🤶🏻Ny Kjendisaksje🧑🏻‍🎄

rosgun
PRS 04.12.2023 kl 14:33 20078

3.12

«OLJESERVICE: Prosafe kan ha bunnet ut på Oslo Børs, men kan den bli en vinneraksje?»


Ja, nå tror jeg oppturen starter og anbefaler nye/ gamle aksjonærer om å følge med på kjøpene nylig utført (fredag 1.12) av
disse 🎅🏻SYV -8- 🎅🏻‘celebre aksjonærene

MIDELFART
ALDEN
FREDLY
AUSTBØ
BLYSTAD
TRØIM
SKOGSTAD
HALVORSEN

Sundal Collier tar for sikkerhetsskyld og slenger inn en analyse som forsvarer kursmål på hele kr 250,-

Overskriften er : «The golden days are about to return»

Idag er kursen ca 60,-

Kjendisene kjøpte også på litt under 60, så inngangen er perfekt akkurat nå….

Husker sist Midelfart kjøpte seg inn for 2-3 år siden. Ikke veldig lenge etterpå doblet den seg🤶🏻

Nå har hun altså fått med seg 6 nye investorer til på moroa, refinansiert og redusert gjeld med flere hundre millioner «på bok», eneste med ledig kapasitet i et «kokende»markedet, samt to nye sjøhoteller liggende klare for oppdrag🧑🏻‍🎄

Pga forholdsvis få aksjer så går denne aksjen som ei kule på kort tid når «de største» har inntatt nødvendige posisjoner…

Her forventes 200% før nyttårsrakettene treffer himmelen🧑🏻‍🎄🎅🏻🎄🔑🎄

5.12

Ironisk nok var Prosafe også på 3. plass med score 89 av 100 på Investech sin A1 robot over nyttårsraketter.

Dette underbygger magefølelsen og historisk erfaring med aksjen.

Går den 100% en dag holder den seg der for å kunne være kapabel til å gå 100% til og holde seg der…

Jeg spår 100% hver gang en av de resterende 4 hotellene meldes på langtidskontrakter

Redigert 10.12.2023 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
klaesp
07.12.2023 kl 22:32 3207

Markedet er stramt og forblir stramere.

Tender update

In line with expectations, tender activity is increasing in Brazil. Petrobras has issued three separate four-year tenders and Prosafe expects further tenders in Brazil from Petrobras and other operators with contract commencements starting from Q2 2024.

Post recent awards, contract visibility for 2024 in the North Sea continues to be limited. However, Prosafe is seeing an increase in enquiries from potential clients both for 2024 and for 2025 and is optimistic that there will be additional tenders and/or direct awards in the North Sea in the coming months.

Prosafe is a leading owner and operator of semi-submersible accommodation vessels. The company is listed on the Oslo Stock Exchange with ticker code PRS. For more information, please refer to https://www.prosafe.com
rosgun
07.12.2023 kl 22:54 3216

Du rører- han har kjøpt seg opp seneste ukene med flere…se melding , kjøpt NYE 260000, oppe i 1,6 mill aksjer(9%)… han eier altså samme antall aksjer som emisjonsaksjene gjort tilgjenelige frem til fredag 15/12!!!!

Det skjer mye på et halvt år, når de i 2022/23 guider at kontrakter blir det for 2024 og at analyser fra ABG SC spår ebitda på 1 mrd for 2024….pga høyere rater, da må jeg si at man skal kjøpe på bunnen.

Mulig du bør lese deg opp!

Å foreta emisjoner er jo nettopp derfor selskaper er på børs!!!

Historisk skal ikke emisjoner ha noe å si for gamle toppkurser og spesielt med stikkord; presset kapasitet=høyere rater- tilbu/etterspørsel, betydelig gjeldsreduksjon, oppskriving av realistisk riggverdier fra 4 til 11 mrd……

Skulle være enkelt å spå dette allerede i 2022/23 og si at 2024 må bli et knallår, du vet anbud blir forespirt og lagt ut 4-8 mnd før endelig tilbyder blir valgt(guidet). I juni hadde Petrobas bla forespurt om 4 anbud(guidet). Ingen av disse er enda besluttet, mao kan dette komme melding om når som helst hvis du kan regne tilbake i tid.

