingen har kontroll på utviklingen her fra dag til dag. Men min kurs ligger i horisonten en plass. Etter fusjon/ikke fusjon og den fremtidige markedsutvikling! Som jeg tror vil være positiv og som jeg har begrunnet med mine argumenter og antagelser i innlegg. Samt at andre dyktige skribenters argumenter også for eller i mot, vurderes. Sammen med selskapsinfo og markedsinfo /utvikling.
Så ett alternativ er å prøve å kjøpe på bunn og selge på topp eller foran nedgangsperiode, så kjøpe på nytt. Dagtrade.
Sånn i det store så er det beskrivelsen av det å ha tstt valget å kjøpe seg aksjer på blrs. Selvsagt er det flere strategier og momenter som anvendes også, gå for stabile rene utbytteaksjer osv. Nå har du ihvertfall fått et seriøst svar på ditt spørsmål.Det er som du kanskje leser ikke lett å vite hva. Men ulike skribenter kan anbefale ulike handlinger vidt forskjellig. Alt etter hva de tenker selv eller er deres ståsted. Troll, Short, Arbitager, Null peiling osv .
Du har ditt ståsted det er helt ok. Har du en betraktning og en begrunnelse om hvorfor du er usikker, så er det jo fint å dele den på forumet, hvorfor !
Jeg beklager ellers hvis jeg har vært ufin med deg. Plass til alle., unntatt troll og useriøse som kverulerer og ødelegger forumet. Du er selvsagt ikke der ☺️
Ha en fortsatt uvitende tid på børs 😅
PS: Glemte å nevne de med som er flink med den berømmelige og eksakte « ETTERPÅKLOKSKAPEN» De kommer i en egen kategori 😇
Redigert 05.04.2024 kl 09:11 Du må logge inn for å svare
Geiren
05.04.2024 kl 09:15 7513

Usersøst å komme med nytt kursmål to dager før begge selskaper gir Q1 oppdatering. Ingen mening utover å få litt oppmerksomhet.
Massimo
05.04.2024 kl 09:50 7363


Tenker man at energisystemene er OK? Tror man etterspørselen flater ut eller faller?

Det må gjøres ufattelig mye det neste 10-året bare for å stå på stede hvil!!


Dagens:

Tyskland stenger flere kullkraftverk
I påsken ble 15 tyske kullkraftverk koblet fra strømnettet. Det skulle skjedd tidligere, men kraftverkene fikk forlenget levetid på grunn av Ukraina-krigen.

Energikrisen gjorde det nødvendig å forlenge driften fram til nå, men nå er driften verken nødvendig eller lønnsom, opplyser det tyske næringsdepartementet ifølge en pressemelding fra Norsk-Tysk Handelskammer.

Totalt er sju kullkraftverkblokker stengt i regionene Rheinland og Brandenburg. Disse kraftverkene sto for en samlet produksjon av rundt 3,1 gigawatt.

I tillegg ble åtte mellomstore og mindre kullkraftverk med en total effekt på 1,3 gigawatt stengt ned i andre deler av Tyskland fra 31. mars.
Alby
05.04.2024 kl 10:06 7287


Er det noen som har noen tanker rundt det foreløpige resultatet ?
Geiren
05.04.2024 kl 10:11 7296

Jeg tenker at PGS og TGS samlet bør klare $425 mill

De har ganske forskjellig mix av hva de selger så best å se de samlet.
Obxserver
05.04.2024 kl 10:20 7247

Her er noen punkter for hvorfor jeg tror TGS vil levere i Q1:

Utsatt lease i GOM, som høstes nå i Q1.
Backlog for 2024 er 21% høyere en fjorårets.
Oljen tok en jump nå i begynnelsel av mars, og de fleste salgene blir avgjort 2 uker før kvartalsslutt. Så oddsen er god her:).
TGS har samtidig investert rekordhøyt 400m$ i biblioteket i 2023 og forvent at disse skal innkasseres i løpet av 2024/2025.
Ikke minst transfer fees som er den store jokeren her, spørs når disse kommer inn og regnskapsføres.

Lykke til:)!
Leotwin
05.04.2024 kl 10:33 7176

+ at budsjettene, som var stramme på slutten av 2023 (pga overforbruk på andre poster), er fornyet og justert. Kan ikke utsette diskresjonære poster som seismikk uendelig. Transfer fees tror jeg kommer senere enn q1 (exxon - chevron konflikten hjelper ikke).

Ellers veldig enig med din analyse.

