Metal Biometris Card

poki
IDEX 01.12.2023 kl 18:22 14881

X-Core : Sentry levererar Metal Cards till IDEMIA ,

Composecure kommer med IDEX sensor

Thames Tech levererar Metal Cards till KL-High Tech
ghjem
23.01.2024 kl 14:57 2969

Du holdt fokuset på lånet. Dette stemmer nok det du skriver, var to forskjellige børsmeldinger.

Men første konvertering vil skje til 0,73. så justeres det til teksten du skrev.

Hvis de ikke lykkes med kostnadskutt q1 har de fortsatt 9,4mill dollar og håndtere lånet med.

Hva vil avdragene koste Idex? var det 6% rente på 100 mill dollar?
Redigert 23.01.2024 kl 14:59 Du må logge inn for å svare
kokkohill
23.01.2024 kl 20:58 2816

Birdstep banden som kjører denne Idex ?
Atomvinter
23.01.2024 kl 22:43 2741

iTrader svarte i alle fall godt på spørsmålet mitt, i motsetning til det meningsløse og fordummende vaset fra deg.
iTRADER09
24.01.2024 kl 04:51 2666

Jeg tror Idex lykkes med kostnadskuttene, det burde være ganske enkelt å estimere etter at de har sagt opp et antall ansatte og stoppet Nasdaq skuespillet og mest sannsynlig "analysene" fra Zacks. Dog ikke sikker på at det er full effekt i Q1, det kommer ofte noen "følge-kostnader" på halen av slike nedskjæringer (for eksempel at kolleger som ikke er overflødige slutter frivillig, oppsagte som saksøker selskapet, osv).

Lånet vil mest sannsynlig betales med cash i starten (ser litt dårlig ut om de betaler med aksjer fra første avdrag når de argumenterte med at lån var bedre enn emisjon for det ikke ville vanne ut aksjonærene). Jeg vet ikke om slike lån har faste installments eller om avdragene er faste, men uansett vil de bli litt over 0.25MUSD (Februar) i Q1 og litt over 0.5MUSD i Q2 (April/Juni).

Med en pen økning i salget av kortsensorer som fortsetter den trenden de har hatt de siste kvartalene (fallet forrige kvartal var etter sigende at bloomberg leveringene tok slutt), så tror jeg at kassa er tom tidlig i Juli. Men de kan jo ikke kjøre til kassa er tom, det kreves noe arbeidskapital for å drive på en rasjonell måte uten å måtte vente på kunder skal betale før en kan betale egne underleverandører etc. Jeg tror styret drøyde den siste emisjonen alt for lenge.
I Q3 "Cash and cash equivalents at period end 3661", men også noten "The Company’s balance sheet solvency, defined as the value of cash and accounts receivable, less short-term liabilities, totaled $0.9 million as of September 30, 2023. This is critically low."

Med tanke på at det svis av over 2MUSD per måned så ser ikke det pent ut. Jeg tipper neste emisjon kommer rundt Q1/generalforsamling
Redigert 24.01.2024 kl 04:52 Du må logge inn for å svare
Natig
24.01.2024 kl 06:14 2655

Jeg tipper at det kommer kursdrivende meldinger før Q1/gen. forsamling. Først ut, Mizuo bank i Japan i februar?.
YNWA250505
24.01.2024 kl 08:12 2575

Å var det et spørsmål fra deg der? Om du følger Idex bør du vite svaret selv. Du er svært ivrig etter å skrive dritt på Idextråder så ditt spørsmål er et forsøk på meningsløs baissing. Og der er du best.
YNWA250505
24.01.2024 kl 08:20 2570

Du sier du tror og du tipper. Og samtidig innrømmer at du ikke kan noe som helst om måten Idex er finansiert opp. Du tror heller ikke at Idex vil få inntekter i løpet av Q1 og du tror tipper gjetter at det blir ny emisjon i Q1 når selskapet selv sier de har nok penger ut 2024. Og det r om alle ordre uteblir. Jeg tipper tror gjetter at du bommer totalt med alle dine dystre spådommer.
iTRADER09
24.01.2024 kl 09:33 2476