Og som meg venter hele finanseliten på samme melding(er). Ha meg unnskyldt, men kursen har ikke «gått» enda så har du flaks får du aksjer for under kr 65,- imorgen. Kan ikke love det til uka, iallefall hvis du skal ha mer enn 100000 aksjer, men lykke til da🤶🏻

Og det ironiske er at dess lenger man venter på nye kontrakter på 4 rigger, jo høyere rater blir det🤶🏻

Dette er det flere som skjønner og har posisjonert seg for

«Back to the golden days»
Redigert 07.12.2023 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.12.2023 kl 00:01 3163

Når jeg tenker meg om-hvorfor legge emikurs på 60 kr????

For at det skal fulltegnes må muligens kursen opp, og hva annet enn nærstående melding er logisk for å gi emirabatt????

Mao kanskje melding kommer imorgen, helga eller tidlig neste uke🎅🏻 Kursen har holdt seg kunstig lav pga styreleders utlån av aksjer og dertil Midelfarts nedsalg for å holde kursen nede i intervall 60-63.

Igår var det 5. dag på rad i pluss, nå mangles bare høyere omsetning fra andre enn finanseliten, så vil nok stigningen raskt bli brattere og senest om nøyaktig 6 børsdager….da emisjonen er over. Merk at emisjonen kun gjaldt de som hadde aksjer i 3 spesifikke dager i oktober….

Emisjonsaksjene er samme antall som Magnus Halvorsen har «alene» gjennom MH Capital, og vil garantert bli fulltegnet og ikke bety at noen skal selge……. Ingen kjøper til kr 60,- her for å selge i intervallet kr 68,-kr 88,-

Pga dette er / har det vært en gavepakke og få kjøpt i intervallet 60-66.. denne uken, og det vil det muligens også fortsatt være muligheter for idag….(hvis ordre IKKE meldes)….

Det rare med aksjer er at mange potensielle aksjonærer VENTER med å kjøpe en aksje til ordre meldes og kursen er kraftg på vei oppover…...

Hva med å handle FØR for en gang sin skyld?

Nå bygger det seg opp, sakte men sikkert…..,
Eksplosjonsfare nå, og snart vil det synliggjøres i form av ekte russiske prosenter🎅🏻

Det er mulig da 70-80% av aksjene er eid av de mest pengekåte nordmenn( også kalt finanskjendiser) med nok pondus til å stå inot algoritmer, shorter meglerhus som snakker ned aksjen ( for å få en billig inngang selv)…

Husk at media er den 3. statsmakt og har enorm innflytelse på «skjøre og sensitve» nye aksjonærer.

I kjendisaksjen Prosafe vil media derimot kun fremsnakke selskapet positivt… Noe annet «tør» de ikke pga finanselitens status. Av den grunn….også……ser jeg ingen som helst fare for at det skal påvirke negativt fremover, kun positivt🧑🏻‍🎄… det er et viktig argument for vedvarende lang oppgang….🎄

20-30% av totalt 18 mill frie aksjer tilsvarer kun 🎅🏻🎅🏻🎅🏻3,5-5,5 🤶🏻🤶🏻🤶🏻millioner…dvs tilsvarende omsetning på 210//330millioner.

Det sier seg selv at når omsetningen økes ytterligere vil det også bli stadig færre frie aksjer og stadig flere som blir sittende «long»…. og som meg selv ikke gidder å trade eller ser noen grunn til det sålenge en aksje er spådd 7X av enkelte meglerhus🤶🏻🎅🏻🦻👁🧑🏻‍🎄🤶🏻

Det er derforen viss fare for at denne aksjen blir «de rikes» nye lekegrind uten mulighet for å påvirke kursen negativt, uventede nedsalg og andre negative spekulasjoner……

Jeg sier heller::: «Ta plass, mens du enda kan, og slapp av og nyt jula parallelt med en langvarig oppgang i Prosafe…

Good hunting folks🧑🏻‍🎄
Redigert 08.12.2023 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Edgar A
08.12.2023 kl 01:25 3161

Følg med i timen! har du hørt om aksjonærlister?
Halvorsen har økt kraftig til ca 10,5%

klaesp
08.12.2023 kl 07:55 3111

Hei, og god fredag.

