☝️$$$PGS$$$ 🎉TraderFesjå. "the 300" vil ha den til 7,7✨️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.06.2024 kl 08:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Hvor mange handelstimer tar det?
Redigert 11.01.2024 kl 10:46
Du må logge inn for å svare
PerUlv Den ene
13.05.2024 kl 21:02
4504
Hei RIS kokeren...
Om du er på "fylla" i Thailand vet jeg ikke. Men en begrunnelse på hvorfor du ser såkalt teknisk støtte på NOK 6,20 mottas med takk. Hørt om Specsavers???, eller studerer du bare fuglelivet som ornitolog gjennom Grønn eller grå Stær????
Om du er på "fylla" i Thailand vet jeg ikke. Men en begrunnelse på hvorfor du ser såkalt teknisk støtte på NOK 6,20 mottas med takk. Hørt om Specsavers???, eller studerer du bare fuglelivet som ornitolog gjennom Grønn eller grå Stær????
Rekenroll
13.05.2024 kl 20:55
4442
Vangard er ferdig på verknad i Las Palmas der de blant annet har hatt reprasjon på bautruster, kursen blir satt til Norge hvor det skal gjøres jobb for Equinor.
Morraberget
13.05.2024 kl 20:37
4463
Et godt råd for å slippe alle disse velmenende innlegg og fakta fra personer som kan og vet det meste, la vær å svare. Det nytter ikke å svare en verdensmester som misset stort på spådd nedgang forrige gang det ble en stor kursoppgang i PGS. Og siden ble borte ei lengre stund. Nå er det på han igjen med akkurat samme argumentasjon og velmenende innlegg om nedgang og advarsler om tap av pengene m.m Hadde det vært litt mer ærlighet om styrke og svakhet og selvinnsikt så hadde det vært greitt og om vedkommende faktisk har aksjer i PGS. Men den gjennomgående agendaen hver gang er å advare om nedgang i aksjen og skrive om hvor dårlig det egentlig går …….. Det er ikke normalt …. Eller vent kanskje det er normalt når man har en dårlig skjult agenda på gang 😇
Redigert 13.05.2024 kl 20:47
Sier toyboy fra Thailand. Trygde snylter
rischioso
13.05.2024 kl 20:03
4579
Det er du og Skimmy som snakker om meg og shorterne og ikke jeg. Det eneste vi har felles er at vi tror på kursnedgang og så langt har vi hatt rett og menigheten feil så hvem som (for å bruke dine ord) er tatt med buksene nede kan jo diskuteres.
Det blir jo ikke bare litt komisk å si at andre er tatt med buksene nede når dere selv har stått med buksene nede siden 9,2x og nå er kursen 7,8x...
Selv innsikten virker å være like fraværende som virkeligheten...;)
Det blir jo ikke bare litt komisk å si at andre er tatt med buksene nede når dere selv har stått med buksene nede siden 9,2x og nå er kursen 7,8x...
Selv innsikten virker å være like fraværende som virkeligheten...;)
nad.oslo
13.05.2024 kl 17:55
4840
Du forsvant fra qec når du holdt på støtter og de intervall greiene dine. Tror de når meldingen kommer at du kan hoppe inn på et vettu kurs. Du ble tatt på fersken med dine greier og forsvant haha.
Så selvsikker på.pgs som du er har vel ikke Evje i Dnb vært selv han operer ikke med slike kursmål. At du er med de store shorterne som vasser i millarder det er store hegdefond. Finn deg et liv mann. Eller er dette eneste hobbyen din? 🤣🤣🤣🤣
Så selvsikker på.pgs som du er har vel ikke Evje i Dnb vært selv han operer ikke med slike kursmål. At du er med de store shorterne som vasser i millarder det er store hegdefond. Finn deg et liv mann. Eller er dette eneste hobbyen din? 🤣🤣🤣🤣
rischioso
13.05.2024 kl 17:44
4876
Ikke 5, men 5 (+/-50øre) og den gikk ned til 6,14 så knappe 64 øre unna. Nå sier jeg ned mot test av 6,2 - altså ned mot og ikke nødvendigvis helt ned til 6,2, men der omkring så får heller hylekoret fortsette og messe om 2 sifret. Kursen er nå knappe 1,6nok unna så vi kan være der allerede i mai/tidlig juni. Time will show...;)
---------------------------------
PGS har brutt den stigende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere stigningstakt. Aksjen har støtte ved cirka 6.20 kroner og motstand ved cirka 9.00 kroner. Positiv volumbalanse indikerer at volumet er høyt på oppgangsdager og lavt på nedgangsdager, noe som styrker aksjen. RSI under 30 viser at momentumet i aksjen er sterkt negativt på kort sikt. Investorer har stadig gått ned i pris for å få solgt aksjen, noe som indikerer økende pessimisme og at kursen skal fortsette ned.
