Quebec's sĂžken etter Energi
Hydro-quebec som er eid av Quebec sĂžker etter enrgikilder.
Les siste del av artikelen.
https://montrealgazette.com/business/hydro-quebec-to-keep-studying-nuclear-energy-ceo
Les siste del av artikelen.
https://montrealgazette.com/business/hydro-quebec-to-keep-studying-nuclear-energy-ceo
njn-
24.05.2024 kl 00:29
1473
Det er tydelig at du ikke forstĂ„r Quebec og QEC sin situation. FORSTĂ
R ikke hvorfor du er pÄ denne trÄden. Hold deg til DNO og DIN Snekkerfabrikk.
SPXL
24.05.2024 kl 00:23
1481
Hjelper uansett ikke Qec. ForstÄr ikke hvorfor du legger ut linker pÄ linker som ikke har noe med Qec Ä gjÞre.
MC Axel
24.05.2024 kl 00:19
1488
This is crazy
Translate
35 % af virksomhederne har ikke adgang til nok elektricitet
Torsdag den 23. maj 2024
En tredjedel af virksomhederne mangler elektricitet, og de fleste af disse (73%) bliver nĂždt til at forsinke udviklingsprojekter eller allerede planlagte investeringer.
"""""Husk, at energiminister Pierre Fitzgibbon, som skal fremlÊgge et vigtigt lovforslag om provinsens energiramme i de kommende dage, indrÞmmede i april sidste Är, at regeringen blev "overrasket" af den mangel pÄ elektricitet, som Quebec er ved at opleve.""""
https://www.journaldemontreal.com/2024/05/23/35--des-entreprises-nont-pas-acces-a-assez-delectricite
Translate
35 % af virksomhederne har ikke adgang til nok elektricitet
Torsdag den 23. maj 2024
En tredjedel af virksomhederne mangler elektricitet, og de fleste af disse (73%) bliver nĂždt til at forsinke udviklingsprojekter eller allerede planlagte investeringer.
"""""Husk, at energiminister Pierre Fitzgibbon, som skal fremlÊgge et vigtigt lovforslag om provinsens energiramme i de kommende dage, indrÞmmede i april sidste Är, at regeringen blev "overrasket" af den mangel pÄ elektricitet, som Quebec er ved at opleve.""""
https://www.journaldemontreal.com/2024/05/23/35--des-entreprises-nont-pas-acces-a-assez-delectricite
MC Axel
23.05.2024 kl 14:47
1686
risksĂžker skrev This new energy law do you have a link?
No
but this was in the media
MC Axel
08.05.2024 kl 13:02
3135
njn- skrev
Flere artikler/Radio https://www.journaldequebec.com/2023/11/29/filiere-batterie--un-risque-financie..
That is, now in May! Quote from the article: (Skal du indgive det til forÄret? Ja, det vil jeg indsende)
https://www.lesaffaires.com/secteurs/manufacturier/pierre-fitzgibbon---dans-la-filiere-batterie-on-est-rendu-trop-loin-pour-reculer-/649597
For mig er det "hvad kan vi gĂžre med vores naturressourcer for at vĂŠre upstream og skabe rigdom"?
HvornÄr vil vi kunne bringe debatten til Quebec? Snart. Fordi vi skal udvikle en tilgang i Quebec, som vi aldrig har brugt, kaldes den den integrerede energiressourceplan.
Vores regering vil sÊtte dette pÄ plads. Vi vil sammen med alle interessenter vise, hvad energibehovet er, for vi kan ikke elektrificere alt. Skal vi pÄ et tidspunkt bygge 15 dÊmninger? MÄske, men mÄske ikke. Skal vi bygge vindmÞller? Ja, men der vil vÊre nogle i din have, i min... det kan vi mÄske ikke lide. Atomkraft
Diskussionen bliver sÄledes relanceret, nÄr din regning er indgivet. Skal du indgive det til forÄret? Ja, det vil jeg indsende
Redigert 08.05.2024 kl 13:43
but this was in the media
MC Axel
08.05.2024 kl 13:02
3135
njn- skrev
Flere artikler/Radio https://www.journaldequebec.com/2023/11/29/filiere-batterie--un-risque-financie..
That is, now in May! Quote from the article: (Skal du indgive det til forÄret? Ja, det vil jeg indsende)
https://www.lesaffaires.com/secteurs/manufacturier/pierre-fitzgibbon---dans-la-filiere-batterie-on-est-rendu-trop-loin-pour-reculer-/649597
For mig er det "hvad kan vi gĂžre med vores naturressourcer for at vĂŠre upstream og skabe rigdom"?