Jeg tipper Q2, ikke Q1, det er tipping først og fremst fordi styret har valgmuligheter, om de vil kjøre til reservetanken er nesten tom slik de gjorde i Q4/23, eller om de vil fylle opp i det nåla nærmer seg E som de stort sett har gjort.
Tippingen er basert på anslag om en ganske kraftig vekst i salget i Q1 og Q2 i forhold til Q3/23, og en reduksjon av Opex som er nesten så stor som CEO forespeilte.
Akkurat nå er jeg mest i tvil om de greier å få den inntektsveksten jeg har lagt inn, for det er ingen meldinger som tyder på at de har volum ordre fra andre enn Idemia (Zwipe sliter med egne problemer og ting tar enda mer tid).

Du kan selvfølgelig velge å stole på CEO, som stort sett har vært finansiert til "break even" etter hver eneste emisjon siden hans første i 2020 (og det er endel emisjoner). Det er ditt valg.
Jeg stoler mer på egen vurdering av markedene og driften av selskapet, og enten du tror det eller ikke har jeg ikke bommet med mer enn 42 dager på noen av emisjonene siden 2020. Og det var den siste, fordi jeg hadde ikke ventet at styret skulle la kassa gå så tom før de fylte på. Kanskje de har blitt modigere nå når de ikke har NASDAQ noteringen lenger og slike ting har lavere risiko.

Redigert 24.01.2024 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
24.01.2024 kl 10:56 2384

"ditt spørsmål er et forsøk på meningsløs baissing"

Meningsløs baissing? Jeg spør om finansieringen til Idex fremover, nå som de har tatt opp spiralllån og samtidig kjører på med emisjoner. Nei, jeg har ikke svaret på det. Det er derfor vi har et debattforum som dette.

Jeg anbefaler deg sterkt å vurdere finansieringen til Idex fremover hvis du er en smule seriøs med investeringen din. Fra å kjøre kun emisjoner som de har gjort i 20 år, så har de nå for første gang tatt opp et spirallån. Altså er Idex i en ny situasjon, med en ny floke å løse. Dette er ikke baissing, dette er fakta. Du kan gjerne for meg fortsette den hodeløse haussingen iblandet de sedvanlige personangrepene dine, men det hjelper deg neppe til å få noe avkastning på aksjene dine. Dette er uansett et debattforum, ikke et hausseforum/personangrepsforum som du av en eller annen grunn skulle ha en slags enerett på.
ghjem
24.01.2024 kl 15:48 2243

Problemet med dette forumet:

YNWA er en frustert aksjonær nå. Idex er nede i hengemyra og virker helt som et lost case.

Itrader og Atomvinter slik jeg forstår er ikke aksjonærer. tilbringer fortsatt utrolig mye tid (spesielt Itrader) på finansavisen sitt forum for å kommentere om Idex. Foreløpig har dere rett, men hvem vet hva som skjer imorgen, om 1 uke eller 2måneder. Hva intensjonen til Itrader er fortsatt uvisst. Men tipper han og Atomvinter synes det er usakelig gøy når YNWA biter på gang på gang.

YNWA, du må pokker gi deg med de person angrepene dine. Ingen her inne vet noe mer enn andre inkl deg.

Redigert 24.01.2024 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
24.01.2024 kl 17:57 2140

Dette lover jo ikke så bra for plastkort i Norge i vertfall. Et skummelt signal for plastkort generelt.

Foto: NTB
Ny vending: - Fantastiske nyheter
5 dager siden - 14:59
Magnus Gjestrum Larsen
Kopiert!
Fredag ettermiddag melder FinansWatch at Apple gir etter for EU-kravene og åpner for andre mobile lommebøker.

- Apple etter dialog med EU-kommisjonen har kommet med forslag om å åpne tilgangen til NFC-chippen, som gjør det mulig med kontaktløs betaling for andre mobile lommebøker enn Apple Pay, skriver nettavisa.

Vipps MobilePay-sjef Rune Garborg er veldig positiv til forslaget.

