Quebec's søken etter Energi

njn-
QEC 05.12.2023 kl 00:03 67873

Hydro-quebec som er eid av Quebec søker etter enrgikilder.
Les siste del av artikelen.

https://montrealgazette.com/business/hydro-quebec-to-keep-studying-nuclear-energy-ceo
MC Axel
04.01.2024 kl 09:52 4802

I see people coming up with persistent lies here regarding Clean tech and other things

They have announced their cooperation to the stock exchange

Hardly think that the management is willing to go into illegal areas

Peter Sellers
04.01.2024 kl 10:27 4727

@MCA Godt nytt år! Det er vel ingen som lyver om Clean Tech programmet men det stilles spørsmål om hvorfor ikke Qec/MB har solgt lisenser eller som jeg lurer på hvorfor dette ikke er testet ut iom at programmet har vi hatt noen år nå! Har du en god forklaring på caset?
Fillefrans
04.01.2024 kl 11:11 4658

Det virker som om de fleste er oppgitt over MB. Er han eneveldig og ikke kan erstattes? Det må da være mulig å fremme nye forslag til ledere i et AS, eller er det slik at QEC går dukken om han skulle få et infark og dø? Kursmessig har vi stått på stedet hvil i minst 10 år.
tynnidioten
04.01.2024 kl 11:27 4610

Enkelte (han utilnærmelige) vil ha det til at utviklingen er god så lenge vi er over bunnen.

Det er oppsiktsvekkende at de «skattemotiverte» salgene fortsetter må på nyåret.
Redigert 04.01.2024 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
1013
04.01.2024 kl 11:43 4576

Vi kan slå os sammen og tage en plads i bestyrelses lokalet på næste generalforsamling. nogen som melder sig. vi skal vel bare have 10% af alle aktier.
Peter Sellers
04.01.2024 kl 12:45 4514

@Ff, ja makan til fraværende ledelse skal man lete lenge etter, absolutt ingen oppdateringer....nå er det vel 2 år siden Jason gikk høyt ut i Finansavisen og det har fortsatt ikke skjedd en dritt....Jalla jalla oljeselskap men det er kanskje ikke mer å forvente av ett selskap med 8 ansatte!!
Sjoa
04.01.2024 kl 13:39 4469

Det drøyer kraftig med rettssaken ser jeg.
njn-
04.01.2024 kl 13:46 4451

Det er ikke MB sin feil at vi ikke kommer videre, men regjeringen(E) som hele tiden kommer med ny krav til utvinning.
QEC har da hele tiden imøtekommet kravene. Ut av det har de skapt Clean-Tech. Når ikke det var bra nok, lagde de loven som stengte all hydrokarbon utvinning.
Nå er det høyesterett som skal komme med svar om hva som skal skje videre.
Alt står på hjemme siden.
Slutt å angripe MB. Han har har forfulgt våre rettigheter som Repsol ga opp.
Redigert 04.01.2024 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
Dåsemannen
04.01.2024 kl 13:52 4684

Skapt og skapt Clean Tech, fru Blom...
Det eneste vi vet om Binnions Clean Tech er at det eksisterer en powerpoint slide som viser hvordan CO2 kan pumpes ned i bakken, og at det kommer herlig Blue Hydrogen ut i andre enden. Hadde han tegnet inn en bjørn med stort smilefjes og et par indianere som viser tommel opp, så hadde "teknologien" hans blitt enda mer imponerende.
Jeg tror det er all grunn til å tvile på hva MB her har "skapt".

Og så venter jeg bare på at MC Axel kommer og anklager meg for å være "liar, liar" siden jeg ikke har tro på den Clean Tech'en :-)
Peter Sellers
04.01.2024 kl 14:11 4642

@njn, ja men hvorfor har ikke MB solgt lisenser til denne eventyrlige Clean Tech som Stock Walker skriver? Hvorfor har dette heller ikke blitt testet ut og som kan vise til resultater som tilsier at programmet virkelig fungere, er det noen som har et fornuftig svar på det?
Peter Sellers
04.01.2024 kl 16:20 4472

Ergo ingen har et fornuftig svar vedr dette og er det sånn at dere alle føler en usikkerhet rundt dette, selv ikke den harde kjernen med tuja, Fjellbris har dere noen god forklaring?
njn-
05.01.2024 kl 00:52 4245

Du kan jo sende et spørsmål til Jason.
Jason D'Silva Jason D'Silva jdsilva@questerre.com
Redigert 05.01.2024 kl 00:53 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
05.01.2024 kl 06:28 4181

@njn god morgen, jeg spurte hva menigheten her hadde av tanker og meninger rundt eventuelt lisenser og test, Jason vil nok neppe gi noen kommentarer rundt disse spørsmålene iom at det vil være sensitiv info......fint og høre din mening rundt temaene for ingen andre har noe svar eller mening, ha en fin dag :)
Fjellbris
05.01.2024 kl 07:53 4083