Terje Askvig, CEO of Prosafe, through Peppercorn AS: 25 000 Offer Shares.
Er denne transaksjonen meldt markedet?
Dølle
08.12.2023 kl 08:24 3089

Joa, har hørt om det skjønner du, og lov å spørre da forumet har mange kvikke karer med mye info innabords. Poenget mitt var mest om M halvorsen lettet seg noe på det man nå ser var topp i rundt i sommer 2023 , iom at han gikk tungt inn på rundt 70 etter restrukturering i sin tid. Tro han til i emi nå i høst( emi ble mye satt på 60 grunnet et skikkelig ræva q3, eller skal vi diskutere det au ) er det svært ok , endatil betryggende. Øker selv nå på rep emi mulighet, selv om man kunne fiske på 55 en kort periode .
moneymachine
08.12.2023 kl 09:36 3069

Celina Midelfart selger visst.
rosgun
08.12.2023 kl 10:52 3014

Selvsagt, etterdøninger etter styreleders utlån av aksjer…. Et triks som man ikke skal bry seg om. De kommer tilbake med flere aksjer i emisjonen….

Bare amatører tror dette er fordi de ikke vil ha aksjer…

Tror du finanseliten, ledelse ikke jobber i flokk og snakker sammen må du begynne å tro på eventyr.

Takk meg senere og kom deg inn før du taper penger på å sitte utenfor.
Redigert 08.12.2023 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.12.2023 kl 14:13 2944

Unnskyld meg, men hun selger ikke idag. Hun solgte man og tirs pga styreleders utlån av aksjer. Det meldes 2 og 3 dager etter. Nå kommer det ikke flere meldinger om det……

Neste blir muligens at Midelfart allerede har kjøpt 500000 aksjer til 60,- i emisjonen….

God jul til deg og takk for nok en kjempe bra gravejobb🤶🏻

Håper du endelig får kjøpt deg inn, merker jeg blir sliten av tullball🤶🏻

Du må også forstå at når noen selger aksjer er det andre som synes det er lurt å kjøpe på intervallet 60-66👁

Antar melding om megaordre kommer etter stengetid idag eller mandagsmorgen kl 06:36😜
Redigert 08.12.2023 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.12.2023 kl 14:33 2916

Rep emisjonen er en vits. MH CAPITAL ved Magnus Hansen eier nå flere aksjer enn de som kommer ut… han har garantert tatt minst 50% av emisjonen selv og kjøpt på 60kr. Regner med at Midelfart og styreformannen har 20% og resten av finanseliten+ styreformannen tar 30%….

De leker med deg og andre amatører for å hjelpe hverandre til flest mulig aksjer billigst mulig før ferden får 100-200% oppgang før nyttår🔑🤶🏻
Redigert 08.12.2023 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
moneymachine
08.12.2023 kl 14:46 2929

Det virker mere som de leker med deg.
rosgun
08.12.2023 kl 14:54 2968

Så du tror de har lastet opp pga meg❤️

Takk for det, men jeg lastet ferdig på 62,68 i snitt🎄🤶🏻🎅🏻🔑🧑🏻‍🎄med sksjer verdt 1,4 millioner når den stod i 64,2❤️🤶🏻
rosgun
08.12.2023 kl 14:55 2945

Jeg sitter komfortsbelt, og når det står 10 mill på verdi selger jeg, og hva med deg mm?
Redigert 08.12.2023 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
moneymachine
08.12.2023 kl 14:57 2937

Tror ingen med 10 mill i aksjer lever livet på dette forumet.
moneymachine
08.12.2023 kl 14:59 2943

Tipper dessuten du selger på 67 mens du hausser vanvittig
rosgun
08.12.2023 kl 15:08 2930

