☝️$$$PGS$$$ 🎉TraderFesjå. "the 300" vil ha den til 7,7✨️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.06.2024 kl 08:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Hvor mange handelstimer tar det?
Redigert 11.01.2024 kl 10:46
Du må logge inn for å svare
nad.oslo
22.05.2024 kl 13:21
3909
Noen som lurte på om Brasil arbeidet som enda ikke var kommet igang. Man har ventet på godkjennelse fra myndighetene og den er nå på plass iht til IR jeg snakket med og båten kan være i arbeid innen 2 uker( kanskje 1 uke). Bare å glede seg 💪😎
Geiren
22.05.2024 kl 13:29
3895
Denne jobben er nå straks 11 måneder forsinka så her er det ‘seeing is believing’
Hvis godkjennelsen er på plass burde det ikke ta en uke eller to å få kastet trossene og endelig begynne å tjene penger. Hele Victory reaktiveringen har vært en gedigen feilvurdering.
Hvis godkjennelsen er på plass burde det ikke ta en uke eller to å få kastet trossene og endelig begynne å tjene penger. Hele Victory reaktiveringen har vært en gedigen feilvurdering.
nad.oslo
22.05.2024 kl 13:49
3887
Det er bare å ringe Ir selv så.får du det forklart. Jeg kan ikke gi deg noen ytterligere svar en det jeg har.om formaliteter, kan godt være at de venter på dokumenter? Eller skulle myndighetene ringe direkte til båten og give them go?😎😀
Piloten
22.05.2024 kl 14:00
3844
Geiren har et poeng. Forsinkelsen er massiv. Skulle denne jobben ryke så får iallefall alle - risen inkludert - kjøpt PGS på 6 in a heartbeat. Men ROP sa "dager" på webcasten og da må man tro det fortsatt gjelder. Selv om "dager" nå etterhvert blir "uker"
Geiren
22.05.2024 kl 14:08
3873
Uansett hva IR sier, den stadige utsettelse skriker etter en børsmelding. Hvis godkjennelser er iorden starter jobben i løpet av en time eller to, ikke etter en uke eller to.
IR uttalelse høres ut som en bløff.
IR uttalelse høres ut som en bløff.
Redigert 22.05.2024 kl 14:12
nad.oslo
22.05.2024 kl 14:17
3841
oppturen skrev Mulig de venter på Apollo, hun er i dokk i Spania.
Jeg spurte om båten som har stått snart 11 måneder på kai, og hvor langt man var kommet med tillatelse man ventet på? Da fikk jeg svaret som over .
nad.oslo
22.05.2024 kl 14:19
3851
Bare å ringe Bård i Pgs og si det. Hjelper ikke å si det her.
Prøvde mitt beste for samle sammen litt info. Kanskje man ikke bør skrive det her. Så får mann holde på Riskokern 😀😎
Prøvde mitt beste for samle sammen litt info. Kanskje man ikke bør skrive det her. Så får mann holde på Riskokern 😀😎
oppturen
22.05.2024 kl 14:38
3775
Victory har vært i jobb fra August 2023 frem til Mars 2024, hun har slett ikke ligger 11 måneder på vent. Reaktiveringen av Victory muliggjør også at Vanguard nå kan brukes på vind seismikk, blir penger av det også. Brasil kontrakten kommer forøvrig til å gi inntekter på ca $12 mill pr måned( trolig fra Juni og helt til ca Februar neste år) Det gledelige er at Atlas snart begynner på en omtrent like stor jobb. Så i Q3 og Q4 vil disse 2 alene generere kontrakt inntekter på $70-75 mill pr Q 🥳🥳🥳
Redigert 22.05.2024 kl 14:39
nad.oslo
22.05.2024 kl 14:54
3706
Da har jeg ringt han igjen , det er Victory som skal brukes til den jobben I Brasil.
Vanguard skal gjøres om til multi purpose båt.
Vanguard skal gjøres om til multi purpose båt.
Geiren
22.05.2024 kl 14:57
3726
Jeg vet dette blir litt enkelt men:
Hele q1 og q2 2023 ble bruk til å reaktivere Victory pluss litt i q4 2022
Aktiv fartøystid ( nåe det tjenes penger) har vært 87 %i q3, 56% i q4 og 70% i q12024
For q2 2024 har Victory ligget ved kai i Rio.
Mener fortsatt at her gjorde PGS en 50 mill dollar feilvurdering og de fint hadde klart seg uten.
Hele q1 og q2 2023 ble bruk til å reaktivere Victory pluss litt i q4 2022
Aktiv fartøystid ( nåe det tjenes penger) har vært 87 %i q3, 56% i q4 og 70% i q12024
For q2 2024 har Victory ligget ved kai i Rio.
Mener fortsatt at her gjorde PGS en 50 mill dollar feilvurdering og de fint hadde klart seg uten.