Noen som har tenkt på om påsken (sent i q1) kan påvirke late sales salget? Mulig det er et dumt spørsmål…
Obxserver
05.04.2024 kl 10:51 7163

Her er noen konsolideringer som enten er fullført eller i pipeline som er verdt og nevne, blir vel noen kroner det:

Vår Energi completes the acquisition of Neptune Energy’s
Diamondback Energy to acquire all Endeavor Energy
Occidental Petroleum Corporation announced it will acquire CrownRock L.P
Chesapeake Energy announced it will merge with Southwestern Energy
Chevron acquired PDC Energy, Inc., for a total acquisition cost of $7.6 billion in August 2023
ExxonMobil acquired Denbury, Inc., for a total acquisition cost of $4.9 billion in November 2023.
APA Corporation announced it will acquire Callon Petroleum Company for a total acquisition cost of $4.5 billion.
Chevron’s announced acquisition of Hess Corporation for $60 billion.
ExxonMobil’s announced acquisition of Pioneer Natural Resources for $64.5 billion
Leotwin
05.04.2024 kl 10:57 7179

TGS har for 2024 guidet transfer fees på 2022-nivå. Ca usd 50 mill?
Obxserver
05.04.2024 kl 11:04 7182

Ifølge Johansen per 12.02.24, er nok basert på fullførte konsolideringer hittil:).
GullHårAllOve
05.04.2024 kl 13:09 6897

Jeg har sittet gjennom flere Q-presentasjoner og blitt skuffet og angret på ikke å solgt før Q-fremleggelse. Har samme tanker nå. Blir ofte skuffet her. Tenker dog at det med fusjon er annerledes denne gangen, men igjen vil nok kursen gå mer på tall og forventninger eller mangel på samme. Aksje kjøp/salg dilemma.....
Obxserver
05.04.2024 kl 13:43 6777

Ser den, men hver og en får gjøre opp sin mening. Q4/23 late sales, ga meg en pekepinn på at "laggen" nå kommer til å godskrives i Q1/24 kvartalet.
GullHårAllOve
05.04.2024 kl 13:52 6760

Alle må gjøre opp en mening ja. Jeg heller til å sitte gjennom av den årsaken du nevner. Tror faktisk ikke en evt. korreksjon vil være stor denne gangen og det gjelder for så vidt både opp og/eller ned.
Morraberget
05.04.2024 kl 15:12 6646

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Aktienne: Ja den forklaringen er godt forståelig. Det er mange faktorer som spiller inn og som styrer kurs og utvikling. Dt fundamentale er det jeg styrer etter og der er intet endret. Så da er det tålmodighet som gjelder. Men jeg har også hatt mange usikre tanker om utviklingen og om jeg skulle ta gevinst eller ikke. Men jeg har over tid hatt god avkastning på å finne en aksje som er på tur å reprises og der markedet har endret seg. Oljerelatert er til tider urolig og uforutsigbar. Styrt av store bevegelser opp og ned. Jeg tror trenden akkurat nå er opp. Så er det noen moment som styrer i det korte bildet. Det kan den som vil og har kunnskap sikkert kan utnytte og tjene på. Men jeg velger også denne gang å sitte over presentasjonen(e) Så lenge jeg ikke tenker selge nå så ser jeg gjennom event. Støy og kortsiktig nedgang. ( har brukt nedgangsperiodene til å kjøpe mer) . Den lange trenden tror jeg er positiv. Derfor eier jeg aksjer i PGS og har troa fremover. Q1 er tradisjonelt det dårligste Q i året. Men så kan plutselig forventninger slås. Og fusjon kan også komme når tid som helst nå. Har troa på Fusjonen og at ett stort nytt verdensledende selskap vil gjøre det meget bra i ett marked som stadig styrker seg fremover. Fra å ha ligget nesten i dvale en periode tilbake i tid. Uansett lykke til med valget og investeringen. Børs er ikke noe l barneskirenn» 😅
Redigert 05.04.2024 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
BWMx5
07.04.2024 kl 19:04 5518

Oil’s under-the-hood signals tell tale of bullish market

Published Sun, Apr 7, 2024 · 05:48 PM
Oil Prices
Share this article.
THE global oil market has gone from languid to lively in the space of a few weeks, with Brent futures blowing past the key US$90-a-barrel threshold as critical gauges flash steadily more bullish signals.

The surge in headline prices – with Brent now up 18 per cent this year – has been driven by a combination of supply constraints including Opec+ curbs, robust demand, and wider geopolitical risks, especially in the Middle East. Many refined-product markets are also strong, with petrol posting big gains.

As traders weigh the possibility that US$100-a-barrel crude could make a comeback, the momentum is diverting their attention from the possibility of a cease-fire in the Middle East, as well as the impact of higher prices on refinery margins. Here’s a rundown of the main indicators that are painting a more rosy picture for bulls.

https://www.businesstimes.com.sg/companies-markets/oil-s-under-hood-signals-tell-tale-bullish-market
Morraberget
07.04.2024 kl 21:22 5254

Takk for deling😃 Ja det styrker olje og gass relaterte aksjer og økt forbruk fremover kombinert med mangelfull leting etter O&G siste tiår. Det tilsier at det må letes (Seismikk) og selskapers økonomi styrkes og det kan investeres i seismikk blant annet ……Samt fokus på energisikkerhet 😊 Så positivt 🚢🚢⛴⛴🦅🦅🌬🌬
Redigert 07.04.2024 kl 21:24 Du må logge inn for å svare
portion
08.04.2024 kl 08:02 4727


PGS tildelt storkontrakt!!