- Dette er fantastiske nyheter for oss og alle som bruker digitale betalingsløsninger. Det betyr at vi snart kan si farvel til plastkort. Vi har kjempet denne kampen lenge, og i dag jubler vi for EUs grundige arbeid for å sikre åpen og fri konkurranse. Det er selskapene med de beste løsningene som bør vinne markedet, sier han i en pressemelding ifølge FinansWatch.

Bloomberg skriver at Apple kunne stått overfor enorme bøter dersom det ikke hadde gitt konsesjoner.
ghjem
24.01.2024 kl 18:56 2090

Er et par mennesker igjen og ta av gitt!

Jeg personlig sier ja takk begge deler. Jeg ville aldri reist ut av huset med kun mobil som betalingsmiddel.

Apple Pay Consumer Statistics
An estimated 640 million people worldwide are apple pay users in 2024. Trends indicate that over 700 million people will use Apple Pay by 2027. Apple Pay consumers live in 83 countries worldwide. 9.3% of Americans with access to Apple Pay

Google Pay has roughly 150 million users globally
007 James Bond
24.01.2024 kl 19:58 2584

På den annen side kan det føre til at mange flere banker avventer denne utviklingen, og bidrar til at salget for Idex fortsatt ligger i grøfta. Hvilken av betalingsmetodene vinner. Hvem har ikke mobil de kan betale med...
Sente
24.01.2024 kl 21:43 2569

Har gått ut av huset i 4 år med kun mobil, nå ligger både bankkort og førerkort på den. Ser ingen grunn til å gå med penger/kort på meg lengre.
Men jeg tviler på at det er NFC begrensingen som hindrer folk å bruke mobil betaling i Norge. Nordmenn liker kort.
Spørsmålet er hvor mye Apple vil kreve fra transaksjonen når deres NFC brukes. Bankene får ikke gratis tilgang til dette, på samme måte Google krever sin del av kaka.
ghjem
24.01.2024 kl 22:21 2554

Alle har vel en telefon, hvor mange som har moderne smarttelefon med mulighet til apple pay og google pay kjenner jeg ikke til.
Tviler på at plastkortet blir lagt ned kun fordi Apple åpner en NFC. Kjøper ikke argumentet ditt 007. Det vil fortsatt være milliarder av kort i omløp de neste 10-15 årene.
Sente: Du har klart deg i 4 år uten bankkort men henger på et forum til en aksje som skal utvikle biometriske bankkort. Du har skikkelig troen på Idex, derfor du er her?

Jeg tror vi kommer til og se en vekst i både Apple Pay og Google Pay, tror jeg har lest at veksten vil ligge på 5-10% årlig. Men at det skal inn biometriske løsninger blir unngåelig basert på dagens innlegg fra MasterCard: Biometrics Will Soon Replace passwords once and for all (Mastercard Biometric Authentication Service)

Det som er usikkerheten er hvem biometrisk teknologi som får et markeds gjennombrudd.
omac
24.01.2024 kl 22:28 2597

det er liten tvil her om at dere har null peiling på hva dere snakker om, mastercard sin biometriske løsning er for web og telefoner, skriften er på veggen en gang for alle nå. Våkn opp, kort er dødt og blir ikke videreutviklet med dyre løsninger

https://developer.mastercard.com/product/biometric-authentication-service/
Redigert 24.01.2024 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
24.01.2024 kl 22:38 2635

...ikke en gang i Bangladesh...?
ghjem
24.01.2024 kl 22:45 2690

Du må faktisk lese det som blir skrevet. Jeg har ikke sagt at Mastercard sin løsning var for kort. Det er for utsjekk av netthandel primært. Men man ser hvem vei det går og det er Biometrisk.

Og si at kort er dødt er beinhardt. Da må noen kjappe seg for og erstatte de milliarder av kort der ute med ny teknologi. Mastercard selv har sagt at magnetstripen skal bort men ikke kortet.

Hvem teknologi som blir vinner gjenstår og se.
omac
24.01.2024 kl 22:47 2741

ett spørsmål, hvordan kommer mitt fingeravtrykk inn på kortet første gang når jeg får det så de vet det er mitt fingeravtrykk?
ghjem
24.01.2024 kl 22:54 2805

Du kan sikkert legge inn fingeravtrykket til barna dine eller svigermor. Men da må svigermor være med hver gang du handler.