Nei, jeg skjønner

Med avkastning på 350% siste 3 mnd har jeg valgt å gå inn her med 1,4 mill kroner, men du trodde aksjer. Nå lurer jeg på om du bare er forstyrret….
Redigert 08.12.2023 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.12.2023 kl 15:20 2918

Smak på denne folkens, den som ikke har kjøpt seg Prosafe nå, må stå🤶🏻🧑🏻‍🎄:

Kan den bli en vinneraksje? (Finansavisen)

Kan Prosafe bli en vinner? Aksjen har falt jevnt og trutt siden i fjor sommer og høst, og trenden peker stadig nedover. Aksjen svingte nedover i øvre halvdel av den fallende trenden frem til slutten av oktober. Fra 19. oktober til 29. november stupte den nesten 45 prosent, fra 98 kroner til 54 kroner. Fra 8. juni i fjor har aksjen falt 78 prosent og går vi tilbake til toppen i 2013 er aksjen for alle praktiske formål ned 99,9 prosent. RSI har vaket i et oversolgt område i en måned, fra 26. oktober til den snudde rett opp 30. november. RSI har vaket i et oversolgt område i en måned, fra 26. oktober til den snudde rett opp 30. november. Fortsetter RSI opp, bryter den fallende trendlinjen og 50-nivået, vil det signalisere økende stigningstakt.

God helg og trivelig 2. advent.

Snakkes og skrives senere🎅🏻
Redigert 08.12.2023 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.12.2023 kl 18:48 2828

Smak på denne folkens, den som ikke har kjøpt seg Prosafe nå, må stå🤶🏻🧑🏻‍🎄:

Kan den bli en vinneraksje? (Finansavisen)

Kan Prosafe bli en vinner? Aksjen har falt jevnt og trutt siden i fjor sommer og høst, og trenden peker stadig nedover. Aksjen svingte nedover i øvre halvdel av den fallende trenden frem til slutten av oktober. Fra 19. oktober til 29. november stupte den nesten 45 prosent, fra 98 kroner til 54 kroner. Fra 8. juni i fjor har aksjen falt 78 prosent og går vi tilbake til toppen i 2013 er aksjen for alle praktiske formål ned 99,9 prosent. RSI har vaket i et oversolgt område i en måned, fra 26. oktober til den snudde rett opp 30. november. RSI har vaket i et oversolgt område i en måned, fra 26. oktober til den snudde rett opp 30. november. Fortsetter RSI opp, bryter den fallende trendlinjen og 50-nivået, vil det signalisere økende stigningstakt
rosgun
08.12.2023 kl 19:01 2820

Merk: 30.november snudde det !!!!

Merk: Den har forlengst brutt 50-nivået

Merk: Det stemmer med økende stigningstakt

Konklusjon:

Etter å ha vært så godt som i 65 kr, stemte det jeg skrev godt i torsdag med intervall 65-68…. Aksjen ble igjen «solgt» på kjøpsordre og det er tydelig at noen er på vei ut av aksjen….Mitt «bet» er at de samme folkene kommer inn igjen på emisjon kr 60,- og prøver å maksimere kortsiktig utbytte….

Dette er en gavepakke og enig med siste «taler» at det er på samme nivå som landeveisrøveri eller handling av rimelige julegaver selvom det nærmer seg jul og naturlig nok blir prisen høyere og høyere…..med færre og færre gode tilbud….

Vanskelig å si noe om mandag/tirsdag, men håper flere får opp gluggene i helga og leser denne «tråden»…..

Og til slutt tenk over «hvorfor de rike blir rikere»…

Har de erfaring: ja
Har de tålmodighet:ja
Snakker de sammen:ja
Vet de noe andre ikke vet:ja
Blir de rikere hvert eneste år:ja
Omgås de styreledere og aksjemeglere: ja

Er det et kjøpssignal at 10 finanskjendiser er i samme aksje når aksjen snudde opp på kr 50?
🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻
🎄JA, definitivt🎄
🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻
Redigert 10.12.2023 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
klaesp
08.12.2023 kl 22:33 2733

Antar en del solgte skattemotivert, men disse transaksjonen skal kjøpes tilbake tidlig neste uke..
God helg til alle
rosgun
10.12.2023 kl 07:08 2443

Har også en økende mistanke om at Midelfart deler ut julegaver til eks kjæresten Trøim som er ganske ny investor…Han eide ikke aksjer i oktober, og vil inn i Prosafe med mer cash…..