Alby
22.05.2024 kl 15:17
3694
Jo, fortsett å skriv her, vi er mange som følger med og setter pris på dette 😎
oppturen
22.05.2024 kl 15:17
3707
I etterpåklokskap tror jeg du kan ha rett (frem til nå) men ser man tilbake om 2 år, tror jeg fasiten kan være en helt annen 😀 (marginene i kontrakten er fortalt å skulle dekke hele reaktiveringskostnaden, tenker man at Victory tar rollen til Vanguard etter Brasil kontrakten, så kan man jo tenke som at kontrakten har gitt PGS et kombi fartøy til disposisjon gratis, men selvsakt hadde $50 mill ekstra vært gode å hatt ved refinansieringen i fjor)
Skimmy
22.05.2024 kl 15:50
3626
Gode refleksjoner og mye god info her nå! Takk for at dere gidder folkens.
Fischer
22.05.2024 kl 16:04
3581
Ja jeg synes dette var litt enkelt, mulig det er litt frustrasjon å spore i innlegget ?
Det er riktig som oppturen skriver at Vicory har operert på en annen jobb i Brasil, men det har blitt utsettelser som jeg skjønner er frustrerende. Nå kjenner ikke jeg hvordan kontraktene blir utformet, men det ville overraske meg stort om ikke utsettelsene vil gi PGS rett til kompensasjon for tiden Victory ikke har vært i arbeid. Hvor mye aner jeg ikke.
Så må man jo også tenke litt lengre enn det korte bildet. Fleksibilitet i flåten (ref. Vanguard som både skal kunne brukes til vind og olje/gas seismikk) vil være viktigere i fremtiden enn tidligere.Med Victory reaktivert har denne beslutningen nok vært lettere å ta. Selskapet trenger fleksibilitet fordi det er nå flere markedsområder å spille på (vind, olje/gas og CCS). og fordi vi får inn TGS på laget som helt sikkert vil bidra til å øke utnyttelsesgraden i skipsflåten (ble vel nevnt som en målsetting ifbm. fusjonspresentasjonen i høst).
Å være PGS aksjonær har vært en prøvelse i mange år. Men vi er nå på oppløpsiden i dette lange maratonløpet og jeg er overbevist (sikkert noen som er uenige) om at vi når fusjonen er gjennomført vil vi få et mer stødig selskap som kan utnytte sine sterke sider sammen. I tillegg vil bortfall av shortposisjonene gjøre handelsmønsteret i det sammenslåte selskapet mer forutsigbart. Så derfor er det bare å ha litt stayerevne noen uker til.
NB Registrerer at nå er "PGS rabatten" ifht. forholdstallet på 0,06829 helt eliminert.(do the math). Nå er kun utbytteoppsiden (ca. 20 øre pr. PGS aksje) som ligger som oppside dersom man kjøper PGS nå og sitter til fusjonen er gjennomført.
Det er riktig som oppturen skriver at Vicory har operert på en annen jobb i Brasil, men det har blitt utsettelser som jeg skjønner er frustrerende. Nå kjenner ikke jeg hvordan kontraktene blir utformet, men det ville overraske meg stort om ikke utsettelsene vil gi PGS rett til kompensasjon for tiden Victory ikke har vært i arbeid. Hvor mye aner jeg ikke.
Så må man jo også tenke litt lengre enn det korte bildet. Fleksibilitet i flåten (ref. Vanguard som både skal kunne brukes til vind og olje/gas seismikk) vil være viktigere i fremtiden enn tidligere.Med Victory reaktivert har denne beslutningen nok vært lettere å ta. Selskapet trenger fleksibilitet fordi det er nå flere markedsområder å spille på (vind, olje/gas og CCS). og fordi vi får inn TGS på laget som helt sikkert vil bidra til å øke utnyttelsesgraden i skipsflåten (ble vel nevnt som en målsetting ifbm. fusjonspresentasjonen i høst).
Å være PGS aksjonær har vært en prøvelse i mange år. Men vi er nå på oppløpsiden i dette lange maratonløpet og jeg er overbevist (sikkert noen som er uenige) om at vi når fusjonen er gjennomført vil vi få et mer stødig selskap som kan utnytte sine sterke sider sammen. I tillegg vil bortfall av shortposisjonene gjøre handelsmønsteret i det sammenslåte selskapet mer forutsigbart. Så derfor er det bare å ha litt stayerevne noen uker til.
NB Registrerer at nå er "PGS rabatten" ifht. forholdstallet på 0,06829 helt eliminert.(do the math). Nå er kun utbytteoppsiden (ca. 20 øre pr. PGS aksje) som ligger som oppside dersom man kjøper PGS nå og sitter til fusjonen er gjennomført.
Kontur
22.05.2024 kl 16:15
3647
Kun et tidsspørsmål nå før aksjen virkelig rykker opp. Her er mange gode nyheter som står i kø for å bli sluppet.
Kjøp så mye PGS og TGS dere bare kan.
