Unoterte aksjer/ tidlig fase selskaper.

Granly
26.11.2023 kl 13:20 639

Hei

Eg har oppigjennom de siste årene investert i unoterte selskaper, noen er i drift enda og noen har gått konkurs. Såg har hat en del tap ved å investere i unoterte aksjer oppigjennom åra, men det kommer ikke til å stoppe meg med å fortsette å investere i tidlig-fase selskaper, da eg har valgt å investere lave beløp, rundt 10.000 kroner + - i hvert prosjekt.

Hovud grunnen til at eg velger å gå inn i tidligfase selskaper er å være med å bidra til nye arbeidsplasser og nye produkter rundt om i landet. Da det sitter mange rundt i landet som har en god idee og en iver etter å skape noe. Det er personer eg heier på og ønsker å være med å støtte om så det er en liten sum, men heldigvis er eg ikke alene og vi sammen er med å bidra til personer med skaperglede.

Eg tenker at i denne tråden kan flere av dere være med å dele prosjekter dere støtter eller vurderer å støtte. Kanskje flere av oss her inne har også troen samt vi kan dele tanker om de forskjellige selskapene.
Redigert 29.11.2023 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
Granly
29.11.2023 kl 13:07 603

Eg har nå tegnet meg for et lavt beløpl i Pharma Nordic , Pharma Nordic er et norsk legemiddelselskap med 30 norske leger på eiersiden. Under 50% av alle nye medisiner som er godkjent i Europa er tilgjengelig i Norge. Selskapet har lansert Proponent nesespray og sammen med Haukeland Universitetssykehus skal det dokumenteres at denne ikke skaper avhengighet.
skilde:
https://dealflow.no/case/pharma-nordic-as/oversikt

Grunnen til at eg investerer:
God Helse er en viktig faktor, samt at mange av medesinene vi får kjøpt når vi blir syk under ferien i utlandet, finnes ikke i Norge, selv om de har god effekt.
Eg tenker at markedet i Norge trenger en ny importør av medisiner og utstyr som er god kjent i utlandet men ikke tilgjengelig i Norge. Det at det er flere leger med i selskapet som kan dette her, gjør at eg føler meg tryggere i denne investeringen.
samt: de har Eksklusive distribusjonsavtaler: Selskapet har signert flere distribusjonsavtaler for Norge og Norden og har et stort internasjonalt nettverk
kentove
03.12.2023 kl 17:42 560

Samme her, 5sifret sum på unoterte, og 1-200k å Oslo axess/growth.. Foreløpig "kun" et av de unoterte som gikk under, (freepower, solcellebåt) de andre virker som de vokser.. Mulig polarfisk sliter litt, har en fordring på 3,8 mill på bygninger, men har jo verdier for 100-240 mill bare på tomten og rettigheter så regner med det ordner seg, havkraft, norwegian energy, norwegian shores virker å gå greit, samme med Desert Control på Oslo growth, litt gøy å være med fra starten selv om risikoen e større.. Og midlene i unoterte er jo vanskelig å selge så blir tvungen sparing, greit å ha noe liggende i bunn om trading på shipping eller annet skulle ta helt av 🤣
Granly
19.12.2023 kl 14:28 466

sant så sant, er spennende med unoterte og kjekt å være med fra et tidligere tidspunk å være med å heie frem nye selskaper med nye gode ideer og løsninger.