Midelfart vil uansett kjøpe seg inn i emisjonen og få mer enn nok aksjer tilbake…..og få Trøim på laget er bare enormt «bra reklame», og de som ikke forstår det fortjener å stå utenfor festen. Invitasjonen er sendt ut, men hjelper jo ingenting om du ikke kommer😎👁🥳🥳.

At Trøim er inne betyr bare at den siste «tunge» offshore investoren er på plass til neste rakett… Husker godt borr drilling «som lå nede» i 3-4 kroner og som jeg vurderte å kjøpe, nå er den vel i 60-70 kroner!!!

Mao vet denne gutten å investere mer enn de fleste når aksjer er helt på bunnen og som senere sitter igjen med 10-20 gangen etter 2 år….Det er jo også verdt å merke seg at MH CAPITAL, ved Magnus Halvorsen (som eier over 10%) var læregutt hos Trøim.( Trøim var igjen læregutt hos John Fredriksen ). Mao henger «ting på greip»….disse gutta vet hva de SKAL investere i for å lykkes mer enn «mannen i gata»🎅🏻

Det jeg liker best med Prosafe er at den har et realistisk 2 års perspektiv med helt sinnssyk oppgang foran seg, og dette minimerer risikoen for trading og slitsomme vurderinger fra uke til uke om short., haussing og baissing i andre aksjer…

At så mange seriøse og svært rike personer er inne gir meg en ro og bekreftelse på at akkurat denne reisen er jeg med på «fra start», og kan med 100% sikkerhet vite at flere millioner ruller inn daglig Prosafe sin konto de neste to årene…. akkurat det blir bare deilig…dette er langvarige kontrakter som bare blir bedre og bedre rater på, så heller ikke noe stress på at kontrakt må meldes snarlig….

Ikke noe stress mao, når ratene bare blir bedre og bedre for hver dag som går…..

Prosafe er i en perfekt storm nå. Kontraktene som allerede er i gang for Petrobas går jo også ut ila 1-2 år, og ratene på disse nye kontraktene igjen vil være hinsides…

Mao hvis du er (som meg) langsiktig i denne aksjen, kan man sitte i ro og nyte minst 6-10 x pengene på 1-2 års sikt.

Er du mer kortsiktig vil nok en dobling x2 være innen rekkevidde ila 2023/2024 (15.1/15.2-2024)
Redigert 10.12.2023 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
rosgun
10.12.2023 kl 07:26 2426

Husk at denne aksjen vil «bli så godt som» fredet, da det nærmer seg raskt kun 10-15% frie aksjer hvert øyeblikk…(1,8-2,2 millioner).

Tipper at kjendisene bruker siste uka før juleaften til å fortsette å kjøpe seg opp på «humpete» kurs på høyere intervall, feks 64-68 forutsatt at ingen kontrakt meldes….

Etter fredag 15.12 kl 16, vil det komme melding om at emisjonen er på plass og fulltegnet pålydende kr 60….

Mandag 18. desember «er leken over», og de som ikke har forstått hintene og ganske klar tale den siste uka på tråden her, kan da takke seg selv for at de ikke er inne med sparepengenene sine……

Da starter festen på ordentlig, førstkommende børsuke fra mandag 11.12 frem til 15.12 er bare vorspeilet🎅🏻

Fom 18.-22.desember blir det fest🥳
Redigert 10.12.2023 kl 08:13 Du må logge inn for å svare
ocw
10.12.2023 kl 08:09 2426

Magnus Halvorsen er eier av M.H Capital. ikke Magnus Hansen :-) God søndag
Redigert 10.12.2023 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
rosgun
10.12.2023 kl 08:23 2452

