Ingen børsnotering i London for Bank Norwegian

Slettet bruker
NOFI 26.11.2018 kl 12:01 1245

Forslaget om en ekstra notering i London børsen ble i dag nedstemt i en ekstraordinære generalforsamling


https://newsweb.oslobors.no/message/464422


Men det skal være sendt inn et nytt forslag fra samme aktør som jeg tror har bedre mulighet for å få tilslutning
Det skal gå ut på å flytte hele eller deler av BN sin virksomhet ut av landet for å synliggjøre verdiene i selskapet og få til bedre rammevilkår
Redigert 20.01.2021 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2018 kl 12:31 1210

Denne meldingen ligger hos E24

Bank Norwegian blir ikke notert på børsen i London
35 minutter siden · André Haugen
Norwegian Finans Holding (Bank Norwegian) har avholdt ekstraordinær generalforsamling.
Der ble forslaget fra aksjonæren Fortelus om å sette i gang en prosess med å søke om sekundærnotering på Main Market på børsen i London nedstemt.
Det kommer frem i en melding.
54,25 prosent av aksjene var representert. Av disse stemte 85,8 millioner aksjer mot forslaget, mens 15,5 millioner stemte for.
8. november ble det også kjent at en utenlandsk aksjonær med over fem prosent av aksjene har fremsatt krav om ekstraordinær generalforsamling for å vurdere flytting av bankens drift utenfor Norge.
Norwegian Finans Holdings neste generalforsamling er 7. desember.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Disse folkene er lite fornøyd med tingenes tilstand nå kan man vel si litt forsiktig
De eier også mye i en Engelsk forbrukerbank
Slettet bruker
26.11.2018 kl 12:40 1193

Kan man forvente kraftig nedsalg fra disse fremover da?
Slettet bruker
26.11.2018 kl 14:32 1125

Tror jeg neppe
Kjøper nok heller mere for å få gjennom sitt ønske
Record
26.11.2018 kl 14:39 1109

Resultatet var vel rimelig sikkert på forehånd , akrobatene forventer vel at de selger nå, så en rimelig andel er nok allerede solgt , om så bare for å holde kursen i sjakk :-)
Kjøper de ytterligere (noe som jeg tror) kan vi få en rekyl i denne :-)
Det var jo kun tileggsnoteringen det var stemt for , ikke alternativene :-)
Slettet bruker
26.11.2018 kl 17:28 1052

Alternativene skal det stemmes over 7. desember slik jeg har forstått
Men er ikke sikkert de er rede til det heller med hu lederen og det styret som nå bestemmer
Vi som har sittet tålmodig har tapt mye penger på det som har skjedd og som skjer for tiden
Klarer de ta selskapet ut av OB og eks til Stockholm børsen , så frigjøres det flere milliarder som de enten kan dele ut til aksjonærene eller de kan knall vokse ute