Nå snakker vi! A Ramform Titan-class vessel is scheduled to commence mobilization in June, with a forecast acquisition duration of up to 300 days.
extending visibility for one of our Ramform Titan-class vessels well into 2025



PGS - Letter of Award for Large 3D Contract Offshore South Atlantic Margin

April 8, 2024, Oslo, Norway: PGS has received a letter of award for a large 3D contract offshore South Atlantic margin from a multiclient company. A Ramform Titan-class vessel is scheduled to commence mobilization in June, with a forecast acquisition duration of up to 300 days.Seismic activity offshore South Atlantic margin is increasing as a result of recent exploration success, and we are very pleased with this letter of award, extending visibility for one of our Ramform Titan-class vessels well into 2025.

The combination of the Ramform acquisition platform and our GeoStreamer technology is well suited for large scale exploration surveys and positioned to deliver strong operational performance over extended time periods, says Rune Olav Pedersen, President & CEO in PGS.PGS announces contract awards with a value of $10 million or more, MultiClient projects with a duration of 2 months or more, and strategically important contracts.FOR DETAILS, CONTACT:Bård Stenberg, VP IR & Corporate Communication Mobile: +47 992 45 235***PGS ASA and its subsidiaries (PGS or the Company) is a fully integrated marine geophysical company that provides a broad range of seismic and reservoir services, including data acquisition, imaging, interpretation, and field evaluation. Our services are provided to the oil and gas industry, as well as to the broader and emerging new energy industries, including carbon storage and offshore wind. The Company operates on a worldwide basis with headquarters in Oslo, Norway and the PGS share is listed on the Oslo stock exchange (OSE: PGS). For more information on PGS visit www.pgs.com.***The information included herein contains certain forward-looking statements that address activities, events or developments that the Company expects, projects, believes or anticipates will or may occur in the future. These statements are based on various assumptions made by the Company, which are beyond its control and are subject to certain additional risks and uncertainties. The Company is subject to a large number of risk factors including but not limited to the demand for seismic services, the demand for data from our multi-client data library, the attractiveness of our technology, unpredictable changes in governmental regulations affecting our markets and extreme weather conditions. For a further description of other relevant risk factors we refer to our Annual Report for 2022. As a result of these and other risk factors, actual events and our actual results may differ materially from those indicated in or implied by such forward-looking statements. The reservation is also made that inaccuracies or mistakes may occur in the information given above about current status of the Company or its business. Any reliance on the information above is at the risk of the reader, and PGS disclaims any and all liability in this respect.--END--
Redigert 08.04.2024 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Massimo
08.04.2024 kl 08:07 4712


Gode utsikter bekreftes

I morgen kommer status for Q1, er man i tvil, går man ut
er man sterk i troen står man i det og blir med på det langsiktige
WillyWonka
08.04.2024 kl 08:10 4697

Nå begynner vi å snakke litt størrelse her.

+ 10 mill USD for 4D jobb (30 dager)

Her er det 3D jobb i ca 300 dager, snakker vel fort nærmere milliarden? Kanskje litt under, 700-900 mill kr
Bennyfyfasan
08.04.2024 kl 08:19 4652

Det er jo en grotesk stor kontrakt :-)

Jeg tenkte at det er lite nyheter rundt kontrakter skyldes at det er uklart hvem og hvordan man forhandler før man kan sette to strek under sammenslåing.
Nidaros-andy
08.04.2024 kl 08:40 4515

https://factpages.sodir.no/en/survey/pageview/planned/10781 Denne har også gått til fra pending til planned, så kommer vel snart i gang.
BWMx5
08.04.2024 kl 08:43 4567

Tildelt kontrakt verdt minst 100 mill.


PGS har blitt tildelt en kontrakt for en stor 3D-undersøkelse i det sørlige Atlanterhavet fra et multiklient-selskap, opplyser seismikkselskapet mandag.

«Ramform Titan» er planlagt å starte mobiliseringen i juni, med en forventet varighet på opptil 300 dager.

På grunn av nylig suksess med utforsking i det sørlige Atlanterhavet, øker den seismiske aktiviteten, forklarer adm. direktør Rune Olav Pedersen i PGS.

https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8115956/pgs-tildelt-kontrakt-verdt-minst-100-mill.
Redigert 08.04.2024 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
oppturen
08.04.2024 kl 08:43 4668

Hyperion ligger å venter på været rett nord om Skottland, starter nok så snart været tillater det 😀
Morraberget
08.04.2024 kl 09:04 4465

Gode tider starter😀 Bare å sitte rolig med Paggassene liggende godt gjemt i skuffa 🗄️
Det må letes
unikum
08.04.2024 kl 09:09 4400

Stadig negativt å få tildelt kontrakter.... også "bare" inntil 300 dager 3/4 milliard ja. Blir moro og høre guidingen i morgen også.
Redigert 08.04.2024 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Skimmy
08.04.2024 kl 09:49 4114

Hvordan blir det med de utsatte utbyttene vi PGS aksjonærer har tilgode ved evt salg av aksjene før gjennomført fusjon? Har vi da samme EX dag som TGS aksjonærer?