Takk, rettet opp litt i andre skrivefeil også🤶🏻.
God søndag🧑🏻‍🎄 og 2.avdvent 🕯🕯
Svava
10.12.2023 kl 09:05 2519

rungun, jeg er enig i at denne aksjen på et tidspunkt vil bli en gullgruve, men det er fremdeles stor risiko knyttet til når det vil slå til. Ledelsen har en track-record som gjør at man ikke bør stole på guidingen. De har noe å bevise. Tidligere meldte ledelsen om sterkt marked fra 2024, men resultatet er jo en forventet utnyttelsesgrad på 57% for første halvår av 2024. Andre halvår risikerer man at utnyttelsesgraden synker dersom opsjonene på riggen i GoM ikke benyttes.

Prosafe priset seg ut av alt som var av kontrakter for 2024 fordi de hadde en forventning om at det skulle bli utsolgt i Nordsjøen. Resultatet er at de nå sitter med begge riggene i Nordsjøen i varmt opplag, og ved forrige kvartalfremleggelse ble det meldt at det var mindre sannsynlig nå enn tidligere at de får noe arbeid for riggene i Nordsjøen i 2024. Jeg har sånn sett forståelse for noe av forklaringen på at de bommet på forventningen om økt etterspørsel for 2024 etter et dødt marked i UK etter innføringen av windfall tax, men de har tatt alt for høy risiko når begge riggene ender i opplag.

Derimot er de fullfinansiert ut 2024, men jeg kommer ikke til å øke noe i denne aksjen før vi ser kontrakttildeleser pga risikoen dersom de ikke får rigger i arbeid fra sent 2024 som er når de nå melder om forventede anbud.
Redigert 10.12.2023 kl 09:05 Du må logge inn for å svare
klaesp
10.12.2023 kl 09:22 2508

Tender update
Det ser lovende ut for kontrakter

In line with expectations, tender activity is increasing in Brazil. Petrobras has issued three separate four-year tenders and Prosafe expects further tenders in Brazil from Petrobras and other operators with contract commencements starting from Q2 2024.
Svava
10.12.2023 kl 09:58 2492

Nja, det der er fra oppdateringen i juli. Siste er fra november: https://newsweb.oslobors.no/message/604002 De forventer fremdeles flere tender i Brasil med oppstart fra sent 2024, men kommer ikke til å bli tildelt de tidligere meldte tenderne.
Gullhaugen
10.12.2023 kl 10:03 2488

Fortsetter de ulønnsomheten så blir det ny emisjon til sommeren 2024. Dette selskapet holdes kunstig i live. To emisjoner i 2023 ganske tett 117 og 60 forteller det meste og er fy fy. En dinosaur som lever på lånt tid. De skulle ha fusjonert med Floatel for lenge siden.
Redigert 10.12.2023 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
rosgun
10.12.2023 kl 10:56 2463

Fra 1.1.2024:

Opec+Brasil=Petrobas+Prosafe=Mindre kapasitet

https://www.nrk.no/norge/opec-1.14770795

Emsjon i 2024,
Den var god😂😂

Mvh

Finanskjendisene
🎅🏻🤶🏻🧑🏻‍🎄🤶🏻🎅🏻🤶🏻🧑🏻‍🎄🤶🏻

klaesp
10.12.2023 kl 11:12 2452

Selskapet bruker deler av emisjonen for mobilisering av rigger i forkant av kommende kontrakter.

Trøym fikk plutselig dårlig tid.

Investor Tor Olav Trøim, som ikke eide aksjer fra før, står oppført med nye 59.317 aksjer.