Idex Pay Solution har kommet med en løsning der man registerer fingeravtrykket via en smarttelefon. Forrige løsning var med https://www.idexbiometrics.com/products/enrollment-solutions/
omac
24.01.2024 kl 22:56 2839

I rest my case!
ghjem
24.01.2024 kl 22:57 2848

Du går for svigermor!

Fingeravtrykket ligger kun installert på kortet. Ingen skyer eller databaser. Trygg og god løsning!

Foreløpig er alle andre løsninger dårlig for personvernet. Men nå sitter vel Android og Apple på en del fingeravtrykk i sine databaser
Redigert 24.01.2024 kl 23:02 Du må logge inn for å svare
omac
24.01.2024 kl 23:01 2874

jeg går for ingenting for om en tror at folk skal motta en kortleser i posten som de skal koble sammen med kortet for hvert kort så har jeg en bro til salgs. fordyrende, for vanskelig og absolutt en løsning som legger hindringer i veien, tlf løser alt dette uten noen fysiske maskiner eller vente i posten på å få tilsendt noe.

Fingeravtrykk på kort var en halvgod ide for 10-15 år siden, verden har gått videre.

Siste ord fra meg, kjør på med Idex om dere vil.
ghjem
24.01.2024 kl 23:04 2900

Du må lese HELE teksten! Det har kommet en ny løsning!

Enroll løsningen var dyr og dårlig! Tipper Idex så hvordan Fingerprint ble tatt imot med denne løsningen og utviklet en ny og bedre løsning
Møyfrid
24.01.2024 kl 23:12 2886

"Mastercard selv har sagt at magnetstripen skal bort men ikke kortet."

Nå har det seg slik at verken det å fjerne magnetstripen eller videreføre kortet ikke har noe som helst med en eventuell biometrisk løsning å gjøre.

De som snakker om biometrisk løsning på kort er produsenter og menighet. Ikke banker og kortselskap.

Man gamblet og tapte på et marked som aldri kom.
ghjem
24.01.2024 kl 23:28 2876


Bankene må bestille kort teknologien de blir tilbudt av kortselskapene? Men de kan vente med og bestille ny teknologi og bli utdatert.

Jeg avsluttet med : Hvem teknologi som blir vinner gjenstår og se
Skulle du henge deg opp i den ene setningen og melke?

Idex må være den aksjen her inne som har flest dagdrivere som utfører sitt daglige yrke med og poste negative kommentarer og slå ned på absolutt alt.

Man skal la en menighet være i fred så de kan dyrke sin tro.
Redigert 25.01.2024 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
25.01.2024 kl 03:23 2897

Du oppfatter de som stort tidsforbruk å bruke 10-15 minutter med ved formiddags-kaffen eller etter middag til å lese nye innlegg på tråder om taper-selskaper med menighet. Deg om det. Jeg finner det temmelig underholdende å lese fantasier og trosbekjennelser fra menigheten og provosere med litt kjettersk informasjon fra den virkelige verden. Bedre enn å browse nettavisene eller se idiotiske videosnutter på some.
Og jeg har et åpent sinn, så om det viser seg at jeg har tatt feil så kan jeg snu meg rundt å tjene en godt. Dvs om kursen kommer til å stige på substans så tror jeg at jeg kan se det før gevinsten er tatt ut. Jeg har tjent på fingeraksjer før, både i FPC og Next. Gikk ut et godt stykke før toppen, men fortsatt med pene gevinster. Next var forøvrig et arbeids-uhell. Jeg hadde ikke gjort hjemmeleksa og gikk inn på en begeistring for teknologien (om "off chip" skal være bedre enn single chip så må det være med en aktiv og stor sensor-flate), uten å ha sett at det var et temmelig håpløst selskap bak og at de også (den gang) satset på kort-fantasien.
YNWA250505
25.01.2024 kl 08:34 2820