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100068
---------------------------------
PGS har brutt den stigende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere stigningstakt. Aksjen har støtte ved cirka 6.20 kroner og motstand ved cirka 9.00 kroner. Positiv volumbalanse indikerer at volumet er høyt på oppgangsdager og lavt på nedgangsdager, noe som styrker aksjen. RSI under 30 viser at momentumet i aksjen er sterkt negativt på kort sikt. Investorer har stadig gått ned i pris for å få solgt aksjen, noe som indikerer økende pessimisme og at kursen skal fortsette ned.
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100068
Redigert 13.05.2024 kl 17:50
Skimmy
13.05.2024 kl 17:12
4928
Men, jeg lurer på.... Siden du og shorterne vet at PGS er verdt 6.2,- (tidligere i februar mente du det var verdt 5,-), så har dere hatt siden september 23 på å trykke kursen dit. Hva gikk galt for dere?
rischioso
13.05.2024 kl 17:04
4918
Trua mi på QEC har nok ikke frustrert noen andre enn shorterne og jeg har ikke forsvunnet, men sitter rolig i bakgrunnen og venter for det meste er sagt om det som kan sies inntil nytt foreligger. Her er det annerledes for her er det shorterne og meg mot menigheten så skjønner frustrasjonen, men frustrasjonen kan ikke jeg bebreides for for hadde menigheten lagt tunnelsynet på hylla så hadde de også fått med seg realitetene og dermed er frustrasjonen selvforskyldt ...;)
nad.oslo
13.05.2024 kl 16:54
4929
Ris, du visste jo selvfølgelig alt på forhånd, for du styrer oljeprisen også ikkesant? Aksjen har fulgt indeksen hele dagen. Snart sitter du vel i fed med powell og styrer det showet også.:) Makan.
Men hva tjener du på alt dette fjaset på alle aksjer du er sitter og kommenterer ?
Kjøpte du pgs på kr 6 og var du med opp til kr.9? Det tror jeg neppe for da var du busy med qec og frustrerte folka i forumet der før du forsvant.
Men hva tjener du på alt dette fjaset på alle aksjer du er sitter og kommenterer ?
Kjøpte du pgs på kr 6 og var du med opp til kr.9? Det tror jeg neppe for da var du busy med qec og frustrerte folka i forumet der før du forsvant.
Redigert 13.05.2024 kl 16:55
rischioso
13.05.2024 kl 16:38
4958
Ikke overraskende (for noen) så endte det på 7 tallet knappe 1,6nok fra test av den tekniske støtten rundt 6,2 - sakte men sikkert så siger den nedover mens menigheten får ut frustrasjonen gjennom å dele ut kallenavn, diagnoser og det som verre er - slik går no dagan...;)
BWMx5
13.05.2024 kl 15:08
5203
Slettet brukerskrev Ja det er jo bare å se på qec innleggene dine for å se hvor dyktig du er. Gud bedre.
Han er bare en person som snakker om mennesker når han ser mennesker og snakker om spøkelser når han ser spøkelser.
rischioso
13.05.2024 kl 13:36
5451
Mye fomo nå rett på undersiden av 8 tallet før den etablerer seg på 7 tallet - mao, mer som vil bli kastet ut videre nedover og gir shorterne den hjelpen de trenger videre ned mot 6,2...;)
Redigert 13.05.2024 kl 13:37
Ja det er jo bare å se på qec innleggene dine for å se hvor dyktig du er. Gud bedre.
unikum
13.05.2024 kl 13:21
5336
Du deler gratis det du ser ja, hvor naive tror vi er ? Ingen agenda hos deg nei... det har vi aldri sett tidligere heller. Spar oss, samtidig så setter nok det fleste pris på at det du ser og tror på, kan faktisk ha kun for deg selv, trenger ikke å bry oss andre selv på ett anonymt forum.
rischioso
13.05.2024 kl 12:45
5441
Skimmy skrev Send meg pm du så løser vi det enkelt!