HvornÄr vil vi kunne bringe debatten til Quebec? Snart. Fordi vi skal udvikle en tilgang i Quebec, som vi aldrig har brugt, kaldes den den integrerede energiressourceplan.
Vores regering vil sÊtte dette pÄ plads. Vi vil sammen med alle interessenter vise, hvad energibehovet er, for vi kan ikke elektrificere alt. Skal vi pÄ et tidspunkt bygge 15 dÊmninger? MÄske, men mÄske ikke. Skal vi bygge vindmÞller? Ja, men der vil vÊre nogle i din have, i min... det kan vi mÄske ikke lide. Atomkraft
Diskussionen bliver sÄledes relanceret, nÄr din regning er indgivet. Skal du indgive det til forÄret? Ja, det vil jeg indsende
Redigert 08.05.2024 kl 13:43
MC Axel
23.05.2024 kl 12:05
1914
In June, the government will decide on the energy law
This is a stock that can easily go up Ă7 to Ă30 if the government includes LNG in its energy law
QEC has a limited downside in relation to the risk. They have money in their account, income is stable and several wells will be ready later this year
This is a stock that can easily go up Ă7 to Ă30 if the government includes LNG in its energy law
QEC has a limited downside in relation to the risk. They have money in their account, income is stable and several wells will be ready later this year
myrafta
23.05.2024 kl 09:56
2025
Jeg kan ikke finne noe om den nye energiloven som sku implementers I Juni.
Er det en ny lov eller et utkast som da skal
pÄ sin vanlige hÞrings runde.
Er det en ny lov eller et utkast som da skal
pÄ sin vanlige hÞrings runde.
MC Axel
21.05.2024 kl 12:25
2489
While we wait, interesting article on LNG
"The data also shows that American LNG produces less than half of the resulting emissions of coal-generated electricity in international markets in Europe and Asia. In fact, if U.S. LNG replaced coal-generated power in these 13 markets for just one year, it would save the emissions equivalent of 153 million to 397 million cars (or 170,000 â 440,000 kilotons of carbon dioxide equivalent).
This remarkable finding conclusively shows that LNG is a dramatically safer, cleaner alternative to burning coal. This should not be overlooked because global coal use is not decreasing"
Read it all here:
https://www.abqjournal.com/opinion/opinion-lng-is-the-best-way-to-secure-our-energy-independence-and-reliability/article_65b6102a-1490-11ef-af87-c788a279774a.html
"The data also shows that American LNG produces less than half of the resulting emissions of coal-generated electricity in international markets in Europe and Asia. In fact, if U.S. LNG replaced coal-generated power in these 13 markets for just one year, it would save the emissions equivalent of 153 million to 397 million cars (or 170,000 â 440,000 kilotons of carbon dioxide equivalent).
This remarkable finding conclusively shows that LNG is a dramatically safer, cleaner alternative to burning coal. This should not be overlooked because global coal use is not decreasing"
Read it all here:
https://www.abqjournal.com/opinion/opinion-lng-is-the-best-way-to-secure-our-energy-independence-and-reliability/article_65b6102a-1490-11ef-af87-c788a279774a.html
Spirrevippen
15.05.2024 kl 14:41
3128
Binnion skrev vel ogsÄ pÄ X for en stund tilbake at det hele hviler pÄ denne nye energiloven som kommer i Juni mtp utfall av rettssak og hvordan de vil fortsette mtp evt. en erstatning eller utvinning.
Sunrise
15.05.2024 kl 14:34
3149
Det er vel det eneste jeg ogsÄ kjenner til. Aksjen har ikke akkurat gÄtt bananas som fÞlge av denne uttalelsen. Innholdet i nye lover pleier ikke komme som en total overraskelse heller, da det ofte har vÊrt en demokratisk prosess hvor innholdet i utkast form er kjent lenge fÞr vedtakelsen. Men mulig det er selve utkastet man venter pÄ og det er her uttalelsen fra ministeren kan tolkes som lng kan bli endel av lÞsningen som inngÄr i utkastet. Og dette hadde jo vÊrt bra. Men som vi alle erfarer, det er ingen forventningsrally sÄ langt.
hgsd33
15.05.2024 kl 13:32
2412
Ser det skrives at det skal komme en ny energilov i juni, hvor muligens LNG skal implementeres. Husker jeg fullstendig feil, eller var det kun en uttalelse fra energiministeren ? Noen som kan utdype dette ?
Redigert 15.05.2024 kl 13:32
Du mÄ logge inn for Ä svare
Carlsen73, det er jo hÄblÞst at diskutere med dem, som lever deres liv i disse trÄde, sÄ bedre ikke at svare dem, selvom det nogen gange er svÊrt at lade vÊre med.