Tror det kan være så enkelt som at når man har en teknikk som er unik, så ønsker de ikke gi lisenser på den / gi fra seg info før de selv får brukt den på sin pilot. Ellers enig med NJN, har også skrevet det mange ganger, bedre å ta opp det man lurer på eller er missfornøyd med, savner info om mm. direkte med selskapet/Jason. Han kan (bør…, ref erstatning 20-40 han tidligere gikk ut med….) ikke gi noen sensitiv info som du skriver, men du får et fornuftig svar og kanskje fører det også til felles oppdatering til markedet om det er relevant. Bedre PR/kommunikasjon med markedet helt klart et tema og har vært det lenge, men med dagens størrelse på selskapet og ikke minst begrensede aktivitet er kvartalsvis som vi får grei nok. Dog ønsker jo vi aksjonærer så mye og så god/hyppig info som mulig. Prøv ivertfall og del gjerne svar om du får, lykke til :-)
Redigert 05.01.2024 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
sigj2
05.01.2024 kl 08:19 4073

Sitter binna på clean tec som de bare har på papiret å ikke prøvd ut? Hehe
Man kan jo bynne å lure 🙈
Redigert 05.01.2024 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Stock Walker
05.01.2024 kl 13:44 3911

Tja…
Nå er det engang slik at Qec i 2019 prøvde å finne Quebec-baserte strategiske investorer for sitt rene energiprosjekt. Jeg kan vanskelig forestille meg at investorer ville tatt stilling til et slikt energiprosjekt før de ble kjent med alle deltaljer i prosjektet. Et helt annet forhold er at det pr. dags dato – nesten 5 år etterpå – ikke er meldt om en eneste lokal investorer som har spyttet penger inn i Qecs energiprosjekt.

JOHN INGE SELJEHAUG
Publ. 14:50 - 9.04.19 | Oppd. 19:42 - 29.08.19
Questerre har engasjert Quebec-baserte Industrial Alliance Securities for å finne Quebec-baserte strategiske investorer for sitt ren energi-prosjekt, ble det kjent mandag. Prosjektet tar sikte på å utvikle selskapets store gassfunn i Quebec-provinsen (på flere 1.000 milliarder kubikkfot) med innovativ teknologi som fremhever produksjon av ren energi.- Med avtalen om å gjenvinne operatørselskap på plass og økende interesse for vårt pilotprosjekt knyttet til ren teknologi, har vi hyret Industrial Alliance for å hjelpe oss med finne strategiske partnerskap. De er en av Quebecs eldste finansforetak med et omfattende nettverk i provinsen. Vi gleder oss til å jobbe med dem for å ta våre eiendeler i Quebec til neste stadium, uttalte Questerre-sjef Michael Binnion.Analytiker er bull- Etter vår oppfatning (bekreftet av Binnion), vil dette øke sannsynligheten for en kommersiell utvikling av Lowlands betydelig. Hvis fremdriften fortsetter, forventer vi at Questerre fortsetter boring i Lowlands sent i 2020 eller tidlig 2021, skriver analytiker i Sparebank 1 Markets, Teodor Sveen-Nilsen.- Hvis det ikke skjer noen fremskritt på Lowlands-utviklingen og/eller et nytt frackingforbud, er alternativet rettssak fortsatt i live. I et slikt tilfelle vil Questerre kreve kompensasjon for historiske kostnader og tapt NPV fra prosjektet, skriver analytikeren i et notat Hegnar.no har fått tilgang til. Sveen-Nilsen har en kjøpsanbefaling på aksjen med et kursmål på 5,0 krone
Redigert 05.01.2024 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
05.01.2024 kl 14:16 3853

@SW se der ja den har ikke jeg fått med meg fra tidligere, takk for info! Vel når ikke en eneste investor har meldt seg så kan man vel stille spørsmålstegn for hvor bra dette Clean Tech programmet er? Ellers så kan jeg bare konstantere at det er relativt stille i fjøset fra den harde kjernen rundt dette spørsmålet?
Fjellbris
05.01.2024 kl 14:24 3873