Spar pengene dine så snakkes vi på 6,2 - om ikke alt for lenge...;)
rischioso
13.05.2024 kl 12:32
5325
Veddemål - med en anonym bruker med knappe 100 innlegg som mest sannsynlig forsvinner i det blå når premien skal hentes - nei takk. Jeg deler det jeg ser gratis. Bruk det for alt det er verdt eller la være. Så langt har du latt være og det har ført til at investeringen din har blitt mindre verdt - trist men sant ...;)
Skimmy
13.05.2024 kl 12:27
5337
Da tar vi et veddemål da? Hva er kursen på TGS en uke etter fullført fusjon? Jeg setter 20.000 på over 120 kr. Siden du er så dyktig regner jeg med at du setter 20.000 på at kursen er under? Penger på gata for en superinvestor som deg det!
rischioso
13.05.2024 kl 12:15
5282
Jeg er i alle fall dyktig nok til å tidlig nok kunne forutse hvilken retning kursen vil ta og handle der etter - og det er det og kun det som kreves for å tjene penger på børs....;)
unikum
13.05.2024 kl 12:13
5244
Kanskje akkurat den hjelpen du skriver.. flere selgere som kaster korta, flere aksjer får short som igjen kan trøkkes ut i markedet inntil langt nok ned, deretter side forskyvninger i god stund. Hver eneste aksje vi selger hjelpes de vantro inkl deg.
Skimmy
13.05.2024 kl 12:02
5288
Punkt 1: Les innlegg og FORSTÅ det som står skrevet! Jeg skrev INGENTING om verdi, kun at TA på PGS har 0 verdi om man skal sitte over fusjon. Dette av den enkle grunn av at om +-7 uker finnes ikke PGS lenger.
Punkt 2: Du er vel dyktg nok til å lære oss andre hva merger arbitrage og eventuell annen short har gjort med kursen i TGS? Evt, så er du 100% unik, for ingen andre kan sette fingeren på eksakt hva dette har gjort med kursene!
Punkt 2: Du er vel dyktg nok til å lære oss andre hva merger arbitrage og eventuell annen short har gjort med kursen i TGS? Evt, så er du 100% unik, for ingen andre kan sette fingeren på eksakt hva dette har gjort med kursene!
rischioso
13.05.2024 kl 11:16
5269
Klart det spiller en rolle - kursutviklingen gjenspeiler jo trenden og trua for hele segmentet og ikke bare PGS - altså TGS inkludert....
Har sagt det før og sier det igjen - det forhåndsbestemte bytteforholdet sikrer kun antall aksjer og ikke kurs - mao, verdien på investeringen er ikke sikret og kan ende opp med å bli langt lavere enn den opprinnelig var...;)
Har sagt det før og sier det igjen - det forhåndsbestemte bytteforholdet sikrer kun antall aksjer og ikke kurs - mao, verdien på investeringen er ikke sikret og kan ende opp med å bli langt lavere enn den opprinnelig var...;)
Redigert 13.05.2024 kl 11:20
rischioso
13.05.2024 kl 11:14
5272
Hvilken hjelp snakker du om? Jo færre kjøpere jo lettere får shorterne det til å presse kurs og jo flere selgere jo lettere får shorterne dekket seg inn på lavest mulig kurs så skjønner ikke helt hvilken hjelp du sikter til...?...;)
protagoras
13.05.2024 kl 10:56
5241
???
Man bruker ikke penger når man shorter - man får (låner) penger som kan benyttes til noe annet.