Vil gå 100% på mellomlang sikt disse
Kjøp så mye PGS og TGS dere bare kan.
Vil gå 100% på mellomlang sikt disse
protagoras
22.05.2024 kl 17:24
3518
Man må jo være lobotomert for å selge seg ned nå like før det smeller. Flesteparten av longerne skjønner selvsagt dette, noe som gjenspeiles i omsetningen som ligger på 23% av gjennomsnittet siste år.
Morraberget
22.05.2024 kl 19:41
3301
Det er supert å dele info. Takk for deling 👍😃 Noen har alltid de mistroiske eller negative brillene på ! Vi er forskjellig der. Men hele poenget med tråden er jo å komme med info eller dele synet sitt. Så det er jo plass for alt så lenge det ikke er på et nivå med skjulte agend, løgn og bløff som noen veldig få av og til forsøpler forumet med.
Det er jo grunn til å være spørrende vedt. Den lange utsettelsen, men du har fått svar fra selskapet her og da må rn uansett forholde seg til det. Inntil og drsom det evnt. Kommer annen info ☺️
Det er jo grunn til å være spørrende vedt. Den lange utsettelsen, men du har fått svar fra selskapet her og da må rn uansett forholde seg til det. Inntil og drsom det evnt. Kommer annen info ☺️
Redigert 22.05.2024 kl 19:43
GullHårAllOve
22.05.2024 kl 21:46
4713
Det har du skrevet i snart to år nå. På et tidspunkt treffer du vel når du messer samme budskap hele tiden over lang tid. Blir nesten små pinlig å lese samme hele tiden samtidig håper de fleste vel du har rett.
oppturen
22.05.2024 kl 22:03
4661
Om den påstanden ble fremført for 2 år siden så er det jo ikke pinlig men ganske pinlig nøyaktig forutsett 😀
Kursen har gått over 100% siste 2 år ! 😀
Kursen har gått over 100% siste 2 år ! 😀
GullHårAllOve
22.05.2024 kl 22:21
4608
Blir fremført hele tiden og da treffer han jo uansett. Går jo opp og ned aksjer inkl. denne. Blir litt lei å lese samme setning uten noe substans. Kan jo argumentere litt grundigere for hvorfor og ikke bare kjøp og bli rik. Mange aksjer man er blitt mye rikere i for å si det sånn....
Botafogo
23.05.2024 kl 01:40
4507
Har et minne om at dette er møysommelig diskutert tidligere , men finner det ikke. Noen som oversikt over hva vi PGS eiere skal kompenseres for i utbytte i TGS fra avtaleinngåelse til gjennomført fusjon dersom den går gjennom? Er vi på 35-40 øre pr aksje eller noe i den duren eller er jeg på viddene?
RIP Hvalross.
RIP Hvalross.
rischioso
23.05.2024 kl 09:49
4497
Vel, siste året er kursen opp knappe 8% og siste 6mdr så er kursen ned 20% så ja - det forteller jo ikke bare litt hva markedet mener om fusjonen stikk i strid med hva menigheten mener...;)
https://www.nordnet.no/market/stocks/16105675-pgs
https://www.nordnet.no/market/stocks/16105675-pgs
unikum
23.05.2024 kl 09:58
4490
Nå har kursen etablert seg på godt over 8 tallet, regnes da som etablert og er klar for videre oppgang. Første motstand er da på ca 9,25 på økende volum.
Skimmy
23.05.2024 kl 10:23
4463
HVA??!
Ris har jo sagt 7.5 før uka er omme? Var ikke han og markedet enige likevel?
Ris har jo sagt 7.5 før uka er omme? Var ikke han og markedet enige likevel?
Kontur
23.05.2024 kl 13:54
4061
Kaver fælt nå de som prøver å holde kursen nede.
Bare å fortsette å laste opp folkens.
Kursmålene er langt høyere enn dette og Topp 50 øker.
KJØP
Bare å fortsette å laste opp folkens.
Kursmålene er langt høyere enn dette og Topp 50 øker.
KJØP
Idag får Ris ris så det holder :)
oppturen
23.05.2024 kl 14:20
3960
Tviler på det, samme hvor mye så holder det ikke…. Kjør på med mer 😀
Mm
Bennyfyfasan
23.05.2024 kl 15:04
3833
Så får vi se om det faller sammen mot slutten. Utrolig spennende å se mønsteret iløpet av dagen. Ganske lenge nå har det vært lønnsomt å selge på starten - for så å kjøpe på slutten av dagen....men til nå....ikke i dag
Idag er det gøy Ris. Ikke sant ? :)
Noen vet mer enn andre, og da snakker jeg IKKE om Ris :)
rischioso
23.05.2024 kl 16:19
3842
Slettet brukerskrev Idag er det gøy Ris. Ikke sant ? :)
Trading er alltid gøy, men det viktigste er å ta gevinst - mens man kan...;)
Der er vi faktisk helt enige! Toyboy