PS gjentar det jeg skrev til deg i morges😉

I dag kl 07:53
430
Tror det kan være så enkelt som at når man har en teknikk som er unik, så ønsker de ikke gi lisenser på den / gi fra seg info før de selv får brukt den på sin pilot. Ellers enig med NJN, har også skrevet det mange ganger, bedre å ta opp det man lurer på eller er missfornøyd med, savner info om mm. direkte med selskapet/Jason. Han kan (bør…, ref erstatning 20-40 han tidligere gikk ut med….) ikke gi noen sensitiv info som du skriver, men du får et fornuftig svar og kanskje fører det også til felles oppdatering til markedet om det er relevant. Bedre PR/kommunikasjon med markedet helt klart et tema og har vært det lenge, men med dagens størrelse på selskapet og ikke minst begrensede aktivitet er kvartalsvis som vi får grei nok. Dog ønsker jo vi aksjonærer så mye og så god/hyppig info som mulig. Prøv ivertfall og del gjerne svar om du får, lykke til :-)
Fjellbris
05.01.2024 kl 14:32 3896

Tror mye lå i «pipen» og at man jobbet i det stille med investorer, partnere, JV mm. frem til forbudet mot utvinning kom. Etter det ble det meste lagt på is i påvente av erstatning eller pilot, samt man skiftet fokus til å levere lønnsom drift for rett og slett overleve/unngå flere emisjoner i påvente av erstatning / avklaring pilot. Mtp lønnsom drift / kutte masse kostnader og så levere pent overskudd vs store underskudd alle tidligere år har jo MB/QEC ivertfall levert. At Québecs myndigheter «over natta» innfører forbud kan ikke de ivertfall lastes for, det kan Québec heller ikke slippe unna med uten en stor erstatning, de som først inviterte olje/gass aktører inn og så (etter gigant funnene) kommer de bare plutselig med forbud utvinning.
Redigert 05.01.2024 kl 14:34 Du må logge inn for å svare
Stock Walker
05.01.2024 kl 14:48 3899

Når man først søker etter strategiske investorer til et prosjekt som Qec gjorde, må man være villig til å utlevere detaljinformasjon ellers kan ikke investorene ta stilling til prosjektet. I dette tilfelle CleanTech.

Edited strategiske
Redigert 05.01.2024 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
05.01.2024 kl 16:45 3950

@Fjellbris, Repsol /Qec hadde jo resultatet av funnene i Lowlands lenge før myndighetene kom forbud mot utvinning!
Fjellbris
05.01.2024 kl 16:52 3993

Du virker som vanlig til å være glad for negativ info som du kommer over om QEC, ofte også spesielt i perioder QEC stiger litt er du
aktiv med dine negativt vinklede innlegg om QEc🤔 («Jalla jalla oljeselskap» som du kalte QEC i går).
Vel, vel vi er alle forskjellige og har ulike agendaer. Jeg gleder meg over at QEC før jul var nede på 1,33-1,35 og at vi nå etter første uke av det nye året er over ivertfall sluttet på 1,43. Januar salget kom tidlig før jul i fjor, men er på langt nær over i januar ennå.
Riktig god helg alle QEC aksjonærer😀

Redigert 05.01.2024 kl 16:56 Du må logge inn for å svare
njn-
05.01.2024 kl 16:55 3997

De kommer nok på banen når det åpnes for pilot/utvinning.
Fjellbris
05.01.2024 kl 16:56 3993

Helt enig, da kommer de til å stå i kø!
Slettet bruker
05.01.2024 kl 17:00 4039

Ein fine start på nye året for dei som kjøpte QEC på 1,34 og ikkje vart ståande igjen😊 Er vel opp 7-8 % denne veka.
God helg til deg også👍🏻
Peter Sellers
05.01.2024 kl 17:35 4072

@Fjellbris og njn jeg sitter fortsatt på 55k etter 2 nedsalg før jul her.....det jeg etterlyser er mer info fra ledelsen hvor det er like stille som i grave. Ingenting hadde gledet meg mer enn en solid oppgang men det er kun triggeren i Quebec som kan løfte denne aksjen, men jeg skal være såpass ærlig at jeg er drittlei MB sine lovnader om både det ene og det andre hvor intet skjer, ha en fin kveld og helg folkens :)
Peter Sellers
05.01.2024 kl 17:40 4098

@Fjellbris, forøvrig så hadde vi Elly som messa i flere år om at den som ikke var inne nå ville bli stående igjen på perrongen. Hvem forsvant i høst her, ,jo Elly etter 5 år i Qec så kastet han korta da var tålmodigheten brukt opp, igjen god helg :)
tynnidioten
05.01.2024 kl 17:41 4261

Det er et stort tankekors at enkelte «gleder seg» over kursutviklingen i QEC. Samme som takket for at noen solgte aksjer på 1,80 tallet.
Personlig gleder jeg meg over gevinster - ikke tap.
(Ikke kom med at tapene ikke er realisert)
Fjellbris
05.01.2024 kl 17:54 4231

Takk for det og det samme, da er vi ivertfall 2 med samme syn/glede, og 2 som fikk lastet mer på bunn😀👌
Fjellbris
05.01.2024 kl 17:57 4382