Slettet brukerskrev Den smule handel, der er, kan give relativt store udslag i begge retninger
Ok :-)
googleearth11
15.05.2024 kl 06:08
2858
Slettet brukerskrev Du er inne pÄ noe som kan forklare hvorfor ikke kursen spretter opp i 3.
Det er en Äpenbar sammenheng der. Men sÄ ble jo det siste fallet forklart svÊrt tydelig i q1-rapporten.
Carlsen73
14.05.2024 kl 22:37
3083
Slettet brukerskrev Den smule handel, der er, kan give relativt store udslag i begge retninger
Hvad er din pointe med at gentage en passage fra min tekst?
Er det, fordi du mener, at aktien kun bevÊger sig nedad og altsÄ ikke i begge retninger? Men slutaktionerne i dag og i gÄr gav en relativ hÞj stigning.
Nu er jeg sÄ selv rÞget i fÊlden med at diskutere de relativt ligegyldige detaljer, som jeg er sÄ usigeligt trÊt af. Kommer den rigtige melding, sÄ ser vi 1 2 0 igen. SpÞrgsmÄlet er, hvor vi skal sÊtte kommaet, og hvad der ellers skal vÊre af cifre. Det ved ALLE, der har fulgt med. SÄ gÊlder det om at vÊre lastet, og man kan godt glemme alt om at fange raketten , nÄr den fÞrst har forladt rampen.
Er det, fordi du mener, at aktien kun bevÊger sig nedad og altsÄ ikke i begge retninger? Men slutaktionerne i dag og i gÄr gav en relativ hÞj stigning.
Nu er jeg sÄ selv rÞget i fÊlden med at diskutere de relativt ligegyldige detaljer, som jeg er sÄ usigeligt trÊt af. Kommer den rigtige melding, sÄ ser vi 1 2 0 igen. SpÞrgsmÄlet er, hvor vi skal sÊtte kommaet, og hvad der ellers skal vÊre af cifre. Det ved ALLE, der har fulgt med. SÄ gÊlder det om at vÊre lastet, og man kan godt glemme alt om at fange raketten , nÄr den fÞrst har forladt rampen.
Den smule handel, der er, kan give relativt store udslag i begge retninger
Carlsen73
14.05.2024 kl 19:42
3416
Slettet brukerskrev Skal vi snart se 1.20 mon tro?
Ja, for her er jo âtrangt i dĂžreâ. Folk stĂ„r med
trippende utÄlmodighed og venter bare pÄ at fÄ lov til at smide deres aktier, sÄ de kan komme ud af dette mareridt af en investering.
Vi, der har en beskeden fornemmelse for virkeligheden, konstaterer, at der er en afventende tilgang til aktien hos bÄde kÞbere og sÊlgere, og derfor handles aktien nÊsten ikke. Den smule handel, der er, kan give relativt store udslag i begge retninger, fordi der er afstand mellem bud og udbudspris.
trippende utÄlmodighed og venter bare pÄ at fÄ lov til at smide deres aktier, sÄ de kan komme ud af dette mareridt af en investering.
Vi, der har en beskeden fornemmelse for virkeligheden, konstaterer, at der er en afventende tilgang til aktien hos bÄde kÞbere og sÊlgere, og derfor handles aktien nÊsten ikke. Den smule handel, der er, kan give relativt store udslag i begge retninger, fordi der er afstand mellem bud og udbudspris.
Redigert 14.05.2024 kl 19:44
Du er inne pÄ noe som kan forklare hvorfor ikke kursen spretter opp i 3.
Fluefiskeren
14.05.2024 kl 17:29
3600
For Äret 2019 som helhet var produksjonen 2121 boepd sÄ det finnes jo ikke noen vekst i selskapet. Sagt det fÞr. De burde bare glemme oljeskifer og bruke alle pengene de har investert i Red Leaf pÄ gass og kondensat lengre vest i Canada. Denne oljeskiferen har de snakket om i over 10 Är.
smoke
14.05.2024 kl 17:15
3637
Slettet brukerskrev Skal vi snart se 1.20 mon tro?
tips..ikke hold pusten:D
Skal vi snart se 1.20 mon tro?
tuja
14.05.2024 kl 15:51
3759
Blir jo spennende om naturgass blir implentert i den nye energiloven som kommer i juni.
minsin
14.05.2024 kl 15:44
3781
Tja hva skal man si om Q1...
Produksjonen falt noe mer en forventning , med nÄvÊrende produksjon pÄ 1,664.
Det kan virke som om dagens produksjon klarer Ă„ finansiere fremtidige utbygging
Ăkt produksjon i Q4 , samt mulighet for 3 nye brĂžnner hĂžres bra ut
Kan muligens se en "stĂžrre" produksjon i 2025
Frem til da vil "politiske forhold" drive aksjekursen ...