Du har helt sikkert rett iTrader og Mastercard som nå kom med dette utsagnet: vi skal fjerne alle passord ved hjelp av biometri tar sikkert feil. Du sier du skal hive deg rundt å tjene penger om det snur, men sier samtidig at der du bor er alle fattige og vil ikke betale for BC. Det er vel en grunn til at du bor i et fattig land. Du jobber jo ikke lenger heller da du er pensjonist. Skal dere tro på iTrader eller Mastercard? Jeg er ikke i tvil. Ser du ikke at BC vil bli standard de neste årene er du blind
iTRADER09
25.01.2024 kl 09:03 2787

Ja, det ser ut til at fyren på illustrasjons-bildet får ansiktet sitt gjenkjent på et fingerkort
rolas
25.01.2024 kl 09:08 2778

Barn ser på bilder, om du leser artikkel står det både fingerprint og ansikt.
YNWA250505
25.01.2024 kl 09:59 2700

Om du tror REMA1000 og Kiwi etc skal gå til innkjøp av apparater som gjenkjenner ansikt r du passe ute. Det vil koste milliarder av kroner og skjer ikke på minst 10 år.
ghjem
25.01.2024 kl 11:04 2676

Men utstedelse av fysisk kort forblir robust (hentet fra siste avsnitt)

Ser ikke ut til at Mastercard skal slutte med kort med det første, men mye kan jo ha endret seg på 10måneder Itrader:) De har jo kun jobbet med dette programmet siden 2018.

Viser jo at det tok 10år fra oppstart til endringen blir satt ut i markedet. Idex har vel også tilpasset seg til at sensor skal passe på de "nye" plastikk kortene.

Mastercard today announced it is accelerating efforts to remove first–use, PVC plastics from payment cards on its network by 2028. This move further reinforces the company’s sustainability commitments and scales the accessibility of more sustainable card offerings for consumers seeking a way to reduce the environmental impact of their wallet.

From January 1, 2028, all newly–produced Mastercard plastic payment cards will be made from more sustainable materials – including recycled or bio-sourced plastics such as rPVC, rPET, or PLA1 - and approved through a certification program, in a first move for a payment network

Den pandemiske akselerasjonen av kontaktløse betalinger har ført til en enorm økning i mobilbetalinger, og nå kan folk til og med velge å gi avkall på fysiske kort helt. Mer enn 250 banker og andre kunder tilbyr digital-first-utstedelse gjennom Mastercard, der virtuelle kort kan utstedes i sanntid og brukes umiddelbart, med et fysisk kort valgfritt. Men utstedelse av fysisk kort forblir robust - et håndgripelig symbol i en stadig mer virtuell verden.

Hilsen Mastercard april 2023
Redigert 25.01.2024 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
25.01.2024 kl 16:55 2540

"Atomvinter slik jeg forstår er ikke aksjonærer"

Jeg har hatt aksjer i Idex i mange, mange år. Kjøpte en studentpost for 12-13 år siden av ren nysgjerrighet, og for å gidde å følge med. Pengene er selvfølgelig tapt for lengt. Til mitt forsvar kan det sies at dette var lenge før Apple Pay, Vipps etc., og andre kortløse betalingsmåter som jo vil bli standard i nær fremtid.

Har beholdt aksjene for underholdningens skyld :)
Sente
25.01.2024 kl 17:11 2516

"Sente: Du har klart deg i 4 år uten bankkort men henger på et forum til en aksje som skal utvikle biometriske bankkort. Du har skikkelig troen på Idex, derfor du er her?
"
Jeg tror det er plass til både biometriske kort og mobil betaling i fremtiden. Ikke alle liker mobil betaling. Noen liker til og med cash.
Sente
25.01.2024 kl 17:14 2516

Alternativt kan du bruke kortet i butikken sammen med PIN kode 5-10 ganger. Da har kortet lært fingeravtrykket ditt og du trenger ikke skrive PIN kode lengre.
PIN kode kan du få via app, nettbank eller i posten som er ganske normalt allerede.
YNWA250505
25.01.2024 kl 18:02 2476

Standard sammen med BC som også vil være Standard enten du vil eller ikke.
Atomvinter
25.01.2024 kl 18:31 2451

Tull. BC kommer aldri til å bli noen "standard". BC blir i beste fall et nisjeprodukt for spesielt interesserte. Det er derfor Idex ikke tjener penger, og er avhengig av stadige emisjoner og dødsspirallån for å overleve.