Jeg tror Elly fortsatt er med, men han ble til slutt utestengt fra forum av admin.☺️
Fjellbris
05.01.2024 kl 18:01 4425

Igjen, skjønner godt din frustrasjon, men igjen ta opp alt du ikke er happy med selskapet, send Mail til Jason etc, hjelper ikke på kursen og investeringen din a 55.000 aksjer å tømme din frustrasjon ut her inne, eller kalle investeringen din her for jallaselskap mm.
Bare et vellmenede råd😀 Dersom du da ikke ønsker lavere kurs/inngang igjen da, skriver du det så full forståelse for det også seff! Igjen, god helg😀
gaudio
05.01.2024 kl 18:29 4455

https://en.wikipedia.org/wiki/45th_Canadian_federal_election

The next Québec provincial general election is scheduled for October 5, 2026.

General elections are held on the first Monday in October of the fourth year following the last election. An early general election may be held before that date. At the request of the government, the Lieutenant Governor may terminate the mandate of MNAs and order a general election to be held. In this case, the Premier will choose the polling date.
Redigert 05.01.2024 kl 18:32 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
05.01.2024 kl 18:56 4404

@Fjellbris, om han hadde blitt utestengt så blir du ikke slettet som bruker, dessuten det var absolutt ingen grunn for å utestenge Elly han hadde bare noen fighter med Sp, så nope han ble bare lei caset!
Peter Sellers
05.01.2024 kl 19:03 4406

@Fjellbris, tror absolutt at ingen av disse tingene som blir skrevet på forumet her har noen som helst innvirkning på kursen....jeg sitter kun i denne aksjen med den tanken at det KANSKJE kan bli en rakett dersom det skulle åpne opp for pilot og så med full utvinning, eventuelt en klekkelig erstatning som jeg dessverre tror kan ta enda lenger tid, time will show!! God kveld over og ut fra LA 8 PV som Fleksnes sa :)
Fjellbris
05.01.2024 kl 19:16 4415

😀
SPXL
05.01.2024 kl 19:25 4410

Elly er nok borte og det er vel like greit, han bommet jo alltid med kursmålene. Det jeg synes er merkelig er at ingen stiller spørsmål ved binna, han har jo ikke fått til noen verdens ting alle årene han har vært sjef. Det burde stilles spørsmål om ikke han burde byttes ut, at han kan sitte så mange år uten å vise til resultater er det ikke mange steder man kan gjøre uten å få sparken .
Fjellbris
05.01.2024 kl 19:28 4435

Limer inn som svar hva jeg skrev lenger oppe i tråden i dag, ellers håper og tror jeg fortsatt Elly er med😀
……
Tror mye lå i «pipen» og at man jobbet i det stille med investorer, partnere, JV mm. frem til forbudet mot utvinning kom. Etter det ble det meste lagt på is i påvente av erstatning eller pilot, samt man skiftet fokus til å levere lønnsom drift for rett og slett overleve/unngå flere emisjoner i påvente av erstatning / avklaring pilot. Mtp lønnsom drift / kutte masse kostnader og så levere pent overskudd vs store underskudd alle tidligere år har jo MB/QEC ivertfall levert. At Québecs myndigheter «over natta» innfører forbud kan ikke de ivertfall lastes for, det kan Québec heller ikke slippe unna med uten en stor erstatning, de som først inviterte olje/gass aktører inn og så (etter gigant funnene) kommer de bare plutselig med forbud utvinning.
njn-
05.01.2024 kl 22:23 4225

Det er jo flere muligheter, som sykdom og ulykker.
Livet er som vi vet forgjengelig.
Ha en riktig god helg.
tynnidioten
05.01.2024 kl 22:45 4194

Tror ingen savner;
«NOK 3 inden lenge»
Fjellbris
06.01.2024 kl 00:19 4091

En dag kan vi jo håpe en slik melding omhandler QEC☺️
………..
Mulig gassfusjon verdt 17 mrd. dollar
Southwestern Energy og Chesapeake Energy er angivelig i sluttfasen av forhandlinger om en sammenslåing, ifølge Wall Street Journal.
Kilder med innsikt hevder at avtalen kan offentliggjøres allerede neste uke. Den kombinerte markedsverdien forventes å være 17 milliarder dollar, og de vil dermed bli en av de fremste naturgassprodusentene i USA.
Dette representerer den nyeste i rekken av betydelige konsolideringer innen energisektoren i USA, med ExxonMobil som kjøpte Pioneer for 60 milliarder dollar, og Chevron som kjøpte Hess for 53 milliarder dollar, begge i løpet av noen få uker i oktober i fjor.

https://www.finansavisen.no/finans/2024/01/05/8079487/mulig-gassfusjon-verdt-17-mrd.-dollar
Redigert 06.01.2024 kl 00:23 Du må logge inn for å svare