I tillegg fortsetter Prosafe å se en økning i henvendelser fra potensielle kunder og er optimistiske på at det vil komme ytterligere anbud og/eller direkte tildelinger i Nordsjøen i løpet av de kommende månedene. ( fra siste oppdatering)
Redigert 10.12.2023 kl 11:54 Du må logge inn for å svare
moneymachine
10.12.2023 kl 11:17 2477

Hentet fra et seriøst forum:

¨Dessverre lite jobb for 2024, men for 2025 så bør Prosafe få både Boreas og Caledonia på gode gode kontrakter.¨


Floatel ser ut til å hanke inn det som er av kontrakter, så de er fullbooket for 2025 og omtrent hele 2026. Så i 2025 er det muligheter for PRS.
Redigert 10.12.2023 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
Svava
10.12.2023 kl 12:18 2436

Det som gjør at jeg holder tilbake er at ledelsen har vært for optimistiske i guidingen tidligere. De har i lang tid forventet flere tender og/eller direkte tildelinger. Dette er for eksempel fra april tidligere i år: https://newsweb.oslobors.no/message/588149 "Prosafe expects additional tenders and/or direct awards in the North Sea for 2024 and 2025." Plutselig holdt de det frem som mindre sannsynlig for kontrakter i Nordsjøen i 2024 i webcast fra Q3 der de måtte forklare hvorfor det kom enda en emisjon. Nå er fokuset sent 2024 og 2025, men man skal være klar over at historikken til ledelsen ikke er betryggende.
Redigert 10.12.2023 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
klaesp
10.12.2023 kl 13:39 2375

Hei, og takk for tilbakemelding.

Støtter meg på at profilerte investorer har plutselig vektet seg opp i selskapet, disse kjenner segmentet, markedet og selskapet svært godt i tillegg til kjøp fra Ceo og styreleder..

Shippingtopp Magnus Halvorsen står oppført med nye 397.495 aksjer.
Investor Celina Midelfart står oppført med nye 231.384 aksjer.
Skipsreder Arne Blystad står oppført med nye 124.982 aksjer.
Investor Tor Olav Trøim, som ikke eide aksjer fra før, står oppført med nye 59.317 aksjer.

Derfor er jeg overbevist om disse transaksjonene ligger i forkant av markedet , og at vi snarlig ser gode avtaler.
Redigert 10.12.2023 kl 17:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
10.12.2023 kl 14:26 2339

Mm

Takk for at du hjelper finanseliten med gode oppdateringer.

Regner med at Trøim er av en annen oppfatning siden han kjøpte en massse aksjer…men det er jo opp til hver enkelt mm. Du trenger egentlig ikke skrive i denne tråden hvis du ikke har, skal kjøpe eller selge aksjer.

Takk🧑🏻‍🎄
Redigert 10.12.2023 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
rosgun
10.12.2023 kl 14:28 2400

Bra du vet bedre enn Trøim & Co…..:har du vært på teatercafeen og lyttet😂😂

Helt greit at du ikke kjøper… akkurat kjøpere blir det nok av. 🎅🏻
Redigert 10.12.2023 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
skadi
10.12.2023 kl 15:15 2493

Hvor lenge skal du være all inn i denne aksjen, før du hopper videre til neste? Maks 14 dager til.
moneymachine
10.12.2023 kl 15:57 2521

Rosgun

Hva tenker du om at Floatel har hanket inn masse kontrakter gjennom 2023 og nå er omtrent fullbooket i lang tid fremover!? Hva er grunnen til at Prosafe ikke vinner kontrakter. Hva er snittkursen på kjendisene sine investeringer, og hvorfor tror du de vil sitte lenge når selskapet ikke vinner kontrakter? Kan jo hende de vil gevinstsikre ved første kontraktstildeling.
rosgun
10.12.2023 kl 18:53 2441

Det er kjempebra at konkurrenten har lange kontrakter. Som da meg med flere forstår, at med stigende oljepriser, UK’s beslutning om iverksetting av over 100 lisenser, samt Petrobas sin økende og enorme aktivitet, vil muligens selv den største pessimist forstå tilbud og etterspørselsteorien.

Økt etterspørsel+Mindre kapasitet=Høyere rater

Konklusjon:

Veldig bra at Prosafe har 4 rigger «fit for fight» klare for lasaange kontrakter med skyhøye rater🎅🏻

Kan fort få 1,5-2 millioner pr dag pr rigg🎄
Redigert 10.12.2023 kl 18:57 Du må logge inn for å svare