Man bruker ikke penger når man shorter - man får (låner) penger som kan benyttes til noe annet.
unikum
13.05.2024 kl 10:48
5272
Dette veit du like godt som meg om dette skjer må short få hjelp av slike som oss, får de ikke det vil de måtte bruke veldig mye ekstra penger på veien nedover. Med fusjonen nå som det største breaket vil dette måtte bli annerledes. Tørr de å bruke så mye penger? jeg tviler.. det er mange som er klare til å handle, det har vi sett i mangel av omsetning siste mnd
Skimmy
13.05.2024 kl 10:38
5317
For oss som har horisont til å sitte over fullført fusjon, spiller det liten rolle hva PGS gjør og hvilke TA signaler aksjen måtte ha. TGS kursen som setter verdien ved innløsing av PGS aksjene våre uansett.
rischioso
13.05.2024 kl 10:24
5352
Du har råd sier du, men Røkke har ikke - rart dette her. Realiteten er nok at det heller er mange i dette landet som verken har mulighet eller råd til annet enn å bli værende. Jeg for min del befinner meg midt i mellom og tilbringer halve tiden her og halve tiden andre plasser. Nå er jeg tilbake i Norge og ser frem til mange late dager på sjøen toppet med litt trading i dann og vann og ikke minst koselige diskusjoner med forum venner....;)
Redigert 13.05.2024 kl 10:25
rischioso
13.05.2024 kl 10:18
5346
Slettet brukerskrev Bare noen dager igjen til trygda nå, bare å glede seg!
Dbl post
Redigert 13.05.2024 kl 10:29
Er det noe jeg har nok av så er det Cash! Er en grunn til at jeg har råd til å bo i Norge.
rischioso
13.05.2024 kl 10:11
5114
Slettet brukerskrev Bare noen dager igjen til trygda nå, bare å glede seg!
Ja, det kjenner du nok godt til siden du snakker så ofte om det. Jeg for min del er ikke så bevandret i NAV systemet - men bruk nå ikke alt for det vil ta tid før det for alvor snur. Det vil nok bli en del verre før det blir bedre og da kan det jo være greit å ha råd til noen pølser på grillen i mellomtiden..;)
Redigert 13.05.2024 kl 10:29
Bare noen dager igjen til trygda nå, bare å glede seg!
rischioso
13.05.2024 kl 10:02
3917
Alle forstod ikke det og alle forstår heller ikke at vi går mot en ny test av 6,2 - hadde alle forstått det så hadde kursen vært der allerede. Når folk ikke forstår og håpet er sterkere enn forstanden så forsinker man utviklingen - så test av 6,2 kommer, det tar bare litt lengre tid når mange ikke tror på det - før det er for sent...;)
Redigert 13.05.2024 kl 10:02
unikum
13.05.2024 kl 09:26
4024
Når short sitter slik de sitter så tror jeg nok alle forstår at 7 tallet kommer frem. Så kan man jo spørre seg om man er villig til å selge unna slik at short oppnår det de ønsker? Men du legger vel ikke merke til omsetningen også i dette bildet?? 2 % ned og ca 1 mill og nå 2,2 mill 1,65 % ned. Tja lite substans i dette
rischioso
13.05.2024 kl 09:09
4145
Ja - ja, jeg skal ikke si hva var det jeg sa, MEN ikke overraskende (i alle fall for noen) så kom 7 tallet til syne - knappe 1 handelsdag på overtid....;)
TonyB
11.05.2024 kl 10:01
5319
SAUDIKING skrev 🎯
Ikke direkte PGS, men det lysner litt i hodene på enkelte politikere?
"It is clear we will need continued exploration, investment and development in the sector to support the path to net zero for Australia and for our export partners, and to avoid a shortfall in gas supplies," she said, launching the government's Future Gas Strategy.»
https://www.oedigital.com/news/513614-australia-backs-long-term-gas-drilling-despite-2050-climate-goals
"The strategy also makes it clear that we can't rely on past investments to get us through the next decades, as existing fields deplete," King said in a column in the Australian Financial Review on Thursday
"It is clear we will need continued exploration, investment and development in the sector to support the path to net zero for Australia and for our export partners, and to avoid a shortfall in gas supplies," she said, launching the government's Future Gas Strategy.»
https://www.oedigital.com/news/513614-australia-backs-long-term-gas-drilling-despite-2050-climate-goals
"The strategy also makes it clear that we can't rely on past investments to get us through the next decades, as existing fields deplete," King said in a column in the Australian Financial Review on Thursday