Produksjonen falt noe mer en forventning , med nÄvÊrende produksjon pÄ 1,664.
Det kan virke som om dagens produksjon klarer Ă„ finansiere fremtidige utbygging
Ăkt produksjon i Q4 , samt mulighet for 3 nye brĂžnner hĂžres bra ut
Kan muligens se en "stĂžrre" produksjon i 2025
Frem til da vil "politiske forhold" drive aksjekursen ...
Redigert 14.05.2024 kl 15:46
smoke
14.05.2024 kl 15:22
3822
Tja.. ser jo ut som de mÄ stÄ for det selv. Er det siste rest som har blitt legt ut?? :D
Nikko
14.05.2024 kl 15:16
3842
Ingen omsetning og aksjekursen synker stille og rolig nedover. Lurer pÄ hvor langt ned Robbie klarer Ä presse kursen denne gangen?
MC Axel
14.05.2024 kl 00:12
4332
Nat-Gas Prices Surge on the Outlook for Warm US Temps
May 13, 2024
https://www.nasdaq.com/articles/nat-gas-prices-surge-on-the-outlook-for-warm-us-temps
https://www.tradingview.com/news/te_news:375611:0-natural-gas-is-up-by-5-03/
May 13, 2024
https://www.nasdaq.com/articles/nat-gas-prices-surge-on-the-outlook-for-warm-us-temps
https://www.tradingview.com/news/te_news:375611:0-natural-gas-is-up-by-5-03/
Redigert 14.05.2024 kl 00:15
Carlsen73
13.05.2024 kl 21:06
4676
Dommedagsprofeter skal vel i den her sammenhÊng forstÄs som nogen, der er overbevist om, at selskabet gÄr en trist fremtid i mÞde. Der nÊvnes kurser som 1,20 og endda 0,50.
Dem er der nogle stykker af her pÄ forummet.
Dem er der nogle stykker af her pÄ forummet.
Redigert 13.05.2024 kl 21:07
Vel, nÄr det ikke finnes kjÞpere sÄ vil jo aksjen falle pÄ smÄ volum.
ForÞvrig...hvem er det som har spÄdd "dommedag" i aksjen?
ForÞvrig...hvem er det som har spÄdd "dommedag" i aksjen?
Den var god !
Veldig postivt at aksjen bare falt litt - og ikke sÄ mye som noen spÄdde.
Carlsen73
13.05.2024 kl 19:20
4921
Dommedagsprofeterne fik ikke ret i, at der ville blive âtrangt i dĂžraâ.
Det har ogsÄ vÊret smÄ handler, der fik aktien ned i 1,726 - eller for den sags skyld 1,68.
Det har ogsÄ vÊret smÄ handler, der fik aktien ned i 1,726 - eller for den sags skyld 1,68.
Fjellbris skrev Har jeg skrevet det?
«knapt falt noe som helst«
Man kan lett fÄ inntrykk av at det var bra.
En naturlig ordlyd kunne vĂŠrt;
«Synd at aksjen faller nÄr selskapet presenterer hva de har fÄtt til samt fremtidige planer»
Man kan lett fÄ inntrykk av at det var bra.
En naturlig ordlyd kunne vĂŠrt;
«Synd at aksjen faller nÄr selskapet presenterer hva de har fÄtt til samt fremtidige planer»
Redigert 13.05.2024 kl 19:36
Bra trade! Godt Ä se at andre enn robothandlene kan tjene litt penger nÄr det svinger litt.
Nordnet har minste kurtasje pÄ 29,- sÄ det er ikke riktig slik noen hevder at all gevinst blir spist opp av kurtasje.
Nordnet har minste kurtasje pÄ 29,- sÄ det er ikke riktig slik noen hevder at all gevinst blir spist opp av kurtasje.
Nikko
13.05.2024 kl 18:57
5003
Sluttkursen ble 1,75 fordi en eller annen luring kjÞpte 231 aksjer til 1,75 da kursen var pÄ 1,726...
Nikko
13.05.2024 kl 18:54
5015
Dyre "pebernĂždder" i Danmark?
Jeg tjente NOK 6000 pÄ det stuntet. Det er ganske mye penger for meg pÄ 1 dag.....
Jeg tjente NOK 6000 pÄ det stuntet. Det er ganske mye penger for meg pÄ 1 dag.....
Fjellbris
13.05.2024 kl 18:13
5120
Slettet brukerskrev Du hĂžres fornĂžyd ut med at aksjen bare falt 5 Ăžre.
Har jeg skrevet det?